w""" • ~ ~ I =~ ~ ~ ~ ~ ~ !3 > ~ n ~ ~ o Q. -.. O" :::J =~ Vl f"'+- ~ ~ . 0 -~< ~ ~ =~ .. n-'""" '." .r.').. ~ a- Q" ~ tD rJ'). en rJ'). 0-- ~ en ~ O rJ'). ~ N Q .""¡". Ajuntament de Barcelona IN I ERVENCIÓ Consorci del Besos Informe de la liquidació del pressupost de l'exercici 2014 1. onnaliHl d'aplicació 2, . Modi licaeions de pressllposl J . ESlal d'exeeueió del Pressuposl 4 . Resuhal prcssuposlari 5. Avaluació del cOlllplimenl de I'objecliu d'eslabililal pressuposlúria 6. Romanenl de lrcsoreria 7. RomHllcnts de cn!dit 1. NORMATIVA n' APLlCACIÓ Es lroba rccollida en cls scgíients textos Icgals i reglamcntaris: 1.lei 711985 , de 2 d'abril, regu ladora de les Bases de Regilll Loca l. amb les Illodilicacions inlrodu.,.des per la Llei 27/20 13 de 27 de deselllbre, de racionalilzac ió i sostenibili lal de l' Adlllinislració Local. Llei 3011992, de 26 de novelllbre. de Régim Juridic de les Administraeions Pilbliques procediment administratiu comÍ! (disposició addicional vigcs ima) . Rcial Deercl Legislaliu 212004 de 5 de mar<; pel qual s'aprova el Texl Reró, de la Llci Regllladora de les I-li sendes Loeal s (anicles 191 a 193). Reg lalllcnl Press llposlari (RP), "prova! pel Reial Deerel 500/90 de 20 d'abril (anicles 89 a 105). In slrllc ció del Model Normal de Complabililal I.oeal , aprovada per Ordrc EIIA/'IO~ 1 /200~ de 23 de no\'embre (Regles 78 a 86) . Llei Orgánica 2/2012, de 27 d'abnl, ,I"cslabililal presslIposlilria i soslenibililal linancero , amo les modiflcacions inlrodll.,.des per la Llei Org¡inica 912013 de 20 de desembrc. ,k conl rol dd de lile comercial en el seclor pilblic . Reial Decrcl 1463/2007 de 2 de novem bre. pel qual s''' prova el reglamelll dc descll\ulupamelll ele la Ll c i d'cstnbililal pressuposlilria. ell la seva aplieació a les cltlilalS locals. La liquidació ltauni ele forlllar pan illlegralll del COlllple Gelleral quc. eI'aeord alllh ["anicle IO.2.d) dcl ~ ..:statul s, haunl de ser aproval per ¡- A ssclllblca GC/leral del CÚllsorci . el! Inl",,"" h'ltIlJJ"" "~~,.~ ;01 1 ,¡."'\ Ajuntament de Barcelona TNTERVENCIÓ 2 . MODIFICACIONS DE PRESSUPOST Durant I'any 2014 el Consorci ha realitzat les seglient s modificac ions del pressupost: 01 /0112014 Pressupost inicial 2.948.748,00 IRC Incorporaciolls de Ron~nents de Credit 249.141,37 CE Credits Extraordinaris 0,00 SC Suplements de Credil 339.331 ,00 OC Generacions de Credil 138.500,00 TFR· Transferencies de credit - bai>.a ·52.250,00 TFR+ Trans ferencies de credil - alta 52.250,00 31 / 1212014 Pr.ssupost final 3.675.720,37 Segons estableixen el s articles 40 .2 i 43.2 del RD 500/ 1990, la tramitació deIs expedients de transferencies de credit i generacions de credit hauran de regular·se en les bases d'execució del pressupost. D'acord amb el que es regu la a la base d'execució cinquena del pressupost del Consorci , la incorporació de romanents, els suplements de crédit i les transferencies de credit han estat aprovades per la Gerencia del Consorcio En els casos en que la Gerencia actua per delegació de la Junta de Direcció, la Gerencia haura de donar compte a la Junta deI s exped ients tramitats en la primera sessió que se celebri . 