Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe De l’1 al 30 de juliol de 2015 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r15027 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió 15027 ENQUESTA FESTIVAL DE BARCELONA GREC 2015 INFORME DE L’1 AL 30 DE JULIOL DE 2015 Departament d’Estudis d’Opinió Gabinet Tècnic de Programació C/ Avinyó, 32, 2a planta Tel. 934 027 918 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ÍNDEX 003 FITXA TÈCNICA 004 PRESENTACIÓ 006 ÍNDEX DE SATISFACCIÓ 012 EL FESTIVAL 020 HÀBITS D’INFORMATIUS 031 EL TEATRE GREC 035 PERFIL DELS ENTREVISTATS 043 QÜESTIONARI 2 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe FITXA TÈCNICA UNIVERS AFIXACIÓ DATA DE REALITZACIÓ Públic assistent als diferents espectacles Fixa per a cada espectacle. De l’1 al 30 de juliol de 2015. programats dins el Festival Grec 2015. PONDERACIÓ EMPRESA TREBALL GRANDÀRIA DE LA MOSTRA Per tal d'obtenir els resultats representatius Institut DYM 1.072 entrevistes del conjunt d'assistents al Festival, s’ha ponderat en funció de l'afluència real a METODOLOGIA cadascun dels espectacles, agrupats Entrevistes personals amb suport informàtic segons la seva tipologia en: dansa (sistema CAPI). internacional, dansa nacional al Teatre Grec i a la resta d’espais, miniGrec, música al PROCEDIMENT DE MOSTREIG Teatre Grec i a la resta d’espais, teatre Mostreig polietàpic estratificat per tipologia internacional, teatre nacional al Teatre Grec d’espectacles, origen (nacional, i a la resta d’espais. internacional), espais (20 espais diferents) i per conglomerats (espectacles i dies de la ERROR MOSTRAL setmana) Per a un nivell de confiança del 95,5% (2s), i P = Q, l'error és de ± 3,2% per al conjunt de la mostra. 3 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe PRESENTACIÓ A continuació es presenten els resultats de La investigació s’ha plantejat per copsar L’estudi de 2015 és la novena edició d’una l’estudi sobre el Festival de Barcelona Grec diferents objectius: investigació que es ve realitzant des de 2015, realitzat durant el mes de juliol del 1989. Malgrat tot, els diferents objectius  Conèixer la valoració que el públic fa del mateix any. plantejats a cada edició dificulten la conjunt del Festival i específicament de comparació de resultats des de l’inici, és per Aquest informe recull l’opinió de 1.072 la seva programació. això que l’actual informe presenta alguns espectadors enquestats a la sortida d’algun  Aspectes de fidelització al Festival, resultats des de 2001 però el gruix de dels espectacles de teatre, de dansa, respecte a altres edicions i dins l’informe compara les tres darreres edicions: música o MiniGrec programats dins el d’aquesta mateixa edició. 2007, 2011 i 2015. Festival.  Els principals mitjans a través dels quals el públic s’assabenta de la programació i tria els espectacles.  L’ús i opinió del web del Festival i els hàbits culturals i informatius del públic assistent.  El perfil sociològic dels enquestats. 4 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada 5 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 01 Índex de Satisfacció 6 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIONS ÍNDEX DE SATISFACCIÓ Totes les edicions de l’estudi d’usuaris del Festival Malgrat tot hi ha tres variables, totes tres incorporades Si bé els punts més forts i febles del Grec 2015 es Grec de Barcelona han mostrat la bona percepció que en aquesta edició, que obtenen una valoració més alta mantenen tant si ho analitzem segons el tipus els usuaris tenen del Festival. que la programació en si mateixa. Es tracta de dos d’espectacle com si ho fem per l’origen dels mateixos aspectes relacionats directament amb l’experiència (nacional o internacional), els espectadors enquestats Els vuit anys que han passat des de l’estudi del Grec viscuda per la persona enquestada com són el propi després d’assistir a un espectacle de música tenen de 2007, no han fet més que millorar el concepte que espectacle vist i els espais en els que es programen una visió més positiva de totes les qüestions el públic té d’aquest esdeveniment. La puntuació els espectacles, valorats amb 8,3 i 8,4 punts de plantejades, excepte dels descomptes, més ben global ha estat sempre de notable però ha anat mitjana respectivament i un tercer aspecte, d’un caire valorats pels assistents a la dansa. millorant a cada edició. Des dels 7,1 punts que li més global i complementari de la programació, com és atorgaven els enquestats a 2007 o els 7,4 punts de La valoració global del Grec 2015 dels assistents als la varietat d’espectacles, puntuat amb 7,8 punts de 2011, el Grec 2015 es puntua globalment amb 7,7 concerts és més alta (7,9 punts de mitjana) com també mitjana. punts, amb un 83% d’enquestats molt satisfets que li ho són les valoracions de la resta d’aspectes. atorguen més d’un 7 de mitjana. Com a la resta d’edicions, Els preus i els tipus de En destaca la puntuació atorgada a l’espectacle vist, Com en altres ocasions el conjunt de la programació descomptes tornen a situar-se a l’altre banda de la especialment si la comparem amb la feta pel públic del Festival és un dels aspectes més ben valorats balança. Són els punts més febles del conjunt de enquestat després de veure un espectacle de dansa amb 7,7 punts de mitjana i millorant la puntuació de variables suggerides amb 6,4 i 6,5 punts de mitjana, (8,6 punts els primers i 7,7 punts els segons) o la dels 2011. encara que milloren la percepció que els enquestats espais, valorats pels enquestats a la música també tenien fa quatre anys. amb 8,6 punts, 5 dècimes més que els usuaris del MiniGrec que els puntuen amb 8,1 punts. 