EXPEDIENT DE PRESSUPOST DE 2018 Pg. de la Vall d'Hebron 171, Campus Mundet (UB) Edifici del teatre, 08035 Barcelona Tel. 93 4675427 www.institutinfancia.cat info@institutinfancia.cat 1-ÍNDEX Pàgina 2 PROPOSTA D’APROVACIÓ................................................................................. 2 3 ESTAT D’INGRESSOS...........................…………………………………………… 3 4 ESTAT DE DESPESES........................................................................................ 5 5 BASES D’EXECUCIÓ ………………………………………………………….......... 7 6 MEMÒRIA ECONÒMICA PRESSUPOST 2018......................................................... 16 7 LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2016.................................................................. 23 8 AVANÇ DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2017 ............................................ 41 9 ANNEX DE PERSONAL 2018............................................................................. 44 10 ANNEX D’INVERSIONS 2018…………………………………………………........ 46 11 INFORME ECONÒMIC FINANCER....................................................................... 48 12 INFORME D’INTERVENCIÓ............................................................................... 52 PROPOSTA D’APROVACIÓ DE PRESSUPOST EXERCICI 2018 Vist el projecte de pressupost de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, C. (IIAB) per a l’exercici de 2018, confeccionat d’acord amb el previst a l’article 168 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (TRLRHL). Atès que d’acord amb l’article 90.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local correspon aprovar anualment, a través del pressupost, la plantilla de l’IIAB. Atès que d’acord amb el previst a l’article 9.b.2) i b.05) dels Estatuts del Consorci, li correspon al Consell de Govern l’aprovació de la plantilla i del pressupost. Atès que d’acord amb l’article 122.4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, els consorcis hauran de formar part dels pressupostos de l’Administració pública d’adscripció. Aquesta Presidència PROPOSA al Consell de Govern del Consorci l’adopció de l’acord següent: PRIMER.- APROVAR inicialment el projecte del Pressupost de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona per a l’any 2018, per un import total de 333.558.04€, les seves Bases d’Execució i la plantilla del personal del Consorci. SEGON.- EXPOSAR-LO al públic, per un termini de quinze dies hàbils, segons disposa l’article 169.1 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i TENIR-LO per definitivament aprovat si durant l’esmentat termini no s’haguessin presentat reclamacions. TERCER.- TRAMETRE el pressupost aprovat a l’Ajuntament de Barcelona als efectes previstos a l’article 122.4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Barcelona, 4 de setembre de 2017 Laia Ortiz Castellví Presidenta de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona Pg. de la Vall d'Hebron 171, Campus Mundet (UB) Edifici del teatre, 08035 Barcelona Tel. 93 4675427 www.institutinfancia.cat info@institutinfancia.cat ESTAT D’INGRESSOS PRESSUPOST 2018 ESTAT D’INGRESSOS Econòmic Descripció Import 46200 Ajuntament de Barcelona. Transferència ordinària 317.477,03 46100 Diputació de Barcelona. Transferència ordinària 16.075,00 Total capítol 4 (transferències corrents) 333.552,03 TOTAL ESTAT D’INGRESSOS 333.552,03 ESTAT DE DESPESES PRESSUPOST 2018 ESTAT DE DESPESES Grup Progr. Econòmic Descripció 2018 23111 10100 Retribucions bàsiques personal directiu 50.000,00 23111 13000 Retribucions bàsiques personal laboral fix 8.813,52 23111 13002 Retribucions complementàries personal laboral fix 11.566,68 23111 13100 Retribucions personal laboral temporal 77.000,00 23111 16000 Seguretat Social 48.878,88 Total Cap. 1 (despeses de personal) 196.259,08 23111 20500 Arrendaments mobiliari i efectes 1.241,40 23111 21300 Manteniment Maquinaria 800,00 23111 21600 Manteniment equips informàtics 3.194,40 23111 22000 Material d'oficina no inventariable 900,00 23111 22001 Premsa, revistes, llibres i altres publicacions 300,00 23111 22200 Comunicacions telefòniques 1.270,64 23111 22201 Comunicacions postals 200,00 23111 22203 Comunicacions informàtiques 4.218,68 23111 22602 Publicitat i propaganda 22.780,00 23111 22606 Reunions, conferències i cursos 2.000,00 23111 22706 Estudis i treballs tècnics 42.340,96 23111 22707 Repercusió auditoria 3.585,11 23111 22799 Altres treballs d'empreses i professionals 45.861,76 23111 23010 Dietes personal directiu 100,00 23111 23020 Dietes personal no directiu 100,00 23111 23110 Locomoció personal directiu 400,00 23111 23120 Locomoció personal no directiu 400,00 Total Cap. 2 (despeses corrents en béns i serveis) 129.692,95 23111 35901 Altres despeses financeres 100,00 Total capítol 3 (despeses financeres) 100,00 23111 48100 Ajuts per estudis i beques de formació estudiants 7.500,00 Total capítol 4 (transferències corrents) 7.500,00 23111 63600 Equips per a processos de la informació 0 Total capítol 6 (Inversions reals) 0 23111 TOTAL ESTAT DE DESPESES 333.552,03 BASES D’EXECUCIÓ PRESSUPOST 2018 BASES D’EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DE L’ANY 2018 DE L’INSTITUT INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA DE BARCELONA De conformitat amb l’article 165.1.b) del R.D. legislatiu 2/2004 de 5 de Març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es confeccionen les bases següents: PRIMERA – GESTIÓ DEL PRESSUPOST La gestió, desenvolupament i liquidació del Pressupost es realitzarà d’acord amb les presents bases que tindran la mateixa vigència que el Pressupost, el RDL 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, pel RD 500/1990 de 20 d’abril, pel que s’aprova el Reglament Pressupostari i per la Llei Orgànica 2/2012 de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, així com els estatuts del Consorci i la resta de normativa vigent que li sigui d’aplicació. SEGONA – ESTRUCTURA PRESSUPOSTÀRIA L’estructura del Pressupost del Institut Infància i Adolescència de Barcelona s’ajusta amb el que estableix l’Ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre, per la qual s’aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals. Els crèdits inclosos en l’Estat de Despeses es classifiquen segons els criteris següents: a) Atenent a la finalitat dels crèdits i als objectius que amb els mateixos es pretengui assolir, per àrea de despesa, política de despesa, grup de programa, programa i subprograma. Els programes previstos per a l’any 2018 són els següents: • 23111: Atenció infància i adolescència b) Atenent a la seva naturalesa econòmica per capítols, articles, conceptes i subconceptes. L’aplicació pressupostària definida per la conjunció de les classificacions per programes i econòmica constitueix la unitat elemental d’informació sobre la que s’efectuarà el control comptable dels crèdits i les seves modificacions. TERCERA – NIVELL DE VINCULACIÓ JURÍDICA Els crèdits autoritzats al pressupost de despeses tenen caràcter limitatiu i vinculant al nivell definit per: a) Respecte a la classificació econòmica, el Capítol. b) Respecte a la classificació per programes, l’Àrea de despesa. QUARTA –MODIFICACIONS DE CRÈDIT PRESSUPOSTARI Seran aprovades per la direcció del Consorci, les següents modificacions pressupostàries: a) Crèdits generats per majors ingressos. b) Incorporació de romanents. c) Transferències de crèdit que no impliqui canvi de l’Àrea de Depesa. La resta de modificacions de crèdit hauran de ser aprovades pel mateix òrgan que ha aprovat el projecte de pressupost del Consorci. CINQUENA – RETENCIÓ DE CRÈDITS Per disposició de la direcció del Consorci, es podrà retenir una part del crèdit d’una partida pressupostària, i se’n donarà compte al Consell de Govern. SISENA.- ACUMULACIÓ DE FASES DE DESPESA La gestió del Pressupost de despeses es realitzarà en les següents fases: • Autorització de la despesa (fase A). • Disposició o compromís de la despesa (fase D). • Reconeixement i liquidació de l’obligació (fase O). • Ordenació de pagament (fase P). • Realització material del pagament (fase MP). Es podran acumular les fases AD, ADO, DO i ADOP les despeses de personal, els reconeixements de crèdit, les despeses com a conseqüència de resolucions judicials, els contractes menors i per norma general aquelles despeses inferior a 18.000,00 € (IVA no inclòs). SETENA.- DOCUMENTS QUE JUSTIFIQUEN EL RECONEIXEMENT DE L’OBLIGACIÓ D’acord amb l’article 59.1 del RD 500/1990, prèviament al reconeixement de l’obligació s’haurà d’acreditar documentalment la realització de la prestació o el dret del creditor. A tal efecte es consideraren documents justificatius del reconeixement de l’obligació els següents: a) Les nòmines. b) Els documents que es formalitzin i s’aprovin per a dietes i despeses de viatge que es derivin de l’assistència a cursos o jornades. c) Les factures originals expedides pels contractistes. d) Les certificacions expedides pels serveis tècnics corresponents, a les que s’hi haurà d’adjuntar la corresponent factura i la relació valorada quan procedeixi, expedida pel contractista. e) Els càrrecs bancaris, o el calendari de venciments establert per les despeses financeres. f) Els corresponents acords d’aprovació del reconeixement de la despesa, quan no procedeixi l’expedició dels documents assenyalats anteriorment, amb indicació expressa del motiu i quantia. En els supòsits c) i d) per a la tramitació del reconeixement de l’obligació s’exigirà, quan procedeixi, l’acreditació de prestació de garantia i formalització del contracte. Per a l’aprovació del reconeixement de l’obligació caldrà que, prèviament, el tècnic competent doni la seva conformitat amb la despesa realitzada. Aquesta conformitat es podrà realitzar mitjançant una diligència en el document acreditatiu de la despesa, o bé mitjançant el corresponen informe. En qualsevol cas s’haurà d’identificar el nom i el càrrec de la persona que signa la conformitat. VUITENA.