CIIMU institutd'infdncia , imónurbcl ". PRESSUPOST 2011 .-1' ~1 CIIMU .... instltut d'infdncia ._ _ imM.rod Pressupost 2011 íNDEX Pagina PRESSUPOST D'INGRESSOS I DESPESES ... .. ......... .. .. .... .. ..... .. ....... ... ... .. ... ... ..... ... ... ..... 3 PROGRAMA D'INVERSIONS . .. ... .. .. ... ..... ............... . .. .. ......... .. .. .. ... .... . .............. .... ......... 8 MEMORIA EXPLICATIVA A) RELACIÓ D'OBJECTIUS A ASSOLlR I ACTIVITATS A REALlTZAR ... ..... ... ... . .... 11 B) BASES UTILlTZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES ...... . .. .... .... .. . .. .. . 16 AVANr; DE LA LlQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DEL 2010 .................... .............. .......... ... 22 BASES D'EXECUCIÓ . ... ....... .. .... .... . .... .... .... ......... . ...... ........... ..... .... ...... .. .... .. .............. 27 PROPOSTA DE PLANTILLA .. .. .. ... ........... .. ... ..... . ..... .... .... .. ... ......... ......... ... . ... ... .... ....... .. .. 35 INFORME INTERVENCIÓ ........... .. .... ...... ..... ............... .... ................ .... ..... .......... .... .... ...... 37 2 CIIMU insritutd'infancia Pressupost 2011 imoourbcl P ESSUPOST D'INGRESSOS ID S ESES 2011 3 CIIMU instIMd'infrlncia PressuDost 2011 im6nwbd PRESSUPOST RESUM 2011 INGRESSOS Impon % Cap. 111 Altres ingressos 28.135,00 10,13% Oepartament de Cultura. Generalitat. 13.860,00 Fundació Caixa Catalunya. Exc\usió Social 8.475,00 Marató TV3 5.800,00 Cap. IV Transferencies corrents 249.582,73 89,87% Ajuntament de Barcelona. Transferencia ordinaria 222.536,47 Oiputació de Barcelona. Transferencia ordinaria 19.840,00 Ministerio de Ciencia e Innovación. 1+0 7.206,26 Cap. V Ingressos patrimonials 6,01 % Total Ingressos 277.723,74 100% DES PESES Import % Cap. I Oespeses del personal 189.914,43 68,38% Cap. II Oespeses corrents béns i serveis 67.945,65 24,47% Cap. 111 Oespeses financeres 563,85 0,20% Cap. IV Transferencies Corrents 17.500,00 6,30% Cap. VI Inversions reals 1.799,81 0,65% Total Despeses 277.723,74 100% 4 '- CIIMU instirutd'infiJncic PreSSUDost 2011 im60urbii Detall Despeses 2011 Progr. CE Descripció P2011 2011% 463 12000 Retribucions basiques personal funcionari 15.179,46 463 12006 Triennis funcionaris 6.421,14 463 12100 Retribucions complementaries destinació funcionaris 12.486,00 463 12101 Retribucions complementaries específic funcionaris 11.626,35 463 12103 Retribucions complementaries. Altres complements 11.109,60 463 13000 Retribucions basiques personal laboral fix 35.496,69 463 13002 Retribucions complementaries personal laboral fix 27.436,86 463 13100 Retribucions personal laboral temporal 24.481,44 463 15000 Productivitat 12.617,25 463 16000 Seguretat Social 32.011,56 463 16008 Pamem 1.048,08 TOTAL - 189.914'~L-68,38% ~- Progr. CE Descripció P2011 2011% 463 20200 L10guer Edificis 24.739,01 463 21300 Manteniment Maquinaria 4.474,51 463 21600 Manteniment equ ips informatics 7.234,16 463 22000 Material d'oficina no inventariable 1.890,92 463 22001 Premsa, revistes, lIibres i altres publicacions 250,00 463 22002 Material informatic no inventariable 931,10 463 22100 Energia electrica 1.305,48 463 22101 Subministre d'aigua 870,90 463 22102 Gas 761,72 463 22199 Altres suministraments no inventariables 150,00 463 22200 Comunicacions telefoniques 6.290,64 463 22201 Comunicacions postals 1.625,54 463 22300 Transports 200,00 463 22400 Assegurances 374,91 463 22606 Reunions, conferencies i cursos 850,00 463 22699 Altres despeses no detallades 526,92 463 22700 Neteja Edificis 304,32 - 5 CIIMU instltutd'infelncio Pressupost 2011 imónuroel Progr. CE Descripció P2011 2011% 463 22701 Seguretat 1.513,81 463 22706 Estudis i treballs tecnics 9.540,00 463 23010 Dietes personal directiu 478,50 463 23020 Dietes personal no directiu 1.500,00 463 23110 Locomoció personal directiu 320,00 463 23120 Locomoció personal no directiu 1.500,00 I 463 24000 Desoeses d'edició i distribució 313,20 TOTAL I 67.945,65 2'h47% Progr. CE Descripció P2011 2011% 463 35901 Altres des peses financeres 218,5 463 35800 Interessos per op. arrendament financer 345,35 TOTAL 563,85 0,20% Progr. CE Descripció I P2011 2011% 463 48100 Becaris I 17.500,00 TOTAL I 17.500,00 6,30% Progr. CE Descripció P2011 2011% 463 64800 Inversió fotocopiadora leasing 1.266,61 463 62600 Equips per a processos de la informació 533,20 TOTAL 1.799,81 0,65% I TOTAL DES PESES 277.723,74 I 6 .... CIIMU in,titutd'infóncia PressUDost 2011 imónurbcl Detall Ingressos 2011 CE Oescripció P2011 2011%l 39999 Vendes de serveis 28.135,00 I TOTAL - - 28.135,00 10,13°/0 - - - - - - - -- CE Descripció P2011 2011% 46200 Ajuntament de Barcelona. Transferencia ordinaria 222.536,47 46100 Transferencies Oiputació de Barcelona 19.840,00 42091 Ministerio de Ciencia e Innovación. 1+0 2009-2011 7.206,26 TOTAL 249.582,73 89,87°/0 CE Oescripció P2011 2011% 52000 Comptes financers 6,01 TOTAL 6,01 0,000/0 - - [ TOTAL INGRESSOS 277.723,74 Sra. Carme Gómez Granell Directora 7 CIIMU instiMd'infoncia im6nurbd Pressupost 2.011 P OGRAMA D'INVERSIONS 8 CIIMU instíMd'ínfdncia , .. imónurbd Pressupost 2011 Les inversions previstes per a I'any 2011 són les següents: Leasing fotocopiadora 1.26661 Eguips informatics 533,20 TOTAL 1.799,81 La reducció del capítol 6, respecte al previst al pressupost inicial de I'any 2010 ha estat d'un 34,42%, conseqüéncia de la no reposició de mobiliari, així com la reposició mínima d'equips informatics obsolets. 9 CIIMU in5tjtutd'jnfdnda jmooulbd Pressu post 2011 MEMORIA EXPLICATIVA A) RELACIÓ D'OBJECTIUS A ASSOLIR I ACTIVITATS A REALITZAR ) BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES 10 CIIMU instiMd'infancia imónurba Pressupost 2011 Al RELACIÓ D'OBJECTIUS AASSOLlR I ACTIVITATS A REALlTZAR Els objectius del CIIMU per a I'any 2011 són portar endavant el projectes programats en les tres arees següents: • Projectes de recerca • Projectes de formació • Projectes de difusió del coneixement 1. PROJECTES DE RECERCA IV INFORME SOBRE LA SITUACIÓ DE LA NFÁNCIA I LA FAMILIA Coordinació general de I'estudi: Carme Gómez-Granell Durada del projecte: 2 anys 2010-2011 Informe periódic realitzat pel CIIMU, FAMíLlES D'AVUI. UN ESTUDI SOBRE LES NOVES FAMíLlES A L'ÁREA DE BARCELONA Coordinació general de I'estudi: Xavier Roigé i Joan Bestard Camps Durada del projecte: 3 any: 2009-2012 Projecte subvencionat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya. POLÍTICAS MIGRATORIAS, TRANSNACIONALlSMO FAMILIAR y ESTRATIFICACiÓN CíVICA. Investigadora principal: Claudia Pedone Durada del projecte: 3 anys: 2009-2012 Projecte subvencionat pel Plan Nacional de 1+0+1 (2008-2011) del Ministerio de Ciencia e Innovación. 