PRESSUPOST ORDINARI 2017 I BASES D’EXECUCIÓ FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA PRESSUPOST PER A L’EXERCICI 2017 I. Memòria introducció La Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana (en endavant FOC-PMC) elabora anualment un pressupost general per a l’exercici, el qual conté un estat de recursos, amb una estimació corresponent per a l’exercici i un estat d’aplicacions, amb l’avaluació dels mitjans necessaris per a desenvolupar les seves activitats durant l’exercici. Per a l’elaboració de l’avantprojecte de l’exercici 2017, es partia dels següents principis: 1. Concentració del pressupost del conjunt d’activitats realitzades al Palau de la Música Catalana. 2. Prudència respecte la previsió dels ingressos propis, especialment els vinculats amb l’activitat comercial i artística. 3. Continuïtat en l’execució de les activitats, que tenen com a eix vertebrador els concerts de la massa coral de l’Orfeó Català, el lloguer de sales, les visites arquitectòniques, els cicles de concerts duts a terme per la FOC-PMC com a promotor, el mecenatge i les subvencions. 4. A més, es continuarà amb el manteniment i millora de les instal·lacions, tant des d’un punt de vista de seguretat laboral com dels usuaris del Palau de la Música Catalana. A continuació del document del pressupost segueixen les seves Bases d'Execució, que determinen el seu funcionament pels diferents òrgans de la FOC-PMC amb la finalitat de proporcionar la informació econòmica i financera necessària i presti l'ajut a la gestió que se li demana, dins de la normativa vigent que li és d’aplicació. II. Aprovació del pressupost definitiu L’aprovació del pressupost definitiu de la Fundació correspon al Patronat de la FOC-PMC. 1 III. El pressupost III.1.- El pressupost d’ingressos El pressupost d’ingressos recull l’activitat que desenvolupa la FOC-PMC amb l’objectiu de generar recursos econòmics propis que li permetin mantenir o augmentar el seu nivell d’autofinançament. Les principals activitats econòmiques que gestiona són la promoció de concerts i les visites arquitectòniques, el lloguer d’espais de l’edifici (Sala Concerts, Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, Petit Palau, etc.), la gestió de la venda d’entrades, com a ingressos més destacables la concessió de la gestió del restaurant i de la botiga. El pressupost d’ingressos també recull les aportacions a l’activitat artística de les administracions. Aquestes aportacions nodreixen l’activitat artística. La part del pressupost que no es cobreix amb les aportacions de les administracions es cobreixen amb recursos propis. Es destinen bàsicament a l’activitat artística i de difusió de la cultura coral i musical. El pressupost d’ingressos determina el nivell de despesa per a l’exercici i ha estat computat en un escenari realista, de prudència respecte als ingressos i ajustat en funció de la situació del sector i de l’actual conjuntura econòmica. Des de l’exercici 2013 l’efecte de l’adequació a la nova normativa fiscal (exempció de l’IVA en l’activitat cultural) que va fer incrementar els ingressos en mantenir els preus de venda al públic de les entrades de concerts i visites, te com a contrapartida que no ens puguem deduir tot l’impost i aquest fet ha comportat també un increment en les despeses d’aquelles activitats afectes a l’exempció i a la resta de departaments que fan servei tant a activitats exemptes com subjectes. No es preveuen fets rellevants que podrien afectar la consecució d’aquestes xifres pel que respecte als ingressos. PRESSUPOST D'INGRESSOS 2 III.1.1.- Ingressos venda d’entrades Els ingressos previstos per venda d’entrades dels cicles, concerts i activitats educatives han estat calculats en base a l’ocupació esperada tenint en compte les dades estadístiques històriques per a cada activitat independent. III.1.2.- Ingressos visites Els ingressos esperats per a les visites arquitectòniques s’han basat en la premissa del manteniment del turisme exterior i l’activitat comercial de l’entitat que s’espera incrementi lleugerament el nombre de visitants, incrementant la xifra de negoci i mantenint el nivell de preus des de l’exercici 2014. III.1.3.- Ingressos lloguer de sales Els ingressos estimats per lloguers d’espais s’han calculat en funció de les expectatives de peticions de sales per a l’exercici 2017, l’històric d’ocupació i el creixement assolit durant els darrers exercicis en base a les tarifes incloses al final d’aquest document. III.1.4.- Ingressos mecenatge La previsió dels ingressos d’aquesta partida segueix la tendència dels últims exercicis tot i que s’espera una millora en la qualitat de les aportacions, es manté per tant la previsió d’ingressos en un nivell similar al de l’exercici 2016. III.1.5.- Altres Ingressos En els altres ingressos s’hi han incorporat aquells que per les seves magnituds no tenen epígraf propi i inclouen els ingressos de les concessions de la gastronomia i de la botiga del PMC, com principals epígrafs juntament amb les comissions generades a les taquilles per la venda d’entrades, els ingressos de subscriptors de la Revista Musical Catalana i altres ingressos generats per la resta de departaments com drets d’imatge, interessos financers, del centre de documentació, etc. III.1.6.- Subvencions L’import de les subvencions per a aquest exercici és el que es mostra en el quadre de la pàgina següent. L’aportació prevista pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per a l’exercici és de 1.021.609,68 € (pendent de confirmar). L’aportació de l’Ajuntament de Barcelona és pel mateix import de l’exercici passat per valor de 457.200,00 € (pendent de confirmar). L’import provinent de l’INAEM del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte no preveu increment i preveiem que continuarà en 197.180,00€. 3 III.2.- El pressupost de despeses La FOC-PMC ha de garantir el compliment del les funcions que li són encomanades en els seus Estatuts, sent les principals la gestió, conservació i manteniment de totes les instal·lacions, la formació i internacionalització dels cors de l’Orfeó Català, el Cor de Cambra i els cors de l’Escola Coral, l’organització d’actes i concerts que en nom de la Fundació es facin al Palau de la Música i qualsevol actuació encaminada al compliment de les activitats fundacionals. També ho és la contractació i remuneració de tot el personal artístic, tècnic, administratiu, de sala, professorat i cantaires professionals. 4 En el quadre inferior es poden veure els epígrafs de despeses per línies d’activitat: PRESSUPOST DE DESPESES III.2.1.- Públics, visites i taquilles Dins d’aquest epígraf s’inclou la despesa necessària per a promocionar l’activitat artística del Palau de la Música. La despesa del servei de taquilles. I la despesa de la gestió les visites arquitectòniques. 5 III.2.2.- Despesa Artística Dins d’aquesta partida s’inclouen totes aquelles despeses relacionades directament amb l’activitat artística i educativa del Palau de la Música. III.2.3.- Despesa d’explotació de sales Aquesta partida inclou la despesa generada pels lloguers de sales i el servei d’acomodació. III.2.4.- Despesa de Mecenatge, Palau XXI, la despesa dels intercanvis publicitaris S’inclou en aquest epígraf la despesa per a la captació del mecenatge i el Palau XXI juntament amb la despesa associada als contractes d’intercanvi en espècies. III.2.5.- Despesa de l’activitat coral Aquesta partida engloba les despeses generades per les activitats del cor de l’Orfeó Català, el Cor de Cambra i l’Escola Coral. III.2.6.