INFORME ISC AREA VERDA 2017 Sinopsi. En el present document es presenten els resultats de l’ISC (Índex de Satisfacció del Client) corresponen als usuaris de l’AREA VERDA (Forans, resident i residents exclusius) per l’any 2016 Versió 1 Realitzat: 15/03/2017 Informe AREA VERDA 2016 Continguts 1. INTRODUCCIÓ ........................................................................................... 3 2. COSTUMER JORNEY CLIENT AREA VERDA .......................................... 4 2.1. Abans i durant l’aparcament .......................................................................... 4 2.1.1. Elecció del mode de transport ................................................................ 4 2.1.2. Motivació del desplaçament en vehicle privat ....................................... 5 2.1.3. Elecció mode de pagament de l’estacionament (usuaris Forans) ........ 6 2.1.1. Valoració de l’experiència en l’ús de l’ApparkB (usuaris Forans)........ 7 2.1.1. Motius del no ús de l’ApparkB (usuaris Forans) ................................... 8 2.1.2. Visualització comunicació ApparkB (Usuaris Forans).......................... 8 2.2. Valoració de l’experiència ............................................................................ 10 2.2.1. Valoració Global del Servei ................................................................... 10 2.2.2. NPS Clients/Usuaris AREA Verda ........................................................ 11 2.2.3. Valoració per ítems clients forans ........................................................ 11 2.2.4. Valoració dels clients preferents .......................................................... 12 2.2.5. Valoració dels clients exclusius ........................................................... 13 2.3. El Post Aparcament: Serveis addicionals ................................................... 14 2.3.1. Necessitat del Vigilant ........................................................................... 14 2.3.2. Ús del telèfon del servei ........................................................................ 15 2.3.3. NPS de l’atenció telefònica rebuda ...................................................... 15 2.4. El millor, el pitjor, el millorable i ho que té més valor de l’Area Verda ...... 16 2.4.1. El millor de l’Area Verda........................................................................ 16 2.4.2. El pitjor de l’Area Verda ........................................................................ 16 2.4.3. El millorable de l’Area Verda ................................................................ 17 3. COMENTARIS FINALS ............................................................................ 18 4. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI ................................................................ 21 Març 2017 Pàgina 2 de 21 Informe AREA VERDA 2016 1. INTRODUCCIÓ El present informe recull els resultats de l’enquesta de satisfacció (ISC) que BSM ha realitzat entre una mostra dels seus clients de les zones verdes (clients/usuaris forans residents i residents exclusius) de la ciutat de Barcelona. Aquesta enquesta la ve realitzant BSM des de fa uns quinze anys. En la present edició però hi ha un canvi substancial en la presentació dels seus resultats, tant per el que fa al format de la mateixa presentació, com per el que fa a l’ordre en el que es presenten els resultats obtinguts. Fins l’any 2015 aquests resultats es presentaven en tres blocs; Satisfacció del Client, Hàbits d’ús del Client i Perfil del Client. En la present edició s’ha optat per presentar els resultats en l’ordre en