PLA D’ACTIVITATS i ACTUACIONS 2015 - Aprovat en Junta dia 11 de març de 2015 - 1 ACTIVITATS VI BCN SPORTS FILM FESTIVAL Aquesta sisena edició del Festival se celebrarà del 5 al 9 de maig. En la cerimònia d’inauguració es rendirà homenatge al Sr. David Moner i a la Sra. Carme Romeu. Els espais de projecció s eran el Museu Olímpic, la Sala Àmbit de El Corte Inglés i en centres penitenciaris que la Direcció de Serveis Penitenciaris de la Generalitat de Catalunya ens indica. Es convoca, com fins ara, el concurs de l’espot d’aquest Festival. PREMI ART SOBRE PAPER Es convoca la sisena edició d’aquest concurs d’àmbit internacional. El Jurat està format per persones del món de l’art, de la docència i de la gestió cultural. En aquest 2015 es posa en marxa el web d’aquest Premi www.artsobrepaper.cat EXPOSICIONS 1. Sala Temporal del Museu En aquest 2015 s’ha previst el següent calendari d’exposicions: - Darrere les passes d’Artur Osona del 3/12/14 al 15/02/15. - Calcio Storico del 18/02/15 al 26/04/15. - Kilian Jornet del 29/04/15 al 26/07/15. - Aquarel·la del 28/07/15 al 27/09/15. - Premi dibuix UFEC del 29/09/15 al 01/11/15. - Fotosport del 04/11/15 al 03/01/16. 2. Altres Sales Externes L’exposició pròpia Les cares de l’èxit es podrà visitar en el poliesportiu El Gornal de l’Hospit alet de Llobregat, segons acord signat amb l’Ajuntament de la ciutat. Posteriorment, aquesta exposició viatjarà a la sala d’exposicions de la Universitat de Vic, entitat amb la que també s’ha signat acord. 2 XARXA DE MUSEUS OLÍMPICS La trobada anual es farà a la ciutat canadenca de Vancouver i el nostre Museu hi serà representat. S’està treballant per posar en funcionament la plataforma de col·leccions de peces i objectes per fer- les accessibles als museus de la xarxa, amb l’obj ectiu d’arribar a acords de cessions entre els museus. FÒRUM OLÍMPIC Aquestes jornades bianuals se celebrar an els dies 15 i 16 d’octubre sota el títol Noves tecnologies aplicades a l’esport. Es compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l’Es port, la Diputació de Barcelona, la UFEC i altres institucions. SETMANA OLÍMPICA Coincidint amb el Dia Olímpic, que se c elebra el 23 de juny, el Mu seu oferirà l’entrada lliure a tot el col·lectiu de la UFEC (segons acord promocional). Així mateix, es projectarà un vídeo promocional de l Comitè Olímpic Internacional en la pantalla d’entrada del Museu i es realitzarà una s essió d’Aula d’Història c ommemorant el 60 aniversari dels Jocs Mediterranis de 1955. ALTRES 1. Visita al Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Navarra, on es farà una conferència. 2. Celebració del Dia Internacional de l’Esport per al Desenvolupament i la Pau 3. Visita i reunió de l’executiu de la ISOH (International Society Olympic Historians) 4. Adhesió, com fins ara, a la Nit dels Museus (16 de m aig) en la que en horari de 20 a 01h. el Museu és obert al públic amb entrada gratuïta i al Dia Internacional dels Museus (18 de maig) en què durant tot el dia l’entrada és gratuïta. 5. Presència en el Saló de la Infància que s’organitza durant les vacances de Nadal. 3 ACTUACIONS MILLORES D’ESPAIS DEL MUSEU 1. Reforma serveis planta 0: col·locació rajoles per facilitar neteja; millorar sistema de recollida d’aigua dels rentamans; substitució d’enllumenat per downlighgts tipus led de baix consum. 2. Reforma serveis planta -2: col•locació rajoles per facilitar neteja; instal·lació aixetes amb sensor per controlar consum aigua, substitució d’enllumenat per downlighgts tipus led de baix consum; instal·lació d’eixugamans d’última generació per reduir consums. 