Ajuntament de Barcelona Diputació de Barcelona Universitat de Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona Universitat Oberta de Catalunya PRESSUPOST 2016 Pressupost 2016 ÍNDEX Pàgina PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES …………………………………………… 3 PROGRAMA D’INVERSIONS …………………………………………………………. 8 MEMÒRIA EXPLICATIVA A. RELACIÓ D’OBJECTIUS A ASSOLIR I ACTIVITATS A REALITZAR .................. 11 B. BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES .................... 16 AVANÇ DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2015 .............................................. 23 BASES D’EXECUCIÓ ……………………………………………………………… 26 PROPOSTA DE PLANTILLA ………………………………………………………… 37 ANNEX DE PERSONAL .......................................................................... ........... 39 INFORME D’INTERVENCIÓ ....................................................................... ........... 41 NOTA AQUEST EXPEDIENT S’HA ELABORAT DURANT LA PRIMERA SETMANA DE LA NOVA DIRECCIÓ DEL CIIMU. AQUEST FET SUPOSA QUE NO S’HA POGUT CONFECCIONAR UN PLA D’ACTUACIÓ PER AL 2016 I EL CONSEQÜENT PRESSUPOST. PER AQUEST MOTIU AQUEST DOCUMENT ÉS DE CONTINUÏTAT EN RELACIÓ A L’EXERCICI 2015. L’ACTUAL DIRECCIÓ PRESENTARÀ PROPERAMENT UNES LÍNIES ESTRATÈGIQUES I UN PLA DE TREBALL 2016. 2 Pressupost 2016 PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES 2016 3 Pressupost 2016 PRESSUPOST RESUM 2016 INGRESSOS Import % Cap. IV Transferències corrents 278.552,03 100,00% Ajuntament de Barcelona. Transferència ordinària 262.477,03 Diputació de Barcelona. Transferència ordinària 16.075,00 Cap. V Ingressos patrimonials 6,01 0% Total Ingressos 278.558,04 100% DESPESES Import % Cap. I Despeses del personal 134.810,96 48,40% Cap. II Despeses corrents béns i serveis 128.647,08 46,18% Cap. III Despeses financeres 100,00 0,04% Cap. IV Transferències Corrents 12.000,00 4,31% Cap. VI Inversions reals 3.000,00 1,08% Total Despeses 278.558,04 100% 4 Pressupost 2016 Detall Despeses 2016 P rogr. CE Descripció P2016 2016% 463 13000 Retribucions bàsiques personal laboral fix 78.894,36 463 13002 Retribucions complementàries personal laboral fix 21.377,44 463 15000 Productivitat 2.039,16 463 16000 Seguretat Social 32.500,00 TOTAL 134.810,96 48,40% P rogr. C E D escripció P2016 2016% 463 21300 Manteniment Maquinaria 1.560,00 463 21600 Manteniment equips informàtics 8.200,00 463 22000 Material d'oficina no inventariable 7.047,76 463 22001 Premsa, revistes, llibres i altres publicacions 235,23 463 22002 Material informàtic no inventariable 876,07 463 22100 Energia elèctrica 0,00 463 22101 Subministre d'aigua 400,00 463 22199 Altres suministraments no inventariables 141,14 463 22200 Comunicacions telefòniques 6.852,44 463 22201 Comunicacions postals 1.529,47 463 22400 Assegurances 395,02 463 22606 Reunions, conferències i cursos 7.400,00 463 22699 Altres despeses no detallades 2.002,74 463 22700 Neteja Edificis 800,00 463 22701 Seguretat 0,00 463 22706 Estudis i treballs tècnics 85.958,47 463 23010 Dietes personal directiu 450,00 463 23020 Dietes personal no directiu 2.500,00 463 23110 Locomoció personal directiu 301,09 463 23120 Locomoció personal no directiu 1.702,96 463 24000 Despeses d'edició i distribució 294,69 TOTAL 128.647,08 46,18% 5 Pressupost 2016 Progr. CE Descripció P2016 2016% 463 35901 Altres despeses financeres 100,00 TOTAL 100,00 0,04% Progr. CE D escripció P2016 2016% 463 48100 Becaris 12.000,00 TOTAL 12.000,00 4,31% P rogr. CE Descripció P2016 2016% 463 62600 Equips per a processos de la informació 3.000,00 TOTAL 3.000,00 1,08% TOTAL DESPESES 278.558,04 6 Pressupost 2016 Detall ingressos 2016 CE D escripció P2016 2016% 46200 Ajuntament de Barcelona. Transferencia ordinaria 262.477,03 46100 Transferències Diputació de Barcelona. Ordinària 16.075,00 TOTAL 278.552,03 100,00% C E D escripció P2016 2016% 52000 Comptes financers 6,01 TOTAL 6,01 0,00% TOTAL INGRESSOS 278.558,04 Maria Truñó i Salvadó Directora 7 Pressupost 2016 PROGRAMA D’INVERSIONS 8 Pressupost 2016 Les inversions previstes per a l’any 2016 són les següents: Equips informàtics 3.000,00 TOTAL 3.000,00 L’import previst del capítol 6 per al pressupost 2016 és per import de 3.000 €. Aquest import es destinarà a renovacions d’equips informàtics per a l’exercici 2016. 