Angel Pascual Oliva Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Secretari Delegat de la Gerència ANUNCI DE CONVOCATÒRIA DE PREMI PREMI A L’EMPRESA INNOVADORA EN CONCILILACIÓ I TEMPS En data 12 de juliol de 2108 el Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Consum ha adoptat la següent RESOLUCIÓ (Expedient 2018/365): APROVAR LES BASES ESPECÍFIQUES de la 7a edició del Premi Barcelona “Empresa Innovadora en Conciliació i Temps 2018” i la composició del jurat que s’annexen. BASES ESPECÍFIQUES DEL PREMI L’Ajuntament de Barcelona vol reconèixer, a través del seu Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Consum, les bones pràctiques de les empreses i organitzacions que afavoreixen la gestió del temps, la conciliació i la corresponsabilitat del seu personal. Aquest premi té com a objectiu fomentar i ampliar el coneixement, així com visualitzar el treball dut a terme per les empreses i organitzacions que han adoptat polítiques en matèria de gestió del personal basades en noves mesures de conciliació i corresponsabilitat i en noves maneres d’organitzar el temps. També vol donar més impuls a l’adopció, per part de les organitzacions, d’una nova cultura que afavoreixi uns models més eficients i més respectuosos amb les persones i que permeti obtenir uns resultats més satisfactoris, així com sensibilitzar la societat sobre aquestes pràctiques. BASE PRIMERA.- OBJECTIU Amb aquest premi es pretén: Reconèixer públicament la tasca de les empreses i organitzacions de la ciutat que desenvolupen mesures innovadores en gestió del temps i que fomenten la flexibilitat i l’equilibri de la vida laboral, familiar, personal i social. Promoure la visibilitat de les empreses i organitzacions que han adquirit el compromís de facilitar la gestió del temps i d’impulsar la flexibilitat i l’equilibri de la vida laboral, familiar, personal i social en la seva organització per tal de millorar el benestar de les persones que hi treballen i alhora sensibilitzar la societat sobre aquestes qüestions. Contribuir al coneixement i a l’intercanvi de bones pràctiques en matèria de temps i conciliació en l’àmbit de les empreses i organitzacions. BASE SEGONA.- PARTICIPANTS Perquè una empresa pugui optar a aquest premi, cal que hagi desenvolupat alguna bona pràctica en matèria de temps, conciliació i corresponsabilitat. D’acord amb el que disposen les bases generals, s’hi poden presentar totes les empreses, entitats, associacions, cooperatives, etc. que, amb independència de la seva activitat i sector empresarial, estiguin implantades a Barcelona i a l’àrea metropolitana i reuneixin els requisits que estableixen les bases d’aquesta convocatòria i la normativa d’aplicació. Si s’ha estat guardonat en edicions anteriors o es presenta el mateix projecte, no es pot optar al premi d’enguany i cal esperar quatre convocatòries per poder-s’hi presentar de nou. BASE TERCERA.- CATEGORIES Les empreses poden optar al premi en una de les categories següents: Empreses de menys de 10 treballadors/es Empreses d’entre 10 i 50 treballadors/es Empreses d’entre 51 i 250 treballadors/es Empreses de més de 250 treballadors/es BASE QUARTA.- ÀMBITS TEMÀTICS Per a l’edició de 2018 del Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps, els àmbits de bones pràctiques que les persones del jurat valoraran són: Gestió del temps, flexibilitat horària i adaptació a la Reforma Horària. Flexibilitat en l’espai i el temps/teletreball. Millora de les mesures de conciliació i corresponsabilitat recollides en textos legals. Serveis i altres mesures en matèria de temps i conciliació. Sensibilització en matèria de temps, conciliació i corresponsabilitat. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 1-10-2018 CVE 2018034497 Pàg. 1-4 https://bop.diba.cat A Angel Pascual Oliva Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Secretari Delegat de la Gerència BASE CINQUENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ El jurat valorarà els diversos aspectes recollits en la presentació de les bones pràctiques d’acord amb el següent: La rellevància innovadora de la bona pràctica segons el context i el sector (econòmic, dimensions de l’empresa, forma jurídica, etc.). Bones pràctiques que promoguin la corresponsabilitat i incideixin en la igualtat entre homes i dones al si de l’empresa i organització. La implementació continuada de mesures en els diferents àmbits segons la trajectòria de l’empresa i organització. La comunicació de les mesures, amb l’objectiu que se’n pugui beneficiar el màxim nombre de persones treballadores. L’existència de canals de participació i diàleg entre l’organització i el personal per elaborar conjuntament les mesures més adients. La introducció de mesures d’igualtat que facin referència a: L’equitat o representació paritària de dones en els òrgans de direcció. L’existència d’un pla d’igualtat o, en el cas de no estar-ne obligada, fer constar les mesures en un document. La incorporació de la perspectiva de gènere, tant en el llenguatge com en les imatges. La implementació de metodologies de seguiment per avaluar l’impacte de les mesures, com ara indicadors desagregats per sexe, establiment d’una comissió de seguiment i realització d’enquestes. Es valorarà la inclusió detallada del conjunt de mesures en un document que reculli les bones pràctiques relacionades amb els criteris esmentats anteriorment. Les persones del jurat podran demanar tota la informació complementària relacionada amb les propostes presentades que considerin necessària. No es valorarà la informació que no estigui relacionada directament amb cap bona pràctica ni amb els criteris especificats. BASE SISENA.