INFORME ISC AREA BLAVA 2017 Sinopsi. En el present document es presenten els resultats de l’ISC (Índex de Satisfacció del Client) corresponen als usuaris de l’AREA BLAVA per l’any 2016 Versió 1 Realitzat: 15/03/2017 Informe AREA BLAVA 2016 Continguts 1. INTRODUCCIÓ ........................................................................................... 3 2. COSTUMER JORNEY CLIENT AREA BLAVA .......................................... 4 2.1. Abans i durant l’aparcament .......................................................................... 4 2.1.1. Motivació del desplaçament ................................................................... 4 2.1.2. Planificació del mode d’aparcament del cotxe ...................................... 5 2.1.3. Elecció mode de pagament de l’estacionament .................................... 6 2.1.4. Evolució de la distància al punt final de destí ....................................... 6 2.1.5. Valoració de l’experiència en l’ús de l’apparkB ..................................... 7 2.1.6. Motius del no ús de l’ApparkB ................................................................ 7 2.1.7. Visualització comunicació apparkB ....................................................... 9 2.2. Valoració de l’experiència (ús Ara Blava) .................................................... 10 2.2.1. Valoració Global del Servei ................................................................... 10 2.2.2. NPS Clients/Usuaris AREA Blava ......................................................... 11 2.2.3. Valoració Índex de Satisfacció del Client (ISC) ................................... 11 2.2.4. Valoració per ítems................................................................................ 12 2.3. El Post Aparcament: Serveis addicionals ................................................... 13 2.3.1. Necessitat del Vigilant ........................................................................... 13 2.3.2. Ús del telèfon del servei ........................................................................ 14 2.3.3. NPS de l’atenció telefònica rebuda ...................................................... 14 2.4. El millor, el pitjor, el millorable i ho que té més valor de l’Area Blava ....... 15 2.4.1. El millor de l’Area Blava ........................................................................ 15 2.4.2. El pitjor de l’Area Blava ......................................................................... 15 2.4.3. El millorable de l’Area Blava ................................................................. 15 2.4.4. El que aporta més valor de l’Area Blava .............................................. 15 3. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI ................................................................ 16 4. COMENTARIS FINALS ............................................................................ 17 Març 2017 Pàgina 2 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 1. INTRODUCCIÓ El present informe recull els resultats de l’enquesta de satisfacció (ISC) que BSM he fet entre una mostra dels seus clients de les zones blaves de la ciutat de Barcelona. Aquesta enquesta la ve realitzant BSM des de fa uns quinze anys. En la present edició però hi ha un canvi substancial en la presentació dels seus resultats, tant per el que fa al format de la mateixa presentació, com per el que fa a l’ordre en el que es presenten els resultats obtinguts. Fins l’any 2015 aquests resultats es presentaven en tres blocs; Satisfacció del Client, Hàbits d’ús del Client i Perfil del Client. En la present edició s’ha optat per presentar els resultats en l’ordre en el que es produeix la interactuació entre el client/usuari i el servei prestat. L’enfoc dons és el del viatge del client (Costumer