Secretaria General Ref.:CP 14/18 ACORDS adoptats pel Plenari del Consell Municipal en la sessió ordinària de 28 de setembre de 2018. A) Aprovació de les actes de la sessió extraordinària i ordinària de 20 de juliol de 2018 C) Part decisòria / Executiva b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1. - APROVAR el Compte general de l'exercici 2017 corresponent a l’Ajuntament, als organismes autònoms municipals, a les entitats públiques empresarials i a les societats mercantils de capital íntegrament municipal. 2. - RESTAR ASSABENTAT de l'informe de fiscalització a posterior exercici 2017 de la 3. - (02 OOFF2018) RESOLDRE les al·legacions presentades a la modificació per a l’exercici de 2018 i successius de les ordenances fiscals següents: núm. 3.1. Taxes per serveis generals, núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d’altres serveis, núm. 3.12. Taxes per l’estacionament regulat de vehicles a la via pública, núm. 3.15. Taxes per la utilització privada del funcionament de les fonts ornamentals, aprovades provisionalment pel Plenari del Consell Municipal en data 20 de juliol de 2018, en el sentit dels informes que figuren a l’expedient. APROVAR definitivament la modificació per a l'exercici de 2018 i successius de les ordenances fiscals següents: núm. 3.1. Taxes per serveis generals, núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d’altres serveis, núm, 3.12. Taxes per l’estacionament regulat de vehicles a la via pública, núm, 3.15. Taxes per la utilització privada del funcionament de les fonts ornamentals, segons proposta de text que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 4. - (03 OOFF2018) RESOLDRE les al·legacions presentades a l’aprovació de l’ordenança fiscal 3.17 Taxes per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local de les instal·lacions de transport d’energia elèctrica, gas, aigua, i hidrocarburs, per a l'exercici 2018 i successius, aprovada provisionalment pel Plenari del Consell Municipal de 20 de juliol de 2018, en el sentit dels informes que figuren a l’expedient. APROVAR definitivament l’ordenança fiscal 3.17 Taxes per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local de les instal·lacions de transport d’energia elèctrica, gas, aigua, i hidrocarburs, per a l’exercici 2018 i successius, segons proposta d’ordenança fiscal que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 5. - (F-1806) AUTORITZAR l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) a la formalització de préstecs per un import global màxim de 20 milions d'euros amb l’Institut Català de Finances, d’acord amb les condicions annexes, i destinat a l’adquisició d’habitatges mitjançant l’exercici de dret de tanteig, amb la finalitat de destinar-ho a lloguer social. Ref. CP V. 20/9/2018 1 H. 9.49 6. - (DP-2018-27050) DESESTIMAR, en els termes que resulten de l'informe de la Direcció de Serveis Jurídics de Patrimoni, que s'adjunta a l’efecte de motivació, les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de la incoació de l’expedient de desafectació del domini públic de la finca de propietat municipal situada a l’avinguda Diagonal, núm. 686, en la qual es troben ubicats el Palau i els jardins de Pedralbes, i DECLARAR desafectada del domini públic la finca esmentada, d’acord amb l'article 20 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 8. - DESIGNAR I’lm. Sr. Pere Casas Zarzuela representant de l’Ajuntament de Barcelona al Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona en substitució de la Sra. María José Lecha González. 9. - (114/2018 RH) INADMETRE a tràmit la sol·licitud de concessió de la Medalla d’Honor al Sofriment en la categoria d'argent al caporal de la Guàrdia Urbana de Barcelona amb núm. de matrícula 16956, atès que, d'acord amb els informes que figuren a l'expedient, l'acció per sol·licitar l'atorgament de la Medalla d’Honor al Sofriment es troba prescrita, ja que els fets pels quals es pretén el reconeixement van succeir l'any 1983, tot això d'acord amb l'article 121-20 de la Llei 29/2002, de 30 de desembre, Codi civil de Catalunya i l'article 1964 del Codi civil. 10. - (2018/557) ATORGAR la Medalla al Mèrit Cívic a Fundació PROA (Proactiva Open Arms) per la seva tasca humanitària i la seva implicació en la defensa i protecció dels drets humans. 