CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS 1 MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA PROJECTE PRESSUPOST DE DESPESES. Exercici del 2015 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol Remuneració del personal 3.554.451 10 Órgans de govem i personal directiu 91.900 101 Retribucions basiques del personal directiu 91.900 10100 Retribuicions basiques 14.556 10101 Altres retribucions 71.746 10102 Antiguitat 5.598 12 Personal funcionan 394.277 120 Retribucions basiques 137.029 12000 Sous 105.626 12006 Triennis 31.403 121 Retribucions complementaries 257.248 12100 Complement de destinació 55.672 12101 Complement específic 183.915 12103 Altres complements 17.661 13 Personal laboral 1.961.442 130 Laboral fiX 1.961.442 13000 Retribucions basiques 695.908 13002 Altres remuneracions 1.175.697 13003 Triennis 89.837 15 Incentius al rendiment 251.168 150 Productivi tat 184.735 15000 PF. Productivitat dellloc de treball 23.281 15001 PF. Paga d'assidultat 14.575 15002 PL. Productivitat Iloc de treball 59.429 15003 PL. Paga d'assidultat 87.450 151 Gratificacions 66.433 15101 Per anys de servei 4.870 15102 per festivitats 61.563 16 Quotes, prestacions i despeses 855.664 160 Quotes socials 787.764 16000 Quotes socials 778.764 16008 Mútua 9.000 Página 1 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 162 Despeses socials personal 67.900 16200 Formació i perfeccionament 5.000 16201 Economats i mejador 50.000 16204 Accló social 12.000 16205 Assegurances 900 2 Despesa en béns corrents 2.387.452 20 Lloguers 30.000 202 Edificis i construccions 25.000 20200 Edificis i construccions 25.000 203 Maquinaria, instal·lacions i utillatge 5.000 20300 Maquinaria ... 5.000 21 Reparacions, manteniment i conservació 290.000 212 Edificis i altres construccions 140.000 21200 Edificis ... 85.000 jardinería 21201 Pailebot 55.000 213 Manteniment maquinaria 110.000 21300 Manteniment maquinaria 20.000 21301 Contractes de manteniment 90.000 216 Equipaments per a processos d'informació 40.000 21600 Informatica 40.000 22 Material, subministrament i altres 2.035.302 220 Material d'oficina 15.500 22000 material d'oficina 6.000 22001 Premsa 6.500 22002 material informatic 3.000 221 Subministraments 41 3.602 22100 Energia electrica 293.673 22101 Aigua 12.500 22102 Gas 28 .000 22103 Combustible i carburants 8.200 22104 Vestuari . 10.229 22110 Productes d'higiene i neteja 8.000 22112 Subm mat electrónic, electric i de comw 8.000 22199 Altres subministraments 45.000 Página 2 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 222 Comunicacions 35.200 22200 T elefoniques 15.000 22201 Postals 8.000 22203 Comunicacions infonnatiques 12.20Ó 223 Transports 6.500 22300 Transports 6.500 224 Primes d'assegurances 56.950 22401 Responsabilitat civil 1.400 22402 Edifici 17.550. 22403 Contingut 32.000 22404 al tres 6.000 225 Tributs 4 .000 22502 Tributs (guals) 4.000 226 Despeses diverses 516.500 22601 Atencions protocolaries 6.000 22602 Publicitat i propaganda 100.000 22603 Publicació en diaris oficials 500 22606 Reunions i Conferencies 20.000 22609 Exposicions 388.000 22610 Projectes europeus 22611 Accessibilitat i proximitat 2.000 227 Treballs realitzats per altres empreses 987.050 22700 Neteja 180.000 22701 Seguretat 95.000 22703 Desratització i altres 6.500 22711 Activitats i monitoratge 82.000 22716 Observatori historia i cultura marítima 100 22717 Xarxa Museus Costa Catalana 7.800 22799 Altres treballs 615 .650 23 Indemnitzacions per raó del servei 15.150 230 Dietes 5.350 23010 Del personal directiu 1.350 23020 Del personal no directiu 4.000 231 Locomoció 9.800 2311 o Del personal directiu 1.800 23120 Del personal no directiu 8.000 Página 3 Capíto1 Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 24 Despeses de publicacions 17.000 240 Despeses de distribució i edició 17.000 24000 Despeses d'edició 16.000 24001 Despeses de distribució 1.000 3 Despeses financeres 1.000 35 lnteressos de demora i altres despeses financeres 1.000 359 altres despeses financeres 1.000 35900 al tres despeses ... 1.000 4 Transfen!ncies corrents 9.000 48 a famílies i institucions sense fmim ... 9.000 481 Premis i beques 9.000 48100 Beques 600 48102 Premis 8.400 6 lnversions reals 170.000 62 lnversió nova associada ... 108.000 622 Edificis i altres construccions 27.000 62200 Edificis i altres construccions 27 .000 623 Maquinaria, insta1·1acions i utillatge 36.000 62300 maquinaria, instal-lacions i utillatge 36.000 625 mobi1iari i estris 18.000 62500 mobiliari i estris 12.000 62501 mobi1iari i estris historie artístic 6.000 626 Equips per a processos ... 24 .000 62600 Equips per a processos ... 24.000 629 Altres inversions noves 3.000 62900 Biblioteca 3.000 63 lnversió de reposició 9.000 632 edificis i a1tres construccions 9.000 63201 extensió a l'aigua 9.000 64 Inversions immaterials 53.000 641 Despeses en aplicacions informatiques 53.000 64100 programes informatics 53.000 Página 4 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 6.121.903 6.121.903 6.121.903 6.121.903 Página 5 CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS 1 MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA PROJECTE PRESSUPOST D'INGRESSOS. Exercici del2015 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 3 Taxes i altres ingressos 1.595.000 31 Taxes 300 314 Taxes per serveis culturals 300 31401 exposicions itinerants 300 32 Taxes per la realització de competencia local 1.600 329 Altres taxes per a la realització ... 1.600 32901 fotocopies 300 32902 reproduccions fotogratiques 1.000 32903 autoritzacions imatge 300 34 Preus públics 1.587.600 341 Exposicions i activitats 737 .000 34100 Exposicions temporals 1.000 34101 Activitats 20.000 34402 Entrades Museu 625 .000 34403 Programa pedagogic 60.000 34404 Santa Eulalia 31.000 342 Preus públics per serveis educatius 20.000 34200 Cursos i seminaris 20.000 349 Altres preus públics 830.600 34900 cessió espais 775.000 34901 Neteja i vigilimcia actes 45.000 34902 Preus públics reproduccions 600 34903 Santa Eulalia 10.000 39 Altres ingressos 5.500 399 altres ingressos diversos 5.500 39900 recursos eventuals 5.500 4 Transferencies corrents 4.313.903 42 de l'aArninistració de l'Estat 150.000 421 D'Organismes Autonoms i agencies estatals 150.000 42190 de l'Autoritat Portuaria de Barcelona 150.000 45 de la Generalitat de Catalunya 20.000 450 de l'administració general 20.000 45080 Altres subvencions de l'adm. de la CCAA 20.000 46 de l'administració local . 4.110.103 Página 1 Capítol Article Concepte Subconcepte Denominació Subconcepte Concepte Article Capítol 461 De Diputacions, Consells o Cabildos 4.036.000 46100 Diputació de Barcelona 4.036.000 46101 aportacions extraordinaries o 462 D'ajuntaments 74.103 46200 Ajuntament Barcelona 74.103 46201 aportacions ex traordinaries 47 d'emprese privades 25.000 470 d'empreses privades 25.000 47000 esponsoritzacions 25.000 48 de famílies i institucions sense afany de lucre 8.800 480 aportacions de cankter finalista 8.800 48000 Observatori d'história i cultura maritimes 1.000 48100 Xarxa Museus Costa Catalana 7.800 5 Ingressos patrimonials 43.000 52 lnteressos de dipósits 1.000 520 interessos 1.000 52000 lnteressos bancaris 1.000 55 Producte de concessions i aprofitaments especials 42 .000 550 Concessions administra ti ves 42.000 55000 Servei formatiu, cultural i restauració 42.000 7 Transferencies de capital 170.000 72 De l'Administració de l'Estat o 720 De l'Administració General de l'Estat o 72000 Ministeri de Foment: 1% cultural o 75 De la Generalitat de Catalunya o 750 De la Generalitat de Catalunya o 75080 Dé! Departament de Cultura o 76 d'Entitats locals 170.000 761 De Diputacions 170.000 76100 Diputació 170.000 762 D'Ajuntaments o 76200 Ajuntament de Barcelona o 6.121.903 6.121.903 6.121.903 6.121.903 Página 2 m1 11 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELnt\t~ Direcció General T. 00 34 933 429 921 MEMORIA DEL PRESSUPOST DE L'EXERCICI DE 2015 El pressupost del Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona per l'exercici del 2014 que es porta, d'acord amb el Reial Decret Legislatiu que aprova el Text Refós de la Llei 2/2004, de 5 de mar~. Reguladora de les Hisendes Locals i del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril , que desenvolupa !'anterior en materia de pressupostos, a l'aprovació del Consell General importa una quantitat de 6.121 .903 € tant en el pressupost de despeses .com en el d'ingressos, amb una reducció de 642.500 € en relació a l'exercici del 2014. Aquest reducció tant significativa, d'un 1O % del total del pressupost, s'explica per la no realització durant el 2015 d'una exposició de gran format i de cost elevat, com fou la de Víkings celebrada durant el 2014. Pressupost d'ingressos La comparació per capítols del pressupost d'ingressos deis exercicis de 2012 i 2013 presenta el detall següent: 2013 2014 varia ció 3 Taxes i altres ingressos 2.239.400 1.595.000 -644.400 4 Transferéncies corrents 4.402.903 4.313.903 -89.000 5 lngressos patrimonials 42.100 43.000 900 7 T ransferéncies de capital 90.000 170.000 80.000 Globalment le canvi més significatiu és la reducció en 644.400 € en concepte d'ingressos propis (taxes, preus públics i altres ingressos). Les transferéncies corrents coneixen una disminució de 89.000 €, mentre que les transferéncies de capital s'incrmenten en 80.000. Per fer una analisi més detallada del pressupost d'ingressos cal conéixer la composició de cada un deis seus capítols, i per aixó es passa a la descripció deis diferents articles que el compasen. Capital 3 El capítol 3 del pressupost d'ingressos passa de 2.239.400 € a 1.595.000 € amb una reducció de 644.400 €, que representa gairebé un 29 %. La raó fonamental d'aquesta DRASSANES REIALS Av. de les Drassanes S/n. 08001 Barcelona 01put•o10 Tel. 00 34 933 429 920 Fax 00 34 933 187 876 Barcttlana + Ajuntamentde Barcelona Port de Barcelona www.mmb.cat m maritim@diba cat Clr P5800029J Consorc1 de les Orassane Re1aJs i Museu Mant1m de Barcelona rnrn MUSEU MARÍTIM DE BARCELC'U'-1 L\ reducció és, com ja s'ha esmentat més amunt, que pel 2015 no esta prevista una gran exposició externa de les característiques i el financ;:ament de Víkings. De tata manera el més rellevant d'aquest capital 3 són tant les magnituds globals com els canvis en la seva composició interior. En aquesta mateixa sessió del Consell General s'ha portat la proposta de canviar la consideració d'una serie de serveis que passarien d'estar subjectes a taxes a estar-ha a preus públics. És el cas de les entrades al Museu i a les seves extensions, de les activitats adrec;:ades al públic general i al públic escolar, de la cessió del pailebot, entre d'altres. Així, en relació a l'exercici del 2014 es veuen els següents canvis: 2014 2015 variació 31 Taxes de serveis generals 535.300 300 535.000 32 Taxes de competencia local 1.600 1.600 o 33 Taxes d'utilització privativa 20.000 o -20.000 34 Preus públics prestació de serveis 1.647.500 1.587.600 -59.900 39 Altres ingressos 35.000 5.000 -30.000 Les modificacions més significatives dins el capítol 3 són les següents: a) S'incrementen els ingressos propis derivats de la venda d'entrades al musueu i a les seves extensions, d'acord amb la proposta de tarifes de preus públics propasada b) Es consoliden els ingressos per la cessió d'espais per la realització d'actes ciutadans, d'acord amb l'evolució seguida durant el 2014 e) Es mantenen els ingressos derivats del programa d'activitats del museu, adrec;:at a tot tipus de públics. Capítol4 El capítol 4 coneix una disminució de 89.000 € que representa un 2,02 %, en relació a l'exercici anterior. 