Secretaria General CP 13 bis /18 Vista la petició adreçada a l’Alcaldia per dotze regidors i regidores de l’Ajuntament de Barcelona –dels grups municipals Demòcrata, ERC i PSC–, l’Excma. Sra. Alcaldessa, de conformitat amb els articles 46.2 a) de la Llei de bases del règim local, 98 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i 68 del Reglament orgànic municipal (ROM), i vist l’acord de la Junta de Portaveus en relació amb el termini de convocatòria, segons disposa l’article 70.4 del ROM, ha disposat convocar-vos a la sessió extraordinària que celebrarà el PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL a la Sala Carles Pi i Sunyer de la Casa de la Ciutat, a les 9 hores del 20 de juliol de 2018 per tractar exclusivament l’assumpte indicat en la petició de convocatòria esmentada, consistent en el debat i la votació de la Proposició/Declaració de grup següent: Única. (M1519/9502) El Plenari del Consell Municipal acorda: 1r) Lamentar la manca de previsió i transparència del Govern municipal, així com la mala gestió dels recursos de l’Ajuntament, fet que pot comportar la retallada d’inversions en equipaments, serveis i projectes municipals. 2n) Instar el Govern municipal a informar sobre el detall de les partides d’inversió i de despesa corrent que s’hauran de retallar a causa del menor volum d’ingressos que està liquidant l’Ajuntament de Barcelona en relació amb els pressupostats. A aquest efecte, es crearà una comissió no permanent d’estudi per al seguiment de les inversions previstes en el mandat, així com també les de l’any en curs, i de l’execució del pressupost de l’any en curs, d’acord amb els paràmetres següents: a) Objecte de la comissió: comissió no permanent d’estudi per al seguiment de les inversions previstes en el mandat, així com també les de l’any en curs, i de l’execució del pressupost de l’any en curs. Més específicament, la comissió haurà de dur a terme el següent: — Monitorar i avaluar la situació de l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’anàlisi actualitzada de l’execució pressupostària per ingressos, segons classificació econòmica, classificació per programes i classificació per unitats orgàniques. — Monitoritzar i avaluar la situació de l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’anàlisi actualitzada de l’execució pressupostària per despeses, segons classificació econòmica, classificació per programes i classificació per unitats orgàniques. — Monitoritzar i avaluar l’execució de les inversions de mandat i de l’any en curs. — Avaluar qualsevol altre estudi, informe o document, elaborat o encarregat per l’Ajuntament de Barcelona, així com els que s’encarreguin a demanda de la comissió o qualsevol altra entitat que, a parer dels membres de la comissió, es considerin d’interès per analitzar-ne l’objecte; b) Composició: la comissió d’estudi serà presidida pel regidor o regidora de l’Ajuntament que esculli el Plenari del Consell Municipal a proposta de l’Alcaldia (art. 39 ROM), i la integraran dos regidors o regidores de cada un dels grups municipals del Consistori; c) Règim de funcionament: La comissió es reunirà un cop al mes amb caràcter ordinari, prendrà els acords per majoria ponderada, les seves sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de persones que consideri adients per al compliment de la seva comesa, d’acord amb criteris anàlegs als establerts en l’article 39 del ROM; d) La comissió no permanent d’estudi s’extingirà al final d’aquest mandat municipal o en qualsevol moment previ per acord de la majoria absoluta dels seus membres. També per acord de la majoria absoluta dels seus membres, la comissió podrà elevar al Plenari del Consell Municipal un informe perquè sigui aprovat a tall de conclusions. 3r) Instar el Govern municipal a assumir responsabilitats polítiques al més alt nivell en cas que aquestes retallades es duguin a terme. Barcelona, 17 de juliol de 2018 EL SECRETARI GENERAL Jordi Cases i Pallarès