Jorney). Igualment en la present edició s’ha deixat de mostrar part de la informació històrica per a ressaltar encara més els resultats actuals, o dels darrers anys. La finalitat dels canvis (tant en format com en contingut) no és un altre que la d’intentar afegir valor útil a la gestió de l’activitat, es a dir a la seva operació. Març 2017 Pàgina 3 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2. COSTUMER JORNEY CLIENT AREA BLAVA 2.1. Abans i durant l’aparcament Tot abans d’estacionar i pagar al parquímetre (o amb l’app) l’estacionament, el client/usuari de l’Area Blava fa un seguit de plantejaments i pren una sèrie de decisions que, finalment el porten a estacionar a una plaça d’Area Blava. Tot seguit es mostren alguns resultats en relació a aquests plantejaments i decisions prèvies. 2.1.1. Motivació del desplaçament Al client se’l pregunta per quin ha estat el motiu per el quan ha agafat el cotxe per a realitzar el desplaçament que ha acabat en un estacionament a una plaça de l’Area Blava Evolutiu motiu del desplaçament per el que ha agafat el cotxe avui 76,5% 70,5% 85,2% 59,6% 54,0% 52,1% 45,0% 48,0% 37,3% 28,8% 2012 2013 2014 2015 2016 PER ANAR I TORNAR DE LA FEINA O ESTUDIS PER FER GESTIONS / COMPRES El client pot triar entre varies opcions, i pot triar una opció o més d’una (multi resposta). Històricament les motivacions del viatge dels clients de l’Area Blava estan més relacionats amb les obligacions laborals (estudis) que amb el desplaçament per motius més personals. No obstant això a les dues darreres edicions de l’estudi es va observar un clar canvi de tendència en aqueta motivació. Canvi de tendència que no s’ha vist consolidat en l’edició 2016 de l’informe. Març 2017 Pàgina 4 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.1.2. Planificació del mode d’aparcament del cotxe L’enquesta s’ha realitzat entre usuaris de l’Area Blava, es a dir tots ells han estacionat en zona blava. El que es preguntava als enquestats era on pensaven que aparcarien abans d’aparcar a l’Area Blava. Es vol saber si els usuaris estan escollint fer ús de l’Area Blava, o si els usuaris s’han vist obligats a ser usuaris de l’Area Blava al no poder accedir a altre aparcament que ells haguessin PREFERIT. Abans d'iniciar el seu desplaçament, on pensava aparcar? 17% 15% EN UN APARCAMENT GRATUÏT 20% 69% 34% 58% 3% EN UN APARCAMENT DE PAGAMENT / PÀRQUING 4% 45% 4 1% 47% 0% EN UNA PLAÇA D'ÀREA VERDA 3% 28% 41% 94% 68% EN UNA PLAÇA D'ÀREA BLAVA 72% 88% 83% 2016 2015 2014 2013 2012 Als enquestats se’ls oferia la possibilitat de donar varies respostes (multi resposta). L’any 2016 ha estat l’any (entre els darrers 5 anys) en el que un major número d’usuaris de l’Area Blava ha estacionat a la mateixa perquè aquesta era la seva elecció en el moment d’iniciar el viatge. Març 2017 Pàgina 5 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.1.3. Elecció mode de pagament de l’estacionament Un cop l’usuari/client ha estacionat en la plaça d’Area Blava ha de fer el corresponent pagament. El pagament es pot fer tant presencialment com mitjançant una app (ApparkB). El primer que interessa saber, dons, és si el client sap que pot pagar l’estacionament amb l’app. Evolució del coneixement i ús de l'apparkb 29,5% 2016 50,3% 20,2% 48,3% 2015 37,3% 14,0% 59,4% 2014 28,1% 11,9% 66,7% 2013 29,3% 2,0% No coneix l'apparkB Coneix però no usa l'apparkB Conèix i usa l'apparkB Clarament disminueix el percentatge d’usuaris de l’Area Blava que no coneix l ’ApparkB. Aquest han passat de representar el 66,7% dels usuaris al 2013 a ser poc menys del 30% al 2017. També s’observa que augmenta el percentatge d’usuaris de l’app, tot i que aquest augment no és gaire accelerat. 