2013 2014 varia ció 42 Autoritat Portuaria de Barcelona 150.000 150.000 o 45 Generalitat de Catalunya (subvencions) 20.000 20.000 o 46 Diputació de Barcelona 4.000.000 4.036.000 36.000 Ajuntament de Barcelona 74.103 74.103 o 47 Empreses privades (patrocini) 150.000 25.000 125.000 48 lnstitucions sense afany de lucre 8.800 8.800 o Aquesta disminució s'explica per la reducció drastica de la previsió de patrocini que l'any passat es preveía per l'exposició Víkings i que finalment no es va produir. 1 es veu parcialment compensada per un increment de l'aportació de la Diputació de Barcelona. 2/4 m rn b MUSEU MARÍTIM DE BARCELf\~14 Capítol5 El capítol 5 ha passat d'un import global de 41.100 € en el pressupost del 2014 a un total de 43.000 € pel pressupost d'ingressos del 2015, amb un increment de 900 €. Capítol 7 La previsió d'ingressos en concepte de transferéncies de capital s'incrementa en 80.000 € arribant a un total de 170.000 €, provinents tots ells de la Diputació de Barcelona. Aquest increment s'explica pel fet que s'ha constat que la dotació de 90.000 és insuficient per fer front a totes les petites inversions a les que anyalment ha de fer front el Consorci: llicéncies informatiques, reposició d'equips, intervencions a l'edifici o al Santa Eulalia ... Pressupost de despeses La comparació per capítols del pressupost de despeses deis exercicis de 2014 i 2015 presenta el detall següent: 2014 2015 varia ció 1 Despeses de personal 3.564.518 3.555.501 -9.017 2 Despeses en béns corrents 3.105.485 2.386.402 -718.033 3 Despeses financeres 5.000 1.000 -4.000 4 Transferéncies corrents 9.400 9.000 -400 6 lnversions reals 90.000 170.000 80.000 Tots els capítols del pressupost coneixen una disminució més o menys important deis seus imports totals, llevat del capítol 6 que s'incrementa de manera significativa . Capítol1 El capítol 1 en redueix en 9.017 €, passant de 3.564.518 € en el pressupost del 2014 a 3.555.501 en el que es porta aprovació. Aquesta diferencia s'explica per la jubilació d'un funcionari de Diputació i la incorporació d'un de nou, prevista pel 2015. Capítol2 El detall de la despesa del capítol 2, a nivell d'article, és la següent: 2014 2015 varia ció 20 Lloguers 39.821 30.000 -9.821 21 Reparacions, manteniment i ... 313.697 290.000 -23.697 22 Material, subministraments i ... 2.719.867 2.035.302 -684.565 23 lndemnitzacions per raó del ... 14.100 14.100 o 3/4 ~ ~ b MUSEU MARÍTIM DE ... • • • 1 BARCELO~I4. 24 Despeses de distribució i edició 18.000 17.000 -1.000 Tots el articles d'aquest capítol coneixen disminucions més o menys significatives del seu import global. La que té un major impacte pressupostari és la de l'article 22 (material, subministraments i altres) i esta vinculada a la no contractació d'una gran exposició monografica externa, ja que la voluntat és fer-ne una a partir deis propis fons i que vingui a substituir el Viatge mar enllá Capítol3 El capítol 3, despeses financeres, passen deis 5.000 € pressupostats el 2014 a 1.000 € pel2.015. Capítol4 Aquest capítol passa de 9.400 € a l'exercici del 2014 a 9.000 € en l'exercici del 2015. Aquests imports van destinats a les dotacions per a premis, ja sigui de recerca ja sigui el premi Nostramo Capítol6 El capítol6 passa d'un pressupost de 90.000 € el2014, a un pressupost de 170.000 € per l'exercici del 2015, amb un increment de 80.000 €. Aquesta major dotació pressupostaria afecta de manera diferent els articles d'aquest capítol. 2014 varia ció 62 lnversió nova ... 38.000 108.000 70.000 63 lnversió de reposició 15.000 9.000 -6.000 64 lnversions immaterials 37.000 53.000 16.000 La distribució del pressupost d'inversions en 2 articles s'explica per la voluntat de finalitzar alguns aspectes que havien quedat pendents de les intervencions posteriors (il·luminació, pas de ronda de la muralla ... ) o de posar el mitjans informatics addients per continu r el projecte GIM. Barcelo a, 19 de novembre de 2013 El Direc r general Roger Marcet i Barbé 4/4 COMPARACIÓ PRESSUPOSTÁRIA 2014-2015. Capítols INGRESSOS Capítol Denominació Pressup. 2014 Pressup. 2015 Variació % 3 Taxes i altres ingressos 2.239.400 1.595.000 -644.400 -28,78 4 Transferéncies corrents 4.402.903 4.313.903 -89.000 -2,02 5 lngressos patrimonials 42.100 43.000 900 2,14 6.684.403 5.951.903 -732.500 -10,96 7 Transferéncies de capital 90.000 170.000 80.000 88,89 90.000 170.000 80.000 88,89 totals 6.774.403 6.121.903 -652.500 -9,63 DES PESES Capítol Denominació Pressup. 2014 Pressup. 2015 Variació % 1 Despeses de personal 3.564.518 3.555.501 -9.017 -0,25 2 Despeses en béns corrents 3.105.485 2,386.402 -719.083 -23,16 3 Despeses financeres 5.000 1.000 -4.000 -80,00 4 Transferéncies corrents 9.400 9.000 -400 -4,26 6.684.403 . 5.951 .903 -732.500 -10,96 6 lnversions reals 90.000 170.000 80.000 88,89 90.000 170.000 80.000 88,89 totals 6.774.403 6.121.903 -652.500 -9,63 m~ b MUSEU MARÍTIM DE • 1 1 BARCELOI\1~ Direcció General T. 00 34 933 429 921 Descripció de les inversions previstes en el pressupost del2014 Partida Concepte Import Font finan¡;ament 62200 edifici i altres construccions 27.000 Diputació 62300 maquinaria, instal-lacions i utillatge 36.000 Diputació 62500 mobiliari i estris 12.000 Diputació 62501 patrimoni historie artístic 6.000 Diputació 62600 equipament informatic 24.000 Diputació 62900 adquisició llibres Biblioteca 3.000 Diputació 63201 intervencions Santa Eulalia 9.000 Diputació 64100 Programes informatics 53 .000 Diputació Total 170.000 Barce1 a, 19 de novembre de 2014 El Dire tor general Roger Marcet i Barbé DRASSANES REIALS Av. de les Drassanes s/n. 08001 Barcelona .a. OlputaciO Tel. 00 34 933 429 920 Fax 00 34 933 87 876 ~ BarceloJ1a + Ajunta1111Kltde Barcelona Port de Barcelona www.mmb.cat m.marilim@diba.cat CIF P5800029J Consorci de les Drassanes Reials t Museu Marittm de Barcelona m~ b MUSEU MARiTIM DE • • 1 BARCELl"'l\1~ Gerencia T. 00 34 933 425 940 ANNEX DE PERSONAL DEL CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS 1 MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA. Exercici del 2015. La plantilla de personal del Consorci esta constitu'ida per 80 treballadors deis quals 1 és eventual, 11 són funcionaris i 68 laborals. Per categories es distribueixen de la manera següents: Categoría Grup funcionaris laborals totals Director general A1 1 1 Gerent A1 1 1 Sotsdirectora A1 1 1 Cap d'Área A1 3 3 Cap d 'oficina A 1 1 Cap de departament C1 1 1 Cap d 'unitat C1 1 1 Cap d'unitat C2 1 1 Cap de grup E 1 1 Técnic superior A1 11 11 Técnic mig A2 1 11 12 Técnic auxiliar C1 1 6 7 Administratiu C1 4 4 Secretari alt carrec C1 1 1 Oficial C2 1 7 8 Auxiliar informatic C2 1 1 Suport administratiu C2 6 6 Assistent de sala E 2 14 16 Subaltern E 1 1 Ajudant de serveis E 1 1 totals 11 68 79 Tots els llocs de treballs del Consorci estan ocupades per personal fix i no existeix cap plac;a vacant. A aquests lloc de treball els hi són d'aplicació les taules salaríais aprovades perla Diputació de Barcelona. D'acord amb aquestes les retribucions anuals de cada una d'aquestes categories és la següent: Categoría codi total de retribucions retributiu treballadors anuals Director general A104 1 92.260 Gerent A203 1 74.251 Sotsdirectora A203 1 77.250 Cap d 'Área A401 3 157.856 Cap d'oficina A501 1 56.174 ORASSANES REIALS Av. de les Drassanes s/n 08001 Barcelona Otput•eló Tel. 00 34 933 429 920 Fax 00 34 933 187 8 6 8 rc•latul Ajuntam&ntde Barcelona l'ort de• Barc elona www.mmb.cal rn.maritim@diba cat CIF P5800029J Consorci de les Drassanes Reials i Muse Marftim de Barcelona m rw-. b MUSEU MARÍTIM DE • • 1 BARCEL()t\14. Cap de departament A501 1 44.187 Cap d'unitat A504 2 62.439 Cap de grup A515 1 28.202 Tecnic assessor TA03 1 46.788 Tecnic superior TG02 10 424.694 Tecnic mig TG01 12 426.431 Administratiu AT01 4 114.619 Tecnic auxiliar AT01 7 208.332 Secretari alt carrec AS03 1 31.767 Suport administratiu AG01 6 144.863 Auxiliar informatic TI01 1 35.088 Oficial P004 8 199.923 Ajudant de serveis P004 1 26.280 Assistent de sala PS01 16 373.074 Subaltern PS01 1 22.268 totals 79 2.646.746 A aquestes retribucions brutes cal afegir-hi les següents despeses complementaries: Complements variables (idiomes, hores extres, festivitats ...) 51.939 Quotes socials 778.847 Despeses socials (formació, tiquet menjador, assegurances ... ) 76.919 Al llarg del 2015 esta prevista la jubilació d'un laboral del Consorci. O'aquesta manera a la finalització de l'exercici la plantilla s'haura reduH a 78 treballadors. Tenint en compte tots els costos retributius el total deis costos de personal del Consorci importa el total de 3.554.451 €. El capítol 1 del pressupost de despeses del Consorci per l'exer ici del 2015 disposa de credit suficient per fer front a aquesta despesa . . Comas i Coma 2/2 m~ b MUSEU MARÍTIM DE • • 1 BARCEL0"14 Interven ció INFORME DE LA INTERVENCIÓ DE FONS PRESSUPOST PERA 2015 D'acord amb I'Art. 168.4 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel R.D.L. 2/2004, de 5 de mar((, i de I'Art. 18.04 del RO 500/1990, de 20 d'abril, de pressupostos, la lntervenció de fons ha d'informar del projecte de pressupostos del Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de Barcelona. Aquest informe ha de versar sobre la correcció en l'elaboració del mateix i sobre el contingut económic quantitatiu d'aquest, sense entrar en valoracions sobre la voluntat que s'expressa darrera del pressupost. Pel que fa a les quantitats consignades en el pressupost, i dins de l'estat de despeses - amb un import total de 6.121 .903,00 €, cal dir el següent: A) Les partides del Capítol 1 recullen consignació suficient per fer front a les despeses de personal establertes en la plantilla del Consorci pera 2015. B) Les consignacions previstes per a despeses corrents -Capítol 11- són suficients amb els compromisos actuals del Consorci. Pel que fa a les quantitats consignades en l'estat d'ingressos -amb un import total de 6.121.903,00 €, cal dir el següent : A) Els ingressos previstos del Capítol 111 corresponen en un 99,66 % a l'aplicació de les Ordenances Fiscals reguladores de les taxes i preus públics del Consorci, i la resta a "Aitres ingressos". B) Les transferéncies corrents estimades - Capítol VIl- són en la seva totalitat ( 100%) les corresponents a l'aportació de la Diputació de Barcelona, 170.000,00 €. La documentació que conforma l'expedient del pressupost és basicament correcta d'acord amb el que fixa la normativa vigent. El projecte de pressupost per a l'exercici 2015 del Consorci del Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de Barcelona compleix els objectius d'estabilitat pressupostaria, límit d'endeutament i regla de la despesa, d'acord amb els termes establerts en la Llei Organica 2/2012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera (veure document annex). DRASSANES REIALS Av. de les Drassanes sin 08001 Barcelona Olputacio Tel. 00 34 933 429 920 Fax 00 34 933 187 876 O Barc elona Ajuntamentde Barcelona Port de• Barc elona wwwmmb.cat m maritim@diba.cat CIF P5800029J Consorci de les Drassanes Reíais Museu Marit1m de Barcelona b MUSEU MAAÍTIM DE BARCELO~Il\. D'acord amb tot