BARCELONA MEDICAL PROMOTION Creació d’una estructura de promoció, eina de projecció de la marca Barcelona destinació mèdica. DESCRIPCIÓ I PLA DE VIABILITAT A.- Objectiu. Associació per a la promoció de Barcelona com a destinació mèdica internacional, de la qualitat dels seus serveis sanitaris, dels proveïdors clíniques i hospitals i dels seus professionals de salut. Com a eina bàsica pel desenvolupament de l’activitat mèdica , assistencial a Catalunya i dels serveis relacionats. Aprofitant la força de les marques Catalunya i Barcelona, de la seva capacitat política i empresarial per esser competitives a escala internacional en aquest sector d’activitat. Exercirà de representant de Catalunya en les iniciatives estatals i europees que es puguin posar en marxa per impulsió del turisme mèdic. Actuarà de manera coordinada i sincrònica amb altres ens relacionats establint les accions transversals que milloren les sinèrgies. (Formació, Recerca, Innovació, Assistència tècnica, etc). Planificarà i executarà les politiques i accions de promoció encarregades pels organismes de gestió. Creació de la marca, aplicacions i disseny i producció de materials promocionals. Politiques sectorials (productes ) i per a mercats ( responsables específics). Creació i desenvolupament de la web. Posicionament , política d’acció en les xarxes socials. Model de negoci electrònic. Seguiment, control i defensa a la xarxa de la marca. Participació congressos , fires , mercats del sector Activitats promocionals: FAM trips, Press trips, etc. Participació en Viatges Institucionals. Politiques de qualitat dels serveis i atenció mèdica . Prospecció nous mercats i nous productes. Activitats de difusió a Catalunya. Comunicació i premsa. B.- Associats. L’associació s’organitza en quatre tipus d’associats. Les proporcions de tipus d’associat serien fixes, variaria doncs la proporció de la representativitat individual. Tipus 1.- Administració pública. Li correspon el 25% Generalitat: Departament de Salut Departament Empresa i Ocupació . ACT/DGT i ACC Presidència. Secretaria Relacions Exteriors Ajuntament de Barcelona: Tipus 2.- Proveïdors. Associacions i agrupacions de proveïdors de serveis de salut i/o wellness 50% Tipus 3.- Professionals: Metges a títol individual i associacions mèdiques 10 %. Tipus 4.- Empreses i Institucions. 15 % Empreses relacionades amb l’activitat, o entitats amb interès en la promoció de la marca mèdica o de Barcelona/Catalunya. Algunes ja han estat relacionades i amb d’altres s’han obert converses (Exemples: LA CAIXA, Cambra de Comerç, Patronals : UCH, CSSC, ACES. Gremi d’Hotels. Agències de viatges, Acadèmia Ciències Mèdiques Cat I Balears i Col·legi de Metges, Laboratoris Farmacèutics: LETI, Sanofi, Línies Aèries o Empreses individuals: Hotels , Apartaments, transport, etc. C.- Governança. 1.- Assemblea General. Integrada per tots els associats representació proporcional Associats Administració ........ 25% Associats Proveïdors ........ 60% Associats Empreses ......... 15% 2.- Presidència. Escollit per a períodes de quatre anys reelegible per un màxim total de dos períodes. Representant dels associats tipus 2 “proveïdors “. 3.- Vicepresidències. Els socis administració i els socis empreses escolliran un vicepresident cadascun, que serà membre nat de la Junta Executiva. 4.- Junta Executiva. President, 1er i 2on Vicepresidents, Secretari i un Vocal. Director amb veu sense vot. 5.- Secretari. Escollit entre els membres amb veu i vot o podrà ser també ser extern amb veu i sense vot. 6.- Director Gerent. Capacitat executiva amplia, apoderat per l’AG D.-Finançament. Quotes: El conjunt de l’Administració aportarà 300.000€ / anuals 100.000€ .............. Ajuntament de Barcelona 100.000€ ............... Departament de Salut 100.000€ ............... Departament Empresa i Ocupació: Proveïdors (centres) aportarà 300.000€ / anuals en nom de tots els associats. Metges aportaran 150.000€ / anuals (a raó de 1.000€ /metge). Empreses/Institucions aportaran mínim de 150.000€ / anuals. 100.000€ ................ Soci cat 1 50.000€ ................ Soci cat 1 20.000€ ................ Soci cat 1 4.000€ ................ Soci cat 1 2.000€ ................ Soci cat 1 E.- Pla d’Activitats 2012-2014 Marca, imatge corporativa. Disseny i aplicacions. Disseny Web i política presència i posicionament xarxa. Disseny material promocional.  Estand . Materials expositius  Catàlegs i fulletons  Presentacions Participació a Congressos i Fires del sector:  MITT . Moscou Març 2013/2014/ 2015. Fira de Turisme i Congres de Turisme Mèdic en clar procés d’expansió. Plataforma clau per al desenvolupament del mercat rus.  Fira KIEV Abril 2013. I valorar participació posterior  EMTC Berlin Abril 2012 / 2013 /2014. Congrés Europeu cita obligada  MTA Fort Lauderdale (USA) Octubre 2012. Congres de la MTA (Medical Travel Association). Es la trobada mes multitudinària , fins avui veritable Congres Mundial del sector  Dubai Arab Health 2013. Participació i posterior evaluació impacte/resultats Estratègia publicitat presència mitjans generals i específics: Premsa especialitzada , Ràdio i Tv mercats emissors , Magazines línies aèries Press Trips. Viatges de familiarització i de representants dels media per assegurar presència a mitjans. Viatges per a brokers i decision makers.  