- LLIURAMENT DEL PREMI El premi es lliurarà, en un acte públic, en reconeixement de la bona pràctica duta a terme per una empresa en matèria de temps, conciliació i corresponsabilitat. A més a més, les persones del jurat podran atorgar una menció especial a una empresa membre de la Xarxa de Nous Usos Socials del Temps (NUST) que hagi presentat una bona pràctica en aquesta convocatòria. L’Ajuntament de Barcelona divulgarà i farà publicitat de les empreses premiades en un acte públic i a través dels seus canals de difusió; a més a més, promourà que altres institucions i organitzacions que treballin en àmbits relacionats amb la temàtica del premi també ho facin. Les empreses guanyadores podran fer publicitat del premi obtingut en capçaleres, anuncis i memòries (caldrà que especifiquin l’any en què van ser guardonades). També podran publicar o difondre la concessió del premi en qualsevol mitjà de comunicació amb la corresponent referència a l’Ajuntament de Barcelona (es lliurarà el logotip del premi). BASE SETENA.- DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR D’acord amb el que disposen les bases generals, les empreses que vulguin optar al premi han de presentar la documentació següent: Formulari de la bona pràctica adoptada, degudament emplenat, disponible a la pàgina web del Programa de Temps i Economia de les Cures de l’Ajuntament de Barcelona: barcelona.cat/tempsicures Informació complementària, si escau, que permeti contextualitzar i detallar la bona pràctica. En el cas que una empresa sigui premiada, el compromís del seu representant legal d’aportar la documentació relativa a la personalitat jurídica de l’empresa i a la seva condició de representant legal. Si aquesta documentació no es presenta, s’entendrà que es renuncia al premi. Les sol•licituds per optar al premi s’han de presentar mitjançant la butlleta de participació, preferentment a través de la pàgina web. També es poden presentar en qualsevol oficina de registre de l’Ajuntament de Barcelona; en aquest cas, cal introduir-la en un sobre i, a l’exterior, fer-hi constar «Candidatura al Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps», així com la informació següent: Any de la convocatòria. Nom de l’empresa que presenta l’experiència. Títol de la mesura de conciliació. Categoria en què s’inscriu la mesura. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 1-10-2018 CVE 2018034497 Pàg. 2-4 https://bop.diba.cat A Angel Pascual Oliva Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Secretari Delegat de la Gerència Les empreses i organitzacions participants accepten que l’Ajuntament de Barcelona es reservi el dret de donar a conèixer les experiències presentades. En virtut de la legislació sobre protecció de dades, es garanteix el tractament reservat de la documentació aportada i de les dades facilitades per les empreses. BASE VUITENA.- TERMINIS DE PRESENTACIÓ El període d’admissió de propostes és de l’1 al 31 d’octubre de 2018. BASE NOVENA.- ACCEPTACIÓ DE LES BASES D’acord amb el que disposen les bases generals, la presentació d’una bona pràctica per optar al premi implica l’acceptació d’aquestes bases. PER A MÉS INFORMACIÓ: Departament de Programes de Temps i Economia de les Cures Llacuna, 162 - 08018 Barcelona Secretaria Tècnica Tel.: 618 076 204 Horari d'atenció: de 9 a 14h. Pàgina web: barcelona.cat/tempsicures Correu electrònic: empresesnust@bcn.cat COMPOSICIÓ DEL JURAT President del Jurat Álvaro Porro Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Consum Sara Berbel Directora General de Barcelona Activa Gerent de Política Econòmica i Desenvolupament Local Javier Ibars i Álvaro Representant de FOMENT DE TREBALL Anna Mercadé Representant de la CAMBRA DE COMERÇ Alejandro Goñi i Febrer President de PIMEC Caty Planas Directora de Recursos Humans AEDIPE Catalunya Adolf Diaz Membre de la Junta Directiva de la Taula del 3er Sector Perfecto Alonso Confederació de Cooperatives de Catalunya (CCC) Eva Gajardo Representant del sindicat de la UGT Juan Manuel Tapia i Rubio Representant del sindicat CC.OO. de Catalunya Estrella Montolio Catedràtica i vicerectora de l’Escola de Doctorat de la Universitat de Barcelona Gemma Altell Vicepresidenta del Consell de Dones de Barcelona i membre de DDIPAS Iniciativa per a la Reforma Horària Persona especialista en investigació sobre les condicions de vida de la població i els usos socials del temps 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 1-10-2018 CVE 2018034497 Pàg. 3-4 https://bop.diba.cat A Angel Pascual Oliva Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Secretari Delegat de la Gerència Universitat Autònoma de Barcelona Persona especialista de l’equip del Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) El Secretari Delegat Angel Pascual Oliva Barcelona 14 de setembre 2018 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 1-10-2018 CVE 2018034497 Pàg. 4-4 https://bop.diba.cat A