el que es produeix la interactuació entre el client/usuari i el servei prestat. L’enfoc dons és el del viatge del client (Costumer Jorney). Igualment en la present edició s’ha deixat de mostrar part de la informació històrica per a ressaltar encara més els resultats actuals, o dels darrers anys. La finalitat dels canvis (tant en format com en contingut) no és un altre que la d’intentar afegir valor útil a la gestió de l’activitat, es a dir a la seva operació. Març 2017 Pàgina 3 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2. COSTUMER JORNEY CLIENT AREA VERDA 2.1. Abans i durant l’aparcament Tot abans d’estacionar i pagar al parquímetre (o amb l’app) l’estacionament, el client/usuari de l’Area Verda (Forà, Preferent i Exclusiu ) fa un seguit de plantejaments i pren una sèrie de decisions que, finalment el porten a estacionar a una plaça d’Area Verda. Tot seguit es mostren alguns resultats en relació a aquests plantejaments i decisions prèvies. 2.1.1. Elecció del mode de transport Mode transport més habitual: No residents TRANSPORT PRIVAT 83,7% TRANSPORT PÚBLIC 13,0% TRANSPORT NO MOTORITZAT 3,0% ALTRES 0,3% Mode transport més habitual: Resident Mode transport més habitual: Resident Exclusiu Preferent TRANSPORT PRIVAT 28,7% TRANSPORT PRIVAT 49,2% TRANSPORT PÚBLIC 58,0% TRANSPORT PÚBLIC 43,9% TRANSPORT NO MOTORITZAT TRANSPORT NO MOTORITZAT 13,3% 6,9% ALTRES 0,0% ALTRES 0,0% Quan es pregunta als enquestats en relació a quin és el seu mode de transport més habitual, les respostes varien significativament en funció de si es tracte de clients/usuaris de l’Area Verda Forà, o es tracte d’un Client Preferent o Exclusiu. Així El transport privat predomina clarament entre els usuaris forans, mentre que el transport públic concentra més de la meitat dels desplaçaments entre els clients/usuaris exclusius. Març 2017 Pàgina 4 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.1.2. Motivació del desplaçament en vehicle privat MOTIVACIÓ ÚS VEHICLE: NO RESIDENTS PER ANAR I TORNAR DE LA FEINA O ESTUDIS 69,10% PER FER GESTIONS / COMPRES 26,58% Altres 4,32% MOTIVACIÓ ÚS VEHICLE: RESIDENTS PREFERENTS MOTIVACIÓ ÚS VEHICLE: RESIDENTS EXCLUSIUS PER FER PER FER GESTIONS / GESTIONS / COMPRES PER ANAR I TORNAR COMPRES … 44,67% DE LA FEINA O ESTUDIS PER ANAR I TORNAR 56,44% DE LA FEINA O ESTUDIS Altres 47,67% Altres 12,87% 7,67% Un cop ha estat el vehicle privat el triat per a fer el desplaçament interessa saber amb quina finalitat s’ha triat aquest. En funció del resultat observat sembla que l’ús del vehicle per raons de feina o estudi és major entre els no residents, i major entre els residents exclusius, que de fet agafen tant el vehicle per qüestions relacionades amb la feina/els estudis com per qüestions relacionades amb fer gestions o anar de compres. Març 2017 Pàgina 5 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.1.3. Elecció mode de pagament de l’estacionament (usuaris Forans) Un cop l’usuari/client ha estacionat en la plaça d’Area Verda ha de fer el corresponent pagament. Si es tracte d’un client Forà, ha de pagar cada cop que estaciona. El pagament el pot efectuar a través de l’app ApparkB (actualment els clients/usuaris preferents o exclusius no poden fer ús de l’ApparkB per a pagar el seu estacionament). CONEIXEMENT/ÚS DE L'APPARKB 67,1% 58,5% 47,4% 44,9% 38,5% 39,7% 31,9% 23,3% 18,4% 14,5% 12,9% 1,3% 2013 2014 2015 2016 L’HA USAT NO L’HA USAT PERÒ EL CONEIX NO EL CONEIX La gràfica anterior mostra clarament la penetració de l’ApparkB com a mitjà de pagament entre els clients/usuaris d’Area Verda Forans. De tota manera indicar que 4 anys