Rússia  UK  EAU FAM trips: Viatges per a brokers , facilitators, prescriptors mèdics i operadors locals de països emissors. Workshops mèdics : Presentacions i Seminaris tant de presentació del Sistema de salut com d’avenços mèdics i de capacitats terapèutiques en mercats d’origen : Rússia, Marroc, Algèria, Egipte, Emirats, etc. Accions per apertura nous mercats: Xina. Acolliment delegacions i visites. Es clau guanyar capacitat per realitzar visites per a delegacions mèdiques o d’administradors i gerents de salut i assegurances. Programes formació metges (in company i programes formals). Es molt decisiu per donar a conèixer els nuclis d’excel·lència del sistema i teixir aliances. Viatges prospecció: Realitzats per representats de BMP per avaluar les noves oportunitats Viatges institucionals: participar , sempre que hi hagi agenda en els viatges i accions institucionals Disseny i execució del programa control de qualitat, (metges i associacions professionals). Programa visites i contactes amb ambaixades i consolats països emissors a Espanya. Pla contacte Ministeri d’Exteriors i Ambaixades d’Espanya en països emissors (visats) F.- Estructura i organigrama Director General Web màster i xarxes socials Coordinador Promoció Responsables mercats : Mercats de l’Est (russòfon) Mediterrani i Golf (francòfon, Àrab) USA , UK ,UE (Anglòfon) Responsable administració i finances Suport administratiu Perfils professionals: BM PROMOTION  Director general. Coordinació i execució de les seves activitats.  Coordinador Promoció. Politiques comercials, productes , accions . Coordinació activitats promocionals del conjunt de mercats . Llicenciat/màster en màrqueting o experiència en l’activitat comercial internacional. Coneixement del sector mèdic privat .  Responsable de mercat Est. Disseny i execució estratègies comercials als països de l’Est (Rússia, Ucraïna, Bielorrússia, Repúbliques exURSS) Llicenciat /màster russòfon nadiu, experiència en el sector, bones connexions relacions en el sector sanitari d’aquells mercats.  Responsable de mercat Mediterrani /Golf. Disseny i execució de les estratègies dels països sud mediterranis, Marroc-Egipte, subsaharians i Països del Golf Llicenciat /màster. Àrab, Anglès, francès. Coneixement dels països, experiència sector salut o negocis.  Responsable mercat USA/UK/UE i asseguradores. Prospecció possibilitats mercat USA/Canadà, seguiment acords UK, perspectives Directiva Europea. Seguiment acords asseguradores.  Web màster /xarxes socials. Responsables de continguts i accions comercials via xarxa. Disseny política presència xarxes socials.  Responsable de gestió administrativa financera. Gestió econòmic financera Llicenciat econòmiques/ empresarials.  Secretariat. Cobertura llengües (català, castellà, anglès, francès, rus, àrab ) MARC VIABILITAT a 3 anys BM Promotion 2012 2013 2014 Ingressos Aportacions Adminitració 300.000 300.000 300.000 Aportació BMGestió 250.000 350.000 400.000 Quotes Metges i Associacions 150.000 150.000 150.000 Quotes Empreses 150.000 182.000 182.000 Total Ingressos 850.000 982.000 1.032.000 Despeses Despeses Adminitració i Generals Personal 215.569 491.295 491.384 Lloguer 24.000 24.480 24.480 Assesoría Legal/Jurídica 12.000 9.000 9.000 Gestoria 7.200 7.200 10.000 Assegurances 2.000 2.000 2.000 Manteniment TIC 9.600 9.600 9.600 Neteja 3.600 3.600 3.600 Subministres i Telefonia 14.112 15.312 16.512 Despeses general constitució 15.250 0 0 Missatgeria i transport 12.200 12.200 12.200 Altres 11.174 11.174 11.174 Total despeses Administració i Generals 326.705 585.861 589.950 Promoció Disseny i construcció web 60.000 10.000 6.000 Manteniment web i marketing online 18.000 12.000 12.000 Software 35.000 0 0 Branding 22.000 3.000 0 Estudis de Mercat 20.000 10.000 10.000 Material Promoció 60.000 30.000 20.000 Total despeses Promoció 215.000 65.000 48.000 Accions Fires i Congressos 126.500 142.500 158.000 Fam trips / Press trips 50.000 50.000 50.000 Accions comunicació 73.500 120.000 165.000 Accions de Prosprecció 20.000 10.000 10.000 Accions RRPP 10.750 8.639 11.050 Accions a definir 27.545 0 0 Total despeses Accions 308.295 331.139 394.050 Total Despeses 850.000 982.000 1.032.000 Resultat econòmic 0 0 0 Fires i Congressos BM Promoció 2012 2013 2014 Altres /Xina, Etc 10.000 10.000 20.000 Arab Health 30.000 30.000 35.000 Despeses financeres 6.500 7.500 8.000 EIBTM 5.000 5.000 5.000 EMTC 10.000 10.000 20.000 IJTMC 0 10.000 0 MITT 30.000 30.000 30.000 MTA 30.000 30.000 30.000 WTM 5.000 10.000 10.000 Total 126.500 142.500 158.000 Comunicació BM Promoció 2012 2013 2014 Altres /UK, Etc 30.000 20.000 30.000 Publicitat revistes especialitzades 20.000 10.000 35.000 Rússia TV 20.000 40.000 50.000 Xina 3.500 50.000 50.000 Total 73.500 120.000 165.000