9 Pressupost 2016 MEMÒRIA EXPLICATIVA A) RELACIÓ D’OBJECTIUS A ASSOLIR I ACTIVITATS A REALITZAR B) BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES 10 Pressupost 2016 A) RELACIÓ D’OBJECTIUS ASSOLIR I ACTIVITATS A REALITZAR La finalitat fonamental del CIIMU és treballar per la millora de les condicions de vida i les polítiques adreçades als infants i adolescents i les seves famílies, mitjançant la recerca aplicada, la formació, les publicacions i la difusió del coneixement. Pretenem generar coneixement, idees innovadores i amb capacitat de transformació social. Per fer-ho, promovem la transferència de coneixement, l’intercanvi, el debat i la participació, vinculant els àmbits universitari, professional i polític. Tenim la voluntat d’incidir en les polítiques públiques, amb un especial interès en les polítiques locals i de proximitat. Al CIIMU abordem l’estudi de la infància, l’adolescència i les famílies des d’una triple perspectiva transversal, longitudinal -és a dir, que estudia els canvis al llarg del cicle de vida- i de relacions intergeneracionals. La present memòria recull les activitats que està previst realitzar durant l’any 2015 i que estan programades en les tres àrees següents: • Projectes de recerca • Activitats de formació • Projectes de difusió i transferencia del coneixement Tots aquests projectes es troben emmarcats dins del Programa d’Actuació Municipal 2012-2015 i més concretament en el seu Objectiu de ciutat 1.3, ja que amb tots els projectes i activitats del CIIMU es pretén impulsar accions que afavoreixen la promoció i la protecció de la família i la infància. 11 Pressupost 2016 1. PROJECTES DE RECERCA V INFORME SOBRE LA SITUACIÓ DE LA INFÀNCIA I LA FAMÍLIA A CATALUNYA I BARCELONA: POLÍTIQUES DE SUPORT PER A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES, ANÀLISI DE SERVEIS I PROGRAMES Informe periòdic realitzat pel CIIMU. EL BARÒMETRE DE LA INFÀNCIA I LA FAMÍLIA A BARCELONA ACTUALITZACIÓ DEL SISTEMA D’INDICADORS D’INFÀNCIA I FAMÍLIES DEL CIIMU ESPACIOS DE VIDA Y USOS DEL TIEMPO DE LAS FAMILIAS POST-DIVORCIO. Plan Nacional de I+D+i CS02012-39157 - Ministerio de Economía y Competitividad. ELS SERVEIS D’ATENCIÓ A LA FAMÍLIA (SAF) A CATALUNYA: ORIENTACIÓ, SEGUIMENT I AVALUACIÓ PROJECTE EUROPEU “CHANGING FAMILIES AND SUSTAINABLE SOCIETIES: POLICY CONTEXT AND DIVERSITY OVER THE LIKE COURSE AND ACROSS GENERATIONS (FAMILIESANDSOCIETIES)”. PARTNER Nº 15: CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS. STAKEHOLDER: INSTITUT D’INFÀNCIA I MÓN URBÀ Projecte Europeu FP7 Cooperation Work Programme: Socioeconomic Sciences and Humanities, SSHH 2012.3.2-1 Families in transitions. Duració: 4 anys: 01/02/12 al 31/01/2017. 12 Pressupost 2016 2. ACTIVITATS DE FORMACIÓ A més de les conferències i presentacions en jornades i congressos que les i els diferents investigadors del CIIMU realitzen al llarg de l’any, estan previstes les següents actuacions: Jornades sobre Polítiques de suport a les famílies a Catalunya: Reptes de futur. Presentacions dels resultats del Baròmetre de la infància i la família a Barcelona: Anàlisi de la pobresa i l’exclusió social infantil. Jornades sobre Avaluació de Politiques Publiques adreçades a la Infància i les Famílies. Es presentaran els dos Projectes d’Avaluació que ha realitzat el CIIMU. Presentacions de l’estudi Infants i adolescents: Temps de créixer, temps per créixer. Jornades sobre custodia compartida. Presentació de la recerca sobre aquest tema en que participa el CIIMU. “Cercle Obert”: Conjunt de conferències per fer divulgació i disseminació dels resultats de les recerques del CIIMU o d’altres instituts universitaris i per estimular la reflexió i el debat des de diferents estaments i perspectives. 13 Pressupost 2016 3. PROJECTES DE DIFUSIÓ DEL CONEIXEMENT PÀGINA WEB DEL CIIMU Al llarg de l’any 2015 es continuaran realitzaran feines d’actualització de la web amb informació sobre els diferents projectes realitzats pel CIIMU i sobre l’actualitat en temes d’infància, famílies i adolescència. També s’actualitzarà i es difondran les activitats del CIIMU a traves de xarxes socials com Twitter i Facebook. PARTICIPACIÓ EN ESDEVENIMENTS NACIONALS E INTERNACIONALS DE CARÀCTER CIENTÍFIC El CIIMU té previst participar en seminaris i congressos més rellevants sobre infància, adolescència i famílies que es celebrin durant el 2015 tant a nivell nacional com internacional. Els i les investigadores del CIIMU imparteixen diferents conferencies i activitats formatives a partir dels resultats de les diferents recerques i estudis realitzats. PUBLICACIONS Publicació a la pàgina WEB dels estudis que el CIIMU ha finalitzat durant el 20114 i el 2015. Publicació a la pagina WEB dels resultats del Baròmetre d’Infància i Famílies de 2014. Publicació a la pàgina WEB de tots els resultats del Panel d’Infància i Famílies, que es va realitzar entre 2007 i 2010 per tal que puguin ser consultats i utilitzats per tots els investigadors d’universitats i centres de recerca. 14 Pressupost 2016 Publicació de les ponències presentades en els seminaris nacionals i internacionals organitzats pel CIIMU. Newsletter del CIIMU en Català i Castellà. Edició Publicació a la WEB dels vídeos corresponents a les Jornades que es realitzen durant el 2015. 