Consell Municipal d’Immigració Passeig Sant Joan 75, 1a planta Ajuntament de Barcelona 08009 Barcelona Telèfon 93 256 46 28 BALANÇ DEL CONSELL MUNICIPAL D’IMMIGRACIÓ DE BARCELONA DES DE L’APROVACIÓ DEL PLA DE TREBALL (JUNY 2008- NOVEMBRE 2009) El Consell Municipal d’Immigració de Barcelona (CMIB) va constituir-se l’any 1997 a partir de 16 entitats; actualment en formen part 40 entitats. Durant aquests anys la seva activitat ha estat intensa i s’ha consolidat com l’espai d’interlocució, participació i representació de les entitats a la ciutat. L’any 2008, a partir d’una metodologia participativa, es va elaborar el Pla de Treball 2008-2011 que marca els eixos, objectius i accions que el Consell es planteja treballar en aquest període. Transcorreguts un any i quatre mesos des de la seva aprovació, cal fer balanç de la feina feta. Així des de l’aprovació del Pla de Treball 2008-2011 al juny de 2008, el Consell Municipal d’Immigració de Barcelona ha celebrat les següents sessions: - Plenàries 2 sessions - Comissió Permanent 8 “ - Comissió d’Opinió d’Urgència 2 “ - Grups de treball (4) 15 “ - Xerrades informatives 2 Un del temes a destacar ha estat el disseny, elaboració i aprovació de la Comissió d’Opinió d’Urgència, el que ha comportat disposar d’un instrument àgil per donar a conèixer el posicionament del Consell en aquells temes que consideri oportú. Aquest any 2009 se n’ha convocat dues vegades i com a resultat s’han emès els manifestos sobre condemna dels actes racistes i sobre l’Avantprojecte de Llei de Reforma de la Llei d’Estrangeria. També s’ha de ressaltar la creació d’un Grup Consultor en el disseny del Pla Municipal d’Interculturalitat. D’aquesta forma s’ha concretat una de les línies de treball importants del Consell com és participar i col·laborar en la definició de les polítiques municipals. En total han participat 15 entitats. Consell Municipal d’Immigració Passeig Sant Joan 75, 1a planta Ajuntament de Barcelona 08009 Barcelona Telèfon 93 256 46 28 Per altra part, moltes de les intervencions de les Entitats als Plenaris i a la Comissió Permanent han posat en marxa tot un treball posterior per obtenir informació o resoldre incidències. Així per exemple, la demanda de més informació sobre el Programa de retorn voluntari va possibilitar la realització d’una sessió informativa per a les Entitats amb les Institucions que gestionen les diferents modalitats de retorn. En el mateix sentit, la denúncia d’incidències sobre la tramitació de la targeta sanitària ha donat lloc a un treball de recerca per solucionar el tema amb la col·laboració de la Direcció de Salut de l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci Sanitari. També, la intervenció sobre la necessitat de posicionar-se davant de l’esborrany de l’avantprojecte d’estrangeria va comportar, a partir de la Comissió d’Opinió d’Urgència, l’elaboració d’un Manifest. Per últim, s’ha de destacar el treball i dedicació dels membres de la Comissió Permanent que s’ha reunit en vuit ocasions a part de la participació dels seus integrants als Plenaris, grups de treball, etc...