PRESSUPOST ORDINARI 2015 I BASES D’EXECUCIÓ FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA PRESSUPOST PER A L’EXERCICI 2014 I. Memòria introducció La Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana (en endavant FOC-PMC) elabora anualment un pressupost general per a l’exercici, el qual conté un estat de recursos, amb una estimació corresponent per a l’exercici i un estat d’aplicacions, amb l’avaluació dels mitjans necessaris per a desenvolupar les seves activitats durant l’exercici. Per a l’elaboració de l’avantprojecte de l’exercici 2015, es partia dels següents principis: 1. Concentració del pressupost de totes les entitats components del Palau de la Música Catalana. 2. Prudència respecte la previsió dels ingressos propis, especialment els vinculats amb l’activitat comercial i artística. 3. Continuïtat en l’execució de les activitats, que tenen com a eix vertebrador el lloguer de sales, les visites arquitectòniques, els cicles de concerts portats a terme per la FOC-PMC com a promotor, el mecenatge i les subvencions. 4. A més a més, es continuarà en les millores de les instal·lacions i de millora necessàries i des d’un punt de vista de seguretat laboral i dels usuaris del Palau de la Música Catalana. A continuació del document del pressupost segueixen les seves Bases d'Execució, que determinen el seu funcionament pels diferents òrgans de la FOC-PMC amb la finalitat de proporcionar la informació econòmica i financera i presti l'ajut a la gestió que se li demana, dins de la normativa vigent. II. Aprovació del pressupost definitiu L’aprovació del pressupost definitiu de la Fundació correspon al Patronat de la FOC-PMC. 1 III. El pressupost III.1.- El pressupost d’ingressos El pressupost d’ingressos recull l’activitat que desenvolupa la FOC-PMC amb l’objectiu de generar recursos econòmics propis que li permetin mantenir o augmentar el seu nivell d’autofinançament. Les principals activitats econòmiques que gestiona són el lloguer d’espais de l’edifici (Sala Concerts, Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, Petit Palau, etc.), la concessió de la gestió del restaurant i de la botiga, la gestió de la venda d’entrades, la promoció de concerts i les visites arquitectòniques com a ingressos més destacables. El pressupost d’ingressos també recull les aportacions a l’explotació de les administracions. Les aportacions d’explotació nodreixen la part del pressupost que no es cobreix amb els recursos propis. Es destinen bàsicament a l’activitat artística i de difusió de la cultura coral i musical i al manteniment de l’edifici original (Patrimoni de la Humanitat). El pressupost d’ingressos determina el nivell de despesa per a l’exercici i ha estat computat en un escenari realista i ajustat en funció de la situació del sector i de l’actual conjuntura econòmica. Des de l’exercici 2012 l’efecte de l’adequació a la nova normativa fiscal (exempció de l’IVA en l’activitat cultural) va fer incrementar els ingressos i es van mantenir els preus de venda al públic de les entrades de concerts i visites, d’altra banda no ens podem deduir tot l’impost i aquest fet ha comportat també un increment de les despeses d’aquelles activitats afectes a l’exempció i a la resta de departaments que fan servei tant a activitats exemptes com subjectes. No es preveuen fets rellevants que podrien afectar la consecució d’aquestes xifres pel que respecte als ingressos. PRESSUPOST D'INGRESSOS 2 PRESSUPOST D'INGRESSOS 3 III.1.1.- Ingressos venda d’entrades Els ingressos previstos per venda d’entrades dels cicles, concerts i activitats educatives han estat calculats en base a l’ocupació esperada tenint en compte les dades estadístiques històriques per a cada activitat independent. III.1.2.- Ingressos lloguer de sales Els ingressos estimats per lloguers d’espais s’ha calculat en funció de les expectatives de peticions de sales per a l’exercici, l’històric i el creixement assolit durant el darrer exercici. El qual ha significat un canvi de tendència respecte les davallades de 2012 i 2013. Per a aquest exercici s’ha previst un increment derivats de l’explotació d’espais de 2.400.000 €, dels quals els ingressos de lloguers suposen un 87,5% (2,1 milions d’euros) i les comissions d’aforament el 12,5% (300 mil euros). III.1.3.- Ingressos visites Els ingressos esperats per a les visites arquitectòniques s’han basat en la premissa del manteniment del turisme exterior i l’activitat comercial de l’entitat que s’espera mantingui o incrementi lleugerament el nombre de visitants, incrementaran la xifra de negoci mantenint el nivell de preus de l’exercici 2014. III.1.4.- Ingressos mecenatge La previsió dels ingressos d’aquesta partida segueix la tendència dels últims exercicis i es manté la previsió d’ingressos per a l’exercici 2015. Cal esmentar que la xifra d’ingressos en efectiu suposa un 77,27% (1.700 milers d’euros) del total d’ingrés i que l’altre 22,73% (500 mil euros) correspon a contraprestacions en espècies, sobretot de caire publicitari. III.1.5.- Altres Ingressos En els altres ingressos s’hi han incorporat aquells que per les seves magnituds no tenen epígraf propi i inclouen els ingressos de les concessions de la gastronomia i de la botiga del PMC, els ingressos generats pels cors de l’Orfeó Català, el Cor de Cambra i l’Escola Coral. L’aportació de l’excedent que l’Orfeó Català atorga per al finançament de les activitats de l’OC a la FOC-PMC i altres ingressos no menors com son els ingressos que genera la Revista Musical Catalana, drets d’imatge, interessos financers, del centre de documentació, etc. Aquest epígraf també incorpora la partida “PALAU XXI”. III.1.6.- Subvencions L’import de les subvencions per a aquest exercici és el que es mostra en el quadre de la pàgina següent. L’aportació ordinària prevista del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per a l’exercici és de 963.602,68 € (pendent de confirmar). L’aportació de l’ICUB de l’Ajuntament de Barcelona és pel mateix import de l’exercici passat per valor de 457.200,00 € (pendent de confirmar). L’import provinent de l’INAEM del Ministerio de Educación, Cultura y Deportes es manté invariable en 190.510,00 €. 4 Les diferències entre les aportacions de la Generalitat de Catalunya entre els exercicis 2014 i 2015 corresponen, d’una banda a la participació de la Fundació en els Actes del Tricentenari de 1714 per valor de 69.000 € i la resta a l’atorgament d’un ajut a la Revista Musical Catalana. 5 III.2.- El pressupost de despeses La FOC-PMC ha de garantir el compliment del les funcions que li són encomanades en els seus Estatuts, sent les principals la gestió, conservació i manteniment de totes les instal·lacions, l’organització d’actes i concerts que en nom de la Fundació es facin al Palau i qualsevol actuació encaminada al compliment de les activitats fundacionals. La contractació i remuneració de tot el personal artístic, tècnic, administratiu, de sala, professorat i cantaires professionals. En el quadre inferior es poden veure els epígrafs de despeses per grans magnituds i més avall s’adjuntarà el quadre de depeses per activitat. PRESSUPOST DE DESPESES III.2.1.