11 CIIMU J institutd'infdncia imcínulbd Pressupost 2011 L'EXCLUSIÓ SOCIAL I LES POLÍTIQUES D'INCLUSIÓ A ESPANYA Investigador principal: Pau Mari Klose Durada del projecte: 1 any: 2010-2011 Projecte subvencionat per la Fundació Caixa Catalunya THE EMOTIONAL DISTRESS OF ADOLESCENTS: LYFESTYLES, MENTAL HELTH AND LAY STRATEGIES USED IN MANAGING ADVERSITY. PART B: STATISTICAL RESEARCH OF LARGE DATABASES. Investigador principal: Angel Martínez; Carmen Gómez Granell Durada del projecte: 3 anys de 2010 a 2012 Projecte subvencionat per la Fundació La Marató de TV3. 12 CIIMU institutd'infimcia imónurbO Pressupost 2011 2. PROJECTES DE FORMACIÓ I D1FUSIÓ A més de les conferencies i presentacions en jornades i congressos que les i els diferents investigadors del CIIMU realitzen al IIarg de I'any, estan previstes les següents actuacions: Presentacions del IV Informe del CIIMU sobre I'estat de la infancia i les famílies a Catalunya. Informe realitzat periodicament pel CIIMU. Presentacions de I'estudi sobre exclusió social polítiques d'inclusió a Espanya encarregat per la Fundació Caixa Catalunya. "Cercle Obert": Conjunt de conferencies per fer divulgació i disseminació deis resultats de les recerques del CIIMU o d'altres instituts universitaris i per estimular la reflexió i el debat des de diferents estaments i perspectives. Conferencia internacional de tancament de projecte del projecte europeu "Gender, migration and intercultural relations in local and transnational perspective: an intersectional approach" que es realitzara a Atenes el 21 i 22 de gener de 2011. Jornada sobre custodia compartida Jornada sobre fracas escolar i família 13 CIIMU instiWtd'infóncia imón"rbó Pressupost 2011 3. PROJECTES DE DIFUSIÓ DEL CONEIXEMENT PAGINA WEB DEL CIIMU Al lIarg de I'any 2011 es continuaran realitzaran feines d'actualització de la web. PUBLlCACIONS • Publicació a la pagina WEB deis estudis que el CIIMU preveu finalitzar durant el 2010: • "Adolescents de Barcelona: una explota ció de les dades del panel d'infancia i famílies". Encarregat per I'Area d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Barcelona. • "Infants de Barcelona: una explotació de les dades del panel d'infancia i famílies" . Encarregat per I'Area d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Barcelona. o Guia d'experiencies de participació deis infants i deis adolescents a la ciutat de Barcelona. Encarregat per I'Area d'Acció Social i Ciutadania - Departament de Recerca i Coneixement. Ajuntament de Barcelona. • L'exclusió social i les polítiques d'inclusió a Espanya. Encarregat per Fundació Caixa Catalunya. • Infancia y futuro: crecer en la sociedad de riesgo. Encarregat per l'Obra Social. Fundació "La Caixa". • Fills contra els pares? . Un estudi sobre la violencia intrafamiliar. Encarregat por I'Area de Benestar Social de la Diputació de Barcelona • IV Informe del CIIMU sobre la situación de la infancia i les families a Catalunya. Publicació realitzada pel CIIMU periódicamente. • Les polítiques d'infancia a la ciutat de Barcelona: la relació entre el sector públic i el tercer sector. Estudi realitzat en el marc del IV Informe del CIIMU. • Famílies d'avui. Un estudi sobre les noves famílies a l'Area de Barcelona. Informe del primer any de treball del projecte subvencionat per Inventari del Patrimori Etnol6gic de Catalunya (IPEC) del Centre de Propomicó de la Cultura Popular i Tradicional Catalana . Generalitat de Catalunya. 14 CIIMU instiMd'infancia Pressupost 2011 , imónurbii o Exclusió social i benestar deis infants a Espanya. Informe del treball realitzat duant el 2010. Projecte finan9at pel Programa Juan de la Cierva, Ministerio de Educación y Ciencia • Gender, Migration and Intercultural Relations in Local and Transnational Perspective: an Intersectional Approach. (Ge.M.IC). Informe deis treballs realitzats duant el 2010. Projecte finan9at pel VII Programa Marc de la Unió Europea, Projecte STREP on el CIIMU és partner i el leader és la Pateion University of Social and Political Sciences. Center for Gender Studies. Grecia o Políticas migratorias, transnacionalismo familiar y estratificación cívica. Migraciones latinoamericana a España. Proyectos 1+0, Acciones estratégicas y errantes. Informe deis treballs realitzats duant el 2010. Projecte finan9at pel Ministerio de Ciencia e Innovación • The emotional distress of adolescents: Iyfestyles, mental health, and lay strategies used in managing adversity. Part B: Statistical reserch of large databases. Projecte finan9at per la Fundació La Marató de TV3 • Publicació de les ponencies presentades en els seminaris nacionals internacionals organitzats pel CIIMU. • Working papers: publicació de tota la documenta ció generada a partir de les recerques que desenvolupa el CIIMU per tal de donar projecció internacional a la institució. • Newsletter mensual del CIIMU en Cata la i Castellá 15 CIIMU instltutd'infancia imónulbd PressuDost 2011 B) BASES UTILlTZADES PERAVALUAR ELS INGRESSOS I LES DESPESES Introducció La present memoria es reaJitza d'acord amb el previst a I'article 18.1 IIetra a) del RO 500/1990 de 20 d'abril, segons el qual ha d'expJicar el contingut del pressupost i les principals modificacions en relació al de I'any 2010. El pressupost del Consorci Institut d'lnfancia i Món Urba per a I'any 2011 es fixa en 277.723,74 €, un 18,90% inferior respecte del 2010. El projecte de pressupost es presenta equilibrat entre ingressos i despeses, per tant sense déficit, conforme el que disposa I'article 165.4 del TRLRHL, i acompleix I'objectiu d'estabilitat pressupostaria d'acord amb el que regula la Llei General d'EstabiJitat Pressupostaria. En la confecció del pressupost s'ha tingut en compte els drets que durant I'exercici 2011 es preveu liquidar