- Despesa del projecte social Comprèn la despesa associada directament al projecte social. III.2.7.- Despesa de presidència, direcció general i administració Aquest epígraf inclou la despesa dels departaments de presidència, direcció general, administració i finances i informàtica. III.2.8.- Despesa de RRHH, seguretat, recepció i consergeria Aquest epígraf engloba les despeses generades pels departaments de recursos humans, seguretat, recepció i consergeria. III.2.9.- Despesa dels serveis jurídics Inclou el total de despesa jurídica de l’entitat amb excepció de la despesa generada pels procediments penals contra l’antiga direcció. III.2.10.- Despesa del comitè de bones pràctiques Aquest epígraf inclou la despesa d’aquest òrgan de govern independent de l’organigrama funcional de l’entitat. III.2.11.- Despesa de la Revista Musical Catalana Inclou la despesa de la gestió i producció externa de la Revista Musical Catalana. 6 III.2.12.- Despesa de comunicació Comprèn la despesa generada pel departament de comunicació. III.2.13.- Despesa del CEDOC Incorpora tota la despesa de gestió del centre de documentació. III.2.14.- Despesa excepcional En aquest epígraf s’inclou bàsicament la despesa penal generada pels procediments en contra de l’antiga direcció del Palau de la Música. III.2.15.- Despesa en amortitzacions Aquest epígraf es correspon amb el cost net de les amortitzacions. 7 En el quadre de la pàgina següent s’exposa el detall de despeses per tipologia d’activitat. S’inclouen dins de cada categoria els sous associats a cada activitat. PRESSUPOST DE DESPESES PER ACTIVITAT 8 III.3.- INVERSIONS VINCULADES AL FUNCIONAMENT S’ha disposat per a la partida d’inversions un import de 420.000,00 € per tal de portar a terme, les actuacions urgents necessàries. L’import consignat correspon al 80% de les amortitzacions netes previstes a petició de la direcció financera de la FOC-PMC. Les obres del departament de manteniment corresponen a l’aïllament de la Sala d’Assaig de l’OC, renovació de la climatització o la barra motoritzada del sistema d’il·luminació de la de l’escenari entre d’altres. Les de logística per adequar les prestatgeries dels magatzems. Les del CEDOC per a la confecció d’una nova web i la compra de 6 llicències noves del programari de gestió documental. El departament de lloguer de sales es fa càrrec de la reparació de l’orgue. Les inversions de comunicació corresponen a una pantalla LED exterior, el nou vídeo de les visites arquitectòniques i una aplicació mòbil. Les d’informàtica a l’adequació de la seguretat en la xarxa física i ampliació de la xarxa wifi del PMC, nou llicenciament i renovació equipament. En cas de necessitat futura i urgent d’inversió s’haurà d’estudiar entre la direcció general i la direcció financera la manera de finançar qualsevol altre inversió en actius, bé com a conseqüència d’uns resultats d’explotació positius de l’entitat superiors al esperats o bé mitjançant la contractació de finançament aliè, pel qual es demanarà l’autorització al Patronat de la FOC-PMC. 9 BASES D’EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST 1. NORMES GENERALS Les dotacions pressupostàries poden ser, pel que fa a la seva quantificació al llarg de l’exercici: - Estimatives: les que recullen variacions d’actiu i de passiu i les existències de magatzem. - Limitatives: les destinades a les subvencions corrents i les destinades a les despeses de capital (inversions financeres i reals). - Ampliables: les determinades en funció dels recursos efectivament obtinguts. La Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana (en endavant FOC-PMC) farà el seguiment del seu pressupost mitjançant seguiments trimestrals preparats pel departament financer. 2. MODIFICACIÓ DE LES DOTACIONS PRESSUPOSTÀRIES Amb caràcter general, els crèdits autoritzats en el pressupost tenen caràcter vinculant a nivell de centre de negoci (departament). No obstant això, les unitats podran proposar modificacions de crèdit en les dotacions pressupostàries aprovades inicialment a causa de: - Insuficiència o inexistència de crèdit adequat. - Obtenció d’ingressos destinats a una finalitat específica. 2.1 Transferències de crèdit En cas d’insuficiència o inexistència de crèdit adequat per a fer front a una despesa que no es pugui ajornar per a l’exercici següent, el responsable del centre de negoci o departament de la FOC-PMC que l’hagi de dur a terme proposarà la corresponent transferència de crèdit, que consisteix en el trasllat de la totalitat o part dels crèdits d’una o varies dotacions pressupostàries per tal d’augmentar o crear la que es mostra insuficient o inexistent. - Si es tracta d’una transferència de crèdit entre dotacions corresponents a diferents departaments o centres de negoci de la FOC-PMC, la transferència requerirà petició motivada del responsable del departament, i tindrà efectes a partir del moment de la seva aprovació per part del Director General previ informe del departament financer. - Si la transferència es proposa entre dotacions corresponents al mateix departament o centre de negoci de la FOC-PMC, l’aprovació correspondrà al Director Financer previ informe al Director General. - L’aprovació de les transferències de crèdit que incrementin dotacions definides com a limitatives (subvencions corrents i despeses de capital) correspondrà al Director General prèvia aprovació o informació del Patronat. 10 2.2 Ampliació i generació de crèdits En cas de formalització d’un encàrrec extern pel qual la FOC-PMC hagi d’obtenir la corresponent retribució, o en els casos que per la realització de projectes propis, o per acumulació puntual de feina, per als quals hi hagi recursos suficients, s’autoritza al Director General per a incrementar el capítol de despesa de personal en l’import necessari per a formalitzar els contractes per obra o servei determinat que siguin necessaris per a l’execució d’aquest encàrrec, durant el temps que sigui estrictament necessari i amb caràcter no consolidable en la plantilla de la FOC-PMC. En cas d’obtenció d’ingressos destinats a una finalitat específica (no previstos en l’estat de recursos inicial), a conseqüència d’una acció de patrocini o per aportació de les administracions, s’incrementarà la dotació pressupostària (o es crearà, si no existeix) segons la finalitat i per la quantia del crèdit liquidat efectivament sense altre tràmit que el seu assentament correlatiu en l’estat d’ingressos i de despeses. En cas que s’obtinguin en l’estat de recursos uns drets liquidats, amb caràcter genèric, no finalista, superiors als inicialment pressupostats, és competència del Director General la incorporació al pressupost de l’exercici per finançar altres despeses o bé la seva incorporació com a romanent en l’exercici següent. 3. PROCEDIMENTS DE GESTIÓ ECONÒMICA Es crea un procediment de control, anàlisi i fiscalització de la despesa consistent en el següent: Cada centre de negoci o departament pot realitzar la despesa segons el seu pressupost aprovat. Les despeses per import inferior a 3.000€ s’entendran per adjudicació directe. Es demanaran, com a mínim, tres pressupostos per despeses superiors a 3.000€ i inferiors 30.000€ en serveis o inferiors a 50.000€ en obres. A partir d’aquesta quantitat s’adoptarà l’estipulat en les Instruccions Internes de Contractació (IIC) en forma de concurs per licitació. Queden exclosos d’aquests límits, pel que fa als requeriments de despesa, els catxets artístics de la temporada musical. També queden fora d’aquest àmbit les despeses assumides pel departament de compres de la FOC-PMC que tot i superar els límits establerts hagin estat realitzades a través de proveïdors homologats per la FOC-PMC i realitzats pel propi departament de compres. S’està treballant en el reglament i l’abast de cobertura del departament de compres. Aquestes despeses aniran vinculades a la factura corresponent pel bé o servei demandat, seguint els criteris de les “Condicions generals de compres de mercaderies i serveis del Palau de la Música Catalana”. 