6.- BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL CONSORCI EL FAR PER A L'EXERCICI 2012 I ' ·1, ·1 '1 BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL j CONSORel "EL FAR, CENTRE DELS TREBALLS DEL MAR" PER A L'EXERCICI 2012 ,1 < 1 J J :' J J oJ J J J íN D EX Pagina TfTOL 1. NORMES GENERALS Capítol 1. Ambit d'aplicació Base 1. Ambit funcional .............. .. . ;. ........ .... .. .......................................................5 ' Base 2. Ambit temporal ...... .. ... .. .............. ........ ... ..... .... : ..... .. .... ............................ 5 Capítol 2. Normativa aplicable Base 3. Normativa aplicable ................... .. ........... : ... .............. .............................. 5 Capítol 3. Informació als organs de govern Base 4. Informació als organs de govern ............ .. .. ... .............................. : .. ...... .. 5 TíTOL Ir GESTló DEL PRESSUPOST Capítol 1. Crédits inicials Base 5. Quántificació del pressUpost ..................... ~ ... ................. ........... ............. 6 Capítol 2. Vinculació jurídica' .'. . Base 6. Vinculació jurídica ........................................ .. ........... ... ..... .. ..... .............. 6 Capítol 3. Modificacions de pressupost Base 7. Consid!,!racions generals ................................. .. .......... .. ...... :. ... ....... ... .... T Base 8. Crédits extraordinaris i suplements de crédit.. ........... : ....................... .... 7 Base 9. Transferencies de crédit.. ............................. ... ........ ............................... 7 Base 10. Ampliació de crédit... ............................... : .. , ......................................... 8 Base 11. Generació de crédits .................................. .... ............................... .. ..... 8 Base12~ Incorporació de romanents de crédit... ........ : ............................. .... : .. .... 8 Base 13. Baixes per anul·lació .................................. .. ................. , ................. .. ... 9 TíTOL 111. GESTIÓ DE LA DESPESA Capítol 1; Fases de la des pesa Base 14. Consideracions generals ............. ... ...... .... : ..... ............................ , ........ . 10 Base 15. 'Principi d'anualitat pressupostaria .. .... .. ........ .......... ... ......... ... .... .... ... .... 10 Base 16. Retencions de érédit.. ........ ;. ......... ......... ........... .. ... ............... : ......... : .. ... 11 Base 17. Autoritzacions i disposicions de despesa ......................... ~ .. ............ ..... 11 Base 18. Competéncies per a I'autorització i disposició de despesa .... ........... ... 11 Base 19. R'econeixement d'Qbligacions .... .... ... .................................. ......... ..... ... 12 Base 20. Documents no subjectes a aprovació ........ .. ....................... ................. 13 Base 21. Ordenació de pagaments .................... :. .. .... ....... .. ............... ..... .. ...... .... 13 · Base 22. Acumulació de fases ........................ .. ...... :. .. ...... .. .............. .. ....... ..... ..... 14 Capítol 2. Tramitació de les des peses Base 23 Despeses corrents ..................... , ......... .. :. ..... .. ........ .. ....... .... .... .... ......... 14 Base 24 Despeses financeres .......................................................... ........ .. ... ..... : 15 Base 25. Despeses d'inversió ...... : ......... , .......... : ............................... ................... ·15 .1 Base 26. Programes i convenis de col'laboració amb altres ens ... .. .. .. .. ... ... : ...... 15 J Capítol 3. Normes,de contractació administrativa . Base 27. Consideracions generals ...... : ...................... ·;. ............ : ..... .. ....... ............ 16 J Base 28. Procediment negociat... .. ,. ........ , ...................... ,. . :. ... .. ...... .... .... .... .. .. ..... 16 Base 29. ·Contractes ménors ............................................................ .. ,. . .. ..... .: ..... 16 Base 30. Frac.cionament de la contractació ....................... .. ....... ...... ... ................ 16 Capítol4. Despeses amb finan«ament afectat J Base 31. Despeses amb finan«ament afectat.. ...... .. ... ,. ... .. ....... .. ... .... .. .. .. .. .... ... .. 17 3 J . I . 1 . I ·1 . ' . I r } I • 1 J .J 2 J Capítol 5. Despeses plurianuals . Base 32. Despeses plurianuals .... .... .... .. ...... .... .... .. ................... ... ... .............. .... .. 17 Capítol 6. Despeses d'exercicis futurs . Base 33. Despeses d'exercicis futurs ... ...... .. ........ ...... ................ ........ : ... .... ........ 17 Capítol 7. Bestretes de caixa fixa i pagaments a justificar . . . Base 34. Consideracions generals .... .. .......... .. ....... ... ....... ,. ..... .. .. ................ ..... ... 17 Base 35. Bestretes de caixa fixa .. ... ..... , ........ .... .... ....... .. ............. : ... ........... : ........ 18. Base 36. Pagaments a justificar ., ..... ..... .. ....... ... .. .... ......... ... ......... .. ... ..... ............. 19 TíTOL IV. GEST/Ó DELS INGRESSOS Capítol 1. Fases de I'ingrés Base 37. Compromís d'ingrés .. .................... .. : ..... .................. ... .......................... 20 Base 38. Reconeixement de drets .... .. .. ................... .. ......... ......... .. ................ .. .. ... 20 Base 39. Anul·lació.de drets .... ..... .. ... .. .. .. .. ... .... .: .. ... ..... ... ...... .... ... ...... ................. 20 Base 40. Ingrés o recaptació .. . : ........ ...... ....... .... .. .. , .... .. ... .. : .... ............... ... : .......... 20 Base 41. Devolució d'ingressos indeguts .... .... ........ ... ....... .... ..... .......................... 21 . Base 42. Rectificacions de saldos pendents d'exercicis tancats ....... ................. 21 Capítol 2. Gestió de tributs i altres ingressos de dret públic Base 43. Gestió de taxes i preus públics .... .... ....... ... ......... .. ... ,.!. ....... . ............... . 21 ¡ TíTOL V. TRESORERIA Capítol 1. Operatoria de. funcionament Base 44. Instruments de tresóreria ... .. .. .. .. .: .............. , .......................................... 22 l Base 45. Disposició de fons .. : .. :. ...... .. . :. .... .................. : ..... .. ........ : .... : .... .............. 22 Base 46. Terminis de pagament. ...... .. ...... ......... : ............. .... .............. ....... ........... 22 Base 47. Operatoria de pagament .... : ....... ........ . :. ......... .. .................. ...... : .. .......... 22 Base '48. Miljans de pagament ... .............. .. ...... ... .... .. ............ ..... .......... .... ........... 22 I Base 49: Mitjans de Cobrament .... .. .. , .... ... : ....... ... .. ......................... .. ....... ........... 23 Base 50. Principi de caixá única ........ ..... ..... .. .................. .. .. ....... .......... .. .......... .... 23 Capítol 2. Operacions financeres . Basé 51 : Consideracions Generals ..... ................... ...................... : ... .. .. ..... .......... 23 Base 52. Operacions de tresoreria .. .. .. ...... .... ·. ...... ...... .......... ... .............. ... ... ........ 