3. ESTAT D'EXECUC IÓ DEL PR ESSU POST L'estat d 'execució del Pressupost a 31 de desembre ha estat el següent : Pna'lloló Prc\lS16 312 Recaptlll Penden! Ingressos %2/1 Drel.nc:u(3) ~. °,413 %5/4 I01Cll1 (1) de finitiva (2) tíqllld (4) cobr3ment (5) Operacion5 rorrrn l$ I Impostos dlreeu:$ 2 Impostos Intl!rc:clc:S 3 T.xo:s I allres ln~e5§()S 6 .00~.OO 6004,00 1 312 ,3 I SS.J7~ 2046.83 6 1,19°, 1 26S ,U 38 ,2 " . " TUJlsf concllu :2 570 729,00 2 709 229,00 5,39", 2 569 729 ,26 94,85', 1 804879,10 70,24·;' 764850 ,16 29,76' , S ln¡;rcssos patlrmoruals 372 .001 ,00 37200 1,00 367869,91 98.89% 362749.48 98,6 1% 5.120,43 1,39' . Ollrfllcioll 5 de CA llita l 6 Ah~nl\c;ó d"1n\.' rta ls 7 Tunsf de capllal 11,00 11 ,00 8 Acr rus finaneers 1,00 588 473,37 >1 000,00', 17500,00 1,97', 17 500,00 100,00' . 9 PaulIIs finantcn 2.0; lic¡u ithus lmllOrt % Impo l'f % lJ ifnc n ci:1 % 01''-' nu:ions C'tlrrcnl .. 2.I)~O .911.48 99.41"/" V):;(.,315.1') 1011 ,1111 %. . 15 .-IOJ ,7 1 I)~). -HP'/. . lmposw s din.:c h.-s 2 Im posto:; In dlrc t.: tes 3 r a,cs I al t res IIl gn: ssos 33 12.3 1 0. 11 % t67 t90,89 5.66°0;, - 163 .878.58 1.9SD .. 4 [ mns!' corrcnt s 2 569.729.26 86.86% 2 400550.·14 MI .:Wo (, 169 178.82 107.05 u " 5 I Il ¡,;rcs~s p:n rull onlals ]67869.9 1 12 .. 0 0 0;, 38 8 573 .R6 13. 1-1°0;, -20 703 .9; 9-1 .6 7"" Opcr;ldnns tic cllpil;11 17_500.00 0.59'% 17.500.00 > 1 .IIIItI.HII "!.. 6 ¡\llcuac lú d'lIl\ rcals 7 1 fa ll s l dc 1::lpll :\1 l< I\¡; ¡ Ill" fm:lI1 cas 17 50U.UO 0.59% 17500.UO > 1 OtlO.tH)"1/ ") P a!ooS ltts fi n :mcc rs ·1D ·tAL tNG IU:>;SOS 2.958All ." S 100,00% 2.956.31::;.19 100.00 11/ .. 2.0%,29 1(10.07 % • Respecte rally anterior. els ingressos s' han incrementat lIlell) s cl'un I %. • El s ingrcssos del Consorei provenen . b:\s icnment, de les tl'ans feréncies co rrcnt s (S6.86%) i dels ingresso s patrimonials (12,43 % ). el que sllposa més del 99% dcl total d' i"gressos del Consorci o Les tra"sreréncies corrents són aportades per les entitats seglients: Tnlnsfcrcncics l'orrcnh 2014 2013 Ingl'c'ts O)! Impor1 % Impor1 % Di fe re 11 d a % AJlIIlI ,lIIh:n l dc Bfl rcclo lla 1 046 206.56 79.63% 1 903 339.1\0 79 .29° 0 1,12 %6.76 I07SI oó \lunt¡Ulll:n t Sa nl /\¡Jna 295022 .70 1 I .48~" 2R21 tO.64 I 1. 7611 " t28t2 .06 101.51°1/ AJI IlI I¡IIIH.·n l Sl a. (,,[u m a 50000.00 1.95"0 50000.00 2.0:-<11 11 IOU.tJOu .. Aluntamcnt I\.!tln l t:ada 50000 .00 1.95 0 0 50000.00 2.<)8"" [00 UO~O /.."on'ocll cHman:al 63 500.00 2.47"0 50000_00 2.08"" 13 500.00 127 .(}OO" l'UII'oO r¡;1 h\l cflllll \ cr~i l ari 6; 000.00 2.53°0 65 .000.UO 2.71 Q ° 100.OU" " "101:11 2.569.729 .26 100 ,00% lAOO.SSO ...... 100.OU%. 169_178 .82 10 7.05% (11 Inl"'lIIe h'lu"t~.:'u u,·"., ~1lI·1 J.'" J (( (( Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ • Duranl I'any 2014 no hi ha hagul ingressos per lransferéncies de capilal. 