11 El circuit administratiu es el següent: En demanar la comanda es farà entrega d’una copia de les “Condicions generals de compres de mercaderies i serveis del Palau de la Música Catalana” on s’especifica en el punt número 9: 9. FACTURACIÓ El proveïdor emetrà les factures per duplicat, fent constar en elles les següents dades: Nom de la persona que realitza la comanda; identificació completa del Proveïdor; Número d'Albarà o fulls de serveis signats per responsable autoritzat; Quantitat, Descripció, Preu i Descompte aplicat, amb l'IVA desglossat; Relació de mercaderies o serveis efectivament lliurats i pendents de lliurament o prestació en el seu cas perfectament desglossats; Data de venciment; i forma de pagament, amb dades bancàries completes per a la realització del pagament per Transferència Bancària. Les factures s'expediran a nom de l’entitat que s’indiqui per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i s’enviaran per correu electrònic o correu postal: Correu electrònic: prove@palaumusica.cat Correu postal i dades de facturació: FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA NIF G-59684548 Departament de Comptabilitat C/ Palau de la Música, 4-6 08003 Barcelona En el cas que la factura o minuta corresponent a aquell bé o servei arribi per qualsevol via directament al departament que he fet la comanda, aquest procedirà a passar-ne còpia al departament financer (en paper o escanejada) i en el termini de 3 dies, enviar l’original visat per la persona que realitza la comanda i pel cap del departament i juntament amb el pressupost corresponent per a la seva comptabilització i posterior pagament. En cas d’haver de contraure una despesa que suposi sobrepassar el límit pressupostat per a cada departament en l’exercici en curs, s’haurà de demanar autorització mitjançant una Proposta de Despesa. 12 En els subministraments de béns susceptibles de formar part de l’immobilitzat material o intangible es formalitzaran mitjançant la corresponent Proposta d’Inversió i en el cas concret de les obres, conjuntament amb l’acta de recepció de l’immobilitzat a la FOC- PMC. 3.1 PROPOSTA DE DESPESA I PROPOSTA D’INVERSIÓ 3.1.1 PROPOSTA DE DESPESA La proposta de despesa (PD) es defineix com el document mitjançant el qual els departaments o centres de negoci demanen l’autorització per a iniciar un expedient de despesa determinada fora del pressupost assignat anualment o mentre no s’hagi aprovat el pressupost de l’exercici en curs. La reserva del crèdit adequat i suficient per part del departament de Financer i l’aprovació de la despesa per part del Director General, documentats en el mateix document PD, inicien el procediment contractual que correspongui per a la formalització de la despesa. Cap despesa ni obligació contra la FOC-PMC podrà ser compromesa, tret de les pressupostades, sense la corresponent PD aprovada pel Director General i degudament acreditada l’existència de crèdit per fer front al pagament de les mateixes. No es podrà encarregar la compra de cap bé o la realització d’un servei sense l’autorització pertinent. 3.1.2 PROPOSTA D’INVERSIÓ La proposta de d’Inversió (PI) es defineix com el document mitjançant el qual els departaments o centres de negoci demanen l’autorització per a iniciar un expedient de despesa inventariable. La reserva del crèdit adequat i suficient per part del departament de Financer i l’aprovació de la despesa per part del Director General, documentats en el mateix document PI, inicien el procediment contractual que correspongui per a la formalització de la despesa. Cap despesa ni obligació contra la FOC-PMC podrà ser compromesa, tret de les pressupostades, sense la corresponent PI aprovada pel Director General i degudament acreditada l’existència de crèdit per fer front al pagament de les mateixes. No es podrà encarregar la compra de cap bé o la realització d’un servei sense l’autorització pertinent. En els subministraments de béns, obres o serveis professionals afectes a l’immobilitzat es formalitzaran mitjançant la corresponent Proposta d’Inversió. En finalitzar el procés de compra, obra o realització del servei professional, s’entregarà una acta de recepció al departament financer i es procedirà donar d’alta en l’inventari de l’immobilitzat de la FOC-PMC. 13 3.2 Òrgans competents La proposta de despesa la generen els caps dels departaments per la part fora del pressupost que tenen assignat. La certificació de crèdit suficient l’efectua el cap del departament financer. Correspon al Director General l’aprovació de totes les despeses. 3.3 La contractació. La contractació es regirà segons les Instruccions Internes de Contractació (en endavant IIC) i els Plecs de Clàusules Administratives i Tècniques així com l’ordenament jurídic privat. El departament proponent conjuntament amb el departament jurídic, tramita els procediments contractuals derivats del concepte i l’import especificats en el document PD, i d’acord amb l’establert en les IIC, o en la normativa que correspongui. Contractes i convenis d’execució plurianual: Correspon aprovar-los al Director General a proposta de la Direcció Financera seguint les estipulacions de les IIC. 3.4 El reconeixement de l’obligació Principi de meritació: Per al reconeixement dels drets i les obligacions, a efectes financers, serà d’aplicació el principi de meritació independentment de les dates de signatura dels documents contractuals. Comprovació d’execució de serveis i de lliurament de béns: Les factures i minutes resultants de la realització dels encàrrecs efectuats seran comprovades i signades en conformitat, si és el cas, per la persona que demana l’encàrrec i pel cap del departament de la proposta de despesa. Material inventariable: En els subministraments de béns pertanyents a l’immobilitzat es formalitzarà la corresponent PI i l’acta de recepció i es donarà d’alta en l’inventari de l’immobilitzat de la FOC-PMC. 3.5 Gestió de pagaments i disposició dels fons. Per a la disposició de fons estan autoritzats la Presidència I la Direcció General, sent obligatòria la signatura dels dos càrrecs autoritzats. 14 El termini de pagament de les factures i minutes s’estableix en un màxim de seixanta dies des del registre d’entrada en la FOC-PMC. El Director General o la Direcció Financera poden modificar aquest termini atenent a la situació de la tresoreria de la FOC-PMC o a petició motivada dels departaments en casos concrets. La modalitat de pagament ordinària de la FOC-PMC és la transferència bancària. Per raons justificades mitjançant informe escrit es podrà utilitzar qualsevol ordre de pagament jurídicament vàlida. Les ordres de pagament són aprovades pel Director General i en el seu cas per la Direcció Financera, amb la seva signatura sobre les factures i les PD’s I PI’s amb les minutes i factures originals, degudament comprovades i conformades pel departament originari, i es formalitzen en ordres de transferència a les entitats bancàries dipositàries, emeses amb la signatura conjunta de dos dels tres càrrecs indicats al principi del paràgraf. 