11. - (649/18) APROVAR les modificacions de les taules retributives municipals consistents en l’increment del 0,25% ratificat pel Consell de Ministres de 13 de juliol i d’acord amb l’article 18. Dos, segon paràgraf, de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2018, amb efectes des de l’1 de juliol de 2018, tal com s’annexa. APROVAR les modificacions de les taules retributives municipals com a resultat de l’aprovació per part del Plenari Municipal de l’Acord de condicions de treball 2017-2020, tal com s’annexa. APROVAR les modificacions de Ia relació de categories professionals que componen la plantilla del personal de l’Ajuntament de Barcelona, com a resultat de l’aprovació, per part del Plenari municipal, de l’Acord de condicions de treball 2017-2020, tal com s’annexa. PUBLICAR aquest acord i els seus annexos a la Gaseta Municipal i al web municipal, i de forma resumida al Butlletí Oficial de la Província. COMISSIÓ D’ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 12. - (18PL16549) APROVAR provisionalment, de conformitat amb l’article 66.3 de la Carta municipal de Barcelona, la modificació del Pla general metropolità per a la declaració d’àrea de tanteig i retracte a la ciutat de Barcelona i definició dels terminis d'edificació, d’iniciativa municipal, amb les modificacions a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament esmentada, de valoració de les al·legacions, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord i TRAMETRE l’expedient a la Subcomissió d'Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Ref.: CP 14/18 V. 20/9/2018 2 H. 9.49 13. - (18PL16550) APROVAR provisionalment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta municipal de Barcelona, la modificació del Pla general metropolità per a l'obtenció d'habitatge de protecció pública al sòl urbà consolidat de Barcelona, d’iniciativa municipal; amb les modificacions a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament esmentada, de valoració de les al·legacions, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; ACORDAR la creació de la comissió de seguiment i avaluació de la implementació de la MPGM per a l’obtenció d’habitatge de protecció pública al sòl urbà consolidat i l’impuls de noves mesures per ampliar l’habitatge assequible de lloguer a Barcelona, i TRAMETRE l’expedient a la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Districte de Ciutat Vella 14. - (18PL16551) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta municipal de Barcelona, la modificació puntual del Pla especial urbanístic i de millora urbana d'ampliació de la piscina municipal de Sant Sebastià, a Barcelona, promogut per l’Institut Barcelona Esports (IBE). Districte de l’Eixample 15. - (18PL16541) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana per a l'ordenació de l'edifici d'habitatges públics situat a la plaça de les Glòries a l'illa delimitada pels carrers Gran Via, plaça de les Glòries, Castillejos i nou vial definit pels Encants, d’iniciativa municipal, a proposta de l'Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment, a què fa referència l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament, i RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d'informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, de valoració de les al·legacions; informes que consten a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s'incorporen a aquest acord. Districte de Sarrià - Sant Gervasi 16. - (17PL16503) SUSPENDRE l'aprovació definitiva, de conformitat amb l'article 92.1.b del text refós de la Llei d’urbanisme (Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost), del Pla especial urbanístic de modificació d'ús de l'equipament privat situat al carrer Escoles Pies, 51, promogut per Mediker Spain, SL, atesa la petició formulada pel promotor a fi d’introduir esmenes al document, i tot això d’acord amb l’informe de la Direcció d’Actuació Urbanística que consta a l'expedient i es dona per reproduït a l’efecte de motivació; ADVERTIR els promotors del pla, de conformitat amb l’article 95 de la Llei 39/2915, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que disposen d’un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per fer les activitats necessàries per continuar la tramitació; en cas que no ho facin, es declararà la caducitat del procediment i es procedirà a l’arxiu de les actuacions; i NOTIFICAR el present acord als promotors del pla. Districte de Gràcia 17. - (18PL16547) APROVAR provisionalment, de conformitat amb l’article 66.3 de la Carta municipal de Barcelona, la modificació puntual del PGM en sòls de la UA-5 i part de la UA-3 de Ref. CP V. 20/9/2018 3 H. 9.49 l'MPGM en l'àmbit de l'avinguda de l'Hospital Militar-Farigola, d’iniciativa municipal; amb les modificacions a què fa referència l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament esmentada, de valoració de les al·legacions, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord, i TRAMETRE l’expedient a la Subcomissió d'Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. 