2.1.4. Evolució de la distància al punt final de destí Aparcant a la zona blava, avui, a quina distancia estava del seu destí final? MÉS DE 100 METRES ENTRE 51 I 100 METRES ENTRE 21 I 50 METRES ENTRE 11 I 20 METRES 10 METRES O MENYS 2016 2015 2014 2013 Març 2017 Pàgina 6 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 Per la resposta dels clients/Usuaris de l’Area Blava a aquesta pregunta, sembla que l’estacionament es situa, any rere any, una mica més lluny del lloc final de destí, el que pot estar indicant una menor disponibilitat de places 2.1.5. Valoració de l’experiència en l’ús de l’ApparkB Com s’indica a l’anterior gràfica un 20,2% dels enquestats han fet ús de l’ApparkB per a pagar l’estacionament (tant en l’estacionament realitzat en el moment de fer l’enquesta com en un d’anterior). A aquest enquestats que han fet ús de l’app se’ls ha demanat que valoressin la mateixa. 2014 2015 2016 SUSPÈS (0 A 4) 10,8% 11,6% 13,1% APROVAT (5 A 6) 10,8% 8,1% 11,5% NOTABLE (7 A 8) 45,9% 35,8% 39,3% EXCEL·LENT (9 A 10) 32,4% 44,4% 34,4% NPS 10,81 24,72 9,84 El primer a dir respecte a aquesta valoració és que els seus resultats son, estadísticament, febles al tractar-se d’una mostra petita (usuaris de l’Area Blava que han pagat l’estacionament amb l’app). Tot i així comentar que la majoria opina que l’app és força bona (l’atorguen una puntuació entre 7 i 8) El Net Promoter Score (NPS) indica el “pes” que tenen els clients que valoren l’aplicació d’excel·lent (la valoren amb 9 o 10 punts sobre 10), és a dir els clients promotors, envers els client que li donen una puntuació de 6 punts o inferior, és a dir els clients detractors. El NPS té dons un rang que va entre el -100 i el +100. En el cas de l’ApparkB “pesen” més els clients promotors que els clients detractors, tot i que aquest pes no està augmentant amb el temps com seria esperable i desitjable. 2.1.6. Motius del no ús de l’ApparkB Com s’ha mostrar anteriorment hi ha un percentatge important (50,3%) d’usuaris de l’Area Verda què, tot i coneixent l’app no en fan ús de la mateixa. S’han volgut conèixer els motius d’aquest no ús. A la següent figura es mostren els principals: Març 2017 Pàgina 7 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 Principals motius no ús de l'apparkB al 2016 ÉS MÉS CÓMODE EL MÉTODE TRADICIONAL / PREFEREIX ELS DINERS 30,3% FALTA D'INTERÉS / NO NECESSITA 25,7% NECESSITA TIQUETS EMPRESA 11,8% NO S'HA DESCARREGAT L'APLICACIÓ 8,6% DESCONFIANÇA / NO CONTROL / DONAR DADES 7,9% Observant els resultats es pot interpretar que el primer i segon motiu son, de fet, força semblants, es a dir la manera de pagar el servei “tradicional” (al parquímetre) és prou còmoda i no hi ha cap motivació per canviar-la. Març 2017 Pàgina 8 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.1.7. Visualització comunicació ApparkB Ha vist informació sobre l'apparkB al parquímetre? SÍ NO 65,2% 34,4% Gairebé un de cada tres clients/usuaris de l’Àrea Blava no ha vist la comunicació relativa a l’app als parquímetres. Març 2017 Pàgina 9 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.2. Valoració de l’experiència (ús Ara Blava) Un cop el client/usuari ha estacionat, i ha pegat l’estacionament, està en disposició de valorar el mateix, tant globalment com en relació a aspectes concrets del mateix. Tot seguit s’ofereixen aquestes valoracions, per a les que també es dona una comparativa evolutiva de 5 anys. 2.2.1. Valoració Global del Servei Evolució de la qualitat percebuda i esperada 6,0 5,6 5,6 5,6 5,6 5,5 5,3 5,2 5,1 5,1 2012 2013 2014 2015 2016 QUALITAT ESPERADA QUALITAT PERCEBUDA Enguany ha estat el primer any en els darrers 5 en el que els clients de l’Area Blava valoren aquesta millor del que s’esperaven. La qualitat percebuda ha estat, de fet, igual valorada que en els darrers dos anys, però les expectatives dels clients s’han vist rebaixades. Març 2017 Pàgina 10 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.2.2. NPS Clients/Usuaris AREA Blava 2014 2015 2016 SUSPÈS (0 A 4) 23,9% 21,6% 24,2% APROVAT (5 A 6) 38,4% 43,8% 35,8% NOTABLE (7 A 8) 37,4% 31,4% 36,8% EXCEL·LENT (9 A 10) 0,3% 3,2% 3,3% NPS -23,55 -18,37 -20,86 El Net Promoter Score dels clients/usuaris de l’Area Blava és clarament negatiu. Aquesta mesura està indicant que el servei té, clarament, més detractors que promotors entre els seus usuaris/clients. 