INFORME ISC APARCAMENTS A LA CALÇADA DE MOTOS 2016 Sinopsi. En el present document es presenten els resultats de l’ISC (Índex de Satisfacció del Client) corresponen als usuaris de les places a calçada senyalitzades com a places de motos per l’any 2016 Versió 1 Realitzat: 15/03/2017 Informe MOTOS 2016 Continguts 1. INTRODUCCIÓ ........................................................................................... 3 2. COSTUMER JORNEY USUARIS ZONA MOTOS ...................................... 4 2.1. Per quin motiu heu fet servir avui l’Area de Motos ....................................... 4 2.2. A quina distància ha estacionat respecte del seu destí ............................... 4 2.3. A quina distància màxima estaria disposat a aparcar? ................................ 5 2.4. Valoració global del servei ............................................................................. 6 2.5. Net Promoter Score (NPS) Usuaris Area motos ............................................ 7 2.6. Valoració del servei per ítem .......................................................................... 7 2.7. Què és el què més l’agrada de l’Area de Motos ............................................ 8 2.8. Què és el què menys l’agrada de l’Area de Motos ........................................ 8 2.9. Què és el què té més valor de l’Area de Motos ............................................. 8 3. CONEIXEMENT DEL GESTOR .................................................................. 9 3.1. Sap vostè quina entitat gestiona l’Area de Motos ......................................... 9 4. COMENTARIS FINALS .............................................................................. 9 5. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI ................................................................ 11 Març 2017 Pàgina 2 de 11 Informe MOTOS 2016 1. INTRODUCCIÓ El present informe recull els resultats de l’enquesta de satisfacció (ISC) que BSM ha realitzat entre una mostra dels usuaris de les places d’aparcament senyalitzades com a places de moto a la calçada. El present informe canvia de format i contingut respecte als informes previs del mateix target d’usuaris. L’enfocament actual mostra la informació tot seguint la seqüència de la interactuació de l’usuari amb el servei, seguint la lògica del Costumer Jorney. Març 2017 Pàgina 3 de 11 Informe MOTOS 2016 2. COSTUMER JORNEY USUARIS ZONA MOTOS 2.1. Per quin motiu heu fet servir avui l’Area de Motos Motiu de l'us de la plaça de moto Resideix a la zona 66% Motiu professionals 54% Ha anar a fer compres 24% Ha anar a estudiar 7% Altres motius 6% Aquesta pregunta admetia multi resposta. El principal motiu d’estacionament és el de ser prop de casa 2.2. A quina distància ha estacionat respecte del seu destí Ha quina distància ha estacionat respecte al seu destí? 42% 18% 18% 10% 12% 10 METRES O ENTRE 11 I 20 ENTRE 21 I 50 ENTRE 51 I 100 MÉS DE 100 MENYS METRES METRES METRES METRES Mes de la meitat dels enquestats manifesta haver estacionat molt a prop del seu destí final, a, com a molt, 20 metres Març 2017 Pàgina 4 de 11 Informe MOTOS 2016 2.3. A quina distància màxima estaria disposat a aparcar? A quina distància màxima estaria disposar a aparcar (Respecte del seu destí) 34% 27% 24% 6% 8% 10 METRES O ENTRE 11 I 20 ENTRE 21 I 50 ENTRE 51 I 100 MÉS DE 100 MENYS METRES METRES METRES METRES Tot i que, segons mostra la gràfica anterior, els