després de la seva posada en funcionament 1 de cada 3 clients/usuaris de l’ Area Verda (residents) desconeix que pot pagar la seva estada amb l’ApparkB (es tracte d’una xifra molt similar al dels clients/usuaris de l’Area Blava, 29,6%). Març 2017 Pàgina 6 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.1.1. Valoració de l’experiència en l’ús de l’ApparkB (usuaris Forans) Com s’indica a l’anterior gràfica un 23,32% dels enquestats han fet ús de l’ApparkB per a pagar l’estacionament (tant en l’estacionament realitzat en el moment de fer l’enquesta com en un d’anterior). A aquest enquestats que han fet ús de l’app se’ls ha demanat que valoressin la mateixa. 2013 2014 2015 2016 Suspens (0 a 4) 0% 9% 7% Aprovat (5 i 6) 25% 9% 13% Notable (7 i 8) 50% 49% 33% Excel·lent (9 i 10) 25% 33% 44% NPS 0,0 15,7 24,3 El primer a dir respecte a aquesta valoració és que els seus resultats son, estadísticament, febles al tractar-se d’una mostra petita (usuaris forans de l’Area Verda que han pagat l’estacionament amb l’app). Tot i així comentar que la majoria opina que l’app és força bona (l’atorguen una puntuació entre 7 i 8) El Net Promoter Score (NPS) indica el “pes” que tenen els clients que valoren l’aplicació d’excel·lent (la valoren amb 9 o 10 punts sobre 10), és a dir els clients promotors, envers els client que li donen una puntuació de 6 punts o inferior, és a dir els clients detractors. El NPS té dons un rang que va entre el -100 i el +100. En el cas de l’ApparkB “pesen” més els clients promotors que els clients detractors, i a més l’evolució que mostra el NPS es favorable en els cas dels clients/usuaris forans de l’Area Verda. Març 2017 Pàgina 7 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.1.1. Motius del no ús de l’ApparkB (usuaris Forans) Com s’ha mostrar anteriorment hi ha un percentatge important (44,9,3%) de clients/usuaris forans de l’Area Verda què, tot i coneixent l’app no en fan ús de la mateixa. S’han volgut conèixer els motius d’aquest no ús. A la següent figura es mostren els principals: PRINCIPALS MOTIUS DEL NO ÚS DE L'APPARKB ÉS MÉS CÓMODE EL MÉTODE TRADICIONAL / 24,4% PREFEREIX ELS DINERS NECESSITA TIQUETS EMPRESA 22,2% FALTA D'INTERÉS / NO NECESSITA 17,0% DESCONFIANÇA / NO CONTROL / DONAR DADES 8,1% FALLA / EL MOBIL NO LI PERMET 8,1% DIFICULTAT / NO DOMINA EL MÓBIL 7,4% Observant els resultats es pot interpretar que el primer i segon motiu son, de fet, força semblants, es a dir la manera de pagar el servei “tradicional” (al parquímetre) és prou còmoda i no hi ha cap motivació per canviar-la. La relació de principals motius de no ús de l’ApparkB pels usuaris/clients forans de l’Area Verda és molt semblant a la relació que indiquen els usuaris/clients de l’Area Blava. 2.1.2. Visualització comunicació ApparkB (Usuaris Forans) Ha vist informació sobre l'ApparkB al parquímetre? SÍ 59,8% NO 38,5% Març 2017 Pàgina 8 de 21 Informe AREA VERDA 2016 Gairebé 4 de cada 10 clients/usuaris forans de l’Àrea Verda no ha vist la comunicació relativa a l’app als parquímetres. En el cas de l’Area Blava son 3 de cada 10 Març 2017 Pàgina 9 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.2. Valoració de l’experiència Un cop el client/usuari de l’Area Verda (Forà, Resident Preferent i Resident Exclusiu) ha estacionat, i ha pagat l’estacionament, està en disposició de valorar el mateix, tant globalment com en relació a aspectes concrets del mateix. Tot seguit s’ofereixen aquestes valoracions, per a les que també es dona una comparativa evolutiva de 5 anys. 2.2.1. Valoració Global del Servei Evolució Qualitat percebuda i esperada