15 Pressupost 2016 B) BASES UTILITZADES PER AVALUAR ELS INGRESSOS I LES DESPESES Introducció La present memòria es realitza d’acord amb el previst a l’article 18.1 lletra a) del RD 500/1990 de 20 d’abril, segons el qual ha d’explicar el contingut del pressupost i les principals modificacions en relació al de l’any 2015. El pressupost del Consorci Institut d’Infància i Món Urbà per a l’any 2016 es fixa en 278.558,04 €, igual respecte del 2015. El projecte de pressupost es presenta equilibrat entre ingressos i despeses, per tant sense dèficit, conforme el que disposa l’article 165.4 del TRLRHL, i acompleix l’objectiu d’estabilitat pressupostària d’acord amb el que regula la Llei General d’Estabilitat Pressupostària. En la confecció del pressupost s’ha tingut en compte els drets que durant l’exercici 2016 es preveu liquidar i les despeses que, en funció d’aquest drets, es podran reconèixer per portar a terme les activitats i objectius previstos per a aquest any. El pressupost del Consorci per a 2016 està integrat per: a) Estat d’ingressos, en el que figuren les estimacions dels diferents recursos econòmics del Consorci durant l’exercici del 2016. b) Estat de despesa, en el que s’inclou, els crèdits necessaris per atendre les obligacions del Consorci per al desenvolupament de les activitats i objectius que li són encarregades per les administracions consorciades. 16 Pressupost 2016 ESTAT D’INGRESSOS A nivell de capítol, les previsions d’ingressos del projecte de pressupost per a l’any 2016 són les següents: Ingressos Pressupost 2016 % Cap. 4 Transferències 278.552,03 € 100,00% Cap. 5 In gressos 6,01 € 0,00% Total ingress os 278.558,04 € 100,00% L’estat d’ingressos del pressupost inicial del Consorci s’ha calculat tenint en compte les aportacions de dues administracions consorciades i els encàrrecs d’elaboració d’estudis previstos per al 2016. El pressupost d’ingressos s’ha mantingut igual, respecte al pressupost inicial de l’any 2015 De la mateixa manera que en el pressupost 2015, també es preveu una aportació de l’Ajuntament de Barcelona en 60.000 € per la realització d’un “Baròmetre de la infància i la família a Barcelona”. En aquest pressupost 2016 l’aportació de l’Ajuntament de Barcelona s’iguala respecte al pressupost 2015. Cal esmentar que s’ha mantingut igual l’aportació de la Diputació de Barcelona en relació al pressupost 2015. 17 Pressupost 2016 Taxes i altres ingressos Al llarg de l’any 2016 no està previst, en el moment d’elaborar aquesta memòria, la realització de cap més conveni ni la recepció de cap més encàrrec per a l’elaboració d’estudis per part del Consorci. Si es formalitzessin aquests encàrrecs, i a través de la generació de crèdit corresponent, s’ampliaria el pressupost del Consorci. D’acord amb el principi de prudència no s’ha pressupostat en l’estat d’ingressos cap quantitat que no estigui emparada en documents fefaents o amb encàrrecs ja aparaulats que avalin la seva previsió. Transferències corrents L’import total de les transferències corrents previstes en l’estat d’ingressos del projecte de pressupost és de 278.552,04 €. Aquest import es correspon amb les aportacions següents: Ingressos Previsió 2016 % Exercici 2015 % Aportació administracions 278.552,04 100,00% 278.552,04 0,00% Considerant que les aportacions de l’Ajuntament de Barcelona i de la Diputació de Barcelona es mantenen respecte a les aportacions del pressupost 2015, aquest manteniment en les aportacions per part de l’Ajuntament de Barcelona, es deu bàsicament com ja s’ha esmentat, per continuar amb les tasques d’elaboració d’un estudi, rebut per part de l’Ajuntament, que és el projecte anomenat “Baròmetre de la infància i la família a Barcelona” i que suposa una subvenció per import de 60.000 €. 18 Pressupost 2016 Ingressos patrimonials Els ingressos previstos en aquest concepte es corresponen amb els interessos dels comptes corrents del Consorci. Atès que aquests ingressos són d’escassa importància i que la seva previsió és difícil de realitzar, ja que els fluxos de cobrament depenen de les administracions que realitzen les seves aportacions al Consorci, es considera convenient pressupostar una quantitat simbòlica de 6,01 €. 