- Despesa d’Activitat Dins d’aquest epígraf s’inclou la despesa necessària per a dur a terme l’activitat artística dels diferents cicles de concerts, del servei educatiu, tant d’Escoles al Palau com dels Concerts Familiars i les diferents activitats dirigides a aquest col·lectiu, la gestió dels Cors de l’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau de la Música i l’Escola Coral i els seus cors així com del projecte educatiu. III.2.2.- Despesa de Funcionament Dins d’aquesta partida de despesa s’inclouen com a concepte totes aquelles despeses no relacionades directament amb l’activitat artística, és a dir, els costos de mantenir el Palau de la Música obert 365 dies l’any. Inclou grans despeses generals com són les de manteniment (preventiu i correctiu), els subministraments, la seguretat, la neteja, les assegurances de responsabilitat civil i dels edificis i despeses relacionades amb l’administració general, mecenatge, comunicació, explotació de sales, acomodació, servei de 6 taquilles, centre de documentació, amortitzacions, etc. L’increment de despesa te el seu origen en l’increment d’activitat, com són els costos dels guies de les visites arquitectòniques o el servei d’acomodiació en els lloguers de sales del PMC. III.2.3.- Despesa de Personal Aquesta partida inclou els sous i el cost de la Seguretat Social a càrrec de l’empresa. Tot el personal del Palau de Música Catalana està contractat per la FOC-PMC. S’ha estabilitzat el procés de reestructuració i d’aprimament de l’estructura de costos fixes del Palau de la Música Catalana per mantenir la viabilitat present i futura i no es contemplen acomiadaments ni externalitzacions dins de l’exercici, per tant no s’ha incorporat cap dotació per indemnitzacions. Relació de llocs de treball (RLT) La proposta de Relació de Llocs de Treball (RLT) està en revisió i adequant-se a l’organigrama implementat el 2012 sobre la base de les necessitats funcionals i de l’estructura organitzativa. Nomenament i contractació de personal El Director General té potestat per validar els nomenaments i contractar personal. Durant l’exercici pressupostari no es pot tramitar cap increment de plantilla que signifiqui un augment total de les despeses, amb l’excepció del cas que per aquest augment quedi garantit el finançament corresponent. III.2.4.- Despesa Diversos En aquest punt s’ha recollit l’efecte dels interessos dels diferents préstecs i comptes de crèdit contractats per la FOC-PMC i els assumits en virtut del “Conveni Tribanda”. Els interessos han estat calculats en base al capital viu dels préstecs i crèdits, tenint en compte que els tipus d’interès vigents no patiran variacions notables durant l’exercici. Es preveu amortitzar un total de 405.264,75 € durant l’exercici, comportant una disminució de 120.202,42 € com a conseqüència de la liquidació el proper juny els préstec sindicat per les obres del Petit Palau. III.2.5.- Despeses Excepcionals Les despeses excepcionals tot i no formar part del pressupost ordinari han estat incorporats en aquest document com a part indissoluble de despesa i respon a la previsió que durant l’exercici incorrerà la FOC-PMC derivats dels procés penal en contra de l’antiga direcció de l’entitat. Cal recordar que aquesta despesa esta previst assumir-la amb recursos existents del Fons Especial Voluntari creat arrel del “Conveni Tribanda”, el qual es nodreix dels rescabalaments provinents dels processos penals oberts. 7 En el quadre inferior s’exposa el detall de despeses per tipologia d’activitat. S’inclouen dins de cada categoria els sous associats a cada activitat. PRESSUPSOT DE DESPESES PER ACTIVITAT 8 III.3.- INVERSIONS VINCULADES AL FUNCIONAMENT S’ha disposat per a la partida d’inversions l’import d’1.450.000,00 € per tal de portar a terme, entre d’altres, dues de les actuacions urgents necessàries, una primera per a l’adequació en la mesura del possible de la Sala de Concerts als requisits de la Llicència mediambiental (antiga llicència d’activitats) i una segona de fase de restauració i aïllament acústic dels finestrals de la Sala de Concerts de la façana exterior (c/ Amadeu Vives), ambdues accions tenen un pressupost assignat d’1,3 milions d’euros. La resta són inversions menors corresponents a canvis de bombes d’aire condicionat, unificació de panys i claus de tots els edificis del Palau de la Música, etc., tal i com es disposa en el pla director de manteniment. La direcció tècnica del departament de manteniment decidirà conjuntament amb la direcció general l’assignació d’aquest import a les inversions més adients en funció de les necessitats. En cas de necessitat futura i urgent d’inversió s’haurà d’estudiar entre la direcció general i la direcció financera la manera de finançar qualsevol altre inversió en actius, bé com a conseqüència d’uns resultats d’explotació positius de l’entitat superiors al esperats o bé mitjançant la contractació de finançament aliè, pel qual es demanarà l’autorització al Patronat de la FOC-PMC. 9 BASES D’EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST 1. NORMES GENERALS Les dotacions pressupostàries poden ser, pel que fa a la seva quantificació al llarg de l’exercici: - Estimatives: les que recullen variacions d’actiu i de passiu i les existències de magatzem. - Limitatives: les destinades a les subvencions corrents i les destinades a les despeses de capital (inversions financeres i reals). - Ampliables: les determinades en funció dels recursos efectivament obtinguts. La Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana (en endavant FOC-PMC) farà el seguiment del seu pressupost mitjançant seguiments trimestrals preparats pel departament financer. 2. MODIFICACIÓ DE LES DOTACIONS PRESSUPOSTÀRIES Amb caràcter general, els crèdits autoritzats en el pressupost tenen caràcter vinculant a nivell de centre de negoci (departament). No obstant això, les unitats podran proposar modificacions de crèdit en les dotacions pressupostàries aprovades inicialment a causa de: - Insuficiència o inexistència de crèdit adequat. - Obtenció d’ingressos destinats a una finalitat específica. 2.1 Transferències de crèdit En cas d’insuficiència o inexistència de crèdit adequat per a fer front a una despesa que no es pugui ajornar per a l’exercici següent, el responsable del centre de negoci o departament de la FOC-PMC que l’hagi de dur a terme proposarà la corresponent transferència de crèdit, que consisteix en el trasllat de la totalitat o part dels crèdits d’una o varies dotacions pressupostàries per tal d’augmentar o crear la que es mostra insuficient o inexistent. - Si es tracta d’una transferència de crèdit entre dotacions corresponents a diferents departaments o centres de negoci de la FOC-PMC, la transferència requerirà petició motivada del responsable del departament, i tindrà efectes a partir del moment de la seva aprovació per part del Director General previ informe del departament financer. - Si la transferència es proposa entre dotacions corresponents al mateix departament o centre de negoci de la FOC-PMC, l’aprovació correspondrà al Director Financer previ informe al Director General. - L’aprovació de les transferències de crèdit que incrementin dotacions definides com a limitatives (subvencions corrents i despeses de capital) correspondrà al Director General prèvia aprovació o informació del Patronat. 