7 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ GLOBAL EVOLUCIÓ ÍNDEX DE SATISFACCIÓ Mitjana 10 2007 2011 2015 9 ELS ESPAIS ON ES FAN ELS ESPECTACLES 8,4 ELS ESPECTACLES QUE HA VIST 8,3 LA VARIETAT D’ESPECTACLES DE DIFERENT TIPUS 7,8 8 7,7 EN CONJUNT LA PROGRAMACIÓ DEL GREC'15 7,5 7,7 LA VARIETAT D’ESPECTACLES PER DIFERENTS PÚBLICS 7,0 7,4 7,5 7,4 7,1 LA IMATGE DEL GREC 7,1 7,2 ELS TIPUS DE DESCOMPTES 5,9 6,2 6,5 7 ELS PREUS 5,6 5,9 6,4 N (1021) (1102) (1072) 6 5 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 IS2 Quina valoració faria vostè del Festival Grec en el seu conjunt? 1072 VARIACIÓ AMB ANY ANTERIOR Millora respecte a l’any anterior: > 0,1 8 IS1 Com puntuaria les següents qüestions relacionades amb el 0 = Mínima; 10 = Màxima Es manté igual respecte a l’any anterior: 0,1 a -0,1 Festival Grec d’enguany: Empitjora respecte a l’any anterior: <-0,1 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ GLOBAL EVOLUCIÓ SEGONS L’ESPECTACLE VIST AL GREC 2015 ÍNDEX DE SATISFACCIÓ TIPUS D'ESPECTACLE VIST 2015 Teatre Música Dansa Minigrec QUALIT AT P E RCE BUDA 7,7 7,6 7,9 7,6 7,7 ELS ESPAIS ON ES FAN ELS ESPECTACLES 8,4 8,4 8,6 8,2 8,1 ELS ESPECTACLES QUE HA VIST 8,3 8,1 8,6 7,7 8,3 LA VARIETAT D’ESPECTACLES DE DIFERENT TIPUS 7,8 7,8 7,9 7,7 7,6 EN CONJUNT LA PROGRAMACIÓ DEL GREC'15 7,7 7,7 7,9 7,5 7,7 LA VARIETAT D’ESPECTACLES PER DIFERENTS PÚBLICS 7,5 7,4 7,6 7,4 7,6 LA IMATGE DEL GREC 7,2 7,1 7,4 7,2 7,0 ELS TIPUS DE DESCOMPTES 6,5 6,6 6,3 6,5 6,4 ELS PREUS 6,4 6,4 6,5 6,0 6,5 N (1072) (488) (268) (202) (114) IS2 Quina valoració faria vostè del Festival Grec en el seu conjunt? 1072 9 IS1 Com puntuaria les següents qüestions relacionades amb el 0 = Mínima; 10 = Màxima Festival Grec d’enguany: Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe RELLEVÀNCIA I INFLUÈNCIA ÍNDEX DE SATISFACCIÓ Com la darrera edició, l’estudi incorpora un segon Centrant-nos en el model de 2015, quan posem en Amb valoracions per sota de la mitjana del conjunt nivell d’anàlisi, en el que s’aplica un model de relació la importància de cadascun de les variables tenim també els preus i els seus descomptes. Dos regressió que permet calcular la importància que els suggerides amb la puntuació mitjana atorgada pels aspectes directament relacionats i depenents entre si usuaris atorguen a cada variable quan construeixen la usuaris apareixen quatre àmbits que ajuden a prioritzar però que tenen una influència menor en la valoració valoració global del Grec’15. futurs graus d’actuació. global, com tampoc la té l’espai on es representa l’espectacle, tot i tenir la puntuació global més alta de Aquest model enguany explica el 53% de la valoració El model mostra com la imatge del Grec’15 (cartell, tots els aspectes suggerits. global del Grec’15. Una millora respecte la darrera campanya, publicitat...), seguit de l’espectacle al que edició en que el model tant sols explicava el 41%, però s’ha assistit i el conjunt de la programació són els tres també un indicador de que encara existeixen altres aspectes que influeixen més directament en la elements qualitatius que influeixen decisivament en la valoració global del festival. D’ells depèn el 22,3%, el valoració global i que no s’estan contemplant en 21,6% i el 17,1% respectivament. aquest moment. La diferència entre els tres és que mentre l’espectacle La incorporació de l’espectacle que es va a veure, vist i la programació tenen una valoració global l’espai escènic on es representa i la varietat superior a la mitjana, la imatge del Festival amb 7,2 d’espectacles de la programació tenien com objectiu punts de valoració mitjana, queda just per sota, fet que millorar la R2 del model i arribar al mínim del 50% que la situa en un àmbit d’actuació més prioritari per serveix per corroborar la significació estadística de les millorar la valoració global, en tant que és molt variables. Es tracta doncs d’un objectiu complert però important i relativament poc valorada. que caldrà continuar treballant en futures edicions. Potser es podrien tenir presents aspectes més subjectius que els presentats enguany, com ara el prestigi de l’espectacle en sí mateix o la influència de mitjans d’informació i difusió en la tria i l’opinió dels espectacles. 