- ORDENACIÓ DELS PAGAMENTS L’ordenació dels pagaments, correspon a Direcció - Gerència. NOVENA.- PAGAMENT DE LES OBLIGACIONS RECONEGUDES Per a la realització del pagament, caldrà prèviament l’aprovació de l’obligació i la seva ordenació i es podran efectuar per mitjà dels següents instrument: 1) Per norma general per transferència bancària contra el compte tresorer del Consorci. 2) Excepcionalment i tan sols per a persones físiques, la Directora-Gerent podrà autoritzar, sempre que es justifiqui, el pagament per mitjà de xec bancari. En aquest cas el xec sempre ha de ser nominatiu a favor del creditor. Els pagaments en metàl·lic només es podran realitzar amb càrrec a la bestreta de caixa. DESENA – CONTRACTACIÓ La contractació del Consorci queda sotmesa al Real Decret legislatiu 3/2011 de 14 de novembre pel que s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic. Les competències assignades a cadascun dels òrgans de govern del Consorci abasten a l’autorització de la despesa, l’aprovació dels plecs de clàusules administratives particulars i la seva modificació, l’obertura del procediment d’adjudicació i l’adjudicació provisional i definitiva. A la contractació del Consorci se li aplicaran els plecs de clàusules administratives generals i particulars vigents a l’Ajuntament de Barcelona. El Consorci podrà adherir-se a les homologacions i selecció d’empreses que ha establert l’Ajuntament de Barcelona. Per a la tramitació dels expedients de contractes menors per raó de la seva quantia, el Consorci es subjectarà a l’article 111 del Real Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre pel que s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic, en el sentit que només caldrà, per a la seva tramitació, l’aprovació de la despesa i la incorporació a l’expedient de la factura corresponent. En el cas de contractes menors d’obres caldrà, a més, el pressupost i, si s’escau, el projecte. En els contractes menors no serà exigible la constitució de garantia alguna. Els contractes concertats amb empreses concessionàries de serveis públics relatius a subministraments estaran exempts de constituir garanties. ONZENA – CONVENIS Correspon a la Presidenta del Consorci l’aprovació de tots els convenis interadministratius en els que participi el Consorci, dels quals es donarà compte al Consell de Govern. DOTZENA – BESTRETES DE CAIXA FIXA D’acord amb la regulació establerta als articles 73 i següents del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril, el Consorci disposarà d’un fons per a atendre les atencions corrents de caràcter periòdic o reiteratiu, i de petit import, tal com dietes, despeses de locomoció, material d’oficina no inventariable, conservació i d’altres de similars característiques. Els perceptors de les bestretes de caixa fixa restaran obligats a justificar les despeses. Els pagaments al comptat s’atendran mitjançant les bestretes de caixa fixa, d’acord amb la normativa vigent. L’import màxim és de 12.015,06 Euros, que seran ingressats en un compte corrent restringit de pagaments que es dedicarà exclusivament a les operacions de la bestreta de caixa fixa. L’habilitat i responsable de la custòdia dels diners és la Directora-Gerent. La disposició de les quantitats ingressades en aquest compte corrent es farà conjuntament mitjançant la signatura de la Directora-Gerent i la Cap de Projectes. Per tal de garantir el control dels fons de caixa, cada dos mesos l’habilitat de la bestreta realitzarà l’arqueig de caixa i del compte bancari, del qual facilitarà una còpia signada a l’Interventor delegat. Quan l’import dels arquejos sigui inferior a l’import total de la bestreta, caldrà realitzar la corresponen conciliació en la que es justificarà la diferència entre ambdues quantitats. Per procedir a la reposició de la bestreta de caixa fixa caldrà prèviament presentar el compte justificatiu dels fons utilitzats. El comte justificatiu estarà format pel document comptable al que s’adjuntaran les factures, rebuts o altres comprovants de la despesa indicats en la base setena, degudament conformats pel personal responsable. En les despeses de restauració per motiu de reunions i conferències, les factures han d’anar acompanyades d’un document explicatiu en el que la Directora-Gerent, o persona en qui delegui, manifesti els motiu, finalitat i contingut de la reunió, el lloc de la celebració i identificació dels participants i destinataris de la despesa. TRETZENA – INGRESSOS L’ingrés s’efectuarà mitjançant la formalització del corresponent document comptable amb l’aplicació al concepte pressupostari que correspongui. CATORZENA.- TRESORERIA Les funcions de tresoreria previstes en l’article 196 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals seran exercides per la Directora-Gerent. El Consorci podrà obrir comptes operatius, restringits de recaptació i restringit de pagaments en les entitats bancàries acreditades pel Banc d’Espanya. Per a la disposició de fons dels comptes corrents es requerirà la signatura conjunta de la Directora-Gerent i de l’Interventor General de l’Ajuntament de Barcelona, o de les persones que expressament deleguin. El Tresorer gestionarà els excedents de tresoreria, seguint com a criteri evitar riscos i disposar dels recursos en el moment que siguin necessaris, mitjançant subscripcions i col·locacions, molt ben garantits, que no superin en cap cas el termini de sis mesos. QUINZENA – INTERVENCIÓ El control i fiscalització de l’activitat del Consorci es realitzarà d’acord amb el previst en els articles 213 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei Reguladora de les Hisendes Locals. Respecte a la fiscalització prèvia d’Intervenció sobre la despesa, es farà de forma limitada segons el que preceptua l’article 219 del R. D. legislatiu 2/2004 de 5 de Març pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les Hisendes Locals, arbitrant mitjans informàtics per agilitar expedients, i al propi temps s’aplicaran tècniques de fiscalització per mostreig. La fiscalització prèvia dels drets es substituirà per la inherent a la presa de raó en comptabilitat, establint-se les actuacions comprovatòries posteriors que determini la Intervenció. SETZENA – CRITERIS COMPTABLES La comptabilitat del Institut Infància i Adolescència de Barcelona es portarà d’acord amb l’Ordre HAP/1781/2013 de 20 de setembre per la qual s’aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. Pel càlcul del deutors de difícil cobrament, es tindran en compte els criteris establerts a l’art. 193 bis del R. D. legislatiu 2/2004 de 5 de Març pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les Hisendes Locals. Els criteris per a l’amortització de l’immobilitzat material seran els següents: - Edificis i altres construccions: 50 anys. - Mobiliari: 8 anys. - Maquinària i utillatge: 8 anys. - Elements de transport: 8 anys. - Equips per a processos d’informació: 4 anys. DISSETENA – CUSTÒDIA DELS DOCUMENTS COMPTABLES Es responsabilitat de la Directora del Consorci la custòdia de tots els documents comptables del Consorci (expedients de despeses, factures, certificacions i altres documents justificatius de la despesa, documents d’ingressos, etc.). DIVUITENA – BASES D’EXECUCIÓ DE LES INSTITUCIONS CONSORCIADES La resta de l’execució del Pressupost, s’aplicarà al que disposin les bases d’execució dels Pressupostos de les institucions consorciades i la normativa legal vigent. DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA El pressupost del Consorci i les seves Bases d’Execució estaran sotmeses a les modificacions que s’aprovin per la Llei de Pressupostos de l’Estat i, si fos el cas, per la Llei de mesures fiscals i administratives d’ordre social i se’n donarà compte de l’adequació que correspongui al Consell de Govern pel seu assabentat. MEMÒRIA ECONÒMICA PRESSUPOST 2018 Introducció La present memòria es realitza d’acord amb el previst a l’article 18.1 lletra a) del RD 500/1990 de 20 d’abril, segons el qual ha d’explicar el contingut del pressupost i les principals modificacions en relació al de l’any 2017. El pressupost de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona per a l’any 2018 es fixa en 333.552,03€, pràcticament igual al del 2017. En la confecció del pressupost s’ha tingut en compte els drets que durant l’exercici 2018 es preveu liquidar i les despeses que, en funció d’aquest drets, es podran reconèixer per portar a terme les activitats i objectius previstos per a aquest any. El pressupost del Consorci per a 2018 està integrat per: a) Estat d’ingressos, en el que figuren les estimacions dels diferents recursos econòmics del Consorci durant l’exercici del 2018. b) Estat de despesa, en el que s’inclou, els crèdits necessaris per atendre les obligacions del Consorci per al desenvolupament de les activitats i objectius que li són encarregades per les administracions consorciades. ESTAT D’INGRESSOS A nivell de capítol, les previsions d’ingressos del projecte de pressupost per a l’any 2018 són les següents: Ingressos Pressupost 2018 Pressupost 2017 Variació % Cap. 4 Transferències corrents 333.552,03 € 333.552,03 € 