usuaris aparquen molt a prop del seu destí, la majoria es mostra disposat a aparcar força més lluny. Març 2017 Pàgina 5 de 11 Informe MOTOS 2016 2.4. Valoració global del servei Evolució de la qualitat esperada i percebuda 7,0 7,0 6,9 6,6 6,6 6,5 6,5 6,6 6,4 6,3 2012 2013 2014 2015 2016 QUALITAT ESPERADA QUALITAT PERCEBUDA Evolució ISC 111,1 101,0 100,9 101,8 100,1 2012 2013 2014 2015 2016 Al 2016 la valoració global del servei ha tornat als nivells del 2012, però alhora ha baixat l’expectativa respecte al mateix, motiu per el qual ha augmentat molt l’Índex de Satisfacció dels Clients (ISC). Març 2017 Pàgina 6 de 11 Informe MOTOS 2016 2.5. Net Promoter Score (NPS) Usuaris Area motos SUSPÈS (0 A 4) 8,5% APROVAT (5 A 6) 21,0% NOTABLE (7 A 8) 55,0% EXCEL·LENT (9 A 10) 15,5% NPS -14 Tot i que la valoració mitja del servei és força elevada (7 sobre 10), son força més els usuaris que atorguen al servei una puntuació igual o inferior a 6 que aquells que atorguen al servei una puntuació de 9 o 10, el que fa que el NPS (amb rang entre -100 i + 100) sigui lleugerament negatiu. 2.6. Valoració del servei per ítem 2012 2013 2014 2015 2016 NETEJA / MANTENIMENT ZONES 7,4 7,0 7,0 6,8 7,3 FACILITAT-TEMPS TROBAR PLAÇA LLIURE 6,7 6,2 6,5 6,3 6,6 UBICACIÓ DE LES PLACES 7,3 6,6 6,8 6,7 7,3 QUANTITAT PLACES MOTOS A LA ZONA 6,5 5,7 6,1 6,1 6,1 UTILITAT SENYALITZ. HORITZ. I VERT. 6,9 6,6 6,6 6,3 7,0 FACILITAT LOCALITZAR ZONES 6,8 6,2 6,6 6,1 6,6 SEGURETAT DEL VEHICLE ESTACIONAT 6,3 5,5 5,9 5,9 6,1 DISCIPLINA DELS USUARIS 6,0 6,2 6,2 6,1 CONTROL INDISCIPLINA PER PART VIGILANT 6,1 4,1 5,4 5,2 4,7 AMABILITAT I COL·LABORACIÓ DEL VIGILANT 4,3 5,0 5,0 4,7 Als usuaris se’ls ha demanat que valoressin 10 ítems relacionats amb les places de motos. Respecte l’any passat la valoració augmenta per a 6 ítems, i disminueix per a 3, El més valorat és la ubicació de les places i el seu estat de manteniment, i el pitjor és la tasca dels vigilants. Març 2017 Pàgina 7 de 11 ALTRES SERVEI Informe MOTOS 2016 2.7. Què és el què més l’agrada de l’Area de Motos Sempre hi ha lloc per aparcar 28,5% La ubicació de es plalces 17,5% La facilitat ús de les places 17,0% Es mostren els tres aspectes que son més reiterats per part dels usuaris 2.8. Què és el què menys l’agrada de l’Area de Motos Manquen places 27,5% Manca de seguretat 16,5% Maniobrabilitat 10,0% Es mostren els tres aspectes que son més reiterats per part dels usuaris 2.9. Què és el què té més valor de l’Area de Motos Quantitat places 28,0% Facilitat estacionament 25,5% Seguretat de la moto 15,0% Es mostren els tres aspectes que son més reiterats per part dels usuaris Març 2017 Pàgina 8 de 11 Informe MOTOS 2016 3. CONEIXEMENT DEL GESTOR 3.1. Sap vostè quina entitat gestiona l’Area de Motos Quina entitat gestiona l'Area de Motos? EMPRESA SUBCONTRACTADA PER L'AJUNTAMENT; 1% AJUNTAMENT DE BARCELONA; 59% BARCELONA DE SERVEIS MUNICIPALS (B:SM); 9% 4. COMENTARIS FINALS Al concloure el formulari, i tot acabant l’entrevista als enquestats se’ls va oferir la possibilitat de que afeixeguin el comentari que consideressin. Tot seguit s’ofereixen els mateixos, literalment com han estat expressats que no tenen capacitat per a ser representatius de l’opinió del conjunt dels clients, però poden aportar informació de valor. 