10 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe RELLEVÀNCIA I INFLUÈNCIA El coeficient R2 és una mesura de qualitat del model que indica la proporció de la valoració global explicada per les variables latents. Es consideren òptims els valors >50%. En el cas del Festival Grec 2015 R2 és de 53% i per tant corrobora la significació estadística dels resultats, tot i que indica que encara existeixen variables que influeixen en la valoració global i no s’estan preguntant en aquest estudi. IS1 Nivell de satisfacció que li han produït les 1072 Aportació percentual segons model de satisfacció 1072 11 següents qüestions relacionades amb aquesta 0 = Mínima; 10 = Màxima platja: Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 02 El Festival 12 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe AFECCIÓ I ASSISTÈNCIA AL FESTIVAL EL FESTIVAL AFECCIÓ AL TEATRE, DANSA I CONCERTS Així com fa quatre anys vam veure un lligam entre el ASSISTÈNCIA A ESPECTACLES DEL FESTIVAL consum cultural habitual i l’espectacle triat al Grec, a Si bé és cert que continuem definint el públic del Grec Aquesta tendència a un menor consum d’espectacles 2015 aquest lligam es trenca. Els enquestats a com un públic consumidor d’espectacles culturals, els culturals no sembla afectar al Festival. espectacles de dansa, seguits dels de teatre són els quatre anys que han passat entre les dues edicions de més habituals a tot tipus d’espectacles, també als Així ho indica l’augment d’espectacles del Grec’15 als l’estudi han suposat una certa pèrdua de consum musicals. que han assistit (o pensen assistir) els enquestats cultural. d’aquesta edició: 3,4 espectacles de mitjana (2,8 a Podríem dir que tot i mantenir-se els percentatges 2011) d’assistents a espectacles culturals, el que disminueix Com hem vist en altres ocasions les experiències és la freqüència amb la que hi van, sobre tot si la prèvies influeix en el major consum d’espectacles del comparem amb el 2011. Una baixada de consum Festival. Els que van venir al Grec l’any anterior (en cultural, que ja sabem molt relacionada amb la crisi i aquest grup incloem tant els que hi van venir de forma l’augment de l’IVA cultural. puntual com els que reconeixen assistir-hi cada any) Així tenim, per una banda al voltant d’un 95% consumeixen a una mitjana de 4,2 espectacles, el d’enquestats que ha anat com a mínim un cop a l’any doble dels que no hi van venir a l’anterior edició. Per a un espectacle de teatre, dansa o música (una tipus d’espectacle, els enquestats a la dansa, i variació de només -2 dècimes respecte a 2011 als especialment a la dansa internacional, són els que espectacles musicals i de -3 als teatre i dansa). En més repeteixen en el Festival (4,6 i 4,5 espectacles canvi s’observa una reducció més important dels que respectivament) hi han anat quatre o més vegades (-17 punts als Els enquestats que no van assistir al Grec de l’any espectacles de teatre i dansa i -14,3 punts als de anterior són els que més van a un únic espectacle (el música) en favor dels que hi han anat amb menor 52,4% d’aquest col·lectiu), seguits a més distància pels freqüència (entre 1 i 3 vegades l’any), que augmenten. que hi van concerts (el 37,1% dels quals també hi va anar només a un espectacle). 13 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe FIDELITZACIÓ AL FESTIVAL EL FESTIVAL Com acabem de veure hi ha un major consum Entre els enquestats als espectacles de dansa trobem d’espectacles del Grec molt lligat al públic fidel i el públic més fidel (el 70,7% reconeix venir-hi cada coneixedor del Festival. any) i, com hem vist, el que més aprofita l’oferta del Festival anant a més espectacles. Els espectacles de El 63% dels enquestats a 2015 és un públic que se música i els familiars del MiniGrec en canvi són els que suposa prou satisfet amb l’experiència viscuda al Grec han captat més públic nou (al voltant del 27%). de l’any anterior com per repetir en aquesta edició. Un percentatge que inclou el 56,6% que diu assistir al Grec cada any. Respecte l’edició de 2011 tenim doncs menys enquestats que repeteixen de l’any anterior però més que han anat repetint any rere any en l’interval d’aquest quatre anys, augmentant així el grau de fidelització. Tot i la importància de l’experiència prèvia, no es tracta d’un Festival al que només hi van els que el coneixen. La programació del Festival també genera nous espectadors. El 21,1% dels enquestats s’estrenen al Grec 2015, un augment de +4,2 punts respecte el percentatge d’usuaris nous de 2011. 14 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ASSISTÈNCIA A ESPECTACLES DE TEATRE / DANSA EL FESTIVAL % 100 4,5 3,1 3,8 4,8 5,6 12,6 11,5 80 15,8 22,6 23,0 26,5 60 40 20 67,8 60,5 74,5 57,5 0 2002 2007 2011 2015 %SEGONS EL TIPUS D’ESPECTACLE VIST AL GREC’15 100 80 60 40 20 62,9 48,2 64,8 47,4 62,3 67,8 0 Teatre Música Dansa Minigrec Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Nacional Internacional P9 Amb quina freqüència va a espectacles de 1072 Total 4 o més vegades l’any Mai 15 488 Espectadors de teatre 503 Teatre/Dansa Nacional teatre o dansa, a banda del Festival Grec? 268 Espectadors de música 187 Teatre/Dansa 2 o 3 vegades l’any Menys d’una vegada l’any 202 Espectadors de dansa Internacional 1 vegada l’any NS / NC 114 Espectadors de miniGrec -familiar Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ASSISTÈNCIA A CONCERTS O ESPECTACLES DE MÚSICA EL FESTIVAL % 100 4,7 3,2 4,4 8,6 12,1 7,0 12,8 80 20,6 29,1 26,5 60 28,8 40 20 57,2 57,3 67,6 53,4 0 2002 2007 2011 2015 %SEGONS EL TIPUS D’ESPECTACLE VIST AL GREC’15 100 80 60 40 20 54,6 50,3 57,4 47,4 53,2 64,4 0 Teatre Música Dansa Minigrec Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Nacional Internacional P10 Amb quina freqüència va a concerts o 1072 Total 4 o més vegades l’any Mai 16 488 Espectadors de teatre 503 Teatre/Dansa Nacional espectacles de música, a banda del Festival 268 Espectadors de música 187 Teatre/Dansa 2 o 3 vegades l’any Menys d’una vegada l’any Grec? 202 Espectadors de dansa Internacional 1 vegada l’any NS / NC 114 Espectadors de miniGrec -familiar Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ASSISTÈNCIA AL FESTIVAL GREC DE L’ANY ANTERIOR EL FESTIVAL % 100 80 60 40 20 67,2 63,0 0 2011 2015 %SEGONS EL TIPUS D’ESPECTACLE VIST AL GREC’15 100 80 60 40 20 63,4 55,7 77,7 57,9 66,5 72,1 0 Teatre Música Dansa Minigrec Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Nacional Internacional P3 I va venir l’any passat? 