11 Ajuntannent '! . de Barcelona INTERVENCIÓ INFORME PROJECTE DE PRESSUPOST PER A L'EXERCICI 2016 CONSORCI MUSEU DE CIENCIES NATURALS DE BARCELONA VIST el Projecte de Pressupost del Consorci Museu de Ciéncies Naturals de Barcelona per a I'exercici 2016 i de les seves Bases d'execució, En compliment del que disposen els articles 168.4 del Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de man; pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), i 18.4 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril pel qual s'aprova el Reglament en matéria de pressupostos de les entitats locals, s'emet el següent INFORME: 1.1.- PROJECTE DE PRESSUPOST El Pressupost del Consorci integra únicament el de la propia entitat. Es posa de manifest que d'acord amb allo que es disposa a la disposició addicional vigésima de la Llei 30/1992, introdu'lda per la Disp. final segona de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local (LRSAL). "Los consorcios deberán formar parte de los presupuestos e incluirse en la cuenta general de la Administración pública de adscripción. " L'import total del pressupost és de 8.171.558,00 € El pressupost del Consorci A continuació es presenten els imports del Pressupostos inicials del exercicis 2016 i 2015, com també les variacions entre ambdós: Comparativa pressupost ingressos 2016-2015 Capítol Descripció 2016 % 2015 % Variació en % Capítol3 Taxes i altres ingressos 265.295,00 3,25% 263.298,90 3,20% 0,76% Capítol4 TransferE!ncies corrents 7.906.260,00 96,75% 7.956.767,01 96,77% -0,63% Capítol5 Ingressos Patrimonial 2,00 0,00% 1.997,99 0,02% -99,90% Capítol7 Transferencies de capital 1,00 0,00% 1,00 0,00% 0,00% Total 8.171.558,00 100,00% 8.222.064,90 100,00% -0,61% Comparativa pressupost despeses 2016-2015 Capítol Descripció 2016 % 2015 % Variació en % Capítoll Personal 3.132.231,00 38,33% 3.132.230,96 38,10% 0,00% Capítol2 Despesa ordinaria 5.007.414,00 61,28% 5.057.920,94 61,52% -1,00% Capítol4 Transferencies corrents 31.903,00 0,39% 31.903,00 0,39% 0,00% Capítol6 Inversions 10,00 0,00% 10,00 0,00% 0,00% Total 8.171.558,00 100,00% 8.222.064,90 100,00% -0,61% El projecte de pressupost del Consorci per a I'any 2016 es presenta formalment equilibrat i des-de un punt de vista formal sense déficit inicial, conforme el que disposa I'article 165.4 del TRLRHL. A les bases utilitzades per a I'avaluació d'ingressos i despeses es manifesta que: "Els credits previstos en el pressupost són suficients per atendre el compliment de les obligacions exigibles i les despeses de funcionament deIs serveis" 1 11 Ajuntament ! de Barcelona INTERVENCIÓ En compliment del que estableix I'article 18 del R.D. 500/1990, consta en la documentació que acompanya al projecte de pressupost: • Memoria on consten les principals diferencies en relació a I'exercici 2016. • La liquidació del pressupost de I'exercici 2014. • L'avan9 de I'exercici 2015 a 30 de juny. 1.2.- INGRESSOS Els ingressos del Consorci es distribueixen basicament entre: • el capital 3, (3,25%) • el caprtol 4, les transferencies corrents (96,75%). a) Taxes i altres ingressos Les previsions d'ingressos del capítol 3 es correspon amb els preus públics per entrades als museus exposicions temporals, activitats i serveis culturals i les taxes per entrades a museus (exposicions permanents) i cessió temporal d'espais, així com altres ingressos associats al producte de la venta efectuada en els punts de les taquilles del Jardí Botanic i Museu Blau. Pel 2016 es preveu un import de 265.295,00 euros. Respecte a la naturalesa d'aquests ingressos s'ha de posar de manifest que el Canse" Tributari en informe de data 4 de setembre de 2013 dictamina que: "Per tot el que s'ha exposat el Consell Tributari dictamina que /'única autoritat competent per establir contraprestacions per I'accés a/s museus i per la cessió d'us d'espais adscrits per /'Ajuntament al Consorci del Museu de Ciencies Natura/s és el propi Ajuntament de Barcelona mitjam;ant /'aprovació de la corresponent Ordenanr;a Fiscal pel Consell Plenari. " b) Transferimcies corrents Les previsions d'ingressos de capítol4 (Transferencies corrents) representen