2.2.3. Valoració Índex de Satisfacció del Client (ISC) Evolució de l' Índex Satisfacció del Client (ISC) 102 99 99 97 93 2012 2013 2014 2015 2016 L’Índex de Satisfacció del Client (ISC) relativitza la valoració que del servei fan els seus clients/usuaris, al contextualitzar la mateixa en relació a les expectatives que el client/usuari té envers el servei. Es a dir que indica si el servei està oferint al client tot allò que el client espera rebre, amb independència de la valoració que es faci del servei. En aquest sentit indicar que per primer cop en els darrers 5 anys el client d’Area Blava està rebent un servei que ell mateix considera que és millor del que esperava (ISC=102). Març 2017 Pàgina 11 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.2.4. Valoració per ítems 2016 2015 2014 2013 2012 NETEJA/CONSERVACIÓ PARQUÍMETRES 6,7 6,5 6,5 6,6 6,6 NETEJA/CONSERVACIÓ SENYALS 6,9 6,9 6,7 6,6 6,8 UTILITAT-EFICÀCIA INF.PARQ. SOBRE ÚS I FUNC. 6,2 6,0 6,2 6,4 6,2 INFORMACIÓ PER ANUL.LAR DENÚNCIES 5 5,1 5,1 5,6 5,8 FACILITAT PER EFECTUAR PAG. PARQUÍMETRE 6,2 6,0 6,7 6,3 7,0 DIFERENTS FORMES PAG. PARQUÍMETRE 6,7 6,4 6,9 6,6 7,1 FACILITAT-TEMPS PER TROBAR PLAÇA LLIURE 4,1 4,8 4,3 5,0 4,8 UTILITAT-EFICÀCIA SENYALITZ. HORITZ. I VERT. 6,8 6,6 6,3 6,4 6,5 FACILITAT PER LOCALITZAR PARQUÍMETRE 5,3 6,4 6,3 5,8 6,2 PREU DE L'APARCAMENT 2,2 2,2 2,6 2,3 2,7 CONTROL INDISCIPLINA PER PART VIGILANT 5,9 5,5 6,4 6,6 6,3 AMABILITAT I COL·LABORACIÓ DEL VIGILANT 5,8 5,7 5,5 6,3 6,0 INFORMACIÓ PROPORCIONADA PEL VIGILANT 6 5,7 5,5 6,3 6,2 A més a més de valorar globalment el servei, i d’indicar quines eren les expectatives envers el mateix, als clients/usuaris se’ls demana que valorin la seva experiència en base a 13 ítems, 10 d’ells relacionats amb el servei, i 3 relacionats amb el tracte personal. Respecte a l’any anterior la valoració per part dels clients ha millorar respecte a 8 ítems (els 3 de personal i 5 de servei), i ha empitjorat respecte a 3 ítems (tots els de servei). El que més valoren aquests clients son aspectes relacionats amb la senyalització, i el que menys és el preu. Març 2017 Pàgina 12 de 19 PERSONAL SERVEI Informe AREA BLAVA 2016 2.3. El Post Aparcament: Serveis addicionals Un cop estacionat el vehicle a la plaça d’Area Blava el sistema ofereix al client/usuari serveis addicionals que el client pot usar o no usar. Tot seguit s’ofereix informació/valoració dels clients/usuaris de l’Area Blava envers aquest serveis addicionals. 2.3.1. Necessitat del Vigilant Un cop estacionat, ha necessitat del Vigilant? 42,4% 33,9% 29,9% 27,3% 2013 2014 2015 2016 Sí, he necessitat del seu ajut Davant la pregunta de si han necessitat al vigilant de l’Area un cop han estacionat, la resposta afirmativa és clarament creixent en els darrers 5 anys, i no ha parat de créixer. Març 2017 Pàgina 13 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.3.2. Ús del telèfon del servei Un cop estacionat, ha trucat al telèfon del servei 26,8% 17,4% 13,0% 12,8% 2013 2014 2015 2016 En el cas de l’ús de l’assistència telefònica del servei, s’observa que en el 2016 hi ha hagut un canvi clar de tendència, i de fet ha augmentat molt el número de clients/usuaris de l’Area Blava que diuen que han trucat al telèfon del servei. 2.3.3. NPS de l’atenció telefònica rebuda 2012 2013 2014 2015 2016 SUSPÈS (0 A 4) 36,7% 25,6% 18,5% 19,9% 27,2% APROVAT (5 A 6) 16,7% 25,6% 20,4% 24,3% 16,0% NOTABLE (7 A 8) 36,7% 35,9% 48,1% 29,1% 30,9% EXCEL·LENT (9 A 10) 10,0% 5,1% 13,0% 26,8% 23,5% NPS -43,33 -46,15 -25,93 -17,35 -19,75 El Net Promoter Score de l’att telefònica és clarament negatiu entre els clients/usuaris de l’Area Blava. Es a dir que aquest servei té, clarament, més detractors que recomenadors. Tot s’ha de dir però que al tractar-se d’una part de la mostra (només valoren el servei el 26,8% del clients/usuaris que manifesten haver fet ús), el marge d’error és força ampli. Març 2017 Pàgina 14 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 2.4. El millor, el pitjor, el millorable i ho que té més valor de l’Area Blava Als clients/usuaris de l’Area Blava se’ls pregunta cada any envers el que troben millor, envers el que troben pitjor i envers el que millorarien del servei. Per últim se’ls pregunta que és el que els aporta més valor del servei. Aquests han estat els resultats (es mostren els 3 millors, pitjors, les tres millores més demandes, i els tres aspectes que els aporten més valor): 2.4.1. El millor de l’Area Blava ANY 2016 ANY 2015 ANY 2014 Fàcil trobar aparcament Fàcil trobar aparcament L'any 2015 els usuaris de l'AREA BLAVA Poder aparcar ràpidament no van destacar res com a molt positiu Poder aparcar de l'AREA BLAVA L'horari (en el sentti de ser gratüit al migdia) 2.4.2. El pitjor de l’Area Blava ANY 2016 ANY 2015 ANY 2014 El preu El preu El preu La manca de places La manca de places El fet de que els parquímetres fallin El concepte de pagar per aparcar 2.4.3. El millorable de l’Area Blava ANY 2016 ANY 2015 ANY 2014 Disposar de més parquímetres L'any 2015 els usuaris de l'AREA BLAVA Baixar el preu no van destacar res a millorar de l'AREA Ampliar l'horari BLAVA Vigilar més Baixar el preu Disposar de més parquímetres 2.4.4. El que aporta més valor de l’Area Blava ANY 2016 ANY 2015 ANY 2014 El poder disposar d'aparcament a la calçada L'any 2015 els usuaris de l'AREA BLAVA Trobar aparcament còmodament no van destacar res com a més important El fet d'afavorir la mobilitat de l'AREA BLAVA Març 2017 Pàgina 15 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 3. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI  UNIVERS: Conjunt dels usuaris/clients de l’Area Blava de Barcelona.  GRANDÀRIA DE LA MOSTRA: 302 entrevistes  METODOLOGIA: Entrevista personal amb suport informàtic (sistema CAPI). Usuaris d'àrea blava. Entrevista realitzada un cop aparcat el vehicle a la zona d'aparcament.  PROCEDIMENT DE MOSTREIG: Mostreig polietàpic, estratificat (10 districtes municipals) i per conglomerats (zones d'aparcament).S'han aplicat quotes per a cadascun dels districtes calculades de forma proporcional segons el nombre de parquímetres. S'han seleccionat 39 parquímetres que defineixen les zones d'aparcament al voltant dels quals s'estableixen les rutes i se seleccionen els entrevistats aleatòriament entre els usuaris.  AFIXACIÓ: Proporcional per districte i fixa per zona d'aparcament..  PONDERACIÓ: En funció de les dades reals en cadascun dels estrats definits a la mostra per tal d'obtenir els resultats del conjunt d'usuaris.  ERROR MOSTRAL: Per a un nivell de confiança del 95,5% (2sigma), i P = Q, l'error és de ±5,6% per al conjunt d'usuaris de l'àrea blava,  DATA DE REALITZACIÓ: Del 19 De Gener al 8 de Febrer de 2017  EMPRESA TREBALL DE CAMP: GESOP Març 2017 Pàgina 16 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 4. COMENTARIS FINALS Al concloure el formulari, i tot acabant l’entrevista als enquestats se’ls va oferir la possibilitat de que afeixeguin el comentari que consideressin. Tot seguit s’ofereixen els mateixos, que no tenen capacitat per a ser representatius de l’opinió del conjunt dels clients, però poden aportar informació de