3. Reforma Magatzems plant a -2 dav ant muntacàrregues: pintar, reordenació per aprofitar millor els espais i col·locació prestatgeries. 4. Habilitar magatzem planta -2 per la s eva utilització: buidar, ampliar accés, c ol·locació terra i pintar. 5. Reforma magatzem planta -2 davant BCN’92: instal·lació prestatges i pintar. 6. Climatització de la sala de quadr e elèctric/rack de la planta -1 per evitar-ne l’exc és de temperatura. 7. Substitució dels fluorescents de l’oficina per enllumenat tipus led de millor coeficient energètic. 8. Substitució del fals s ostre de la sala de con trol de l’auditori i del ha ll d’entr ada a la zona d’oficines/bar. 9. Modificació d’espais i vitrines rampa. 10. Adequació sala de juntes per fer despatx direcció. 11. Instal·lació wifi en tot el Museu. 12. Tornar adequar sala polivalent i planta baixa (espai ocupat pel Fortuna): col·locació barana i mirall. 13. Instal·lació d’alarmes a les vitr ines amb centraleta de seguretat a la recepció que avisi en cas d’apertura. 14. Instal·lació de més càmeres de seguretat per a un millor control de la sala. 15. Millores a les portes RF que donen accés als diferents espais. 4 MILLORES EN CONTINGUTS DEL MUSEU 1. Modificació de l’espai dedicat a Guttman, pioner en l’esport per a disc apacitats físics (ampliar informació) i millorar la relativa als esports amb vàries disciplines: Pentatló, Triatló. 2. Modificació de l’espai dedicat als escacs per am pliar informació i crear un nou espai dedicat al tir olímpic. 3. Modificació espai dedicat a la natació per introduir fotograf ies de Michael Phelps, Mireia Belmonte, i imatges i objectes Mundial de Na tació 2013: barret Phelps, medalles, mascot a i fotografia. 4. Actualitzar l’espai dedicat a Fotosport per donar entrada a les fot ografies de l’últim concurs organitzat pel C.N.Reus.. 5. Canviar la interface dels interactius. 6. Canviar mòdul d’imatges de la sala polivalent: JJOO Vancouver 2010 per Sochi 2014 7. Produir un nou vídeo per a l’auditori petit. 8. Catalogació objectes: ampliar informació, nous objectes, etc. COMUNICACIÓ I PUBLICITAT 1. Actualització diària continguts del web del Museu O límpic i de l’Esport i de la Fundac ió Barcelona Olímpica. 2. Tramesa periòdica del MOE-News i INFO-News: informació del programa i les activitats desenvolupades en el Museu i Fundació. 3. Incrementar actuació en Facebook (publicitat de pagament) i Twitter. 4. Campanyes publicitàries: 1 banderola per trimestre; 4 accions en T MB i 3 mesos/any anuncis MOU TV (Metro). 5. Edició llibre guia del Museu. 6. Publicitat en el programa Barcelona Sports, editat per Turisme de Barcelona. 7. Inserció d’anuncis en revistes Descobrir (7), Sàpiens (6), Experiències (2) revista Súper 3 (2). 8. Reportatge bimensual revista Deportistas (tirada estatal) 9. Presència en els diaris El Periódico i l’Sport. 5 NOVES PROMOCIONS 1. Acord amb la UFEC ofer int entrada lliure l’últ im cap de setmana de juny a tots els esportistes, tècnics, personal auxiliar (àrbitres, anotadors,...) i directius amb llicència federativa. 2. Acord amb el CEEB per oferir a tots els equips que participen en els J ocs Escolars de Barcelona la possib ilitat de visitar el Mu seu per 15 euros, en grups de màxim 30 persones, durant la temporada esportiva escolar. 3. Oferir la possibilitat de celebrar festes d’anivers ari al Museu que c onstaria de la visita lliure al Museu, més un taller i un pastís. 