19 Pressupost 2016 ESTAT DE DESPESES Les previsions de l’estat de despeses del projecte de pressupost per a l’any 2016 s’han realitzat tenint en compte els costos fixes d’estructura (sobre tot de personal) necessaris per donar el servei a les administracions que van crear el Consorci i els costos previstos per a la realització dels informes i estudis que es troben actualment en fase d’elaboració i per la realització de les activitats de formació. A mesura que es vagin rebent més encàrrecs per part de les administracions i altres entitats, s’anirà incrementant el pressupost de depeses d’acord amb l’avaluació econòmica dels encàrrecs i la previsió dels ingressos previstos en els documents que els formalitzin. L’estat de despeses a nivell de capítol és el següent: Despeses Previsió 2016 % Despeses de personal 134.810,96 € 48,40% Despeses de béns corrents i serveis 128.647,08 € 46,18% Despeses financeres 100,00 € 0,04% Transferències corrents 12.000,00 € 4,31% Inversions reals 3.000,00 € 1,08% Total despeses 278.558,04 € 100,00% 20 Pressupost 2016 Despeses de personal En el capítol primer del pressupost inicial de l’any 2016, s’ha tingut en compte el cost del personal fix. Quant a capítol 1 de despeses, el projecte de pressupost per a l’any 2016 és inferior al pressupost inicial aprovat per a l’exercici 2015 degut bàsicament a la baixa de l’anterior directora i al cost laboral inferior que suposa de la nova directora. Compra de béns corrents i serveis En el capítol 2 s’ha previst la despesa necessària per poder fer front a les demandes de les administracions que formen part del Consorci i als projectes que continuaran vigents al llarg de l’any 2015. El capítol 2 del pressupost de l’any 2016 augmenta lleugerament respecte al projecte de pressupost de l’any 2015, l’esmentat augment és d’un 2,26 %. En aquest capítol majoritàriament es reflecteixen les despeses en col·laboracions externes entre d’altres que es deriva dels encàrrecs d’elaboració d’estudis previstos. És un capítol sensible als treballs que s’executen durant l’exercici. Les despeses d’estructura (manteniment d’equips, neteja, aigua, llum, lloguers, assegurances, comunicacions, etc) s’han pressupostat per un import semblant a les previsions del pressupost precedent. 21 Pressupost 2016 Despeses financeres El Consorci enregistra en aquest capítol totes les comissions bancàries. El Capítol 3 de despeses representa únicament el 0,04% del pressupost total de despeses. Transferències corrents El Consorci Institut d’Infància i Món Urbà, juntament amb les Universitats que en formen part, col·labora amb activitats de formació (postgraus, màsters, etc.), així com facilita les pràctiques de l’alumnat d’aquestes universitats. En el capítol de transferències corrents es preveu un import de 12.000,00 € en concepte d’ajut a l’estudi per als estudiants que realitzin les pràctiques en el Consorci o estiguin realitzant un treball de doctorat o màsters que es consideri interessant, dins dels objectius del Consorci. El projecte de pressupost per a l’any 2016 amb un import de 12.000 €, és igual al capítol 4 de la previsió del pressupost inicial 2015 Durant l’exercici 2016 es preveu disposar d’un becari per a poder fer front a diverses tasques relacionades amb encàrrecs d’elaboració d’estudis i a la previsió de finalització dels estudis vigents en el moment d’elaboració d’aquesta memòria. 22 Pressupost 2016 AVANÇ DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DEL 2015 23 (! -CIIM ,-~-U Pressupost 2016 AVANO;: DE L'" UQUIDAC IO DEL P RESSUI'OilT D~L OOi~ DEL CONSORe' INSTITUT D'INFANClA' IoIÓN uReA O'y,,,,d ~"'" 1'.""", 1 ~ b ) cIU RuilI .~;romt """"> do l. Ik¡u".o~ 1 ~I <01~ ~ "' Como'eI ," , di'" olm"""'" I Meo lJrbIo fI8I'1~ . ' ifrl:,gLll on .. fII"'~". d~ fft ••u pc. . ~, • I'on.,. 2016. I\~JKI av.,~ .'hl _'IZO: tenln! en comp:e.' conl'" ;\It er.o~·ort el' '" "910' 101)-110 co r<>1'<1r6 "E"H'A"".O,,, ."., ",,O,O 'x1 .'• • 23 .... ""'.m.. .. , r- ... "" ... ".op0I'I"I\0' "" pRI~ER PART ._ LIQUIDAC IO DEL PRESSUPOST 2D15 DEL CaNSaRe. A lI108:~D,~ Est., Do d ... ,.. .. ¡ d·'ng ....o . E" r:."""", 1. s'o{ljuflto ' ''''',''' 00 00.0"'"'" I OI"~"tI n.'. l 'A1.Mll.\l3 (19I'!!ig.!':9~~~~~_ ___ ~9i'l.. !!. Ir , R. ...., ," '" p",""u~o''''fl ~.80 SEge N'" PABI • E$llMACro LWlDACIO PRES Sup OSI 29'5 'ne-'" Se¡¡,,~ .. i"r~"n~'" . 0011 taO. ~. IOl>iIu., ,. . M",,,,,,. do. ~.",b,. 8 o)O"''''~'. S'"" ,,, ,,". . _ .1'-""'"'"' ....... .-1m. .... n." ."..", ;oc' " ."."",., q"~ _ .. , po>c ooo"~o;"",, ", é$ " _" eXli',.".,fn'i. <10-1 m.,. de ~",m,,,, 1""' "'1_ P""'O"•. • O'''' no ... '" d :. .r ibu1d~ rm"e"n" oJ.,"'""". A m. . O m.o oh '~l .... CQ"P" ~ ~.""LI<" lO Fag' d. ...." '~fO ""' O'IJ," ,,~,",.aft., S'n. lIn,ou l "" <:ó ..... ""muni<.~. "" ni r..oU ·¡ ~ 0...,.. . po' _n.I 0000001.0 d _, • f.,,1 d'.." ,,,,,,," " " S,II<"" o dep.n....,.,' ~'_ ..~ ac .. ~"" h¡ h."'" oop e."" ... pool .q'_ .._ E.limocló R ...u b! P,. ...u ¡>oo_ • 31112'2015 C.tllIIK~ "'ulUl!. p ....... po. ..r i :I1M1r.I015 l' ) c.." ' ''''''''"II''~ .,.". 2 'lBO' , '~ j 1""19"""'" '''''''''''!l'''''' ' ,""""' ""4",'-' i ' l 0. .. 