3.6 Els pagaments a justificar De manera excepcional, els caps dels departaments poden sol·licitar al Director Financer o al Director General el lliurament de quantitats a justificar posteriorment en els supòsits següents: - Per a fer front a pagaments urgents, d’imports no previsibles amb exactitud. - Per afrontar pagaments al comptat en motiu de viatges, desplaçaments, despeses de representació i despeses similars de difícil quantificació exacta prèvia. - Quan s’hagin de fer pagaments en metàl·lic, perquè així ho exigeix el caràcter públic del creditor (Correus, BOE, DOGC, etc.) La quantia màxima de la que es pot disposar per a justificar posteriorment s’estableix en 300,00 euros de manera general, i les dietes previstes d’allotjament i manutenció en el cas dels desplaçaments per motius de servei. La justificació de pagaments s’ha de fer de manera immediata a l’acabament de l’actuació per a la qual ha estat lliurat l’import efectiu, mitjançant la presentació dels documents justificatius del pagament a nom de la FOC-PMC o, quan això no sigui possible, dels corresponents justificants de pagament. L’autorització d’un lliurament de fons a justificar correspon al Director General i la disposició dels fons d’habilitació dipositats en les entitats bancàries s’efectua amb la signatura conjunta del Director General i la Presidenta del Comitè Executiu. 15 3.7 El quadre d’indicadors econòmics i financers De forma periòdica es recolliran pel departament financer els indicadors econòmics i financers necessaris que permetin el seguiment de l’execució pressupostària i la situació financera de la FOC-PMC. Els documents son: - Tancament trimestral - Previsió de tresoreria - Estat del deute viu (préstecs, línies de crèdit i altres) - Seguiment pressupostari Aquesta informació es lliurarà per part del departament financer a la direcció general dins dels 45 dies posteriors a la data de tancament trimestral, mensualment la previsió de tresoreria i deute viu dels préstec i crèdits de la FOC-PMC. El seguiment pressupostari també tindrà caràcter trimestral podent-se demanar aquesta informació amb periodicitat mensual. Addicionalment es farà entrega d’aquesta documentació a la comissió de comptes de la FOC-PMC i al Patronat de la FOC- PMC al seu requeriment. 4. REMUNERACIONS DEL PERSONAL 4.1 Increment de les retribucions Les retribucions per a 2016 experimentaran un increment respecte l’any anterior de l’1,75% segons es va acordar en el conveni col·lectiu signat entre la FOC-PMC i els representants dels treballadors. 5. OPERACIONS D’ENDEUTAMENT S’estableix la competència del Director General i la Presidenta per a signar les operacions d’endeutament proposades pel Director General, un cop autoritzades pel Patronat i acomplerts els requisits necessaris. 16 Annex Proposta de Despesa (PD) i Proposta d’Inversió (PI) 17 CONDICIONS GENERALS DE COMPRA DE MERCADERIES I SERVEIS DEL PALAU DE LA MÚSICA CATALANA El present document conté les Condicions Generals de Compra de Mercaderies i Serveis del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA (d'ara endavant, les "Condicions Generals"). El Proveïdor quedarà subjecte a la literalitat de la versió íntegra del text. 1. GENERALITATS Els termes i condicions contraris a les Condicions Generals inclosos unilateralment pel Proveïdor hauran de ser confirmades expressament per escrit pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. A aquest efecte, la renúncia del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA a la aplicació en alguna transacció compresa en les Condicions Generals haurà de constar expressament per escrit. 2. ACCEPTACIÓ DEL PRESSUPOST I DE LES CONDICIONS GENERALS I PARTICULARS Abans de procedir a realitzar el servei o lliurar la mercaderia sol·licitats, el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA acceptarà i notificarà per escrit l’acceptació del pressupost al Proveïdor juntament amb les Condicions Generals i Particulars mitjançant signatura i remissió d'una còpia per correu electrònic, correu postal o fax en el termini de 24 hores, es certifica així la total aprovació del preu i condicions del pressupost a més de les Condicions Generals i Particulars del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. 3. SUBCONTRACTACIÓ I CESSIÓ Excepte autorització expressa per escrit, el Proveïdor no podrà subcontractar ni cedir a tercers el compliment de la prestació del servei o del lliurament de la mercaderia. 4. PREU El preu de les mercaderies o serveis serà l‘especificat en el Pressupost, tret que existeixin contingències especials en les Condicions Particulars. El citat preu s'entendrà sempre com a final, fix i tancat, no acceptant-se cap variació, excepte notificació escrita per part de PALAU DE LA MÚSICA CATALANA modificant o emetent un nou pressupost o una addenda expressa al pressupost anterior. S'entendran sempre inclosos en el preu, excepte menció expressa, tots els impostos que gravin les mercaderies o serveis, despeses de transport, assegurances de transport, allotjament i desplaçaments del personal o material. 5. LLIURAMENT DE LA MERCADERIA Les mercaderies subministrades pel Proveïdor seran lliurades, lliures de despeses addicionals, en el lloc i data indicats en el pressupost, juntament amb el corresponent albarà. La mercaderia serà embalada correctament i s'acompanyarà de la documentació original necessària per garantir el seu correcte ús. Sense perjudici de l'establert en les Condicions Particulars si escau, l'incompliment dels terminis de lliurament de mercaderies o execució de serveis establerts donarà lloc a la imposició d'una penalització equivalent al 5% per cada setmana de retard amb un màxim del 25% sobre el total de la Comanda. El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA es reserva així mateix la facultat d'anul·lar la Comanda en cas de retard, podent exigir indemnització pels danys i perjudicis ocasionats. 18 6. PRESTACIÓ DELS SERVEIS Si no s'hagués pactat expressament el contrari en les Condicions Particulars, el servei es considerarà que ha d'iniciar-se des de l’acceptació del pressupost per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. El compromís del Proveïdor relatiu a prestar uns serveis determinats comprendrà també, encara que no s'hagués mencionat aquest tema en el pressupost o en les Condicions Particulars, el de realitzar els serveis accessoris necessaris perquè el principal pugui ser executat. Excepte pacte en contrari, els serveis seran prestats per compte del Proveïdor, amb els seus mitjans personals i materials. 7. ACCEPTACIÓ Cabrà l'acceptació parcial de mercaderies o serveis quan el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA ho estimi oportú i només si la naturalesa del servei o la mercaderia ho justifiquen. El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA acceptarà les mercaderies o els serveis quan hagi comprovat que els mateixos s’adeqüen al pressupostat sol·licitat. Aquesta acceptació no significarà que el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA renuncia a ningun dret derivat dels terminis de garantia de la mercaderia o el servei o de la resta de drets que gaudeixi el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA conforme a aquestes Condicions Generals o a les Condicions Particulars. 8. ALBARANS DE LLIURAMENT Els albarans de lliurament s'expediran pel Proveïdor i hauran de ser signats per la mateixa persona que va signar l’aprovació del pressupost o va autoritzar l'adquisició per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA . 9. FACTURACIÓ El proveïdor emetrà les factures per duplicat, fent constar en elles les següents dades: Nom de la persona que realitza la comanda; Identificació completa del Proveïdor; Número d'Albarà o fulls de serveis signats per responsable autoritzat; Quantitat, Descripció, Preu i Descompte aplicat, amb l'IVA desglossat; Relació de mercaderies o serveis efectivament lliurats i pendents de lliurament o prestació en el seu cas perfectament desglossats; Data de venciment; i forma de pagament, amb dades bancàries completes per a la realització del pagament per Transferència Bancària. Les factures s'expediran a nom de l’entitat que s’indiqui per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i s’enviaran per correu electrònic o correu postal: Correu electrònic: prove@palaumusica.cat Correu postal i dades de facturació: FUNDACIÓ ORFEÓ CATALÀ - PALAU DE LA MÚSICA CATALANA ASSOCIACIÓ ORFEÓ CATALÀ NIF G-59684548 NIF G-08229833 Departament de Comptabilitat Departament de Comptabilitat C/ Palau de la Música, 4-6 C/ Palau de la Música, 4-6 08003 Barcelona 08003 Barcelona Les factures incorrectes seran rebutjades pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i reexpedides al Proveïdor per a la seva esmena. El pagament de la factura pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA no suposa l'acceptació del lliurament de la mercaderia o de la prestació del servei. 19 10. CONDICIONS DE PAGAMENT Tots els pagaments que s'efectuïn abans de l'acceptació definitiva de les mercaderies o serveis per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA tindran la naturalesa de bestretes a compte del preu final. De no convenir-ne condicions diferents en la comanda o en les Condicions Particulars, les factures conformades seran processades perquè s'abonin als 60 dies des de la data de conformitat de les mateixes. Excepte acord exprés, el pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària. 11. GARANTIES, RECLAMACIÓ I INDEMNITZACIÓ El Proveïdor garanteix que les mercaderies i serveis subministrats al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA compleixen les exigències de qualitat usualment utilitzades en el sector i les requerides expressament pel PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, certificant que podran ser usades per a la fi pel qual es va subministrar. El Proveïdor concedeix al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, per a totes les mercaderies i serveis, una garantia de 24 mesos a explicar des de la posada en servei o acceptació final per part del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, sense perjudici de la garantia que ofereixin el Proveïdor o el fabricant. El no compliment per les mercaderies o serveis de les condicions o característiques descrites en el pressupost donaran dret a PALAU DE LA MÚSICA CATALANA a rescindir total o parcialment aquest. A petició del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA i sense cost algun per a ell, el Proveïdor haurà de reparar o reposar tot element o resultat que presenti defecte de material, així com solucionar els problemes d'aquells serveis que presentin defectes de disseny o mal funcionament, indemnitzant al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA pels perjudicis causats. La garantia cobrirà obligatòriament tots aquells conceptes, tals com a mà d'obra, desplaçaments, dietes, materials o qualsevol altra despesa necessària fins a l'esmena dels defectes detectats i procurar un correcte funcionament, per procurar la qual cosa el Proveïdor utilitzarà tots els mitjans al seu abast. Si el Proveïdor no procedís a les rectificacions o modificacions necessàries, el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA podrà directament dur-les a terme a costa del Proveïdor. El Proveïdor s'obliga a mantenir indemne el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA pels danys, perjudicis i penalitats imputables al Proveïdor. 12. PROTECCIÓ DE DADES I PROPIETAT INDUSTRIAL I INTEL·LECTUAL El PALAU DE LA MÚSICA CATALANA presumirà en tot moment que les dades lliurades al Proveïdor es mantenen per aquest de conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caire Personal, i altra legislació relacionada, no sent per això responsable el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA de qualsevol infracció relativa a les seves dades per part del Proveïdor. Una vegada finalitzada la relació contractual, el Proveïdor retornarà qualsevol suport o document fruit d'aquest contracte, en el qual es contingui qualsevol tipus de dada personal de les que el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA sigui responsable. El Proveïdor assumeix la responsabilitat i garanteix que els seus processos de fabricació i mercaderies no infringeixen patents o drets de propietat industrial de PALAU DE LA MÚSICA CATALANA o tercers. El Proveïdor s'obliga a transmetre implícitament, juntament amb la mercaderia o el servei i de manera gratuïta, quants drets de propietat intel·lectual li corresponguin relatius als projectes, plànols i altra documentació lliurada al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA. El Proveïdor no podrà utilitzar els drets de propietat intel·lectual o industrial del PALAU DE LA MÚSICA CATALANA sense el consentiment exprés d'aquest. 20 13. ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL El Proveïdor haurà de disposar d'una assegurança de responsabilitat civil la cobertura econòmica de la qual sigui com a mínim igual que l'import de les mercaderies o serveis a prestar al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA en virtut de la Comanda. 14.- CONFIDENCIALITAT Qualsevol informació que s'intercanviï entre el Proveïdor i el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA relacionada amb la comanda o amb el PALAU DE LA MÚSICA CATALANA serà tractada com a confidencial. El Proveïdor es compromet expressament a guardar reserva de quanta informació conegués respecte de les mercaderies o serveis prestats al PALAU DE LA MÚSICA CATALANA, no estant permesa la revelació a tercers, ni durant la vigència del contracte ni en un moment posterior a l'expiració del mateix. L'obligació de confidencialitat prevista en aquesta clàusula continuarà per temps il·limitat després de la resolució o extinció de la relació amb el Proveïdor per qualsevol causa. 15. SUSPENSIÓ I ANUL·LACIÓ DE L'ORDRE DE COMPRA PALAU DE LA MÚSICA CATALANA podrà suspendre temporalment o anul·lar total o parcialment l'ordre de compra sense cost algun per a ella si el Proveïdor: (i) incompleix el contracte o (ii) hagués de liquidar els seus béns o traspassar-los als seus creditors. 16. JURISDICCIÓ Les parts pacten sotmetre's, de forma expressa i amb renúncia al fur que per llei els correspongui, a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals de la ciutat de Barcelona i superiors jeràrquics. Les informacions i dades contingudes en aquest document tenen caràcter reservat i no podran ser divulgats o utilitzats fora del propi àmbit de l’organització, a excepció de requeriment legal. 21 TARIFARI 2016 TARIFARI ANY 2017 PALAU DE LA MÚSICA Novembre 2016 22 SALA DE CONCERTS (1.965 localitats) Els preus inclouen: servei d'acomodació, servei de taquilles, servei de seguretat i vigilància, servei de neteja, servei mèdic assistencial i servei bàsic de WIFI pels organitzadors (prèvia petició). 1) TARIFA NORMAL FEINER Matí, tarda o nit:................................................. 14.516,00€ FESTIU Matí, tarda o nit:................................................. 16.727,00€ 2) TARIFA CICLES Per Grans clients de concerts habituals al Palau de la Música - D’1 a 8 concerts anuals FEINER Matinal:............................................................. 