Enquesta Òmnibus Municipal: Comerç Evolució (Taules) Del 19 de març al 18 d'abril de 2018 Registre Públic d'Enquestes i Estudis d'Opinió: r18005 Enquesta Òmnibus Municipal – Març 2018 Evolució – Comerç Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r18005 ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE COMERÇ PRESENTACIÓ DE RESULTATS DEL 19 DE MARÇ AL 18 D'ABRIL DE 2018 Departament d’Estudis d’Opinió - Gabinet Tècnic de Programació Oficina Municipal de Dades C/ Avinyó, 32, 2a planta Tel. 934 027 918 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 Enquesta Òmnibus Municipal – Març 2018 Evolució – Comerç 01 Fitxa tècnica 2 Enquesta Òmnibus Municipal – Març 2018 Evolució – Comerç FITXA TÈCNICA ÀMBIT PROCEDIMENT DE MOSTREIG ERROR MOSTRAL Municipi de Barcelona. Mostreig aleatori estratificat. Els estrats Per a un nivell de confiança del 95,5% (2σ), s’han format per l’encreuament dels deu i P = Q, l'error és de ±3,2 per al conjunt de la UNIVERS districtes municipals amb el sexe i amb mostra. Població de Barcelona de 16 anys i més. l’edat dels ciutadans (l’edat es divideix en sis categories: de 16 a 24, de 25 a 34, de 35 DATA DE REALITZACIÓ GRANDÀRIA DE LA MOSTRA a 44, de 45 a 54, de 55 a 64 i de 65 anys i Del 19 de març al 18 d'abril de 2018 1000 entrevistes. més). S’han aplicat quotes per a cadascun dels estrats. A més, s'han establert quotes EMPRESA DE TREBALL DE CAMP METODOLOGIA marginals per a persones en situació d’atur. Gesop S.L. Entrevista telefònica realitzada amb suport ORGANISME PROMOTOR informàtic (CATI) complementada amb AFIXACIÓ Departament d’Estudis d’Opinió - entrevistes personals realitzades amb suport Proporcional a la població segons el Padró Oficina Municipal de Dades informàtic (CAPI) al carrer en llocs municipal d’habitants. predeterminats per tal de completar quotes. El bloc de preguntes de la Direcció de PONDERACIÓ Comerç forma part de l‘ÒMNIBUS No és procedent. MUNICIPAL de MARÇ de 2018. 3 Enquesta Òmnibus Municipal – Març 2018 Evolució – Comerç 02 Evolució (Taules 2009 - 2018) 4 Òmnibus Municipal - Direcció de Comerç Evolució [CM_1] VOSTÈ PERSONALMENT ACOSTUMA A REALITZAR LES COMPRES DE CASA SEVA? 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març SEMPRE 52,6 53,4 53,4 52,2 49,8 51,4 50,2 55,7 51,8 51,8 50,6 48,8 49,5 57,5 50,8 49,3 46,6 51,9 57,2 SOVINT 19,0 20,3 16,3 22,0 19,7 20,1 18,4 16,8 22,1 20,8 18,8 16,6 23,5 22,6 22,2 19,8 26,7 20,4 21,0 ALGUNES VEGADES 13,3 13,0 14,0 13,0 15,1 12,9 14,9 14,5 13,7 14,6 14,9 16,1 15,3 9,2 14,3 16,6 15,0 14,7 11,8 POQUES VEGADES 7,4 5,3 5,5 5,2 6,4 5,5 7,0 4,2 5,2 6,1 5,5 8,5 4,6 4,7 5,0 6,0 5,4 5,1 5,1 MAI O GAIREBÉ MAI 7,7 8,0 10,8 7,6 9,0 9,9 9,5 8,8 7,2 6,6 10,1 9,9 7,0 5,9 7,7 8,4 6,0 7,8 4,8 NS / NC - - - - - 0,2 0,1 0,1 0,1 0,1 0,4 0,1 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) (1000) (1000) (1000) (1031) (1012) (1019) (1047) (1002) (1007) (1000) (1003) (999) (1000) [CM_2] QUIN ÉS EL SEU GRAU DE SATISFACCIÓ AMB ELS SEGÜENTS ASPECTES RELACIONATS AMB EL COMERÇ DE LA CIUTAT: (0 = GENS SATISFET ; 10 = MOLT SATISFET) (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) [CM_2.1] L'OFERTA COMERCIAL DE BARCELONA 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març POC/GENS SATISFET (0 A 4) 2,6 3,5 2,9 2,3 2,8 2,7 3,2 3,5 2,1 2,7 3,0 3,4 2,6 1,5 1,8 2,1 1,6 1,9 2,9 SATISFET (5 A 6) 17,8 17,5 17,6 14,5 13,3 13,2 13,7 13,8 15,0 16,5 12,9 13,1 13,3 10,6 11,1 11,1 9,5 10,1 10,0 MOLT/BASTANT SATISFET (7 A 10) 78,7 77,3 77,4 82,3 83,8 83,1 81,7 80,4 82,4 80,2 82,4 82,1 83,6 87,2 86,3 85,9 87,2 86,8 86,1 NS / NC 1,0 1,7 2,1 1,0 0,2 1,0 1,3 2,3 0,5 0,6 1,6 1,4 0,4 0,7 0,7 0,9 1,7 1,2 0,9 MITJANA 7,6 7,6 7,6 7,8 7,8 7,9 7,8 7,8 7,9 7,8 7,8 7,8 8,0 8,1 8,0 8,0 8,1 8,2 8,1 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) 5 Òmnibus Municipal - Direcció de Comerç Evolució [CM_2.2] ELS HORARIS COMERCIALS 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març POC/GENS SATISFET (0 A 4) 4,3 4,2 3,6 3,0 3,1 3,0 4,6 2,9 2,6 4,3 4,1 4,9 5,6 4,5 4,4 4,1 3,0 3,6 4,1 SATISFET (5 A 6) 12,6 14,0 12,3 12,1 14,7 12,8 14,2 11,1 12,5 14,6 10,7 14,1 13,5 12,9 12,9 12,3 11,6 11,1 11,6 MOLT/BASTANT SATISFET (7 A 10) 82,6 80,9 83,1 83,7 81,5 83,3 80,1 84,4 84,6 80,2 84,4 80,2 80,5 82,1 81,6 82,8 83,9 84,8 83,8 NS / NC 0,5 0,9 1,0 1,2 0,8 0,9 1,0 1,6 0,3 0,9 0,8 0,8 0,4 0,5 1,2 0,9 1,5 0,4 0,5 MITJANA 7,8 7,7 7,8 7,8 7,7 7,8 7,8 7,9 7,9 7,7 7,8 7,7 7,7 7,8 7,7 7,7 7,9 8,0 7,9 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) [CM_2.3] L' ATENCIÓ PERSONAL QUE REP PER PART DELS COMERCIANTS 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març POC/GENS SATISFET (0 A 4) 4,7 5,9 5,4 4,9 4,8 4,1 3,6 4,1 4,3 4,4 3,4 4,2 3,5 2,9 2,4 3,3 2,8 3,0 2,4 SATISFET (5 A 6) 31,6 30,4 28,1 28,0 29,4 29,0 23,2 24,9 24,9 23,4 19,0 25,2 21,9 20,4 20,1 19,4 19,5 17,3 15,0 MOLT/BASTANT SATISFET (7 A 10) 62,9 62,6 64,9 66,1 65,4 66,1 72,1 68,1 69,7 71,0 76,3 68,6 73,9 75,8 76,8 75,4 76,9 78,5 81,9 NS / NC 0,8 1,1 1,6 1,0 0,3 0,8 1,0 3,0 1,1 1,3 1,3 2,0 0,7 1,0 0,8 1,8 0,8 1,2 0,6 MITJANA 7,0 6,9 7,0 7,0 7,0 7,1 7,3 7,2 7,3 7,3 7,4 7,2 7,4 7,4 7,4 7,4 7,5 7,6 7,7 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) 6 Òmnibus Municipal - Direcció de Comerç Evolució [CM_3] A QUIN TIPUS D'ESTABLIMENT L'ATENEN MILLOR? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març A LA BOTIGA DE BARRI / BOTIGA ESPECIALITZADA 50,6 48,5 49,3 47,8 43,7 48,3 48,1 44,6 49,4 51,5 48,2 51,9 51,1 46,1 49,6 50,9 50,4 53,7 50,3 AL MERCAT MUNICIPAL 25,2 23,8 24,0 27,1 26,6 23,4 22,5 26,1 24,2 21,0 25,0 21,1 23,7 28,7 25,9 27,1 24,8 19,9 21,0 AL SUPERMERCAT 12,5 15,3 13,2 12,2 15,9 15,8 15,6 17,0 12,3 12,3 15,4 13,4 13,1 13,3 14,4 11,8 11,5 13,4 14,4 ALS CENTRES COMERCIALS 3,8 3,5 3,0 4,0 4,0 3,0 0,6 3,6 4,1 6,0 3,0 3,5 5,2 4,9 2,7 4,2 0,7 1,6 4,8 A L'HIPERMERCAT 0,8 1,3 1,1 0,9 1,3 0,8 3,4 1,9 0,9 1,2 0,7 0,8 1,0 1,0 0,2 0,7 3,3 0,8 0,9 AL GRAN MAGATZEM 1,8 2,5 2,4 1,3 2,1 2,7 4,0 2,5 2,4 2,7 1,3 2,7 2,0 2,4 1,1 1,2 1,6 1,3 0,7 DEPÉN (DEL LLOC, DEL PERSONAL) - - - - 0,2 0,1 0,2 0,2 0,3 0,4 0,2 0,2 0,2 0,1 0,6 0,1 AL GRAN ESTABLIMENT ESPECIALITZAT - - - - - - - - - - - - - - - - - 1,2 ALTRES 0,1 0,4 0,2 0,2 0,2 0,5 0,2 0,2 1,2 0,5 1,0 0,2 2,5 A TOT ARREU - - 4,1 3,4 3,2 3,3 2,4 1,4 1,7 4,0 2,5 0,7 0,6 1,7 0,1 2,6 A CAP - - 0,2 0,1 0,2 0,4 0,1 3,5 0,2 NS / NC 5,2 4,7 2,6 3,2 2,7 2,8 3,0 2,4 4,5 4,0 2,8 3,6 2,9 2,6 4,3 4,0 1,6 7,3 5,0 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) [CM_4] QUAN VA A COMPRAR, VOSTÈ VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS: (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) (MULTIRESPOSTA) [CM_4.1] EL TRACTE QUE REP 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març MOLT 52,5 57,7 55,0 55,8 57,4 57,8 56,9 56,1 57,9 57,3 54,9 54,0 58,3 62,5 59,7 54,5 56,6 56,8 58,7 BASTANT 41,2 36,5 38,6 39,5 38,3 37,4 37,7 37,1 37,3 37,4 40,5 39,7 38,0 33,6 34,2 40,2 39,3 37,5 38,0 REGULAR 2,2 2,6 3,1 2,1 1,2 1,1 2,7 3,7 1,8 0,6 1,4 2,4 1,1 0,9 2,1 2,3 0,6 1,3 0,5 POC 3,7 2,9 2,4 2,3 2,6 3,1 2,4 2,0 2,9 3,9 2,4 3,2 1,8 2,4 3,2 2,7 3,0 3,4 2,3 GENS 0,3 0,2 0,7 0,2 0,3 0,2 0,2 0,1 0,1 0,7 0,3 0,2 0,5 0,4 0,5 0,1 0,4 0,4 NS / NC 0,1 0,2 0,1 0,2 0,3 0,2 1,0 0,0 0,1 0,4 0,5 0,3 0,2 0,3 0,2 0,5 0,5 0,1 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) 7 Òmnibus Municipal - Direcció de Comerç Evolució [CM_4.2] L'ASSESSORAMENT DEL PRODUCTE 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març MOLT 41,3 42,3 45,1 43,0 42,8 44,8 44,4 39,8 43,4 44,9 39,6 38,8 44,8 50,3 48,6 40,8 40,3 44,9 48,6 BASTANT 40,6 41,6 38,2 44,4 38,8 40,5 39,1 44,0 42,8 42,3 44,8 44,7 42,3 39,2 39,8 45,2 47,2 42,9 40,8 REGULAR 4,6 3,4 3,5 3,1 3,9 3,6 3,7 6,8 2,7 1,6 2,4 3,8 2,3 1,0 1,7 3,6 1,5 1,7 1,1 POC 9,6 10,4 9,2 7,8 10,3 7,2 8,3 6,8 8,6 8,9 8,2 8,6 8,4 6,6 6,7 6,9 7,4 6,5 7,4 GENS 3,4 1,7 2,8 1,1 3,2 2,3 2,5 0,9 1,5 1,4 3,4 2,4 1,4 1,3 1,6 2,5 1,3 1,6 1,5 NS / NC 0,5 0,5 1,2 0,6 1,0 1,6 2,0 1,8 1,0 0,8 1,7 1,7 0,7 1,7 1,6 1,0 