el que s'ha exposat, aquesta intervenció informa favorablement el projecte de pressupost presentat pel que fa a la seva elaboració i contingut quantitatiu, sense entrar en valoracions sobre el contingut qualitatiu del mateix. Barcelona, a 24 de novembre de 2014 L'lnterventor-Delegat, Carle{¿(lnández 2/2 rnrn MUSEU MARfTIM DE BARCELn"l~ INFORME OBJECTIU D'ESTABILITAT PRESSUPOSTA' RIA D, E LA LIQUIDACIO DEL PRESSUPOST EXERCICI 2015 Av. Drassanes s/n 08001 Barcelona Tel. 93 342 99 201 Fax 93 318 78 76 Informe d'avaluació de l'acompliment de l'objectiu d'estabilitat pressupostaria i altres regles fiscals Pressupost 2015 Vist el projecte de pressupost per a l'exercici 2015 del Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona (CDRMMB) Atés que la Llei Organica 2/2012 d'Estabilitat i Sostenibilitat Financera, de 27 d'abril, en el seu article 11 é, estableix que l'elaboració, aprovació i execució deis pressupostos deis ens que integren el sector d'administracions públiques, segons comptabilitat nacional (SEC-95), s'hauran d'ajustar al principi d'estabilitat pressupostaria, entesa per als ens locals com a una posició d'equilibri o superavit pressupostari. Atés que, per altra banda, l'article 12é de la mateixa llei estableix l'acompliment de la regla de la despesa, la qual es defineix com la variació de la despesa computable, respecte de la del any anterior, deis ens integrants del sector d'administracions públiques que no podra ser superior a la taxa de referencia de creixement del PIB a mig termini corresponent a l'economia espanyola. Aquest calcul també s'haura de realitzar en les fases d'elaboració, aprovació i execució deis pressupostos deis ens abans esmentats. Atés que, finalment, l'article 13é de la mateixa llei, consagra el principi de sostenibilitat financera, definida com la capacitat que disposen aquells ens públics per a ter front a les despeses presents i futures, dintre dellímits d'endeutament legalment establerts. En conseqüéncia, caldra calcular l'acompliment de les tres regles fiscals esmentades: estabilitat pressupostaria, límit d'endeutament i la regla de la despesa, respecte deis projectes de pressupostos presentats per a l'exercici 2015. Els calculs en qüestió s'hauran de realitzar en termes consolidats, un cop s'hagin deduit les respectives transferéncies internes deis diferents ens que s'han esmentat en el paragraf primer del present informe. En el mes de juny d'enguany, I'Administració de I'Estat va aprovar els objectius de les regles fiscals per als tres subsectors de les administracions públiques en un horitzó temporal de tres anys. En relació a I'Administració Local, i pel que fa a l'objectiu d'estabilitat pressupostaria, per a l'any 2015, l'objectiu sera d'equilibri o déficit zero. Pel que fa a la regla de la despesa, s'estableix una taxa de referencia del creixement del PIB pel 2015 del 1 ,3%. 1, finalment, el límit d'endeutament, també per al l'any 2015, es fixa en un 3,9% del PIB. No obstant, per al calcul individualitzat del límit d'endeutament pera cada entitat local caldra tenir en compte allo que estableix el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovada per ROL 2/2004, i la Llei 2/2012, de Pressupostos de I'Estat per al present exercici, en els que determinen el límit maxim d'endeutament per a cada entitat local en un percentatge del 75% del ingressos ordinaris del pressupost. Per altra banda, el RO 1463/2007, de 2 de novembre, per el que s'aprovava el reglament de desenvolupament de !'anterior Llei d'Estabilitat, Llei 18/2001, per les entitats locals estableix, en el seu article 16é, que correspondra a la lntervenció de cada una de les entitats locals l'avalució de l'objectiu d'estabilitat pressupostaria en l'aprovació del seu pressupost. La intervenció local detallara en el seu informe els calculs efectuats i els ajustaments practicats, sobre la base de les dades deis capítols 1 a 7 deis estats d'ingressos i despeses pressupostaris, en termes de Comptabilitat Nacional, segons el sistema europeu de comptes nacionals i regionals (SEC-95), d'acord amb l'article 16.2 de l'esmentat Reglament, així com la determinació de la capacitat o necessitat de finanyament. Per altra banda, caldra avaluar el compliment de l'objectiu de l'endeutament previst per a l'exercici 2015, en base a l'endeutament estimat d'enguany més la variació deis passius financers pressupostats previst per a l'any vinent. 1, finalment, es procedira a avaluar el compliment de la regla de la despesa, en base a la variació de la despesa computable prevista per l'any 2015 respecte de la despesa computable corresponent a l'any 2014. 1.- Objectiu d'estabilitat pressupostaria El calcul per determinar la capacitat o necessitat de finanyament s'obtindra mitjanyant la diferencia entre les previsions d'ingressos deis capítols 1 a 7 amb els crédits de l'estat de despeses també deis capítols 1 a 7. És a dir, la comparació entre ingressos i despeses no financeres. A l'import obtingut s'haura d'afegir els ajustaments segons els criteris establerts pel SEC-95, els quals tenen per objecte convertir els imports pressupostaris, determinats segons criteris de comptabilitat pressupostaria, en imports calculats en termes de comptabilitat nacional. Pel que fa al pressupost del Consorci no cal fer ajustaments, El pressupostos del Consorci pera l'exercici 2015 es: 1111- PRESSUPOST PRESSUPOST INGRESSOS NO PRESSUPOST DESPESES NO DIFERENCIA NO ENTITAT INGRESSOS FINANCERS DES PESES FINANCERES FINANCERA CORMMB 6.121 .903,0( 6.078.903,00 6.121 .903,0( 6.120.903,00 -42 OOO,C>Q No s'han de practicar als saldos pressupostaris per convertir-los en termes de comptabilitat nacional, SEC-95. 1121- AJUSTAMENTS SEGONS SEC-95: CDRMMB OBSERVACIONS AJUSTAMENTS IMPORT lngr. Tributaris: Cap. 1 O,OC lngr. Tributaris: Cap. 2 0,00 lngr. Tributaris: Ca¡:>. 3 0,00 lnteressos O,OC lngr. Venda accions O,OC Dividends O,OC lngressos U.E. 0,00 Aportacions de capital 170.000,00 Desp. Pend. Aplicació 0,00 Devolucions PIE 2008 0,00 Quota de la devolució de la PIE negativa d'aquest any Devolucions PIE 2009 0,00 Quota de la devolució de la PIE negativa d'aquest any TOTAL: 170.000,00 El calcul de la capacitat/necessitat de finan9ament s'obtindra en termes consolidats, tot practicant els ajustaments SEC-95 esmentats anteriorment, un cop dedu"ides les transferéncies internes entre aquests ens. El resultat d'aquests calculs és el següent: 1131• CALCUL DE LA CAPACJTAT O NECESSITAT DE FINAN~AMENT SALDOS NO FINANCERS AJUSTAMENTS INGRESSOS TRANSF. DES PESES SEC-95 SALDOS ENTITATS INTERNES AJUSTATS CDRMMB 6.078.903,00 6.120.903,00 170.000,ºº 128.000,00 En base als calculs esmentats, el resultat de l'objectiu d'estabilitat pressupostaria ha estat el següent: Superavit per un import de 128,000,00 € per tant compliment de l'objectiu d'estabilitat pressupostaria. 2.- Límit de l'endeutament Atés que cal calcular el nivell d'endeutament per tal de verificar que no ultrapassa el límit esmentat anterioment del 75% respecte deis ingressos ordinaris, d'acord amb les dades contemplades en el pressupost i el balan9 de situació de l'exercici anterior. Aíxí mateíx, el calcul en qüestíó s'haura d'estimar en termes consolidats, segons els projectes de pressupost del Consorci 2 111- OPERACIONS DEL DEUTE VIU: CDRMMB A 31/12/2014 PEVISIO EXECUCIO 2015 A 31/12/2015 1 AMORTITZACIÓ AMORTITZACIÓ OPERACIONS DEUTEVIU DISPOSAT DEUTE VIU ORDINARIA EXTRAORPIN. ENTITA TS DE CREDIT: o 00 o 00 o 00 0,00 o 00 A curt termini 0,00 0,00 0,00 O,OC 0,00 A llarg termini 0,00 0,00 0,00 O,OC 0,00 AVALS CONCEDITS o 00 o 00 o 00 0,00 o 00 A Adm. Públiques 0,00 0,00 0,00 O,OC 0,00 Resta d'ens depenents 0,00 0,00 0,00 O,OC O,OC A altres no depenents 0,00 0,00 0,00 0,0_<: O,Q(] PRESTECS ADM. PUBL. o 00 o 00 o 00 0,00 o 00 Liq. PIE 2008 0,00 0,00 0,00 O,OC 0,00 Liq. PIE 2009 0,00 0,00 0,0-º o.oc: 0,00 ALT RES OPERACIONS o 00 o 00 o 00 0,00 o 00 Arrendaments financers 0,00 0,00 0,00 O,OC 0,00 Pagaments alornats 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 Altres operacions 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 TOTAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 No hí ha cap operacíó d'endeutament formalitzada pendent de dísposar. En relació als ingressos ordinarís, el calcul és el que s'indica a continuació: 2121• INGRESSOS ORDINARIS AJUSTAMENTS PRES. 2015 PRES. 2015 INGRESSOS INGRESSOS TRANSF. ENTITATS PIE 2008 PIE 2009 ORDINARIS ORDINARIS INTERNES AJUSTATS CDRMMB 6.121 .903,00 0,00 0,00 -170.000,00 5.951 .903,0C En conseqüéncia, el calcul dellímit d'endeutament sera A/8, amb el resultat següent: Compliment de l'objectiu dellímit de deute, amb un percentatge del 0,00% 3.- Regla de la despesa La tercera regla fiscal consistira en verificar el compliment de la regla de la despesa. Per al seu calcul, s'haura de comparar l'increment de la despesa computable del pressupost del 2015 amb la despesa computable corresponent a la de l'any 2014. Aquest increment no podra ser superior al percentatge establert com a límit per aquell exercici pressupostari. Per tant, s'haura de calcular la base computable d'ambdós anys i comparar la seva relacíó amb el percentatge establert com a objectiu per aquell exercici. 3111- BASE COMPUTABLE 2014 PRESSUPOST AJUSTAMENTS PRESSUPOST DES PESES OE SPESES TRANSF. INTERESSOS DES PESES BASE ENTITATS CAPITOLS 1 A 7 INTERNES DEUTE FINANCADES COMPUTABLE CDRMMB 7.993.666,42 0,00 0,00 -1 .090.000,0(; 6.903.666,42 A) APLICACIÓ DE LA TAXA DE REFERENCIA DEL 1,3%: 6.993.414,081 3121- BASE COMPUTABLE 2015 PRESSUPOST AJUSTAMENTS PRESSUPOST DESPESES (*) DES PESES TRANSF. INTERESSOS DES PESES BASE ENTITATS CAPÍTOLS 1 A 7 INTERNES DEUTE FINANCADES COMPUTABLE CDRMMB 6.121 .903,00 0,00 0,00 -170.000,0C 5.951 .903,00 Cal ten ir en compte, pero, que d'acord amb l'apartat 4 de l'article 12 de la LOEPSF, quan s'hagin aprovat canvis normatius que suposin augments permanents de la recaptació, el nivell de despesa computable resultant de l'aplicació de la regla de la despesa en els anys en qué s'obtinguin els augments de recaptació es podra incrementar en la quantia equivalent. En conseqüéncía, el resultat de l'avaluació és com segueix: Compliment de la regla de la des pesa, amb una diferencia de 1.041.511 ,08 € En base al calculs anteríors es pot arribar a les següents Conclusions El projecte de pressupost per a l'exercici 2015 corresponent al Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona compleix els objectius d'estabilitat pressupostaria, límit d'endeutament i regla de la despesa, d'acord amb els termes establerts en la Llei Organica 2/2012, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera. Barcelona, 19 de novembre de 2014 L'lnterventor Delegat rw-a rw-a b MUSEU MARÍTIM DE ' • • • • 1 BARCELn"l~ BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS 1 MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA PER L'EXERCICI DEL 2015 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELO"I~ ÍNDEX l. NORMATIVA APLICABLE II. ELS CREDITS INICIALS I EL SEU FINANCAMENT III. CREDITS PRESSUPOST ARIS III.1. Classificació i vinculació jurídica III.2. Delimitació deis credits III.3. Modificacions de credit III.4. Programes de col-laboració amb altres Ens III.5. Projectes Europeus III.6. Gestió Pressuposti:tria, despesa i ingressos públics III.6.1 Regles Generals III.6.2 Competencia pera l'autorització i disposició