14.000,00€ Tarda o nit:....................................................... 9.640,00€ FESTIU Matinal:............................................................. 16.083,00€ Tarda/nit:.......................................................... 11.693,00€ 23 - A partir del novè concert amb un mínim de 10 concerts anuals FEINER Matinal:............................................................. 14.000,00€ Tarda/nit:.......................................................... 7.406,00€ FESTIU Matinal:............................................................. 15.583,00€ Tarda/nit:.......................................................... 8.966,00€ 3) TARIFA ESPECIAL per entitats sense ànim de lucre / Universitats de Catalunya i assimilables / ONG / actes benèfics / entitats vinculades a l'Orfeó Català i a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, un cop esgotades les contraprestacions convingudes segons conveni / actes benèfics / per Institucions Públiques: Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministeri de Cultura del Govern d’Espanya. FEINER Matinal:.............................................................. 14.000,00€ Tarda/nit:........................................................... 9.640,00€ FESTIU Matinal:.............................................................. 16.083,00€ Tarda/nit:........................................................... 11.693,00€ 24 PETIT PALAU (538 localitats) Els preus inclouen: servei d'acomodació, servei de taquilles, servei de seguretat, vigilància servei de neteja i servei de WIFI (prèvia petició). 4) TARIFA NORMAL FEINER Matí/tarda/nit......................................................... 3.364,00€ Jornada complerta................................................ 6.729.00€ FESTIU Matí/tarda/nit.......................................................... 3.587,00€ Jornada complerta................................................. 7.173,00€ 5) TARIFA ESPECIAL per entitats sense ànim de lucre / ONG / actes benèfics / Universitats de Catalunya i assimilables / entitats vinculades a l'Orfeó Català i a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, un cop esgotades les contraprestacions convingudes segons conveni / promotors habituals de la Sala de Concerts / institucions públiques / per tres o més ocupacions del mateix Promotor. FEINER Matí/tarda o nit....................................................... 2.203,00€ Jornada complerta................................................ 4.406,00€ FESTIU Matí/tarda/nit.......................................................... 2.348,00€ Jornada complerta................................................ 4.697,00€ 25 ALTRES SALES SALA LLUÍS MILLET mitja jornada................................ 2.131,00€ SALA LLUÍS MILLET jornada complerta....................... 4.262,00€ PLANTA FOYER mitja jornada...................................... 2.844,00€ PLANTA FOYER jornada complerta............................. 5.688,00€ PLAÇA DEL PALAU mitja jornada................................. 2.131,00€ PLAÇA DEL PALAU jornada sencera............................ 4.266,00€ SALA ASSAIG DE L'ORFEÓ CATALA mitja jornada ..... 2.131,00€ SALA ASSAIG DE L'ORFEÓ CATALA jornada complerta 4.262,00€ VESTÍBUL PETIT PALAU (exposicions o similars)......... 1.062,00€/dia 26 TARIFES SERVEIS COMPLEMENTARIS PER SESSIÓ Piano STEINWAY (amb una afinació inclosa)................. 839,00€ (Sala de concerts i Petit Palau) Piano STEINWAY (amb una afinació inclosa)................. 697,00€ (Sala d'assaig de l'Orfeó Català) Afinació extra de piano/revisió........................................ 230,00€ Assistència afinador piano al concert.............................. 160,00€ Clavicèmbal (amb una afinació inclosa)........................... 518,00€ Afinació extra de clavicèmbal .......................................... 120,00€ Assistència afinador clavicèmbal al concert..................... 160,00€ Orgue positiu (amb una afinació inclosa).......................... 400,00€ Afinació extra de l'orgue positiu........................................ 186,00€ Assistència afinador orgue positiu al concert.................... 160,00€ Orgue Sala de Concerts (amb una afinació inclosa)......... 1.034,00€ Afinació extra orgue Sala de concerts............................... 380,00€ Assistència afinador orgue durant el concert................... . 200,00€ Muntatges, proves extres i assaigs.................................... 250,00€/hora Ampliació i desampliació d'escenari Sala de concerts....... 1.531,00€ Ampliació i desampliació d'escenari Petit Palau................. 505,00€ Treure platea Petit Palau .................................................... 300,00€ Servei bàsic d’Internet per altres sales............................... 50.00€ Utilització tarima acústica flamenc...................................... 25.00€ 27 SERVEI DE DADES I WIFI DEL PALAU DE LA MÚSICA CATALANA -Servei de dades WIFI bàsic Inclòs en el lloguer de la sala - S ervei de dades WIFI específic Usuaris redunda nts (muntatge i desmuntatge inclòs) Fins a 300 Fins a 500 Fins a 1.000 usuaris usuaris usuaris 5 Mb 300,00€ 400,00€ 500,00 € Ample de 15 Mb 400,00 € 550,00 € 750,00 € banda 30 Mb 600,00 € 800,00 € 1.200,00 € - Servei Streaming (WIFI o CABLE ) amb ca bdal ex clusiu (muntatge i desmuntatge inclòs) 5 Mb 300,00 € Ample de banda 15 Mb 500,00 € 30 Mb 700,00 € - Personalització nom de la xarxa S SID i mo t de pa s 150,00 € (preu per subxarxa) - Altres serveis o connexions super iors Deman ar pressupost 28 CONDICIONS DE CONTRACTACIÓ PER LA RESERVA D’ESPAIS Reglament que inclou les diferents tarifes de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana previstes per l’any 2017, per a l’explotació de les seves instal·lacions; així com també les possibles casuístiques que es puguin derivar i que determinaran les aplicacions especials de les mateixes. Aquestes tarifes entraran en vigor l'1 de gener de 2017 i s'aplicaran a totes les reserves de sales per l'any 2018, independent de la data que s'hagi efectuat la reserva. COST VARIABLE, SEIENT OCUPAT A LA SALA DE CONCERTS: Els organitzadors hauran d’abonar per cada ocupació de sala:  1€ per entrada venuda  1€ per invitació a partir del 10% de l'aforament total a la venda.  Durant el període de Setmana Santa, Festes de Nadal, Cap d’Any, Reis serà de 2€  Per l’any 2017 el període de Setmana Santa serà del 7 a 17 d’abril de 2017. Per el període de Nadal serà del 8 de desembre de 2017 al 7 de gener de 2018  (ambdós inclosos).  En els concerts que no hi hagi entrades a la venda i que l’ocupació de l'aforament sigui per invitació s’haurà d’abonar un cost fix de 1.500€.  Aquest cost variable també serà d’aplicació en els lloguers de les institucions públiques (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministeri de Cultura del Govern d’Espanya) 29 COST ADDICIONAL NOVA PLATAFORMA DE VENDA D’ENTRADES  Per Promotors habituals del Palau, per entitats sense ànim de lucre, ONG, actes benèfics, Universitats de Catalunya i assimilables, entitats vinculades a l'Orfeó Català i a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, Institucions Públiques, s’aplicarà un cost addicional de 0,40€+IVA per entrada emesa (tant de venta com invitació).  