Calendari del Pressupost 2016 Gerència de Presidència i Economia 10/11/2015 01 Calendari 2 Calendari límit d’aprovació del Pressupost 2016 3 Calendari tècnic d’elaboració del Pressupost ETAPA DATES (estimatives) Mitjans Abril- Finals Maig Previsions preliminars d’Ingressos (P.Base d’ingressos i escenaris preliminars) Càlcul del pressupost base de despeses Finals Abril-Inicis/mitjans Juliol 1ª Previsió d’ingressos 2016 Juliol Marc financer inicial temptatiu (Límits generals de despesa) Juliol (amb pressupostació de despeses preliminar cap. 1, 3, 2+4+5, 6+7, 8 i 9) Preparació tècnica dels elements estratègics i de priorització del pressupost Juliol-Agost Ajustos per modificació de l’estructura orgànica Juliol/Agost- Setembre Definició de les prioritats estratègiques pel pressupost 2016 Marc financer: concreció del límit general de despesa i dels límits de despesa corrent i de capital Abans del 10-14 de Setembre Pressupostació final dels capítols 1, 3, 5, 8 i 9 Límits de despesa (capítols 2+4 per a sectors i districtes) Instrucció d’elaboració del pressupost 2016 10 o 14 de Setembre Propostes pressupostàries de sectors i districtes: Paquets de decisió + memòries de programa 10 o 14 de Setembre – 9 d’Octubre Anàlisi de les propostes pressupostàries 12 d’Octubre – 23 d’Octubre Canvis proposta pressupost + validacions + darrers ajustos Elaboració de la documentació del projecte Pressupost 2016 (+preparació web Pressupost 2016) 23-29 d’Octubre Aprovació del projecte de Pressupost 2016 per part de la Comissió de Govern 30 d’Octubre Presentació i aprovació inicial del projecte de Pressupost 2016 a la Comissió competent en finances municipals 4 de Novembre 4 02 Procés d’elaboració del Pressupost 5 Procés d’elaboració pressupost Normativa d’estabilitat Objectius d’estabilitat pressupostària Previsió d’ingressos pressupostària i objectius Marc Estratègic propis Prioritats / PAM estratègiques del Govern Objectius financers Pressupost base propis d’ingressos Marc financer Límit general de a mitjà termini despesa Pressupost base de despeses Programa d’Inversions Municipals (PIM) Propostes Anàlisi dels paquets pressupostàries: de decisió Paquets de decisió (variacions envers el pressupost base) Límits sectorials de Recomanacions despesa envers els paquets (despeses corrents) de decisió Decisions final Propostes de d’assignació de Límit de despesa de projectes recursos capital (inversions) d’inversió PROJECTE DE PRESUPOST 6 Procés d’elaboració pressupost (visió del procés per capítols (despeses)) Despeses per capítols Procés 1. Despeses de personal Previsió per part de la Gerència de Recursos Humans i Organització (GRHiO) Elaboració del pressupost base de despeses, fixació de límits per a sectors i districtes, 2. Desp. béns i serveis corrents formulació de paquets de decisió i decisions quant acceptació, modulació o rebuig + d’aquests. A part del sistema general es poden aplicar ajustos concrets necessaris. 4. Transferències corrents Tasques realitzades principalment pels sectors i districtes, amb coordinació i tutela de la Direcció de Serveis de Pressupost i l’Oficina de Management i Pressupost Executiu. 