valor. DISTRICTE BARRI COMENTARI TEXT SARRIÀ - SANT SANT GERVASI - LA Debe haber posibilidad de hacer factura para autónomos. ALTRES GERVASI BONANOVA Disponer de un abono para profesionales SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS ALTRES Massa verda EIXAMPLE SANT ANTONI ALTRES Badalona DIFICULTAT PER TROBAR SARRIÀ - SANT SANT GERVASI - LA LLOC/AMPLIAR LES ZONES Más exclusividad de zonas verdes para residentes GERVASI BONANOVA I PLACES DIFICULTAT PER TROBAR Li han canviat la zona verda i ara li queda molt lluny de casa SANT ANDREU NAVAS LLOC/AMPLIAR LES ZONES (mala gestió). I a la zona blava és caríssima I PLACES DIFICULTAT PER TROBAR Hoy no he encontrado sitio cerca de la feina y he aparcado a 500 EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA LLOC/AMPLIAR LES ZONES metros y ahora he venido en bici a posar más dinero, vengo de GRÀCIA NOVA I PLACES Travessera amb Padilla DIFICULTAT PER TROBAR EIXAMPLE LA SAGRADA FAMÍLIA LLOC/AMPLIAR LES ZONES Més zona verda i menys zona blava I PLACES DIFICULTAT PER TROBAR EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA LLOC/AMPLIAR LES ZONES Que pongan más zona azul que verde GRÀCIA NOVA I PLACES DIFICULTAT PER TROBAR L'ANTIGA ESQUERRA DE EIXAMPLE LLOC/AMPLIAR LES ZONES A les zones verdes les places son petites i caríssimes L'EIXAMPLE I PLACES DIFICULTAT PER TROBAR Que manca zona verda per residents a la zona i no hi ha HORTA - GUINARDÓ EL BAIX GUINARDÓ LLOC/AMPLIAR LES ZONES parquing públic I PLACES SARRIÀ - SANT SANT GERVASI - LA FORMES PAGAMENT Possibilitat de pagament per tot el dia GERVASI BONANOVA No utiliza la app porque es residente en zona verde de donde vive L'ANTIGA ESQUERRA DE EIXAMPLE FORMES PAGAMENT y como paga una vez a la semana no le ha encontrado utilidad a L'EIXAMPLE la app Març 2017 Pàgina 17 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 Paràmetres únics pels cotxes industrials per no tenir problemes EIXAMPLE SANT ANTONI FORMES PAGAMENT amb l’ LA NOVA ESQUERRA DE EIXAMPLE FORMES PAGAMENT Muchos problemas en los parquímetres para pagar con tarjeta L'EIXAMPLE SARRIÀ - SANT SANT GERVASI - LA No es pot amb l’aplicació allargar l’horari de temps a la plaça on FORMES PAGAMENT GERVASI BONANOVA has aparcat, poder posar més temps, has d’anar al parquímetre La connexió de l'app falla molt i de vegades ha de pagar més perquè no pot desconnectar-se. Molt car. Els vigilants de SANT ANDREU NAVAS FORMES PAGAMENT vegades tenen formes autoritàries. Els parquímetres estan molt lluny entre sí, de vegades l'han multat en el trajecte de treure ticket. EL CAMP D'EN GRASSOT I INFORMACIÓ/OFICINES/WE GRÀCIA Que el telefono sea gratuito GRÀCIA NOVA B INSATISFETS (NO HI HA No quiere pagar por aparcar. Tiene que haber más aparcamiento SANT ANDREU NAVAS APARCAMENT, INÚTIL...) gratuito INSATISFETS (NO HI HA SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS Que son unos ladrones y no sabe si son legales las multas aquí APARCAMENT, INÚTIL...) EL CAMP DE L'ARPA DEL INSATISFETS (NO HI HA SANT MARTÍ Es només una gestió recaptatòria CLOT APARCAMENT, INÚTIL...) S’ha de treure aquest sistema, és abusiu. S'haurien de respectar INSATISFETS (NO HI HA zones d’aparcament per a dones que porten els nens a l’escola, SANT ANDREU NAVAS APARCAMENT, INÚTIL...) minusvàlids, persones que assisteixen a gent gran per urgència, i estar controlat. INSATISFETS (NO HI HA HORTA - GUINARDÓ EL BAIX GUINARDÓ Que em sembla abusiu tanta regulació de l'aparcament APARCAMENT, INÚTIL...) SARRIÀ - SANT SANT GERVASI - LA INSATISFETS (NO HI HA Es un sistema para recaudar, son unos ladrones GERVASI BONANOVA APARCAMENT, INÚTIL...) EL CAMP DE L'ARPA DEL INSATISFETS (NO HI HA SANT MARTÍ Que los quiten CLOT APARCAMENT, INÚTIL...) EL CAMP D'EN GRASSOT I INSATISFETS (NO HI HA Que si ya se pagan impuestos