0,00% Cap. 5 Ingressos patrimonials 0,00 € 6,01€ -100,00% Total ingressos 333.552,03 € 333.558,04 € 0,00% El pressupost d’ingressos s’ha mantingut estable respecte al pressupost inicial de l’any 2017, exceptuant els ingressos financers, que donades les circumstàncies bancàries actuals, s’han eliminat. Transferències corrents L’import total de les transferències corrents previstes en l’estat d’ingressos del projecte de pressupost és de 333.552,03 €. Aquest import es correspon amb les aportacions següents: Ingressos Previsió 2018 Exercici 2017 Variació % Aportació Ajuntament de 317.477,03 317.477,03 0,00 % Barcelona Aportació Diputació de Barcelona 16.075,00 16.075,00 0,00 % Total Transferències Corrents 333.552,03 333.552,03 0,00 % Les aportacions inicial de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona es mantindrà igual respecte a les previstes en el pressupost inicial del 2017. Ingressos patrimonials Els ingressos previstos corresponents als interessos dels comptes corrents del Consorci s’han eliminat, ja que els comptes bancaris actuals no generem retribució. ESTAT DE DESPESES Les previsions de l’estat de despeses del projecte de pressupost per a l’any 2018 s’han realitzat tenint en compte els costos fixes d’estructura necessaris per tal de donar servei a les administracions consorciades i desenvolupar les finalitats previstes en els estatuts, en especial, la contribució a millores en les polítiques locals compartint coneixement en espais i actes, més enllà de les recerques que s’encarreguin. A mesura que es rebin encàrrecs per part de les administracions consorciades de les quals l’IIAB és mitjà propi, així com d’altres entitats, s’anirà incrementant el pressupost de depeses d’acord amb les valoracions econòmiques de les encomanes i de la previsió dels ingressos previstos en els documents que els formalitzin. L’estat de despeses a nivell de capítol és el següent: Despeses 2018 2017 Variació % Despeses de personal 196.259,08 195.505,60 +0,39% Despeses de béns corrents i serveis 129.692,95 121.552,44 +6,70% Despeses financeres 100,00 100,00 0,00% Transferències corrents 7.500,00 14.400,00 -47,92% Inversions reals 0,00 2.000,00 -100,00% Total despeses 333.552,03 333.558,04 0,00% Despeses de personal Les despeses de personal del pressupost de l’any 2018 sumen la quantitat de 196.259,08 €, segons el detall que es pot observar en l’annex de personal que s’adjunta a l’expedient d’aprovació inicial del pressupost 2018. Els crèdits inicials del projecte de pressupost per a l’any 2018 són superiors en un 0,38% al pressupost inicial aprovat per a l’exercici 2017, per l’ajustament de la seguretat social. Compra de béns corrents i serveis L’import del capítol 2 de 129.692,95 es destina tant a les despeses d’estructura i manteniment, com a les despeses necessàries per poder fer front a l’inici de treballs i encomanes de les administracions que formen part del Consorci. El capítol 2 del pressupost de l’any 2018 s’incrementa en un 6,70% respecte al projecte de pressupost de l’any 2017. Aquest increment es degut a la repercussió del costos d’auditoria i al servei de suport a administració de l’Institut. Despeses financeres El Consorci enregistra en aquest capítol totes les comissions que les entitats bancàries cobren per la realització dels seus serveis. No experimenta cap variació respecte al pressupost inicial de l’any passat. Transferències corrents En el capítol de transferències corrents es preveu un import de 7.500,00 € en concepte d’ajut a l’estudi per als estudiants que realitzin les pràctiques extra curriculars en el Consorci o estiguin realitzant un treball de doctorat vinculat i d’interès per als objectius de l’Institut. El projecte de pressupost per a l’any 2018 es redueix un 47,92% respecte al 2017 , ja que durant l’exercici 2018 es preveu disposar d’un estudiant de doctorat en comptes de dos i la Universitat de Girona es fa càrrec del 50% de la seva beca. S’està preparant un conveni amb la Universitat de Girona per acordar el calendari de pagaments d’aquestes transferències i es preveu una despesa de 7.500€ pel 2018. Inversions reals No es preveuen despeses d’inversions en el pressupost 2018, ja que els dos anys anteriors ja s’ha procedit a la renovació de l’equipament informàtic. Per tant l’annex d’inversions que s’adjunta a l’expedient d’aprovació del pressupost 2018 es presenta en blanc. institut !A juntament de Barcelona Anfimc'ta Diputació de Barcelona i adolescencia Universitat de Barcelona Universitat Autónoma de Barcelona DECRET DE PRESIDENCIA Vista la liquidació del pressupost del Consorci Institut Infáncia i Adolescencia de Barcelona de I'exerciei 2016. Ates el previst als artides 191 i 193.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2014, de 5 de mar~, pel qual s'aprova el text refós de la lIei reguladora de les hisendes loea ls. Vist I'informe de l'lnterventor delegat del Consorei. Ates que d'acord amb I'artide 10.b.7. deis estatuts del Consorci és competencia de la Presidenta del Consorci I'aprovació de la liquida ció del pressupost. R E S O L C: 1. APROVAR la liquidació del Pressupost del Consorci Institut Infáncia i Adolescencia de Barcelona de I'exercici 2016. 2. DONAR-NE COMPTE al Consell de Govern en la propera reunió que celebri. 3. TRAMETRE, en compliment de I' artide 91 del RD 500/1990, una copia de la liquidació a la Generalitat de Catalunya i al Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas. Barcelona, 16 de mar~ de 2017 Pg. de la Val! d'Hebron 171, Campus Mundet (UB) Ed ifici del teatre, 08035 Barcelona Tel. 93 4675427 www.institutinfancia.cat info@institutinfan ci a.cat institut ~ Ajuntament de Barcelona lnfsmcra i . Diputació de Barcelona adolescencia . Un iversitat de Barcelona Universitat Autonoma de Barcelona LlQUIDACIÓ PRESSUPOST 2016 • Estat d'execució de despeses. Pressupost exercici corrent • Estat d'execució d'ingressos. Pressupost exercici corrent • Situació de despeses. Pressupost exercicis tancats • Situació d'ingressos. Pressupost exercicis tancats • Resultat pressupostari • Romanent de tresoreria • Estat existencies de caixa • Relació de deutors pendents de cobrament a 31 de desembre • Relació de creditors pendent de pagament a 31 de desembre • Estat Romanent de credit • Compromisos despesa futurs • Modificacions de credit • Compromisos ingrés futurs • Projectes amb finan<;ament afectat Pg. de la Val! d'Hebron 171, Campus Mundet rUS) Edifici del teatre, 08035 Barcelona Tel. 93 4675427 www.institutinfancia.cat info@institutinfancia.cat ESTAT DE L1QUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DE DES PESES DE L'EXERCICI CORRENT IEconomic IText Economic ICREDIT INICIAL[MODIF. CREDITIcREDIT DEFIÑITIUJAUfORITZATlOBLlGAT IPAG. EFECTUAT IOBLlG. PENDENT PAG !CREDIT DISPONIBLE I 1 DESPESES DE PERSONAL 134810.96 48990,57 183801.53 183801,53 183801,53 183801,53 0,00 0,00 ¡Económica 11 I 134810.961 48990.571 183801 .531 183801.531183801,531 183801.531 0.001 0,001 2 DESPESES EN BENS CORRENTS I SERVEIS 128647.08 24873,83 153520.91 153520,91 153520,82 121701,83 31818.99 0,00 !Económica 1 2 I 128647.081 24873.83 1 153520.911 153520,911153520,821 121701.831 318'0 n"'l """1 100,00 231.00 331.00 318,82 318,82 318,82 !Económica13! 100,001 231.001 331.001 318.821318.821, ...,. .,0 ... ,. 0......,.1 1 "' ........ 1 'Lo'''' ! 4 TRANSFERENCIES CORRENTS 12000,00 15000,00 27000,00 26999,91 26999,91 26999,91 0,00 0,09 1E con6mic a 1 4 1 12000,001 15000.001 27000.001 26999.911 26999,911 26999.911 0,001 0.091 3000,00 904,60 3904,60 3786.99 3786,99 3786,99 0,00 117,61 3000,00 904,60 3904,60 3786,99 3786,99 3786.99 0,00 117.61 178558,04 90000.00 368558,04 368428,16 368428,07 336609.08 31818,99 129,88 -~ Sra Maria Truñ6 Salvad6 Directora - Gerent )~~ Cense!! de Gevern ESTAT DE L1QUIDACIÓ DEL PRESSUPOST D'INGRESSOS DE L'EXERCICI CORRENT DRETS DRETS Económic Text Económic 3 TAXES I ALTRES INGRESSOS 0,00 42,30 0,00 42.30 1E conóm;ca 13 L. 0.001 42.301 0.001 42.301 :IES CORRENTS 278552.03 368552.03 435.00 353117.03 1E conom;c a 1 4 1 278552.0311 90000.00 1 368552.031 36' ¡552.0311 435.001 1 1 INGRESSOS PATRIMONIALS 6.01 0.00 6.01 0.00 0.00 0.00 'c a 1 5 6.01 0.00 6.01 0.00 0.00 0.00 435.00 0.00 --- ~ Sra Maria Truñó Salvadó Ima. Sra. C'aT3-er'tlz Castellvi Directora - Gerent lnte.ventor Delegat Presidenta del Cansell de Govem ESTAT DE UQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DE DESPESES D'EXERCICIS TANCATS 22201 22602 Publicitat ¡ propaganda 0100 3717,12 3717,12 3717,12 0,00 3717,12 0,00 22706 Estudis i treballs técnics de recerca 0100 173,64 173,64 173,64 0,00 173,64 0.00 Economic a 1 2 3904.41 3904.41 3904,41 0,00 0.00 6458,39 6458,39 6458,39 0,00 0.00 ~ Sra Maria Truño :;>alvaao Directora - Gerent ESTAT DE UQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST D'INGRESSOS D'EXERCICIS TANCATS Sra Maria Truñó Salvadó :epes i Mir Directora - Gerent legal ~I Consel1 de Govern DATA: 13.03.2017 RESULTAT PRESSUPOSTARI EXERCICI: 2016 MES: 12 CONCEPTES DRETS RECON.NETS OBLlGACIONS NETES AJUSTOS RESULTAT PRESSUP. A.OPERAClONS CORRENTS 368.159,33 364.641,08 B.ALTRES OPERACIONS NO FINANCERES O 3.786,99 1.TOTAL OPERACIONS NO FINANCERES 368.159,33 368.428,07 2.ACTIUS FINANCERS O O 3.PASSIUS FINANCERS O O RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI 368.159,33 368.428,07 -268,74 AJUSTOS 4.DESP.FINAN<;:ADES AMB REMANENT TRESORERIA PER DESP.GRAL O 5.DESVIAClONS DE FINAN<;:AMENT NEGATIVES DE L'EXERCICI O 6.DESVIACIONS DE FINAN<;:AMENT POSITIVES DE L'EXERCICI O O RESULTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT -268,74 Sra Maria Truñó Salvadó ~1YepesiMir Ima. Directora - Gerent . elegat onsell de Govern Exercici Comotab!e: 2016 ROMANENT DE TRESORERIA a 31/12/2016 IMPORTS ANY 2016 ~ IMPORT ANVANT: 201S"1 1. (+) Fons liquids 56.715,62 28.477,29 2. (+) Drets pendents de cobrament 15.000,00 12.035,93 (+) del Pressupost corrent 15.000,00 9.800,00 (+) de Pressupostos tancats 0,00 0,00 (+) d'operacions no pressupostáries 0,00 2.235,93 3. (-) Obligacions pendents de pagament 47.303,11 15.973,02 (+) del Pressupost corrent 31.818,99 6.458,39 (+) de Pressupostos tancats 0,00 0,00 (+) d'operacions no pressupostaries 15.484,12 9.514,63 4. Partides pendents d'aplicació 0,00 141,05 (-) cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 0,00 (-) pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 141,05 l. Romanent de tresoreria total (1 + 2 - 3 + 4) 24.412,51 24.681,25 11. Saldos de dubtós cobrament 0,00 0,00 111. Exc';s de finan9ament afectat 0,00 0,00 IV. Romanent de tresoreria per a despeses generals (1 -11 -111) 24.41 2,51 24.681,25 Nb;w~ Sra Maria Truñó Salvadó Ima. Sr~rtiz Castellví Directora-Gerent Presidenta del Consell de Govern ESTAT O'EXISTENCIES A CAIXA Desglós 8 digit Saldo Inicial Deure Haver Saldo Final 28477,29 738648,53 710410,20 56715,62 Desglós 2 digit 55 AL TRES COMPTES FINANCERS 0,00 19145,70 19145,70 0,00 De~glós 3 diqit 556 Moviments interns de tresoreria 0,00 16935,19 16935,19 0,00 5560000000 Traspassos de tresoreria 0,00 16935,19 16935,19 0,00 IDesglós 3 digit 557 Formalització 0,001 2210,511 2210,511 0,001 5570000000 Pagaments i cobraments per formalització 0,00 1194,22 1194,22 0,00 5570300000 Pa aments i cobraments per compensació 0,00 1016,29 1016,29 0,00 Des lós 2 di it 57 EFECTIU I ACTIUS LlQUIDS EQUIVALENTS 28477,29 719502,83 691264,50 56715,62 ,. - .... -_. - 16603,28 375086,94 337095,76 54594,46 5710000002076 - SANe SANTANDER 16603,28 375086,94 337095,76 54594,46 IDesglós 3 digit 575 Sancs i institucions de credit Comptes re 11874,011 7320,131 17072,981 2121,161 5751000012076 - HASILlTAT SESTRETES DE CAIXA 11874,01 7320,13 17072,98 2121 ,1 6 1D esglós 3 digit 578 Pagaments ordenats, pendents realització 0,001 337095,761 337095,761 0,001 5780200000 Pagament mitjan9ant transferencia 0,00 246657,11 246657,11 0,00 5780700000 Pagament cárrecs bancaris 0,00 90438,65 90438,65 0,00 Sra Maria Truñó Salvadó Directora-Gerent RELACIÓ DE DEUTORS PENDENT DE COBRAMENT A 31 DE DESEMBRE ITercer IDNI/NIF IGognoms/Ri'ó s«cial__ ISaldo Inicial _ JD"ure ________ JHaver ISaldo Final 01 900001 --750001 150001 Sra Maria Truñó Salvadó Directora-Gerent RELACIÓ DE CREDITORS PENDENT DE PAGAMENT A 31 DE DESEMBRE ITercer IDNIINIF ICognoms/Raó social ISaldoTniclal IDeure I Haver ISaldo Final I 0763000003 664703721 ASSESSORIA MONROS, SL 0,00 0,00 253,50 -253,50 0763000029 A27178789 OHL SERVICIOS INGESAN S.A. 0,00 0,00 102,84 -102,84 0763000049 F65680878 SERVEIS ASSOCIATS DE COMUNICACIÓ, S 0,00 0,00 3930,08 -3930,08 0763000056 A58030149 TOUR SA. MISSATGERS 0,00 0,00 11 ,36 -11 ,36 0763000080 46234246Z HUERTOS 0,00 0,00 3793,35 -3793,35 0763000090 47730971Z CURCOLL VALLÉS 0,00 0,00 1279,59 -1279,59 0763000093 33952210R 6ASSOLS MOREY 0,00 0,00 1639,55 -1639,55 0763000096 666694886 EL GUATEQUE,AGENCIA DE COMUNICACiÓN 0,00 0,00 1603,25 -1603,25 0763000097 661536884 ROVIRA DIGITAL S.L. 0,00 0,00 567,49 -567,49 0763000098 X2160274 E TONUCCI 0,00 0,00 1000,00 -1000,00 0763000099 53120189X SAURi SAULA 0,00 0,00 11979,00 -11979,00 0763000100 659960526 PROGESS, PROJECTES I GESTIÓ SERVEIS 0,00 0,00 4811,98 -4811 ,98 0763000101 F66334806 CRITIC SCCL 0,00 0,00 847,00 -847,00 I I I 0,001 0,001 31818,991 -31818,991 --+\~~ Sra Maria Truñó Salvadó Directora-Gerent Pressupost de despeses. Romanent de Credit (Ex. Corrent) a 31-12-2016 Romanents Compromesos Romanents No Compromesos Concepte Incorporables No Incorporables Incorporables No Incorporables Cap. J Oespeses personal 0,00 0,00 0,00 O Cap. 11 Béns corrents i serveis 0,00 O,OC¡ 9<ÓO 0,00 0,09 Cap. 111 Despeses financeres 0,00 0,00 0,00 12,18 Cap. IV Transferéncies Corrents 0,00 0,00 0,00 0,09 Cap. Vllnversions Reals 0,00 0,00 0,00 117,61 , TOTAL 0,00 g.¡rO 0,00 129,97 O/oC¡ Maria Truñó Salvadó Directora - Gerent ESTAT DE COMPROMISOS DE DESPESA AMB CARREC A EXERCICIS FUTURS EXERClCI: 2016 MES: 12 COMPROMISOS DE DESPESA Ecanl EXERCICI2017 EXERCICI 2018 EXERCICI 2019 EXERCICI2020 EXERC.SUCCESSIUS * 2 DESPESES EN BENS CORRENTS I SERVEIS 13.487,70 o o o o ** TOTALS 13.487,70 o o o o Sra Maria Truñó Salvadó Directora-Gerent ESTAT MOOIFICACIONS CE CREOIT Text Economic Retribucions basiques personal laboral fix 0,00 0,00 -16321 ,83 0,00 0,00 16321 ,83 0,00 13100 Laboral temporal 0,00 35000,00 55000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 16000 Seguretat social 0100 0,00 10000,00 10312,40 0,00 0,00 0,00 0,00 22699 A1tres des peses no detallades 0100 0,00 0,00 45,40 0,00 0,00 0,00 0,00 22706 Estudis i treballs tecnics (de recerca) 0100 0,00 27000,00 8819,00 0,00 0,00 18181 ,00 0,00 22799 Altres treballs professionals 0100 0,00 0,00 16009,43 0,00 0,00 312 ,40 0,00 35201 lnteressos de demora 0100 0,00 0,00 181,00 0,00 0,00 0,00 0,00 35901 Altres des peses financeres 0100 0,00 0,00 0,00 50,00 0,00 0,00 0,00 0,00 48100 Transferencies a families i institucions sense luc 0100 0,00 0,00 15000,00 15000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 62600 Eouips per 3 processos de la informació 0100 0,00 0,00 3000,00 904,60 0,00 0,00 2095,40 0,00 0,00 36910,631 0.001 90000,001 90000,001 0,00 1 0,001 36910,63 0,00 ~ Sra Maria Truñó Salvadó Directora - Gerent ESTAT DE COMPROMISOS D'INGRÉS AMB CARREC A EXERCICIS FUTURS EXERCICI: 2016 MES: 12 COMPROMISOS DE DESPESA No hi ha compromisos d'ingrés amb cárrec a exercicis futurs Sra Maria Truñó Salvadó Directora-Gerent ESTAT DE DESPESES AMB FINAN¡;AMENT AFECTAT Ingressos Total Despeses Romanent Projecte' Agent Finam;ador 31 des 2015 2016 disponible 2016 Concepte desp 2016 31 des 2016 Pendent de fer SEGUIMENT POlfTlQUES EDUCATIVES MUNICIPAl S 0,00 90.000,00 90.000,00 I ESTUDIS AVALUACIÓ I PROPOSTA DE MlllORA DE 84.000,00 6.000,00 SHEILA GONZÁl EZ. OPORTUNITATS EDUCATIVES SCN I CREIXER BESOS SERVEIS I PROGRAMES EDUCATIUS A BARCelONA 80.000,00 4.000,00 SHEILA GONZÁlEZ. INFORME ANUAL EDUCACIÓ SCN Insti tut Municipal d'Educació de Ba rcelona (IMEB) 78.350,00 1.650,00 GRUP UB. AVALUACIÓ PROG. AUD IENCIA PÚBLICA NOIS I NOIES BeN 66.371,00 11.979,00 EN RIC SAURí. ESTUDI CAM!NS ESCOLARS I PATI S OBERTS 57.371,03 8.999,97 ALBERT SANCHEZ GELABERT. DOCTORAND 30.721,03 26.650,00 ELENA SINTES. CONTRACTE LABORAL TEMPORAL 22.065,31 8.655,72 SEGURETAT SOCIAL EMPRESA ElENA SINTES I ALBERT SANCHEZ 17.951,31 4.114,00 INDIC. SUPORT DINAMITZAC IÓ 4 GRUPS FOCALS EDUCACIO 8.951,34 8.999,97 POL MACEIRA DUCH. DOCTORAND 8.704,66 246,68 SEGURETAT SOCIAL EMPRESA POL MACElRA DUCH. DOCTORAN O 6.928,08 1.776,58 LAJA CURCOll (25%) COMUNICACIO PROJECTE 1.899,60 5.028,49 MARIA TRUÑO. (8%) DIRECCIÓ ESTRATEGICA I GERENCIA 1.134,27 765,33 NACHO HUERTOS. DESPESES COMPTASILlTAT (5%) -21,31 1.155,59 DQLORS LEON. DES PESES ADMINISTRACIÓ (5%) 0,00 0,00 Total 0,00 90.000,00 90.021,31 0,00 0,00 Ingressos Total Despeses Romanent Projecte I Agent Finam;ador 31 des 2015 2016 disponible 2016 Concepte desp 2016 31 des 2016 Pendent de fer 51STEMAT1TZACIÓ I SEGUIMENT D'IN01CADORS 0,00 60.000,00 60.000,00 SOBRE INFAN CIA I ADOLESCENCIA A BARCELONA 47.013,31 12.986,69 GESQP. ESTU Dl BENESTAR SUBJECTI U INFANTS I ADOLESCENTS Aj untament de Barcelona 19.843,45 27.169,86 LAJA PINEDA. CONTRACTE LABORAL TEMPORAL (90%) 11.445,96 8.397,50 SEGURETAT SOCIAL EMPRESA LAJA PINEDA (90%) 2.445,99 8 .999,97 MARIA JOSEP COROMJNES. DOCTORAND 2. 199,31 246,68 SEGURETAT SOCIAL EMPRESA MAR!A JOSEP COROMINES 1.352,31 847,00 GINY COMUNICACIÓ SL INFOGRAFIA 626,31 726,00 UNIVERSITAT G1RONA. DISSENY INFORME RESULT. EBSIB -87,59 713,90 WOPALA DISSENY MAILING 0,00 0,00 Total 0,00 60.000,00 60.087,59 0,00 0,00 , I~ Sra Maria Truño Salvado Directora - Gerent ~= Ajuntament de Barcelona • INTERVENCIÓ Consorci Institut d'Infimcia i Món Urba Informe de la Iiquidació del pressupost de I'exercici 2016 1. Normativa d'aplicació 2. Modificacions de Pressupost 3. Estat d'execució del Pressupost 4. Resultat pressupostari 5. Avaluació del compliment de I'objectiu d'estabilitat pressupostaria. 6. Romanent de tresoreria 7. Romanents de credit. 1. NORMATIVA n' APLICACIÓ Es troba recollida en els següents textos legals i reglamentaris: Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Regim Local, amb les modificacions introduldes per la Llei 27/2013 de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l' Administració Local. Llei 40/2015, d'! d'octubre, de Regim Jurídic del Sector Públic (art. 122). Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de mar9, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (artic1e 191). Reglament Pressupostari, aprovat pe! Reial Decret 500/90, de 20 d'abril (at1ic1es 89 a 105). Instrucció del Model NOffilal de Comptabilitat Local (ICAL-2013), aprovada per Ordre HAP1178112013 de 20 de setembre. Llei Orgilllica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, amb les modificacions introduldes per la Llei Organica 912013 de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector público Reial Decret 1463/2007 de 2 de novembre, pe! qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d'estabilitat pressupostaria, en la seva aplicació a les entitats locals. La liquidació del pressupost s'haura d'aprovar per la Presidenta del Consorci, d'acord amb la lletra b.7) de l'at1ic1e 10 deis seus estatuts. lnfonnc liquidació pressupost-2016.docx Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ 2. MODIFICACIONS DE PRESSUPOST Durant l'any 2016 el Consorci Institut d'Infimcia Món Urbil ha realitzat les següents modificacions del pressupost: 01/01/2016 Press.uPOsiiIlIcial: ..