18. - (18PL16555) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic per a l'ordenació de l'equipament docent situat a l'avinguda Vallcarca, 200-222, al districte de Gràcia, d’iniciativa municipal a proposta del Consorci d’Educació de Barcelona. 19. - (18PL16559) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana a l'àmbit situat al carrer Farigola, núm. 21-25 i núm 34-40, d’iniciativa municipal; amb les modificacions a què fa referència l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient, i RESOLDRE l’al·legació presentada en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament esmentada, de valoració de les al·legacions; informes, tots dos, que consten a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorporen a aquest acord. 20. - (17PL16470) APROVAR provisionalment, de conformitat amb l’article 66.3 de la Carta municipal de Barcelona, la modificació del Pla general metropolità al barri de Vallcarca en l'àmbit situat a l'entorn de l'avinguda i el viaducte de Vallcarca, i els carrers de Gustavo A. Bécquer i Farigola, d'iniciativa municipal; amb les modificacions a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament esmentada, de valoració de les al·legacions, que consta a l'expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord, i TRAMETRE l’expedient a la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Districte de Sant Martí 21. - (98g41) DESESTIMAR la sol·licitud formulada el 23 d’abril de 2018 pel Sr. Rafael de Gispert i Boix, en nom i representació de la societat mercantil Espais Catalunya Inversions Immobiliàries, SLU “en liquidació”, de substitució de la garantia complementària d’1.000.000,00 euros que Espais Catalunya inversions Immobiliàries, SL va constituir el 21 de març de 2013, per una caució equivalent a l’import de 201.537,26 euros; pel motiu de garantir el compliment de les obligacions de l’article 16 del Plec de clàusules economicoadministratives particulars del contracte de 14 de maig de 2001 de concessió de l’Ajuntament de Barcelona per al desenvolupament de la UA13 del PERI “Diagonal-Poblenou", que va ser adjudicat a Espais Catalunya Inversions Immobiliàries, SL, d’acord i pels motius que figuren als informes de 30 de maig de 2018 de la Direcció dels Serveis Jurídics de l’Ajuntament, de 23 de juliol de 2018 de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística i de 23 de juliol de 2018 de la Direcció de Serveis Jurídics de l’Institut Municipal d’Urbanisme, i que, a l’efecte de motivació, s’incorporen a l'expedient. c) Proposicions Del Grup Municipal Demòcrata: Única.- (M1519/9782) El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda: La creació d’una comissió no permanent d’estudi, que es faci efectiva en el proper plenari del mes Ref.: CP 14/18 V. 20/9/2018 4 H. 9.49 d’octubre, que analitzi exhaustivament els usos de la Zona Fòrum i proposi mesures extraordinàries de suport a aquest espai de la ciutat per sanejar la zona i reduir l’activitat festiva del recinte del Fòrum. La Comissió haurà de permetre la compareixença i el diàleg dels diferents agents implicats. Objecte de la comissió: - Estudiar i avaluar l'impacte derivat de l’alta concentració d'infraestructures (TERSA, depuradora, ronda Litoral) en la qualitat de l’aire i la salut de les persones que conviuen en l’entorn de la Zona Fòrum. - Estudiar i avaluar la situació derivada de l’alta concentració d’esdeveniments amb horaris extensius i alta afluència de públic al recinte del Fòrum i el seu impacte en la convivència a l’espai públic i la qualitat de vida del veïnat. - Estudiar i avaluar la situació de planejament urbanístic i desenvolupament econòmic i social de l’entorn. Composició de la Comissió: - La Comissió d’estudi serà presidida per un regidor/a de l’Ajuntament escollit pel Plenari del Consell Municipal a proposta de l’alcaldessa (article 39 ROM) i estarà integrada per dos regidors/es de cada un dels grups municipals del consistori, així com els regidors no adscrits. - Règim de funcionament: La periodicitat de les reunions s’establirà en el marc de la mateixa Comissió. La Comissió prendrà els acords per majoria ponderada, les