23 Base 53. Altrés operacions financeres ... ... .......... .... ...... ................ .... : .......... ....... 23 ' . Capítol 3. Gararities i dipósits . . Base 54. Ingrés de garanties i diposits ..... ...... .. : .. .. ....... .. ............... .. ..... .............. 23 Base 55. Devolució de garanties i dipósits ...... ......... :. ....... ....................: ............. 24 ) -rITOL VI. CONTROL I F/SCALlTZACIÓ Capítol 1. Control i fiscalització • i. Base 56. Control i fiscaliízació .... ........ .. ..... ........ ....... ........ ........... ........ ...... ... ....... 24 J' TíTOL VII. T,ANCAMENT D'EXERCICI PRESSUPOSTARI Capftol 1. Liq'uidació del pressupost i Compte General Base 57. Liquidació del pressupost.. .. ... ....... ............ .. : .................... ....... .. ..... : ..... 24 B<;Ise 58. Compte general ......... :: ......................... ........... ... .. .............. ..... ............. 24 J Base 59. Documentació compta,ble .. ...... .... .. .. .... .......... ..... .. ....... ...... ..... ... ........... 25 TITOL VIII .. DISPOSICIONS FINALS Primera ............ : .......................... .................................... .... .................. .... .......... . 25 Segona .... .......... ; .. ... ..... ... ...................... " ..... ............ ... ... . : .. .................. ..... .......... 25 ANNEX. PARTIDES AMPLIABLES Partid es ampliables .... ... ..... ..... ...... ...................... .. .............. ... ....... .... .... .............. 25 4 BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL CONSORCI "EL FAR, CENTRE DELS TREBALLS DEL MAR" PER A L'EXERCICI 2012 TiTOL 1. NORMES GENERALS CAPíTOL 1.- Ambit d'aplicació Base 1.- Ambit funcional. Les bases d'execuc.ió de,1 pressupost del Consorci EL FAR, Centre deis treballs del mar per a I'exercici 2012 s'aplicaran al pressupost del propi Consorcio Base 2.~ Ambit temporal. Les presents bases tindran ,la mateixa vigéncia que el pressupost i que la seva prórroga legal, si s'escau. CAPíTOL 2.- Norm~tiva aplicable Base 3.- Normativa aplicable. 3.1.-La gestió, el desenvolupament i I'aplicació del pressupost del Consore! se subjectara a la normativa general aplicable a l'Administració Local (pel text refós de la Llei Reguladora de les f . hisendes locals, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de mar9 i RO 500/1990, de 20 d'abril; que desenvolupa el Titol VI de I'esmentada Llei Reguladora), i a les presents bases. Amb caracter supletori sera d'áplicació la L1ei General Pressupostaria, . 3.2.- La comptabilització del pressupost, i de la seva execució i liquidació,. es regira per la Instrucció del model normal de Comptaoilitat local (Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 23 de novembre de 2004). 3.3.- El control i fiscalitzaci~ de I'execució del pressupost es regulara per les normes incloses en aquestes bases i per les instruccions que, amb aquesta finalitat, es dictin. La normativa vigent a l'Administració General de l'Estat s'aplicara amb caracter supletori. CAPíTOL 3.- Informació als órgans de govern. Base 4.- Informació als órgans de govern, J En la ternporalitat que determini el Director General, I'Area d'Adminisiració presentara I'estat d'execució del pressupost i informació complementaria que permeti valorar-'ne els seu~ nivell d'acompliment, i en donara compte en I.a primera reunió que se celebri, als órgans de govern : corresponents. . ·1 5 j TíTOL 11. GESTIÓ DEL PRESSUPOST CAPíTdl1.- Credits inicials Base 5.- Quantificació del pressupost: A I'estat dé des peses del pressupost del Consorci es concedeixen els crédits necessaris per al compliment de les seves obligacions per un import de UN MILlÓ CENT DEU MIL EUROS (1 .110.000 €). Els ingressos que s'estima que s'han de liquidar dUré:lnt I'exercici importen la quantitat UN. MILlÓ CENT DEU MIL EUROS (1.110.000 €). CAPíTOL 2.- Vinculació jurídica Base 6.- Vinculació jurídica. 6.1.- L'Estat de des peses del pressupost del Consorci es desglossara a nivell d'aplicacions pressupostaries, que vindran definides per la conjunció de les classificacions per programa i económica, a nivE311 de programa, i subconcepte respectivament (o sigui a tre.s o cinc dígits de cadascuna), segons I'estructura aprovada per OM EHA/3565/2008 de 3 de desembre. . . . 6.2.-EI nivell. de vinculació jurídica sera el primer dfgit 'de les classificacions per progralTla i económica, o sigui la. area de des pesa i el capítol, respectiv'ament,de cOÍiformitat amb el que , ~. disposen els articles 28 i 29 del RO 500/1990 de 20 d'abril. 6.'3.- El control comptable de les des peses 'es fára sobre I'aplicació pressupostaria i el fiscal sobre E31 nivell de vinculació, d'acord amb les n?rmes sobre contr~1 i fiscalització. 6.4.- Es podran crear noves partides sense aprovar una modificació del pressupost; sempre que es trobin dins d'una bossa de vinculació ja existent. J J J . '. J 6 CAPíTOL 3.- Módificacions de pressupost Base 7.- Consideracions generals. 7.1.- Qualsevol modificació del pressupost requereix una proposta raonada de les variacions, en la qual s'haura d'especificar la destinaci~ de la eonsignació, especialment si pquesta pot significar nous compromisos de despesa pel Consorci en exercicis posteriors. 7.2.- Les modificacions del pressupost, com a regla. general, seran aprovades pel Consell General delConsorCi, de conforrnitat amb el que disposen els articles 172 a 182 del text refós . } de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat pel R.D:L. 2/2004, de.5 de rnar9, els articles 34 a 51 del RD 500/1990 de 20 d'abril, salvat els casos de les ampliacions de crédit, transferéncies de crédit dintre del mateix grup de funció, generació de erédits per ingressos i incorporació de romanents de.crédits, ' que es regularan pels proeediments establerts en aquestes bases. 7.3.- Les modifieacions del pressupost que no siguin competéncia del Consell General. seran executives des del moment de la seva aprovació i no precisaran exposició al públic. Tots els expedients de modificació de crédits hauran de ser informats préviament, per la Intervenció. 7.4.- Mitjan9ant transferencia de crédits, generació de eredits, o incorpbráció de romanerits de erédits es podra augmentar la consignació de partides existents en el pressupost o crear-se partides noves. I Base 8.- Crédits extraordiriaris i suplements de erédit. L'aprovació deis expedients de concessió de crédits extraoroinaris o de suplements de crédits eorrespondra al Consel/ General. S'hauran de"t enir en eomp~e le,s següents regles: ·1 a) Es poden finan9ar miljan9ant el romanent líquid de tresoreria, nous o majors ingressos, anul 'lacions o baixes de erédit i operacions de erédit. b) El calcul del ' romanent líquid de tresoreria es fara segons el resultat de la liquidació de I'exercici anterior, tenint en compte la part del romanent que correspongui a des peses amb finan9ament afectat. c) Només es podran utilitzar com fons de finan9ament de les modifieacions de crédit els nous o majors ingressos en algun concepte del pressupdst quan s'acrediti que la resta deis ingressos venen efectuant-se amb rlormalitat, salvat que ' els majors' ingressos tinguin c;aracter finalista. Ba~e 9.