i les des peses que, en funció d'aquest drets, es podran reconéixer per portar a terme les activitats i objectius previstos per aquest any. El pressupost del Consorci per a 2011 esta integrat per: a) Estat d'ingressos, en el que figuren les estimacions deis diferents recursos economics del Consorci durant I'exercici del 2011. b) Estat de despesa, en els que s'inclou, els crédits necessaris per atendre les obligacions del Consorci per al desenvolupament de les activitats i objectius que Ji són encarregades per les administracions consorciades. ESTAT O'INGRESSOS A nivell de capítol, les previsions d'ingressos del projecte de pressupost per a I'any 2011 són les següents: 16 CIIMU institutd'infdncia imónUlbd Pressupost 2011 Pressupost Ingressos 2011 % Cap. 3 Taxes i altres ingressos 28.135,00 € 10,13% Cap. 4 Transferencies corrents 249.582,73 € 89,87% Cap. 5 Ingressos patrimonials 6,01 € 0,00% Total ingressos 277.723,74 € 100,00% L'estat d'ingressos del pressupost inicial del Consorci s'ha calculat tenint en compte les aportacions de dues administracions consorciades, més les subvencions per a projectes d'investigació, més els encarrecs rebuts per a la realització de treballs de recerca . El pressupost d'ingressos s'ha reduH en un 18,90%, respecte al pressupost inicial de I'any 2010. Aquesta reducció s'explica per la reducció de I'aportació de l'Ajuntament de Barcelona com a conseqüencia de I'aprovació del ROL 8/2010 de 20 de maig , pel qual s'adopten mesures extraordinaries per la reducció del déficit públic, la reducció de I'aportació ordinaria de la Oiputació de Barcelona i per la reducció de les subvencions públiques del Ministeri de Ciencia i Innovació. Taxes i altres ingressos En el capítol 3, s'inclouen els ingressos per prestació de serveis, corresponents al finangament deis estudis següents: • Estudi del Oepartament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat sobre famílies d'avui. • Estudi de la Fundació Caixa Catalunya sobre I'exc\usió social. • Estudi per la Marató de TV3. Al lIarg de I'any 2011 no esta previst, en el moment d'elaborar aquesta memoria, la realització de convenis i la recepció d'encarrecs per a la elaboració de més estudis per part del Consorci. Si es formalitzessin aquests encarrecs, i a través de la generació de credit corresponen, s'ampliara el pressupost del Consorci. O'acord amb el principi de prudencia no s'ha pressupostat en I'estat d'ingressos cap quantitat que no estigui emparada en documents fefaents o amb encarrecs ja aparaulats que avalin la seva previsió. 17 CIIMU institul d'infcincia imán utbtj Pressupost 2011 Transferencies corrents L'import total de les transferencies corrents previstes en I'estat d'ingressos del projecte de pressupost és de 249.582,73 €. Aquest import es correspon amb les aportacions següents: Previsió Exercici Ingressos 2011 % 2010 % Aportació administracions 242.376,47 97,11% 271.800,00 ~10,83% Subvencions públiques 7.206,26 2,89% 54.160,00 ~86,69% 249.582,73 100,00% 325.960,00 ~23,43% La reducció de les transferencies corrents respecte de I'exercici 2010 és del 23,43%, motivat per les reduccions en les aportacions deis ens consorciats i per la liquidació de la subvenció del Ministeri de Ciencia i Innovació respecte del Projecte Juan de la Cierva. L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona es redueix en un 7,58 % i la de la Oiputació de Barcelona en un 36% respecte del pressupost aprovat al 2010. Les subvencions públiques atargades per a projectes de recerca i investigació a realitzar durant I'any 2011 són les següents: • Subvenció del Ministerio de Ciencia e Innovación dins del projecte d'investigació 1+0 (2009~2011). L'aportació corresponent a I'últim any del projecte (2011) també és inferior a la pressupostada per a I'any 2010, tal com ja estava programat en I'aprovació de la subvenció per part del MICINN. Ingressos patrimonials Els ingressos previstos en aquest concepte es corresponen totalment amb els interessos deis comptes corrents del Consorci. Ates que aquests ingressos són d'escassa importancia i que la seva previsió és difícil de realitzar, ja que els fluxes de cobrament depenen de les administracions que realitzen les seves aportacions al Consorci, es considera convenient pressupostar una quantitat simbólica de 6,01 €. 18 CIIMU instíMd'infancia im6nwbd Pressupost 2011 ESTAT DE DESPESES Les previsions de I'estat de despeses del projecte de pressupost per a I'any 2011 s'ha realitzat tenint en compte els costos fixes d'estructura (sobre tot de personal) necessaris per donar el s~rvei a les administracions que van crear el Consorci i els costos previstos per a la realització deis informes i estudis que es traben actualment en fase d'elaboració. A mesura que es vagin rebent encarrecs per part de les administracions i altres entitats, s'anira incrementant el pressupost de depeses d'acord amb I'avaluació económica deis encarrecs i la previsió deis ingressos previstos en els documents que els formalitzin. L'estat de des peses a nivell de capítol és el següent: Despeses Previsió 2011 % Despeses de personal 189.914,43 € 68,38% Despeses de béns corrents i serveis 67.945,65 € 24,47% Despeses financeres 563,85 € 0,20% Transferencies corrents 17.500,00 € 6,30% Inversions reals 1.799,81 € 0,65% Total des peses 277.723,74 € 100,00% Despeses de personal En el capítol primer del pressupost inicial de I'any 2011, s'ha tingut en compte el cost del personal fix, així com el personal contractat per obra i servei que actualment esta realitzant els projecte que estan previstos que finalitzin I'any 2011 . Per a la realització d'estudis i projectes que puguin ser encarregats al Consorci durant I'any 2011, es contractara personal laboral temporal amb contractes per obra o servei que seran donats de baixa en el moment de finalitzar I'encarrec. La seva contractació quedara supeditada a I'existencia de credit suficient en el capítol primer del pressupost del Consorci. 