seves sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de les persones que consideri adients per complir la seva comesa, d'acord amb criteris anàlegs als establerts a l’article 39 ter del ROM. - La Comissió no permanent d’estudi s’extingirà en el moment que s’hagi acomplert el calendari de treball i que es presenti un informe de conclusions, sempre dins el present mandat municipal. D) Part d'impuls i control a) Proposicions / declaracions de grup Es fa constar que les proposicions / declaracions de grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d'acte d'impuls polític de l'acció del Govern i no produeixen efectes jurídics com a acte administratiu resolutori. Del Grup Municipal de Cs: 1. (M1519/9762) El Plenari del Consell Municipal acorda el següent: Que el Govern presenti de forma immediata la llista d’inversions de l’Ajuntament de Barcelona, que inclogui: - Les inversions en curs. - Les inversions que el Govern té previstes iniciar en la present legislatura. - Les inversions compromeses per a la legislatura següent. Que la informació sigui per escrit í inclogui tant l'import total de la inversió com les anualitats inicialment planificades. Que en aquesta planificació d'inversions, consti específicament les actuacions relacionades amb l’ampliació del parc d’habitatge social. Que consti específicament la forma de finançament de les diferents inversions assenyalant si seran amb fons propis, amb crèdits específics del Banco Europeo de Inversiones o amb possibles col·laboracions publicoprivades. Del Grup Municipal d’ERC: 2.- (M1519/9765) El Plenari del Consell Municipal acorda: Que el Govern municipal doni resposta als veïns i les veïnes dels diferents barris de la ciutat de Barcelona que el 15 de setembre passat es van manifestar, presentant un PIA amb mesures concretes —tant preventives com pal·liatives— en els àmbits de la convivència, la neteja i la seguretat, amb l’objectiu d’aturar el procés de degradació que estan patint els barris i millorar la qualitat de vida de les veïnes i els veïns. Ref. CP V. 20/9/2018 5 H. 9.49 Del Grup Municipal del PP: 3.- (M1519/9770) El Plenari del Consell Municipal acorda: 1- Instar el Govern municipal que presenti un informe, en el termini de dos mesos, sobre el conjunt de mesures per millorar la seguretat viària dels ciclistes, dels usuaris de vehicles de mobilitat personal, així com dels altres usuaris de les vies ciclables de la ciutat, que inclogui el posicionament sobre la conveniència de l’obligatorietat de la calca/marcatge dels vehicles, l’ús del casc i l’assegurança obligatòria, entre altres. 2.- Traslladar les conclusions de l'informe a la resta d’administracions competents, i constituir una taula sectorial per promoure l’aplicació i el seguiment de les mesures per millorar la seguretat viària a la ciutat de Barcelona. B) Proposicions amb contingut de declaració institucional Es fa constar que les proposicions amb contingut de declaració institucional que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d'acte d'impuls polític de l'acció del Govern i no produeixen efectes jurídics com a acte administratiu resolutori. del Grup Municipal BComú: 1. (M1519/9769) El Plenari del Consell Municipal acorda el següent: Les ciutats, com a principals afectades per la crisi d’habitatge proposem que el Govern de l’Estat estudiï, amb caràcter urgent, fer les modificacions normatives o emetre les disposicions necessàries d’emergència en matèria de lloguer per: 1- Pròrroga automàtica d’un any dels contractes de lloguer que finalitzin abans de l’entrada en vigor de la nova LAU anunciada pel Govern. Suspensió de les finalitzacions o renovacions de contracte de lloguer en les quals l’arrendador pretengui incrementar la renda sense acord amb el llogater. Quedarien fora aquells casos en els quals es pacti una renovació amb augment de la renda de comú acord entre les parts, quan l’arrendador acrediti necessitat de l'habitatge per a ell o un familiar proper o quan existeixi incompliment del contracte. Durant el període de vigència de la pròrroga quedaria prohibida la pujada de preus en les rendes de lloguer amb l'excepció del percentatge corresponent a l'IPC anual a la data de finalització del contracte d’origen. 2.- Ajornament dels llançaments per impagament de lloguer en cas d'habitatge habitual de persones que es trobin en els supòsits de risc d’exclusió residencial i el demandant sigui considerat gran tenidor fins a poder garantir un reallotjament digne. 3.