CONVENI DE COL'LABORACIÓ ENTRE ELS TITULARS DELS PROGRAMES PÚBLICS DE TELEVISIÓ DIGITAL TERRESTRE LOCAL DEL CANAL MÚLTIPLE 26 , REFERENCIA TL01 B, AMB DENOMINACIÓ "BARCELONA". I LA XARXA AUDIVISUAL LOCAL - X.A.L - • RELATIU ALS ASPECTES COMUNS 1, ESPECIALMENT, A LA GESTIÓ DEL CANAL MÚLTIPLE. REUNITS L' ExceHentissim Sr. Jordi Hereu i Boher, Alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, que actua en nom i representació d'aquesta institució; assistit pel senyor Jordi Cases i Paliares, Secretari General de l'Ajuntament. L' 1I'lustríssim Sr. Celestino Corbacho Chaves, Alcalde de l'Ajuntament de I'Hospitalet de L1obregat, que aetua en nom i representació d'aquesta institució; assistit per la senyora Petra Mahillo Garcia, Secretaria General de l'Ajuntament. L' 1I'lustríssima Senyora Maite Arqué i Ferrer, Alcaldessa de l'Ajuntament de Badalona , que actua en nom i representació d'aquesta institució; assistida pel senyor Juan Ignacio Soto Valle, Secretari General de l'Ajuntament. L' IHustríssim Sr. Bartomeu Muñoz i Calvet, Alcalde de l'Ajuntament Santa Coloma de Gramenet, que actua en nom i representació d'aquesta institució; assistit pel senyor Francisco Javier Ezquiaga Terrazas, Secretari General de "Ajuntament. L' 1I'lustríssim Sr. Jesús M. Canga Castaño, Alcalde de l'Ajuntament de Sant Adria de Besos, que actua en nom i representació d'aquesta institució ; assistit pel senyor Josep Reverendo Carbonell, Secretari General de l'Ajuntament. El Senyor Miquel Bonastre ¡Codina, actuant en nom i representació de I'entitat pública empresarial" Xarxa Audiovisual Local ", com a Director General de la mateixa, nomenat per Deeret de la Presidencia de la Diputació de Barcelona de 17 de gener de 2005. Les parts signants es reconeixen mútuament la capacitat legal necessaria per a actuar i obligar-se, i MANIFESTEN 1.- Sobre el servei públic de televisió local. L'article 2 de la L1ei 41/1995, de 22 de desembre, de televisió local per ones terrestres qualifica aquest mitja de comunicació social com de servei públic. La L1ei 53/2002 va modificar la L1ei 41/1995, per adaptar-la a la televisió digital; i aquesta \lei preveu que el Pla Técnic Nacional de la Televisió Digital Local (PTNTDL) determinara les corresponents demarcacions d'emissió, a les quals s'assignen els canals de televisió digital local. El Reial Decret 439/2004, de 12 de mare;:, modificat posteriorment pels Reials Decrets 2268/2004 i 944/2005, va aprovar el PTNTDL amb I'objecte d'establir la reserva deis canals múltiples destinats a la prestació del servei públic de televisió digital local en cadascuna de les demarcacions territorials previstes, que estan constitu"ides pels termes municipals d'una o mes localitats. Aquest Pla, estableix que la demarcació amb I denominació " Barcelona ", canal múltiple 26, referEmcia TL01B, comprén I'ambit de Barcelona, Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adria de Besos. De conformitat amb I'article 9 de la Llei 41/1995, de 22 de desembre, les Comunitats Autonomes, un cop aprovat el Pla Técnic i escoltats els Ajuntaments inclosos en I'ambit territorial de cada demarcació, determinaran en cadascuna d'elles el nombre de programes que es reserven a les entitats locals per a la gestió directa del servei de I " -(' televisió local, i garantiran, si mes no, un programa per demarcació i, excepcionalment, poden reseryar un segon programa per ser també gestionat de manera directa pels Ajuntaments. Els Ajuntaments que esdevinguin titulars del servei pÚblic de televisió digital local, han de gestionar de forma directa i conjunta el programa que els hi hagi estat adjudicat. Els Ajuntaments signants del present Conveni han manifestat en els termes previstos per la normativa, la voluntat de la corporació municipal de gestionar directament el programa adjudicat i, en el cas deis Ajuntaments de Santa Col