19 CIIMU instituld'infancia imónllrbd Pressupost 2011 El projecte de pressupost per a I'any 2011 preveu una reducció del 6,32% respecte al capítol 1 del pressupost inicial de I'any 2010, Aquesta reducció és deguda principalment a I'aplicació del RO 8/2010 de 20 de maig Compra de béns corrents i serveis En el capítol 2 s'ha previst la des pesa necessaria per poder fer front a les demandes de les administracions que formen part del Consorci i als projectes que continuaran vigents al IIarg de I'any 2011 . La reducció del capítol 2 del pressupost de I'any 2010 respecte al projecte de pressupost de I'any 2010, és d'un 37,85 %. Aquesta important reducció és conseqüencia de la reducció en els ingressos previstos com a transferencies ordinaries i també a la reducció de projectes en marxa del Consorci. Al 2010 també es van ine/oure, apart de la despesa estructural, les des peses variables en funció deis treballs que s'estaven executant. Les despeses d'estructura (manteniment d'equips, neteja, aigua, IIum, IIoguers, assegurances, comunicacions, etc) s'han pressupostat per un import molt inferior a la previsió de tancament de I'exercici 2010. Les des peses variables afecten principalment a la partida d'estudis i treballs tecnics que s'ha pressupostat en 9.540,00 €, és a dir s'han redun en un 28,07 % respecte al pressupost inicial de I'any 2010, i a les de dietes i locomoció, amb una reducció global del 34,60%. Aixó és degut a que, tal com ja s'ha explicat reiteradament, el pressupost de despeses s'havia d'equilibrar amb les menors previsions d'ingressos. Despeses financeres O'acord amb la nova estructura pressupostaria aprovada per I'ordre EHA3565/2008 de 3 de desembre, ara els interessos de I'arrendament financer es comptabiltzen com a des peses financeres, pel que s'obre una partida especialment destinada a la despesa deis interessos que representa I'únic leasing firmat pel Consorci. El Capítol 3 de des peses representa únicament el 0,20% del pressupost total de despeses. 20 CIIMU instiMd'infdncia imórJurOO Pressupost 2011 Transferemcies corrents El Consorci Institut d'lnfancia i Món Urba, juntament amb les Universitats que en formen part, col'labora amb activitats de formació (postgraus, masters, etc.), així com facilita les practiques de I'alumnat d'aquestes universitats. En el capítol de transferencies corrents es preve u un import de 17.500,00 € en concepte d'ajut a I'estudi per als estudiants que realitzin les practiques en el Consorci o estiguin realitzant un trebal! de doctorat o masters que es consideri interessant, dins deis objectius del Consorci. El projecte de pressupost per a I'any 2011 preveu una reducció del 35,19%. respecte al capítol 4 del pressupost inicial de I'any 2010. 21 CIIMU instiMd'infdncia imónurbd Pressupost 2011 AVANC DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST EL 2010 22 CIIMU institut d'in{imcio imónurbO JNTERVENCIÓ AVANC DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DEL 2010 DEL CONSORCI INSTITUT D'INFANCIA 1 MÓN URBA D'acord amb I 'article 18 b) del Real Decret 500/1990, de 20 d'abril, aquesta Intervenció elabora el següent avan9 de la liquidació del pressupost del 2010 del Consorci Institut d'Inrancia i Món Urba, perque s'inclogui en el projecte de pressupost per a I'any 2011. Aquest avan9 s'ha realitzat tenint en compte el contingut establert en les regles 108-110 de I'ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre, per la qual s'aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local. PRIMER PART.- LrQUIDACIÓ DEL PRE SUPOST 20 10 DEL CONSORC) A 30/06/2010 Estat de despeses i d'ingressos En l' Annex 1, s'adjunta I'estat de despeses i d'ingressos del Consorci a data 30 de juny de 2010. Resultat Press~postari a 30 de juny de 2010 D'acord amb aquests estat de despeses i ingressos obtenim el resultat pressupostari següent: Resultat pressupo~tari 30/06/2010 (+) Drets reconeguts nels 349.333,73 (-) Obligacions reconegudes netes 267.820,52 (=) Resultat pl'essupostari 81.513,21 SEGONA PART.- ESTIMACIÓ LIQUIDACIÓ PRESSUPOST 2010 En l' Annex 2, s'adjunta I'estimació de I'estat de despeses i ingressos a 31 de desembre de 2010. EIs criteris utilitzats per fer aquesta estimació han estat els següents: Ingressos Encarrecs. Segons informació del departament d'administració del Consorci, d'aquÍ a final d'any, resta per facturar 39.000,00 € corresponents als treballs següents: Descripció Import any 2010 Estudi sobre les famflies d'avui 14.000,00 Estudi sobre infancia i futur 25.000,00 TOTAL 39.000,00 Transferencies corrents. D'acord amb la informació facilitada pel departament d'administració del Consoci, resta per comptabilitzar la transferencia de l'Ajuntament de Barcelona de 14.600,00 per un estudi sobre participació infantil. Despeses Despeses de personal: Resten per comptabilitzar les nomines de setembre a desembre. S'ha multiplicat el cost de les nomines per 4, més la paga de desembre del personal que la cobra. CIIMU instiMd'infancia im6nurba INTERVENCIÓ Altres despeses. El departament d'administració ha realitzat una estil11ació, partida a paltida, del capítol 2 de despeses, del que resulta que la despesa total per aquest capítol a final d'any s'estima en 183.689,26 €. . ' Inversions. D'acord amb la inforl11ació facilitada pel departament d'administració del Consorci, d'aquf a final' d'any es preveu una despesa de 2.000,00 €. . Estimació RésuItat Pressupostari a 31/12/2010 D'acord amb les estil11acions anterio1'S, el resultat pressupostari a 31112/2010 seria el següent: Estimació resul~~t pre.ssup()s~ari 31/12120 I O (+) Drets reconeguts nets 397.489, 19 (-) Obligacions reconegudes netes 472.630,43 (+) Desviacions negatives 139.802,49 - Desviacions ositives 92.32 1,74 .•.• .• •• .• w.-=:). ~.~.I~~.t. pr~.~.~~.P.~.~.~~.~L~.~.~.!.~ ¡¡L -~?