Per Promotors no habituals, s’aplicarà un cost addicional de 0,75€+IVA per entrada emesa (tant de venta com invitació). AFINACIONS PIANO, CLAVICÈMBAL I ORGUE El preu de lloguer dels diferents instruments, inclou una afinació. Si es requerís la presència de l’afinador durant l’assaig i/o concert, o afinacions extres, el servei es facturarà a part, tal com figura en el desglossament del tarifari Els encàrrecs que es comuniquin en un termini inferior a 8 dies tindran un increment d’un 30%. Les cancel·lacions dels serveis en un termini inferior a 72 hores es facturaran el 100%. GRATUÏTAT: Les Institucions Públiques (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i Ministeri de Cultura del Govern d’Espanya) tenen dret a utilitzar de forma gratuïta les instal·lacions del Palau de la Música un cop l’any, fent-se càrrec de les despeses que es pugui generar. Per els actes de l’Associació Orfeó Català, les sales i instal·lacions del Palau de la Música seran de forma totalment gratuïta atenent la seva condició de propietari, fent-se càrrec de les despeses que es puguin generar. 30 TARIFA ESPECIAL GRAN CLIENT/ GRAN QUALITAT ARTÍSTICA: Per l’any 2017 s’estableix que per cada cinc concerts d’un mateix promotor un podrà acollir-se a aquesta tarifa. El cost que el Promotor haurà d’abonar en concepte del cost de sala serà de 3.500€+IVA. en dia laborable, i 5.000€+IVA en dia festiu El Palau podrà aplicar aquesta tarifa especial als Promotors habituals del Palau de la Música, prèvia valoració i acceptació del projecte per part de l’Executiu de la Comissió Artística. En aquests casos no serà d’aplicació el tarifari i es formalitzarà un conveni apart on es detallaran les condicions per cada projecte. Aquesta tarifa especial no serà vàlida durant el període de Setmana Santa en el període del 7 al 17 d’abril de 2017 i el període de Nadal comprès entre els dies 8 de desembre de 2017 al 7 de gener de 2018 (ambdós inclosos). Els concerts amb aquesta modalitat no comptabilitzaran alhora de calcular el preu especial a partir del 9 concert. Per aquests concerts s’aplicarà el cost addicional de la nova plataforma de venda d’entrades, de 0,40€+IVA en concepte de l’emissió d’entrades (tant de venda com invitació). RESERVES: Per Promotors habituals: s’entendrà com a reservada una data, en el moment de la signatura del contracte i el pagament del 30% sobre l’import de lloguer de la sala, en concepte de dipòsit com a garantia de reserva. Per Promotors nous: s’entendrà com a reservada una data, en el moment de la signatura del contracte i el pagament del 100% sobre l’import del lloguer de la sala. Els contractes de les dates reservades es signaran amb un mínim de sis mesos abans de la data de la celebració del concert/acte i s'haurà d’abonar la quantitat fixada en un termini de 48 hores a partir de la recepció del contracte. En el cas que no s’hagi signat el contracte dins del termini establert en el paràgraf anterior, el Palau considerarà la data alliberada i anul·larà la petició de reserva, prèvia comunicació per escrit a l’entitat organitzadora del concert/acte. Per projectes d’interès propi, el Palau tindrà prioritat en la reserva de dates. Excepcionalment el Palau podrà disposar de les reserves de tercers. Aquest fet s’haurà de comunicar per escrit al Promotor que tingui la data reservada. 31 Si el Palau rep una petició per una data reservada de la qual encara no s’hagi signat el contracte, es donarà un termini de 48 hores laborables a l’Entitat que la tingui reservada, per tal de procedir a la signatura del contracte i al pagament del dipòsit de garantia de reserva. Si dins el termini establert no es dona cap resposta, el Palau podrà anul·lar la reserva i adjudicar-la al nou peticionari que haurà de procedir a signar el contracte i al pagament del dipòsit de garantia de reserva. En el moment d’efectuar la petició de reserva, caldrà especificar molt clarament l’horari de l’inici i la durada prevista del concert/acte. SESSIONS DIÀRIES: Els dissabtes, diumenges i festius es podran fer dobles sessions en horari de tarda i nit, els horaris es marcaran des del Palau. En el cas de que algun Promotor demani doble sessió en dia laborable, el Palau estudiarà la viabilitat de la petició en funció dels horaris disponibles. Els promotors que ho desitgin podran fer el bloqueig de la doble sessió amb un recàrrec sobre el preu de lloguer d’un 25%. Durant el mes d’agost no es faran dobles sessions de concert només hi haurà una sessió de nit en horari a partir de les 20,30h. en endavant. COMUNICACIÓ I DRETS D’IMATGE L’organitzador haurà de contactar amb el departament de comunicació en cas de voler enregistrar el concert o acte i acordar-ne les condicions. NOTA: No estarà permès el lloguer ni cessió de sales a partits polítics ni entitats associades en períodes electorals. 32 La Presidenta i el Director General de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana conjuntament i en funció de les circumstàncies podran aplicar de forma raonada modificacions a aquest tarifari en el cas que ho considerin oportú. DESPESES NO INCLOSES EN ELS PREUS:  Comissions de pagament: 1,50% (IVA no inclòs) per a pagaments amb targeta de crèdit (Internet inclòs)  IVA vigent  SGAE liquidació per part de cada organitzador  Servei extra de neteja, si es celebra un càtering  Personal i equipament tècnic  Servei extra de seguretat i vigilància  Drets d’imatge i so 33 TARIFARI DRETS D’IMATGE PALAU DE LA MÚSICA CATALANA OBSERVACIONS GENERALS: - En tots els casos, si la producció no interfereix en la activitat diària del Palau no es cobra lloguer d’espai. - S’estudiarà cada cas en particular, i segons els interessos i beneficis per a la Fundació OC-PMC, es podrà negociar el preu en cas que facin menció directa a l’espai posant els crèdits del Palau de la Música Catalana, amb menció o logotip. 1. ÚS PUBLICITARI. EL PALAU COM A ESCENARI. (Sense vinculació directe amb la marca) - SPOTS DE TELEVISIÓ: El Palau com a escenari per al rodatge d’anuncis per a televisió sempre que signifiqui prestigi per al Palau. o Despeses derivades dels espais (despesa elèctrica, personal tècnic): A càrrec del Productor. o Drets d’imatge:  Rang (depèn del nombre de passis i de la difusió del mateix):  Fins a 50 passis: De 5.300€ (Difusió autonòmica) a 16.000 € (Difusió mundial)  Més de 300 passis: De 26.800 € (Difusió autonòmica) a 80.000 € (Difusió mundial) - FOTOGRAFIA: El Palau com a escenari per a un anunci gràfic d’una marca, sempre que signifiqui prestigi per al Palau. o Despeses derivades dels espais (despesa elèctrica, personal tècnic): Tot a càrrec del Productor o Drets d’imatge: Publicitat inserida en revistes i diaris, fulletons o cartelleria exterior (campanya de comunicació transversal)  Rang (depèn de la mida de l’anunci, del nombre de mitjans i de la seva tirada).  