clients FORANS 6,0 5,6 5,7 5,4 5,5 5,2 5,0 4,8 5,0 4,4 2012 2013 2014 2015 2016 QUALITAT ESPERADA QUALITAT PERCEBUDA Evolució ISC clients FORANS 97,6 91,8 91,7 90,0 87,7 2012 2013 2014 2015 2016 Evolució Qua litat percebud a i esp erada clients Evolució Qualitat percebuda i esperada clients PREFEREN TS EXCLUSIUS 6,6 6, 4 6,4 6,4 6,4 6,0 6,1 6, 1 5,7 5,8 5,8 6,3 6,3 5,5 5,2 6,2 6,1 6, 0 6,0 5,9 2012 2013 2014 2015 2016 2012 2013 2014 2015 2016 QUALITAT ESPERADA QUALITAT PERCEB UDA QUALITAT ESPERADA QUALITAT PERCE BUDA Evoluci ó ISC clientsP REFER ENT S Evolució ISC clients EXCLUSIUS 104,3 106,7 101,2 101,6 101,6 109,7 104,5 95,3 95,4 10 8,2 2012 2013 2014 2015 2016 2012 2013 2014 2015 2016 L’evolució al llarg dels 5 darrers anys mostra valoracions semblants per a cada uns dels 3 col·lectius de clients/usuaris. Es tracte d’un servei millor valorat per el resident que per el forà, i on les places d’Area Verda generen satisfacció entre els residents, i insatisfacció entre els forans. Març 2017 Pàgina 10 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.2.2. NPS Clients/Usuaris AREA Verda NPS AREA VERDA 2016 Forans Preferents Exclusius Suspens (0 a 4) 36% 14% 14% Aprovat (5 i 6) 36% 29% 25% Notable (7 i 8) 24% 45% 43% Excel·lent (9 i 10) 4% 12% 17% NPS -67,4 -31,7 -22,0 El Net Promoter Score dels clients/usuaris de l’Area Verda és negatiu per tots els col·lectius d’usuaris (forans, preferents i exclusius). Igual que passa a l’Area Blava el servei té, clarament, més detractors que promotors entre els seus usuaris/clients. 2.2.3. Valoració per ítems clients forans 2012 2013 2014 2015 2016 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ P A R Q U ÍM E T R E S 6,3 6,4 6,5 6,6 6,5 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ S E N Y A L S 6,7 6,6 6,4 6,7 7,0 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA IN F .P A R Q . S O B R E Ú S I F U N C . 6,1 5,6 6,2 6,5 6,1 IN F O R M A C IÓ P E R A N U L .L A R D E N Ú N C IE S 5,3 5,0 5,7 5,9 5,4 F A C IL IT A T P E R E F E C T U A R P A G . P A R Q U ÍM E T R E 6,5 6,7 6,3 6,9 6,4 D IF E R E N T S F O R M E S P A G . P A R Q U ÍM E T R E 6,8 6,9 6,5 7,2 6,9 F A C IL IT A T - T E M P S P E R T R O B A R P L A ÇA L L IU R E 4,0 4,0 4,6 4,3 3,9 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA S E N Y A L IT Z . H O R IT Z . I V E R T . 6,6 6,2 6,3 6,4 6,6 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R P A R Q U ÍM E T R E 6,6 6,2 6,1 5,9 5,1 P R E U D E L ' A P A R C A M E N T 2,2 2,7 2,7 2,3 1,8 L ' H O R A R I D E L S E R V E I 3,9 C O N T R O L IN D IS C IP L IN A P E R P A R T V IG IL A N T 6,2 5,9 6,6 6,2 6,1 A M A B IL IT A T I C O L ·L A B O R A C IÓ D E L V IG IL A N T 5,8 5,8 6,1 5,8 6,3 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R V IG IL A N T - - 6,1 5,9 IN F O R M A C IÓ P R O P O R C IO N A D A P E L V IG IL A N T 6,1 5,8 6,0 5,9 6,4 Respecte a la valoració per ítems, els clients/usuaris de l’Area Verda forans han valorat 14 ítems, 10 relatius al servei i 4 relatius al personal. La valoració millora en 2 ítems i empitjora en 10. El més valorat per els clients/usuaris forans de l’Area Verda és l’estat de les senyals, i el pitjor és el preu del servei. Març 2017 Pàgina 11 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.2.4. Valoració dels clients preferents 2012 2013 2014 2015 2016 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ P A R Q U ÍM E T R E S 6,6 6,5 6,6 6,8 7,0 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ S E N Y A L S 6,9 6,9 6,6 6,8 7,3 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA IN F .P A R Q . S O B R E Ú S I F U N C . 