•...•.........................••. 278.558,04 OC Generncions de Credit 90.000,00 TFR- Trans fel-encies de credit - baixa -36.910,63 TFR+ Transfel-encies de credit - alta 36.910,63 31/12/2016 PiessllflOsf IinaI· ........ ......•................•..... ,.... 368.558,04 Segons estableix l'al1icle 43.2 del RD 50011990, la tramitació deis expedients de generacions de credit s'haura de regular en les bases d'execució del pressupost. D'acord amb el qne es regula a la base d'execució quarta del pressupost del Consorci, les generacions de credit han estat aprovades per la Direcció del Consorcio Les transferencies de credil del primer semestre s'han efectuat entre pm1ides de capítols diferents pero totes elles dins del mateix gmp de programa 463 (investigació científica, tecnica i aplicada), mentre que les del segon semestre s'han comptabilitzat dins del subprograma 23032 que no apareix en l'ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre per la que s'aprova l'estmctura deis pressupostos de les entitats locals. D'acord amb les bases d'execució del pressupost del 2016, el pressupost del Consorci per aquest any tan soIs tenia el gmp de programa 463 (investigacio científica, tecnica i aplicada), per tant durant el segon semestre s'ha efectuat un canvi de l'area de despesa sense qne s'hagi aprovat pel Consell de Govern. Veure infOlmes d'Intervenci6 de les transferencies del segon semestre. Observa ció D'acord amb l'at1icle 179.2 del TRLRHL, el canvi de l'Área de despesa és competencia del Consell de Govern, excepte quan les baixes i les altes afectin a credits de personal. 3. ESTAT D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST El grau de realització del Pressupost a 31 de desembre ha estat el següent: Credils ¡1I'!ciáls C!edíts', ' "bl¡ji~io,i$ ,', :Pagaments l'en&nt Despeses ' %~1l -%4!3 %5/4 ' (1) ~krlD.¡Hus (2) re(;o~e~(J) : ,"JJ;(4) ,: pagaDi,ent (5) Operacions corrents 275.558,0-1 364.653,44 32,33% 36"-641,08 100,00% 332.822,09 91,27% 31.818,99 8,73% l. Despeses de personal 134.810,96 183.801,53 36,34% 183.801,53 100,00% 183.801,53 100,00% 2. llispescs btns i serveis 128.647,08 153.520,91 19,33% 153.520,82 100,00% 121.701,83 79,27% 31.818,99 20,73% 3. Dt'spescs ímanct'rt's 100,00 331,00 231,00% 318,82 96,32% 318,82 100,00% 4. Transf. corunts 12.000,00 27.000,00 125,00% 26.999,91 100,00% 26.999,91 100,00% Operacions de capital 3.000,00 3.90"¡,60 30,15% 3.786,99 96,99% 3.786,99 100,00% 0,00 6.lnversionsrt'als 3.000,00 3.904,60 30,15% 3.786,99 96,99% 3.786,99 100,00% TOTALDESPESES : 278.558,04 ' '368.558,04 32,31~ 368,428,07 99.96% 336.609,08.-: 91,36% lUJ8.99 8,64%: Infonlle liquidació pressupost~2016.docx 2 Ajuntament de Barcelona INTERVEN CiÓ Predsió inkial Previs.i6 Re<.:"3ptat Penrent lngressos %2/1 Drets neis (3) %31l %413 %514 (1) áefmilh'a(2) liquid(4) coocament (5) 3. Ta.'H'S i alIfes ingres50s 42,30 42,30 100,00% 4. Transf. correnls 218.552,03 368.552,03 32,31% 368.117,03 99,88% 353.117,03 95,93% 15.000,00 4,07% 5. Ingr<'!<>Os Eatrimonials 6,01 6,01 TOTAL INGRE$()S 278.558,04 368.558,04 32,31% 368.159,33 99,89% 353.159,33 95,93% 15.000,00 4,01% • En relació al pressupost d'ingressos s'han liquidat drets gaire bé pel 100 % de la previsió definitiva. Aquest percentatge és superior al de l'any 2015, que va ser superior al 75%. • El nivell de recaptació s'ha situat en el 96 % deis drets reconeguts en l'exercici, superior al de l'exercici anterior, que va ser del 95,3%. Resten pendent de cobrament 15.000,00 €, que corresponen a l'lnstitut Municipal d'Educació. • Pel que fa al pressupost de despeses s'han reconegut obligacions per gaire bé el 100% deis credits definitius. Aquest percentatge és superior al de I'exercici 2015, que va ser de 88,1 %. • El nivell de pagament es situa en el 91,4% de les obligacions reconegudes, i resta pendent de pagament l'import de 31.818,99 €. 3.1 ESTAT n'INGRESSOS L'Estat d'ingressos de la Iiquidació del pressupost del Consorci a 31 de desembre de 2016, és el segUent: 2016 2015 Drets liquidals Jmport % Import % Difel'ClIcia % Operacions corrcnts 368.159,33 100,00% 209.347,79 100,00% 158.811,54 75,86% 3. Taxcs i altres ingrcssos 42,30 0,01% 9.824.78 4,69% -9.782,48 ~99,57% 4. Transf. corrcnts 368.117,03 99,99% 199.489.31 95,29% 168.627,72 84,53% 5. In~cssos 2utrimonials 33,70 0,02% -33,70 ~100,OO% -ro 1;\ L INGlU:SSOS 368.159,33 100,00% 209.347,79 100,00% 158.811,54 75,86% • EIs ingressos del Consorci provenen en la seva totalitat (99,9%) de les transferencies corrents, segons el detall seg¡¡ent: 'fransfercncies cOITcnls 2016 2015 Ingressos lmporf % Import % Diferencia % Ajuntumcnt de Barcelona 262.477,03 71,30% 202.477,03 101,50% 60.000.00 29,63% JusI. Mpal. f)'Educació 90.000,00 24,45% 90.000,00 > 1.000,00% Diputació de Barcelona 16.075,00 4,37% 16.075.00 8,06% Administració de l'Esta! -435,00 -0,12% -19.062.72 -9,56% 18.627,72 Total 368.117,O3 100,00% 199.489,31 100,00% 168.627,72 84,53% • Respecte a l'any anterior s'observa un increment mol! elevat de més del 84%, COlll a conseq¡¡encia de l'important augment de les transferencies corrents del grup municipal (Ajuntament de Barcelona i Institut Municipal d'Educació), degllt, basicament, als seg¡¡ents nous encarrecs que no figlll'aven en l'any 2015: Informe liquidació prcssupost-2016.docx 3 Ajuntament de Barcelona INTERVEN Entitat Enefmee Imp0l1 Ajuntament lndicadors sobre infancia ¡adolescencia 60.000,00 IMEI3 A valuació programes cducatius 90.000,00 Total 150.000,00 Per aUre part, I'any 20 J 5 es va haver de retornar part deis subvencions atorgades pel Ministeri d'Economia i Competitivitat per a la formació de personal investigador el que va suposar una disminució deis ingressos que aquest any no s'ha tingut. 3.2 ESTAT DE DES PESES El Consorci ha canviat el programa informittic de comptabilitat a mitjans d'any 2016, de tal manera que fins el30 dejuny de 2016 es comptabilitzava amb el programa CEGAP, i a partir de l' I de juliol amb el programa SAP-ECOFIN. El canvi de programa a mitat d'exercici economic, ha comportat que s'ha hagut de replicar en el nou programa els assentaments del primer semestre comptabilitzats en el programa antic. Per raons que aquesta Intervenció desconeix, els assentaments de I'estat d'execució de despeses s'han comptabilitzat en el subprograma 23032 que no apareix en I'ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre per la que s'aprova I'estructura deis pressupostos de les entitats locals, en 1I0c del grup de programa 463 (investigació científica, tecnica i aplicada) que era el que corresponia d'acord amb la base segona de les bases d'execució del pressupost del Consorci per a l'any 2016. Obsel'vació La copia deis assentaments al nou programa de comptabilitat ha de respectar el grup de programa aprovat per les bases d'execució del pressupost per a I'any 2016. En qualsevol cas el canvi de l' Area de Despesa ha de seguir el procediment establert pel Text Refós de la Uei Reguladora de les Hisendes Locals i ha d'esser aprovat pel Consell de Govern del Consorci. L'Estat de despeses de la liquidació del pressupost del Consorci a 31 de desembre de 2016 és el segUent: 2016 2015 Obligacions rcconegudes Import % Jmport % Diferencia % Operacions corrents 364.641,08 98,97% 245.465,26 100,00% 119.175,82 48,55% l. Despeses de personal 183.801,53 49,89% 138.653,94 56,49% 45.147,59 32,56% 2. Despeses rens i scr\'cis 153.520,82 41,67% 93.567,96 38,12% 59.952,86 64,07% 3. Dcspeses financeres 318,82 0,09% 7.243,36 2,95% -6.924,54 -95,60% 4. Transf. corrents 26.999,91 7,33% 6.000,00 2,44% 20.999,91 350,00% Operaciolls de capital 3.786,99 1,03% 3.786,99 >1.000,00% 6. IIwcrsiolls renls 3.786,99 1,03% 3.786,99 >1.000,00% 1U'I,\LDESPESES 368.428,07 100,00% 245.465,26 100,00% 122.962,81 50,09% • Respecte a I'any anterior s'observa un increment molt elevat de poc més del 50%, com a conseqüencia de I'important augment en la despesa corrent de més del 48%. Informe liquidació pressupost-2016.docx 4 • Ajuntament de Barcelona INTERVEN CiÓ • Les despeses de personal de l'Institut ha augmentat en més del 32%. Segons informe de la Directora Gerenta del Consorci, es deu principalment al segUent "dural/ll'exercici 2016 la tecnÍca responsable de secretaria va passar a la si/uació de jubilació parcial anticipada que va donar l/oc a UIl con/raete de I'ellell per una persona amb categoria de lecllica superior el/ sociologia. .... Per allra bal/da, cal complabililzar la cOl/lraclació lemporal per obra i servei d'w1G lecnica superior en sociologia pe,. a funcions de Cap de coneixemenl des de maig de 2016. així com els coslos de la segurelal sociallambé de/s Ires esludial/ls de docloral en practiques extracurriculars que reben lIna beca subjecle ([ cotització ". Al respecte cal tenir en compte all6 previst a l'articJe 19 Dos de la L1ei 4812015, de 29 d'octubre, de Pressupostos Generals de I'Estat per a I'an)' 2016, segons el qual durant l' exercici 2016 les retribucions del personal al servei del sector públic no podran experimentar un increment global superior al 1% respecte a les vigents el 31 de desembre de 2015, en termes d'homogenei'tat per als dos períodes de la comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a la seva antiguitat. Igualment cal tenir present que d' acard amb la disposició addicional disset de I'esmentada L1ei 48/2015, la contractació temporal tan soIs es podra fer en casos excepcional s i per a cobrir necessitats mgents e inajornables, que s'hama de justificar en l'expedient corresponent. • La despesa del capítol 2 (compra de béns i serveis) experimenta un increment superior al 64%, degut bitsicament a l'augment de les despeses de publicitat i a la d'estudis i treballs tecnics. Les despeses de publicitat s'han incrementat en més de 10 vegades respecte a les de l'an)' 2015, passant de 3.717,12 € a 39.548,94 €, mentre que les despeses d'estudis i treballs tecnies s'han incrementat en prop del 82%, passant de 50.711,49 € a 92.260,71 €. Aquesta partida d'estudis i treballs tecnics i professional representa més del 60% de tot e capítol 2 de compres de béns i serveis. • La despesa del capítol 4 es correspon bitsicament als ajuts per formació als becaris que realitzen practiques a I'Institut. Respecte a l'an)' 2015 ha augmentat en un 350%. 