- Transferéncies de crédit. J 9~ 1.- Quan s'hagin d'efectuar despeses i no hi hagi suficierit eonsignació pressupostaria a la partida corresponent, peró .siguipossiblé minorar el erédit en d'altres partides eorresponents a J diferents nivells de vineulaeió jurídica, sense alterar la quantitat global del pressupos( es tramitara un expedient de modifieaeió per transferén9ia de erédit. J 7 J 9.2.- Les transferéncies de crédits que s'efecturn dintre del mateix grup de funció seran ' competéncia del Director General del Consorci i en donara compte a la Comissió Executiva. Les restants transferéncies hauran de ser apróvades pel Consel! General amb el ·mateix procediment que se segueix per I'aprovació del pressupost. Base 10.- Ampliació de crédits. 10.1.-,.En els crédits ampliables declarats com .a tals a I'annex d'aquestes Bases, I'ampliació quedara condicionada a que en els conceptes d'ingressos que específicament consten en I'esmentat annex es contraguin majors ingressos sobre el pressupostat en quantia igual o superior a I'ampliació de crédits de despe¡'ses que es vu~gui efectuar." 10.2.- Aquestes ampliacions de crédits es comptabilitzaran com augmÉmts de crédits pressupostaris, de confOrmitat amb el que disposa I'art. 178 del TRLRHL' i I'art. 39 del RD 500/90, i hauran .de .ser informades per "Interventor. 10.3.- El nivell de vinculació deis crédits declarats ampliables seran el de les propies partides. La part ampliada o finanr;ada amb ingressos'afectats no podra ser objecte de transferéncia. 10.4.- L'Área d'Administració efectuara la tramitació de les ampliacions de. crédit en aquells casos que correspongui sense necessitat dé cap acte administratiu al marge del propi document comptable, que haura de ser aprovat 'pel Director General i seran immediatáment executives, sense necessitat d'exposició al pÚblic. Base 11.- Generació de crédits. 11.1.- Podran generar crédit en I'estat de despeses els ingressos de naturalesa no tributaria següents: a) Aportadons o · compromisos ferms d'aportació, provinents de persones físiques o jurld iques, per finan¡;;ar juntament amb el ' Consorci, despeses que per la' seva naturalesa estiguin compreses en les seves finalitats o objectius. b) Alienacions'dé béns del Consorci. .j e) Prestació de serveis. d) Reemborsament de préstecs. e) Els imports derivats de reintegraments de pagaments indeguts amb ' carrec al pressupost corrent, quant a la reposició de crédit en la ' correlativa partida ' J pressupostaria. 11.2.- El Director General és I'orgari competent per a I'apro~ació oe les generacions de crédit i en donara compte a la Comissió Executiva . 11.3.- En els restants casos de generació de crédits per alienació de béns sera ' competent I'organ que ho sigui per autoritzar I'alienació .. Base 12.- Incorporació de romanents de crédit. 12.1.- La incorporació de romanents de crédits es regira pel que disposen I'article 182 del text refós de la LRHL, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de .marr; i 47 i 48 del RD 500/1990 i la seva aprovació correspandra al President del Consarci. 12.2:- La incorporació es comptabilitzara com augments de crédits del pressupost corrent i s'efectuara un cop aprovada la liquidació del pressupost de I'exercici anterior. 8 j 12.4.- Els romanents de crédit s'incorporaran al pressupost amb la mateixa funció, i el mateix concepte economic, en que apareguin en el pressupost de I'exercici anterior, excepte en els e-asas que una normativa hagi pro.duIt una modificació deis codis funcionals o economics. Base 13.- Baixes per anul·lació. Les báixes per anul'lació són les modificacions del pressupost de despeses que suposenuna disminució total o parcial en els crédits assignats a una,partida. L'orgar:1 competent per a la seva aprovació és el Consell Gener:al. . .. J J j 9 TíTOL 111. GESTIÓ DE LA DESPESA. CAPíTOL 1.~ Fases de la despesa. Base 14.- Consideracions generals. 14.1.- La gestió del pressupostde des peses es realitzara mitjan«ant les.fases d'autorització de despesa (A), de disposició o compromís de des pesa (O), de reconeixement o liquidació d'obligacions (O), d'ordenació de pagament (P) i pagament . 14.2.- Aquesta gestió de crédits s'efectuara d'acord amb el text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat pel R. O.L. 2/2004, de 5 de mar«, el RO 500/1990, i altres normes legals o reglamentaries aplicables, les presents bases i les normes de caracter general que al respecte aprovi el Consell. General del Cansarci les instruccions i circulars que les com·plementin. 14.3.- Les diferents arees propasaran les 'des peses, que, un cap aprovades per I'argan competent, seran comptabilitzades per l'Area d'Administració, que podra comptabilitzar diiectament tates aquelles operacions que consideri necessaries per reflectir fidelment la situació creada per, actes administratius, per compro"misos o_obligacions validament adquirits o per moviments reals de tresoreria. . 14.4.- Les diferents fases de despeses es podran acumular en els casos següents: Es podra acumular' les fases autorització'-disposició (AD) en els contractes ~'obtes menors que rElquereixin projecte, les Subvencions directes i els subministraments d'aigua, electricitat, teléfon o gas. Es podran acumular les fases autorització-disposició-reconeixement de I'obligació . (ADa) i disposició-reconeixement de I'obligació (DO) en les despeses de personal, els reconeixements de crédit; les despeses com a conseqüéncia de resolucions judicials, les transferéncies nominatives previstes en el capítol 4 del pressupost inicial del Consorci aprovat pel Consell General, els contractes menors i per norma general aquelles despeses d'import inferior a 1 18.000,00 € (IVA no inc/as). 14.5.- L'argan competent per aprovar una despesa amb acumulació de fases sera el que ha sigui' per la primera de les fase acumulades. -1 14.6.- L'ordenació de pagaments i el pagament efec!iu seran objecte, en tot cas, de tramitació independent. Base 15.- Principi d'anualitat pressupostaria. J 15.1.- Amb c,arrec als crédits de I'estat de des peses del present pressupost només es podran contraure obligacions derivades de des peses que es realitzin en I'any natural del propi exercici pressupostari. J 15.2.- Malgrat el que es disposa en I'apartat 15.1 s'aplicaran als crédits del pressupost vigent en el móment del seu reconeixement les obligacions següents: 10 J a) Les que resultin de la liquidació d'endarreriments a favor del personal que percebi les seves retribucions amb carrec a aquest pressupost. . b) Les derivades de compromisos validament adquirits en exercicis anteriors. e) Els corresponents a subministraments d'aigua, electricitat, gas i altres serveis mesurats per comptador, quan I'obligació de pagament ne!xi en aquest exercici. d) Els crédits reconeguts de coriformitat amb I'article 60.2 del RD 500/1990, inclosos aquells que corresponguin a des peses realitzades en exercicis anteriors .. e) Els interessos creditors produHs en I'exercici anterior per comptes oberts pel Consorci, quan el seU venciment es produeixi eh el present exercici. Base 16.