1072 Total Va assistir al Grec de l’any anterior 17 488 Espectadors de teatre 503 Teatre/Dansa Nacional 268 Espectadors de música 187 Teatre/Dansa NS / NC 202 Espectadors de dansa Internacional 114 Espectadors de miniGrec -familiar Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ASSISTÈNCIA AL FESTIVAL GREC EL FESTIVAL % 100 16,9 21,1 80 6,0 4,8 24,9 17,3 60 40 20 52,3 56,6 0 2011 2015 %SEGONS EL TIPUS D’ESPECTACLE VIST AL GREC’15 100 19,3 12,1 17,5 15,927,3 27,2 80 13,4 19,1 15,8 60 20,6 15,7 14,9 40 20 55,4 51,3 70,7 51,8 58,6 65,2 0 Teatre Música Dansa Minigrec Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Nacional Internacional P2 Amb quina freqüència ve al Festival Grec? 1072 Total Ve cada any Fa més de 4 18 488 Espectadors de teatre 503 Teatre/Dansa Nacional 268 Espectadors de música 187 Teatre/Dansa Ha vingut a alguna de les És el primer cop 202 Espectadors de dansa Internacional últimes 4 edicions del NS / NC 114 Espectadors de miniGrec -familiar festival Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe QUANTITAT D’ESPECTACLES DEL GREC 2015 ALS QUE HA ANAT EL FESTIVAL VA VENIR ORIGEN DE TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT L'ESPECTACLE Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa 2001 2002 2007 2011 2015 Teatre Música Dansa Minigrec Sí No Nacional Internacional UN 29,2 25,1 32,0 37,9 28,8 27,2 37,1 16,0 26,3 15,0 52,4 26,0 15,6 DOS 21,7 25,2 21,8 18,3 19,1 19,9 20,5 14,2 21,1 18,3 20,6 18,9 15,6 TRES 22,5 19,6 17,1 16,8 16,1 15,3 16,4 16,7 21,9 17,9 13,2 15,2 17,6 QUATRE 11,5 12,5 10,7 7,7 11,4 14,1 8,5 11,0 9,6 15,3 4,7 13,8 10,7 CINC 5,1 5,7 5,2 8,2 7,0 8,9 4,8 7,1 6,1 9,0 3,5 7,5 11,5 SIS 3,1 2,9 3,5 4,2 4,4 3,4 3,1 9,4 4,4 6,6 0,5 4,3 8,4 SET O MÉS 5,2 7,1 7,3 5,2 12,2 10,3 9,1 23,3 9,6 17,4 3,4 12,9 19,5 NS / NC 0,9 0,9 0,4 2,2 0,9 0,5 1,7 1,4 0,9 MITJANA 2,9 3,0 3,0 2,8 3,4 3,5 2,8 4,6 3,2 4,2 2,1 3,6 4,5 N (1056) (1000) (1021) (1102) (1072) (488) (268) (202) (114) (681) (391) (503) (187) P1 Comptant el d’avui, en total a quants 1072 19 espectacles del Festival Grec 2015 ha anat o pensa anar? Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 03 Hàbits informatius 20 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe HÀBITS INFORMATIUS GENERALS I DEL GREC HÀBITS INFORMATIUS HÀBITS INFORMATIUS GENERALS MITJÀ PRESCRIPTOR PELS ESPECTACLES DEL d’enquestat. Només els que han assistit als concerts i GREC els que venen al Grec per primer cop escapen Internet és clarament el mitjà preferit a l’hora de buscar d’aquesta tendència. En el primer cas s’han utilitzat informació general sobre activitats culturals. Aquests hàbits generals es tornen a donar amb preferentment el programa en paper i internet per matisos quan parlem específicament dels espectacles El 64,2% dels enquestats l’escullen espontàniament informar-se. Entre els segons la recomanació s’ha del Grec 2015. com mitjà informatiu habitual. convertit en l’element més decisiu. A l’edició de 2011 ja es va veure com el web del Grec La preferència per aquest mitjà davant la resta superava l’ús del programa del Festival en paper, però d’opcions s’observa per igual a totes les franges d’edat la font d’informació més efectiva era la recomanació i es converteix així en el mitjà informatiu més d’amics i familiars. transversal. Només els majors de 65 anys segueixen Els canvis incorporats al qüestionari de 2015 justament informant-se preferentment a través de la premsa en A 2015 l’equilibri de forces entre el web del Grec 2015 i per aquesta pregunta poden haver tingut un efecte en paper (el 85% d’aquests col·lectiu prefereix el paper el programa en paper es mantenen, encara que tots els resultats en les opcions de resposta. Caldrà veure davant el 38,7% que ho fa per internet). De la resta de dos amb una major incidència entre els enquestats doncs la seva evolució en properes edicions de edats, els que menys usen internet són els enquestats d’aquesta edició (25,5% web del Grec, 22,6% l’estudi. amb edats entre els 55 i els 64 anys (el 54,3% usen programa en paper, entre 10 i 12 punts percentuals Internet per buscar informació cultural general) mentre respecte a 2011). que els que més ho fan són els més joves, entre 16 i Enguany, en canvi, la influència de la recomanació 24 anys (el 76,3% l’usen). resulta menor que fa quatre anys (20,3%, -8 punts) Globalment el boca orella i la premsa en paper són els però apareix un fenomen que no s’havia donat fins el altres mitjans més usats de forma espontània però moment: el dels seguidors o coneixedors de també quan la pregunta és suggerida, fins el punt que l’espectacle (artistes, directors/res, companyies...), la recomanació competeix directament amb Internet esmentat pel 24,9% dels enquestats i principal motor com mitjà prescriptor habitual. de l’assistència als espectacles per totes