4 RESULTATPRESSUPOSTARI Aquest estat ens informa del superitvit o deficit de fina!wament, és a dir, la capacitat o necessitat de fina,wament de I'ens generada per les operacions pressupostitries de I'exercici. RESULTATPRESSUPOSTARI 2016 2015 % Operacions no financeres (cap. t al 7) -268,74 -36.117,47 -99,26% + Drets reconeguts nets 368.159,33 209.347,79 75,86% - Obligacions reconegudes netes -368.428,07 -245.465,26 50,09"10 Operacions financel'cs (cap. 8 i 9) 0,00 0,00 + Drets reconeguts nets 0,00 0,00 - Obligacions reconegudes netes 0,00 0,00 Resulfat In'cssUI~stal'i de l'exel'cici -268,74 -36.117,47 -99,26% - Desviacions de financ;ament positives de l'exercici - - + Desviacions de finan¡;ament negatives de I!exercici - - + Desp. financ;ades amb romo Hquid de tresoreria - - RESULTATPRESSUPOSTARIAJUSTAT -268,74 -36.117,47 -99,26% Informe liquidació pressllpost-2016.docx 5 Ajuntament de Barcelona • En comparació a I'exercici anterior s'observa que, gracJes a l'increment de les transferimcies corrents, el resultat pressupostari ha millorat notablement, i durant l' exercici 2016 ha estat negatiu només en 268,74 €, mentre que el de I'any 2015 ha va ser en 36.117,47 €. 5 AVALUACIÓ DEL COMPLIMENT \lE L'OIlJECTIU D'ESTABlLITAT PRESSUPOSTÁRIA L'article 16.2 del RO 1463/2007 de 2 de novembre, pe! qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Uei d'estabilitat pressupostaria, en la seva aplicació a les entitats locals, estableix que: "la Intervención local elevará al Pleno un informe sobre el cumplimiento del objetivo de estabilidad de la propia entidad local y de sus organismos y entidades dependientes. El informe se emitirá con carácter independiente y se incorporará a los previstos en los articulas 168.4, 177.2 Y 191.3 del texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, referidos respectivamente, a la aprobación del presupuesto general, a sus modificaciones y a su liquidación l '. Objeetiu d'estabilitat pressupostaria L'article 3 de la Uei Organica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostilria i sostenibilitat financera, estable ix que: "l. La elaboración, aprobación y ejecución de los Presupues/os y demás actuaciones que afecten a los gastos o ingresos de los distintos sujetos comprendidos en el ámbi/o de aplicación de es/a Ley se realizará en lIIl marco de es/abilidad presupues/aria, coherente con la normativa europea. 2. Se en/enderá 1'01' es/abilidad presupues/aria de las Adminis/raciones Públicas la si/uación de equilibrio o de sllperávi/ es/rllc/llral". La instnnnentació del principi d'estabilitat pressupostilria es realitza a !'article II de la mateixa norma, en el que es posa de manifes! que "para el cálclllo del déjici/ es/ruc/llral se aplicará la me/odología u/ilizada 1'01' la Comisión Europea en el marco de la J/orl1laliva de es/abilidad presupuestaria", La capacitat de fin"wament en termes de comptabilitat nacional es determina a partir de la diferencia entre els ingressos i les des peses no financeres (capitols I a 7 del pressupast deis cansareis), aplicant posterionnent els ajustaments necessaris per tal de convertir les magnituds pressupostaries als termes previstos en el SECo Saldo de les operacions no financeres: Drets reconeguts (Caps. I a 7) 368.159,33 Obligacions reconegudes (Caps. I a 7) -368.428,07 Saldo d'operacious uo fiuauceres -268,74 Aj ustaments: Per determinar els ajustameuts a realitzar sobre els imports pressupostaris, s'ha tingut en eompte el "Manual de cálculo del déficit en contabilidad nacional adaptado a las entidades locales", elaborat per la Intervenció General de !'Administració de l'Esta!. Informe liquidació pressupost-201 6.docx 6 • Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ En el cas del Consorci, l'linic ajustament a realitzar és el corresponent a I'aplicació del criteri de caixa en els ingressos del capítol 3 de I'estat d'ingressos del pressupost del Consorcio D'acord amb aquest criteri s'ha de fer I'ajustament següent: Drets pendent de cobrament, capítol 3, pressupost corrent 0,00 Cobraments del capítol 3 de pressupostos tancats 9.800,00 Ajllst a realitzar 9.800,00 Detenninació de la capacitat o necessitat de ftnan,ament del Consorcio S'obté aplicant al saldo de Ics operacions no ftnanceres els ajustaments obtinguts d'acord amb el manual de la IGAE. En el present cas és el segiient: Saldo de les operacions no ftnanceres -268,74 Total ajustaments d'acord manual de la IGAE 9.800,00 Capacitat de fiuau,ament 9.531,26 Pel que fa al compliment de la regla de despesa previst a l'article 12 de la Llei Organica 212012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat ftnancera sera objecte d'aml.lisi a l'informe de la Intervenció General de l' Ajuntament de Barcelona relatiu a I'aprovació del compte general de la corporació, on es presentara en termes consolidats d'acord amb els criteris SECo 6 ROMANENT DE TRESORERlA El romanent de tresoreria és un estat que detecta la liquidesa ftnancera de I'entitat, amb una transcendencia ftnancera ilegal. ROMANENT DE TRESORERIA 2016 2015 Diferencia (+) Fons líquids 56.715,62 28.477,29 28.238,33 (+) Drcts pcndcnts de cobramcnt 15.000,00 12.035,93 2.964,07 (+) del Pressupost corren! 15.000,00 9.800,00 5.200,00 (+) deIs Pressupostos tancats 0,00 0,00 0,00 (+) d'operacions no pressupostaries 0,00 2.235,93 -2.235,93 (-) Obligaciolls pcndcnts de pagamcnf 47.303,11 15.973,02 31.330,09 (+) del Pressupost corren! 31.818,99 6.458,39 25.360,60 (+) deis Pressupostos tancats 0,00 0,00 0,00 (+) d'operacions no pressuposlaries 15.484,12 9.514,63 5.969,49 (+) Partidcs ()endent d'aplicació 0,00 141,05 -141,05 (-) cobramcnts realitzats pendents d'aplicació definitiva 0,00 0,00 0,00 (+) oag. realitzats ocndents d'aolicació definitiva 0,00 141,05 -141,05 (=) Romancnt dc Trcsorcria Total 24.412,51 24.681,25 -268,74 (-) Saldos de dubtós cobrament 0,00 0,00 0,00 1(_) Excés de finalH;runent afcetat 0,00 0,00 0,00 (=) Romanent dc Trcsorcria I)CI" a des peses gcncrals 24.412,51 24.681,25 -268,74 D' acord amb la L/ei orgimica 2/2012 de 27 d'abril, d' estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, el destí del romanent de tresoreria vindra condicionat per I'import de la capacitat de finan,al1lent del conjunt de les entitats que consoliden amb l' Ajuntal1lent de Barcelona a efectes del cOl1lpliment del principi d'estabilitat pressupostaria, per tant aquesta Intervenció considera que no es pot utilitzar el romanent de tresoreria per a despeses general s sense que previal1lent Informe liquidació pressupost-2016.docx 7 Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ s'hagi determinat la capacitat financera de tot el grup municipal I'ill'gan competent de l' Ajuntament de Barcelona autorilzi la seva aplicació. 7 ROMANENTS nF. cRÉnrr Els romanents de cred it de I'exercici que es liquida són els saldos deis credits definitius no afectats a l compliment d'obligacions reconegudes que, en el cas del Consorci, sumen un import de 129,97 €, deis quals 129,88 són cred its disponibles i la resta credits compromesos. B ~ce lon Inforllle liquidació pressupost-2016.docx 8 institut IA juntament de Barcelona Anfancoa I Diputació d~ Bilrc~lona Univer!>itat de Barcelona adolescencfa Universitat Autónoma de Barcelona INTERVENCró AVAN<; DE LA LIQUIDACrÓ DEL PRESSUPOST DEL 2017 DEL CONSORCI INSTITUT D'INFANCIA 1 MÓN URBA D'acord amb l'artic1e 18 b) del Real Decret 500/1990, de 20 d'abril, aquesta Intervenció elabora el següent avanl( de la liquidació del pressupost del 2017 del Consorci Institut d'Inrancia i Món Urba, perque s'inc1ogui en el projecte de pressupost per a l'any 2018. Aquest avanl( s'ha realitzat tenint en compte el contingut establert en les regles 55-57 de l'ordre HAP/I781/2013 de 20 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local. PRlMER :PART.- LlQUIDACIÓ DELPRESSUPOST 2017 DEL CONSORC! A 31107/20]7 Estat de despeses i d'ingressos En l' Annex 1, s'adjunta l'estat de despeses i d'ingressos del Consorci a data 31 de juliol de 2017. Resultat Pressupostari a 31 de juliol de 2017 D'acord amb aquests estat de despeses i ingressos obtenim el resuItat pressupostari següent: Resultat pressupostari 31/07/2017 (+) Drets reconeguts nets 423.552,03 (-) Obligacions reconegudes netes 214.291 ,54 (=) Resultat pressupostari 209.260.49 SEGONA PART.