de despeses III.6.3 Normes de Contractació Administrativa III.6.4 Despeses amb financament afectat III.6.5 Despeses plurianuals III.6.6 Operatoria en Pagament III.6.7 Tresoreria III.6.8 Bestretes de Caixa Fixa i Ordres de Pagament "a justificar" III.6.9 Gestió d' ingressos IV. CONTROL I FISCALITZACIÓ V T ANCAMENT D'EXERCICI PRESSUPOST ARI VI: DISPOSICIONS FINALS 2 m~ b MUSEU MARrTIM DE • • 1 BARCEL0"-14. BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL "CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS 1 MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA" PER L'EXERCICI DEL 2015 1 NORMATIVA APLICABLE l. Objecte i regim jurídic Les presents bases s'estableixen a !'empara d'alló que disposa l'article 165.1 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (en endavant, TRLRHL), aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de marc;, i l'article 9 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, amb l'objecte d'adaptar les disposicions generals en materia pressupostaria a l'organització i circumstancies del Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de Barcelona (endavant CDRiMMB o Consorci). El marc legal pel qual es regiran les bases esta constitu"it per: • El títol VI "Pressupost i despesa pública" del TRLRHL, articles del 162 al 223 ambdós inclosos. • El Reial Decret 500/1990, de 20 d' abril , pel qual es desenvolupa el capítol I del títol VI del TRLRHL. Ambdues disposicions constitueixen la normativa específica aplicable pel que fa a la gestió, el desenvolupament i la liquidació del pressupost del Consorci, de les quals sera supletoria la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostaria. • La Llei Organica 2/2012, de 27 d' abril, d' estabilitat pressupostaria i sostenibilitat finan cera. • El Reial Decret 1463/2007, de 28 de desembre, que a pro va el reglament aplicable als ens locals en materia d' estabilitat pressupostaria. • L'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova !'estructura deis pressupostos de les entitats locals, modificada per l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de m are;. • L'Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre, perla qual s'aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local. • Els vigents Estatuts del Consorci. 2. El Sector públic Als efectes previstos a la Llei Organica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera, el Consorci s'entén integrat dins del sector públic de la Diputació de Barcelona. El CDRiMMB, com a entitat integrada dintre del sector públic de la Diputació de Barcelona, té 1' obligació de subministrar al Ministeri d 'Hisenda i Administracions 3 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELOf\14 Públiques la informació requerida als efectes de verificar l'acompliment deis objectius d'estabilitat pressupostana i límit d'endeutament, així com de la regla de la despesa, tot d'acord amb l'Ordre HAP/2015/2012, així com la resta d'informació establerta en l'esmentada normativa. Així mateix, el Consorci haun'l de remetre copia de la liquidació del pressupost al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i a la Direcció General Direcció General d'Administració Local de la Generalitat de Catalunya, en compliment de l'establert a l'article 193.5 del TRLRHL. 3. Vigencia Aquestes bases tindran la mateixa vtgencia que el pressupost. En cas de prórroga del pressupost, regiran així mateix durant el període de prórroga. 4. Infonnació als Órgans de Govern l. Anualment de 1' informe de control financer corresponent a 1' exercici anterior, elaborat per la Intervenció General de la Diputació de Barcelona, se'n donara compte al Consell General del Consorci. 2. Trimestralment, de l'execució del pressupost del Consorci d'acord amb els termes establerts en l'article 207 del TRLRHL. 3. Trimestralment, de !'informe en que s'avaluara el compliment de la normativa en materia de morositat, d'acord amb alió prevista l'article 12.2 de la Llei 25/2013 de 27 de desembre. 5. De la gestió económica i comptabilitat del Consorci La gestió económica del Consorci, en execució del seu pressupost, es realitzara pels órgans competents segons el seus Estatuts i d'acord amb els procediments establerts per les presents Bases i altres disposicions que es puguin dictar a tal efecte. Les operacions corresponents a l'execució del pressupost del Consorci es comptabilitzaran d'acord amb la Instrucció de Comptabilitat per a 1' Administració Local, model normal, aprovat per l'Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre. La gestió económic pressupostaria de les despeses i els ingressos així com la seva comptabilització es realitzara mitjanc;:ant sistemes i aplicacions infonnatiques incorporades en l'aplicació SICALWfN. 11 ELS CREDITS INICIALS J EL SEU FINANCAMENT 6. A 1' estat de despeses del Pressupost del Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de Barcelona es concedeixen els credits necessaris per al compliment de les seves obligacions per un import de 6.121.903 €. 4 MUSEU MARÍTIM DE BARCEL0"-14 Els ingressos que s'estima que s'han de liquidar durant l'exercici importen la mateixa quantitat. 7. La comptabilització, la seva execució i la seva liquidació es regira perla Instrucció de Comptabilitat aprovada per l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 23 de novembre de 2004 i per la normativa complementaria aplicable. 111 CREDITS PRESSUPOST ARIS 111.1 Classificació i vinculació jurídica 8. La Comptabilitat pressupostaria es desglossara a nivell de partirles pressupostanes, que vindran definirles per la conjunció de les classificacions per programes i económica, de subprogrames (3 dígits) i subconcepte (5 dígits) respectivament, segons l'estructura aprovada per l'Ordre EHN3565/2008, de 3 de desembre. 9. Pel que respecta a !'estructura funcional totes les despeses s'imputaran al subprograma 333 (Museus). Les noves partirles que es crei"n durant l'exercici s'imputaran al mateix epígraf, salvat que en l'acte administratiu en que es crei" la nova partida se li assigni un altre epígraf funcional. 1O . De conformitat amb el que disposen els art. 28 i 29 del RD 500/ 1990 el nivell de vinculació jurídica sera el primer dígit de les classificacions funcionals i económica, o sigui el Grup de funció i el Capítol. S'exceptuen d'aquesta regla general els següents credits: a) els declarats ampliables en aquestes Bases, per als quals el nivell de vinculació sera la propia partida pressupostaria b) quan es concedeixin credits extraordinaris o quan es crein noves partid es mitjan<;:ant transferencies de credit, generació de credits o incorporació de romanents de credits, es podra determinar un nivell de vinculació específica, sense que s'ultrapassi el fixat amb caracter general. 111.2 Delimitació deis Credits 11. l. Amb carrec als credits de l'estat de despeses del present Pressupost només es podran contraure obligacions derivarles de despeses que es rea1itzin en l'any natural del propi exercici pressupostari. 2. Malgrat el que es disposa en l'apartat anterior s'aplicaran als credits del pressupost vigent en el moment del seu reconeixement les obligacions següents: a) les que resultin de la liquidació d'endarreriments a favor del personal que percebi les seves retribucions amb carrec a aquest Pressupost. b) les derivarles de compromisos validament adquirits en exercicis anteriors. 5 lllb MUSEU MARÍTIM DE BARCEL0"'A. e) els corresponents a subministraments d'aigua, electricitat, gas i altres serveis mesurats per comptador, quan l'obligació de pagament neixi en aquest exercici. d) els credits reconeguts de conformitat amb l'art. 60.2 del RD 50011990, inclós quan corresponguin a despeses realitzades en exercicis anteriors. 12. Les quantitats fixades a l'Estat de Despeses del Pressupost es consignen amb caracter limitatiu en relació amb el periode de vigencia del Pressupost, d'acord amb la valoració de les necessitats previsibles, dintre del nivell de vinculació jurídica previst en la Base vuitena. Els credits consignats inicialment solament es podran modificar amb subjecció a la normativa actual, tenint en compte les especialitats que es preveuen a aquestes Bases. 13. El control comptable de les despeses es realitzara sobre la partida pressupostaria i el fiscal sobre el nivell de vinculació. En conseqüencia es podra retenir credit (document RC) o autoritzar i disposar despeses (documents A, AD, ADO, ADOJ) sempre que existeixi credit suficient dintre de la corresponent bossa de vinculació jurídica (o sigui la suma dels credits de les partides pressupostaries que pertanyin al mateix nivell de vinculació ), encara que ultrapassin el credit de la partida pressupostaria o que no existís la partida. Si es dóna aquesta última circumstancia es creara la partida al tramitar-se la disposició de la despesa (sense necessitat de cap modificació de credit, quedant ratificada la creació de la partida pel simple acte administratiu d'autorització de la despesa). La vinculació dels romanents de credits incorporats sera de caracter qualitatiu, és a dir, podran utilitzar credit de la corresponent bossa de vinculació, pero no cedir credit a altres partides d'aquesta, salvat autorització expressa del President del Consorci. 111.3 Modificacions de Credits 14. Qualsevol modificació de credit requereix una proposta raonada de les variacions, en la qual s'haura d'especificar la destinació de la consignació, especialment si aquesta pot significar nous compromisos de despesa pe! Consorci en exercicis posteriors. 15.Les modificacions de credits, com a regla general, s'aprovaran pel Consell General del Consorci de conformitat amb el que disposen els arts. 172 a 182 del TRHL i arts. 34 a 51 del RD. 500/90, salvat els casos de les ampliacions de credit, transferencies de credit, generació de credits per ingressos i incorporació de romanents de credits, que es regularan pels procediments especials establerts en aquestes Bases. 16. En els expedients de concessió de credits extraordinaris o de suplements de credits correspondra la seva aprovació, previ informe del Director general, al Consell General del Consorci. S 'hauran de tenir en compte les següents regles: a) Es poden finan<;:ar mitjan<;:ant el romanent líquid de Tresoreria, nous o majors ingressos recaptats, anul·lacions o baixes de credits de despeses i operacions de 6 m~ b MUSEU MARÍTIM DE • 1 1 BARCELC\"14 credit. b) El calcul del romanent líquid de Tresoreria es fara segons el resultat de la liquidació de l'exercici anterior, tenint en compte la part del romanent que correspongui a despeses amb finan<;ament afectat. e) Només es podran utilitzar com fons de finan<;ament de les modificacions de credit els nous o majors ingressos en algun concepte del Pressupost quan s'acrediti que la resta deis ingressos venen efectuant-se amb normalitat, salvat que els majors ingressos tinguin caracter finalista. 