el 96,77% de les previsions d'ingressos totals i mostren un decrement del 0,43 %. • El 96,59% deis ingressos del Consorci provenen de les transferencies aportades per l'lnstitut de Cultura de Barcelona. • Per I'exercici 2016 no esta prevista cap aportació economica per part de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. D'acord amb I'apartat a) de I'article 22 deis Estatuts del Consorci , I'aportació de l'Administració Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona han de ser paritaries. A la disposició transitoria primera deis estatuts s'estableix que "inicialment i fins que el Museu sigui reconegut com a museu nacional les aportacions económiques de /'Administració de la Generalitat de Catalunya poden ser inferiors a les de I'Ajuntament de Barcelona". L'efectivitat de les despeses resta supeditada als acords de les entitats que acreditin els compromisos en ferm de I'entitat que realitza I'aportació prevista en el pressupost. Al respecte, es record a que, d'acord amb I'article 173.6 del RDL 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, la disponibilitat deis credits pressupostaris queda condicionada a I'existencia de documents fefaents que acreditin els compromisos en ferm. 2 11 Ajuntannent ~ de Barcelona INTERVENCIÓ b) Despeses béns i serveis Les des peses en béns corrents i serveis (capítol 2) ha experimentat un decrement del 1,00% respecte I'exercici anterior, representant un 61,28% del pressupost total de despeses de I'exercici 2016. e) Transferencies corrents El capítol 4 del pressupost del Consorci es de 31 .903 euros i representa el 0.39% del pressupost total, amb identic import respecte al pressupost anterior. d) No es preveuen • des peses financeres (capítol 3) • transferencies de capital (capítol7) • des peses de passius financers (capítol 9). 2.Estabilitat pressupostaria i limit de despesa. D'acord amb I'article 3 de la Llei Orgimica 2/2012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, el pressupost s'haura de confeccionar en un marc d'estabilitat pressupostaria. Pel que fa al compliment del objectiu d'estabilitat, de la regla de despesa i del límit de la despesa no financera previstos als articles 11, 12 i 30 d'aquesta Llei, seran objecte d'analisi consolidat a I'informe de la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona relatiu a I'aprovació del Pressupost general de la corporació, on es presentara en termes consolidats d'acord amb els criteris SEC-2010. A I'informe económic financer la gerencia posa de manifest respecte al calcul de la regla de la des pesa que estableix la Llei d'estabilitat pressupostaria" :"Ia taxa fixada per al 2016 és de 1,8 %. Aplicant aquest percentatge sobre les dades d'estimació de tancament del pressupost 2015, es compleix amb el límit de la regla de la des pesa (quedant 1.902 € per sota )" 3.Aprovació de la Plantilla D'acord amb I'article 11 deis estatuts del Consorci correspon a la Comissió delegada aprovar inicialment la plantilla de personal i la relació de lIocs de treball i I'estructura organitzativa fins a nivell de direccions i elevar-les a I'aprovació del Consell General. La plantilla de personal ha de relacionar tots els lIocs de treball reservats a funcionaris , personal laboral i personal eventual. La plantilla inclosa al projecte de Pressupost per a I'any 2016 agrupa per categories: • el personal funcionari de carrera • contractat laboral fix • contractat laboral temporal Respecte al personal laboral temporal, es recorda que I'article 59.2 del reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya estableix que: ''Tampoco se podrán otorgar contratos laborales de caracter temporal para puestos de Trabajo reservados a personal de caracter permanente o fijo si los puestos de Trabajo no figuran incluidos en la oferta pública de empleo se dan los supuestos a que hace referencia el punto anterior. No obstant lo que disposen los dos apartados anteriores , se podra efectuar 4 11 AjuntanAent !l de Barcelona INTERVENCIÓ e) Ingressos( capitols del 5 al 9) • Capítol 5 (Ingressos Patrimonials) 2,00 € • Capítol 7 (Transferéncia de capital) 1,00 € • No es preveuen ingressos per alienació d'inversions reals (capítol 6) ni per actius i passius financers (capítols 8 i 9). 