6,3 6,0 6,3 6,8 6,2 IN F O R M A C IÓ P E R A N U L .L A R D E N Ú N C IE S 5,5 4,9 5,9 6,1 5,3 F A C IL IT A T P E R E F E C T U A R P A G . P A R Q U ÍM E T R E 6,8 6,6 6,6 7,2 6,4 D IF E R E N T S F O R M E S P A G . P A R Q U ÍM E T R E 7,2 6,9 6,7 7,5 7,1 F A C IL IT A T - T E M P S P E R T R O B A R P L A ÇA L L IU R E 4,2 3,9 4,7 4,7 3,9 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA S E N Y A L IT Z . H O R IT Z . I V E R T . 6,7 6,5 6,6 6,7 7,0 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R P A R Q U ÍM E T R E 7,1 6,9 6,3 6,8 6,2 P R E U D E L ' A P A R C A M E N T 7,0 5,9 5,9 5,9 6,2 L ' H O R A R I D E L S E R V E I 7,0 C O N T R O L IN D IS C IP L IN A P E R P A R T V IG IL A N T 6,5 6,4 6,7 6,3 A M A B IL IT A T I C O L ·L A B O R A C IÓ D E L V IG IL A N T 6,6 6,3 6,4 6,3 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R V IG IL A N T - - 6,5 IN F O R M A C IÓ P R O P O R C IO N A D A P E L V IG IL A N T 6,6 6,4 6,5 6,4 Respecte a la valoració per ítems, els clients/usuaris de l’Area Verda preferents han valorat 14 ítems, 10 relatius al servei i 4 relatius al personal. La valoració millora en 4 ítems i empitjora en 8. El més valorat per els clients/usuaris preferents de l’Area Verda és l’estat de conservació de les senyals, i el pitjor és la facilitat de trobar una plaça lliure. Març 2017 Pàgina 12 de 21 PERSONAL SERVEI Informe AREA VERDA 2016 2.2.5. Valoració dels clients exclusius 2012 2013 2014 2015 2016 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ P A R Q U ÍM E T R E S 6,6 6,5 6,6 6,8 6,7 N E T E JA /C O N S E R V A C IÓ S E N Y A L S 6,9 6,9 6,6 6,8 6,8 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA IN F .P A R Q . S O B R E Ú S I F U N C . 6,3 6,0 6,3 6,8 6,1 IN F O R M A C IÓ P E R A N U L .L A R D E N Ú N C IE S 5,5 4,9 5,9 6,1 5,2 F A C IL IT A T P E R E F E C T U A R P A G . P A R Q U ÍM E T R E 6,8 6,6 6,6 7,2 6,6 D IF E R E N T S F O R M E S P A G . P A R Q U ÍM E T R E 7,2 6,9 6,7 7,5 6,9 F A C IL IT A T - T E M P S P E R T R O B A R P L A ÇA L L IU R E 4,2 3,9 4,7 4,7 4,2 U T IL IT A T - E F IC ÀC IA S E N Y A L IT Z . H O R IT Z . I V E R T . 6,7 6,5 6,6 6,7 6,4 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R P A R Q U ÍM E T R E 7,1 6,9 6,3 6,8 6,3 P R E U D E L ' A P A R C A M E N T 7,0 5,9 5,9 5,9 6,5 L ' H O R A R I D E L S E R V E I 7,2 C O N T R O L IN D IS C IP L IN A P E R P A R T V IG IL A N T 6,5 6,4 6,7 6,1 A M A B IL IT A T I C O L ·L A B O R A C IÓ D E L V IG IL A N T 6,6 6,3 6,4 6,4 F A C IL IT A T P E R L O C A L IT Z A R V IG IL A N T - - 6,5 IN F O R M A C IÓ P R O P O R C IO N A D A P E L V IG IL A N T 6,6 6,4 6,5 6,8 Respecte a la valoració per ítems, els clients/usuaris de l’Area Verda exclusius han valorat 14 ítems, 10 relatius al servei i 4 relatius al personal. La valoració millora en 3 ítems i empitjora en 8. El més valorat per els clients/usuaris exclusius de l’Area Verda és l’horari del servei, i el pitjor és la facilitat de trobar plaça lliure. Març 2017 Pàgina 13 de 21 PERSONAL SERVEI Informe AREA VERDA 2016 2.3. El Post Aparcament: Serveis addicionals Un cop estacionat el vehicle a la plaça d’Area Verda el sistema ofereix al client/usuari serveis addicionals que el client pot usar o no usar. Tot seguit s’ofereix informació/valoració dels clients/usuaris de l’Area Verda (Forans, Preferents i Exclusius) envers aquest serveis addicionals. 