110 "'" '''IIolt.'H UQ U l)c",,,,,,,,,,,,, "".. .. '·'L" 10.00' OU !-) _ ul .. p ....u _'"I_Hm .. _31.111 l, l~ L'H:rno ,1c. 411.0 , .., :ac'OM pe ..; .... d. :o¡,or.o;_ l H O'II'. .p on., ame .1. ,*"", ~roo,lol." de l. n " aI,l.:lI, ¡., "'. ~n lo. p_'>ioM,jo ,,">pO"" J'O '''' l~' ... comptt 01. :-:.',,. ",. ..b or",,:'; d. re .. ud , 25 Pressupost 2016 BASES D’EXECUCIÓ 26 Pressupost 2016 BASES D’EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DE L’ANY 2016 DEL CONSORCI INSTITUT D’INFÀNCIA I MÓN URBÀ De conformitat amb l’article 165.1.b) del R.D. legislatiu 2/2004 de 5 de Març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es confeccionen les bases següents: PRIMERA – GESTIÓ DEL PRESSUPOST La gestió, desenvolupament i liquidació del Pressupost es realitzarà d’acord amb les presents bases que tindran la mateixa vigència que el Pressupost, el RDL 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, per la Llei Orgànica 2/2012 d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, pel RD 500/1990 de 20 d’abril, pel que s’aprova el Reglament Pressupostari i per la Llei Orgànica 2/2012 de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, així com el estatuts del Consorci i la resta de normativa vigent que li sigui d’aplicació. SEGONA – ESTRUCTURA PRESSUPOSTÀRIA L’estructura del Pressupost del Consorci Institut d’Infància i Món Urbà s’ajusta amb el que estableix l’Ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre, per la qual s’aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals. Els crèdits inclosos en l’Estat de Despeses es classifiquen segons els criteris següents: a) Atenent a la finalitat dels crèdits i als objectius que amb els mateixos es pretengui assolir, per àrea de despesa, política de despesa, grup de programa, programa i subprograma. Els programes previstos per a l’any 2016 són els següents: • 463: Investigació científica, tècnica i aplicada 27 Pressupost 2016 b) Atenent a la seva naturalesa econòmica per capítols, articles, conceptes i subconceptes. L’aplicació pressupostària definida per la conjunció de les classificacions per programes i econòmica constitueix la unitat elemental d’informació sobre la que s’efectuarà el control comptable dels crèdits i les seves modificacions. TERCERA – NIVELL DE VINCULACIÓ JURÍDICA Els crèdits autoritzats al pressupost de despeses tenen caràcter limitatiu i vinculant al nivell definit per: a) Respecte a la classificació econòmica, el Capítol. b) Respecte a la classificació per programes, l’Àrea de despesa. QUARTA –MODIFICACIONS DE CRÈDIT PRESSUPOSTARI Seran aprovades per la direcció del Consorci, les següents modificacions pressupostàries: a) Crèdits generats per majors ingressos. b) Incorporació de romanents. c) Transferències de crèdit que no impliqui canvi de l’Àrea de Depesa. La resta de modificacions de crèdit hauran de ser aprovades pel mateix òrgan que ha aprovat el projecte de pressupost del Consorci. CINQUENA – RETENCIÓ DE CRÈDITS Per disposició de la direcció del Consorci, es podrà retenir una part del crèdit d’una partida pressupostària, i se’n donarà compte al Consell de Govern. 28 Pressupost 2016 SISENA.- ACUMULACIÓ DE FASES DE DESPESA La gestió del Pressupost de despeses es realitzarà en les següents fases: • Autorització de la despesa (fase A). • Disposició o compromís de la despesa (fase D). • Reconeixement i liquidació de l’obligació (fase O). • Ordenació de pagament (fase P). • Realització material del pagament (fase MP). Es podran acumular les fases AD, ADO, DO i ADOP les despeses de personal, els reconeixements de crèdit, les despeses com a conseqüència de resolucions judicials, els contractes menors i per norma general aquelles despeses inferior a 18.000,00 € (IVA no inclòs). SETENA.- DOCUMENTS QUE JUSTIFIQUEN EL RECONEIXEMENT DE L’OBLIGACIÓ D’acord amb l’article 59.1 del RD 500/1990, prèviament al reconeixement de l’obligació s’haurà d’acreditar documentalment la realització de la prestació o el dret del creditor. A tal efecte es consideraren documents justificatius del reconeixement de l’obligació els següents: a) Les nòmines. b) Els documents que es formalitzin i s’aprovin per a dietes i despeses de viatge que es derivin de l’assistència a cursos o jornades. c) Les factures originals expedides pels contractistes. d) Les certificacions expedides pels serveis tècnics corresponents, a les que s’hi haurà d’adjuntar la corresponent factura i la relació valorada quan procedeixi, expedida pel contractista. e) Els càrrecs bancaris, o el calendari de venciments establert per les despeses financeres. 