2,3 2,4 0,7 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) [CM_4.3] LA HONRADESA 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març MOLT 68,1 69,3 68,0 72,5 72,1 72,6 70,9 65,5 71,7 71,4 63,7 60,6 73,8 75,9 73,0 65,4 71,1 69,6 75,3 BASTANT 26,4 25,5 25,8 24,2 23,1 24,0 24,6 28,2 24,2 24,7 30,2 32,5 23,1 22,3 23,0 29,5 24,7 26,4 22,1 REGULAR 2,1 2,4 1,9 0,6 2,0 0,9 1,0 3,8 0,9 0,7 2,0 3,1 0,5 0,3 1,1 1,4 0,8 0,9 0,3 POC 2,8 1,8 2,6 2,3 1,9 1,8 2,1 1,4 2,2 2,2 2,5 2,9 2,2 1,0 2,0 2,6 2,0 2,0 1,3 GENS 0,3 0,3 0,6 0,1 0,7 0,3 0,4 0,2 0,4 0,2 0,4 0,2 0,2 0,3 0,2 0,3 0,2 0,2 NS / NC 0,2 0,5 1,1 0,2 0,2 0,3 0,9 0,9 0,6 0,8 1,2 0,6 0,3 0,5 0,6 0,9 1,1 0,9 0,8 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) [CM_4.4] LA RAPIDESA 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març MOLT 38,9 42,0 40,0 38,1 43,3 43,4 40,4 34,0 35,7 38,4 34,7 39,4 37,1 40,2 38,4 32,8 35,1 39,9 34,8 BASTANT 48,4 44,6 47,0 50,6 48,2 46,8 47,6 53,7 53,1 51,6 51,9 48,2 51,6 50,4 48,9 56,4 54,1 48,1 52,8 REGULAR 6,2 7,0 5,6 5,1 4,2 3,4 5,7 7,7 3,0 1,3 6,3 5,8 3,8 2,1 4,8 3,0 2,5 3,0 2,3 POC 5,6 6,0 6,1 5,4 3,7 4,7 5,5 3,7 7,3 7,3 5,3 5,5 7,0 6,5 5,9 6,7 7,0 6,7 9,1 GENS 0,9 0,4 0,6 0,3 0,4 1,2 0,4 0,3 0,6 0,8 0,7 0,3 0,3 0,4 1,1 0,5 0,8 1,3 0,7 NS / NC - 0,1 0,8 0,4 0,2 0,4 0,4 0,5 0,2 0,6 1,2 0,8 0,2 0,3 0,9 0,5 0,6 1,1 0,2 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) 8 Òmnibus Municipal - Direcció de Comerç Evolució [CM_4.5] LA PROFESSIONALITAT 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Abril Set. Març Set. Març Set. Març MOLT 55,4 59,1 53,9 57,7 60,6 62,1 60,3 56,3 59,9 57,5 53,4 51,7 61,4 61,2 59,8 54,3 60,1 59,7 61,7 BASTANT 38,9 35,9 40,0 38,3 33,7 32,8 34,0 34,4 34,8 37,6 39,0 41,9 33,8 36,4 35,4 39,3 35,0 35,9 34,9 REGULAR 2,5 1,8 2,8 1,3 2,2 1,9 2,3 5,3 1,4 1,0 3,4 2,5 1,2 0,7 2,2 2,6 1,4 0,8 0,9 POC 2,5 2,7 2,4 2,4 2,6 2,3 2,8 3,1 2,9 3,2 3,0 2,8 3,2 1,6 2,0 2,7 2,7 2,6 2,0 GENS 0,5 0,4 0,4 - 0,6 0,3 0,2 0,3 0,4 0,1 0,3 0,3 0,3 0,2 0,2 0,4 0,1 0,3 0,2 NS / NC 0,2 - 0,4 0,3 0,3 0,6 0,4 0,7 0,5 0,5 0,8 0,8 0,1 0,0 0,4 0,7 0,6 0,6 0,2 N (923) (920) (892) (924) (933) (899) (906) (912) (928) (962) (911) (917) (972) (944) (929) (917) (940) (921) (951) 9 Enquesta Òmnibus Municipal – Març 2018 Evolució – Comerç ENQUESTES I ESTUDIS D’OPINIÓ Aquests estudis sociològics permeten Pla determinar les prioritats de la població, d’Estudis Sociològics conèixer la realitat social, saber com es valora l’activitat i els serveis municipals, i esbrinar Sèrie l’opinió sobre l’actuació política municipal. d’Avaluació Contínua Enquestes de Sistemes de Qualitat Investigació de Comunicació Estudis Ad-Hoc 150