~66º,4? L'estimació de les desviacions de financ;:ament han estat calculades pel deparfament d'administració, tenint en compte que l'any 2009 es va ajustar el romanent de tresoreria amb un excés de financ;:ament de 210.120,69 i que el ingressos finalistes d'enguany seran de 113.157,26 €. Barcelona, a 22 de setembre de 2010. CONSORCI INSTITUT INFANCIA 1 MÓN URBÁ ANNEX-l ESTAT A 30 DE JUNY DE 2010 Previsió Incorporació Altres Preyisió % Drets % Drets Drets % Recaptat % Pendent % Ingressos inicial (1) Romanent Modificacions (4)-(2) definitiva (2) 2/1 liquidats (3) 312 anul'lats (3) neIs (4) 412 líquid (4) 4/3 cobramenl (5) 5/3 Opcracions corrcnts 1 Impostos directes 2. Impostos indirectes 3. Taxes i alITes inb"'essos 16.500,00 16.500;00 100,0 74.157,26 449,4 0,00 74.157,26 449,4 36.015,73 48,6 38.141,53 51,4 57.657,26 4. T ransf. con'ents 325.960,00 325.960,00 100,0 275.169,46 84,4 0,00 275.169,46 84,4 189.671,94 68,9 85.497,52 31,1 -50 .790,54 5. Ingressos patrimonials 6,01 6,01 100,0 7,01 116,6 0,00 7,01 116,6 7,01 100,0 0,00 1,00 Operacions de capital 6. Alienació d'inv. reals 7. Transf. de capital 8. Actius financers 210.120,69 210 120,69 -210 .120,69 9. Passius financers TOTAL INGRESSOS 342.466,01 210.120,69 0,00 552.586,70 161,4 349.333,73 63 ,2 0,00 349.333,73 63,2 225.694,68 64,6 123.639,05 35,4 -203 .252,97 Credits Incorporació A1tres Crédils % Despeses % Obligacions % Pagaments % Pendent % Romannéls de Despeses inicials (1) Romanent Modificacions definilius (2) 2/1 compromeses (3) 3/2 reconegudes (4) 4/2 líquids (4) 4/3 pagament (5) 5/3 crédil Opcracions corrcnts l. Despeses de personal 202.724,91 90.219,84 292.944,75 144,5 137.438,98 46,9 136.914,94 46,7 133.137,79 97,2 3.777,15 2,8 156.029,81 2. Despeses béns i serveis . 109.333,07 103.900,85 213.233,92 195,0 136.479,15 64,0 106.879,35 50,1 82.728,60 77,4 24. 150,75 22,6 106.354,57 3. Despeses financeres 663,38 663,38 100,0 10.8,18 16,3 108,18 16,3 108,18 100,0 0,00 0,0 555,20 4. T ransf. corrents 27.000,00 12.000,00 39.000,00 144,4 22.000,00 56,4 22.000,00 56,4 22.000,00 100,0 0,00 0,0 17.000,00 Opcracions de capital 6. Inversions reals 2.744,65 4.000,00 6.744,65 2.724,03. 40,4 1.918,05 28,4 1.918,05 100,0 0,00 0,0 4.826,60 7. Transf. de capital 8. Actius financers 9. Passius financers TOTAL DESPESES 342.466,01 210.120,69 0,00 552.586,70 161,4 298.750,34 54,1 267.820,52 48,5 239.892,62 89,6 27 .927,90 10,4 284.766;18 CONSORCI INSTITUT INF ANcrA I MÓN uREA ANNEX-2 ESTIMACIÓ DELS ESTATS A 31 DE DESEMBRE DE 2009 Previsió Incorporació Altres Previsió % Drets % Drets % lllgressos Estimació inicial (1) Romanent Modificacions definitiva (2) 2/1 liquidats (3) 3/2 nets (4) 4/2 Opcracions con'cnts l. Impostos directes 2. Impostos indirectes 3. Taxes i al tres ingressos 16.500,00 16.500,00 100,0 74.157,26 449,4 39.000,00 113.157,26 685,8 4. Transf. corrents 325.960,00 325.960,00 100,0 275.169,46 84,4 9. 155,46 284.324,92 87,2 5. Ingressos patrimonials 6,01 6,01 100,0 7,01 116,6 7,01 116,6 Operacions dc capital 6. Alienació d'inv. reals 7. Transf. de capital 8. Actius financers 0,00 210.120,69 210.120,69 9. Passius financcrs TOTAL INGRESSOS 342.466,01 210.120,69 0,00 552.586,70 161,4 349.333,73 63,2 48.155,46 397.489,19 71,9 Crédits Incorporació AIlres Crédits % Obligacions % Obligacions % Despeses inicials (1) Romanent Modificacions Estimació definitius (2) 2/1 reconegudes (4) 3/2 reconegudes (4) 4/2 Operacions corrents I. Despeses de personal 202.724,91 90.219,84 292.944,75 144,5 136.914,94 46,7 109.000,00 245.914,94 83,9 2. Despeses béns i servcis 109.333,07 103.900,85 213.233,92 195,0 106.879,35 50,1 76.809,91 183.689,26 86,1 3. Despescs financeres 663,38 663,38 100,0 108,18 16,3 108,18 4. Transf. corrcnts 27.000,00 12.000,00 39.000,00 144,4 22.000,00 56,4 17.000,00 39.000,00 100,0 Operacions de capital 6. Inversions real s 2.744,65 4.000,00 6.744,65 1.918,05 28,4 2.000,00 3.918,05 58,1 7. Transf. de capital 8. Actius financers 9; Passius financers TOTAL DES PESES 342.466,01 210.120,69 0,00 552.586,70 161,4 267.820,52 48,5 204.809,91 472.630,43 85,5 CIIMU instiM d'infancia Pressupost 2011 imónuroo BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DE L'ANY 2011 DEL CONSORCI INSTITUT D'INFANCIA I MÓN URBA De conformitat amb I'article 165.1. b) del R. D. legislatiu 2/2004 de 5 de Marc; pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es confeccionen les bases següents: PRIMERA - GESTIÓ DEL PRESSUPOST La gestió, desenvolupament i liquidació del Pressupost es realitzara d'acord amb les presents bases que tindran la mateixa vigencia que el Pressupost, el ROL 2/2004 de 5 de marc; pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals i pel RO 500/1990 de 20 d'abril, pel que s'aprova el Reglament Pressupostari, així com el estatuts del Consorci i la resta de normativa vigent que Ii sigui d'aplicació. SEGONA - ESTRUCTURA PRESSUPOSTÁRIA L'estructura del Pre·ssupost del Consorci Institut d'lnfancia i Món Urba s'ajusta amb el que estableix l'Ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre, per la qual s'aprova I'estructura deis pressupostos de les entitats locals. Els credits inclosos en I'Estat de Despeses es classifiquen segons els criteris següents: a) Atenent a la finalitat deis credits i als objectius que amb els mateixos es pretengui assolir, per area de despesa, política de despesa, grup de programa, program a i subprograma. Els programes previstos per a I'any 2011 són els següents: • 463: Investigació científica, tecnica i aplicada b) Atenent a la seva naturalesa economica per capítols, articles, conceptes i subconceptes. L'aplícació pressupostaria definida per la conjunció de les classificacions per programes i economica constitueix la unitat elemental d'informació sobre la que s'efectuara el control comptable deis credits i les seves modificacions. TERCERA - NIVELL DE VINCULACIÓ JURíDICA Els credits autoritzats al pressupost de des peses tenen caracter limitatiu i vinculant al nivel! definit per: a) Respecte a la classificació economica, el Capitol b) Respecte a la classificació per programes, I'Área de des pesa 28 CIIMU ins!illltd'infdncia Pressupost 2011 imónurbcl BASES D'EXECUCIÓ 27 CIIMU ;nstitut d';nfancia ;mónUlbi'¡ Pressupost 2011 QUARTA -MODIFICACIONS DE CREDIT PRESSUPOSTARI 1. Seran aprovades pel Consell de Govern les següents modificacions pressupostaries: a) Crédits extraordinaris. b) Suplements de crédits. c) Baixes per anul'lació de crédits pressupostaris. 2. Seran aprovades per la direcció del Consorci, les següents modificacions pressupostaries: a) Crédits generats per majors ingressos. b) Incorporació de romanents. c) Transferéncies de crédit que no impliqui canvi de I'Area de Oepesa. CINQUENA - RETENCIÓ DE CREO/TS Per disposició de la direcció del Consorci, es podra retenir una part del crédit d'una partida pressupostaria, i se'n donara compte al Consell de Govern. SISENA.