- Retencions de cr,édit. 16.1.'; Abáns de 'la tramitació d'úna modificació de crédit per transferencia, caldra efectuar una retenció de crédit, a fi de resef'.:'ar la consignació pressupostaria corresponent. Aquesta retenció de credit sera opcional en el cas de la tramitació de despeses. 16.2.- L'Area d'Administració efectuara la tramitació de les retencions de credit en aquells f' casos que correspongui, sense necessitat de cap ade administrat!u al marge del documeht • comptable. Base 17.- Autoritzacions i disposicions de despesa. 17.1.- Quan s'hagi de dur a terme una despesa determinada per una quantia certa o aproximada, caldra reservar el crédit correspOnEmt. Aquesta reserva es ~ara mitjan~ant una autorització de despesa (A). 17.2.": Quan s'hagin d'efectuar despeses, previa o simultaniament aprovades, per un import .1 determinat, es tramitara una disposició o compromrs de des pesa (D). Aquest acte administratiu té rellevancia jurídica ' respecte de tercers, i vincula a la realització d'una despesa concreta i determinada. tant en la seva quantia com en les con,d icions d'execució de ladespesa. Base 18,.'- Competencies per a I'autorització (A) i disposició de despeses (D) ·1 18.1.- Correspon a la Comissió Executiva del Consorci: a) Contractar obres, serveis i subministraments, així com d'altres contractes administratius i ·1 privats, sempre que la seva quantia excedeixi del 5% d~ls recursos brdinaris del pressupost J del Consorcio En .el cas que aquestes contractacions siguin de caracter plurianual, si superen el nombre de quatre anualitats la competencia sera d,el Consell General. b) Ai:>rovar convenis de cooperació i' col 'laboració ámb persones fisiques i jurídiques, i altres entitats i organism'es quan comportin carr'egues económiques superiórs al 5% deis recursos ordinaris' dei pressupost del Consorci. En el cas que aquestes convenis siguin de caracter plurianual, si superen el nombre de quatre anualitats la competencia sera del" Consell General. De tots e/s convenis de cooperació j' col 'laboració se'n donara compta al Consell General del Consorci. 11 .18.2.- Correspon al President del Consorci: a) Resoldre les materies de competencia del Consell General o de la Comissió Executiva, en , els casos d'emergencia o d'urgencia, En aquests casos caldra que' a I'expediemt s'incorpori un informe del Director General en ef que s'acrediti adequadament les raons de la urgencia. De totes aquestes resolucions se n'haura de donar compte a I'órgan competent en la primera sessió que celebri. 18.3.- Correspoh al Director General del CbnSorci: a) Contrac;tar obres, serveis i subministraments, així com d'altres contractes administratius i privats, sempre que la' seva quantia no excedeixi del 5% deis rec;ursos ordinaris del pressupost del Consorci del primer exercici. En el cas que aquestes convenis .siguin de caracter plui'ianual, si supereri el nombre de quatre anualitats la competenCia sera del Comissió Executiva, De dites contractacions plurianuals en donara compte a la Comissió Executiva. b) Aprovar convenis de cooperació i col'laboradó amb persones tfsiques i jurrdiques, i altres ' entitats i organismes quan no comportih carregu~s económiques supericirs al 5% deis recursos ordinaris del pressupost del Consorcio 18.4.- Les competencies contemplades en els articles anteriors abasten a I'aprovació de I'expedient de contractació, la deis seus plecs de clausules administratives particulars i la seva modificació, i I'adjudicació definitiva, així com I'autorització i disposició de les despeses corresponents. Base 19.- Reconeixement d'obligacions. 19.1.- Es competencia del Director General del Consorci el reconeixement i liquidació de les obligacions que ccirresponguih a compromisos validament adquirits; salvat que hi hagin reparaments per part de la Intervenció, en aquest cas s'aplicara I'article 217 del texnefós de la .\ LRHL, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de man;. 19.2.- Es podra efeFtuar el reconeixem~nt de les obligacions en relacions globa~s . . . 19.3.- Par a la tramitació del reconeixement d'obligacions s'acompanyaran els documents justificatius corresponents (factures, minutes, certificacions d'obres, nómines, acord d'aprovació del reconeixement' de I'obligació d'una subvenció, carrecs bancaris de despeses firianceres i altres justificants) conformats pel cap dell'area gestora. 19.4.- Les factwes s'hauran de presentar obligatóriament a I'area d'Administració. L'area J. . gestora haura de tramitar davant de l'Area d'Administració les factures, ~i són conformes, no més tard deis 15dies següents a la seva entrada per evitar endarreriments en els terminis de pagament. Si les factures no són conformes, I'Area gestora indicara que es dohi de baixa i J I'Area d'Administradó les remetra al creditor corresponent, amb la conformitat del Director General. . J 12 J J Base 20.- Documents no subjectes a aprovació. No precisaran aprovació (salvat que per la Intervenció s'hagi formulat nota de reparaments o observacions) els !';egüents documents de gestió pressupostaria: ~) Els documents RC. . b) Els documents A o AD per contractes de tracte successiu aprovats en exercicis anteriors, quan no existeixi variació de preus, o' quan les variacions corresponguin a preus subjectes a autórització administrativa, a variacions de I'IPC o altres f6rmules matematiques previstes en el contracte que no permetin cap discrecionalitat ni presentin cap dubte o a variacionsdel tipus de I'IVA no dedurble. c) Els documents A, D o AD per despeses derivades d'operacions de erédit concertades anteriorment. d) Els documents A, D o Apamb carrec a romanents def crédits incorporats quan reprodueixin la situació comptable d'aquells crédits a I'efectuar-se la liquidació de I'exercici anterior. e) Els documents de rectifica ció per anul·lc;¡r els saldos sobrants d'una fase quan s'aprovi definitivament la fase següent. f) Les devolucions de fiances provisionals als que no hagin resultat adjudicataris del contracte . o als adjudicataris que hagin constiturt independentment la totalitat qe la fianc;:á gefinitiva .. f· Base 21.-, Ordenació de pagaments. 21.1.- Un cop reconeguda una obligació, I'ordenador de pagaments expedira la corresponent ordre de pagament. L'Aréa d'Administració preparara lJn pla de disposicions de fons de tresorer;a, I'aprovació del qual cbrrespondra al Director General, en qualitat d'ordenador de pagaments. 21.2.- Les relacions d'ordres de' pagaments, o les ordres individuals en el seu cas, amb carrec a la Tres.orer;a del Consorci hauran dé ser préviament intervingudes per l'lnterventor. 21.3.- Els tributsque correspongui retenir sobre I'import principal de le!'; ordres de pagament, així com d'altres descomptes que procedeixi incorporar a les ordres, s'han de produir en el mateix mome'nt del pagament, sense que sigui necessari expedir cap altre document justificatiu per a I'aplícació d'aquests descomptes, ja que I'ordre de pagaments serveix com a justificació de I'esmentada aplicació. 21:4.- En I'ordenació de pagaments s'haura de respectar la prioritat, per aquest ordre, de les des peses de personal i de les obligacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriors. 21.5.