- ESTIMACrÓ LlQUlDACTÓ PRESSUPOST20]7 En l'Annex 2, s'adjunta l'estimació de l'estat de despeses i ingressos a 31 de desembre de 2017. Els criteris utilitzats per fer aquesta estimació han estat els següents: Ingressos Segons la informació facilitada pel departament d'administració del Consorci, en el segon semestre esta previst que es reconeguin drets per un import de 11.350,00 euros corresponents a dos encarrec del Consorci d'Educació de Barcelona. Per altre part, també segons informació facilitada per l'IIAB, abans de finalitzar l'any s'haura de procedir a la devolució de 1.190,89 € de subvencions del Ministeri d'Educació deIs anys 2009-2010. Despeses Despeses de personal: Resten per comptabilitzar les nommes d'agost a desembre. S'ha multiplicat el cost de la nomina mensual pels 5 mesos que resten per comptabilitzar més la paga extraordinaria del mes de desembre per aquell personal que no la té distribuIda mensualment. Contractes. Es considera que els contractes adjudicats per al' any 2017 s' executaran en la seva totalitat, per tant, l'import que resta per comptabilitzar és la diferencia entre l'import adjudicat i les obligacions ja reconegudes a 31 de juliol. A més a més s 'han tingut en compte els nous contractes que, d'acord amb la informació facilitada pel departament d'administració del Consorci, esta previst realitzar d'aquí a fmal d'any. Altres despeses. S 'ha realitzat una projecció de la despesa pels cinc mesos que manquen, de forma proporcional a la despesa realitzada durant els set primers mesos de l'any. Transferencies corrents. En aquest capítol, només es comptabilitzen les beques i ajuts per estudiants de postgrau o doctorat de les Universitats Consorciades. En aquests moments hi ha dos estudiants realitzant practiques al Consorcio Segons informació de la gerencia, aquestes beques fmalitzen el mes de setembre. S'ha multiplicat l'import de les ajudes pagades durant el mes de juliol pels dos mesos (agost i setembre) que resten per comptabilitzar. A partir del mes de setembre es signa un conveni amb la Universitat amb una despesa prevista per a l'any 2017 de 15.000,00 euros. Inversions. Segons el departament d'administració la despesa total per aquest any i concepte és de 2.000,00 €. Estimació Resultat Pressupostari a 31/12/2017 D'acord amb les estimacions anteriors, el resultat pressupostari a 31/12/2017 seria el següent: Estimació resultat pressupostari 31/12/2017 (+) Drets reconeguts nets 433.711,14 (-) Obligacions reconegudes netes 434.873,48 (+) Desviacions negatives 0,00 (-) Desviacions positives . 0,00 {=) R~sul!.at pressupostari estimat -1.162,34 Barcelona, a 18 d' agost de 2017. CONSORCI INSTITUT INFANCIA I MÓN URBÀ ANNEX - 1 ESTAT A 31 DE JULIOL DE 2017 Previsió Incorporació Altres Previsió % Drets % Drets Drets % Recaptat % Pendent % Ingressos inicial (1) Romanent Modificacions definitiva (2) 2/1 liquidats (3) 3/2 anul·lats (3) nets (4) 4/2 líquid (4) 4/3 cobrament (5) 5 / 3 (4)-(2) Operacions corrents 1. Impostos directes 2. Impostos indirectes 3. Taxes i altres ingressos 0,00 0,00 0,00 100,0 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 4. Transf. corrents 333.552,03 90.000,00 423.552,03 127,0 423.552,03 100,0 0,00 423.552,03 100,0 270.514,53 63,9 153.037,50 36,1 0,00 5. Ingressos patrimonials 6,01 6,01 100,0 0,00 0,0 0,00 0,00 0,0 0,00 0,00 -6,01 Operacions de capital 6. Alienació d'inv. reals 7. Transf. de capital 8. Actius financers 0,00 0,00 9. Passius financers TOTAL INGRESSOS 333.558,04 0,00 90.000,00 423.558,04 127,0 423.552,03 100,0 0,00 423.552,03 100,0 270.514,53 63,9 153.037,50 36,1 -6,01 Crèdits Incorporació Altres Crèdits % Despeses % Obligacions % Pagaments % Pendent % Romannets de Despeses inicials (1) Romanent Modificacions definitius (2) 2/1 compromeses (3) 3/2 reconegudes (4) 4/2 líquids (4) 4/3 pagament (5) 5 / 3 crèdit Operacions corrents 1. Despeses de personal 195.505,60 0,00 195.505,60 100,0 113.473,35 58,0 113.473,35 58,0 97.752,72 86,1 15.720,63 13,9 82.032,25 2. Despeses béns i serveis 121.552,44 69.000,00 190.552,44 156,8 155.362,08 81,5 83.081,90 43,6 67.652,90 81,4 15.429,00 18,6 107.470,54 3. Despeses financeres 100,00 0,00 100,00 100,0 35,69 35,7 35,69 35,7 35,69 100,0 0,00 0,0 64,31 4. Transf. corrents 14.400,00 21.000,00 35.400,00 245,8 16.183,34 45,7 16.183,34 45,7 14.520,22 89,7 1.663,12 10,3 19.216,66 Operacions de capital 6. Inversions reals 2.000,00 0,00 2.000,00 1.517,26 75,9 1.517,26 75,9 1.517,26 0,00 482,74 7. Transf. de capital 8. Actius financers 9. Passius financers TOTAL DESPESES 333.558,04 0,00 90.000,00 423.558,04 127,0 286.571,72 67,7 214.291,54 50,6 181.478,79 84,7 32.812,75 15,3 209.266,50 CONSORCI INSTITUT INFANCIA I MÓN URBÀ ANNEX - 2 ESTIMACIÓ DELS ESTATS A 31 DE DESEMBRE DE 2017 Previsió Incorporació Altres Previsió % Drets % Drets % Ingressos inicial (1) Romanent Modificacions definitiva (2) 2/1 liquidats (3) 3/2 Estimació nets (4) 4/2 Operacions corrents 1. Impostos directes 2. Impostos indirectes 3. Taxes i altres ingressos 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 4. Transf. corrents 333.552,03 90.000,00 423.552,03 127,0 423.552,03 100,0 10.159,11 433.711,14 102,4 5. Ingressos patrimonials 6,01 6,01 100,0 0,00 0,0 0,00 0,00 0,0 Operacions de capital 6. Alienació d'inv. reals 7. Transf. de capital 8. Actius financers 0,00 0,00 0,00 9. Passius financers TOTAL INGRESSOS 333.558,04 0,00 90.000,00 423.558,04 127,0 423.552,03 100,0 10.159,11 433.711,14 102,4 Crèdits Incorporació Altres Crèdits % Obligacions % Obligacions % Despeses inicials (1) Romanent Modificacions definitius (2) 2/1 reconegudes (4) 3/2 Estimació reconegudes (4) 4/2 Operacions corrents 1. Despeses de personal 195.505,60 0,00 0,00 195.505,60 100,0 113.473,35 58,0 82.174,60 195.647,95 100,1 2. Despeses béns i serveis 121.552,44 0,00 69.000,00 190.552,44 156,8 83.081,90 43,6 119.538,36 202.620,26 106,3 3. Despeses financeres 100,00 0,00 0,00 100,00 100,0 35,69 35,7 60,00 95,69 95,7 4. Transf. corrents 14.400,00 0,00 21.000,00 35.400,00 245,8 16.183,34 45,7 18.326,24 34.509,58 97,5 Operacions de capital 6. Inversions reals 2.000,00 0,00 0,00 2.000,00 1.517,26 75,9 482,74 2.000,00 100,0 7. Transf. de capital 8. Actius financers 9. Passius financers TOTAL DESPESES 333.558,04 0,00 90.000,00 423.558,04 127,0 214.291,54 50,6 220.581,94 434.873,48 102,7 ANNEX DE PERSONAL PRESSUPOST 2018 ANNEX DE PERSONAL - PRESSUPOST 2018 Retribucions bàsiques Complements TOTAL D irectora - Gerent 50.000,00 0,00 50.000,00 Tècnic superior - Cap de coneixement 39.000,00 0,00 39.000,00 Tècnic superior – Cap projectes 38.000,00 0,00 38.000,00 Tècnic administratiu 8.813,52 11.566,68 20.380,20 TOTAL LABORALS 135.813,52 11.566,68 147.380,20 TOTAL PRESSUPOST 135.813,52 11.566,68 147.380,20 ANNEX D’INVERSIONS PRESSUPOST 2018 Durant l’any 2018 està prevista cap inversió. INFORME ECONÒMIC FINANCER PRESSUPOST 2018 INTRODUCCIÓ Aquest informe es realitza d’acord amb el previst a l’article 18.1 lletra e) del RD 500/1990 de 20 d’abril, segons el qual, al projecte de pressupost caldrà afegir un informe econòmic financer, en el que s’exposin les bases utilitzades per a l’avaluació dels ingressos i de les operacions de crèdit previstes, la suficiència dels crèdits per atendre el compliment de les obligacions exigibles i les despeses de funcionament dels serveis i, en conseqüència, l’efectiu anivellament del pressupost que es presenta per a la seva aprovació. El pressupost de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona per a l’any 2018 es fixa en 333.552,03 €. El projecte de pressupost es presenta equilibrat entre ingressos i despeses, per tant sense dèficit, conforme el que disposa l’article 165.4 del TRLRHL, i acompleix l’objectiu d’estabilitat pressupostària d’acord amb el que regula la Llei General d’Estabilitat Pressupostària. BASES UTILITZADES PER AVALUAR ELS INGRESSOS Els ingressos del Consorci provenen en la seva totalitat de les aportacions de dues de les administracions consorciades, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, segons el detall següent: Ingressos Previsió 2018 % Aportació Ajuntament de BCN 317.477,03 95,18% Aportació Diputació de BCN 16.075,00 4,82% Total aportacions ordinàries 333.552,03 100,00% En aquests moments les administracions consorciades encara no han aprovat el seu pressupost per a l’any vinent, però s’ha pogut confirmar que en el capítol 4 (transferències corrents) del projecte de pressupost que està tramitant l’Ajuntament de Barcelona, ha inclòs les transferències a favor de l’Institut Infància que coincideixen amb els imports que aquest Institut ha previst com ingressos en el seu pressupost per a l’any 2018. En concret les aportacions previstes en el projecte de pressupost de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2018, figura: Aportacions Ajuntament de Barcelona Import Aportació ordinària a l’IIAB 317.477,03 Total transferències de l’Ajuntament a l’Institut Infància i 317.477,03 Adolescència de Barcelona, C. (IIAB) Quant a la Diputació ens han confirmat que en el projecte de pressupost per a l’any 2018 preveuen una transferència corrent a favor de l’Institut Infància igual a l’aportació de l’any 2017, que va ser de 16.075,00 €. OPERACIONS DE CRÈDIT En el projecte de pressupost de l’Institut Infància per a l’any 2018 no es preveuen operacions de crèdit de cap mena. AVALUACIÓ SUFICIÈNCIA CRÈDIT DE DESPESA Els crèdits que figuren en l’estat de despesa del projecte de pressupost de l’any 2018 són suficients per fer front a les despeses de funcionament de l’Institut i per atendre tots els compromisos i obligacions exigibles al Consorci. L’estat de despeses a nivell de capítol és el següent: Despeses Previsió 2018 % Despeses de personal 196.259,08 € 58,84% Despeses de béns corrents i serveis 129.692,95 € 38,88% Despeses financeres 100,00 € 0,03% Transferències corrents 7.500,00 € 2,25% Inversions reals 0,00 € 0,00% Total despeses 333.552,03 € 100,00% Despeses de personal Els crèdits inicial del capítol 1 sumen la quantitat de 196.259,08 €. Amb aquest import es dóna cobertura a tot el personal que actualment està treballant a l’Institut d’Infància, i s’ha confeccionat d’acord amb l’annex de personal adjunt a l’expedient d’aprovació del pressupost inicial de l’any 2018. Es pot comprovar que en aquest annex estan inclosos tots els llocs de treball i que la seva valoració coincideix amb la consignació inicial prevista en el projecte de pressupost. Compra de béns corrents i serveis Els crèdits inicials del capítol 2 per un import de 129.692,95€ són suficients per atendre les despeses per la compra de béns i serveis que es puguin donar durant l’any 2018. En concret amb aquests crèdits es dóna cobertura tant a les despeses d’estructura com als compromisos de despeses que ja s’han formalitzat com els que està previst contractar al llarg de l’any. Respecte a les despeses d’estructura (manteniment d’equips, comunicacions, etc.), s’ha tingut en compte els contractes signats amb els diferents operadors econòmics, així com l’evolució d’aquesta despesa al llarg dels anys anteriors. Despeses financeres Els crèdits inicials previstos en el capítol 3 de despeses són suficients per atendre les comissions que per serveis bancaris puguin cobrar les entitats financeres. Aquest import s’ha determinat en base a les despeses d’aquesta naturalesa dels anys anteriors. Transferències corrents La consignació prevista en el capítol 4 de 7.500,00 € és suficient per atendre les despeses en concepte de beques i ajuts a estudiants per l’activitat de formació i pràctiques de l’alumnat de les universitats que formen part del Consorci i d’altres. En concret, amb aquest crèdit es dóna cobertura per a que un estudiant de doctorat pugui efectuar les seves pràctiques en estudis i treballs de recerca que està elaborant actualment el Consorci. Inversions reals No es preveuen inversions en aquest capítol, com es recull a l’annex d’inversions del projecte de pressupost del Consorci per a l’any 2018. CONCLUSIÓ El projecte de pressupost de l’any 2018 es troba efectivament anivellat, ja que els ingressos previstos corresponen a uns compromisos d’aportació reals de les administracions consorciades i els crèdits de l’estat de despeses són suficients per atendre els compromisos de despesa que té concertat el Consorci. Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ INFORME PROJECTE DE PRESSUPOST PER A L'EXERCICI 2018 CONSORCI INSTITUT D'INFANCIA I ADOLESCENCIA DE BARCELONA Vist el projecte de pressupost del Consorci de l'lnstitut d'lnfancia i Adolescencia de Barcelona (IIAB) per a I'exercici 2018. En compliment del que disposen els articles 168.4 del Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de mar<; pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (TRLRHL) i 18.4 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel que s'aprova el reglament en materia de pressupostos de les entitats locals, s'emet el següent I N F O R M E: • El resum per capítols del projecte de pressupost presentat és el següent: Ingressos Previsió 2018 Pressupost 2017 Variació % 4. Transferencies corrents 333.552,03 € 333.552,03 € 0,00% 5. Ingressos patrimonials O,OO€ 6,01 € -100,00 % Total 333.552,03 € 333.558,04 € 0,00% Despeses Previsió 2018 Pressupost 2017 Variació % 1. Despeses de personal 196.259,08 € 195.505,60 € 0,39% 2. Despeses béns i serveis 129.692,95 € 121.552,44 € 6,70% 3. Despeses financeres 100,00 € 100,00 € 0,00% 4. Transferencies corrents 7.500,00 € 14.400,00 € -47,92% 5. Inversions reals 0,00 € 2.000,00 € -100,00% Total 333.552,03 € 333.558,04 € 0,00% • El projecte de pressupost del Consorci per a I'any 2018 es presenta formalment sense déficit inicial, conforme el que disposa I'article 165.4 del RDL 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (TRLRHL), i tant I'estat d'ingressos com el de despeses ascendeixen a 333.552,03 euros. • La totalitat deis ingressos del projecte de pressupost del Consorci per a I'any 2018 provenen de les transferencies corrents de dos deis Ens consorciats, que tenen la composició següent: Transferencies corrents Previsió 2018 % total Pressupost 2017 % total Variadó Ajuntament de Barcelona 317.477,03 95.l8% 317.477,03 95.18% 0,00% Diputació de Barcelona 16.075,00 4,82% 16.075,00 4,82% 0,00% Total 333.552,03 100,00% 333.552,03 100,00 % 0,00% L'article 16 deis estatuts del Consorci preveu com part deis seus recursos, les subvencions que I'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona consignin anualment en els seus pressupostos. L'efectivitat d'aquestes aportacions resta subjecta als acords de les entitats consorciades. D'acord amb I'article 173.6 del TRLRHL, la disponibilitat deis credits esta condicionada a I'existencia de documents fefaents que acrediti els compromisos en ferm de les entitats que realitzen les aportacions previstes en el pressupost inicial. Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ • Quant a les despeses de personal, tan sois s'observa un petit increment de menys del 0,4 % respecte I'any 2017. Segons I'explicació que consta en la memoria, aquest increment es degut a I'ajustament de la seguretat social. Cal indicar que en el calcul de les previsions de despesa per a I'any 2018 no s'ha tingut en compte I'increment de les retribucions de 1'1 % autoritzades per a I'any 2017 mitjanyant acord del Plenari del Consell Municipal de l'Ajuntament de Barcelona de data 21 de juliol de 2017. Es recorda que I'import de les retribucions de personal, així com la contractació o nomenament de personal s'hauran d'ajustar a allo que disposi la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a I'any 2018, i a la resta de normativa legal que sigui d'aplicació • El capítol 2, despeses corrents de béns i serveis s'incrementa en prop del 7%, degut, segons la informació que consta a la memoria, a les despeses de I'auditoria i al servei de suport administratiu del Consorcio Cal assenyalar que, segons les estimacions realitzades pel propi IIAB, I'import de les despeses d'aquest capítol per a I'any 2017 seran de més de 200 mil euros, el que su posa un import superior en prop de 70 mil euros al que es preveu en el projecte de pressupost del 2018. En la propia memoria s'indica: "A mesura que es rebin encarrecs per part de les administracions consorciades de les quals I'IIAB és mitja propi, així com d'altres entitats, s'anira incrementant el pressupost de depeses d'acord amb les valoracions economiques de les encomanes i de la previsió deis ingressos previstos en els documents que els formalitzin". En I'informe economic financer es manifesta que "Els credits inicials del capítol 2 per un import de 129.692,95€ són suficients per atendre les des peses per la compra de béns i serveis que es puguin donar durant I'any 2018. En concret amb aquests credits es dóna cobertura tant a les despeses d'estructura com als compromisos de despeses que ja s'han formalitzat com els que esta previst contractar alllarg de I'any". • Les transferencies corrents presenten una davallada de prop del 48%. Segons s'explica en la memoria, aquesta disminució es deguda a que "durant I'exercici 2018 es preveu disposar d'un estudiant de doctorat en comptes de dos i la Universitat de Girona es fa carrec del 50% de la seva beca. S'esta preparant un conveni amb la Universitat de Girona per acordar el calendari de pagaments d'aquestes transferencies i es preveu una despesa de 7.500€ pel 2018". • D'acord amb I'article 283 del text refós de la Llei municipal i regim local de Catalunya, "els ens locals han d'aprovar anualment, mitjangant lIur pressupost, les plantilles, les quals han de comprendre tots els lIocs de treballs reservats a cada classe de personal". D'acord amb I'article 9.b.2) deis estatuts del Consorci, correspon al Consell de Govern I'aprovació d'aquesta plantilla. Segons la informació continguda en I'expedient del projecte de pressupost, no es preveu cap variació en la plantilla de personal de I'any 2018, respecte a I'aprovada per a I'any 2017. Un cop aprovada la plantilla, caldra donar compliment als requisits de publicitat i d'informació previstos a I'article 283.4 del text refós de la Llei municipal i de regim local de Catalunya. • D'acord amb I'article 3 de la Llei Organica 2/2012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, el pressupost s'haura de confeccionar en un marc d'estabilitat pressupostaria. Pel que fa al compliment de I'objectiu d'estabilitat previst a I'article 11 d'aquesta Llei, sera objecte d'analisi a I'informe de la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona relatiu a I'aprovació del Pressupost general de la Corporació, del que ha de formar part el projecte de pressupost del Consorcio • Pel que fa a la tramitació de I'expedient, caldra donar compliment a I'article 122.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Regim Jurídic del Sector Públic, segons el qual: "Los consorcios deberán formar parte de los presupuestos e incluirse en la cuenta general de la Administración Ajuntament de Barcelona INTERVENCIÓ Pública de adscripción", per la qual cosa aquest projecte de Pressupost s'haura d'elevar al Plenari del Consell Municipal de I'Ajuntament de Barcelona per a la seva remissió al Pressupost General de I'Ajuntament de Barcelona.