ama de Gramenet i Sant Adria de Besos, també de forma conjunta mitjane;:ant la constitució d'un Consorcio L'acord de Govern de la Generalitat de 20 de setembre de 2005 ( DOGC de 14 d'octubre de 2005 ) va establir el procediment de concessió de programes de TDL als municipis de Catalunya inclosos en les demarcacions establertes al PTNTDL vigent. \ ~ . " " Finalment, mitjane;:ant la resolució PRE/1446/2006, de 9 de maig, es va donar publicitat ~ als acords de la Comissió de Govern de Política Institucional de 4 d'abril de 2006 ( DOGC núm. 4634, de 16 de maig) pels quals s'atorga la concessió per a la prestació de servei de TDTL als municipis de Catalunya inclosos en les demarcacions territorials '., establertes al Pla técnic nacional de la televisió digital local i, en concret, respecte a la \demarcació territorial" Barcelona", canal múltiple 26 i referencia TL01 B, als següents n,unicipis: 2 Barcelona ( Programa núm. 1 ). L'Hospitalet de Uobregat ( Programa núm. 2 ). Badalona ( Programa núm. 3 ). Santa Coloma de Gramenet i Sant Adria del Besós (Programa núm. 4 ) . 11.- Sobre la gestió del canal múltiple La Disposició addicional tercera apartat segon del Reial Oecret 439/2004, de 12 de man;:, estableix que: "Las entidades que accedan al aprovechamiento de programas dentro de un mismo canal múltiple de televisión digital local, sin perjuicio del derecho exclusivo a su explotación, establecerán de común acuerdo entre sí la mejor gestión de todo lo que afecta al canal múltiple en su conjunto o las reglas para esa finalidad. Tant I'article 10 de las bases aprovades per l'Acord de Govern de 20 de setembre de 2005 ( DOGC 4/10/2005) que regula el procés d'atorgament de programes de TDTL als municipis, com a I'article 26.2.11 del Plec de clausules administratives particulars i de prescripcions técniques del contracte de gestió del servei públic de televisió digital local que regula la concessió de canals locals de televisió digital al sector privat , (DOGC 14/11/2005 ), s'estableix que " Els concessionaris deIs programes d'un mateix canal múltiple establiran de comú acord entre ells la millor gestió de tot el que afecti al canal múltiple, així com les regles per aquesta finalitat. La Direcció General de Mitjans i seNeis de Difusió Audiovisuals resoldra, a requeriment de qualsevol concessionari, i amb informe previ del Consell de I'Audiovisual de Catalunya, els conflictes que puguin sorgir entre ells, en particular, quant a la decisió de la gestió del canal múltiple u En coneret, els eoncessionaris que eomparteixin un mateix canal múltiple han d'acordar conjuntament quin ha de ser I'operador de comunieacions eleetróniques que els ha de dur a terme la transmissió i la difusió del senyal, qui ha de ser el gestor del canal múltiple, així com quina sera la xarxa final de centres emissors i reemissors. Per últim, I'article 47.1 de la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la Comunicació Audiovisual de Catalunya, determina que "El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha d'establir les condicions de relació deIs titulars de la /licencia amb el gestor del canal múltiple per a garantir la presta ció del seNei de comunicació objecte de la /licencia " 111.· Sobre "Transmissions digltals i comunicaclo S.A." I'entitat pública empresarial local" Xarxa Audiovisual Local - XAL _ lA. 1.- Amb la denominació de "Transmissions digitals i comunicació S.A." les entitats Consorci Local Localret, Diputació de Barcelona i Comunicalia, Serveis per a la Comunicació S.A.U. han decidit constituir una societat anónima. 