Informe general Àrea DUM ÍNDEX I. Introducció II. Hàbits en la planificació de rutes i aparcament III. Valoració general de l’App àrea DUM IV. Serveis i eines que ha de tenir l’App d’àrea DUM V. Conclusions II. Hàbits en la planificació de rutes i aparcament - Els participants coincideixen que no sempre els recorreguts diaris són els mateixos, el temps i la ruta estan en constant canvi fins i tot la majoria manifesta que es traslladen a localitats properes a Barcelona constantment de manera no planejada. - Quan s'ha d'aparcar, la majoria dels participants ho fan també a l'àrea blava, ja que es veuen impedits de fer ús de les àrees que els correspon a causa de l'aglomeració de transportistes que reclamen els mateixos espais. - Pel que fa a la planificació de ruta, els participants coincideixen que no tenen programacions fixes, ja que la programació depèn del client, alguns tenen clients fixos mentre que uns altres varien constantment. Hàbits d'aparcament - En general, els usuaris utilitzen les zones de càrrega i descàrrega, evitant en tant que sigui possible aparcar en els pàrquings a causa que no caben o no els deixen. I. II. Hàbits en la planificació de rutes i aparcament - En molts casos, els usuaris fan ús excessiu de les zones de càrrega i descàrrega durant els matins, ja que els horaris de lliurament es planifiquen a primera hora del dia. Inconvenients en l'aparcament - Els participants estan d'acord que el comportament actual del flux vehicular a la ciutat impedeix trobar zones d'aparcament en aquells carrers o vies on no hi ha àrees de càrrega i descàrrega, aquest tipus d'inconvenients porta a retardar els lliuraments i la programació diària. - La dificultat per trobar un estacionament roman durant tot el temps independentment de l'hora o el dia. - Els usuaris inverteixen molt temps en trobar una àrea de càrrega i descàrrega disponible, la qual cosa els porta a vegades aparcar en zona blava o zones prohibides d'aparcament per a ells. III. Valoració general de l’App àrea DUM - Els participants troben útil l’App quant a la predicció de disponibilitat d'espais la qual cosa permet que es mobilitzin amb seguretat cap a les àrees d'estacionament. - Els participants consideren que els serveis actuals de l’ App compleixen un rol fonamental en cada trajecte que realitzen, el sistema d'alertes i l'assistència al client són els aspectes millor qualificats per l'usuari. Inconvenients de l’app DUM - A vegades, l’app es bloqueja completament, sent necessari ingressar novament des de l'ordinador. IV. Serveis i eines que ha de tenir la App àrea DUM - Oferir un mapa de disponibilitat per zones amb les places disponibles depenent del tipus de vehicle. Això podria realitzar-se per mitjà de la inclusió prèvia de les característiques del vehicle. - Disposar d'informació detallada quant al pagament de multes i oferir la possibilitat de gestionar aquests pagaments a través de l'aplicació. - Oferir un servei de probabilitats amb el tipus de recorregut segons el dia, hora i places disponibles. Encara que l’app recol·lecta informació de l'usuari, els participants manifesten que estarien disposats a facilitar informació del seu pla de rutes per obtenir aquest benefici. - Permetre la interacció entre usuaris amb la fi donar immediatesa en la disponibilitat de places o donar avís de possibles inconvenients en l'aparcament en àrees de càrrega i descàrrega, a més d'estat de vies i tràfic. - Incorporar tots els serveis d'aparcament en una sola app. IV. Serveis i eines que ha de tenir l’App àrea DUM - Facilitar informació addicional d'interès general com a novetats en el servei, mètodes i facilitats en el pagament de multa, entre altres coses. D'igual manera, els participants veuen interessant que aquesta informació s'adapti al sector operacional de l'usuari, aconseguint així, personalitzar la interacció entre empresa i usuari. - Permetre la visibilitat del temps d'ús de les zones d'aparcaments per informar a l'usuari el temps d'espera per estacionar-s'en aquesta zona. - Conèixer el temps d’espera aproximat en funció dels usuaris actuals en aquell moment de l’àrea DUM, es creu que seria interessant que l’app doni aquesta informació. - Oferir solucions alternes en cas que ocorri un incident amb el mòbil per falta de càrrega de bateria o inconsistències pròpies de l’app. Es creu que seria complicat tornar al disc de temps però es considera que podria ser interessant utilitzar un dispositiu aliè al del transportista.