10 2.2 Ampliació i generació de crèdits En cas de formalització d’un encàrrec extern pel qual la FOC-PMC hagi d’obtenir la corresponent retribució, o en els casos que per la realització de projectes propis, o per acumulació puntual de feina, per als quals hi hagi recursos suficients, s’autoritza al Director General per a incrementar el capítol de despesa de personal en l’import necessari per a formalitzar els contractes per obra o servei determinat que siguin necessaris per a l’execució d’aquest encàrrec, durant el temps que sigui estrictament necessari i amb caràcter no consolidable en la plantilla de la FOC-PMC. En cas d’obtenció d’ingressos destinats a una finalitat específica (no previstos en l’estat de recursos inicial), a conseqüència d’una acció de patrocini o per aportació de les administracions, s’incrementarà la dotació pressupostària (o es crearà, si no existeix) segons la finalitat i per la quantia del crèdit liquidat efectivament sense altre tràmit que el seu assentament correlatiu en l’estat d’ingressos i de despeses. En cas que s’obtinguin en l’estat de recursos uns drets liquidats, amb caràcter genèric, no finalista, superiors als inicialment pressupostats, és competència del Director General la incorporació al pressupost de l’exercici per finançar altres despeses o bé la seva incorporació com a romanent en l’exercici següent. 3. PROCEDIMENTS DE GESTIÓ ECONÒMICA Es crea un procediment de control, anàlisi i fiscalització de la despesa consistent en el següent: Cada centre de negoci o departament pot realitzar la despesa segons el seu pressupost aprovat. Les despeses per import inferior a 3.000€ s’entendran per adjudicació directe. Es demanaran, com a mínim, tres pressupostos per despeses superiors a 3.000€ i inferiors 30.000€ en serveis o inferiors a 50.000€ en obres. A partir d’aquesta quantitat s’adoptarà l’estipulat en les Instruccions Internes de Contractació (IIC) en forma de concurs per licitació. Queden exclosos d’aquests límits, pel que fa als requeriments de despesa, els catxets artístics de la temporada musical. També queden fora d’aquest àmbit les despeses assumides pel departament de compres de la FOC-PMC que tot i superar els límits establerts hagin estat realitzades a través de proveïdors homologats per la FOC-PMC i realitzats pel propi departament de compres. S’està treballant en el reglament i l’abast de cobertura del departament de compres. Aquestes despeses aniran vinculades a la factura corresponent pel bé o servei demandat, seguint els criteris de les “Condicions generals de compres de mercaderies i serveis del Palau de la Música Catalana”. 11 El circuit administratiu es el següent: En demanar la comanda es farà entrega d’una copia de les “Condicions generals de compres de mercaderies i serveis del Palau de la Música Catalana” on s’especifica en el punt número 9: 9. FACTURACIÓ El proveïdor emetrà les factures per duplicat, fent constar en elles les següents dades: Nom de la persona que realitza la comanda; identificació completa del Proveïdor; Número d'Albarà o fulls de serveis signats per responsable autoritzat; Quantitat, Descripció, Preu i Descompte aplicat, amb l'IVA desglossat; Relació de mercaderies o serveis efectivament lliurats i pendents de lliurament o prestació en el seu cas perfectament desglossats; Data de venciment; i forma de pagament, amb dades bancàries completes per a la realització del pagament per Transferència Bancària. Les factures s'expediran a nom de l’entitat que s’indiqui per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i s’enviaran per correu electrònic o correu postal: Correu electrònic: prove@palaumusica.cat Correu postal i dades de facturació: FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA NIF G-59684548 Departament de Comptabilitat C/ Palau de la Música, 4-6 08003 Barcelona En el cas que la factura o minuta corresponent a aquell bé o servei arribi per qualsevol via directament al departament que he fet la comanda, aquest procedirà a passar-ne còpia al departament financer (en paper o escanejada) i en el termini de 3 dies, enviar l’original visat per la persona que realitza la comanda i pel cap del departament i juntament amb el pressupost corresponent per a la seva comptabilització i posterior pagament. En cas d’haver de contraure una despesa que suposi sobrepassar el límit pressupostat per a cada departament en l’exercici en curs, s’haurà de demanar autorització mitjançant una Proposta de Despesa. 12 En els subministraments de béns susceptibles de formar part de l’immobilitzat material o intangible es formalitzaran mitjançant la corresponent Proposta d’Inversió i en el cas concret de les obres, conjuntament amb l’acta de recepció de l’immobilitzat a la FOC- PMC. 3.1 PROPOSTA DE DESPESA I PROPOSTA D’INVERSIÓ 3.1.1 PROPOSTA DE DESPESA La proposta de despesa (PD) es defineix com el document mitjançant el qual els departaments o centres de negoci demanen l’autorització per a iniciar un expedient de despesa determinada fora del pressupost assignat anualment o mentre no s’hagi aprovat el pressupost de l’exercici en curs. La reserva del crèdit adequat i suficient per part del departament de Financer i l’aprovació de la despesa per part del Director General, documentats en el mateix document PD, inicien el procediment contractual que correspongui per a la formalització de la despesa. Cap despesa ni obligació contra la FOC-PMC podrà ser compromesa, tret de les pressupostades, sense la corresponent PD aprovada pel Director General i degudament acreditada l’existència de crèdit per fer front al pagament de les mateixes. No es podrà encarregar la compra de cap bé o la realització d’un servei sense l’autorització pertinent. 3.1.2 PROPOSTA D’INVERSIÓ La proposta de d’Inversió (PI) es defineix com el document mitjançant el qual els departaments o centres de negoci demanen l’autorització per a iniciar un expedient de despesa inventariable. La reserva del crèdit adequat i suficient per part del departament de Financer i l’aprovació de la despesa per part del Director General, documentats en el mateix document PI, inicien el procediment contractual que correspongui per a la formalització de la despesa. Cap despesa ni obligació contra la FOC-PMC podrà ser compromesa, tret de les pressupostades, sense la corresponent PI aprovada pel Director General i degudament acreditada l’existència de crèdit per fer front al pagament de les mateixes. No es podrà encarregar la compra de cap bé o la realització d’un servei sense l’autorització pertinent. En els subministraments de béns, obres o serveis professionals afectes a l’immobilitzat es formalitzaran mitjançant la corresponent Proposta d’Inversió. En finalitzar el procés de compra, obra o realització del servei professional, s’entregarà una acta de recepció al departament financer i es procedirà donar d’alta en l’inventari de l’immobilitzat de la FOC-PMC. 13 3.2 Òrgans competents La proposta de despesa la generen els caps dels departaments per la part fora del pressupost que tenen assignat. La certificació de crèdit suficient l’efectua el cap del departament financer. Correspon al Director General l’aprovació de totes les despeses. 