P RESSUPOST 2017 2 0 de desembre de 2016 F u n d a c i ó B C N F o r m a c i ó P r o f e s s i o n a l Pressupost 2017 1. Introducció El pressupost de la Fundació BCN Formació Professional que es presenta a l’aprovació d’aquest Patronat per a l’exercici 2017 és de 2,243.212€. Aquest pressupost representa un increment del 25.71% respecte a l’aprovat pel Patronat per a l’actual exercici 2016, increment causat principalment per les aportacions a projectes diversos, concretament un projecte europeu aprovat a darrera hora. A continuació farem un repàs de les principals partides, incidint en les diferències i aprofundint en els criteris seguits de cara a l’elaboració del pressupost. 2. Ingressos Les principals xifres i percentatges de cadascun dels epígrafs del capítol d’ingressos, en previsió per l’exercici 2017, s’expressa en la taula següent: Ingressos Ingressos CONCEPTE % DIF 2017 2016 PATROCINADORS I COL·LABORADORS 193.920 198.600 -2.36% Patrocinadors i col·laboradors 37.000 28.000 32.14% Altres col·laboracions a projectes 146.920 167.600 -12,33% Estudis a demanda 10.000 3.000 233,33% SUBVENCIONS ADMINISTRACIONS 2.049.292 1.585.788 29.23% Aportacions a projectes diversos 939.882 458.256 105.10% Aportació de l’Ajuntament de Barcelona (IMEB) 509.410 527.532 -3.43% Aportació Pla 16-19 (Ajuntament Barcelona) 600.000 600.000 0% TOTAL INGRESSOS 2.243.212 1.784.388 25.71% Taula 1. Ingressos 2017 (comparativa pressupost 2017- 2016) En el nivell de concreció dels diferents epígrafs del capítol d’ingressos, destacar l’augment en la Partida de Patrocinadors i col·laboradors i també en la partida d’Estudis a demanda, que tot i ser significativa des del punt de vista percentual, encara queda lluny de les línies de treball a seguir en aquest aspecte i que es comentaran posteriorment. Pel que fa a les quanties, l’aportació de l’Ajuntament de Barcelona segueix essent la principal via de finançament de la Fundació, en aquest cas, per partida doble, tot i que els ingressos provinents del Pla 16-19 tenen la consideració de no consolidables. El Conveni de col·laboració signat entre l’ IMEB i la Fundació representa un 23% del pressupost, percentatge més que correcte, però que augmentaria fins al 49.5% si contempléssim la partida corresponent al Pla 16-19, i representaria el 31% en cas de no contemplar aquesta partida. 2 Pressupost 2017 En relació a l’aportació de Patrocinadors i col·laboradors estan contemplats els ingressos provinents de convenis de col·laboració en vigor a data de la confecció d’aquest pressupost, i un increment previst de 5 noves empreses. En paral·lel cal dir que no hi ha hagut cap baixa durant l’exercici 2016 i que han estat alta com a empreses col·laboradores de la Fundació les empreses Hamburg Sud ( Transport i logística ), Capsa Construcciones ( safates i material elèctric ) i J. Alcaide ( manteniment i instal·lacions ). Pel que fa a Altres col·laboracions a projectes ( beques principalment ), comentar que la disminució es deu principalment al progressiu increment de la FP dual, aspecte que ja estava contemplat en el funcionament de la Fundació. 3. Despeses Les despeses pressupostades per l’exercici 2017 es concentren, principalment, en 7 conceptes, derivats de les àrees de la Fundació i les seves línies de treball tal com es detalla en l’apartat 4 d’aquest informe : • Foment de la innovació ( FPEmprèn, Pla Mesures, Aula-Empresa .. ), 87.618€ • Relació FP i Empresa ( FP Industrial, Beques, Retorn i transicions ), 734.920€ • Internacionalització FP, 802.098€ • Coneixement, anàlisi i recerca, 20.150€ • Difusió i transferència, 19.190€ • Sous i salaris (inclou formació), 541.023€ ( 24.12% ) • Despesa corrent, 38.213€ 3.1 Despeses de personal L’equip de la Fundació estarà format per 13 persones, de les quals 1 pertany a la funció pública (José Joaquín Mohedano). El pressupost per a l’exercici 2017 considera el cost anual d’1 directora de projectes, 1 tècnica de direcció, 7 tècnics, 1 secretària, 1 administrativa i 1 gerent. Les 12 persones pressupostades en aquest epígraf són: Administració: Elisabet Sales i Laura Garcia1 Pla de Barris: pendent procés de selecció Àrea Observatori FP: Anna Punyet Àrea FP i Empresa: Gemma Sepúlveda , Cinta Daudé2 i Jéssica Canalda3 Àrea Projectes europeus i relacions internacionals : Jordi Castillo4 i Laura Garcia Secretària : Eva Ibáñez 1 Jornada compartida 2 Contractació ad hoc per al desenvolupament del Pla 16-19 3 Contractació ad hoc per al desenvolupament del conveni de l’AMB 4 Complement salarial com a secretari de l’Associació Xarxa FP 3 Pressupost 2017 Suport projectes europeus : pendent procés de selecció Direcció Projectes: Montserrat Blanes Gerència: Pere Ros Per l’exercici 2017, s’incrementa el cost de personal en un tècnic per la coordinació de projectes derivats del Pla de Barris ( finançament IMEB amb ampliació del conveni ) i un administratiu/va per suport a projectes europeus, es manté una tècnica per l’àrea administrativa i de Projectes europeus ( finançament propi del projecte), una tècnica pel projecte amb l’ AMB ( finançament propi del projecte ) . 