3 La Societat tindra per objecte l' impuls i el desenvolupament de la Televisió Digital Terrestre Local a Catalunya mitjan<¡ant la prestació i I'explotació de serveis en I'ambit de les comunicacions electróniques. Amb caracter enunciatiu, aquest objecle es concretara en: - Definició d'una estrategia comuna deis operadors de televisió. - Gestió de canals múltiple, d'acord amb la legislació vigent. La prestació, en relació amb les activitats anteriors, de serveis d'assessorament a tercers. Aquesta societat es traba actualment en fase de constituci6 ( les tres institucions que la conformen ja han procedit a I'aprovació inicial deis seus Estatuts). 2.- En data 1 de juliol de 2004, va iniciar el seu funcionament efectiu I'entitat publica empresarial local Xarxa Audiovisual Local ( XAL ), creada per la Diputació de Barcelona (BOP de 22 de juny de 2004, número 149, pagines 26 a 32 ). Les seves competencies i finalitats son el foment de la comunicaci6 local, mitjan<¡ant el desenvolupament, la gestió, la prestació i I'explotació, sota qualsevol forma, de tota classe de serveis, béns i mitjans audiovisuals. D'acord amb els articles 10 i 57 de la L1ei 7 / 1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Regim Local; 144.c i 150 del Decret Legislatiu 2/ 2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la L1ei Municipal i de Regim Local de Catalunya; els ( 1 articles 303 a 311 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis de les Entitats Locals de , ' Catalunya, aprovat per mitja del Decret 179/1995, de 13 de juny ; i tenint present que els convenis interadministratius de coHaboració i cooperació resten exclosos de I'ambit L d'aplicació de la L1ei de Contractes de les Administracions PÚbliques, ates alió que disposa el seu article 3.1.c, les parts subscriuen el present conveni de col'laboració d'acord a les següents CLAuSULES Primera.- OBJECTE L'objecte d'aquest conveni és I'establiment del marc de coHaboració entre els Ajuntaments titulars del servei públic de televisió digital local de Barcelona, l'Hospitalet de lIobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adria de Besós, que d'acord amb el PTNTDL conformen la demarcació territorial amb denominació" Barcelona ", als que s'assigna el canal múltiple 26, i referencia TL01B, per acordar conjuntament tots els aspectes comuns i, especialment, els referits a la gestió del canal múltiple. Entre d'altres qOestions, hauran d'acordar conjuntament quin ha de ser I'operador de comunicacions electróniques que els ha de fer la transmissió i difusió del senyal, qui ha de ser el gestor del canal múltiple i les regles per a la seva gestió, quina sera la xarxa final de centres emissors i reemissors, aixi com qualsevol altre aspecte vinculat al canal múltiple. 4 Segona.- NATURALESA. El present conveni te naturalesa administrativa segons alió previst en I'article 3.1 e) del Text Refós de la lIei de Contractes de les Administraeions Públiques, aprovat mitjan9ant Reial Deeret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny. Tereera.- GESTIÓ DEL CANAL MÚLTIPLE. Els Ajuntaments signants del present conveni, acorden que la gestió del canal múltiple sigui realitzada per la Xarxa Audiovisual Local, que ho aceepta, seguint criteris de paritat en el repartiment deis senyals d'audio, vídeo i dades entre cada un deis programes. Qualsevol eanvi o modificaeió sobre el eriteris de repartiment haura de ser pres de mutu acord entre els Ajuntaments signants del present Conveni. " J (1 Sens perjudici de l' aeordat, les Corporacions aquí representades podran autoritzar la I "'--"'\ cessió de la present gestió, si s'escau i previa la corresponent tramitació del /..' f\ ~ , proeediment oportú als efectes, a favor de TRANSMISSIONS DIGITALS I / COMUNICACIÓ S.A, tant ben punt aquesta societat mercantil pública pugui iniciar legalment les seves activitats, i en les mateixes condicions acordades entre els Ajuntaments i la X.A.L. Ouarta.