3.3 La contractació. La contractació es regirà segons les Instruccions Internes de Contractació (en endavant IIC) i els Plecs de Clàusules Administratives i Tècniques així com l’ordenament jurídic privat. El departament proponent conjuntament amb el departament jurídic, tramita els procediments contractuals derivats del concepte i l’import especificats en el document PD, i d’acord amb l’establert en les IIC, o en la normativa que correspongui. Contractes i convenis d’execució plurianual: Correspon aprovar-los al Director General a proposta de la Direcció Financera. 3.4 El reconeixement de l’obligació Principi de meritació: Per al reconeixement dels drets i les obligacions, a efectes financers, serà d’aplicació el principi de meritació independentment de les dates de signatura dels documents contractuals. Comprovació d’execució de serveis i de lliurament de béns: Les factures i minutes resultants de la realització dels encàrrecs efectuats seran comprovades i signades en conformitat, si és el cas, per la persona que demana l’encàrrec i pel cap del departament de la proposta de despesa. Material inventariable: En els subministraments de béns pertanyents a l’immobilitzat es formalitzarà la corresponent PI i l’acta de recepció i es donarà d’alta en l’inventari de l’immobilitzat de la FOC-PMC. 3.5 Gestió de pagaments i disposició dels fons. Per a la disposició de fons estan autoritzats la Presidència I la Direcció General, sent obligatòria la signatura dels dos càrrecs autoritzats. El termini de pagament de les factures i minutes s’estableix en un màxim de seixanta dies des del registre d’entrada en la FOC-PMC. El Director General o la Direcció Financera poden modificar aquest termini atenent a la situació de la tresoreria de la FOC-PMC o a petició motivada dels departaments en casos concrets. 14 La modalitat de pagament ordinària de la FOC-PMC és la transferència bancària. Per raons justificades mitjançant informe escrit es podrà utilitzar qualsevol ordre de pagament jurídicament vàlida. Les ordres de pagament són aprovades pel Director General i en el seu cas per la Direcció Financera, amb la seva signatura sobre les factures i les PD’s I PI’s amb les minutes i factures originals, degudament comprovades i conformades pel departament originari, i es formalitzen en ordres de transferència a les entitats bancàries dipositàries, emeses amb la signatura conjunta de dos dels tres càrrecs indicats al principi del paràgraf. 3.6 Els pagaments a justificar De manera excepcional, els caps dels departaments poden sol·licitar al Director Financer o al Director General el lliurament de quantitats a justificar posteriorment en els supòsits següents: - Per a fer front a pagaments urgents, d’imports no previsibles amb exactitud. - Per afrontar pagaments al comptat en motiu de viatges, desplaçaments, despeses de representació i despeses similars de difícil quantificació exacta prèvia. - Quan s’hagin de fer pagaments en metàl·lic, perquè així ho exigeix el caràcter públic del creditor (Correus, BOE, DOGC, etc.) La quantia màxima de la que es pot disposar per a justificar posteriorment s’estableix en 300,00 euros de manera general, i les dietes previstes d’allotjament i manutenció en el cas dels desplaçaments per motius de servei. La justificació de pagaments s’ha de fer de manera immediata a l’acabament de l’actuació per a la qual ha estat lliurat l’import efectiu, mitjançant la presentació dels documents justificatius del pagament a nom de la FOC-PMC o, quan això no sigui possible, dels corresponents justificants de pagament. L’autorització d’un lliurament de fons a justificar correspon al Director General i la disposició dels fons d’habilitació dipositats en les entitats bancàries s’efectua amb la signatura conjunta del Director General i la Presidenta del Comitè Executiu. 3.7 El quadre d’indicadors econòmics i financers De forma periòdica es recolliran pel departament financer els indicadors econòmics i financers necessaris que permetin el seguiment de l’execució pressupostària i la situació financera de la FOC-PMC. Els documents son: 15 - Tancament trimestral - Previsió de tresoreria - Estat del deute viu (préstecs, línies de crèdit i altres) - Seguiment pressupostari Aquesta informació es lliurarà per part del departament financer a la direcció general dins dels 45 dies posteriors a la data de tancament trimestral, mensualment la previsió de tresoreria i deute viu dels préstec i crèdits de la FOC-PMC. El seguiment pressupostari també tindrà caràcter trimestral podent-se demanar aquesta informació amb periodicitat mensual. Addicionalment es farà entrega d’aquesta documentació a la comissió de comptes de la FOC-PMC i al Patronat de la FOC- PMC. 4. REMUNERACIONS DEL PERSONAL 4.1 Increment de les retribucions Les retribucions per a 2015 experimentaran un increment respecte l’any anterior de l’1,00% segons es va acordar en el conveni col·lectiu signat entre la FOC-PMC i els representants dels treballadors. 5. OPERACIONS D’ENDEUTAMENT S’estableix la competència del Director General i la Presidenta per a signar les operacions d’endeutament proposades pel Director General, un cop autoritzades pel Patronat i acomplerts els requisits necessaris. 16 Annex Proposta de Despesa (PD) i Proposta d’Inversió (PI) 17 CONDICIONS GENERALS DE COMPRA DE MERCADERIES I SERVEIS DEL PALAU DE LA MÚSICA CATALANA El present document conté les Condicions Generals de Compra de Mercaderies i Serveis del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA (d'ara endavant, les "Condicions Generals"). El Proveïdor quedarà subjecte a la literalitat de la versió íntegra del text. 1. GENERALITATS Els termes i condicions contraris a les Condicions Generals inclosos unilateralment pel Proveïdor hauran de ser confirmades expressament per escrit pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. A aquest efecte, la renúncia del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA a la aplicació en alguna transacció compresa en les Condicions Generals haurà de constar expressament per escrit. 