Secretaria General FM: CP 13 bis/18 ACORDS adoptats pel Plenari del Consell Municipal en la sessió extraordinària de 20 de juliol de 2018. Part d'impuls i control Proposicions / declaracions de grup Es fa constar que la proposició / declaració de grup que es transcriu a continuació té naturalesa d’acte d’impuls polític de l’acció del Govern i no produeix efectes jurídics com a acte administratiu resolutori. Dels grups municipals Demòcrata, ERC i PSC: 1 ( M 1 5 1 9 / 9 5 0 2 ) El Plenari del Consell Municipal acorda: 1. Lamentar la manca de previsió i transparència del Govern municipal, així com la mala gestió dels recursos de l'Ajuntament, fet que pot comportar la retallada d’inversions en equipaments, serveis i projectes municipals. 2. Instar el Govern municipal a informar sobre el detall de les partides d'inversió i de despesa corrent que s’hauran de retallar a causa del menor volum d’ingressos que està liquidant l’Ajuntament de Barcelona amb relació als pressupostats. A aquest efecte, es crearà una comissió no permanent d’estudi per al seguiment de les inversions previstes en el mandat, així com també de les de l’any en curs, i l'execució de pressupost de l'any en curs, d'acord amb els paràmetres següents: 2.1. Objecte de la comissió: La creació d’una comissió no permanent d’estudi per al seguiment de les inversions previstes en el mandat, així com de les de l’any en curs, i l'execució del pressupost de l'any en curs. Més específicament, la comissió haurà de: a) Monitoritzar i avaluar la situació de l’Ajuntament de Barcelona, a través de l'anàlisi actualitzat de l'execució pressupostària per ingressos, segons classificació econòmica, classificació per programes i per unitats orgàniques. b) Monitoritzar i avaluar la situació de l'Ajuntament de Barcelona, a través de l’anàlisi actualitzat de l’execució pressupostària per despeses, segons classificació econòmica, classificació per programes i per unitats orgàniques. c) Monitoritzar i avaluar l'execució de les inversions de mandat i de l’any en curs. d) Avaluar qualsevol altre estudi, informe o document, elaborat o encarregat per l’Ajuntament de Barcelona, així com els que s'encarreguin a demanda de la Comissió o qualsevol altra entitat que, a parer dels membres de la comissió, es consideri d’interès per a l’anàlisi de l’objecte d’aquesta. 2.2. Composició: La Comissió d’Estudi serà presidida per un regidor de l'Ajuntament escollit pel Plenari del Consell Municipal a proposta de l’Alcaldia (art. 39 ROM) i estarà integrada per dos regidors de cada un dels grups municipals del consistori. 2.3. Règim de funcionament: La comissió es reunirà un cop al mes amb caràcter ordinari, prendrà els acords per majoria ponderada, les seves sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de persones que consideri adients per al compliment de la seva comesa, d’acord amb criteris anàlegs als establerts a l’article 39 del ROM; 2.4. La Comissió no Permanent d’Estudi s’extingirà al final del present mandat municipal o en qualsevol moment previ per acord de la majoria absoluta dels seus membres. També per acord de la majoria absoluta dels seus membres, la comissió podrà elevar al Plenari del Consell Municipal un informe perquè sigui aprovat a tall de conclusions. 3. Instar el Govern municipal a assumir responsabilitats polítiques al més alt nivell polític en cas que aquestes retallades es duguin a terme. 4. Presentar de forma immediata un informe d'intervenció sobre el tancament a 30 de juny i la previsió a 31 de desembre, que inclogui tots els canvis produïts en inversió, despesa i prestació de serveis, respecte al pressupost aprovat. EL SECRETARI GENERAL accidental, Francesc Xavier Sánchez i Just