3. Despeses financeres Previsió realitzada per part de la Direcció de Finançament 5. Fons de Contingència Pel 2016 haurà de ser un import equivalent a l’1% de la despesa no financera 6. Inversions reals Procés conduit per part de la Direcció de Serveis d’Inversions. Comprèn la concreció de la necessitat de recursos per a continuïtat de projectes ja iniciats i la proposta d’inclusió + de nous projectes d’acord amb els recursos disponibles i allò recollit en el Programa 7. Transferències de capital d’Inversions Municipal (PIM) 8. Actius financers Previsió realitzada per part de la Direcció de Finançament 9. Passius financers Previsió realitzada per part de la Direcció de Finançament 7 Determinació dels límits de despesa de capítols 2+4 a sectors i districtes Identificació de la Prioritats globals i Límit màxim per a correspondència amb sectorials definides despeses no financeres objectius del pel Govern Marc Estratègic / PAM Identificació de programes Límit màxim per a que contribueixen als despeses corrents objectius associats / prioritats LÍMITS DE DESPESA PER A SECTORS I DISTRICTES Proposta preliminar de Límit màxim per a límits de despesa  per despeses cap. 2+4 polítiques, amb creuament per sector/districte Comunicació límits de despesa Valoració i correccions Instrucció elaboració Gerència Municipal Pressupost 8 Configuració dels imports de les propostes pressupostàries (cap.2+4) Límit de despesa Paquets de decisió de noves iniciatives “Paquets de decisió” de reducció del pressupost base “Paquets de decisió” de noves iniciatives Proposta pressupostària Paquets de decisió (imports totals) + = 9 Pressupost base Pressupost base (-) paquets de decisió de reducció del pressupost base Com s’explica la confecció dels imports de despesa corrent (cap. 2+4)? Inclou memòries Càlcul tècnic Decisions de programa Ajustos / càlculs Projecte Pressupost Pressupost Paquets de pressupost inicial 20Xt base decisió 20Xt+1 Nous serveis o projectes Efecte integració Eliminació de Paquets de de compromisos despeses d’un sol decisió de Quines coses pluriennals cop Ampliació de “Nova “noves” a serveis actuals fer? iniciativa” Impacte dels Reclassificacions i projectes de capital Inclou informació (↑)(+) reajustaments que finalitzen de: Altres - Objectius vinculats - Descripció Ajustament de - Necessitat i Anualitzacions preus (inflació) urgènciai Millores Paquets de - Indicadors d’eficiència - Finançament decisió de Quines coses “Reducció del Reducció de “deixem” de Altres serveis pressupost fer? base” Altres (↓) (-) 10 03 Estat actual del Pressupost 2016 11 Tasques realitzades i en curs Tasca Estat Realització d’escenaris Escenaris preliminars d’ingressos i primeres previsions 2016 preliminars. Primeres previsions 2016 en curs Realitzat parcialment Pressupost base de despeses (manquen els sectors de Recursos i Hàbitat Urbà (parcialment)) En curs Concreció de traspassos entre nous sectors i reestructuració d’orgànics (realització de reunions amb sectors) Marc financer inicial temptatiu (Límits generals de despesa) (amb pressupostació En curs de despeses preliminar cap. 1, 3, 2+4+5, 6+7, 8 i 9) 12 Escenaris preliminars d’ingressos i primeres previsions 2016 RESUM PER CAPÍTOLS 2014/2015 2016 RECAP.2014/P.I. 2015 Escenari 1 Escenari 2 Escenari 3 Escenari 4 Cap. 1 - Impostos directes 943.767.320,00 1.030.091.980,00 987.062.346,00 976.117.308,00 967.962.308,00 Cap. 2 - Impostos indirectes 55.749.790,00 60.747.805,00 60.166.131,00 59.778.348,00 59.778.348,00 Cap. 3 - Taxes i altres ingressos 258.924.614,08 257.357.161,98 253.971.169,00 253.971.169,00 255.582.836,98 Cap. 4 - Transferències corrents 1.052.311.213,58 1.090.939.478,04 1.075.980.282,32 1.066.007.485,18 1.066.007.485,18 Cap. 5 - Ingressos Patrimonials 42.135.629,00 42.413.467,00 42.413.467,00 42.413.467,00 42.413.467,00 Total ingressos corrents 