2. ACCEPTACIÓ DEL PRESSUPOST I DE LES CONDICIONS GENERALS I PARTICULARS Abans de procedir a realitzar el servei o lliurar la mercaderia sol·licitats, el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA acceptarà i notificarà per escrit l’acceptació del pressupost al Proveïdor juntament amb les Condicions Generals i Particulars mitjançant signatura i remissió d'una còpia per correu electrònic, correu postal o fax en el termini de 24 hores, es certifica així la total aprovació del preu i condicions del pressupost a més de les Condicions Generals i Particulars del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. 3. SUBCONTRACTACIÓ I CESSIÓ Excepte autorització expressa per escrit, el Proveïdor no podrà subcontractar ni cedir a tercers el compliment de la prestació del servei o del lliurament de la mercaderia. 4. PREU El preu de les mercaderies o serveis serà l‘especificat en el Pressupost, tret que existeixin contingències especials en les Condicions Particulars. El citat preu s'entendrà sempre com a final, fix i tancat, no acceptant-se cap variació, excepte notificació escrita per part de PALAU DE LA MÚSICA CATALANA modificant o emetent un nou pressupost o una addenda expressa al pressupost anterior. S'entendran sempre inclosos en el preu, excepte menció expressa, tots els impostos que gravin les mercaderies o serveis, despeses de transport, assegurances de transport, allotjament i desplaçaments del personal o material. 5. LLIURAMENT DE LA MERCADERIA Les mercaderies subministrades pel Proveïdor seran lliurades, lliures de despeses addicionals, en el lloc i data indicats en el pressupost, juntament amb el corresponent albarà. La mercaderia serà embalada correctament i s'acompanyarà de la documentació original necessària per garantir el seu correcte ús. Sense perjudici de l'establert en les Condicions Particulars si escau, l'incompliment dels terminis de lliurament de mercaderies o execució de serveis establerts donarà lloc a la imposició d'una penalització equivalent al 5% per cada setmana de retard amb un màxim del 25% sobre el total de la Comanda. El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA es reserva així mateix la facultat d'anul·lar la Comanda en cas de retard, podent exigir indemnització pels danys i perjudicis ocasionats. 18 6. PRESTACIÓ DELS SERVEIS Si no s'hagués pactat expressament el contrari en les Condicions Particulars, el servei es considerarà que ha d'iniciar-se des de l’acceptació del pressupost per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. El compromís del Proveïdor relatiu a prestar uns serveis determinats comprendrà també, encara que no s'hagués mencionat aquest tema en el pressupost o en les Condicions Particulars, el de realitzar els serveis accessoris necessaris perquè el principal pugui ser executat. Excepte pacte en contrari, els serveis seran prestats per compte del Proveïdor, amb els seus mitjans personals i materials. 7. ACCEPTACIÓ Cabrà l'acceptació parcial de mercaderies o serveis quan el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA ho estimi oportú i només si la naturalesa del servei o la mercaderia ho justifiquen. El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA acceptarà les mercaderies o els serveis quan hagi comprovat que els mateixos s’adeqüen al pressupostat sol·licitat. Aquesta acceptació no significarà que el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA renuncia a ningun dret derivat dels terminis de garantia de la mercaderia o el servei o de la resta de drets que gaudeixi el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA conforme a aquestes Condicions Generals o a les Condicions Particulars. 8. ALBARANS DE LLIURAMENT Els albarans de lliurament s'expediran pel Proveïdor i hauran de ser signats per la mateixa persona que va signar l’aprovació del pressupost o va autoritzar l'adquisició per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA . 9. FACTURACIÓ El proveïdor emetrà les factures per duplicat, fent constar en elles les següents dades: Nom de la persona que realitza la comanda; Identificació completa del Proveïdor; Número d'Albarà o fulls de serveis signats per responsable autoritzat; Quantitat, Descripció, Preu i Descompte aplicat, amb l'IVA desglossat; Relació de mercaderies o serveis efectivament lliurats i pendents de lliurament o prestació en el seu cas perfectament desglossats; Data de venciment; i forma de pagament, amb dades bancàries completes per a la realització del pagament per Transferència Bancària. Les factures s'expediran a nom de l’entitat que s’indiqui per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i s’enviaran per correu electrònic o correu postal: Correu electrònic: prove@palaumusica.cat Correu postal i dades de facturació: FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA ASSOCIACIÓ ORFEÓ CATALÀ NIF G-59684548 NIF G-08229833 Departament de Comptabilitat Departament de Comptabilitat C/ Palau de la Música, 4-6 C/ Palau de la Música, 4-6 08003 Barcelona 08003 Barcelona Les factures incorrectes seran rebutjades pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i reexpedides al Proveïdor per a la seva esmena. El pagament de la factura pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA no suposa l'acceptació del lliurament de la mercaderia o de la prestació del servei. 19 10. CONDICIONS DE PAGAMENT Tots els pagaments que s'efectuïn abans de l'acceptació definitiva de les mercaderies o serveis per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA tindran la naturalesa de bestretes a compte del preu final. De no convenir-ne condicions diferents en la comanda o en les Condicions Particulars, les factures conformades seran processades perquè s'abonin als 60 dies des de la data de conformitat de les mateixes. Excepte acord exprés, el pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària. 11. GARANTIES, RECLAMACIÓ I INDEMNITZACIÓ El Proveïdor garanteix que les mercaderies i serveis subministrats al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA compleixen les exigències de qualitat usualment utilitzades en el sector i les requerides expressament pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, certificant que podran ser usades per a la fi pel qual es va subministrar. El Proveïdor concedeix al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, per a totes les mercaderies i serveis, una garantia de 24 mesos a explicar des de la posada en servei o acceptació final per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, sense perjudici de la garantia que ofereixin el Proveïdor o el fabricant. El no compliment per les mercaderies o serveis de les condicions o característiques descrites en el pressupost donaran dret a PALAU DE LA MÚSICA CATALANA a rescindir total o parcialment aquest. A petició del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i sense cost algun per a ell, el Proveïdor haurà de reparar o reposar tot element o resultat que presenti defecte de material, així com solucionar els problemes d'aquells serveis que presentin defectes de disseny o mal funcionament, indemnitzant al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA pels perjudicis causats. La garantia cobrirà obligatòriament tots aquells conceptes, tals com a mà d'obra, desplaçaments, dietes, materials o qualsevol altra despesa necessària fins a l'esmena dels defectes detectats i procurar un correcte funcionament, per procurar la qual cosa el Proveïdor utilitzarà tots els mitjans al seu abast. Si el Proveïdor no procedís a les rectificacions o modificacions necessàries, el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA podrà directament dur-les a terme a costa del Proveïdor. El Proveïdor s'obliga a mantenir indemne el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA pels danys, perjudicis i penalitats imputables al Proveïdor. 