- Dintre de cada grup (des peses de personal, obligacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriots i altres pagaments), amb caracter general, s'efectuaran els pagaments de conformitat amb I'antiguitat de la data de presentació en el Registre del Consorci del corresponent document (certificat, factura, minuta, justificació de subvencions, etc.) que hagi servit de base al reconeixement i liquidació de I'obligació, o bé de la data de naíxement de I'oblígació si no fos precfs·la presentació 'previa de cap document. j 13 J 21.6.- Igualment, i malgr<;lt el que es disposa en el par<3graf anterior, es podra donar preferéncia als següents pagaments: a) Que tinguin caracter d'urgéncia, previa proposta del cap de I'Area gestora i autorització del Director General. b) Ouan la manca de paganient pugui,suposar I'obligació 'de satisfer interessos de demora, c) Ouan corresponguin a despeses de caracter foryós o obligatori. 21.7.- Ouan els creditors per obligacions reconegudes i liquidades siguin a la vegada deutors , del Consorci es podra efectuar la corresponent compensació, que s'instrumentara mitjanyant ingresses i pagaments en formalització, CAPíTOL 2.- Tramitació de les despeses. { Base 22.- Despeses corrents. 22.1.-Les despeses es tramitaran mitjanyant els corresponents documents de gestió J pressupostaria, que podran acompanyar a propostes independents o bé servir el/s mateixos com a proposta. Aquests documents de gestió pressupostaria hauran de ser signats pel Director General o persona en qui recaigui aquesta competencia. 22.2.- Els documents de gestió pressupostaria podran ser RC (retencions de credits, que es . distingiran segons permetin o no posteriors autoritzacion~), A (autoritzacions), O (compromisos 1 o disposicions), O (reconeixement i liquidació d'obligacions), Ao (autorització-disposició), DO (disposició-reconeixement d'obligacions), ' ADO (autorització-disposició-reconeixement d'obligacions), ADOJ (APO especial amb la instrucció de que la posterior ordre de pagament sera "a justificar"), i OJ (O especial amb la mateixa instrucció que I'ADOJ). " " 22.3.- El control compt?lble de les despeses es realitzara sobre I'aplicació pressupostaria i el fiscal sobre el nivel/ de vinculació, . ~ase 23.- Despeses de personal. 23.1.- Les retribucions del personal del Censorci estaran subjectes a la normativa vigeht de la materia, i en especial a les previsions establertes en la L/ei de Pressupostos de I'Estat per a I'any 2012. 23.2.- El Oir~ctor General tindra la competéncia en les següents materies de personal: Incoar i resoldre els expedients disciplinaris amb la imposició de les sancions corresponents per la comissió de faltes del personal del Consorci, a excepció de la de separació del servei i de I'acomiadament que sera competencia del "" President del Consorci. Atorgar indemnitzacions reglades per raó del serv~i. Autoriízar la realització d'horés extraordinaries, Atorgament de gratificacions per serveis extraordinaris. Concessió de bestretes reintegrables. 14 23.3.- per a la modificació deis complements específics i de responsabilitat caldra la realització d'un expedient en el que es faci COnstar les noves tasques assumides i la valoració del l/oc de trebali que es modifica. Sera competencia del Director General del Consorci I'aprovació deis increments salarials com a conseqüencia de la variació de la responsabilitat del l/oc de trebal/. De la resolució del Director General s'haura de donar compte al Consel/ General ,en la primera .. reunió que celebri Base 24.- Despeses financeres. 24.1.-Pel que fa a les des peses financeres (capítols 111 i IX) caldra tenir en compte les segOents consideracions: ' a) Caldra justificar que els interessos i amortitzacions carregats directament en corripte s'ajusten als quadres d'amortització o contractes. b) Les des peses financeres es justificaran amb les factures o documents bancaris de carrec corresponents. e) En els pagaments en moneda estrangera hi figurara la documentació que justifiqui I'equivalencia en euros. 24.2.- L'órgan competent per a I'aprovació de les des peses financéres sera el Director General. Base 25.- Despeses d'inversió. 25.1.- Els subministraments inventariables s'imputaran .al capítol 6, sempre que tinguin una vida útil previsible superior a un exercici, i s'ajustin al que estable'ix la normativa vigent. J 25.2.- S'imputaran a capitol 2 aquel/es despeses de manteniment i reposició deis béns i instaHacions, encara que siguin de quantia important, quan tinguin com a finalitat mantenir I'estat inicial deis mateixos. J 25.3.- L'autórització de despeses de primer establiment es condiciona a la possibilitat d'atendre les . obligacions de caracter permanerit i les de funcionament que aquestes inversions . 1. comportin. En cada cas caldra tenir en ,compte I'informe previ de l'lnterventor. Base 26.- Programes i CorlVenis de coHaboració amb altres ens J 26.1.- Els compromisos en els programes i convenis de col'laboració amb altres ens es tramitaran miijangant el corresponent expedient, d'acord amb Les competencies que tenen ·1 atribu'ldes els organs de governdel Consorci. 2Q.2.- La gestió jurídico-administrativa sera executada amb cura especial en tot al/o que fa :j referencia al compliment de la normativa aplicable en els aspectes de regim laboral i Seguretat Social. 26.3.- En el text deis convenis que s'aprovin s'hauran de preveure les obligacion's económiques que se'n dimanin, i s'haura de fer constar la seva aplicació pressupostaria. Així mateix, en el cas d'aquel/s convenís que comportin pagaments a les própies entitats amb qui es subscrigui el conveni, s'haura de preveure la forma i el termini de pagament, així com el termini de J justificació i els justificants que caldra adjuntar. 15 j CAPíTOL 3.- Normes de contractació administrativa Base 27.- Consideracions generals, 27.1.- La contractació del Consorci resta sotmesa a la Llei de Contractes del Sector Públic' (LLCSP) i d'altra normativa ap'licable, En els expedients contractuals qu~ no siguin objecte de contracte menor, caldra acompanyar una pro posta del cap de l'Area gestora on constara ' I'objecte del contracte, el tipus de licitaciói les especificacions técniques exigides per a ' Ia contractació del servei o subministrament que es convocara. 27.2.- A la contractació del Consorci se . Ii aplicaran els plecs de Clausules ad,ministratives generals i p~rticulars vigents a l'Ajuntament de Barcelona. r 27.3.-, Per a la utilització del procediment d'urgéncia, caldra adjuntar a la proposta referida un informe raonat deis motius de la tramitació urgent de I'expedient. 27.4.- El Consorti podra adherir~sea les 'homologacions i selecció , d'empreses que hagin estáblert les entitats consorciades ·f Base 28.- Procediment negociat. El proceditnent negoclat s'utilitzara exclusivarnent en els casos previstos a la (LLCSP) i previ informe justificatiu emés pe) cap de I'Area gestora. Base 29.- Contractes menors. J 29.1.~ Els expediEmts de contractáció menor es defineixen per raó de la quantia, els qual no , . ultrapassaran els imports. legalment establerts en la LLCSP per aquest tipus de contractes. .] 29.2.- Aquests contractes no podrán tenir l1na durada superior a I'éjny ni ser objecte de prórroga ni de revisió de preus. . . . 29.3.