2.352.888.566,66 2.481.549.892,02 2.419.593.395,32 2.398.287.777,18 2.391.744.445,16 Cap. 6 - Venda inversions 500.080,00 4.500.080,00 4.500.080,00 4.500.080,00 4.500.080,00 Cap. 7 - Transferències de capital 28.302.145,00 19.220.006,00 19.220.006,00 19.220.006,00 19.220.006,00 Total ingressos de capital 28.802.225,00 23.720.086,00 23.720.086,00 23.720.086,00 23.720.086,00 Total ingressos no financers 2.381.690.791,66 2.505.269.978,02 2.443.313.481,32 2.422.007.863,18 2.415.464.531,16 Cap. 8 - Actius financers 5.000.000,00 5.000.000,00 5.000.000,00 5.000.000,00 5.000.000,00 Cap. 9 - Passius financers 161.550.000,00 161.550.000,00 161.550.000,00 161.550.000,00 161.550.000,00 Total ingressos financers 166.550.000,00 166.550.000,00 166.550.000,00 166.550.000,00 166.550.000,00 Total ingressos 2.548.240.791,66 2.671.819.978,02 2.609.863.481,32 2.588.557.863,18 2.582.014.531,16 13 Pressupost base de despeses Amb el procés de correcció s’eliminen paquets de decisió encoberts, estimacions sense procés de correcció inflades, recurrències,... (resum per sectors i districtes) Ajustos (D) Pressupost "Pluris" Entrada Reassign. i Pressupost IMPORT Elim. desp. inicial fins funcion. canvis Anualitzaci Altres Base Variació (A) vs (E) INTEGRAT no Sectors/Districtes 2015 31/03/15 equip., d'imputació ons ajustos 2016 recurrents project. . (C ) = (A ) (B ) integració D 1 D 2 D 3 D 4 D 5 (E)=(C )+(D ) Abs. % (A ) i (b) 01 Recursos 124,5 33,7 129,0 129,0 4,5 3,6% 02 Qualitat de Vida, Igualtat i Esports 189,3 38,6 189,6 -2,3 8,4 2,6 10,5 30,6 239,5 50,1 26,5% 04 Prevenció, Seguretat i Mobilitat 32,5 10,2 32,5 3,1 0,0 35,6 3,1 9,7% 05 Hàbitat Urbà 387,3 208,6 395,8 -5,3 2,9 0,0 1,0 394,5 7,2 1,9% 0701+0702 Economia, Empresa i Ocupació 123,4 6,0 123,5 -0,1 8,0 0,0 131,4 8,0 6,5% 0703 Serveis centrals 285,0 110,9 285,0 285,0 0,0 0,0% 08 Cultura, Coneixement, Creativitat i Innov. 209,6 209,6 4,0 0,0 213,5 4,0 1,9% Subtotal sectors 1.351,5 408,1 1.365,0 -7,7 18,4 2,5 18,5 31,7 1.428,4 76,9 5,7% 0601 Ciutat Vella 41,2 26,1 41,2 0,0 0,3 0,0 0,0 0,1 41,7 0,5 1,2% 0602 Eixample 34,6 17,3 34,7 0,2 0,0 0,0 -0,1 34,9 0,3 0,9% 0603 Sants - Montjuïc 28,1 13,9 28,1 0,0 0,2 0,0 0,5 28,8 0,6 2,2% 0604 Les Corts 11,9 5,5 12,0 0,0 0,1 -0,2 0,0 0,0 12,0 0,2 1,3% 0605 Sarrià - Sant Gervasi 17,3 7,5 17,3 -0,2 0,0 0,0 0,0 0,0 17,1 -0,1 -0,8% 0606 Gràcia 17,5 7,3 17,5 0,0 0,0 0,2 0,1 17,7 0,2 1,3% 0607 Horta - Guinardó 21,5 9,7 21,5 0,0 0,1 0,0 0,2 0,1 21,9 0,4 1,8% 0608 Nou Barris 23,7 8,1 23,9 -0,3 0,9 -0,5 0,3 0,1 24,4 0,7 2,8% 0609 Sant Andreu 19,6 8,9 19,7 0,2 0,0 19,8 0,2 1,0% 0610 Sant Martí 32,2 15,7 32,2 0,0 0,1 0,0 0,4 0,0 32,7 0,5 1,6% Subtotal districtes 247,6 119,9 248,2 -0,5 2,1 -0,7 1,1 0,8 251,1 3,4 1,4% TOTAL 1.599,1 528,0 1.613,2 -8,2 20,5 1,8 19,6 32,5 1.679,5 80,4 5,0% Falta: - Completar dades per part de 01 Recursos i 05 Hàbitat Urbà (parcialment). Serveis centrals ja es fa centralitzadament. - Incorporar dades de despeses centralitzades/captives i importants despeses del 0703 (ex: +10M€ conveni ATM, impacte AMB x IBI,..) - Realitzar reunions d’aclariment i correcció (per detectar i eliminar paquets de decisió encoberts, duplicitats,...) 