12. PROTECCIÓ DE DADES I PROPIETAT INDUSTRIAL I INTEL·LECTUAL El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA presumirà en tot moment que les dades lliurades al Proveïdor es mantenen per aquest de conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caire Personal, i altra legislació relacionada, no sent per això responsable el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA de qualsevol infracció relativa a les seves dades per part del Proveïdor. Una vegada finalitzada la relació contractual, el Proveïdor retornarà qualsevol suport o document fruit d'aquest contracte, en el qual es contingui qualsevol tipus de dada personal de les que el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA sigui responsable. El Proveïdor assumeix la responsabilitat i garanteix que els seus processos de fabricació i mercaderies no infringeixen patents o drets de propietat industrial de PALAU DE LA MÚSICA CATALANA o tercers. El Proveïdor s'obliga a transmetre implícitament, juntament amb la mercaderia o el servei i de manera gratuïta, quants drets de propietat intel·lectual li corresponguin relatius als projectes, plànols i altra documentació lliurada al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. El Proveïdor no podrà utilitzar els drets de propietat intel·lectual o industrial del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA sense el consentiment exprés d'aquest. 20 13. ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL El Proveïdor haurà de disposar d'una assegurança de responsabilitat civil la cobertura econòmica de la qual sigui com a mínim igual que l'import de les mercaderies o serveis a prestar al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA en virtut de la Comanda. 14.- CONFIDENCIALITAT Qualsevol informació que s'intercanviï entre el Proveïdor i el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA relacionada amb la comanda o amb el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA serà tractada com a confidencial. El Proveïdor es compromet expressament a guardar reserva de quanta informació conegués respecte de les mercaderies o serveis prestats al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, no estant permesa la revelació a tercers, ni durant la vigència del contracte ni en un moment posterior a l'expiració del mateix. L'obligació de confidencialitat prevista en aquesta clàusula continuarà per temps il·limitat després de la resolució o extinció de la relació amb el Proveïdor per qualsevol causa. 15. SUSPENSIÓ I ANUL·LACIÓ DE L'ORDRE DE COMPRA PALAU DE LA MÚSICA CATALANA podrà suspendre temporalment o anul·lar total o parcialment l'ordre de compra sense cost algun per a ella si el Proveïdor: (i) incompleix el contracte o (ii) hagués de liquidar els seus béns o traspassar-los als seus creditors. 16. JURISDICCIÓ Les parts pacten sotmetre's, de forma expressa i amb renúncia al fur que per llei els correspongui, a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals de la ciutat de Barcelona i superiors jeràrquics. Les informacions i dades contingudes en aquest document tenen caràcter reservat i no podran ser divulgats o utilitzats fora del propi àmbit de l’organització, a excepció de requeriment legal. 21 TARIFARI 2015 TARIFARI ANY 2015 PALAU DE LA MÚSICA Novembre 2014 22 SALA DE CONCERTS (1.965 localitats) Els preus inclouen: servei d'acomodació, servei de taquilles, servei de seguretat i vigilància, servei de neteja, servei mèdic assistencial i servei bàsic de WIFI. 1) TARIFA NORMAL FEINER Matí, tarda o nit:................................................. 13.525,00€ FESTIU Matí, tarda o nit:................................................. 15.630,00€ 2) TARIFA CICLES Per Grans clients de concerts habituals al Palau de la Música - D’1 a 6 concerts anuals FEINER Matinal:............................................................. 12.434,00€ Tarda o nit:.......................................................... 9.267,00€ FESTIU Matinal:............................................................. 14.517,00€ Tarda/nit:.......................................................... 11.299,00€ 23 - A partir del setè concert amb un mínim de 10 concerts anuals FEINER Matinal:............................................................. 9.462,00€ Tarda/nit:.......................................................... 7.055,00€ FESTIU Matinal:............................................................. 11.045,00€ Tarda/nit:.......................................................... 8.599,00€ 3) TARIFA ESPECIAL per entitats sense ànim de lucre/Universitats de Catalunya i assimilables / ONG / actes benèfics / entitats vinculades a l'Orfeó Català i a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, un cop esgotades les contraprestacions convingudes segons conveni / actes benèfics / per Institucions Públiques: Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministerio de Educación, Cultura y Deportes. FEINER Matinal:.............................................................. 12.434,00€ Tarda/nit:........................................................... 9.267,00€ FESTIU Matinal:.............................................................. 14.517,00€ Tarda/nit:........................................................... 11.299,00€ 24 PETIT PALAU (538 localitats) Els preus inclouen: servei d'acomodació, servei de taquilles, servei de seguretat i vigilància, servei de neteja i servei bàsic de WIFI. 4) TARIFA NORMAL FEINER Matí/tarda o nit..................................................... 3.331,00€ Jornada complerta................................................ 6.662,00€ FESTIU Matí/tarda/nit....................................................... 3.551,00€ Jornada complerta................................................ 7.102,00€ 5) TARIFA ESPECIAL per entitats sense ànim de lucre/Universitats de Catalunya i assimilables/ONG/entitats vinculades a l'Orfeó Català i a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, un cop esgotades les contraprestacions convingudes segons conveni/promotors habituals de la Sala de Concerts/actes benèfics//institucions públiques/per tres o més ocupacions FEINER Matí/tarda o nit....................................................... 2.181,00€ Jornada complerta.................................................. 4.362,00€ FESTIU Matí/tarda/nit.......................................................... 2.325,00€ Jornada complerta.................................................... 