- Per a la 'contractació directa deis· professionals · o 'empreses que realitzin subministraments o serveis inclosos en aquests conceptes, el cap I'Area gestora gestor haura de presentar la proposta corresponent ámb les dades del contractista, el preu del contracte, i les especificacions técniques necessaries per a la tealització de la confractáció. 29.4.- Per a I'aplicació i desplegament d'aquest capftol s'estara al que disposa la LLCSP i la restant normativa aplicable. En el cas que, en el decurs.de I'exercici, es modifiqués la LLCSP; es consideraran modific!3des en el mateix sentit les presents bases. Base 30.- Fr-accionament de la contractació 30.1.~ No es podra fraccionar I'objecte del contracte d'acord amb rart. 74 de la Llei 30/2007 de Contractes del Sector Públic, J 30.2.- No es podran efectuar contraCtes menors de serveis de consultoria i assisténcia amb persones ffsiques de manera reiterada, els quals puguin donar "oc a una relació laboral encoberta. J 16 J J .. CAPiTO~ 4.- Despeses amb finan~aniént afectat Base 31.- Despeses amb finan<;am'ent afectat. Les des peses amo finanyament afectat hauran de ser objecte necessariament d'un seguiment com a prbjecte de despesa o d'inversió. En qualsevol ,cas, 'es podran efectuar els canvis de finan<;ament que siguin necessaris i derivats d'una correcta gestió finaricera, sempré q"ue no es modifiqui el volum total, i amb l'aprovaCió del Director General que en donara compte a la Comissió Executiva. . ' CAPiTOl 5.~ Despeses plurianuals :I Base 32.- Despeses pluriariuals. 32.1.- Les despeses plurianuals es regiran pel quedispo.sen els articles 79 a 88 del RO . 500/1990. . . 32.2,- L'autoritzac'ió de des peses plu~ianuals corresponen als órgans competents, d'acord amb el que regula la base 18. CAPiTOl 6.- Despeses d'exercicis futurs ·1 Base 33.- Despeses d'exercicis futurs. 33.1.- Espodran autoritzar i disposar des peses que s'hagin d'executar íntegrament en, exerciCis futurs, sempre i quan" en el corresponent acte administratiu, constiexpressament que 1 I'efectivitat de la des pesa queda' supeditada a la cqndiCió suspensiva que hi hagi en pressupost el corresponent cré~it. j 3,3.2.- L'autoritza~ió i la disposició de despeses d'exerciCis futurs corresponen als organs competents, d'acord amb el que regula la base 18, en funCiódel tipus de des pesa i del seu importo CAPiTOl 7.- Bestretes de caixa mea i pagamerits a justificar 1 Base 34.- ConsideraCions generals . . 34.1.-, Les bestretes de caixa fixa iles ordres de pagament a justificar es regularan pel previst al present capft~I, al TRLLRHL i a la resta de norm~tiva aplicable: 34.2:- Queda prohibit fraccionar un mate;)< pagament, aplicant una part a bestretes de caixa fixa 1 i un.a altra a mari'ánients a justificar. " J 34.3.- La coiTlptabilització de la bestreta i els pagaments a ju~tificar s'ajustara a les regles 31 a 36 <;le l'Ordre EHA/4041/2004 de 23 de novembre pel que s'aprova la InstrucCió del Model Normal de Comptabilitat Local. 17 Base 35.- Bestretes de eaixa fixa. 35.1.- D'acord amb la regulacio establerta als articles 73 i següents del Reial Decret 500/1990; de 20 d!abril, el Consorei disposara d'un fons per a atendre les atencions eorrents de earacter periódic o reiteratiu, i de petit import, tal com dietes, despeses de lacomoció, material d'ofieina no inventariable, eonservació i d'altres de similars earacterístiques. Els perceptors de les bestre.tes de caixa fixa Testaran obligats a justificar les despeses. 35.2.- El Consorei El Far té constiturdes tres Bestretes de Caixa Fixa, una per a despeses generals del Consorci (BCF), una altra per a despeses del Far Barcelona (BCFF) i una altra per a pagaments amb targeta de crédit (BCFC) 35.3.- L'import maxim d'aquestes bestretes de caixa fixa, que seran ingressats en els següents eomptes corrents restringits de pagaments i que es dedicaran exclusivament a les operacions de la bestreta de caixa fixa són: f • Compte 21000932180200050124 per a la BCF amb un impart maxim de 6 . 000~, • Compte 2100 0932 15 0200054407 per a la BCFF amb un import de 6.000€, , 1 ampliable, per resollició del Director General fins a un maxim de 50.000€. • Compte 2100 0932 17 0200034619 per a la BCFC amb un import maxim de 2:000€ 35.4.- Es podran efectuar retencions de crédits per garantir la posterior aplicació pressupostaria deis pagaments satisfets mitjangant la bestreta. 35.5.- L'habilitat i responsable de la custodia deis diners ,són .el Director General i la Cap de Recursos i Serveis Generals. La disposició de les quantitats ingressades en ' aquest compte corrent es fara indistintament mitjangant la signatura del Director General o de la Cap de J Recursos i Serveis Generals. 35.6~- El Director General podra no menar altres persones habilitades per efectuar pagaments, quan les cireumstanCies d'ubicació o especificitat així ho facin corivenient. D'aquests nomenaments en donara compte a la Corriissió Executiva del Consorei. Els habilitats podran efectuar els pagaments per al:'; quals hagin estat autoritzats¡ mitjangant els comptes restringits ] de pagaments que s'estabJeixin~ 35.7.- No es podran realitzar per mitja de bestretes de caixa pagaments individualitzats superiors a 3.000 €, IIevat de casos excepcionals degudament acreditats autoritzats pel 1 Director General del Consorci. 35.8.- Per procedir a la reposició de la bestreta de caixa fixa caldra préviament presentar el J eompte justificatiu deis fons utilitzats. El comte justificatiu estara format pel document comptable al que s'adjuntaran les factures, rebuts o altres éomprovants de ladespesa ihdicats en la base 19.3, degudament conformats pel personal responsable. 35.9.- A mesura que I'habilitat vagi justificant els pagaments s'efectuara la seva · aplicaeió pressupostaria, sen se utilitzar les retencions de crédit efectuades, mitjar:1gant documents ADO amb carrec a les corresponents partides. Els habilitats hauran de presentar una justificació com a mínim amb periódicitat trimestral (trimestres naturals). 18 J 35.10.- Per tal de garantir el control deis fons; de caixa, cada final de meS I'habilitat de la bestreta r'ealitzara I'arqueig de caixa i del compte bancari, del qual facilitara una copia signada a 1'lnteNeritor delegat. Quan I'import delsarquejos sigui inferior a I'import total de la bestreta, caldril ;-ea/itzar la corresponent conciliació en la. que es justificara la diferéncia entre ambdues quantitats. . 35.11.- Les des peses de dietes i Jocomoció del. personal ocasionades per despla<;ament del l/oc de trebal/ es pagaran pel sistema de Bestretes de Caixa Fixa. 35.12.- Per delegació del President, . el Director General del Consorci aprovara les des peses originades per I'exercici de representacio, en les que s'haura d'indicar el motiu d'interés general . perseguit. A final d'any en donara tompte a la Presidencia de totes les despeses de representació aprovades pel director general. 35.13.- En les despeses de restauració per motiu de reunions i conferéhcíes, les factures han d!anar acompanyades d'un document explicatiu en el que el Director General, O persona en qui delegui, manifesti el motiu, finalitat i contingut de la reuni.ó, el l/oc de la célebració i identificació deis participants i destinataris de la despesa. Base 36.