2.3.1. Necessitat del Vigilant Necessitat v ig ilant u suaris Forans 47,2% 31,6% 30,1% 2013 2015 2016 Necessitat vigilant usuaris Preferents Necessitat vigilant usuaris Exclusius 54,1% 44,7% 47,0% 34,0% 32,0% 17,3% 2013 2015 2016 2013 2015 2016 Per a tots tres col·lectius de clients/usuaris s’observa un important augment de la necessitat del vigilant el darrer any. Especialment significatiu és el cas dels clients/usuaris exclusius per els que aquesta necessitat gairebé s’ha triplicat el darrer any. Març 2017 Pàgina 14 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.3.2. Ús del telèfon del servei Ha fet ús del telèfon de l'Area (usuaris Forans) 20,9% 16,1% 8,0% 9,3% 9,5% 2012 2013 2014 2015 2016 Ha fet ús del telèfon de l'Area (usuaris Preferents) Ha fet ús del telèfon de l'Area (Usuaris Exclusius) 26,4% 22,0% 21,5% 21,5% 19,3% 17,0% 16,3% 15,5% 13,3% 11,6% 2012 2013 2014 2015 2016 2012 2013 2014 2015 2016 En el cas de l’ús de l’assistència telefònica del servei, s’observa que en el 2016 hi ha hagut un canvi clar de tendència. A l’igual que en el cas dels clients/usuaris de l’Area Blava, s’observa un clar augment en el ús del servei telefònic per part de tots tres col·lectius de clients. 2.3.3. NPS de l’atenció telefònica rebuda NPS AREA VERDA 2016 Forans Preferents Exclusius Suspens (0 a 4) 23,8% 13,8% 25,9% Aprovat (5 i 6) 19,0% 16,3% 19,0% Notable (7 i 8) 42,9% 43,8% 36,2% Excel·lent (9 i 14,3% 25,0% 17,2% 10) NPS -28,6 -5,0 -27,6 El Net Promoter Score de l’att telefònica és negatiu entre els clients/usuaris de l’Area Verda, tant es tracti de clients/usuaris Forans, com es tracti de Residents o d’Exclusius. El servei té, clarament, més detractors que recomenadors. Tot s’ha de dir Març 2017 Pàgina 15 de 21 Informe AREA VERDA 2016 però que al tractar-se d’una part de la mostra (només valoren el servei els clients/usuaris que manifesten haver fet ús), el marge d’error és força ampli. 2.4. El millor, el pitjor, el millorable i ho que té més valor de l’Area Verda Als clients/usuaris de l’Area Verda (Forans, Preferents i Exclusius) se’ls pregunta cada any envers el que troben millor, envers el que troben pitjor i envers el que millorarien del servei. Per últim se’ls pregunta que és el que els aporta més valor del servei. Aquests han estat els resultats (es mostren els 3 millors, pitjors, les tres millores més demandes, i els tres aspectes que els aporten més valor): 2.4.1. El millor de l’Area Verda Usuaris Forans Usuaris Preferents Usuaris Exclusius Es pot trobar aparcament Es pot trobar aparcament Es pot trobar aparcament El sistema afavoreix als El sistema afavoreix als veïns veïns El preu és raonable El preu és raonable 2.4.2. El pitjor de l’Area Verda Usuaris Forans Usuaris Preferents Usuaris Exclusius El preu Manca de places Manca de places Manca de places Dificultat trobar plaça Dificultat trobar plaça Incivisme en l'ocupació de El preu les places Març 2017 Pàgina 16 de 21 Informe AREA VERDA 2016 2.4.3. El millorable de l’Area Verda Usuaris Forans Usuaris Preferents Usuaris Exclusius Posar més parquímetres Posar més parquímetres Posar més parquímetres Baixar el preu Ampliar horari Més vigilància Més vigilància Més vigilància Ampliar horari Març 2017 Pàgina 17 de 21 Informe AREA VERDA 2016 3. COMENTARIS FINALS Al concloure el formulari, i tot acabant l’entrevista als enquestats se’ls va oferir la possibilitat de que afeixeguin el comentari que consideressin. Tot seguit s’ofereixen els mateixos, literalment com han estat expressats que no tenen capacitat per a ser representatius de l’opinió del conjunt dels clients, però poden aportar informació de valor. 