3.2 ESTA T DE DESPESES VEslal de despeses de la liquidació del pressuposl del Consorci a 3 1 de desembre de 2014, és el següenl: 2014 2013 Obligadons l'U'ontgude s Import % Import % Diferencia % Operarions rorrcnts 2.790.994,11 92 .36% 2.639.012.92 96,68 % 151.981.19 I05 .76°/n \ Despcscs de personal 663 175,2\ 21.95% 589.028,\6 21 ,58% 74. \4 7,05 11 2,59% 2 Dcspcses béns i ser\'cis 1.739.847,96 57 ,57% 1.657 .635.0\ 60,73% 82 .2 \2,95 104.96% 3 Despeses financeres 4 Transf. corren ts 387.970.94 12.84% 392.349.75 14 ,37% -4 .378,8\ 98.88% O pe rarions dt capital 230.966,13 7,64 % 90.553,6H J,J2 % 140.4\2,45 255,06 % 6. In\'ersions re als 2iJ .2\7 ,96 7.06% 8\ 803,68 3,00% \3\.4\4 ,28 260,65% 7. rransf. de ca pital 8 AClms fin an cers \7.748.\7 0.59% 8.750,00 0,32% 8 998. \7 202,84% 9. Passius fin anccrs roTAL DES PES ES 3.021.960,24 100,00% 2.729.566,60 100,00% 292.393.64 110,7 1% • Les despeses més imp0\1ants són les eorresponenls als capilols de héns i serveis (57,57%) i de personal (21,95%), enlre 10lS dos sumen més del 79 % de lola la despesa del Consorcio • En relació a I'any anlerior, les des peses correnls augmenlen en prop del 6%, melllre que l'augmel1l de les de capilal.és de més del 150%. L'efecte global suposa un incremenl 10lal del 11 %. • En cOlllplimenl de I' article 23. J de la Llei J 7/20 12 de 27 de dese mbre, de presslIposlOS generals de l' Eslal per a I' any 20 J 3, no s' han de reposar les baixes per j ubilacions. 4_ RESULTAT PRESSUPOSTARI Aqllesl esla! ens informa del superávil o defi cil de finanl'3lllent , és a dir, la capacilal o necesSi lal de finan,amenl de I'ens generada per les operacions presslIposláries de I"exercici . ()reb Obligacíons Resultat RP Difere ncia Ocscril1ció reconeguts reconegudl'5 Prus.2014 2013 % Operacions correnl S 2.940.911,48 2.790.994 ,11 149.9\7,37 3I 7.302,27 ~52.75"/(> All res opcracions no linanceres - 2\3.2\7.96 -213 .2 17,96 -8 1.803,68 -160.65% Total optradons no (¡nanceres 2.940.911,48 3.004.212,07 -63.300,59 235.498.59 - 126,88% A cil us financers 17.500,00 17.748,17 -248, \7 -8.750,00 - Pass ius financcrs - - - - Rc sult1l1llrcssuposlarí 2.958 .411.48 3.021.960,24 -63.548,76 226.748,59 -128.03 % Ajustos (+) Crcdits finan(fats amb RLT 203.783.35 42 .209.1 0 (.¿.) Desv iacions de finan"amelll ncg¡¡tivcs - - H Dcs\iacions de Iinam;amcnI posit ives 1\ 7.850,00 20.779,43 Resullal prcss upostari :lju 5tal 22.J84159 248.178.26 -90.98"/0 • Ajuntament de Barcelona INTE RVENCI L: illcrcmelll de les obligaciolls corrents ha estat superior al crciXClllcllt deis drcts rCCO Ill:g ulS. (:1 que ha suposat ulla dislllillllció del resultal presslIpo!)tari . Tal i aixo el resulta! prcssupostari ajustal és positiu en 22.38-1.59 E. Pel que fa al c31cul de les dcsv iaciolls de linanc; amcnt, la cOl11ptabilit z¿ICió de dcspl.!scs i IIlgrcssos deIs clifcrcnls projeclcs alllb tinanc;amcnl afectat no scmpre es rcnlilza "mh la i1llputació de les IlHtlL'ixes a un ced í espccífic, tal i COIn preveu la Regla 43.1 ell.! la ICAL. Algllll S projectes de