- La creació immediata d’un grup de treball entre les diverses administracions amb especial participació de les principals ciutats de l'Estat on s'obri el debat sobre competències en matèria d'habitatge i la fiscalitat associada a la propietat immobiliària. Del Grup Municipal de la CUP: 3. (M1519/9759) El Plenari del Consell Municipal acorda el següent: 1- Refermar la defensa dels drets humans com a principi rector d’unes relacions internacionals basades en la dignitat de les persones. 2.- Condemnar les violacions d’aquests drets comprometent-nos a evitar que l’Ajuntament de Barcelona hi tingui cap tipus de complicitat, sigui per acció o per omissió, 3.- Reconèixer la legitimitat d'iniciatives no violentes promogudes per la població rifenya per reivindicar la defensa dels drets fonamentals. 4 . - O f e r i r suport institucional a les persones que arriben a la nostra ciutat fugint de la persecució política als seus països d’origen. 5.- Traslladar a l’Oficina d’Asil i Refugi i a la Subdirecció General d’Asil, amb seu al carrer Pradillo, núm. 40, de Madrid, la conveniència que es reconegui l’estatus de protecció internacional als Ref.: CP 14/18 V. 20/9/2018 6 H. 9.49 setze rifenys que han passat per situació d’internament al CIE de Zona Franca. 6.- Traslladar a l’Oficina d’Asil i Refugi i a la Subdirecció General d’Asil, amb seu al carrer Pradillo, núm. 40, de Madrid, la conveniència de l’alliberament dels rifenys que segueixin en situació d’internament. 7.- Traslladar aquests acords a l’alt representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors i Política de Seguretat, a l’Alt Comissionat de les Nacions Unides pels Refugiats, a la Subdirecció General d'Asil, al Govern de la Generalitat i al Govern de l’Estat. F) Declaracions institucionals DI1. El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda el següent: 1.- Expressar el rebuig per l’autorització de l'exportació de 400 bombes a l’Aràbia Saudita pel risc que siguin utilitzades per cometre o facilitar violacions greus de drets humans i del dret internacional humanitari al Iemen. 2.- Demanar al Govern espanyol que posi fi de forma immediata als enviaments d'armes des dels ports espanyols i revoqui les llicències autoritzades quan hi hagi un risc substancial que puguin ser usades al Iemen. 3.- Demanar al Govern espanyol revisar i suspendre les llicències actuals i futures d'exportació d'armes a l’Aràbia Saudita mentre hi hagi evidències fiables que les armes es podrien usar per cometre o facilitar violacions greus del dret internacional dels drets humans o del dret internacional humanitari al Iemen. 4.- Demanar al Govern espanyol que substitueixi progressivament el suport públic a la indústria de guerra per indústria socialment necessària com ara la que permeti la substitució progressiva d’hidrocarburs per energies locals i renovables, de manera que no es perdi cap lloc de treball. 5.- Activar la cooperació internacional de l’Ajuntament de Barcelona al Iemen mitjançant una línia d'ajut d'emergència específica a la crisi humanitària causada pels atacs a la població civil. 6.- Reforçar la introducció de criteris de pau i respecte internacional dels drets humans a la contractació pública de l’Ajuntament de Barcelona. 7.- Notificar al president del Govern espanyol, al ministre d’Afers Exteriors, a la ministra de Defensa, a la secretària d’Estat de Comerç Internacional i a l’ambaixador d’Aràbia Saudita a Espanya, l’acord del consistori. DI2.- El Plenari del Consell Municipal de l'Ajuntament de Barcelona: - Referma el seu compromís amb el principi de separació de poders, la justícia, la democràcia, la llibertat i els drets civils i polítics. - Condemna la manca de seguretat jurídica per als independentistes que es desprèn de la publicació de diferents correus electrònics enviats pel canal oficial del Consell General del Poder Judicial, en els quals s’equiparava l’independentisme amb el nazisme i es qualificava les persones que es manifestaven lliurement i democràticament de "criminals", "violents” o "extremistes’’, fent palesa una animadversió evident per part de diferents membres de la judicatura, incomprensibles en un estat de dret, i que qüestionen la seva imparcialitat. - Considera provada la persecució dels líders polítics, socials, activistes i artistes que actualment es troben en situació d’exili o de presó preventiva únicament i exclusivament per haver defensat democràticament i pacífica, la seva ideologia o les seves manifestacions. - Exigeix l’alliberament immediat dels presos polítics, el retorn de les persones exiliades per la seva ideologia i la fi de la persecució de les persones represaliades, així com la reparació pública de les seves figures. Del Grup Municipal ERC: DI3.