29 Pressupost 2016 f) Els corresponents acords d’aprovació del reconeixement de la despesa, quan no procedeixi l’expedició dels documents assenyalats anteriorment, amb indicació expressa del motiu i quantia. En els supòsits c) i d) per a la tramitació del reconeixement de l’obligació s’exigirà, quan procedeixi, l’acreditació de prestació de garantia i formalització del contracte. Per a l’aprovació del reconeixement de l’obligació caldrà que, prèviament, el tècnic competent doni la seva conformitat amb la despesa realitzada. Aquesta conformitat es podrà realitzar mitjançant una diligència en el document acreditatiu de la despesa, o bé mitjançant el corresponen informe. En qualsevol cas s’haurà d’identificar el nom i el càrrec de la persona que signa la conformitat. VUITENA.- ORDENACIÓ DELS PAGAMENTS L’ordenació dels pagaments, correspon a la Directora - Gerent. NOVENA.- PAGAMENT DE LES OBLIGACIONS RECONEGUDES Per a la realització del pagament, caldrà prèviament l’aprovació de l’obligació i la seva ordenació i es podran efectuar per mitjà dels següents instrument: 1) Per norma general per transferència bancària contra el compte tresorer del Consorci. 2) Excepcionalment i tan sols per a persones físiques, el Gerent podrà autoritzar, sempre que es justifiqui, el pagament per mitjà de xec bancari. En aquest cas el xec sempre ha de ser nominatiu a favor del creditor. Els instruments de pagament necessitaran per a la seva autenticitat la signatura del Gerent del Consorci, del Tresorer i de l’Interventor del Consorci o persona a la qual delegui. 30 Pressupost 2016 Els pagaments en metàl·lic només es podran realitzar amb càrrec a la bestreta de caixa. DESENA – PERSONAL Es delega en la Direcció del Consorci les competències en matèria de personal següents: - Aprovar la contractació del personal laboral temporal que sigui necessari per a la realització dels estudis, programes i projectes que se l’encarreguin al Consorci, sempre que hi hagi la consignació pressupostària adequada i suficient i que les retribucions s’ajustin a les aprovades per cada lloc de treball pel Consell de Govern. - Aprovar la reclassificació de llocs de treball, atorgant els plusos que consideri adequats en funció d’una major responsabilitat o dedicació, sempre que hi hagi la consignació pressupostària adequada i suficient. - Aprovar l’autorització d’hores extraordinàries i la realització de tasques fora de l’horari laboral, amb la gratificació econòmica que li correspongui. - Aprovar les indemnitzacions per raó de servei, dins dels límits establerts per la normativa legal. ONZENA – CONTRACTACIÓ La contractació del Consorci queda sotmesa al Real Decret legislatiu 3/2011 de 14 de novembre pel que s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic. Les competències assignades a cadascun dels òrgans de govern del Consorci abasten a l’autorització de la despesa, l’aprovació dels plecs de clàusules administratives particulars i la seva modificació, l’obertura del procediment d’adjudicació i l’adjudicació provisional i definitiva. A la contractació del Consorci se li aplicaran els plecs de clàusules administratives generals i particulars vigents a l’Ajuntament de Barcelona. 31 Pressupost 2016 El Consorci podrà adherir-se a les homologacions i selecció d’empreses que ha establert l’Ajuntament de Barcelona. Per a la tramitació dels expedients de contractes menors per raó de la seva quantia, el Consorci es subjectarà a l’article 56 del Real Decret Legislatiu 2/2000 de 16 de juny que aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en el sentit que només caldrà, per a la seva tramitació, l’aprovació de la despesa i la incorporació a l’expedient de la factura corresponent. En el cas de contractes menors d’obres caldrà, a més, el pressupost i, si s’escau, el projecte. En els contractes menors no serà exigible la constitució de garantia alguna. Els contractes concertats amb empreses concessionàries de serveis públics relatius a subministraments estaran exempts de constituir garanties. Els proveïdors previstos a l’article 5 de la Llei 25/2013 de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, no estaran obligats a presentar factura electrònica quan la factura sigui d’un import igual o inferior a 5.000 euros. DOTZENA – CONVENIS Per delegació del Comitè Executiu correspon a la Direcció del Consorci l’aprovació de tots els convenis interadministratius en els que participi el Consorci, dels quals es donarà compte al Consell de Govern. TRETZENA – BESTRETES DE CAIXA FIXA D’acord amb la regulació establerta als articles 73 i següents del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril, el Consorci disposarà d’un fons per a atendre les atencions corrents de caràcter periòdic o reiteratiu, i de petit import, tal com dietes, despeses de locomoció, material d’oficina no inventariable, conservació i d’altres de similars característiques. Els perceptors de les bestretes de caixa fixa restaran obligats a justificar les despeses. 