les tipologies 21 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe WEB DEL FESTIVAL I EL BUTLLETÍ INFORMATIU HÀBITS INFORMATIUS WEB DEL GREC BUTLLETÍ INFORMATIU S’observa un estancament en l’ús del web del Grec, De la mateixa forma que s’ha estancat l’ús del web del Enguany per primer cop s’ha preguntat sobre el butlletí que va créixer entre els anys 2002 i 2007 coincidint Grec també ho fa l’opinió general sobre diferents informatiu del Festival enviat per correu electrònic . amb la major penetració d’Internet al nostre entorn, aspectes del mateix, especialment pel que fa a la El 22,3% dels enquestats que l’havia rebut el valora però que actualment manté els percentatges d’ús de fa utilitat de la informació, puntuada globalment amb la amb una puntuació de notable, 7,7 punts de mitjana. quatre anys. Enguany el 56,2% dels enquestats han mateixa nota de fa quatre anys (7,6 punts de mitjana). consultat el web del Grec 2015, tant sols 5 dècimes El disseny del web de 2015 és lleument més apreciat Malgrat la bona percepció del butlletí, aquest mitjà més que a 2011. que el de 2011 (7,4 punts de mitjana, +1 dècima), el només ha estat citat espontàniament com font contrari del que succeeix amb la facilitat per navegar d’informació de l’espectacle pel 0,6% dels enquestats L’edat dels entrevistats només és una variable pel web (també 7,4 punts de mitjana, -1 dècima). (vegeu taula sobre mitjà prescriptor de l’espectacle) discriminant pels majors de 64 anys (el 40% d’aquests ha consultat el web). A la resta de franges d’edat es Els majors de 64 anys són els més crítics amb totes mantenen nivells d’ús semblants (entre el 56,7% pels tres qüestions, com també ho són els espectadors de menors de 24 i entre 55 i 64 anys i el 58% dels de 25 a la dansa i el teatre i els que repeteixen l’experiència 34 anys). d’altres Grecs, uns perfils que coincideixen en demanar un web més funcional, intuïtiu i clar. Com a 2011, l’experiència en altres edicions del Grec també influeix en el major ús del web del Festival (el Tot i que com és habitual, la majoria d’enquestats 64,4% d’aquests col·lectiu va consultar el web). consideren que no cal millorar-ne cap aspecte concret Els altres col·lectius que més l’han visitat són els del web (el 58,4% ho creu), la compra de les entrades, espectadors de la dansa (el 60,5%) i els dels descomptes i preus o més detall en la informació dels espectacles internacionals (60,4%). espectacles són altres suggeriments de millora Els enquestats als espectacles del MiniGrec són els generals. que menys van consultar el web (48,2%). 22 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe HÀBITS INFORMATIUS SOBRE ACTIVITATS CULTURALS HÀBITS INFORMATIUS P11 A través de quins mitjans acostuma a informar- 1072 Espontània 23 se sobre activitats culturals? Espontània i suggerida. Multiresposta Espontània i Suggerida P12 Utilitza també algun d’aquests mitjans? Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe HÀBITS INFORMATIUS SOBRE ACTIVITATS CULTURALS HÀBITS INFORMATIUS EDAT 2015 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 INTERNET (EN GENERAL) 64,2 76,3 69,9 72,4 62,7 54,3 38,7 RECOMANACIÓ AMICS, FAMILIARS 62,5 65,3 63,4 63,9 63,7 56,0 62,9 PREMSA PAPER 57,1 27,9 44,5 52,1 63,3 68,5 85,3 TELEVISIÓ 34,2 35,2 28,8 34,3 37,6 32,4 37,3 PUBLICITAT AL CARRER 33,9 39,3 29,7 35,9 35,9 28,6 35,8 FACEBOOK 30,1 56,4 39,5 35,0 24,2 20,6 6,6 RÀDIO 28,3 12,2 18,9 26,8 31,9 32,9 46,3 DIARIS I REVISTES ON-LINE 27,0 26,7 26,9 28,8 31,0 24,3 15,6 REVISTES PAPER 25,3 16,9 22,8 23,3 25,8 28,1 36,7 W EBS D'OFERTES 19,5 32,6 25,0 18,1 19,8 12,7 14,3 BLOGS ESPECIALITZATS 13,1 15,4 15,0 13,3 14,2 8,7 12,5 ALTRES XARXES SOCIALS 11,7 13,2 15,1 13,1 11,4 8,7 6,3 PUBLICITAT A C. C. ATENEUS, BIB .. 10,2 11,8 7,3 9,7 10,5 10,8 14,0 BUTLLETINS CORREU ELECTRÒNIC 7,2 3,2 4,5 11,5 8,5 6,0 0,2 TW ITTER 7,1 11,5 15,8 6,8 5,1 3,7 ALTRES INTERNET 0,5 0,9 1,0 0,9 ALTRES 1,2 1,7 0,6 2,0 1,6 NS / NC 0,3 0,9 0,6 N (1072) (83) (178) (314) (247) (161) (89) P11 A través de quins mitjans acostuma a informar- 1072 24 se sobre activitats culturals? Espontània i suggerida. Multiresposta P12 Utilitza també algun d’aquests mitjans? Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe MITJÀ PRESCRIPTOR DELS ESPECTACLES DEL GREC (1/2) HÀBITS INFORMATIUS VA VENIR TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT EDAT 2001 2002 2007 2011 2015 Teatre Música Dansa Minigrec Sí No 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 ICUB (1) PROGRAMA IMPRÈS DEL FESTIVAL 40,6 53,6 44,9 PROGRAMA IMPRÈS QUE DÓNA EL PERIÓDICO 10,7 22,6 17,1 27,7 25,1 22,8 28,1 13,2 11,8 17,1 16,5 22,8 31,1 45,8 PROGRAMA IMPRÈS ARRIBAT PER ALTRES CANALS 15,1 9,1 13,0 5,4 7,4 8,8 10,7 6,4 10,1 7,4 10,8 7,2 8,9 11,2 TIQUET RAMBLA (TAQUILLES PALAU VIRREINA) 0,3 1,3 1,7 1,6 2,0 0,2 0,9 2,6 5,4 EN EL PROPI ESPAI / TEATRE / PROPI AUTOR 0,3 0,4 0,2 0,4 0,2 0,4 0,6 0,6 INT E RNE T -E M AIL W EB DEL FESTIVAL 18,9 15,2 25,5 26,3 26,7 21,4 21,9 29,8 18,0 27,6 25,3 25,8 25,6 23,6 26,2 XARXA SOCIAL (FACEBOOK, TWITTER...) 