1. Hay sitios que no se controla el espacio y mala distribución de los espacios 2. Sistema de control de places lliures. Que el vigilant tingui al aparell un control automàtic de qui paga i qui no, sense mirar els tiquets al cotxe. A molts parquímetres no funciona la tarjeta 3. Que la gent aprengui a usar sols un lloc per aparcar 4. Las plazas disponibles son muy escasas 5. Soy comercial. Gasto al año en zona verde lo mismo que una persona en zona azul que lo deja un rato. Tendria que tener una tarjeta anual con un coste y no ir al parquímetro a pagar cada dos por tres, jugándome que el cliente se entretenga más del rato del que yo me esperaba y me multen continuamente. 6. Millorar l’app que falla molt 7. Que la quiten o que bajen precio para los trabajadores que a veces no encontramos en carga y descarga 8. Es purament un negoci per bsm 9. Que es un robo 10. Que es una vergüenza que te cobren por aparcar en la calle y si ya pagas un impuesto 11. Retirar l’àrea verda 12. He tingut problemes de no acceptació de la targeta al parquímetre 13. Problemes freqüents al llegir targeta al parquímetre 14. Bajar precios y más plazas libres para los foráneos 15. Pues que la zona verde está muy bien para los que viven que es una ventaja para ellos pero los que trabajamos con el coche por barna nos sale muy caro movernos y poder trabajar 16. Es caríssim 17. Qe sigui més barat i que els parquímetres funcionin bé amb el pagament 18. Que cuando bajo a Barcelona a comprar se pierde mucho tiempo y dinero en aparcar lo tendrían que poner más econòmico 19. Casi al finalizar la entrevista nos dice que no ha pagado ticket, que la zona verde es muy cara y que trata de usar siempre la azul. 20. Esta molt satisfet del sistema regulador aparcament Març 2017 Pàgina 18 de 21 Informe AREA VERDA 2016 21. En zonas solo de residentes...para el que trabaja es horrible...y yo no tengo dinero para comprar una furgo y usar área DUM, uso mi coche... 22. Que la targeta que tenemos de empresa si vale en los parkings SABA y no vale en los de BSM ni en la zona verde ni azul 23. Más parkings públicos gratuitos o mejorar el transporte para la gente que venimos de fuera 24. Que pueden dejar unos minutos más que a veces son demasiado estrictos, que en Madrid a los coches nuevos les cobran menos y que la información de los parquímetros podia estar en castellano también 25. Que dejen de cobrarnos por todo 26. Que para los autónomos que vamos en coche particular hubiera mejoras en el precio 27. Que faltan plazas de aparcamiento en general, no se puede aparcar en Barcelona 28. Que pels que venim de fora a treballar podríem tenir més zones d'aparcament habilitades, i no tantes exclusives pels residents 29. Que cuando se paga trimestral si eres vecino no te dejan pagar con dinero, tiene que ser con tarjeta 30. Ha de millorar la aceptació de les targetes de crèdit als parquímetres 31. Aplicación falla al entrar y a veces no puedes pagar 32. Bajar el preu 33. Com usuari de vehiculo de renting per la feina la gestió per la targeta se ha de anar fent tot els sis mesos. No li sembla bé haver de pagar com a resident pel fet de haver estat multat (ja ha estat punit amb el pagament de la multa). Ja paga suficients impostos com per pagar tan car per aparcar. Normalment te targeta de resident però avui per no haver poder gestionar-lo abans aparca i paga com a forani 34. Que bajen precio 35. Podrian establecer una tarifa plana, diaria por ejemplo, para empresas que necesitan dejar el coche para hacer la feina durante más de media hora que permiten en la DUM 36. Que dejen la zona de mediodía gratuitas 37. Pintar de un color diferent l’àrea verda de resident per evitar confusions 38. Que no se ven a los vigilantes y a veces los necesitas y no los encuentras 