4.650,00€ 25 ALTRES SALES SALA LLUÍS MILLET mitja jornada................................ 1.531,00€ SALA LLUÍS MILLET jornada complerta....................... 3.062,00€ PLANTA FOYER mitja jornada...................................... 2.844,00€ PLANTA FOYER jornada complerta............................. 5.688,00€ PLAÇA DEL PALAU mitja jornada................................. 2.133,00€ PLAÇA DEL PALAU jornada sencera............................ 4.266,00€ SALA ASSAIG DE L'ORFEÓ CATALA mitja jornada ..... 2.131,00€ SALA ASSAIG DE L'ORFEÓ CATALA jornada complerta 4.262,00€ VESTÍBUL PETIT PALAU (exposicions)......................... 1.062,00€/ dia TARIFES SERVEIS COMPLEMENTARIS PER SESSIÓ Piano STEINWAY (amb una afinació inclosa)................. 839,00€ (Sala de concerts i Petit Palau) Piano STEINWAY (amb una afinació inclosa)................. 697,00€ (Sala d'assaig de l'Orfeó Català) Afinació extra de piano/revisió........................................ 230,00€ Assistència afinador piano al concert.............................. 160,00€ Clavicèmbal (amb una afinació inclosa)........................... 518,00€ 26 Afinació extra de clavicèmbal .......................................... 120,00€ Assistència afinador clavicèmbal al concert..................... 160,00€ Orgue positiu (amb una afinació inclosa).......................... 400,00€ Afinació extra de l'orgue positiu........................................ 186,00€ Assistència afinador orgue positiu al concert.................... 160,00€ Orgue Sala de Concerts (amb una afinació inclosa)......... 1.034,00€ Afinació extra orgue Sala de concerts............................... 380,00€ Assistència afinador orgue Sala de Concert de concerts.. 200,00€ Muntatges i proves extres................................................. 250,00€/hora Ampliació i desampliació d'escenari Sala de concerts....... 1.531,00€ Ampliació i desampliació d'escenari Petit Palau................ 505,00€ Serveis Internet (Streaming i altres serveis de dades)........ A demanada segons pressupost. CONDICIONS D’APLICACIÓ PER A LA GESTIÓ DE LA RESERVA D’ESPAIS Reglament que inclou les diferents tarifes de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana previstes per l’any 2015, per a l’explotació de les seves instal·lacions; així com també les possibles casuístiques que es puguin derivar i que determinaran les aplicacions especials de les mateixes. Aquestes tarifes entraran en vigor l'1de gener de 2015 i s'aplicaran a totes les reserves de sales per l'any 2015, independent de la data que s'hagi efectuat la reserva. 27 COST VARIABLE, SEIENT OCUPAT A LA SALA DE CONCERTS: Els organitzadors hauran d’abonar per cada ocupació de sala:  1€ per entrada venuda  1€ per invitació a partir del 10% de l'aforament total de la Sala de Concerts  Durant el període de les Festes de Nadal, Cap d’Any i Reis serà de 2€  Per la temporada 2014/2015 aquest període serà del 10 de desembre de 2014 al 6 de gener de 2015 (ambdós inclosos).  En els concerts que no hi hagi entrades a la venda i que l’ocupació de l'aforament sigui per invitació s’haurà d’abonar un cost fix de 1.500€. Aquest cost variable també serà d’aplicació en els lloguers de les institucions públiques (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministerio de Educación, Cultura y Deportes). COST ADDICIONAL NOVA PLATAFORMA DE VENDA D’ENTRADES  Per Promotors del Palau que fan més de 10 concerts a l’any, s’aplicarà un cost addicional de 0,40€+IVA per entrada emesa (tant de venta com invitació).  Per Promotors que fan menys de 10 concerts a l’any, s’aplicarà un cost addicional de 0,75€+IVA per entrada emesa (tant de venta com invitació). AFINACIONS PIANO, CLAVICÈMBAL I ORGUE El preu de lloguer dels diferents instruments, inclou una afinació. Si es requerís la presència de l’afinador durant l’assaig i/o concert, o afinacions extres, el servei es facturarà a part, tal com figura en el desglossament del tarifari Els encàrrecs que es comuniquin en un termini inferior a 8 dies tindran un increment d’un 30%. Les cancel·lacions dels serveis en un termini inferior a 72 hores es facturaran el 100%. 28 GRATUÏTAT: Les Institucions Públiques (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministerio de Educación, Cultura y Deportes) tenen dret a utilitzar de forma gratuïta les instal·lacions del Palau de la Música un cop l’any, fent-se càrrec de les despeses que es puguin generar. Per els actes de l’Associació Orfeó Català es gaudirà de les sales i instal·lacions del Palau de la Música de forma totalment gratuïta atenent la seva condició de propietari, fent-se càrrec de les despeses que es puguin generar. TARIFA ESPECIAL GRAN CLIENT/ GRAN QUALITAT ARTÍSTICA: Per l’any 2015 s’estableix que per cada 4 concerts d’un mateix productor 1 podrà acollir-se a aquesta tarifa. El cost que el Promotor haurà d’abonar en concepte del cost de sala serà de 3.500€+IVA. El Palau podrà aplicar aquesta tarifa especial amb els Promotors habituals del Palau de la Música, prèvia valoració i acceptació del projecte per part de l’Executiu de la Comissió Artística. En aquests casos no serà d’aplicació el tarifari i es formalitzarà un conveni apart on es detallaran les condicions per cada projecte. Aquesta tarifa especial no serà vàlida durant el període de Nadal comprès entre els dies 10 de desembre de 2015 i 6 de gener de 2016, ambdós inclosos. Els concerts en coproducció comptabilitzaran alhora de calcular el preu especial a partir del 7è concert. RESERVES: Per Promotors habituals: s’entendrà com a reservada una data, en el moment de la signatura del contracte i el pagament del 30% sobre l’import de lloguer de la sala, en concepte de dipòsit com a garantia de reserva. Per Promotors nous: s’entendrà com a reservada una data, en el moment de la signatura del contracte i el pagament del 100% sobre l’import de lloguer de la sala. Els contractes de les dates reservades es signaran amb un mínim de sis mesos abans de la data de la celebració del concert/acte i s'haurà d’abonar la quantitat fixada en un termini de 48 hores a partir de la recepció del contracte. En el cas que no s’hagi signat el contracte dins del termini establert en el paràgraf anterior, el Palau considerarà la data alliberada i anul·larà la petició de reserva, prèvia comunicació per escrit a l’entitat organitzadora del concert/acte. 29 Per projectes d’interès propi, el Palau tindrà prioritat en la reserva de dates. Excepcionalment el Palau podrà disposar de les reserves de tercers, sempre i quan ho comuniqui amb un mínim d’un any d’antelació i ofereixi una data alternativa. Si el Palau rep una petició per una data reservada de la qual encara no s’hagi signat el contracte, es donarà un termini de 48 hores laborables a l’Entitat que la tingui reservada, per tal de procedir a la signatura del contracte i al pagament del dipòsit de garantia de reserva. Si dins el termini establert no es dona