1. Cal millorar l'estat del carrer. Els paviment estan molt deteriorats. Tota la finca esta envoltada de contenidors 2. He caigut dues vegades pel pendent del carrer 3. No és un usuari molt experimentat , no coneix molt la ciutat, no es mou molt en moto. 4. Que canviïn l’alienació de les places 5. Que per favor com a motorista m’agradaria que es discrimines el motorista que utilitza la moto per treballar dels que la utilitzen per fer bajanades 6. Cotxes assíduament en doble fila 7. L’incivisme dels camions a l’hora d aparcar i fer servir indegudament les àrees de motos 8. Demasiado control sobre los coches en doble fila o que molestan. La accessibilidad del aparcamiento Març 2017 Pàgina 9 de 11 Informe MOTOS 2016 9. Més vigilància pels cotxes que aparquen i robatoris 10. A ciutat Vella és impossible aparcar, altres vehicles ocupen les zones de motos 11. Ampliar el nombre de places i millorar els aparcaments en triangle dels xamfrans 12. Ampliar per àrees de motos 13. En el centro de Barcelona faltan aparcamientos de motos 14. Falten moltes places per la zona 15. Falten places de motos a zona de la Catedral, Via Laietana, sempre ocupades i la urbana és molt dura en aquesta zona. 16. Falten places de motos a Gràcia per construir, a la zona on visc no hi ha 17. Hi ha molts carrers sense aparcament ni de cotxes ni motos i es podrien habilitar, que son carrers on ni es passeja. 18. Hi han poques àrees per a motos i multen si la deixes a la vorera davant de la zona de motos 19. Más para motos en el centro 20. Más plazas en el centro Barcelona 21. Places insuficients d’aparcament de motos 22. Poner más zones 23. Por el centro hay pocos sitios y que se señalize mejor donde se puede llevar la grua 24. Posin mes places. 25. Que en posin més àrees per motos 26. Quan posin aparcament de motos sobre la vorera posin alguna cosa per pujar que la vorera és alta i et carregues la moto. 27. Que en esta zona hay muy pocas plazas para las motos 28. Que hubiera más plazas 29. Que manquen aparcaments de motos a la ciutat 30. Que n’hi hagi a cada cantonada i a pl. Catalunya falten places 31. Que posin més àrees de motos 32. Que posin més places d'aparcament de motos a Barcelona 33. Que repartan los aparcamientos más equitativamente 34. Que siguin les places més amples, de vegades són massa estretes 35. En esta zona encuentro exceso de plaza de motos que no se llenan y han quitado zona verde que fa falta, y han puesto una zona de carga y descarga cuando no hay negocios 36. No cobrin mai per aparcar motos 37. La senyalització ha de ser de pintura no deslizant 38. Senyalitzar millor les àrees de aparcament de moto Març 2017 Pàgina 10 de 11 Informe MOTOS 2016 5. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI  UNIVERS: Conjunt dels usuaris/clients de les zones moto de Barcelona.  GRANDÀRIA DE LA MOSTRA: 200 entrevistes  METODOLOGIA: Entrevista realitzada un cop aparcat la moto a la zona d'aparcament.  PROCEDIMENT DE MOSTREIG: S'han aplicat quotes per a cadascun dels districtes calculades de forma proporcional segons el nombre de de places d'aparcament en el cas de l'àrea de motos.  AFIXACIÓ: Proporcional per districte i fixa per zona d'aparcament.  PONDERACIÓ: En funció de les dades reals en cadascun dels estrats definits a la mostra per tal d'obtenir els resultats del conjunt d'usuaris  ERROR MOSTRAL: Per a un nivell de confiança del 95,5% (2sigma), i P = Q, l'error és del ± 6,9% per al conjunt d'usuaris d’Area DUM  DATA DE REALITZACIÓ: Del 19 De Gener al 8 de Febrer de 2017  EMPRESA TREBALL DE CAMP: GESOP Març 2017 Pàgina 11 de 11