6 CENTRE D’ESTUDIS OLÍMPICS La realització del projecte Open Camp de l’Ajuntament de Barcelona obligarà a canviar la ubicació del Centre d’Estudis. Les opcions que en aquests moments es valor en són: 1) Estadi, on ja hav ia estat ubicada la Fundació (Galeria Olímpica) i 2) La Font del Gat, en aquest cas seria precís establir un acord amb la Federació Espanyola de Tennis, que té una concessió. Du rant el període gener- abril es farà el trasllat (s’aprofitarà el desm untatge per fer una neteja de ls llibres) a un espai condicionat a la Zona Franca. A banda, durant aquest període es realitzaran les següents activitats: PUBLICACIONS PRÒPIES 1. Edició del llibre dedicat a Joan Antoni Samaranch que agafa el període que fou regidor d’esports de l’Ajuntament de Barcelona (1955-1961). 2. Finalitzar la recerca del projecte “Història de l’esport a Barcelona en imatges” (De la Festa de la Mercè de 1871 al 2014), amb la col·laboració de l’Arxiu Muni cipal i l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, i l’assessorament de la Direc ció d’Imatge i Serveis Edit orials. En aquests moments ha mostrat interès per la seva publicació AMBIT Serveis Editorials. 3. Direcció del projecte de recerca Història de l’Olimpisme a Espanya, amb la c ol·laboració dels Centres d’Estudis Olímpics de la UAB, la Universitat de Nav arra i la U niversitat de Múrcia. E s preveu finalitzar l’estudi a finals 2015. 4. Treball de recerca sobre el paper de Barcelona 1992 en el desenv olupament del medi ambient en el movim ent olímpic. Presentació ponència en Sessió Ac adèmia Olímpica Espanyola (Múrcia) del paper pioner en el desenvolupament sostenible dels Jocs Olímpics Barcelona’92. AULA D’HISTÒRIA 1. Coordinació de la Plataforma curs 2014-2015: assistència a les Sessions organitzades per cada centre, i difondre les activitats de la plataforma. 2. Sessió inaugural curs 2014-2015 a l’aud itori del Museu Olímpic. Ponència: Guttman i l’esport com a eina de rehabilitació: 70 anys de l’esport paralímpic. 3. En el marc del centenari de la Federació Cata lana d’Atletisme s’organitzarà una taula rodona i la projecció del documental. 4. Edició 2 llibr ets de la co l·lecció Aula d’Història: Lucius Minicius Natalis, el primer medallista barceloní i Els campionats del món celebrats a Barcelona I. En projecte Els carrers, places i jardins, i instal·lacions amb nom propi, i Montjuïc, la muntanya més esportiva del món. 5. Dinar-Tertúlia d’història en Cafeteria Museu 7 FONS DOCUMENTALS I BIBLIOGRÀFICS Prosseguir la catalogació del fons documental que està compost per: a. Samaranch (olimpisme) amb col·laboració CEO-UAB, b. Fons de la FBO c. Fons Reial Moto Club Catalunya d. Fons periodista especialitzat en l’esport del motor Javier del Arco e. Donacions (Juli Pernas, INEFC, Jordi Alcover, etc.) f. Clubs i Federacions Centenàries g. Noves Adquisicions (tesis doctorals, altres) ALTRES 1. Promoció CEO Samaranch com espai d’activitats , serveis i c onsulta per a Universitats (Tesis Doctorals), federacions, clubs i altres entitats. 2. Elaborar un pla estratègic per projectar inter nacionalment el CEO: assistència a Conferències Internacionals CIO; articles en revistes especia litzades; trobades Centre Estudis CIO; acords bilaterals amb altres Centres d’Estudis de l’estranger, etc. 8 PRESSUPOST PREVISIÓ PRESSUPOSTÀRIA DESPESES INGRESSOS Personal 341.500,00 € Subvenció Ordinària IBE 1.179.578,50 € Serveis Professionals 26.000,00 € Aportació Festival IBE 20.000,00 € Serveis Subcontractats 358.000,00 € Taquillatge i altres 175.000,00 € Serveis Generals 83.500,00 € Inversions financeres 6.000,00 € Activitats pròpies 165.000,00 € Altres aportacions 12.000,00 € Publicitat i RRPP 110.000,00 € Patrocini BSM (espai CEO) 29.905,68 € Subministraments 113.000,00 € Assegurances 42.000,00 € Rèntings 32.000,00 € Inversions 15.000,00 € Aplicacions especials 60.000,00 € Serveis Museu 61.000,00 € Imprevistos 15.484,18 € 1.422.484,18 € 1.422.484,18 € 9