- DESCRIPCIÓ I ABAST DE LES ACTIVITATS COMPRES ES EN LA GESTIÓ DEL CANAL MULT IPLE. De forma general, eomprendra les activitats següents: a) Ordenació tecniea deis senyals de vídeo, audio i dades , que consisteix en la codificaeió , multiplexació i repartiment de I'amplada de banda determinada per a cada programa, dins els criteris de paritat. b) Supervisió de les prestaeions realitzades per I'operador de telecomunicacions: Establiment deis SLA's 1 sol'licitats als ()peradors. c) Serveis portadors per a la difusió del canal: Supervisió i verificació de la 00S2 per part deis operadors de transport del senyal. d) Procés de selecció, elaboració de models de documentació tecnica i jurídica, i contractació deis possibles operadors de telecomunicacions interessats en la multiplexació, transmissió i difusió del senyal . El procedíment per la referida contractació s'haura de regir pels principis de lliure concurrencia, transparencia i objectivitat i haura d'estar sotmesa a la normativa vigent en materia de contracta ció de les administracions públiques. \ e) Realització de les gestions administratives i institucionals necessaries per donar compliment als apartats anteriors. I Service Level Agreement. És un contracte entre el proveidor de serveis i el dient, que estipula i compromet al proveidor del servei a un nivelI requerit de servei. 2 Quality of Service. És el nivel( de prestacions d'una xarxa, basat en parametres tal s com velocitat de transmissió, nivel( de retard, rendiment, horari, etc. 5 D'acord amb el previst a I'article 10 de les bases per a les quals s'estableix el procediment per a la concessió de programes de televisió digital local als municipis de Catalunya ( DOGC 4482 I 2005 ), s'acorda de manera expressa en aquest acte destinar un 20 % de la capacitat de transmissió digital assignada al canal múltiple a la prestació de serveis addicionals de dades, sempre i quan 's'asseguri una qualitat de servei satisfactoria pel que fa a I'emissió de continguts. L' esmentat percentatge inicialment es repartira de manera paritaria entre els concessionaris de cadascun deis programes. Cinquena.- OBLlGACIONS DE LES PARTS. Les parts signants d'aquest conveni es comprometen a: -. h, a) La X.A. L s'obliga a portar a terme les activitats relacionades en la clausula quarta del present conveni. b) Cada programa del canal múltiple que comparteixen els Ajuntaments sotasignats, participara de forma paritaria en la totalitat de les despeses que suposi la gestió del mateix i la transmissió i difusió del senyal . Conseqüentment, els Ajuntaments de Barcelona, I'Hospitalet de 1I0bregat i Badalona, en tant que concessionaris deis programes 1,2, i 3, rE!spectivament, restaran oblígats a satisfer, cadascun, una quarta part deis costos economics ; en tant que els de Santa Coloma de Gramenet i Sant Adria de Besos, directament o mitjan~ant un Consorci, com a ·--r concessionaris del programa 4, assumiran conjuntament la quarta part restant. ( . El costos maxims estimats anuals pel canal múltiple son : \ .. El primer any: Per la transmissió i difusió del senyal 240.000 euros; i per les activitats vinculad es a la gestió del canal múltiple 35.000 euros. En total, 275.000 euros. A partir del segon any i fins al desé : Per la transmissió i difusió del senyal 206.080 euros; i per les activitats vinculades a la gestió del canal múltiple ( sempre que no apareguin noves necessitats tecnologiques) 13.920 euros. En total, 220.000 euros. Aquests imports incorporen l' IVA corresponent. c) La XAL facilitara als Ajuntaments, a través de les comissions de seguiment, la informació técnica sobre els funcionament del canal múltiplex. ~ d) Cada Ajuntament assumira les obligacions economiques que es deriven del present conveni de conformitat a la forma de gestió que tingui per convenient, tant si \ és per la propia organitzaci6 de l' ens local o mjtjan~ant qualsevol de les altres formes de gesti6 directa previstes en la legislació vigent. Conseqüentment, s'establiran els mecanismes de control economic d'acord amb el sistema establert en cada caso 6 Sisena.