2,0 3,8 5,4 1,5 4,0 7,9 2,9 5,2 7,1 5,1 4,0 4,0 1,4 1,4 W EB DEL PROPI ARTISTA 1,5 0,4 1,2 0,5 0,4 0,5 0,6 0,9 W EB GUIES / ACTIVITATS 2,9 0,4 0,3 0,5 0,5 0,6 0,2 0,6 PROGRAMACIÓ - INF. ENVIADA A CASA / E-MAIL 0,6 0,1 0,4 0,2 0,6 W EB DEL PROPI ESPAI/TEATRE 0,1 1,8 0,2 0,0 0,1 0,4 W EB SONAR 0,5 W EB AJUNTAMENT 0,4 W EB CLUB 3C 0,1 PER ALTRES W EBS / INTERNET 3,1 1,0 0,2 1,4 0,1 2,7 1,8 1,4 1,5 0,9 1,6 0,9 3,5 N (1056) (1000) (1021) (1102) (1072) (488) (268) (202) (114) (681) (391) (83) (178) (314) (247) (161) (89) (1) Abans de 2011 no es diferenciava entre les diferents formes d’obtenir el programa imprès P6 I com s’ha assabentat que es feia aquest 1072 25 espectacle? Espontània. Multiresposta Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe MITJÀ PRESCRIPTOR DELS ESPECTACLES DEL GREC (2/2) HÀBITS INFORMATIUS VA VENIR TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT EDAT 2001 2002 2007 2011 2015 Teatre Música Dansa Minigrec Sí No 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 P UBLICIT AT M IT JANS LA PUBLICITAT 2,9 3,9 3,5 7,6 6,2 7,2 7,7 4,4 7,9 6,5 5,7 7,4 4,5 5,6 7,2 5,2 9,5 ARTICLES EN PREMSA 25,1 25,7 11,8 10,0 5,5 5,2 5,0 7,1 5,3 6,4 3,9 2,0 1,8 4,2 8,4 6,8 9,4 ENTREVISTES O INF. A LA RÀDIO (NO PUBLICITAT) 4,9 3,9 1,2 1,1 1,6 1,2 2,9 0,9 1,3 2,0 0,8 0,9 1,6 1,8 1,9 2,3 ENTREVISTES O INF. A LA TV (NO PUBLICITAT) 3,2 2,0 0,9 0,9 1,5 0,6 3,1 0,5 1,0 2,3 1,3 1,8 1,1 1,8 1,5 1,7 RELACIÓ AMB LA SEVA FEINA 0,8 0,4 0,4 0,4 0,4 0,5 0,4 0,9 CASUALITAT / PASSAVA PEL DAVANT 1,0 0,7 0,0 0,1 0,9 0,0 0,3 0,1 0,4 TR3SC / TEU CLUB DE CULTURA 1,8 0,1 0,2 0,6 (2) CONEIX, SEGUEIX ACTORS, DIRECTOR, GRUP, COMPANYIA 0,9 24,9 28,7 16,2 33,3 28,9 25,9 23,2 30,9 25,2 26,0 22,1 26,1 20,8 RECOMANACIÓ AMICS I FAMILIARS 26,2 25,9 25,3 28,6 20,3 19,1 21,5 21,2 18,4 14,2 30,9 25,2 20,9 21,9 23,6 17,4 6,4 INVITACIÓ 0,3 0,5 3,6 2,9 4,3 4,2 1,8 1,9 6,6 4,2 8,3 3,9 2,1 1,8 1,0 LA GUIA DEL OCIO, REVISTES ESPECIALITZADES 1,2 EL CONEIX D’ALTRES ANYS / JA EL CONEIX 0,2 ALTRES 1,9 7,2 1,2 0,4 0,4 0,1 0,2 1,2 0,4 0,3 1,5 0,2 1,1 NS / NC 0,5 1,9 0,8 0,5 1,0 1,5 0,6 1,1 1,3 0,5 1,5 0,4 1,7 N (1056) (1000) (1021) (1102) (1072) (488) (268) (202) (114) (681) (391) (83) (178) (314) (247) (161) (89) (2) A 2015 s’ha modificat l’ordre de les opcions de resposta d’aquesta pregunta, el que pot haver influït en el resultat final d’aquesta opció. P6 I com s’ha assabentat que es feia aquest 1072 26 espectacle? Espontània. Multiresposta Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe HA VISITAT EL WEB DEL GREC HÀBITS INFORMATIUS % 100 80 55,7 56,2 60 51,2 40 SÍ 21,2 16,6 20 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 VA VENIR ORIGEN DE TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT L'ESPECTACLE EDAT Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Teatre Música Dansa Minigrec Sí No Nacional Internacional 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 SÍ 53,9 57,2 60,5 48,2 64,4 42,3 54,6 60,4 56,7 58,1 54,7 61,9 56,7 40,1 N (488) (268) (202) (114) (681) (391) (503) (187) (83) (178) (314) (247) (161) (89) P7 Ha visitat el web del Festival Grec 2015? 1072 27 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ DEL WEB DEL GREC HÀBITS INFORMATIUS % Mitjana 100 10 13,2 16,3 14,4 16,1 18,2 12,1 14,7 18,2 21,6 80 8 7,6 7,6 7,5 60 7,2 7,1 7,4 7,4 7,1 7,3 6 40 4 55,8 59,6 52,2 58,4 61,7 58,6 68,0 61,6 68,020 2 20,8 20,313,4 12,9 19,0 23,816,0 19,0 18,4 0 4,0 2,6 6,8 3,5 4,6 3,5 0 2007 2011 2015 2007 2011 2015 2007 2011 2015 UTILITAT DE LA INFORMACIÓ FACILITAT DE NAVEGAR PER LA WEB DISSENY DE LA WEB VA VENIR ORIGEN DE TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT L'ESPECTACLE EDAT Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa Teatre Música Dansa Minigrec Sí No Nacional Internacional 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 UTILITAT DE LA INFORMACIÓ 7,5 7,9 7,5 8,1 7,5 7,9 7,5 7,3 8,0 7,5 7,6 7,6 7,8 7,2 FACILITAT DE NAVEGAR PER LA W EB 7,2 7,7 7,2 7,9 7,3 7,8 7,3 7,0 7,8 7,3 7,3 7,5 7,7 6,9 DISSENY DE LA W EB 7,1 7,8 7,3 7,8 7,3 7,7 7,2 7,0 7,9 7,2 7,3 7,4 7,5 7,2 N (268) (152) (122) (55) (439) (158) (277) (113) (48) (98) (172) (154) (88) (37) P7.A Valori els següents aspectes del web del Han visitat el web del Festival Grec 2015 Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 28 Festival Grec 2015 597 Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = Mínima; 10 = Màxima Notable (7 a 8) Mitjana Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ASPECTES A MILLORAR DEL WEB DEL GREC HÀBITS INFORMATIUS VA VENIR ORIGEN DE TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT L'ESPECTACLE EDAT Teatre/ Teatre/ Dansa Dansa 2011 2015 Teatre Música Dansa Minigrec Sí No Nacional Internacional 16-24 25-34 35-44 45-54 55-64 +64 MÉS FUNCIONAL, INTUÏTIVA, FÀCIL, CLARA 8,8 13,1 19,7 6,4 12,5 10,9 14,5 9,4 17,5 17,0 9,2 18,4 10,7 14,5 7,8 22,7 PREUS, DESCOMPTES, COMPRA ENTRADES 4,2 4,1 3,7 4,1 4,8 3,6 3,6 5,2 3,6 5,6 2,3 3,9 5,8 3,7 2,6 4,6 INFORMACIÓ SOBRE ELS ESPECTACLES 0,9 3,0 3,3 2,4 4,1 2,9 3,5 3,6 3,6 4,3 2,0 3,2 4,9 4,2 VELOCITAT 3,5 2,7 2,3 4,1 1,0 2,8 2,4 2,4 2,0 2,8 5,1 2,6 DISSENY 2,4 2,3 2,3 0,7 5,5 1,8 2,4 2,2 2,9 4,8 2,3 3,3 2,9 1,9 1,1 2,2 ORGANITZACIÓ PROGRAMACIÓ 1,5 1,2 0,6 5,0 1,8 1,3 1,1 1,5 3,8 3,0 1,0 1,8 0,4 0,8 2,2 CONNEXIÓ / ES PENJA 1,2 1,2 1,4 1,0 0,7 2,5 0,8 2,3 1,3 1,5 2,4 2,9 APLICACIÓ PEL MÒBIL 1,1 2,1 1,4 0,8 1,9 1,4 3,6 2,0 1,5 1,5 0,7 0,8 MÉS COLOR, MÉS MODERNA, MÉS VISTOSA 1,7 1,1 0,9 1,4 1,0 1,8 1,2 0,9 1,2 0,2 0,9 3,1 INFORMACIÓ DETALLADA 2,8 0,9 0,7 1,4 3,6 0,2 2,6 0,4 0,8 2,3 0,2 