14 Pressupost base de despeses Amb el procés de correcció s’eliminen paquets de decisió encoberts, estimacions sense procés de correcció inflades, recurrències,... (resum per polítiques de despesa) Ajustos (D) Pressupost "Pluris" Entrada Reassign. i Pressupost IMPORT Elim. desp. inicial fins funcion. canvis Anualitzaci Altres Base Variació (A) vs (E) INTEGRAT no Polítiques de despesa 2015 31/03/15 equip., d'imputació ons ajustos 2016 recurrents project. . (C ) = (A ) (B ) integració D 1 D 2 D 3 D 4 D 5 (E)=(C )+(D ) Abs. % (A ) i (b) 01 Deute públic 2,0 2,0 2,0 0,0 0,0% 13 Seguretat i mobilitat ciutadana 80,0 10,2 80,1 3,1 0,2 83,4 3,4 4,2% 15 Habitatge i urbanisme 74,3 21,3 74,4 -0,3 1,6 0,1 0,1 0,3 76,2 1,9 2,5% 16 Benestar comunitari 392,8 282,3 401,1 -5,0 1,3 0,0 1,0 398,4 5,6 1,4% 17 Medi ambient 51,3 0,4 51,3 0,0 0,4 0,0 51,7 0,4 0,8% 23 Serveis socials i promoció social 218,3 26,7 219,0 -0,3 8,1 1,1 7,9 29,5 265,4 47,1 21,6% 24 Foment de l'ocupació 0,1 0,1 0,1 -- 31 Salut 18,9 15,4 18,9 0,2 0,0 19,1 0,2 1,2% 32 Educació 107,2 107,2 0,0 1,6 0,1 2,0 0,1 110,9 3,7 3,5% 33 Cultura 122,0 5,1 122,0 -0,1 2,8 0,1 0,5 0,2 125,4 3,5 2,8% 34 Esport 23,6 0,3 23,7 -2,4 1,1 0,7 0,7 0,2 24,1 0,5 2,0% 43 "Promoció econòmica i ocupació" 78,1 5,1 78,2 0,0 0,0 -0,4 5,2 0,0 83,0 4,9 6,3% 44 Transport públic 133,4 111,8 133,4 1,1 134,5 1,1 0,8% 49 Altres actuacions de caràcter econòmic 17,5 17,4 17,7 17,7 0,2 1,2% 91 Òrgans de govern 9,0 0,4 9,1 0,0 0,0 9,1 0,2 1,7% 92 Serveis de caràcter general 93,2 8,3 97,4 -0,1 0,4 -0,4 0,3 0,0 97,6 4,5 4,8% 93 Administració financera i tributària 88,5 23,2 88,7 0,0 0,0 0,0 2,9 0,0 91,7 3,2 3,6% 94 Transferències a altres administracions 89,1 89,1 89,1 0,0 0,0% TOTAL 1.599,1 528,0 1.613,2 -8,2 20,5 1,8 19,6 32,5 1.679,5 80,4 5,0% Falta: - Completar dades per part de 01 Recursos i 05 Hàbitat Urbà (parcialment). Serveis centrals ja es fa centralitzadament. - Incorporar dades de despeses centralitzades/captives i importants despeses del 0703 (ex: +10M€ conveni ATM, impacte AMB x IBI,..) - Realitzar reunions d’aclariment i correcció (per detectar i eliminar paquets de decisió encoberts, duplicitats,...) 15 Concreció de traspassos entre nous sectors i reestructuració d’orgànics  Proposta d’una estructura orgànica del pressupost aprofitant els codis actuals i com a base els sectors antics, però modificant les corresponents denominacions Canvis de denominació CODIS ANTICS 2015 PROPOSTA CODIS I DENOMINACIONS 2016 Sector Subsector Denominació Sector Subsector Denominació 01 0101 Gerència de Recursos  01 0101 Gerència de Recursos 01 0102 Gerència de Recursos Humans i Organització  01 0102 Recursos Humans i Organització 01 0104 Gerència Municipal  01 0104 Gerència Municipal 02 0201 Gerència de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports  02 0201 Gerència de Drets Socials 04 0401 Gerència de Prevenció, Seguretat i Mobilitat  04 0401 Gerència de Seguretat i Prevenció 05 0501 Gerència d'Hàbitat Urbà  05 0501 Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 05 0502 Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans  05 0502 Medi Ambient i Serveis Urbans 05 0503 Gerència d'Urbanisme  05 0503 Urbanisme 05 0504 Gerència d'Infraestructures i Coordinació Urbana  05 0504 Infraestructures i Coordinació Urbana 07 0701 Gerència d'Economia  07 0701 Gerència de Presidència i Economia 07 0702 Gerència d'Empresa i Ocupació  07 0702 Gerència d'Empresa, Ocupació i Turisme 07 0703 Serveis Centrals  07 0703 Serveis Centrals 08 0801 Gerència de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació  08 0801 Gerència de Ciutadania, Participació i Transparència 06 0601 Districte de Ciutat Vella  06 0601 Districte de Ciutat Vella 06 0602 Districte de l'Eixample  06 0602 Districte de l'Eixample 06 0603 Districte de Sants-Montjuïc  06 0603 Districte de