- Pagaments a justificar. 36.1.- Quan es tracti de despeses o pagaments esporadics es podré I/iurar un manament a justificar, amb carrec a la corresponent aplicació pressupostaria, aixf com quan no es pugui .acompanyar el document justificatiu de I'obligació en el moment de la sortida deis fons de la Tresoreria o bé cjuan siguin pagamentsa realitzar fora de la seu del Co.nsorci que no es puguin efectuar per transferéncia bancaria. J 36.2 ..- Els perCeptors de 1136 ordres de pagament resten obligats a justificar I'aplicació de '¡es quantitats rebudes en el termini maxim de tres 'meses des de la percepció deis corresponents fons. 36~3.- Quan es tracti d'atencip,ns periódiq.ues o repetitives, els fóns I/iurats "a justificar" tihdrari el caracter de bestretes de caixa fixa. . } J :1 19 J TiTÚL IV. GESTIÓ DELS INGRESSOS CAPíTOL 1. Fases de I'ingrés Base 37. Compromís d'ingrés. 37.1.~ Quan es tingui coneixement que el Consorci ha de rebre d'una entitat b persona, pública o privada, un ingrés per financ;ar les seves activitats, s'haura de tramitar un compromís d'ingrés. 37.2.~Els compromisos d'ingrés seran comptabilitzats per I'Area d'Administració, que haura de rebr~ la comunicació oportuna del cap de l'Area corresponent quan aquest tingui coneixement del 'compromís d'ingrés. Base 38.~ Reconeixement de drets. 38.1.~Quan el Consorci tingui dret a cobrar una quantitat, ja sigui derivada d'un tribut, preu públic o prestació de serveis, d'una aportació de tercers, d'una alienació de béns o d'una operació de credit, caldra reconeixer el <;fret. 38.2.~EI reconeixement de drets sera coniptabilitzat per I'Area d'Administració. Amb aquesta finalitat, els caps d'Area' hauran de comunicar a I'esmentada area tots aquells fets económics que hagin de donar l/oc a un reconeixement de drets. 38.3.~ En el cas de taxes i preus' públics gestionats per les difer~nts Arees, aquestes Arees hauran de vetl/ar per la recaptació d'aquest!> en perrode voluntari. Els c aps d'Area que hagin de practicar el cobrament d'ingressos periódics formaran, previament, les oportunes relacions, liquidacions o documents base, expréssius de les quotes a cobrar en els períodes corresporients. Aquesta documentació sera .tramesa a I'Area d'Administració amb temps suficiént pér a la seva contracció i expressara, com a mínim; le's quotes a cobrar pel temps córresponent i el nom de la.persona obligada al pagament 38.4.~ Finalitzat el període voluntari, I'Area d'Administració tramitara el , pas a la via de cbnstrenyiment deis valors corresponents. ' .1 38.5.~ El reconeixement i liquidació de tots els drets a favor del Consorci corréspondra al Director General. Base 39.~ Anul ' lació de drets. . . 39.1.~ Quan sigui procedent anul 'lar un dret reconegut, les arees gestores ho comunicaran a l'Area d'Adminisíració, així com la seva motivació, i aquesta en tramitara I'aprovació i en comptabilitzara l'anul·lació. .J 39.2.~ Els actes administrati.us d'anul' /ació, modificació o baixa de drets rec.oneguts correspondra al niateix órgari que els hagi aprovat. . 39.3.~ Quan I'anul '/ació derivi de/ procés executiu aniran acompanyades de la dócumentació . J : justificativa. Base 40.~ Ingrés o recaptació. 40.1.~EI cobrament o recaptació deis ingressos del Consore; es faran preferentment en Comptes operatius del Consarci. 20 40.2.- L!area· d'Administració comptabilitzara els cobraments tan bon punt en tingui coneixement, encara -que sigui mitjangant pendents. d'aplicació. Base 41.-. Devolució d'ingressos indeguts . . 41.1.-En els casos que sigui procedent efectuar una devoluci6 d'ingressos indeguts, l'Area d'Administració tramitara el cor~esponent aoord o resolució, i el Director General aprovara la devoli.1ció. 41.2.- Un cop aprovada la devolució, I'Area d'Administraéió tramitara la corresponent ordre de , pagament, que sera satisfeta per la Tresoreria . . Base 42.- Rectificacions de saldos pendents d'exercicis tancats. OLÍan es detecti un error en els saldos pendents de drets reconeguts d'exercicis tancats; l'Area d'Administració tramitara I'aprovació de la rectificació, que sera competencia del Director General. Tota rectificació haura d'anar acompanyada de la corresponenf documentació justificativa. CAPíTOL.2. Gestió deis tributs i altres ingressos Base 43.-. Gestió de taxes i preus públics. 43; 1.- Les diferehts Arees del Consorci gestionaran les taxes i preus públics que tinguin sota la seva competencia; . 43.2.- Els preus públics es podran gestionar per liquidació d'ingrés directe. 43.3.~ L'órgan competent per aprovarles liquidacions de taxes i preus' públics sera el Director G~neral o personaen qui delegui. . . 43.4.:" Els cobraments de les taxes i preus públics hauran de ser ingressé;lts amb caracter preferent en comptes operatlus del Consorei. . 43.5.- La reeaptació en període de cOnstrenyiment deis preus públies s'iniciara a I'endema de I'acabament . del · perrode . de pagament voluntari. l'inici d'aquest . pérrode · comporta I'aereditament del recarrec del 20% i deis intl~ressos de demora, cornputats sobre la qúota liquidada. EIs interessos de demora s'aplicar~m al tipus d'intereS de demora fixat per la Llei de Pressupostos de l'Estat per a cada un deis exercieis durant els quals s'estén el períodé de . 1 demora. . 'j : 1 21 TíTOl V. TRESORERIA , , 'CAPITOl 1. Operatoria de funcionament Base 44.- Instrumenís de la tresoreria. D'acord amb el que disposa I'article 197 del text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de mary, el dip6sit i moviment de cabals es realitzara mitjanyant comptes operatius d'ingressos i pagaments, oberts a nom del Consorci a les caixes d'estalvis o entitats bancaries que la Direcció General determini. '1 Base 45.- Disposició'de fons. Els xecs, ordres de transferencia i tota la documentació bancaria per disposar deis fons serah signats conjuntament per I'ordenador de pagaments i per I'interventor general, o persones que legalment els substifueixin: . Base 46.- Terminis,de pagament 46.1.- El Consorciefectuara els seus pagaments d'acord amb els' terminis previstos a la Llei 15/2010, de 5 de juliol, de mesures de lIuita contra la morositat i I'article 200 de la Llei 30/20.07, de 30 d'octubre, de contractes deis sector públic. ' Base 47.- OperatQria de pagament. 47.1.- El prócediment de pagaments, cessions de credits i endossos, acreditació de personalitat i representació es regira pel que disposen les presents bases i, en all6 no regulat per aquestes, per la normativa aplicable complementaria que dicti la Comissió Executiva del Consorcio 47.2.