- ACUMULACIÓ DE FASES DE DESPESA La gestió del Pressupost de despeses es realitzara en les següents fases: • Autorització de la despesa (fase A). • Oisposició o compromís de la despesa (fase O). • Reconeixement i liquidació de I'obligació (fase O). • Ordenació de pagament (fase P). • Realització material del pagament (fase MP). Es podran acumular les fases AO, AOO, DO i AOOP les des peses de personal, els reconeixements de crédit, les des peses com a conseqüencia de resolucions judicials, els contractes menors i per norma general aquelles des peses inferior a 18.000,00 € (IVA no inelos). SETENA.- DOCUMENTS QUE JUSTIFIQUEN EL RECONEIXEMENT DE L'OBL/GACIÓ O'acord amb I'article 59.1 del RO 500/1990, previament al reconeixement de I'obligació s'haura d'acreditar documentalment la realització de la prestació o el dret del creditor. A tal efecte es consideraren documents justificatius del reconeixement de I'obligació els següents: a) Les nomines. b) Els documerits que es formalitzin i s'aprovin per a dietes i des peses de viatge que es derivin de I'assistencia a cursos o jornades. e) Les factures originals expedides pels contractistes. 29 CIIMU institut d'infdncia Pressupost 2011 im611utbd d) Les certificacions expedides pels serveis tecnics corresponents, a les que s'hi haura d'adjuntar la corresponent factura i la relació valorada quan procedeixi, expedida pel contractista e) Els carrecs bancaris, o el calendari de venciments establert per les des peses financeres. f) Els corresponents acords d'aprovació del reconeixement de la des pesa, quan no procedeixi I'expedició deis documents assenyalats anteriorment, amb indicació expressa del motiu i quantia. En els suposits c) i d) per a la tramitació del reconeixement de I'obligació s'exigira, quan procedeixi, I'acreditació de prestació de garantia i formalització del contracte. Per a I'aprovació del reconeixement de I'obligació caldra que, previament, el tecnic competent do ni la seva conformitat amb la despesa realitzada. Aquesta conformitat es podre realitzar mitjangant una diligencia en el document acreditatiu de la despesa, o bé mitjangant el corresponen informe. En qualsevol cas s'haura d'identificar el nom i el carrec de la persona que signa la conformitat. VUITENA.- ORDENACIÓ DELS PAGAMENTS L'ordenació deis pagaments, correspon a la Directora-Gerent. NOVENA.- PAGAMENT DE LES OBLlGACIONS RECONEGUDES Per a la realització del pagament, caldra previament I'aprovació de I'obligació i la seva ordenació i es podran efectuar per mitja deis següents instrument: 1) Per norma general per transferencia bancaria contra el compte tresorer del Consorcio 2) Excepcionalment i tan sois per a persones físiques, el Gerent podra autoritzar, sempre que es justifiqui, el pagament per mitja de xec bancario En aquest cas el xec sempre ha de ser nominatiu a favor del creditor. Els instruments de pagament necessitaran per a la seva autenticitat la signatura del Gerent del Consorci, del Tresorer i de l'lnterventor del Consorci o persona a la qual delegui. Els pagaments en metal'lic només es podran realitzar amb carrec a la bestreta de caixa. DECENA - PERSONAL Es delega en la Direcció del Consorci les competéncies en materia de personal següents: Aprovar la contractació del personal laboral temporal que sigui necessari per a la realització deis estudis, programes i proJectes que se I'encarreguin al Cansorci, sempre que hi hagi la consignació pressupostaria adequada i suficient i que les retribucions s'ajustin a les aprovades per cada /loc de treba/l pel Conse/l de Govern. 30 " .. CIIMU in5tílutd'infdncia imón urbd Pressupost 2011 Aprovar la reclassificació de liDes de treball, atorgant els plusos que consideri adequats en funció d'una major responsabilitat o dedicació, sempre que hi hagi la consignació pressupostaria adequada i suficient. Aprovar I'autorització d'hores extraordinaries i la realització de tasques fora de I'horari laboral, amb la gratificació económica que Ii correspongui. Aprovar les indemnitzacions per raó de servei, dins deis límits establerts per la normativa legal. ONZENA - CONTRACTACIÓ La contractació del Consorci queda sotmesa a la Llei 30/2007 de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. Les competéncies assignades a cadascun deis órgans de govern del Consorci abasten a I'autorització de la despesa, I'aprovació deis plecs de clausules administratives particulars i la seva modificació, I'obertura del procediment d'adjudicació i I'adjudicació provisional i definitiva. A la contractació del Consorci se Ii aplicaran els plecs de clausules administratives generals i particulars vigents a l'Ajuntament de Barcelona. El Consorci podra adherir-se a les homologacions i selecció d'empreses que ha establert l'Ajuntament de Barcelona. Per a la tramitació deis expedients de contractes menors per raó de la seva quantia, el Consorci es subjectara a I'article 56 del Real Decret Legislatiu 2/2000 de 16 de juny que aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en el sentit que només caldra, per a la seva tramitació, I'aprovació de la despesa i la incorporació a I'expedient de la factura corresponent. En el cas de contractes menors d'obres caldra, a més, el pressupost i, si s'escau, el projecte. En els contractes menors no sera exigible la constitució de garantia alguna. Els contractes concertats amb empreses concessionaries de serveis públics relatius a subministraments estaran exempts de constituir garanties. DOTZENA - CONVENIS Per delegació del Comité Executiu correspon a la Direcció del Consorci I'aprovació de tots els convenis interadministratius en els que participi el Consorci, deis quals es donara compte al Consell de Govern. TRETZENA - BESTRETES DE CAIXA FIXA D'acord amb la regulació establerta als articles 73 i següents del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, el Consorci disposara d'un fons per a atendre les atencions corrents de caracter periódic o reiteratiu, i de petit import, tal com dietes, des peses de locomoció, material 31 CIIMU institut d'infancia imónurbó Pressupost 2011 d'oficina no inventariable, conservació i d'altres de similars característiques. Els perceptors de les bestretes de caixa fixa restaran obligats a justificar les des peses. Els pagaments al