Sants-Montjuïc 06 0604 Districte de Les Corts  06 0604 Districte de Les Corts 06 0605 Districte de Sarrià Sant Gervasi  06 0605 Districte de Sarrià Sant Gervasi 06 0606 Districte de Gràcia  06 0606 Districte de Gràcia 06 0607 Districte d'Horta-Guinardó  06 0607 Districte d'Horta-Guinardó 06 0608 Districte de Nou Barris  06 0608 Districte de Nou Barris 06 0609 Districte de Sant Andreu  06 0609 Districte de Sant Andreu 16 06 0610 Districte de Sant Martí  06 0610 Districte de Sant Martí Concreció de traspassos entre nous sectors i reestructuració d’orgànics  Reunions realitzades entre els següents sectors, de cara a la pressupostació del 2016 i anar reajustant i facilitant la gestió dels crèdits del 2015  Drets Socials (≈ antic QVIE), Ecologia, Urbanisme i Mobilitat (≈ antic HU) i Seguretat i Prevenció (≈ antic PSM)  Drets Socials (≈ antic QVIE) i Drets de Ciutadania, Participació i Transparència (≈ antic CCCI)  Recursos (≈ antic REC) i Drets de Ciutadania, Participació i Transparència (≈ antic CCCI) Mancaria una reunió entre Recursos (≈ antic REC) i Presidència i Economia + Ocupació, Empresa i Turisme (≈ antic EEiO)  S’han observat que en el moment actual encara les corresponents noves gerències estan acabant de conèixer i concretar les diferents funcions de què són responsables  Dubtes quant a traspassos que encara existeixen després de les reunions realitzades  Despeses en l’àmbit de la immigració: entre Drets Socials i Drets de Ciutadania, Participació i Transparència  Despeses procedents de l’antic sector de Recursos: CESB, relacionades amb la coordinació territorial, atenció al ciutadà, presidència i internet corporatiu. 17 Marc financer inicial temptatiu  Actualment en curs el càlcul preliminar (Direcció de Finançament) del que podria ser el límit de despesa no financera per a l’Ajuntament de Barcelona De moment, a l’espera de l’actualització dels objectius d’estabilitat, emprant els objectius fixats per als ens locals per al 2016 per acord del Consell de Ministres de 27 de juny de 2014  Un cop determinat el límit despesa no financera per part de l’Ajuntament de Barcelona  Càlcul dels resultats pressupostaris resultants  Simulació de distribució de límits de despesa corrent i de capital mitjançant l’objectiu d’estalvi brut i anàlisi de les potencials variacions envers el pressupost 2015  Un cop completat, revisat i validat el pressupost base 2016, comparació amb els marcs de disponibilitat de despeses corrents (valoració de disponibilitat per a capítols 2+4)  Anàlisi dels marcs de disponibilitat de despeses de capital 18 04 Cas de pressupost prorrogat 19 Cas de pressupost prorrogat (Ingressos i Despeses per capítols) PRESSUPOST PRESSUPOST PRESSUPOST PRESSUPOST INGRESSOS INICIAL 2015 PRORROGAT 2016 NO PRORROGAT DESPESES INICIAL 2015 PRORROGAT 2016 NO PRORROGAT TOTAL CAPÍTOLS 1 A 9 2.550.566.229,50 2.529.808.867,05 20.757.362,45 TOTAL CAPÍTOLS 1 A 9 2.550.566.229,50 2.443.158.991,03 107.407.238,47 OPERACIONS CORRENTS 2.354.409.500,50 2.353.158.777,05 1.250.723,45 OPERACIONS CORRENTS 1.996.110.606,45 1.995.314.409,30 796.197,15 1 IMPOSTOS DIRECTES 943.767.320,00 943.767.320,00 0,00 1 DESPESES DE PERSONAL 355.786.464,55 355.786.464,55 0,00 2 IMPOSTOS INDIRECTES 55.749.790,00 55.749.790,00 0,00 2 DESP. EN BÉNS CORRENTS I SERV. 603.468.828,03 603.114.851,05 353.976,98 3 TAXES I ALTRES INGRESSOS 260.080.061,92 260.080.061,92 0,00 3 DESPESES FINANCERES 34.707.752,20 34.707.752,20 0,00 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.052.676.699,58 