17. En l'expedient de modificació del pressupost s'acreditara sempre la necessitat de la despesa, el seu finan<;ament i es respectaran les limitacions establertes en l'article 177 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals. 18. En els credits ampliables declarats a l'annex d'aquestes Bases, l'ampliació quedara condicionada a que en els conceptes d'ingressos que específicament consten en l'esmentat annex es contraguin majors ingressos sobre el pressupostat en quantia igual o superior a l'ampliació de credits de despeses que es vulgui efectuar. Aquestes ampliacions de credits es comptabilitzaran com augments de credits pressupostaris, de conformitat amb el que disposa l'art. 178 del TRHL i l'art. 39 del RD 500/90. El nivell de vinculació deis credits declarats ampliables sera el de la propia partida, sense ten ir en compte 1' organic. La part ampliada o finan<;ada amb ingressos afectats no podra ser objecte de transferencia. Les ampliacions de credits hauran de ser aprovades pe! mateix órgan que sigui competent per l'autorització de la corresponent despeses, i seran immediatament executives, sense necessitat d'exposició al públic. A final de l'exercici la Intervenció podra, sense necessitat d'acte administratiu exprés, anul-lar la part d'ampliacions de credit que no hagin estat utilitzades per autoritzacions de des peses. 19. Les següents m o di ficacions de credi t seran a pro vades pe! President del Consorci (salvat el que es disposa en aquesta mateixa Base, respecte a la generació de credits per alienació de béns), les quals seran immediatament executives, sense necessitat d'exposició al públic: a) en el expedients de transferencies de credit. b) les produ"ides per generació de credits en els estats de despeses del pressupostos, de conformitat amb l'art. 181 del TRHL i l'art. 43 del RD. 500/90 finan<;ades pels ingressos de naturalesa no tributaria derivats de les següents operacions: a) aportacions o compromisos ferms d'aportació d'altres persones fisiques o jurídiques, b) alienacions de béns del Consorci, e) prestació de serveis (preus públics, convenís i altres ingressos que no tinguin la naturalesa de taxa), d) reembossaments de préstecs o de Deute i e) reintegrament de pagaments indeguts 7 m~ b MUSEU MAAiTIM DE • • 1 BARCELOI\I.l\ del pressupost corrent. Els reintegraments efectius de pagaments indeguts amb dtrrec al pressupost corrent, que es comptabilitzin en el pressupost de despeses, reposaran credit en la respectiva partida pressupostaria, sense necessitat d'acte administratiu exprés en tal sentit. En el supósit a) sera requisit indispensable pera la generació de credit el reconeixement del dret o !'existencia formal del compromís ferm d'aportació; en el supósit b) el reconeixement del dret; en els supósits e) id) el reconeixement del dret, si bé la disponibilitat deis credits generats restara condicionada a !'efectiva recaptació deis drets, i en el supósit e) l'efectivitat del reintegrament. Quan la generació de credit per alienació de vehicles o de béns mobles es destini a la reposició d'altres béns de la mateixa naturalesa es podra tramitar en el mateix expedient l'alienació del bé, la generació de credit i l'adquisició del nou bé, corresponent l'aprovació de l'expedient, i per tant la generació de credit, a l'órgan competent per la realització de la despesa. En els restants casos de generació de credits per alienació de béns sera competent l'órgan que ho sigui per autoritzar l'alienació. 20. La incorporació de romanents de credits es regira pe! que disposen els articles 182 del TRHL i 47 i 48 del RO 500/90 i correspondra la seva aprovació pel President del Consorci. La incorporació es comptabilitzara com augrnents de credits del pressupost corrent i s'efectuara com a regla general conjuntament amb la liquidació del pressupost de l'exercici anterior. Es podra tramitar abans de la liquidació la incorporació de romanents financ;;ats amb ingressos afectats. També es podran incorporar abans de la liquidació els romanents de credits financ;;ats amb ingressos generals que corresponguin a compromisos ja adquirits o a despeses urgents; en aquests casos s'haura de comprovar, mitjanc;;ant informe d'Intervenció, !'existencia deis corresponents recursos financers. (Per garantir aquesta existencia es podra efectuar retencions de credits en altres partides). Els romanents de credit s'incorporaran al pressupost amb el mateix organic, la mateixa subfunció, i el mateix concepte económic, en que apareguin en el pressupost de l'exercici anterior. 21 . Tots els expedients de modificació de credits hauran de ser informats previament per la Intervenció. 22. Els expedients de modificacions de credit que s'hagin d'aprovar pe! Consell General del Consorci, seguiran els mateixos tramits i requisits que per a l'aprovació deis pressupostos. Les restants modificacions de credits, una vegada aprovades seran immediatament executives sense necessitat d' exposició al públic. 8 m b MUSEU MARÍTIM DE BARCELflf\1~ 23. Mitjan<;:ant transferencia de credits, generació de credits, o incorporació de romanents de credits es podra augmentar la consignació de partides existents en el pressupost o crear- se partides noves. 111. 4 Programes de coHaboració amb altres ens 24. Els compromisos en els programes de col-laboració amb altres Ens es palesaran mitjan<;:ant l'órgan pertinent del Consorci. 25. La gestió jurídico-administrativa sera executada amb cura especial en tot alió que fa referencia a l'observan<;:a de la normativa aplicable en els aspectes de regim laboral i Seguretat Social. 26. La gestió económico-pressupostaría s'instrumentara a partir de la generació de credits, que resultara de la concessió pels Ens de subvencions per a les finalitats recollides als respectius programes. En els supósits que la subvenció deis Ens no sigui del cent per cent del cost del programa, haura d'existir o habilitar-se credit perla part no subvencionada. 111.5 Projectes Europeos. Regulació de les despeses i ingressos 27. El Museu Marítim de Barcelona no té previst col·laborar durant el 2015 en cap projecte finan<;:at per la Comunitat Europea. Cas que s'aprovés la participació en algun projecte europeu, la seva execució pressupostaría es portara a terme d'acord amb les presents bases i la justificació de la despesa s'ajustara a les normes que fixi la Comissió Europea. 111. 6 Gestió Pressupostaria, despeses i ingressos públics 111.6.1 Regles Generals 28. La gestió del Pressupost de Despeses es realitzara mitjan<;:ant les fases de Retenció de credit (opcional), d'Autorització de despesa, de Disposició o compromís de despesa, de Reconeixement d'obligacions, d'Ordenació de pagament, i de pagaments efectius. Aquesta gestió de credits s'efectuara d'acord amb el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de mar<;:, i el R.O. 50011990, els Estatuts del Consorci, les presents Bases i demés normes legals o reglamentaríes aplicables. Segons la naturalesa de la despesa i les normes de procediment que es dictin les diferents fases es podran tramitar independentment o bé, conjuntament les d'Autorització- Disposició, Autorització-Disposició-Reconeixement de l'Obligació Disposició- Reconeixement de l'Obligació. L'órgan competent per aprovar una despesa amb acumulació de fases sera el que ho sigui 9 m~ b MUSEU MARÍTIM DE • • 1 BARCEL()~IL\ per la darrera fase acumulada. 29. Les despeses es tramitaran mltpn<;:ant els corresponents documents de gestió pressupostana, signats perla Direcció adminstrativa. Els documents de gestió pressupostaria podran ser RC (Retencions de Credits, que es distingiran segons perrnetin o no posteriors Autoritzacions), A (Autoritzacions), D (Compromisos o Disposicions), O (Reconeixement i liquidació d'Obligacions), AD (Autorització-Disposició), DO (Disposició-Reconeixement d'Obligacions), ADO (Autorització-Disposició-Reconeixement d'Obligacions), ADOJ (ADO especial amb la instrucció de que la posterior ordre de pagament sera "a justificar"), OJ (O especial amb la mateixa instrucció que l'ADOJ). 111.6.2 Competencies pera l'autorització i disposició de despeses 30. Correspon al Canse!! General del Consorci: a) l'aprovació del pressupost, així com de les modificacions de credit, que d'acord amb l'establert en l'apartat III.3 d'aquestes bases, siguin de la seva competencia. b) disposar i alienar béns i drets del Consorci així com la seva transacció d'acord amb el que estableix l' article 1O , apartat 13 deis Estatuts. e) controlar i aprovar la rendició de comptes. d) aprovar la relació de !loes de treball. e) aprovar l'inventari de bens. f) altres materies que els Estatuts li atribueixin. 31 . Correspon a la Comissió Executiva del Consorci. a) autoritzar les despeses, en l'arnbit de les seves competencies, dins els límits fixats als Estatuts. b) retre cornptes davant del Consell General. e) aprovar concerts i convenis amb d'altres Entitats d'acord arnb els lírnits establerts als Estatuts. d) altres rnateries que els Estatuts li atribueixin. 32. Correspon al President del Consorci del Consorci: a) en materia de modificacions de credits, les que siguin de la seva competencia, d'acord amb l'establert en l'apartat III.3 d'aquestes bases. b) l'autorització de la cessió de credit a altres partides deis rornanents de credits incorporats d'acord arnb l'apartat 11 d'aquestes bases. e) aprovar la liquidació del Pressupost. d) exercir en casos d'urgencia, d'acord amb l'establert en els estatuts, les funcions encomanades als órgans col·legiats, donant compte de les resolucions adoptades en la primera reunió de l'órgan corresponent. e) la resolució de discrepancies amb els reparaments forrnulats perla Intervenció en materia de la seva competencia, salvat que els repararnents es basin en la 10 b MUSEU MARÍTIM DE BARCEL()I\1~ insuficiencia o inadequació del credit proposat. Aquesta facultat del President no sera delegable en cap cas. f) altres materies que els Estatuts li atribueixin. 33. Correspon al Director general del Consorci: a) autoritzar i disposar de les despeses d'acord amb ellímits fixats als Estatuts. b) preparar l 'avantprojecte de pressupost. e) reconeixer i disposar obligacions que corresponguin a compromisos validament adquirits, havent-se previament autoritzat i disposat les corresponents despeses pels órgans competents. d) executar els acords del Consell General i de la Comissió Executiva. e) ordenar els pagaments f) aprovar concerts i convenís amb d'altres Entitats d'acord amb els límits establerts als Estatuts. g) elaborar i mantenir actualitzat l'inventari de béns del Consorci. h) altres materies que els Estatuts li atribueixen o que li siguin delegades o encomanades pel President, pel Consell General o la Comissió Executiva. 34. Les competencies contemplades en els articles anteriors abasten a l'aprovació de l'expedient de contractació, la dels seus plecs de clausules administratives particulars i la seva modificació, }'obertura del procediment d'adjudicació i l'adjudicació definitiva. 35. És competencia del Director general el reconeixement i liquidació de les obligacions. L'aprovació del reconeixement d'obligacions es podra efectuar individualment o per relació. 