comptat s'atendran mitjan<;ant les bestretes de caixa fixa, d'acord amb la normativa vigent. L'import maxim és de 12.015,06 Euros, que seran ingressats en un compte corrent restringit de pagaments que es dedicara exclusivament a les operacions de la bestreta de caixa fixa. L'habilitat i responsable de la custodia deis diners és la responsable de Secretaria. La disposició de les quantitats ingressades en aquest compte corrent es fara conjuntament mitjan<;ant la signatura de: la Directora-Gerent i de la responsable de Secretaria. Per tal de garantir el control deis fons de caixa, cada final de mes I'habilitat de la bestreta realitzara I'arqueig de caixa i del compte bancari, del qual facilitara una copia signada a l'lnterventor delegat. Quan I'import deis arquejos sigui inferior a I'import total de la bestreta, caldra realitzar la corresponen conciliació en la que es justificara la diferencia entre ambdues quantitats. Per procedir a la reposició de la bestreta de caixa fixa caldra previament presentar el compte justificatiu deis fons utilitzats. El comte justificatiu estara format pel document comptable al que s'adjuntaran les factures, rebuts o altres comprovants de la despesa indicats en la base setena, degudament conformats pel personal responsable. La comptabilització de la bestreta s'ajustara a les regles 34 a 36 de l'Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre pel que s'aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. Per delegació del President, el gerent del Consorci aprovara les des peses originades per I'exercici de representació, en les que s'haura d'indicar el motiu d'interes general perseguit. A final d'any es donara compte a la Presidencia de totes les des peses de representació aprovades pel Gerent. En les des peses de restauració per motiu de reunions i conferencies, les factures han d'anar acompanyades d'un document explicatiu en el que el Gerent, o persona en qui delegui, manifesti els motiu, finalitat i contingut de la reunió, el l/oc de la celebració i identificació deis participants i destinataris de la despesa. CATORZENA -INGRESSOS L'ingrés s'efectuara mitjan<;ant la formalització del corresponent document comptable amb I'aplicació al concepte pressupostari que correspongui. QUINZENA.- TRESORERIA Les funcions de tresoreria previstes en I'article 196 del ROL 2/2004 de 5 de mar9, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals seran exercides per la responsable de Secretaria. 32 '. CIIMU institutd'in(ancia im6nurb¡] Pressupost 2011 El Consorci podra obrir comptes operatius, restringits de recaptació restringit de pagaments en les entitats bancaries acreditades pel Banc d'Espanya. Per a la disposició de fons deis comptes corrents es requerira la signatura conjunta del Gerent, l'lnterventor General de l'Ajuntament de Barcelona i del tresorer del Consorci, o de les persones que expressament deleguin. El Tresorer gestionara els excedents de tresoreria, seguint com a criteri evitar riscos disposar deis recursos en el moment que siguin necessaris, mitjangant subscripcions col'locacions, molt ben garantits, que no superin en cap cas el termini de sis mesos. SETZENA - INTERVENCIÓ El control i fiscalització de I'activitat del Consorci es realitzara d'acord amb el previst en els articles 213 i següents del ROL 2/2004, de 5 de mar9, pel qual s'aprova el text refós de la IIei Reguladora de les Hisendes Locals. Respecte a la fiscalització previa d'lntervenció sobre la despesa, es fara de forma limitada segons el que preceptua I'article 219 del R. O. legislatiu 2/2004 de 5 de Marg pel qual s'aprova el text refós de la lIei reguladora de les Hlsendes Locals, arbitrant mitjans informatics per agilitar expedients, i al propi temps s'aplicaran tecniques de fiscalització per mostreig. La fiscalització prevIa deis drets es substituira per la inherent a la presa de raó en comptabilitat, establint-se les actuacions comprovatories posteriors que determini la Intervenció. DISSETENA - CRITERIS COMPTABLES La comptabilitat del Consorci Institut d'lnfancia i Món Urba es portara d'acord amb I'Ordre EHN4041/2004 de 23 de novembre per la qual s'aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. Pel calcul del deutors de difícil cobrament, es tindran en compte els criteris establerts per la Sindicatura de Comptes de Catalunya. Els criteris per a I'amortització de I'immobilitzat material seran els següents: Edificis i altres construccions: 50 anys. Mobiliari: 8 anys. Maquinaria i utillatge: 8 anys. Elements de transPort: 8 anys. Equips per a processos d'informació: 4 anys. DIVUITENA - CUSTODIA DELS DOCUMENTS COMPTABLES Es responsabilitat del cap del departament d'administració la custodia de tots els documents comptables del Consorci (expedients de despeses, factures, certificacions i altres documents justificatius de la despesa, documents d'ingressos, etc.). 33 CIIMU institut d'infancia im6nurbd Pressupost 2011 DINOVENA - TRAMITACIÓ DEL COMPTE GENERAL El Compte General del Consorci Institut d'lnfancia i Món Urba sera rendit pel presidentla del Consorci, i informat per I'interventor/a del Consorc!. Seguidament, s'exposara a la informació pLtblica que estable ix I'article 212.3 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Finalitzada aquesta informació pública es sotmetra al Conse" de Govern, per a la seva aprovació definitiva. VINTENA - BASES D'EXECUCIÓ DE LES INSTITUCIONS CONSORCIADES La resta de I'execució del Pressupost, s'aplicara al que disposin les bases d'execució deis Pressupostos de les institucions consorciades i la normativa legal vigent. DISPOSICIÓ TRANSITORIA El pressupost del Consorci i les seves Bases d'Execució estaran sotmeses a les modificacions que s'aprovin per la Llei de Pressupostos de I'Estat i, si fos el cas, per la Llei de mesures fisca!s i administratives d'ordre social i se'n donara compte de I'adequació que correspongui al Consell de Govern pel seu assabentat. 