32 Pressupost 2016 Els pagaments al comptat s’atendran mitjançant les bestretes de caixa fixa, d’acord amb la normativa vigent. L’import màxim és de 12.015,06 Euros, que seran ingressats en un compte corrent restringit de pagaments que es dedicarà exclusivament a les operacions de la bestreta de caixa fixa. L’habilitat i responsable de la custòdia dels diners és la responsable de Secretaria. La disposició de les quantitats ingressades en aquest compte corrent es farà conjuntament mitjançant la signatura de: la Directora-Gerent i de la responsable de Secretaria. Per tal de garantir el control dels fons de caixa, cada final de mes l’habilitat de la bestreta realitzarà l’arqueig de caixa i del compte bancari, del qual facilitarà una còpia signada a l’Interventor delegat. Quan l’import dels arquejos sigui inferior a l’import total de la bestreta, caldrà realitzar la corresponen conciliació en la que es justificarà la diferència entre ambdues quantitats. Per procedir a la reposició de la bestreta de caixa fixa caldrà prèviament presentar el compte justificatiu dels fons utilitzats. El comte justificatiu estarà format pel document comptable al que s’adjuntaran les factures, rebuts o altres comprovants de la despesa indicats en la base setena, degudament conformats pel personal responsable. La comptabilització de la bestreta s’ajustarà a les regles 34 a 36 de l’Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre pel que s’aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. Per delegació del President, el gerent del Consorci aprovarà les despeses originades per l’exercici de representació, en les que s’haurà d’indicar el motiu d’interès general perseguit. A final d’any es donarà compte a la Presidència de totes les despeses de representació aprovades pel Gerent. 33 Pressupost 2016 En les despeses de restauració per motiu de reunions i conferències, les factures han d’anar acompanyades d’un document explicatiu en el que el Gerent, o persona en qui delegui, manifesti els motiu, finalitat i contingut de la reunió, el lloc de la celebració i identificació dels participants i destinataris de la despesa. CATORZENA – INGRESSOS L’ingrés s’efectuarà mitjançant la formalització del corresponent document comptable amb l’aplicació al concepte pressupostari que correspongui. QUINZENA.- TRESORERIA Les funcions de tresoreria previstes en l’article 196 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals seran exercides per la responsable de Secretaria. El Consorci podrà obrir comptes operatius, restringits de recaptació i restringit de pagaments en les entitats bancàries acreditades pel Banc d’Espanya. Per a la disposició de fons dels comptes corrents es requerirà la signatura conjunta del Gerent, l’Interventor General de l’Ajuntament de Barcelona i del tresorer del Consorci, o de les persones que expressament deleguin. El Tresorer gestionarà els excedents de tresoreria, seguint com a criteri evitar riscos i disposar dels recursos en el moment que siguin necessaris, mitjançant subscripcions i col·locacions, molt ben garantits, que no superin en cap cas el termini de sis mesos. SETZENA – INTERVENCIÓ El control i fiscalització de l’activitat del Consorci es realitzarà d’acord amb el previst en els articles 213 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei Reguladora de les Hisendes Locals. 34 Pressupost 2016 Respecte a la fiscalització prèvia d’Intervenció sobre la despesa, es farà de forma limitada segons el que preceptua l’article 219 del R. D. legislatiu 2/2004 de 5 de Març pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les Hisendes Locals, arbitrant mitjans informàtics per agilitar expedients, i al propi temps s’aplicaran tècniques de fiscalització per mostreig. La fiscalització prèvia dels drets es substituirà per la inherent a la presa de raó en comptabilitat, establint-se les actuacions comprovatòries posteriors que determini la Intervenció. DISSETENA – CRITERIS COMPTABLES La comptabilitat del Consorci Institut d’Infància i Món Urbà es portarà d’acord amb l’Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre per la qual s’aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. Pel càlcul del deutors de difícil cobrament, es tindran en compte els criteris establerts per la Sindicatura de Comptes de Catalunya. Els criteris per a l’amortització de l’immobilitzat material seran els següents: - Edificis i altres construccions: 50 anys. - Mobiliari: 8 anys. - Maquinària i utillatge: 8 anys. - Elements de transport: 8 anys. - Equips per a processos d’informació: 4 anys. DIVUITENA – CUSTÒDIA DELS DOCUMENTS COMPTABLES Es responsabilitat del cap del departament d’administració la custòdia de tots els documents comptables del Consorci (expedients de despeses, factures, certificacions i altres documents justificatius de la despesa, documents d’ingressos, etc.). 