36. Quan el reconeixement d'obligacions sigui conseqüencia necessaria de la realització efectiva d'una despesa en exercicis anteriors, sense que s'hagi autoritzat el compromís d'aquesta despesa, la seva aprovació correspon al Consell General sempre que les despeses corresponguin a factures amb import superior a 9.000 € o tinguin una antiguitat superior a 9 mesos i import superior a 600 € Aquests reconeixement d'obligacions d'exercicis anteriors sera competencia de la Direcció General quan les factures: a) tinguin un import inferior a 9.000 € i una antiguitat inferior a 9 mesos b) tinguin un import inferior a 600 € i una antiguitat superior a 9 mesos e) corresponguin a subministraments continus ( concepte 221) i comunicacions ( concepte 222), qualsevol que sigui el seu import, sempre que es tracti de des peses derivades de l'execució d'algun contracte degudament formalitzat i tingui una antiguitat inferior a 12 mesos d) que correspon atendre siguin amb carrec a romanents de credit que haginestat incorporats al Pressupost 37. No precisaran aprovació (salvat que per la Intervenció s'hagi formulat nota de reparaments o observacions) els següents documents de gestió pressupostaria: 11 m 111 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELOI\14 a) Els documents RC. b) Els documents AD per subvencions o aportacions consignarles nominativament en Pressupost. e) Els documents A o AD per contractes de tracte successiu aprovats en exercicis anteriors, quan no existeixi variació de preus, o quan les variacions corresponguin a preus subjectes a autorització administrativa, a variacions de l'I.P.C. o altres fórmules matematiques previstes en el contracte que no permetin cap discrecionalitat ni presentin cap dubte o a variacions del tipus de l'I.V.A. no deduible. d) Els documents A, D o AD amb carrec a romanents de credits incorporats quan reprodueixin la situació comptable d'aquells credits a !'efectuar-se la liquidació de l'exercici anterior. e) Els documents de rectificació per anul·lar els saldos sobrants d'una fase quan s'aprovi definitivament la fase següent. f) Els documents ADO que suposin l'aplicació pressupostaria de fons de bestretes de caixa fixa (l'aprovació s'efectuara posteriorment una vegada hagin estat fiscalitzats ). g) Les devolucions de fiances provisionals als que no hagin resultat adjudicataris del contracte o als adjudicataris que hagin constituH independentment la totalitat de la fian<;:a definitiva. 38. Salvat els que s'han exceptuat en les bases anteriors, els documents de gestió pressupostaria i, en el seu cas, els expedients i contractació corresponents hauran de ser aprovats pels següents organs: a) Els documents A, D, AD, DO, ADO i ADOJ: Per l'organ a qui correspongui l'autorització i disposició de les despeses. b) El reconeixement i liquidació de les obligacions, sera competencia del Director general del Consorci, si per lntervenció no s'ha formulat cap reparament. 39. Els subministraments s'imputaran al capítol 6 o 2 segons corresponguin a béns inventariables o no, respectivament. Es consideren com inventariables aquells béns susceptibles d'utilització independent que a la vegada tinguin un valor unitari superior a !50 € i una vida útil previsible superior a 3 anys. 111.6.3 Normes de Contractació Administrativa 40. D'acord amb el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per RDL 3/2011, de 14 de novembre (TRLCSP), seran d'aplicació les quanties establertes en el seu articulat així com per normativa d'aplicació posterior, per a la celebració deis diferents contractes. 41. Els expedients relatius a contractació es tramitaran amb plena subjecció al TRLCSP, la seva normativa de desenvolupament i la resta de normativa de contractació pública estatal, autonómica o local que resulti aplicable a 1' Administració local, així com pels plecs administratius aprovats pe! Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de 12 rnrn MUSEU MARiTIM DE BARCELOI\tA_ Barcelona. 42. Els contractes menors es formalitzaran per mitja d'un document administratiu i tindran comptabilització previa quan el seu import superi la meitat del límit maxim assenyalats pels contractes menors. Quan el seu import sigui inferior a aquestes quanties es presentara una proposta de despesa i es comptabilitzara un cop presentada i conformada la factura corresponent, juntament amb un informe de l'area corresponent. 43 . En tot expedient relatiu a adjudicacions de contractes mitjan<;:ant procediment negociat sense publicitat, caldra que quedi acreditat que s'ha consultat a un mínim de tres empreses capacitades per a l'execució del contracte, la qua! cosa es fara per procediments que acreditin fefaentment la data d'enviament de la invitació (com ara justificants de recepció de correus, resguards de fax, copies de correus electronics, etc). Quan alguna d'aquestes empreses declini presentar oferta, seria aconsellable que ho fes per escrit, o almenys per correu electronic. En tot cas, pero, es deixara constancia a l'expedient d' aquest fet per part del responsable de 1' area corresponent. Quan resulti impossible promoure concurrencia d'ofertes perque per la naturalesa de l'objecte contractual només pot encomanar-se la seva execució a un sol creditor, caldra que aquest extrem quedi justificat i argumentat de forma clara a l' expedient mitjan<;:ant el corresponent informe tecnic subscrit pe! responsable de l'area corresponent. 44. Amb caracter general no es podra fraccionar l'objecte del contracte d'acord amb l'article 86 del TRLCSP. No es podran efectuar contractes menors de serveis amb persones fisiques de manera reiterada, que puguin donar lloc a una relació laboral encoberta. La utilització del fraccionament o del contracte menor amb la finalitat d'encobrir una relació laboral donara lloc a la responsabilitat corresponent. 111.6.4 Despeses amb finan~ament afectat 45. Les despeses amb finan<;:ament afectat hauran de ser objecte necessariament d'un seguiment coma projecte de despesa o inversió, d'acord amb el que esta prevista les regles 46 a 50 de l'Ordre de 23 de novembre de 2004 perla que s'aprova la Instrucció del modelo normal de Comptabilitat per a l'Administració Local. En aquest apartat s'inclouen les despeses vinculades al programa europeu. En tot cas, es podran realitzar els canvis de finan<;:ament que siguin necessaris i derivats d ' una correcta gestió financera, sempre que no es modifiqui el volum total i amb 1' aprovació del President del Consorci. 111.6.5 Despeses plurianuals 1 3 rnb MUSEU MARÍTIM DE BARCELn~~~ 46. Les despeses plurianuals es regiran pe! que disposen els arts. 79 a 88 del RD 500/90. L'autorització i la disposició de les despeses plurianuals correspon: a) al Consell General, quan la seva durada sigui superior a 4 anys o que el seu import acumulat superi el 20 % deis recursos ordinaris del pressupost del primer exerciCI b) a la Comissió Executiva, sempre que no s'amplii" el nombre de quatre anualitats, que els seu import superi el 1O % deis recursos ordinaris del pressupost del Consorci i que no superin els percentatges del 70 % per a 1' exercici següent immediat, del 60 % per al segon exercici, i del 50 %, per al tercer i quart, percentatges referits al credit corresponent a l'any en que es va comprometre l'operació e) al Director general, sempre que no s'amplil el nombre de quatre anualitats, que el seu import n o superi el 1O % deis recursos ordinaris del pressupost del Consorci i que no superin els percentatges del 70 % per a 1' exercici següent immediat, del 60 % per al segon exercici i del 50 %, per al tercer i quart, percentatges referits al credit corresponent a l'any en que es va comprometre l'operació En els casos en que existeixi la consignació en el Pressupost corrent per a la realització de la totalitat de la despesa i el termini d'execució d'aquesta no sigui superior a un any, peró que, degut al moment de l'adjudicació o disposició de la despesa, s'hagi d'acabar d'executar en l'exercici següent, la competencia d'autorització i disposició es considerara delegada en favor de l'órgan que hagués estat competent en el cas d'haver-se executat tota la despesa dintre de l'exercici. Analoga delegació es considerara efectuada en el cas de subvencions concedides en l'exercici amb carrec al Pressupost corrent peró que es puguin justificar i fer efectives en exercicis posteriors. També es considerara efectuada la mateixa delegació quan es tracti de despeses escolars que hagin de continuar en l'exercici següent i corresponguin al mateix curs academic iniciat en el propi exercici. 111.6.6 Operatoria de Pagament 47. Pe! Tresorer es preparara un Pla de disposicions de fons de Tresoreria, l'aprovació del qua! correspondra al Director general del Consorci. En l'ordenació de pagaments s'haura de respectar la pnontat, per aquest ordre, de les despeses de personal i de les obligacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriors. Dintre de cada grup (Despeses de personal, Obhgacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriors i Altres pagaments), amb caracter general, s'efectuaran els pagaments de conformitat amb l'antiguitat de la data de presentació en el Registre del Consorci del corresponent document (certificació, factura, minuta, justificació de subvencions, etc.) que hagi servit de base al reconeixement i liquidació de l'obligació, o bé de la data de naixement de l'obligació si no fos precís la presentació previa de cap document. lgualment, i malgrat el que es disposa en el 3r. paragraf, es podra donar preferencia als 14 MUSEU MARÍTIM DE BARCELOI\1~ següents pagaments: a) que tinguin un venciment prefixat b) que tinguin caracter d'urgencia e) que la manca de pagament pugui suposar l'obligació de satisfer interessos de demora d) que corresponguin a despeses de caracter for¡;:ós o obligatori e) tots els pagaments d'import inferior a la quantitat que determini !'Ordenador f) els que corresponguin a despeses amb finan¡;:ament afectat, en la quantia dels ingressos que s'hagin percebut. 48. Quan els creditors per obligacions reconegudes i liquidarles siguin a la vegada deutors del Consorci es podra efectuar la corresponent compensació, que s'instrumentara mitjan¡;:ant ingressos i pagaments en formalització, previa resolució d'aprovació de la Direcció general del Consorci. 49. El procediment de pagaments, cessions de credits, acreditació de personalitat i representació es regira pel que disposen les presents Bases i la normativa que dicti a 1' efecte la Diputació de Barcelona. En tot cas se seguiran els següents criteris: a) per produir efectes enfront del Consorci les cessions de credits hauran de ser notificarles de forma fefaent, b) només produiran efectes enfront del Consorci les cessions de credits realment existents en el moment de la cessió, e) l'efectivitat enfront del Consorci de la cessió de credits quedara condicionada al reconeixement per aquesta de la corresponent obligació i d) per la Intervenció delegada es prendra raó de les cessions de credits fefaentment notificarles i les anotara en el Llibre- Registre que es portara a l'efecte. Pe! que respecta als pagaments que hagi d'efectuar la Tresoreria es seguira normalment el procediment de transferencia bancaria. Es podran efectuar també en casos excepcionals pagaments mitjan¡;:ant xecs nominatius. Els anomenats contractes de factoring es regularan per alió establert a la Circular 24/2009, de 31 de juliol de 2009, conjunta de Secretaria i Intervenció, de la Diputació de Barcelona. 50. L' ordenació de pagaments s'efectuara normalment mitjan¡;:ant relacions d'ordres de pagaments. En casos especials l'ordenació del pagament es podra efectuar individualment respecte a obligacions específiques i concretes. L'ordenació es regira pe! que disposa l'art. 66 del R.D. 500/90. L'ordenació de pagaments, pressupostaris o extrapressupostaris, amb carrec a la Tresoreria del Consorci correspondra al Director general. Les relacions d'ordres de pagaments, o les ordres individuals en el seu cas, amb carrec a la Tresoreria del Consorci hauran de ser previament intervinguts per !'Interventor o per un Interventor delegat designat per aquell. 