cap resposta, el Palau podrà anul·lar la reserva i adjudicar-la al nou peticionari que haurà de procedir a signar el contracte i al pagament del dipòsit de garantia de reserva. En el moment d’efectuar la petició de reserva, caldrà especificar molt clarament l’horari de l’inici i la durada prevista del concert/acte. SESSIONS DIÀRIES: Els dissabtes, diumenges i festius es podran fer dobles sessions en horari de tarda i nit, els horaris es marcaran des del Palau. En el cas de que algun Promotor demani doble sessió en dia laborable, el Palau estudiarà la viabilitat de la petició en funció dels horaris disponibles. Els promotors que ho desitgin podran fer el bloqueig de la doble sessió amb un recàrrec sobre el preu de lloguer d’un 25%. COMUNICACIÓ I DRETS D’IMATGE L’organitzador haurà de contactar amb el departament de comunicació en cas de voler enregistrar el concert o acte i acordar-ne les condicions. NOTA: En el cas de presentar-se alguna petició que no es reculli dins de la casuística contemplada, la Presidenta o el Director General de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana de forma conjunta determinarà la decisió que es consideri més convenient. 30 DESPESES NO INCLOSES EN ELS PREUS:  Comissions de pagament: 2.50% (IVA no inclòs) per a pagaments amb targeta de crèdit (venda per Internet inclosa)  IVA  SGAE liquidació per part de cada organitzador  Servei extra de neteja, si es celebra un càtering  Personal i equipament tècnic  Servei extra de seguretat i vigilància  Drets d’imatge i so 31 TARIFARI DRETS D’IMATGE PALAU DE LA MÚSICA CATALANA OBSERVACIONS GENERALS: - En tots els casos, si la producció no interfereix en la activitat diària del Palau no es cobra lloguer d’espai - S’estudiarà cada cas en particular, i segons els interessos i beneficis, es pot negociar el preu en cas que facin menció directa a l’espai posant el crèdit del Palau de la Música Catalana 1.- ÚS PUBLICITARI. EL PALAU COM A ESCENARI. (No hi ha vinculació directe amb la marca) USOS: - SPOTS DE TELEVISIÓ: El Palau com a escenari per al rodatge d’anuncis per a televisió sempre que signifiqui prestigi per al Palau. o Gestió de contractes: 300 € o Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal extra. Tot a càrrec del Productor o Drets d’imatge:  Rang (depèn del nombre de passis i de la difusió del mateix):  Fins a 50 passis: De 5.349 € (Difusió autonòmica) a 16.045 € (Difusió mundial)  ....  Més de 300 passis: De 26.743 € (Difusió autonòmica) a 80.229 € (Difusió mundial) - FOTOGRAFIA: El Palau com a escenari per a un anunci gràfic d’una marca, sempre que signifiqui prestigi per al Palau. o Gestió de contractes: 150 € o Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal extra. Tot a càrrec del Productor o FORMATS:  Revistes i diaris: (Publicitat inserida en revistes i diaris)  Rang (depèn del tamany de l’anunci i de la tirada del mitjà on s’inserta). o Des de 158 fins a 1.477€ per mitjà de comunicació. Veure tarifari VEGAP 32  Fulletons publicitaris: (Publicitat inserida en fulletons)  Rang (depèn del tamany de l’anunci i de la tirada del fulletó). o Des de 49€ fins a 431€. Veure tarifari VEGAP  OPIS:  Rang (depèn del tamany de l’anunci i de la tirada dels Opis). o Des de 1639 € fins a 8156€  Altres casos: consultar VEGAP 2. ÚS PUBLICITARI (2). EL PALAU COM A LLOC EXPLÍCIT. (Sí que hi ha vinculació directe amb la marca): - Només es poden vincular directament al Palau aquelles marques que en són mecenes. - Artistes: (només en el cas que es reforci el prestigi del Palau i/o artistes que tenen una forta vinculació amb el Palau) - Gestió de contractes: 300 € - Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal extra. Tot a càrrec del Productor - Drets d’imatge: Veure despeses publicitàries punt 2. 3. REPORTATGES CULTURALS - SOBRE BARCELONA/MODERNISME/PALAU DE LA MÚSICA CATALANA: En aquests casos no es cobraran drets d’imatge ja que és per a promoció del Palau. - SOBRE ALTRES TEMÀTIQUES NO DIRECTAMENT RELACIONADES AMB LA DIFUSIÓ DEL PALAU, PERÒ QUE ESTÀN DINS D’UNA TEMÀTICA CULTURAL I QUE VOLEN FER SERVIR EL PALAU COM A ESCENARI I SEMPRE QUE SIGNIFIQUIN PRESTIGI PER AL PALAU: o DOCUMENTAL PER A ÚS TELEVISIU:  Gestió de contractes: 150 €  Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal extra. Tot a càrrec del Productor  Drets d’imatge:  Rang (depèn del nombre de passis i de la difusió del mateix): o Des de 73 € fins a 585 € per emissió (Veure tarifari VEGAP) 33 4. CINEMA El Palau com a escenari per al rodatge d’una pel·lícula. o Gestió de contractes: 300 € o Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal extra. Tot a càrrec del Productor o Drets d’imatge:  Rang (depèn dels països de distribució, magnitud equip, ocupació d’espai, beneficis de difusió per al Palau):  Des de 1.735€ a 10.000€ 5. REPRODUCCIÓ DE FOTOGRAFIES A LLIBRES AMB FINALITAT COMERCIAL - Drets d’imatge: o Rang (depèn de la mida de la foto i de la tirada):  Obres generals: Des de 60€ a 366 €. Veure tarifes VEGAP  Llibres escolars o universitaris: Des de 38€ a 147€. Veure tarifes VEGAP  Diccionaris i enciclopèdies: Des de 42€ a 162€. Veure tarifes VEGAP 6. MITJANS DE COMUNICACIÓ I GUIES DE VIATGE: - Documentals sobre BARCELONA/MODERNISME/PALAU DE LA MÚSICA CATALANA: gratuït - Fotografies: gratuït 7. ESTUDIANTS: Sempre que estigui justificat pel tutor de l’escola i no afecti l’activitat del Palau: - Documentals de divulgació cultural: gratuït - Fotografies: gratuït 8. ÚS PRIVAT: (sempre que sigui inferior a una hora i que no afecti a l’activitat del Palau). Per exemple, fotografies de nuvis. - Drets d’imatge: 400€ 34 VISITES ARQUITECTÒNIQUES Públic (individual) 18,00€ Òmnium Cultural (25% dte.) 13,50€ Grups (+ de 25 pax) (20% dte.) 14,40€ Federació Catalana Entitats Corals (25%) 13,50€ Barcelona Card (20% dte.) 14,40€ *Pack Famílies (de 4 a 8 membres) 50,00€ Bus Turístic (20% dte.) 14,40€ **Estudiants 11,00€ Walking Tours (20% dte.) 14,40€ ***Jubilats (espanyols) 11,00€ Ruta del Modernisme (20% dte.) 14,40€ ****Aturats (espanyols) 11,00€ BGB (20% dte.) 14,40€ Especial (discapacitat psíquic) 4,25€ Aerobús (20% dte.) 14,40€ ***** Infants 0€ Aerobús Girona (20% dte.) 14,40€ Responsables de Grup 0€ City Tours (20% dte.) 14,40€ ******Invitacions 0€ Hotelshop (20% dte.) 14,40€ *******Socis Orfeó Català + 1 acompanyant 0€ Institut Ramon Muntaner (25% dte.) 13,50€ * Caldrà presentar document que demostri la relació de parentiu. ** Cal presentar, carnet jove, estudiant,... *** Cal presentar carnet jubilat o be si son >65 anys **** Cal presentar document del SEPE segellat ***** Fins a 10 anys inclosos, acompanyats per algun familiar ****** Cal ordre des del Palau ******* Un soci podrà gaudir d’aquesta oferta 4 vegades durant l’any 35 Novetat 2014 El 1r. i últim dimecres de cada mes, la visita de les 12.30h (català) i la de les 13.30h (castellà), en un únic torn, tindrà un descompte del 50%, al preu únic de 9,00€. No acumulable amb els altres descomptes. Els preus de les visites estan exempts d’IVA 36