~ En tot cas se seguiran els següeÍlts criteris, previa aprovació expressa per part del Director General: a) Per produir efectes enfronl d'el Consorci les cessions de credits hauran de ser autenticades per' un fedatari públic, bY Només produiran efectes enfront del Consorci les cessions de credits realment existents en el moment de la cessió, c) L'efectivitat enfront del Consorci de la cessió de crédits quedara condicionada al reconeixement per aquesta de la corresponent obligació i d), L'Area d'Administració pre'ndra raó de les cessions de, 'credits fefaentment notificades que corresponguin a obligacions reconegudes i liquidades i les anotara en elllibre-registre que es portara a I'efecte. .Base 48. Mitjans de pagament. ,'j El pagament de les obligácions a carrec del Cansorci s'ha d'efectuar mitjanyant transferencia -. bancaria contra el corresponent compte operatiu del Consorcio Les dades bancaries a les quals es vulgui realitzaf la transferencia han de venir sol'licitades pel creditor. El Consorci ha de comlmicar individualment á cada perceptor les transferencies bancaries efectuades a favor seu, sempre que aquest hagi facilitat les seves dades i aquestes estiguin incorporades en el corresponent arxiu de tercers. j Excepcionalment, quan existeixin circumstancies que ho justifiquin o per I'especial naturalesa de les obligacions i només per a les persones físiques, el director general pot autoritzar el pagament mitjanyant xec nominatiu. J 22 j Base 49. Mitjans de cobrament 49.1.- Els cobrarrientses faran normalment en diner de curs legal, xec o transferencia bancaria en comptes del Consorci. 49.2.- Les quantitats que recaptin les Arees o dependencies expressarnent autoritzats pel Director General, hauran de ser Iiquidádes a i'Área d'Administració que procedira a ingressar- les en comptes correnfs del Consorcio Es reserva al Director Generar la potestat per fixar, individualment o col, lectiva, els terminis en els quals s'han d'efectuar aquestes liquidacions d'ingressos. 49.3.- Quan un creditor tingui deutes venc;:uts amb el -Consorci es podra efectuar d'ofici la corresponent compensació, que s'efectuara sense moviment de fons. Base 50.- Principi de caixa única. 'S'aplicara el principi de caixa única establert per I'article 194 i 196. b) de la LRH L, inclos en el cas d'ingressos afectats, comptabilitzant-se els moviments de Tresoreria d'acord amb la Instrucció de Comptabilitat. CAPiTOl 2.- Operacions financeres Base 51.- Consíderacions generals La tramitació de qualsevol operació financera s'haura d'ajustar al previst en . el decret de I'Alca'lde de Barcelona de data 24 de gener de 2008, per 'aquest motiu, abahs ' de la seva aprovadó, s'haura de trametre l'expedient a la Direcció de Financ;:ament de /'Ajuntament de Barcelona. Base 52.- Operacions de tresoreria. Correspondra ai Director General del Coriscirci concertar o avalar aquel/es operacionsde tresoreria que no excedeixin del 10% deis recursos ordinaris del pressupost. L'aprovació de la . resta d'operacions financeres o de credit correspondra al Conse" General. . Base 53. Altres operacions financeres. Per rendibilitzar els excedents temporals de tresoreria¡ i segons el que disposa I'article 199 del. text refós de la L1ei Reguladora de les hisendes loca/s, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de marc;:, s'autoritza gen$ricament al Director Genera/ pel' col, locar e/s esmentats excedents a través de les entitats financeres on el Consorci tingui obert compte operatiu, en funció de les disponibilitats de fons i criteris de major rendibi/itat i seguretat, previ informe de la Intervenció, i ordenara la inversió mitjanc;:ant es~rit adrec;:at a I'entitat financera afectada. . .J CAPíTOL 3;- Garanties i Qipósits Base 54.- Ingrés de garanties i diposits. Les garanties i dipósits que es presentin davant el Cbnsorci podran seJ en avalo en metal·lic. Les garanties en metal·Hc s'hauran de presentar mitjanc;:ant ingrés en un compte corrent del Consorci designat amb aquesta finalitat. . ' . 23 Base 55.- Devolució de garanties i dipósits. 55.1.- Previa signatura del Director General es podra procedir a la devolÍJció d'aitals bancaris i de valors en dipó$it, sense necessitat d'ordenació expressa, essent suficient I'acte administréitiu de cancel'lació de la garantia o de devolució del dipósit. .' . 1 55.2.- La devolució es tramitara mitjanc;ant el corresponent document comptable, intervingut per la Intervenció, acompanyat del trasllat del corresponent acte administratiu de cancel'lació o devolució. TíTOL VI. CONTROL I FISCALlTZACIÓ CAPíTOL 1.- Control i fiscalitzacíó Base 56.- Control i fiscalització. 56.1.- El control intern i la fiscalització de la gestió económica del Consorci es realitzara d'acord ) amb el que estableixen I'artide 92.3.b de la L/ei' 7/1985 Reguladora de les Bases de Regim J. Local; I'éi.rticle 213 · i següents del text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RD.L. 2/2004., de 5 de marc;; els artie/es 16,17 i 18 del RD 1091/1988 de 23 de setembre pel que s'aprova el text refós de la Llei general pressupostaria; i altra normatiVa que sigui d'aplicació. . . . l·· .56.2.- Per a les des peses s'estableix la fiscalització previa limitada regulada en I'artie/e 219 del TRLRHL, per la qual cosa la Intervenció previa es limitara a comprovar elS extrems a que es refereix I'artie/e 219, punt 2 del RDL ésmentat. ' 1 56.3.- La fiscalització previa deis drets es substituira per la i!lherent a la presa de raó en comptabilitat, establint~se les actuacions comprovatóries posteriors que determini léi 1 Intervenció. . '. TíTOL VII. TANCAMENT D'EXERCICI PRESSUPOSTARI CAPíTOL 1.- LiqiJidació del pressupost i compte general. " 1 Base 57.- Liquidació de pressupost. Les operaCions de liquidació del pressupost es regiran pel que disposen els arts. 191 a 193 del ..J text refós de)a L/ei Reguladora de les hisendes lotals, aprovat pel RD.L. 2/2004, de 5" de man;, els arts. 89 a 105 del RD 500/1990, i per la Instrucció de Comptabilitat. La seva aprovació correspondra al President del Consorci. J Base 58.-Compte General. J 58.1.- El contingut del Compte General s'ajustara al previst en els artie/es 209 del .text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RD.L. 2/2004, de 5 de' marc;, i les regles 97 a 99 de la Instrucció del mo.del normal de Comptabilitat Local aprovada per I'ordre j EHA/4041/2004: j 24 J '58,2.- El Compte General del Consorei sera rendit pel President, i el sotmetra, informat per la Intervenció general, a informe de la Comissió Exeeutiva, reunida cbm a Comissió Especial de Comptes. Seguidament, s'exposara a la informació pú t;Jlicaque estableix I'art. 212.3 del TRLLRHL, i sera aprovada d'acord amb el disposat a I'article 212.4. del TRLLRH[ 58.3.- O'acord amb I'article 212.5 del TRLLRHL i de la regla 104 de la ICAL-2004, un cop aprovat, s'haura de trametre el Compte General a la Sindicatura de Comptes Base 59.- Oo~umentadó comptable. Es responsabilitat del Cap del Oepartament d'Administració la custodia de tots els doeuments comptables del Consorci (expedients de despesa, factures, eertificacions, i altres documents justificatius de la des pesa i deis ingressos). . Tí"fOL VIII. DISPOSICIONS FINALS CAPíTOL 1.- Disposicioris finals. Primera.- En tot allo no previst en les presents bases, sera d'aplicació el que estableixin les Bases d'Execució aprovades per I'Ajuntament de Barcelona per al present exercici. Segona.- Qualsevol modificació de la normativa estatal o ailtonomica que signifiqui una . ,¡ modificació d'aquestes bases · d'execució, s'entendra d'immediata aplicació, i les bases es consideraran automaticament adaptades als canvis que s'hagin produTt. I ANNEX DE:PARTIDES AMPLIABLES Partides d'lngressos Aplicació Partides de Despeses 36502 Serveis d'aules . 22791 Catering i serveis d'aules 25 J