15 m~ b MUSEU MAAiTIM DE • • 1 BARCELf\~14 51. S'autoritza a la Tresoreria per efectuar la devolució d'avals bancaris i de valors en dipósit sense necessitat d'ordenació expressa, essent suficient l'acte administratiu de cancel ·lació de la garantia o de devolució del dipósit. La devolució es tramitara mitjan<;:ant el corresponent document comptable, intervingut per la Intervenció-delegada, acompanyat del trasllat del corresponent acte administratiu de cancel·lació o devolució. 52. S'aplicara el principi de caixa única establert per l'art. 194 i 196,b del TRHL, inclós en el cas d'ingressos afectats, comptabilitzant-se els moviments de Tresoreria d'acord amb la Instrucció de Comptabilitat. 111.6. 7 Tresoreria 53. D'acord amb el que disposa l'article 197 del TRHL, el dipósit i moviment de cabals es realitzara mitjan<;:ant comptes operatius d'ingressos i pagaments, oberta a nom de "Consorci de les Drassanes Reíais i Museu Marítim de Barcelona" a les Caixes d'Estalvis o Entitats Bancaries que es detennini. La disposició deis fons situats en aquests comptes, correspondra a la Tresoreria, preví el tramit d'ordenació deis pagaments per l'órgan competent, exceptuant-se d'aquest aquelles operacions que tinguin la qualificació de moviments intems o de traspas de fons d'un compte a altre. Els xecs, ordres de transferencia i tota la documentació bancaria per disposar deis fons, seran signades conjuntament per 1' Ordenador de Pagaments, per !'Interventor o persona en qui delegui i pel Tresorer del Consorci, o persones que legalment els substitueixin. La tresoreria, en compliment d'alló previst als articles 4.3 i 5.4 de la Llei 15/201 O de 5 de julio!, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre per la que s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, donara compte al Consell General en cada reunió que celebri deis informes que amb periodicitat trimestral s' han d'elaborar sobre el compliment deis terminis de pagament que incloura necessariament el nombre i quantia de les obligacions pendentes en les que s'estigui incomplint el termini. A aquest informe s'incorporara per part de la Intervenció Delegada una relació de factures o documents justificatius respecte deis que hagi transcorregut més de tres meses des de la seva data de registre i encara no s' hagi tramitat el reconeixement de l'obligació no s'hagi justificat aquesta mancan<;:a pel centre gestor. Aquest informe sera objecte de publicació a la seu electrónica corporativa 111.6.8 Bestretes de Caixa Fixa i Ordres de Pagament "a justificar" 54. Es crea un fons de 18.000 euros de bestretes a justificar a Caixa Fixa, d'acord amb l'article 190 del TRHL. 1 6 rnrnb MUSEU MARiTIM DE BARCEL0"'4 El Director general podn\ disposar despeses a carrec del fons de bestretes. La Direcció podra delegar en part la disposició de la despesa a carrec del fons de bestretes de caixa, per motius de desconcentració de la gestió. Queda prohibit fraccionar una mateix pagament, aplicant una parta bestretes de caixa fixa i una altra a manaments a justificar. 55. Quan es tracti de despeses o pagaments esporadics, es podra lliurar un manament a justificar, amb carrec a la corresponent partida pressupostaria, quan no es pugui acompanyar el document justificatiu de l'obligació en el moment de la sortida deis fons de la Tresoreria o bé quan siguin pagaments a realitzar fora de la seu del Consorci que no es puguin efectuar per transferencia bancaria. El termini de justificació no podra excedir de noranta dies, salvat casos excepcionals justificats a judici del Director general del Consorci. 56. Quan es tracti d'atencions periódiques o repetitives els fons lliurats a justificar tindran el caracter de bestretes de caixa fixa. Es podran efectuar retencions de credits per garantir la posterior aplicació pressupostaria deis pagaments satisfets mitjan9ant la bestreta. A mesura de que els habilitats vagin justificant els pagaments s'efectuara la seva aplicació pressupostaria, sense utilitzar les retencions de credit efectuarles, mitjan9ant documents ADO amb carrec a les corresponents partides. Els habilitats d'acord amb les seves necessitats de tresoreria, propasaran que els documents ADO de justificació siguin o no amb reposició de fons. Així mateix el Tresorer podra decidir que s'augmenti o es disminueixi la quantia deis fons en poder de l'Habilitat. La quantia maxima de cada despesa a la que es pot per front sota el concepte de manament a justificar o bestreta de caixa fixa no podra excedir deis 1.500 euros. 111.6.9 Gestió d'ingressos 57. L'estat d ' ingressos conté, valorats amb caracter preventiu, els recursos que integren els recursos del Consorci i que constitueixen els drets a reclamar o gestionar. 58. L'ingrés corresponent a l'aportació ordinaria de la Diputació de Barcelona es preveu rebre trimestralment, i amb caracter general , dins de la segona quinzena del primer mes. L'ingrés corresponent a l'aportació ordinaria de 1' Ajuntament de Barcelona es preveu rebre en un sol pagament, previsiblement al llarg del mes d'abril. L'aportació ordinaria de 1' Autoritat Portuaria de Barcelona es podra fer en un sol pagament durant el primer semestre o fraccionar en dos pagament que es farien efectius durant els mesos de mar9 i julio!. 17 m .......a b MUSEU MARÍTIM DE • • 1 BARCELO"I~ Els ingressos de les aportacions de la Diputació de Barcelona que financin a despeses de Capital s'efectuan'l contra presentació de la corresponent certificació d'obres o justificant de la realització de la despesa. 59. La disponibilitat del Pressupost queda condicionada a l'aprovació de les aportacions deis respectius órgans de govern deis Ens consorciats. 60. Els responsables que hagin de practicar la recaptació d'exaccions periódiques, formaran previament les oportunes relacions, liquidacions o documents base expressius de les quotes a cobrar en els periodes corresponents. Aquesta documentació sera tramesa a la Intervenció delegada amb temps suficient per a la seva contracció i expressara, com a mínim, les quotes a cobrar pe! temps corresponent i el nom de la persona obligada al pagament. 61. Es recorda la prohibició terminant de tenir caixes especials i, per tant es disposa amb caracter general que tots els ingressos es facin a la Tresoreria General. Les quantitats que recaptin dependencies expressament autoritzades hauran d'ésser ingressades diariament en els comptes de recaptació restringida que existeixin o que es crei"n a tal fi, fiscalitzades per la Intervenció delegada i la Tresoreria. La liquidació deis ingressos s'efectuara en terminis no supenors a un mes. Els funcionaris encarregats de la recaptació trametran mensualment a la Intervenció delegada una relació de les quantitats ven9udes i no recaptades, amb indicació de les gestions realitzades per fer-Ies efectives a l'objecte que es puguin adoptar les resolucions escaients. En tot cas, quan la recaptació s'efectu"i mitjan9ant rebuts, caldra utilitzar un llibre talonari de rebuts, visat per la Intervenció amb les corresponents matrius numerades correlativament, i disponible pera comprovació i inspecció. 62. La competencia per al reconeixement i liquidació deis drets a favor del Consorci correspondra al Director general. Els actes administratius d'anul·lació, modificació o baixa de drets reconeguts i liquidats reconeguts correspondran, previ informe de la lntervenció delegada, als següents órgans. a) l'anul-lació, declaració de lesivitat o modificació d'actes administratiu de reconeixement i liquidació de drets correspondra al Director general. b) al Director general l'anul·lació o modificació de drets que figurin dintre de l'agrupació d'exercicis tancats quan no hi hagués constancia d'un acte administratiu que servís de base al corresponent contret, així mateix li correspondra les declaracions de baixa per prescripció o fallits. L'órgan competent perla modificació o anul·lació de saldos deutors o saldos creditors de conceptes no pressupostaris sera el Director general del Consorci, previ informe de la Intervenció delegada. 18 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELO~IL\ 63. El Consorci podn't concertar les operacions d' endeutament a llarg termini previstes anualment en el seu pressupost. El President del Consorci podn't concertar les operacions de credit a llarg termini previstes en el Pressupost, sempre que 1' import acumulat, dintre de cada exercici económic, no superi el 10% deis recursos corrents liquidats en 1' exercici anterior. La concertació de les operacions de credit a curt termini li correspondran quan l'import acumulat de les operacions fixes d'aquesta naturalesa, inclosa la nova operació, no superi el 15% deis recursos corrents liquidats en 1' exercici anterior. Un cop superats aquests límits 1' aprovació correspondra al Consell General. IV CONTROL 1 FISCALITZACIÓ IV.l Disposicions generals 64. Model de control intem l. El control intem de la gestió económica del Consorci s'efectuara perla Interventora General de la Diputació de Barcelona o funcionan/a en qui delegui, en la triple accepció de funció interventora, control financer i control d'eficacia, de conformitat amb el que disposa l'article 213 del TRLRHL. 2. La funció interventora tindra per objecte fiscalitzar tots els actes del Consorci que comporti el reconeixement i la liquidació de drets i obligacions de contingut económic, els ingressos i pagaments que se'n derivin, la recaptació, inversió i aplicació, en general, deis cabals públics administrats, amb la finalitat de verificar que la gestió s'ajusta a les disposicions normatives aplicables a cada cas. El Consorci, com a entitat integrada dintre del sector públic de la Diputació de Barcelona, adoptara el model de fiscalització que adopti la propia Diputació, essent per aquest exercici el de la fiscalització previa limitada, la qua! s'estendra a tots els actes i expedients amb efectes económics. Aquesta fiscalització previa sera completada amb la realització del control financer mitjan<;:ant auditoria de regularitat. En relació als ingressos el control previ quedara substitu"it per la pressa de raó en comptabi li tat. 3. El control financer té per finalitat comprovar el funcionament en l'aspecte económico-financer de les activitats del Consorci. Aquest control tindra per objecte informar sobre 1' adequada presentació de la informació finan cera, del compliment de les normes i directrius que siguin d'aplicació i del grau d' eficacia i eficiencia en la consecució deis objectius previstos. 4. El control financer es fara per procediments d'auditoria, d'acord arnb les normes d'auditoria del sector públic i de manera supletoria les Normes Tecniques d' Auditoria del "Instituto de Contabilidad y Auditoria de Cuentas" depenent del "Ministerio de Economia y Competitividad". 