no se por qué se paga esto GRÀCIA GRÀCIA NOVA APARCAMENT, INÚTIL...) encima INSATISFETS (NO HI HA SANT MARTÍ EL POBLENOU Esta fart de que li atraquin APARCAMENT, INÚTIL...) LA MATERNITAT I SANT LES CORTS L'HORARI Cal ampliar l’horari d’estada RAMON LA MATERNITAT I SANT LES CORTS L'HORARI Ampliar horaris RAMON Que no multen 10 minutos después que pase el tiempo límite EIXAMPLE EL FORT PIENC MULTES/GRUES después de haber pagado 4 euros que en agosto sea gratuito PARQUÍMETRES ( EIXAMPLE EL FORT PIENC CONSERVACIÓ, Más parquímetros y más plazas FUNCIONAMENT) Març 2017 Pàgina 18 de 19 Informe AREA BLAVA 2016 PARQUÍMETRES ( SANT MARTÍ EL POBLENOU CONSERVACIÓ, Millor manteniment de màquines FUNCIONAMENT) PARQUÍMETRES ( LA NOVA ESQUERRA DE EIXAMPLE CONSERVACIÓ, Problemes freqüents per llegir targeta al pagar L'EIXAMPLE FUNCIONAMENT) PARQUÍMETRES ( LA MATERNITAT I SANT LES CORTS CONSERVACIÓ, Sovint hi ha problemes de lectura de targeta als parquímetres RAMON FUNCIONAMENT) PARQUÍMETRES ( LA MATERNITAT I SANT LES CORTS CONSERVACIÓ, Sovint elector del parquímetre no llegeiper be RAMON FUNCIONAMENT) PARQUÍMETRES ( SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS CONSERVACIÓ, El parquímetres molts no tenen llums i alguns no funcionen FUNCIONAMENT) HORTA - GUINARDÓ EL BAIX GUINARDÓ PREU Que caldria abaixar els preus de l'àrea blava EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA PREU Que bajen el precio de la hora GRÀCIA NOVA EIXAMPLE LA SAGRADA FAMÍLIA PREU Que fuese más barato Els que som comercials o transportistes i treballem per EIXAMPLE EL FORT PIENC PREU Barcelona tindríem que tenir la zona blava i verda molt més barata. EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA PREU Que bajaran un poco el precio GRÀCIA NOVA EL CAMP DE L'ARPA DEL SANT MARTÍ PREU Que fessin targeta mensual amb punt estalvi CLOT L'ANTIGA ESQUERRA DE QUE els voltants de les universitats posessin zona blava o que EIXAMPLE PREU L'EIXAMPLE fossin gratuïtes o preu per estudiants SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS PREU Moderar els preus LA NOVA ESQUERRA DE EIXAMPLE PREU Preferiria més hores lliures de pagament L'EIXAMPLE SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS PREU Que baixin el preu LA MATERNITAT I SANT LES CORTS PREU Bajar precio para estancias cortas RAMON LA MATERNITAT I SANT LES CORTS PREU Preu massa car sobre tot per jubilats RAMON EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA PREU Els preus, agar per trabajar es ilógico GRÀCIA NOVA L'ANTIGA ESQUERRA DE EIXAMPLE PREU Que a l’agost no es pagui tal i com es feia abans L'EIXAMPLE L'ANTIGA ESQUERRA DE EIXAMPLE PREU Per comercials és de preu car L'EIXAMPLE Que s'haurien d'abaixar els preus de l'àrea blava i la verda per no HORTA - GUINARDÓ EL BAIX GUINARDÓ PREU residents EL CAMP D'EN GRASSOT I GRÀCIA PREU Que baixem preu GRÀCIA NOVA SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS PREU Que sea más barata SANTS - MONTJUÏC HOSTAFRANCS PREU Se deja el sueldo con los parquímetros La relación tiempo precio está bien, pero debería ser más EIXAMPLE SANT ANTONI PREU económica.... EIXAMPLE LA SAGRADA FAMÍLIA PREU Que bajen un poco la tarifa LA MATERNITAT I SANT LES CORTS PREU Abaixar preu RAMON EIXAMPLE LA SAGRADA FAMÍLIA PREU Una opción para autónomos, para que no tengan que pagar tanto SANT ANDREU NAVAS PREU Han pujat tarifes i ampliat horari LA MATERNITAT I SANT LES CORTS PREU Profesionales instaladores deberían tener precio más asequible RAMON Que la hora no pase de un euro. A esta hora son 2e por hora y EIXAMPLE LA SAGRADA FAMÍLIA PREU es mucho EIXAMPLE EL FORT PIENC SATISFETS Muy bien pensada la zona azul EL CAMP DE L'ARPA DEL Controlar els minusvàlids que ho siguin realment, hi ha molta SANT MARTÍ VIGILÀNCIA CLOT revenda Març 2017 Pàgina 19 de 19