1.3.- DES PESES Les des peses del Consorci es distribueixen basicament entre : • el capítol 1 des peses de personal (38,33%) • el capítol 2 despesa ordinaria (61,28%). a) Despeses de personal Les des peses de personal (capítol 1) amb un total de 3.132.231,00 €, su posa la mateixa quantia que I'any anterior . A les bases utilitzades per avaluar els ingressos i despeses es posa de manifest que: "El capítol 1 del pressupost inclou els costos del personal actual deIs museus i deIs serveis centrals, i s'ajustaran a les instruccions que es puguín determinar en la Lleí de pressupostos generals de /'Estat per a I'any 2016". La plantilla prevista per al 2016 és de 61 treballadors, dos menys que I'any anterior, perqué es deixaran de cobrir dos vacants : una de gestor d'administració general i una altre de técnic mitja. Aquest decrement es compensa per la previsió d'un augment de 1'1 % per I'aplicació del conveni de l'Ajuntament, i la recuperació del 49,73 % de la paga extra de 2012. S'inclou a I'expedient un desglossament de la plantilla mitja prevista per I'exercici 2016, en funció del tipus del personal i també la plantilla a 31 de desembre de 2015. Els articles 89 i 90 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, LLRBRL, regulen el personal al servei de les entitats locals, i la formació i determinació de la plantilla del personal, tant deis ens locals com deis seus organismes que integren el Pressupost General. L'article 93 del mateix text legal que regula el régim de retribucions, estableix que aquestes han de quedar reflectides anualment en els seus Pressupostos. Es record a que el Cataleg de Llocs de Treball per a I'any 2016, haura de comprendre tots els complements al personal i conceptes retributius legalment previstos, als efectes del que preveuen els articles 168.1 c) del Text Refés de la LRHL i 18.1 c) del RO 500/1990, en exigir que s'han de relacionar i valorar tots els Ilocs de treball existents, de forma que es doni I'oportuna correlació amb els credits per a personal inclosos en el Pressupost. Quant als incentius al rendiment en concepte de productivitat, per al seu atorgament es recorda les previsions deis articles 173 a 175 del Oecret 214/1990, de 30 de juliol pel qual s'aprova el Reglament del Personal al servei de les entitats locals, especialment I'article 174.2, de conformitat amb el qual, les gratificacions no poden ser fixes en la seva quantia ni periódiques en el seu acreditament i han de respondre a serveis extraordinaris realitzats fora de la jornada normal de treball. Caldria donar compliment a I'article 74 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de I'estatut basic de I'empleat públic, segons el qual les relacions de lIocs de treball, que seran públiques, inclouran, al menys, la denominació, els grups de classificació professional, els cossos o escales, en el seu cas, a que estiguin adscrits, el sistema de provisió, les retribucions complementaries que corresponguin i els requisits exigits per al seu desenvolupament. 3 11 Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ nombramiento de interino o formalitzar contrato laboral temporal para efectuar sustituciones de personal con derecho a la reserva de plaza o puesto de Trabajo, o en el supuesto de vacantes sobrevenidas. " S'haura de donar compliment als requisits de publicitat i d'informació previstos a I'article 283.4 del TRLMC. 4.Tramitació de I'expedient D'acord amb alió que es disposa a la disposició addicional vigésima de la Llei 30/1992, introdu"ida per la Disp. final segona de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local. "Los consorcios deberán formar parte de los presupuestos e incluirse en la cuenta general de la Administración pública de adscripción.". Per la qual cosa aquest projecte de pressupost s'haura d'elevar al Consell plenari de l'Ajuntament de Barcelona per a la seva remissió al Pressupost General de l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona, 19 d'octubre de 2015 Miq I Angel Barrabia L'lnt rventor delegat 5