Des de 2.000€ (Difusió autonòmica) fins a 15.000€ (Difusió mundial) 34 2. ÚS PUBLICITARI - PRESTIGI. EL PALAU COM A LLOC EXPLÍCIT. (Sí que hi ha vinculació directe amb la marca) - Només es poden vincular directament al Palau aquelles marques que en són mecenes. - ARTISTES (només en el cas que es reforci el prestigi del Palau i/o artistes que tenen una forta vinculació amb el Palau):  Despeses derivades dels espais (despesa elèctrica, personal tècnic): A càrrec del Productor  Drets d’imatge: Veure PUNT 1 3. REPORTATGES CULTURALS - SOBRE BARCELONA/MODERNISME/PALAU DE LA MÚSICA CATALANA: En aquests casos no es cobraran drets d’imatge ja que és per a promoció del Palau. o Despeses de gestió: entre 150 i 300 euros + IVA (segons durada i personal necessari). - Sobre altres temàtiques no directament relacionades amb la difusió del palau, però que estan dins D’UNA TEMÀTICA CULTURAL I QUE VOLEN FER SERVIR EL PALAU COM A ESCENARI i sempre que signifiquin prestigi per al Palau (artistes, personatges culturals, músics, etc.) o DOCUMENTAL PER A ÚS TELEVISIU:  Despeses derivades dels espai (despesa elèctrica, personal tècnic): A càrrec del Productor  Drets d’imatge:  Rang (depèn de la durada de les imatges, del nombre de passis i de la difusió del mateix): o Des de 750 € fins a 3.000€ per emissió o REPORTATGE FOTOGRÀFIC PER PUBLICACIONS  Despeses derivades dels espai (despesa elèctrica, personal tècnic): A càrrec del Productor  Drets d’imatge:  Rang (depèn del tipus de publicació): o Des de 300 € fins a 1.500€ (per foto) 35 36 4. CINEMA - El Palau com a ESCENARI PER AL RODATGE D’UNA PEL·LÍCULA. o Despeses derivades dels espais: despesa elèctrica, personal tècnic: a càrrec del Productor o Drets d’imatge:  Rang (depèn dels països de distribució, magnitud equip, ocupació d’espai, beneficis de difusió per al Palau):  Des de 1.750€ a 10.000€ 5. REPRODUCCIÓ DE FOTOGRAFIES A LLIBRES AMB FINALITAT COMERCIAL - DRETS D’IMATGE: o Rang (depèn de la mida de la fotografia i de la tirada):  Obres generals: Des de 60€ a 366 €. Veure tarifes VEGAP  Llibres escolars o universitaris: Des de 38€ a 147€. Veure tarifes VEGAP  Diccionaris i enciclopèdies: Des de 42€ a 162€. Veure tarifes VEGAP 6. MITJANS DE COMUNICACIÓ I GUIES DE VIATGE: - Documentals sobre BARCELONA/MODERNISME/PALAU DE LA MÚSICA CATALANA: gratuït - Fotografies: gratuït 7. ESTUDIANTS: Sempre que estigui justificat pel tutor de l’escola i no afecti l’activitat del Palau: - Documentals de divulgació cultural: gratuït - Fotografies: gratuït 8. ÚS PRIVAT: Sempre que sigui inferior a una hora i que no afecti a l’activitat del Palau. Per exemple, fotografies de nuvis. - Drets d’imatge: 1.000€ 37 Promoció Pantalles Digitals Concert individual per promotors de concerts S’ofereix un pòster GRATUÏT de cada concert que sortirà automàticament programat 7 dies abans de l’esdeveniment i serà visible aleatòriament en 4 pantalles durant la setmana. A més, el mateix dia del concert estarà fix a la pantalla central del foyer, i unes hores abans del començament del concert, també a la pantalla situada a les escales principals (si el concert es fa a la Sala de Concerts) o a la pantalla més propera del Petit Palau amb un pòster de senyalètica. Cicles/Festivals per promotors de concerts A banda de la promoció gratuïta del concert durant la setmana prèvia al concert explicada a l’apartat anterior, el Palau de la Música Catalana ofereix als promotors inserir publicitat dels seus cicles o festivals en una de les pantalles digitals situada al Foyer. Els pòsters surten 12 segons cadascun durant 12 h /dia, 7 dies/setmana. L’horari habitual de les pantalles és de 9 h a 23’59 h (exceptuant els casos en què el Palau està tancat o reservat per a un acte privat). La contractació d’aquest espai estarà subjecte al següent tarifari: - 1 setmana: 300 euros - 2 setmanes: 500 euros - 3 setmanes: 700 euros - 4 setmanes: 800 euros Actes d’empresa Si un promotor lloga el Palau sencer té la possibilitat de disposar de les pantalles digitals del Palau de la Música Catalana per a promocionar el seu acte/esdeveniment. El Palau disposa de 6 pantalles ubicades a la planta baixa, 4 al Foyer i 2 a l’entrada principal. Es poden programar més d’un pòster a cada pantalla, posar pòsters de senyalètica, o de difusió de contingut divers. També es poden programar vídeos. La difusió d’aquesta programació es farà durant l’horari que duri l’acte. La contractació d’aquest espai està subjecte al lloguer del Palau sense visites guiades i amb la tarifa:: - 800 euros / jornada Aquest preu no inclou l’IVA 38 CONDICIONS DE CONTRACTACIÓ - Cal fer la reserva del pòster publicitari amb 15 dies d’antelació del dia d’inici de la publicació i enviar l’arxiu corresponent (mcamps@palaumusica.cat) - El Palau de la Música no es responsabilitza dels errors que puguin contenir els arxius - Un cop signat l’odre de publicitat la comanda està confirmada i es generarà la factura. En el cas de cancel·lació de l’acte, es retornarà l’import contractat. 39 TARIFES VISITES 2017: TIPUS PÚBLIC PREU Públic (individual) 18,00 Abonat Palau 13,50 Amics del St.Pau 14,40 Amics dels Clàssics 13,50 Apropa 3,00 Aturats (espanyols) 11,00 Carnet Jove 9,00 Consorci Normalització Lingüística 9,00 Club La Vanguardia 0,00 Club Super 3 (1 nen) 0,00 Club TR3SC 14,40 Especial (discapacitat psíquic i físic) 4,25 ESMUC 11,00 Estudiants (+ 10 anys) 11,00 Federació Catalana Entitats Corals (25%) 13,50 Grups (+de 25 pax) (20% dte.) 14,40 ICOM 14,40 Institut Ramon Muntaner (25% dte.) 13,50 Invitacions periodistes 0,00 Jubilats (+65 anys) 11,00 Nens (menors de 10 anys) 0,00 Pack Families (de 4 a 8 membres) 50,00 Professors universitat 14,40 Ruta del modernisme (20% dte.) 14,40 *Nota: el primer i últim dimecres de cada mes, la visita de les 12.30h Ruta del modernisme (50 % dte només estiu) 9,00 (català) i la de les 13.30h (castellà)en un únic torn, tindran un descompte Responsables de Grup 0,00 del 50%, al preu únic de 9,00€. Socis Orfeó Català + 1 acompanyant 0,00 40 DESCOMPTES COL.LABORADORS EXTERNS: VISITES ESPECIALS: TIPUS PÚBLIC PREU TIPUS VISITA PREU Aerobus (20% dte) 14,40 Visita Privada (40-55 min) 25,00 Alan 1 Veltra (22% dte) 14,04 Visita Premium (1 hora) 35,00 Barcelona Card (20% dte) 14,40 Visita On Top (1 h i 30 minuts) 55,00 Barcelona.de (20% dte) 14,40 Visita estudiants Selectivitat (55 minuts) 11,00 BGB (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Piano Adult (55 min) 25,00 Bus Turístic (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Piano Senior (55 min) 18,00 City Discovery (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Piano Estudiant (55 min) 14,00 City Tours (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Coral Adult (55 min) 22,00 Classictic (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Coral Senior (55 min) 15,00 Getyourguide (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert Coral Estudiant (55 min) 11,00 Haiwan (22% dte) 14,04 Visita + Miniconcert St.Jordi Adult (55 min) 20,00 Hotelshop (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert St.Jordi Senior (55 min) 15,00 Priceless by Mastercard (20% dte) 14,40 Visita + Miniconcert St.Jordi Estudiant (55 min) 11,00 Musement (20% dte) 14,40 Ticket Bureau (20% dte) 14,40 TTOO BCN Turisme (25% dte) 13,50 Viator (20% dte) 14,40 Villa Emilia (20% dte) 14,40 Walking Tours (20% dte) 14,40 Wonderbox (20% dte) 14,40 41 TAXES DE REPRODUCCIÓ DE DOCUMENTS DEL CEDOC Per ús d’investigació: Es podran reproduir totalment les obres que estiguin en domini públic o bé les obres exhaurides. En tots els altres casos no es podrà reproduir mai més d’un terç de l’obra. Per ús públic i/o comercial: El sol·licitant serà el responsable de tramitar i obtenir els permisos necessaris dels titulars dels drets de propietat intel·lectual. Preus de les reproduccions per ús privat Tipus de reproducció Preu (per unitat)* Fotocòpies i impressions A4 0,15 €/u 1 imatge: 0,60 €/u Digitalització de documents A partir de 20 imatges: 0,30 €/u De 60 en endavant: 0,15 €/u *Aquests preus inclouen IVA. Preus de les reproduccions amb finalitats lucratives/comercials Ús de la reproducció Tipus de reproducció Preu (per unitat) Ús editorial, publicitari, exposicions,... Suport digital (CD) 40 €/unitat 42 Excepcions a les reproduccions amb finalitats lucratives: Quedaran exempts d’aquest preu aquelles entitats que tot i haver demanat les imatges per ús editorial, publicitari o comunicació pública amb ànim de lucre, facin difusió molt clara del Palau de la Música Catalana i de l’Orfeó. En aquells casos quan el nombre d’imatges sigui superior a 10 es farà pagar un preu representatiu de 25€ en funció de tasques de gestió de la sol·licitud. 43