4 Pressupost 2017 Les principals xifres i percentatges de cadascun dels epígrafs del capítol de despeses en previsió per l’exercici 2017, s’expressa en la taula següent: Despeses Despeses CONCEPTE % DIF 2017 2016 IMMOBILITZAT INTANGIBLE 0 1.000 -100% Aplicacions informàtiques 0 1.000 -100% SERVEIS PROFESSIONALS 32.050 43.817 -26.85% Servei professional assessories 10.200 10.200 0% Servei professional publicacions 0 Servei professional assistència tècnica 21.750 31.617 -31.20% Servei professional altres 0 2.000 -100% Servei professional de notaria 100 100 0% ASSEGURANCES 1.100 5.092 -78.40% Assegurances estudiants, professorat i actes 1.100 5.092 -78.40% PUBLICITAT, PROPOGANDA I RR.HH 10.590 9.700 9.17% Publicitat, propaganda i relacions públiques 10.590 9.700 9.17% DESPESES BANCÀRIES 0 0 0 Despeses bancàries 0 0 0 ALTRES SERVEIS 407.510 182.494 123.30% Desplaçaments 18.395 15.350 19.60% Material d'oficina 1.200 1.200 0% Comunicacions 580 580 0% Allotjaments 15.826 14.925 6.03% Publicacions 11.800 11.800 0% Assistència tècnica 0 6.000 -100% Diversos 36.833 32.133 14,62% Cursos 0 8.480 -100% Auditories 10.100 10.100 0% Representació 1.000 1.450 -31% Serveis Externs de suport a la mobilitat 48.000 67.026 -28.38% Guia FP i Web 9.030 13.450 -32.62% Socis projecte Singular SOC 254.746 100% SOUS I SALARIS 542.908 492.386 10.26% Sous i salaris 414.014 379.688 9.04% Seg. Soc. a càrrec empresa 124.242 108.856 14.13% Dietes al personal 600 1.842 -64.42% Formació personal 4.052 2.000 102.6% AJUTS DE LA FUNDACIÓ 1.249.055 1.049.898 18.96% Estudiants (Beca professional) 145.536 171.150 -14.96% Estudiants (Allotjament i manutenció mobilitat) 462.251 248.680 85.88% Professorat (manutenció mobilitat) 5.400 3.750 44% Centres FP (Projectes per a la innovació pràctica) 75.868 66.318 14.40% Centres FP (Pla 16-19) 560.000 560.000 0% TOTAL DESPESES 2.243.212 1.784.388 25.71% Taula 2. Despeses 2017 (comparativa pressupost 2017 - 2016) 5 Pressupost 2017 4. Resum Pressupost Finalment, la distribució del pressupost 2017 que es presenta és aquesta ( el capítol general inclou les despeses de personal ) : Coneixement General Foment de Relació FP i Intenacionalitz Anàlisi i TOTALS CONCEPTE Difusió i la Innovació Empresa ació de l’FP Recerca Tansferència Aplicacida Patrocinadors i Col·laboradors 0 146.920 0 0 47.000 193.920 Patrocinadors i col·laboradors 37.000 37.000 Altres col·laboracions a projectes 146.920 146.920 Estudis a demanda 10.000 10.000 Subvencions Administracions 87.618 588.000 802.098 20.150 551.426 2.049.292 Aportacions a projectes diversos 29.000 775.898 134.984 939.882 Aportació Ajuntament Barcelona 58.618 23.500 26.200 20.150 380.942 509.410 Aportació Pla 16-19 (Ajuntament 564.500 35.500 600.000 TOTAL INGRESSOS 87.618 775.898 802.098 20.150 598.426 2.243.212 Immobilitzat intangible 0 0 0 0 0 0 Aplicacions informàtiques i sup. Serveis Professionals 750 15.000 0 6.000 10.300 32.050 Servei professional assessories 10.200 10.200 Servei professional publicacions 0 Servei professional assistència 750 15.000 6.000 21.750 Servei professional altres 0 Servei professional de notaria 100 100 Assegurances 0 0 600 0 500 1.100 Assegurances estudiants, professi. i 600 500 1.100 Publicitat, propaganda i RR.PP 1.500 0 0 700 8.390 10.590 Publicitat, propaganda i RR.PP 1.500 700 8.390 10.590 Despeses bancàries 0 0 0 0 0 0 Despeses bancàries Altres Serveis 9.500 12.500 333.167 13.450 38.213 407.510 Desplaçaments 14.595 3.800 18.395 Material d'oficina 1.200 1.200 Comunicacions 580 580 Allotjaments 15.826 15.826 Publicacions 11.800 11.800 Assistència tècnica Diversos 9.500 8.000 1.650 17.683 36.833 Cursos Serveis Externs de suport a la 48.000 48.000 Auditories 4.500 5.600 10.100 Representació 1.000 1.0000 Guia FP i Web 9.030 9.030 Socis projecte Singular del SOC 254.746 254.746 Sous i salaris 0 1.884 0 0 541.023 542.908 Sous i salaris 414.014 414.014 Seg. Soc. a càrrec empresa 1.884 122.358 124.242 Dietes al personal 600 600 Formació personal 4.052 4.052 Ajuts de la Fundació 75.868 705.536 467.651 1.249.055 Estudiants (Beca-Empresa 145.536 145.536 Estudiants (Allotjament i man. 462.251 462.251 Professorat (man. mobilitat) 5.400 5.400 Centres FP (Projectes innovació 75.868 75.868 Centres FP (Pla 16-19) 560.000 560.000 TOTAL DESPESES 87.618 734.920 802.098 20.150 598.426 2.243.212 Taula 3. Pressupost 2017 per Eixos 6