39. No le gusta el funcionamiento del apparkb porque si retira el coche y si no ha desactivado el sistema te sigue cobrando las 2 horas 40. Que la quiten y pongan libre para todo el mundo 41. Que lo pongan más barato para los trabajadores 42. Que reduzcan un poco el precio 43. Que reduzcan precio,horario y a los vehículos de trabajo les diese un distintivo para que paguen un poco menos Març 2017 Pàgina 19 de 21 Informe AREA VERDA 2016 44. Estaria bien que el área verde fuese gratuita para el no residente de 14 a 16 h 45. Que a Horta hi hagués l'opció de descompte per aparcar 46. Més vigilància perquè veu que hi ha gent que aparca i no paga 47. Només utiliza la app, mai no fa servir el parquímetre per això no valora. 48. Que la quiten! 49. Més personal, millor funcionament, més parquímetres, més barat 50. Sea igual zona azul 51. Que se pudiera dar tiquet con el aparkb 52. En esta zona no le funciona la aplicación 53. No es barrio para zona verde 54. Tiene problemas con la tarjeta. Cambió a mastercard y nunca la acepta. El es residente, pero ahora está usando vehiculo de Trabajo foráneo. Va por temporadas. 55. Trabajo con el coche pir Barcelona y es carisimo 56. Yo soy un trabajador que tengo que venir en coche y como tengo que estar todo el día no puedo ponerlo en carga y descarga para los pequeños empresarios como yo es muy caro tener que pagar todo el día la zona verde 57. Subrayar que se necesitan más plazas 58. Que pusieran más plazas 59. El que pensa es que cobrin un impost de circulació i després cobrin per pagar 60. Que lo quiten 61. Es cara la sanció de la multa ( ara feia servir un camió de la seva feina, perquè no hi havia plaça a la zona DUM) 62. Mejorar el mantenimiento de los parquímetros ya que la gran mayoría está estropeado 63. Els parquímetres pels que treballen podien fer un bonus més econòmic perquè necesitem el cotxe per treballar. Els lectors de targetas sovint fallen. 64. Que bajen un poco el precio Març 2017 Pàgina 20 de 21 Informe AREA VERDA 2016 4. FITXA TÈCNICA DE L’ESTUDI  UNIVERS: Conjunt dels usuaris/clients de de l’Area Verda (Forans, Preferents i Exclusius) de Barcelona.  GRANDÀRIA DE LA MOSTRA: 904 entrevistes(301 a no residents, 303 a residents amb a parcament preferent i 300 amb aparcament exclusiu)  METODOLOGIA: Usuaris d'àrea verda no residents i d'àrea verda residents amb aparcament preferent: entrevista realitzada un cop aparcat el vehicle a la zona d'aparcament. Usuaris d'àrea verda residents amb aparcament exclusiu: entrevistes domiciliàries  PROCEDIMENT DE MOSTREIG: Mostreig polietàpic, estratificat (10 districtes municipals) i per conglomerats (zones d'aparcament).S'han aplicat quotes per a cadascun dels districtes calculades de forma proporcional segons el nombre de parquímetres. S'han seleccionat 39 parquímetres que defineixen les zones d'aparcament al voltant dels quals s'estableixen les rutes i se seleccionen els entrevistats aleatòriament entre els usuaris.  AFIXACIÓ: Proporcional per districte i fixa per zona d'aparcament..  PONDERACIÓ: En funció de les dades reals en cadascun dels estrats definits a la mostra per tal d'obtenir els resultats del conjunt d'usuaris.  ERROR MOSTRAL: Per a un nivell de confiança del 95,5% (2sigma), i P = Q, l'error és del ± 5,6% per al conjunt d'usuaris d'àrea verda no residents; del ± 5,6% per al conjunt d'usuaris d' àrea verda residents amb aparcament preferent i de ± 5,7% per al conjunt d'usuaris d'àrea verda residents amb aparcament exclusiu,  DATA DE REALITZACIÓ: Del 19 De Gener al 8 de Febrer de 2017  EMPRESA TREBALL DE CAMP: GESOP Març 2017 Pàgina 21 de 21