34 CIIMU instiMd'infdncia im6nurbd Pressupost 2011 PLANTILLA P EVI5TA EN EL P 55 POST 2011 35 .' CIIMU institutd'infancia ím6nulÓd Pressupost 2011 A) DOTACIONS DE LLOCS DE TREBALL QUE ES PROPOSA PER A L'EXERCICI2.011 DENOMINACIO TIPUS N° de persones Direcció Personal funcionari 1 Administració i Secretaria Personal laboral Fix 1 Comunicació Personal laboral Fix 1 Investigació Personal laboral eventual 1 PLANTILLA COOI CATEGORIA PRO POSTA ESCALA D'ADMINISTRACIO GRAL. 1010 Tecnics 1020 Gestors 1 1030 Administratius 2 1040 Auxiliars 1050 Subalterns B) DOTACIONS DE LLOCS DE TREBALL PREVISTOS PER A L'EXERCICI DE 2.010 DENOMINACIO TIPUS N° de persones Direcció Personal funcionari 1 Administració i Secretaria Personal laboral Fix 1 Comunicació Personal laboral Fix 1 Investigació Personal laboral eventual 2 PLANTILLA COOI CATEGORIA PROPOSTA ESCALA D'ADMINISTRACIO GRAL. 1010 Tecnics 2 1020 Gestors 1030 Administratius 2 1040 Auxiliars 1050 Subalterns 36 CIIMU institut d'infancia im6nurbd Pressupost 2011 INFORME I TERVENCIÓ 37 Ajuntament . 't4.11JIUJ r)v1 '· de Barcelona INTERVENCIÓ INFORME RELATIU AL PROJECTE DE PRESSUPOST PER A L'EXERCICI 2011 INSTITUT n 'INFANCIA 1 MÓN URBA En compliment del que determina l'article 168.4 del Reial Oecret 2/2004, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes LOcals (TRLRHL), i l'article 18.4 del Reial Oecret 500/90, s'emet informe al projecte de pressupost per a l'exercici 2011 de l'Institut d'Inf~lI1cia i Món Urba. 1.- PROJECTE DE PRESSUPOST Ingressos Previsió 2011 PÍ"evisió 2010 Variació 3. Taxes i altres ingressos 28.135,00 € 16.500,00 € 70,52% 4. Transferencies corrents 249.582,73 € 325.960,00 € -23,43% 5. lngressos p_atrimonials 6,01 € 6,01 € 0,00% Total 277.723,74 € 342.466,01 € -18,90% Despeses Previsió 2011 Previsió 2010 Variació l. Despeses de personal 189.914,43 € 202.724,91 € -6,32% 2. Despeses béns i serveis 67.945,65 € 109.333,07 € -37,85% 3. Despeses financeres 563,85 € 663 ,38 € -15,00% 4. Transferencies corrents 17.500,00 € 27.000,00 € -35,19% 6. Inversions reals 1.799,81 € 2.744,65 € -34,42% Total 277.723,74 342.466,01 € -18,90% • El projecte de pressupost del Consorci per a l'any 2011 es presenta sense deflcit inicial, conforme el qúe disposa I'article 165.4 del TRLRHL, i acompleix l'objectiu d'estabilitat pressupostaria, d'acord amb el que regula el ROL 2/2007 pel qual s'aprova el text refós de la L1ei 18/2001, General d 'Estabilitat Pressupostaria. • La proposta de pressupost de I'any 2011 s'ha confeccionat d'acord amb I'estructura deIs pressupostos de les entitats locals aprovada per ordre EHA 3565/2008 de 3 de desembre. 2.- INGRESSOS La composició de les transferencies corrents del projecte de pressupost del Consorci per a l'any 2011 és la següent: Transferimcies corrents Previsió 2011 % total Previsió 2010 % total Variació Ajuntarnent de Barcelona 222.536,47 89,16% 240.800,00 73,87% -7,58% Diputació de Barcelona 19.840,00 7,95% 31.000,00 9,51% -36,00% Administració de l'Estat 7.206,26 2,89% 54.160,00 16,62% -86,69% Fundació Caixa de Catalunya Unió Europea Total 249.582,73 100,00 % 325.960,00 100,00 % -23,43% Ajuntament .¡. de Barcelona INTERVENCIÓ • Les aportacions de dos deIs ens .consorciats representen més del 97% del total de les transferencies corrents. L'article 20 deIs Estatuts preveu que el Consorci disposara deIs recursos que l' Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona consignin en els seus pressupostos. L'efectivitat d'aquestes aportacions resta subjecta a ls acords de les entitalS consorciades que acrediti els compromisos en ferm de I'entitat que realitza l'apOliació prevista en el pressupost, segons el que preveu I'article 173.6 del TRLRHL. • Segons la memoria del pressupost, les subvenc ions de l'Estat es correspon al projecte d'investigació 1+0 (2009-2012) finan«at pel Ministeri de Ciencia i Innovació. • En el capítol3 d'ingressos s'ha previst la quaútitat de 28.135,00, que, segons la memoria, es corresponen a I'encarrec realitzat pel departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya per a la realització d'un estudi sobre les fal11jlies d'avui, encarrec de la Fundació Caixa de Catalunya per a la realització d'un estudi sobre I'exclusió social i I'estudi per a la Marató de TV3. 3.- DESPESES • El capítol primer disminueix un 6,32% respecte al pressupost inicial de I'any 2010. Aquest decrement es conseqüencia de I'aplicació del RDL 8/2010 de 28 de maig, pel que s'adopten mesures de contenéió del deficit públic. • Les retribucions del personal del Consorci s'hauran d'ajustar al que determini la L1ei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2011. 4.- DOCUMENTACIÓ PRECEPTIVA QUE S'HA D' ACOMPANYAR AL PROJECTE DE PRESSUPOST EIs articles 165.1 i 168.1 del TRLRHL i I'article 18.1 del RD 500/1990 estableixen que s ' lla d'adjuntar al pressupost la documentació següent: Bases d'execueió del pressupost. Memoria explicativa del seu contingut i de les principals modificacions que presenti en relació amb el vigent. Liquidació del pressupost de I'exercici anterior i avan« de la del corrent, referida, al menys, a sis mesos de l' exercici corrent. Annex de personal de I'entitat local. Annex de les inversions a realitzar en I'exercici. D' acord amb I'article 18.111etra c) del RD 500/1990, en I'annex de personal s'lla de relacionar i valorar els !loes de trebalI de I'entitat, de forma que es doni l'Opo11ulla correlació amb els credits per a personal inclosos en el pressupost. 2 Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ 5.- PROCEDIMENT ESTABLERT PER A L' APROVACtÓ DEL PROJECTE DE PRESSUPOST Els tnlmits necessaris per a I'aprovació del projecte de pressupost per a I'any 2011 venen recollits en els aIticles 168 a 171 del TRLHL i els aIticles 18 a 21 del RD 500/1990. En virtut deIs mticles 168.4 del TRLHL, 18.4 del RD 500/1990 i 9.2 deis estatuts del Consorci, coiTespon al Consell de Govern I'aprovació del pressupost per a I'any 2011. Un cop aprovat inicialment, s'haun't de donar compliment als requisits de publiCitat establerts en I'article 169 i següents del TRLRHL. 6.- APROVACIÓ DE LA PLANTiLLA D'acord amb I'alticle 283.1 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril pel qual s'aprova el text refós de la Ilei municipal i de regim local de Catalunya (TRLMC), juntament amb el pressupost es presenta a I'aprovació del Consell de Govern la plantilla deIs !locs de treball del ConsorCio S'haura de donar compliment als requisits de publicitat i d'informació previstos a l'article 283.4 del TRLMC. 3