0,1 0,4 3,1 MÉS LINKS, MÉS ACTIVA, MÉS INTERACCIÓ 1,5 0,8 1,1 1,5 1,0 1,1 1,8 2,3 2,1 ACTUALITZACIÓ 2,1 0,3 0,8 0,5 0,7 0,6 0,9 TECLA DE RETORN/INICI 0,3 0,8 0,5 0,7 1,0 0,6 COM ARRIBAR 1,0 ALTRES 1,2 1,7 2,4 3,6 1,9 1,0 3,0 1,8 1,8 1,8 2,1 1,1 2,9 MILLORAR-HO TOT 0,3 0,4 0,7 0,4 0,4 1,0 0,5 1,1 NO CAL MILLORAR RES 64,0 58,4 52,9 66,9 52,1 72,7 55,6 65,7 52,4 53,5 67,0 63,2 52,9 55,1 67,6 47,5 NS / NC 8,4 15,0 14,8 14,2 17,5 10,9 17,1 9,5 16,0 14,5 14,6 8,1 16,7 17,9 14,0 N (632) (597) (268) (152) (122) (55) (439) (158) (277) (113) (48) (98) (172) (154) (88) (37) P7.B Aspectes que s'han de millorar del web Grec Han visitat el web del Festival Grec 2015 29 2015 597 Espontània. Multiresposta Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ DEL BUTLLETÍ INFORMATIU HÀBITS INFORMATIUS VALORACIÓ EXCEL.LENT (9 A 10) NS / NC 15,5 2,2 NS / NC SUSPÈS 4,1 (0 A 4) 1,1 NO REP EL REP EL BUTLLETÍ APROVAT BUTLLETÍ 75,5 (5 A 6) 22,3 9,9 NOTABLE (7 A 8) 69,3 MITJANA: 7,7 P8 Vostè rep el butlletí informatiu del Grec Festival 1072 P8.A Quina valoració faria vostè d’aquest butlletí Han rebut el butlletí informatiu per correu electrònic 30 de Barcelona per correu electrònic? informatiu del Grec Festival de Barcelona en 240 el seu conjunt? 0 = Molt dolent ; 10 = Molt bo Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 04 El Teatre Grec 31 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ DE L’ESPAI ‘TEATRE GREC’ EL TEATRE GREC En aquesta edició s’ha fet un seguit de preguntes a La part de la restauració obté la puntuació més baixa tots els enquestats que sortien d’una representació al (7,6 punts de mitjana tant pel restaurant com per les Teatre Grec de Montjuïc. Es tracta fonamentalment de carpes) però també és on trobem més enquestats que públic que havia assistit majoritàriament a un no poden opinar, segurament perquè no l’han usat. La espectacle musical, ja que nou dels onze espectacles meitat dels enquestats no pot valorar el restaurant del que allà es representaven ho eren (un més era una Teatre Grec i el 13,7% tampoc dóna cap opinió sobre obra de teatre i l’altre un de dansa). les carpes. Les preguntes tenien a veure amb aspectes concrets Tot i que la majoria no troba cap aspecte a millorar del sobre el jardins del Teatre (senyalització, il·luminació i Teatre Grec (el 67,3%), els que concreten algun decoració), sobre el restaurant i les carpes de aspecte ho fan al voltant de la necessitat d’augmentar restauració i sobre el personal d’aquest espai. el número i comoditat dels seients i l’accessibilitat dins el teatre per una banda i de la restauració per un altra. Totes les qüestions han estat valorades amb notable, Concretament dels preus, l’oferta de restauració i els destacant la valoració del personal, puntuat amb un sistema de compra a través dels tiquets. 8,7 de mitjana i un 60,5% d’enquestats molt satisfets que li han atorgat un excel·lent (entre 9 i 10). La il·luminació dels jardins és el segon aspecte més ben valorat (8,5 punts de mitjana). 32 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe VALORACIÓ DEL TEATRE GREC EL TEATRE GREC % 100 10 8,7 8,5 13,7 8,1 8,3 80 7,6 7,6 8 38,2 27,2 60 6 49,4 51,2 54,5 60,5 40 4 17,6 40,0 20 2 35,6 20,5 50,6 39,5 14,1 10,3 34,3 9,8 6,7 5,5 0 2,4 2,7 2,7 4,9 0 LA LA IL·LUMINACIÓ LA DECORACIÓ I EL PERSONAL DEL EL RESTAURANT LES CARPES DE SENYALITZACIÓ DELS JARDINS EL MOBILIARI TEATRE DEL TEATRE RESTAURACIÓ DELS JARDINS DELS JARDINS GREC P4 Com puntuaria els següents aspectes concrets Surten de veure un espectacle a l'espai teatre Grec Suspès (0 a 4) Excel·lent (9 a 10) 33 sobre aquest espai, el teatre Grec? 390 Aprovat (5 a 6) NS / NC 0 = Mínima; 10 = Màxima Notable (7 a 8) Mitjana Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe MILLORES AL TEATRE GREC EL TEATRE GREC TIPUS D'ESPECTACLE VA VENIR ANY TIPUS D'ESPECTACLE VA VENIR ANY VIST PASSAT VIST PASSAT 2015 Teatre Música Dansa Sí No 2015 Teatre Música Dansa Sí No E S P E CT ACLE E NT ORN RELATIU AL SO-AUDIO 0,6 0,8 1,5 MÉS SEIENTS 6,1 11,0 4,8 8,0 6,1 6,2 MILLOR VISIBILITAT 0,2 2,0 0,4 MILLOR ACCESSIBILITAT, 3,7 1,1 4,8 3,2 4,5 MILLORAR LES ESCALES RE S T AURACIÓ SEIENTS MÉS CÓMODES 1,8 4,4 1,2 2,0 1,7 1,9 ABARATIR PREUS BEGUDA/MENJAR 4,2 3,3 4,4 4,0 4,5 3,7 SEIENTS (EN GENERAL) 1,3 4,4 0,8 1,8 0,4 ALTRES SERVEIS DE RESTAURACIÓ 2,7 2,2 3,2 3,4 1,6 MANCA D'ESPAI 1,1 1,2 2,0 0,9 1,5 PREUS EN GENERAL 2,5 3,3 2,4 2,0 3,2 1,5 SENYALITZACIÓ-INFORMACIÓ 0,8 0,8 2,0 0,9 0,7 SISTEMA TICKET 2,4 4,4 2,4 2,3 2,7 ACCESSIBILITAT-TRANSPORT- 0,7 1,1 0,4 2,0 0,4 1,2 MÉS TAULES 1,3 4,4 0,8 1,5 0,9 APARCAMENT EL XIRINGUITO/MERCADET 0,6 0,8 1,0 MANCA OMBRA / MOLTA CALOR 0,5 0,4 2,0 0,5 0,6 AGILITZAR SERVEI RESTAURACIÓ 0,5 0,4 2,0 0,5 0,6 EL JARDI 0,5 0,4 2,0 0,9 ALTRES 3,5 4,4 3,2 4,0 2,9 4,4 NO CAL MILLORAR RES / TOT CORRECTE 67,3 63,7 68,3 66,0 68,5 65,4 NS / NC 6,9 7,7 7,2 4,0 6,3 7,9 N (390) (91) (249) (50) (241) (149) P5 Aspectes que s'han de millorar de l'espai 'teatre Surten de veure un espectacle a l'espai teatre Grec 34 Grec' 390 Espontània. Multiresposta Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 05 Perfil dels entrevistats 35 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe PERFIL DELS ENTREVISTATS Sense grans canvis pel que fa al perfil sociològic dels Parlen habitualment català (el 67 ho