1.051.425.976,13 1.250.723,45 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 995.669.824,78 995.227.604,61 442.220,17 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 42.135.629,00 42.135.629,00 0,00 5 FONS DE CONTINGÈNCIA 6.477.736,89 6.477.736,89 0,00 OPERACIONS DE CAPITAL 29.606.729,00 10.100.090,00 19.506.639,00 OPERACIONS DE CAPITAL 373.850.342,10 275.839.300,78 98.011.041,32 6 VENDA INVERSIONS REALS 500.080,00 100.080,00 400.000,00 6 INVERSIONS REALS 352.109.003,55 7 TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 29.106.649,00 10.000.010,00 19.106.639,00 7 TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 21.741.338,55 OPERACIONS FINANCERES 166.550.000,00 166.550.000,00 0,00 OPERACIONS FINANCERES 180.605.280,95 172.005.280,95 8.600.000,00 8 ACTIUS FINANCERS 5.000.000,00 5.000.000,00 0,00 8 ACTIUS FINANCERS 21.421.544,14 12.821.544,14 8.600.000,00 9 PASSIUS FINANCERS 161.550.000,00 161.550.000,00 0,00 9 PASSIUS FINANCERS 159.183.736,81 159.183.736,81 0,00 20 Cas de pressupost prorrogat (previsions i crèdits no prorrogables) INGRESSOS Ingressos no prorrogables  Aquelles previsions corresponents a ingressos afectats provinents bàsicament d’altres administracions afectades a l’any en concret (2015) per projectes a realitzar en el 2015.  Vendes patrimonials (cap. 6) : aquells imports corresponents a immobilitzat amb nom i cognoms. 21 Cas de pressupost prorrogat (previsions i crèdits no prorrogables) DESPESES Despeses no prorrogables Capítols 2 i 4: part de les despeses que en el 2015 es finançaven amb els ingressos afectats exposats anteriorment. Si que es pot prorrogar la part que finança l’Ajuntament si el projecte té continuïtat. Capítol 8: Es prorroga l’import plurianualitzat amb import comptabilitzat en el 2016 per import de 7.821.544,14 € en concepte de “ampliació capital Fira 2000”, i NO es prorroga l’import de 8.600.000 que és la diferència amb el crèdit inicial. Supòsits en les despeses de capital (capítols 6 i 7): Projectes Genèrics : es poden prorrogar (crèdits inicials 2015) ja que són inversions recurrents i generalistes (per ex. 2 “estructures vials”, “semaforització”, “manteniment centres educatius”, etc...). Projectes concrets (no genèrics) : s’han inclòs com a prorrogables els crèdits incials dels projectes concrets del 2015 en que la Comissió de Govern també a aprovat anualitats futures (projectes amb continuïtat). La part no prorrogada correspon als crèdits d’aquells projectes concrets que no tenen anualitat aprovada en el 2016 (a priori finalitzen al 2015) 22 Cas de pressupost prorrogat (Resultats) Resultats en comptabilitat pressup. Press. inicial 2015 Press. prorrog. 2016 Variació Estalvi brut 358.298.894,05 357.844.367,75 -454.526,30 % Estalvi brut/Ingressos corrents 15,2% 15,2% -0,01% punts percentuals Saldo operacions no financeres 14.055.280,95 92.105.156,97 78.049.876,02 % Saldo OpNF / Ingressos no financers 0,6% 3,9% 3,3% punts percentuals Resultat pressupostari 0,00 86.649.876,02 86.649.876,02 Estimació de resultats en SEC* Press. inicial 2015 Press. prorrog. 2016 Variació Estalvi brut 363.543.745,91 363.089.219,61 -454.526,30 % Estalvi brut/Ingressos corrents 15,4% 15,4% 0,0% punts percentuals Capacitat/Necessitat de Finançament 16.088.333,33 94.138.209,35 78.049.876,02 % CNF / Ingressos nio financers 0,7% 4,0% 3,3% punts percentuals *Estimació considerant que les variacions arran la no prorrogació d'ingressos i despeses que s'han considerat no afecten a ajustos SEC. 23