35 Pressupost 2016 DINOVENA – BASES D’EXECUCIÓ DE LES INSTITUCIONS CONSORCIADES La resta de l’execució del Pressupost, s’aplicarà al que disposin les bases d’execució dels Pressupostos de les institucions consorciades i la normativa legal vigent. DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA El pressupost del Consorci i les seves Bases d’Execució estaran sotmeses a les modificacions que s’aprovin per la Llei de Pressupostos de l’Estat i, si fos el cas, per la Llei de mesures fiscals i administratives d’ordre social i se’n donarà compte de l’adequació que correspongui al Consell de Govern pel seu assabentat. 36 Pressupost 2016 PROPOSTA DE PLANTILLA 37 Pressupost 2016 A) DOTACIONS DE LLOCS DE TREBALL QUE ES PROPOSA PER A L’EXERCICI 2016 LLOC DE TREBALL CATEGORIA TIPUS Nº de persones Direcció Directora Personal laboral Fix 1 Administració i Secretaria Responsable secretaria Personal laboral Fix 1 Comunicació i suport admció. Auxiliar administrativa Personal laboral Fix 1 B) DOTACIONS DE LLOCS DE TREBALL PER A L’EXERCICI 2015 LLOC DE TREBALL CATEGORIA TIPUS Nº de persones Direcció Directora Personal funcionari 1 Administració i Secretaria Responsable secretaria Personal laboral Fix 1 Comunicació i suport admció. Auxiliar administrativa Personal laboral Fix 1 38 Pressupost 2016 ANNEX DE PERSONAL 39 Pressupost 2016 ANNEX DE PERSONAL - PRESSUPOST 2016 Retribucions Complement Complement Bàsiques Triennis Destí específic Productivitat TOTAL D irectora Gerent 50.000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 50.000,00 Tècnic 13.854,82 2.433,90 7.321,72 14.055,72 37.666,16 Auxiliar Administratiu 12.605,64 2.039,16 14.644,80 TOTAL LABORALS FIXES 76.460,46 2.433,90 7.321,72 14.055,72 2.039,16 102.310,96 TOTAL PRESSUPOST 76.460,46 2.433,90 7.321,72 14.055,72 2.039,16 102.310,96 40 Pressupost 2016 INFORME INTERVENCIÓ 41 (! -CIIM-U ,-~ Pressupost 2016 tlFORIIIE PROJECTt. DE PRESSl.POSTPER A LUfIltIC1201G CONOORCIINaTITUT OUF ANCIA . .... 0 1<1 Uf'lBA r " """".d~ J. rardeio 1~ do r. .1 l1ut dol COIlOor::> quo ..1 abI.i_ q'. l. lI.ocio! ~_. do ,,,,,~: I i n",.' tllC:O 11",1<"'" ., 01 p~ d o ¡<. .." """ del CoolOlti 1. .0 1.>1 4 lofÓfW j Mm U'h:'! p.' a r""' ... d 2015, . 'm ,ol e l """'0"1 Inl I 1:¡,OO~.OH 12.000 e 0,00% ....i "'''''.,~1o ~ .({)J.UO~ 3.000<:: . .- l otol :l7a65U~C 218.661,t;1t 0.00 '/, 1 o ,~.W8 , . p"''''1'''1 .,.¡ C ....r ell'O' • ra,y 2016 • • p~_1I ,.."". ...." '. "", ... d !~,¡' loIe:.I, con!,,,,,,,.1< u. ói_ r..,;,;:. 1(;(; ,4 ~I TRlRHl. i tor>1 r~'\illcn a 271.8!I,C14 <>.1,= ~ iII ~ . .... . _ :1a dlp:l':lolC e. 81>,. .1 , .. 16.OT! ,C{I€ l 'AfJl1l>1mentc&o,,_" .o nb rlOfli:: '. In.a del ROl. :¡~C"" . .,.1 ",01 ... p. ...... 01 Ioxl ,.:6. d. l. l '01. .... " :odOJI do 1. . 11 Locol., l. d l~..' :Ie!! ::rtdb _JUPO'Io';' ~_. """• .,.,' ...... ' ... .._ , "" d""""'t rto Ioo":l ",. ~, el> ~'" . , t."" 00 lo ••. .,lal. q"~ "'.~ "'. """"",." " pcv:OIcs on e ' prCOOlJpoot ".cioL 0.". , " 1<> . '. ''''1''''''''' ,k p" .." ,. .I , "-'oO",, , ~" . ,. . oJ "" ...,lió doIl2,Cl %) "'"",,'" r~r'l :!-)1~ . El C, .... ,'"' le trO p:nntl ll ,. _" , . J lID<:s d. I"MII. 42 (! -CIIM-U ,-~ Pressupost 2016 INTERVENClO E" ' .....0 . " la 001"_ o """",,,,,,,,,,,t "" pef5OC' .'_. .., ó. C'iOCOo'd .."., .1 no" ,..o,daI. d. la dispoojciC "'":líei<.>'" .~. ~ ~ l loo JOIl~g1, .,,_-~. por la O'J'OoUl tiool 's"t'¡n"I"*" "" la Llo¡ "G1lI0 do ,;' 0 0 0."""*',, d. 6""",,-.. '40Soo!~1iIao oI, .. per 8:nW.lrl1 1,o,:,:l_ouó M ,u r'". , de_ "1"""_ ..'. , ;, i P" Pite.,; 011 Con.1I1 loIon ~.! d. filj.orolame't """' ?J ' ...' >\ IOdO,.;", '" CnOm' <101 Co">«lfOi ,h""r~ .,..,CIóI,,., M '" otnpII< , .... ". . d. r~""' n! ,. BIlrc":onl lo I,JIjIt:acIO <101 ".,. ,n,,,! lIqul' d~ t~ " .. ~ ."""", ~ lo, "" :"'0011, ~"".i"'" d I~ U.i "",in". lt/"'«)l 'J, o. :.:0 d. _ orn,.... d. ,,,,,,,," d .. "<"-"-' """.0""" "' .. >«do< ~ b' C, riI, ,r",u. ... ,. ¡n. .....¡ . .., :. .. ; ",,,,"',iI.o~i" 1iIo.""",. L' "" 2~1~ 100 ",'~31 ..., ,'in " lo """~ .....u :r.lO rtde J ~ " '" I. ," , '~ ':''''', ~'", ..h i ~", P""'I\o,""""iA I .",.rM":n, '\ean<:e<" <1 ~",,_>I 5'hj.¡,;'¡ de confOlAlion.lr "" uro ,r"", •·. .t ao) tal. PflI".4J<'oI:oI1. r.1 qLO lo .1 cornpner,' col objoc"" d'~,_ .. ,c O l. reglo d. de'P'''" 1 "'" liT . o. l. do>!,= roo ~'"C'" ",.violo< a', ..uo:t. 11, 12 1 )Q ó'oqIIt.t11 ~'''' _.., o~:t"'- d'.",:,., • rOllO<;1 . "" lO In':Irvlne~ Con .... do .". .... I$rnc,t de Bo'o< """ ,oI.0,,""...,0 0.1""" t .. "" ,,,,, ,,, ...1 '" '""J"<'"