fa). El 30,6% ho assistents al Festival: fa en castellà però la resta de llengües és força minoritària (2%) com és d’esperar pel baix número Es tracta d’un públic més femení que masculí, més d’estrangers enquestats (2,8%). que fa quatre anys (58,5% de dones davant el 41,5% d’homes), i de mitjana edat (44,5 anys de mitjana). Com a la resta d’edicions, la majoria té estudis Enguany els més grans, amb 45,5 anys de mitjana, els universitaris (69,9%) i són persones laboralment trobem entre els assistents als espectacles de música, actives i dedicades a feines especialitzades precisament el col·lectiu que a altres edicions era el professionalment, tècnics i comanaments intermedis més jove. Un canvi que pot tenir a veure amb el tipus (45,2%). En aquesta edició s’observa una major d’espectacle programat. presència per una banda de persones que treballen per compte propi, especialment autònoms, i per altra, A 2015 els més joves els trobem als espectacles de persones en situació d’atur i jubilats o pensionistes. familiars del MiniGrec (41,6 anys de mitjana) i entre els enquestats que no van assistir al Grec de l’any anterior (37,4 anys) El públic del Grec sempre ha tingut un perfil fonamentalment barceloní i l’edició de 2015 n’és l’exemple encara més destacat. La major part resideix a la mateixa Ciutat (el 69,8%) o a poblacions properes a Barcelona com ara L’Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat, Sabadell, Terrassa o Badalona. 36 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe GÈNERE PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 80 DONA 57,7 59,1 57,8 58,5 60 54,0 40 46,0 HOME 40,9 42,2 41,5 42,3 20 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Z1 Gènere 1072 37 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe EDAT PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 3,5 5,5 4,0 6,4 6,9 80 30,5 30,6 29,6 34,0 36,1 60 40 20 52,1 50,2 55,8 50,5 49,0 13,9 13,7 10,6 9,2 8,0 0 2001 2002 2007 2011 2015 VA VENIR ORIGEN DE TIPUS D'ESPECTACLE VIST L'ANY PASSAT L'ESPECTACLE Minigrec Teatre/ Teatre/ - Dansa Dansa 2011 2015 Teatre Música Dansa Familiar Sí No Nacional Internacional MITJANA 43,0 44,5 44,1 45,5 43,5 41,6 45,7 37,4 44,2 43,0 N (1102) (1072) (488) (268) (202) (114) (681) (391) (503) (187) Z2 Edat 1072 Menys de 26 anys De 46 a 65 anys 38 De 25 a 45 anys Més de 65 anys Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe LLOC DE RESIDÈNCIA PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 BARCELONA 80 64,7 69,3 67,0 69,862,7 CIUTAT VELLA 6,7 60 EIXAM PLE 30,2 SANTS-M ONTJUÏC 11,3 40 LES CORTS 6,9 20 35,3 37,330,7 33,0 FORA BCN SARRIÀ-SANT GERVASI 9,7 0 30,1 GRÀCIA 11,6 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 HORTA-GUINARDÓ 5,8 NOU BARRIS 5,1 SANT ANDREU 4,6 SANT M ARTÍ 7,8 NS / NC 0,4 RESTA ÀREA M ETROPOLITANA 11,8 RESTA REGIÓ M ETROPOLITANA 9,5 RESTA DE CATALUNYA 4,3 RESTA D'ESPANYA 1,7 RESTA UNIÓ EUROPEA 1,3 RESTA DEL M ÓN 1,6 NO CONTESTA 0,1 Z7/Z8 A quina població viu habitualment? 1072 Total 39 751 Residents a Barcelona ciutat I a quin districte exactament? 320 Residents fora de Barcelona Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe LLENGUA HABITUAL PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 80 CATALÀ 68,5 65,8 67,0 63,9 64,2 60 40CASTELLÀ33,0 31,4 31,829,6 30,6 20 ALTRES 4,4 1,9 3,1 2,4 2,0 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Z9 Quina és la seva llengua habitual? 1072 40 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe NIVELL D’ESTUDIS PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 80 UNIVERSITARIS 71,1 69,5 69,9 66,0 59,5 60 40SECUNDARIS 27,6 25,6 27,1 26,7 32,9 20 PRIMARIS O MENYS 7,5 6,4 3,3 3,4 3,1 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Z3 Nivell d’estudis finalitzats 1072 41 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe SITUACIÓ LABORAL PERFIL DELS ENTREVISTATS % 100 8,6 6,4 5,1 3,5 1,9 3,6 5,3 3,2 5,9 6,5 4,1 5,2 9,6 80 8,1 10,64,1 10,8 4,0 60 17,4 2011 2015 DIRECTIU / GERENT / EMPRESARI AMB 4,1 6,6 MÉS DE 3 TREBALLADORS 40 AUTÒNOM / EMPRESARI AMB TRES O 3,6 26,4 MENYS TREBALLADORS PROFESSIONAL / TÈCNIC / 61,2 45,2 52,4 COMANDAMENT INTERMEDI 20 55,6 63,3 EMPLEAT ADMINISTRATIU D'OFICINA, 61,7 16,7 13,7SERVEIS, COMERCIALS 49,5 TREBALL D'ATENCIÓ A LES PERSONES 9,1 5,5 EN EMPRESES DEL SECTOR SERVEIS 13,8 15,1 8,0 16,1 21,5 TREBALLADOR / OBRER DE LA 0 3,1 2,4INDÚSTRIA I LA CONSTRUCCIÓ 2001 2002 2007 2011 2015 NO CONTESTA 2,2 0,4 N (905) (792) Z4 Situació laboral 1072 Treballa per compte propi Aturat/da / busca feina NS / NC P5/P6 Quina és la seva professió Actualment treballen 42 Treballa per compte d’altri Tasques de la llar (no remunerades) actual? 792 Jubilat/da / pensionista Estudiant Espontània Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe 06 Qüestionari 43 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe QÜESTIONARI 44 Enquesta Festival de Barcelona Grec 2015 Informe ENQUESTES I ESTUDIS D’OPINIÓ Aquests estudis sociològics permeten Pla determinar les prioritats de la població, d’Estudis Sociològics conèixer la realitat social, saber com es valora l’activitat i els serveis municipals, i esbrinar Sèrie l’opinió sobre l’actuació política municipal. d’Avaluació Contínua Enquestes de Sistemes de Qualitat Investigació de Comunicació Estudis Ad-Hoc 45