despesa del sistCIllH comptable 110 contellen tota la inforlnació necessarin pet" poder executar corrcctament els informes de scguimcnt. En con seqliencia cl s ajustalllcllts a la liquiclació del PresslIpost per dcsv iacio lls de finalH;amel1l arectat s" han de c,,!elllar. en algulls casos. I"ealit zant actllacions complclllC'lltaries de forma manual . Si bé l'especificac ió per any i agent , en principi , /lO hauria de suposar grans difcrencil!s ~Il I"import elel romanent. 110 és Il1cn ys cerl que aquestcs no es poden preci sar exactnlllcnt. ::1mb I~s dadcs de que disposem, a la data ercmissió eraquest info rme, Per a I'exercici 2015 . cal completar la inf"ormació registrada en el sistema comptahlc n:lati\a a I~s despeses amb tinan,amen! afectat sego ns estableix la ICAL. essen! lonamcmal la tltilil zaeió de la codificació especifica per a cada projecle. 5. AI',\LU,\CIÓ DEL CO~IPLl~IENT DE L'OIlJECTlU lJ 'EST,\8ILtTAT I'RESS ti POST,\IU,\ L' anicle 16.2 del RD 1463/2007 de 2 de novembre, pel qual s ' aprova el reglament de dcscnvolupalllClll de la Llei d'estabilitat pressupostaria, en la s(~va apl icació a les cnlitats local5. estableix que: ""la Intervención local elevarú al Pleno un informe sohre el cUlIlplimiento del objetivo de estabilidad de la propia entidad loca l y de sus o rganismos y entidades dcpen¡lientcs. El informe se emitirá con carácter independiente y se incorporará a los previstos en los articulos 168.4, 177.2 Y 191.3 del tcxto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales. referidos respectivamente, a la aprobación del presupuesto general. a SllS Illod ilicac ioncs y a su liquidación"", Ob jeet i u el' estabi Ii tat pressupostiIria L'article J de la Uei Orgillliea 2/2012 , de 27 d ' abri l, d'cstabililat press uposta l'la i sos tenibilitat li/lancera . establei x que: .. /. La elabvl"{{ciúl1 , lfprolwciólI y ejecllción dI! los Pn'slI/Jues(os y demás octlUlcirmcs qUe! qfe!cte!1l a los gas/os o il1greso.\ de los clistillloS slIje/os comprendidos eH el rílllhi/u de aplicación de es/o Ley se reali:aró eH 1111 marco de estahilidad presupuesraria. co/¡erellte cOllla 1I0l"1I/(/(i\'(/ e uropea. 2. Se entenderá por eswbilidad presupuestaria de las Administraciolles Pliblic(I.'i la siwociáll dt! equilibrio o de superrí\"ll C!structural" La instrultlenlaci ó del prmeipl d'estabilital press upostária es realil za a I' anicle II de la mateixa norma. en el que es posa de manifest que ""ara el cálcl/lo del d,'¡icil eSlrucl/lral se "plieará la lIIeloclología IItili:wla por la C'omisuin Europea en el marco de la normotiva de estahilidad IweslI/wesloria ". I.a capacitat de finHnyélment en termes d~ comptab ilitat nncional es determina [1 parti r de la dilcrénc ia entre els ingressos i les des peses no ¡¡nanceres (eapilOls I a 7 del pressupost deis cOll sürc is), aplicanl posteriorment el s ajustalllcllts necessaris pe/" tal de cOIl\ert ir les magnilllds prcssu postáries als lerllles previs tos en el SEC 95 . ni 1""'1rn..: to'IU"l.Jc,o 11..:"<,, ~ n(.l