- COMISSIONS DE SEGUIMENT. Per tal d'assegurar una adequada coordinació en les qüestions relacionades amb el present conveni i el compliment deis compromisos recollits al mateix, aixi com per resoldre en primera instancia els conflictes que poguessin generar-se, es crearan dues comissions de seguiment, una de caire polític i una altra de técnica. Ambdues dues comissions actuaran amb I'objectiu d'assolir el consens en totes les seves decisions, i definiran quina ha de ser la periodicitat de les seves reunions. La coordinaci6 de les comissions seran rotatóries, per períodes de dos anys. Les comissions podran convidar a les reunions, en funció del tema a tractar, als carrecs electes, professionals i tecnics que consideren necessaris. r·, La Comissi6 de seguiment política estara composada per un representant de cada . '\. ..,~- " , Ajuntament, i cada programa públic tindra un vot. Amb caracter general decidiran ( sobre totes les qüestions que estiguin vinculades amb la gestió del canal múltiple i, en " I concret, el que afecti a les obligacions económiques i l'aprovaci6 del reglament del funcionament. La Comissi6 de seguiment tecnic estara composada per dos representants de cada programa públic, i cada programa públic tindra un vot. Assessoraran tecnicament a la Comissi6 de seguiment polític, realitzara la proposta de reglament de funcionament ¡,en general, decidiran sobre totes les qüestions tecniques referides a la gestió ordinaria del canal múltiple . .' Setena.- REGLAMENT DE FUNCIONAMENT. Es redactara i aprovara un Reglament de funcionament per concretar els criteris tecnics referits a la gestió del múltiplex que ho requereixin. Aquest Reglament estara inspirat pel criteri de paritat en el repartiment . A títol merament enunciatiu, alguns d'aquests aspectes son: determinaci6 deis criteris de repartiment del senyal que Ii arriben al transmissor procedents deis corresponents programes ¡que s'ha de multiplexar, detenninar els aspectes relatius al servei portador del servei de transmissió i difusió del senyal, possibilitat de cedir l'ampla de banda sobrant entre els integrants del canal, etc. Vuitena .- VIGENCIA DEL CONVENI. Aquest conveni te una durada inicial de 10 anys a comptar des de la data de la signatura i es podra prorrogar de comú acord entre les parts. No obstant I'assenyalat en el paragraf anterior, qualsevol de les parts podra resoldre aquest acord o qualsevol de les seves prórrogues amb un termini de preavís de sls mesos, prévia Iiquidaci6 i pagament de totes les obligacions económiques adquirides fins a la data de finalitzaci6 del termini de preavís. 7 Novena.- JURISDICCIÓ COMPETENT. Les qüestions litigioses que puguin sorgir de I'aplicació o interpretació i compliment d'aquest conveni, sera n de coneixement i competencia de I'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb la Uei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de l' esmentada jurisdicció. I per deixar-ne constancia , com a prava de conformitat, les parts signen aquest document per septuplicat a 12 de setembre de 2006 c -·-.-~ __- f-~~t,,~ -. -~ Excl.lm. Sr. Jordi Hereu fBoher \I·lm. c.ce;estino cor:chO:ves Alcalde Alcalde Ajuntament de Barcelona. Ajuntament de I'Hospitalet de L10bregat Sr. Jordi Casas i n~.,..rnia. Secretari Gen Ajuntament de B L10bregat ./ , .; I ( ~tA '--, 1I·lma. Se! y ra Maite, Arqué i Ferrer IHm. sr~~alvel J\I ca Id ess?, Alcalde Ajuntament de"Badalona Ajuntarnen de Santa Colorna de Grarnenet Sr. Juan Ignacio :Soto Valle Sr. Francisco Javier Ezquiaga Terrazas Secretari G~neral Secretari General 'unlamenl de rdalona Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet I \, 8 1I·lm. Sr. ...' ~. )'". . - . ' .l Sr. Josep Reverendo Carbonell Secretari General Ajuntament de Sant Adria de Besos . - ~ Sr. Miquel Bonastre i Codina Director General de la X.AL 9