19 m b MUSEU MARÍTIM DE BARCELf\t..l~ 65. Objectius del control El control regulat en aquest capítol té com objectius: a) Verificar el compliment de la normativa que resulta de l'aplicació a la gestió objecte del control. b) Verificar l'adequat registre i comptabilització de les operacions realitzades i el seu fidel i regular reflex en els comptes i estats que, de conformitat amb les disposicions aplicables, hagi de formar cadascun deis órgans. e) Avaluar que l'activitat i els procediments objecte de control es realitzen d'acord amb els principis de bona gestió financera i, en especial, amb els previstos a la Llei Org<'mica 2/2012, de 27 d' abril, d' estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera. Vl.2 Funció interventora 66. Contingut de la funció interventora L'exercici de la funció interventora comprendra: a) La intervenció crítica o previa de tot acte, document o expedient susceptible de produir drets o obligacions de contingut económic o moviment de fons i valors b) La intervenció formal de 1' ordenació del pagament e) La intervenció material del pagament d) La intervenció i comprovació material de les inversions i de 1' aplicació de les subvencions La funció interventora s'efectuara sobre els extrems essencials que per cada tipologia d' expedient s' estableix a les Instruccions de procediments de control de la Di putació de Barcelona. 67. Fiscalització d'ingressos El control previ d'ingressos quedara substitui"t perla presa de raó en comptabilitat. No obstant, caldra l'emissió de !'informe que s'hagi d'emetre respecte al plec de condicions económico-administratives quan l'ingrés es generi en virtut d'una relació de caracter contractual, o de qualsevol altre informe que sigui preceptiu d'acord amb la normativa vigent. 68. Omissió de la fiscalització l. En els supósits en els que, segons les disposicions aplicables, la funció interventora fos preceptiva i s'hagués omes, no es podra reconeixer l'obligació, ni tramitar el pagament, ni intervenir favorablement aquestes actuacions fins que es corregeixi 1' omissió esmentada en els termes previstos en aquesta base. 2. En els esmentats supósits sera preceptiva l'emissió d'un informe de la Intervenció que es remetra a l'órgan que hagués dictat l'acord o resolució sense fiscalització 20 m~ b MUSEU MARÍTIM DE • 1 1 BARCEL0"14. previa. Aquest informe, que no tindni naturalesa de fiscalització, posara de manifest com a mínim els següents extrems: a) Les infraccions de l' ordenament jurídic que s 'haguessin posat de mani fest d'haver-se sotmes l'expedient a intervenció previa en el moment oportú. b) Les prestacions que s'hagin realitzat coma conseqüencia del corresponent acte. e) La procedencia de la revisió deis actes dictats amb infracció de l'ordenament. d) L' existencia de credit adequat i suficient per fer front a les obligacions pendents. 3. En cas que la lntervenció no consideri procedent la revisió, l'órgan que va dictar l'acte informara sobre la procedencia de la convalidació o de la revisió de l'acte. En cas que la consideri procedent la revisió, 1' órgan que va dictar l' acte informara sobre la procedencia de la convalidació o de la revisió de l'acte. 4. La resolució definitiva sobre la convalidació o la revisió de l'acte dictat sense fiscalització previa correspondra a l'órgan analeg que segons l'article 217 del TRLRHL sigui competent per resoldre les discrepancies amb el control efectuat per la Intervenció. D'acord amb els articles 1O i 15 deis Estatuts del Consorci, aquests órgans seran Consell General i el President del Consorci. 69. Procediment de fiscalització. l. En els expedients sotmesos a la funció interventora, !'examen i !'informe de la Intervenció ha de ser l'últim deis que s'hagin de produir necessariament a l'expedient, de manera que, amb posterioritat, només calgui sotmetre la proposta a l'aprovació de l' órgan competen t. 2. Si es considera que l'expedient objecte de fiscalització s'ajusta a la legalitat, el seu informe favorable es fara constar mitjan<;:ant signatura de la lntervenció, al peu del decreto dictamen sense cap altre esment o motivació. 3. D'acord amb el previst als articles 172 i 175 del RD 2568/1986 pel qua! s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Regim Jurídic de les Entitats Locals, els gestors estaran obligats a complir tots els tramits i a formalitzar tots els documents que exigeix la normativa vigent. La signatura de les propostes per part deis seus responsables, comportara l'adequació deis expedients a les disposicions legals o reglamentaries en que es fonamenti el seu criteri. 70. Reparaments l. Quan l'órgan interventor estigui en desacord amb el fons o ambla forma deis actes, documents o expedients examinats, efectuara els reparaments per escrit abans de l'adopció de l'acord o resolució. El reparament suspendra la tramitació de l 'expedient en els supósits previstos en l'article 216.2 del TRLRHL.. Quan 1' órgan a qui es dirigeixi el reparament 1' accepti, haura de corregir les deficiencies observades i remetre de nou les actuacions a la lntervenció. 21 m b MUSEU MAAÍTIM DE BARCELOt..lf\ Quan l'órgan a qui es dirigeixi el reparament no l'accepti, plantejara a la Intervenció General la discrepancia, la qua! haura de ser necessariament motivada amb referencia als preceptes legals en els quals se sustenti el seu criteri. La discrepancia sera resolta pe! Consell General o pe! President del Consorci de conformitat amb l'article 217 del TRLRH. 2. L'órgan interventor elevara al Consell General informe de les resolucions adoptades per la presidencia contraries als reparaments efectuats, així com un resum de les principals anomalies detectades en materia d'ingressos. 71. Observacions L' órgan interventor podra formular les observacions complementaries que consideri adients, les quals no produiran en cap cas efectes suspensius en la tramitació deis expedients corresponents. VI.3 Control Financer 72. Contingut del control financer 1. El control financer tindra per objecte comprovar el funcionament del Consorci en 1' aspecte económic-financer, informar sobre 1' adequada presentació de la informació financera, i verificar el compliment de les normes i procediments que siguin d' aplicació. 2. Coma resultat del control efectuat s'haura d'emetre informe escrit en el que es faci constar les observacions i conclusions que es dedueixin de l'esmentat control. El control s'exercira perla Intervenció General de la Diputació de Barcelona amb l'abast que deterrnini el Pla Anual d' Actuacions de Control, i en el seu desenvolupament se seguiran les previsions contingudes a les Instruccions sobre procediments de control de la Diputació de Barcelona. V T ANCAMENT D'EXERCICI PRESSUPOST ARI 73. S 'aplicara la normativa vigent en materia d'hisendes locals i la que es dicti al respecte per part del Consorci. 74. Criteris d'aplicació comptable de les operacions de fi d'exercici l. Amortitzacions. Els béns integrats en 1' immobilitzat material i immaterial del Consorci s' amortitzaran segons les Norrnes de reconeixement i valoració de la Instrucció de Comptabilitat pera 1' Administració Local, en el seu apartat número 7. El calcul de les amortitzacions es practicara per a cada bé, segons els criteris determinats en el manual de gestió d'actius del programan SICALWIN "Gestió patrimonial : manual de norrnes i procediments". 22 b MUSEU MARÍTIM DE BARCELn~~~ 2. Provisions d'insolvencies. En aplicació del principi de prudencia, s'estimara un deteriorament de valor a la fi de 1' exercici pressupostari en funció deis imports pendents de cobrament, tant pressupostaris com no pressupostaris, el qua! s'aplicara al compte 490 "Deteriorament de valor de credits". Aquest import minorara el romanent líquid de tresoreria disponible de l'Organisme. El deteriorament de valor deis saldos pendents de cobrament s'aplicaran a tots aquells saldos pressupostaris d' exercicis tancats, i als de caracter no pressupostari, excepte aquells que corresponguin a qualsevol administració pública. Els percentatges de deteriorament seran els que s'indiquen a continuació: ANTIGUITATS DELS CREDITS % a) Els drets pendents de cobrament liquidats dintre deis pressupostos deis dos exercicis (n-1 i n-2) al que 25% correspon la liquidació (any n), es minoraran, coma mínim en un b) Els drets pendents de cobrament liquidats dintre deis pressupostos de l'exercici n-3, es minoraran, coma 50% mínim, en un e) Els drets pendents de cobrament liquidats dintre deis pressupostos deis exercicis n-4 i n-5, es minoraran, 75% com a mínim, en un d) Els drets pendents de cobrament liquidats dintre deis pressupostos deis exercicis n-6 i anteriors, es 100% rumoraran, en un No obstant, si es considera que algun saldo individual, de qualsevol capítol, és de dificil cobrament es podra comptabilitzar com deteriorament de valor a la fi de 1' exercici, tot afegint-lo a 1' estimació de deteriorament global per percentatges abans esmentat. 3.Periodificacions. A final de 1' exercici i a 1' objecte de registrar les des peses i els ingressos produ"its en funció del corrent real deis béns i serveis que els mateixos representen i no en funció del corrent monetari o financer derivat deis mateixos, es realitzaran en la comptabilitat financera els assentaments comptables necessaris per tal de reflectir els ajustaments escaients. En particular caldra realitzar aquest ajust en els següents casos: - Despeses financeres, donat que la seva meritació de manera habitual no coincideix amb 1' any natural. - Despeses no financeres amb meritació diferent del criteri de reconeixement aplicat pressupostariament (pagues extraordinaries, assegurances etc.) 75. La intervenció, un cop finalitzat l'exercici pressupostari, i abans del dia primer de man;: de 1' exercici següent, elaborara la liquidació del Pressupost, d' acord amb el previst al Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de man;: i a la instrucció de comptabilitat. 23 rn b MUSEU MARÍTIM DE BARCELn"IL\ 76. La liquidació del pressupost sera aprovada pe! President del Consorci. 77. El contingut i 1' estructura del Compte General es re gira pe! previst en la instrucció de comptabilitat. 78. La intervenció, un cop finalitzat 1' exercici pressupostari, i dins deis terminis legals, formara el compte general, que sera presentat al President del Consorci. Aquest rendira el Compte General per al seu examen a la Comissió especial de Comptes. 79. La Comissió Executiva actuara com a Comissió Especial de Comptes i es reunira dins del mes de maig per informar el Compte General, que haura de ser exposat conjuntament amb !'informe corresponent durant el mes de juny, d'acord amb els terminis legals establerts 80. En tot cas, el Compte General es presentara a l'aprovació del Consell General dins del mes de setem bre de 1' exercici següent. VI DISPOSICIONS FINALS Primera.- Les presents Bases d'Execució entraran en vigor junt amb el Pressupost i regiran durant la vigencia d'aquest i, en el seu cas, de la seva prórroga. Segona.- Les presents Bases podran modificar-se per acord del Consell General. Aquesta modificació no precisara exposició al Públic salvat que es pogués donar alguna de les circumstancies previstes en l'art. 170 del TRHL. Tercera.- Amb caracter supletori per alió no regulat amb les presents Bases s'aplicara el que disposin les Bases d'Execució del Pressupost General de la Diputació de Barcelona i la normativa legal vigent. Quarta.- Qualsevol modificació de la normativa estatal o autonómica que signifiqui una modificació de les presents Bases d'execució s'entendra d'immediata aplicació, considerant-se automaticament adaptades aquestes bases als canvis haguts. 24 MUSEU MAAÍTIM DE BARCEL()I\14 ANNEX NÚM. l. CREDITS AMPLIABLES O ESPESES CONTRAPARTIDA D'INGRESSOS Credit del subconcepte 22717, activitats Subconcepte 48001 Xarxa de Museus de la Xarxa de Museus Marítims Marítims 25