- El Plenari del Consell Municipal de l'Ajuntament de Barcelona acorda: Primer.- Reconèixer la tasca de les persones que varen fer possible la celebració del referèndum de l’1 d’octubre de 2017 i que hi van participar activament per poder donar veu al poble de Catalunya amb relació al seu futur polític. Segon.- Manifestar la solidaritat amb la ciutadania que va ser brutalment agredida per les forces de seguretat de l’Estat quan es dirigia de manera pacífica a votar. Ref. CP V. 20/9/2018 7 H. 9.49 Tercer.- Exigir l’alliberament immediat de les preses i presos polítics, el lliure retorn de les persones exiliades i manifestar el suport a totes les persones represaliades. Quart.- Donar suport a l’acusació popular impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, que denuncia les agressions policials de l’1 d’octubre a veïns i veïnes de la ciutat durant l’1 d’octubre, així com a la resta d’entitats de defensa de drets humans que també estan personades en la causa. Cinquè.- Comunicar aquests acords al Govern de Catalunya, al Parlament i a les entitats municipalistes. DI4. El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda el següent: 1.- Reconèixer la tasca reivindicativa i de defensa dels drets laborals i socials que el col·lectiu de les Kellys està duent a terme denunciant les situacions de precarietat i manca de condicions laborals generalitzada en aquest lloc de treball, i comprometre’ns, com a ciutat que treballa per un turisme de qualitat, sostenible i amb retorn a la ciutat, amb les seves reivindicacions i en la lluita per una Barcelona lliure de precarietat i manca de condicions de treball. 2.- Treballar per un acord entre la patronal i els sindicats, exigint al sector hoteler de la ciutat que vetlli per resoldre el greuge que actualment pateix el col·lectiu de les cambreres de pis en les precàries condicions laborals amb les quals desenvolupen la seva feina, així com el seu compromís amb la qualitat, a través d’un acord per la dignificació de les condicions laborals de les seves treballadores i treballadors amb accions concretes i mesures reals. 3.- Elevar a les administracions competents la necessitat de revisar les condicions laborals i salarials del col·lectiu de les cambreres de pis, per tal de recuperar la preeminència dels convenis de sector per sobre dels convenis d’empresa —garantint la igualtat salarial del personal subcontractat amb els treballadors de l’empresa principal de la seva mateixa categoria, entre altres qüestions—, treballant per evitar la pràctica de les externalitzacions dels serveis fonamentals de l'activitat hotelera, el reconeixement de patologies específiques com a malaltia laboral, l'establiment de programes de formació continuada o garantir als treballadors i a les treballadores subcontractades l’accés a la negociació col·lectiva i, en aquest sentit, demanar a la Ponència de la Proposició de Llei de Modificació de l’Estatut dels Treballadors per garantir la igualtat en les condicions laborals de les subcontractacions que reprengui, al més aviat possible, la seva tramitació, al Congrés de Diputats. 4.- Instar el Govern de la Generalitat que apliqui les competències que té en matèria d’inspecció de treball per fer complir les normes i drets laborals, amb especial atenció a la necessària revisió de les avaluacions de risc de treball, així com la posada en marxa d’una campanya específica de la ITSS adreçada a erradicar les males pràctiques empresarials i a vetllar perquè la càrrega de treball per a les cambreres de pis no suposi un dany per a la seva salut, comptant amb la participació dels agents socials a través dels comitès de salut i seguretat laboral. 5.- Interpel·lar l’Institut de la Seguretat i Salut Laboral, la Inspecció de Treball i la resta d’institucions i agents socials per tal de trobar solució a les justes reivindicacions del col·lectiu de cambreres de pis a Barcelona com a peça imprescindible dins el sector turístic en general i hoteler en particular. 6.- Desenvolupar les mesures necessàries per acompanyar el desplegament del Pla director per un treball digne posat en marxa pel Govern de l’Estat. EL SECRETARI GENERAL, Jordi Cases i Pallarès Ref.: CP 14/18 V. 20/9/2018 8 H. 9.49 Ref. CP V. 20/9/2018 9 H. 9.49 Ref.: CP 14/18 V. 20/9/2018 10 H. 9.49