Àrea de Drets Socials Institut Municipal de Persones amb Discapacitat ANUNCI La Presidenta de l´Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, en data 9 d´octubre de 2018, ha resolt aprovar inicialment les Bases generals reguladores del programa de formació i acompanyament en l´emprenedoria per a la gestió del comerç de proximitat, impulsat per l´Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l´Ajuntament de Barcelona. Aquestes bases romandran exposades per a informació publica a les oficines de la Secretaria de l’Institut (C/ Valencia 344, primera planta, de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h), des del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i per un període de 20 dies hàbils per tal que la ciutadania pugui presentar-hi esmenes. En cas de no proposar-se cap esmena, l’acord inicial esdevindrà definitiu. Barcelona, 11 d´octubre de 2018 El secretari delegat (pd 1/7/2015) Antoni Galiano Barajas BASES GENERALS REGULADORES DEL PROGRAMA DE FORMACIÓ I ACOMPANYAMENT EN L’EMPRENEDORIA PER A LA GESTIÓ DEL COMERÇ DE PROXIMITAT, IMPULSAT PER L’INSTITUT MUNICIPAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA BASE 1. – Objecte Mitjançant aquestes bases s´ofereix un programa de formació i acompanyament en l’emprenedoria per a la gestió de comerç de proximitat (tipus quiosc o d’altres) per a persones amb discapacitat o trastorn de salut mental. La finalitat d´aquest programa consisteix en desenvolupar un projecte d’autoocupació concret per a la inserció laboral de les persones amb discapacitat o trastorn de salut mental al mercat ordinari de treball, d´acord amb els perfils professionals que es detallen a la base tercera d’aquest document. La participació en el programa, a més de la formació i l´acompanyament, comportarà ser beneficiari d´un ajut econòmic individualitzat durant el temps de formació. BASE 2. – Persones destinatàries i requisits d’atorgament Es podran beneficiar d’aquest programa les persones amb discapacitat o trastorn de salut mental que tinguin reconegut i acreditin un grau de discapacitat igual o superior al 33% o similars de qualsevol de les següents discapacitats: física, sensorial, intel·lectual i trastorn de salut mental, i que es trobin en les situacions següents: Requisits generals per a participar: 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-10-2018 CVE 2018037791 Pàg. 1-5 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials Institut Municipal de Persones amb Discapacitat a) Tenir reconeguda la condició de discapacitat o trastorn de salut mental. b) Situació de recerca activa de feina i/o millora d´ocupació, acreditada per inscripció al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). c) Compromís d’assistència a les sessions del programa de formació i acompanyament durant el període formatiu. Requisits específics: Els que es detallen a l’annex I d’aquest document base per a cada categoria/perfil ocupacional de la base tercera. BASE 3. – Perfils professionals, nombre mínim de places que es convoquen i ajuts Perfil Principals funcions Responsable del - Gestió de l´establiment punt de venda - Atenció al client - Planificació i supervisió de les tasques de l’auxiliar de venda - Manteniment de l’espai de venda Auxiliar de venda - Col·locació de productes a l’espai de venda - Ordenació de productes - Repartiment de productes a domicili - Gestió administrativa del procés comercial Administratiu/va - Tresoreria - Suport administratiu de gestió comptable i de personal - Pot fer-se càrrec d’altres funcions i tasques auxiliars Coordinador/a, - Direcció i coordinació de l’activitat del conjunt dels punts de venda gestor/a punts de - Objectiu d’augmentar vendes i incrementar rendibilitat de l´establiment venda - Assistir i orientar als responsables de la gestió i organització i els seus equips Les persones que participaran en el programa formatiu i en l´acompanyament, seran seleccionades en règim de concurrència competitiva, i pel període de 6 mesos. L´ajut econòmic serà a càrrec del Pressupost de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona i serà determinat en la convocatòria com a import màxim. La resolució d’aquests ajuts queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment que es dicti la resolució definitiva. A la convocatòria s´establirà el nombre mínim de places que es convoquen i l´import màxim dels ajuts. BASE 4. – Presentació de sol·licituds i documentació a presentar Les persones interessades en participar en la convocatòria hauran d’emplenar la sol·licitud que poden trobar a al web de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona i presentar-la a qualsevol de les OACS juntament amb la documentació següent: 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-10-2018 CVE 2018037791 Pàg. 2-5 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials Institut Municipal de Persones amb Discapacitat a) DNI/NIE/passaport (fotocòpia). b) Certificat de discapacitat o document acreditatiu de trastorn de salut mental del servei públic de salut. c) Document acreditatiu de registre en el SOC de situació d´atur o millora d´ocupació. d) Currículum Vitae i certificats acreditatius. e) Compromís d´assistència signat al programa de formació i acompanyament. BASE 5. – Fases i òrgan de selecció El procediment de selecció s’iniciarà amb la revisió de les sol·licituds per saber si es compleix amb els requisits de participació. A continuació es farà una valoració curricular i, si escau, una entrevista que consistirà en la valoració per competències de les persones participants. La valoració es farà atenent als criteris que es fixin en la convocatòria. L’òrgan de selecció estarà format per sis persones, la composició del qual serà: a) Cap del Departament d’Atenció i Assessorament Laboral de l’IMPD, o persona en qui delegui. b) Responsable de l’Equip d’Assessorament Laboral de l’IMPD, o persona en qui delegui. c) Psicòleg/a de l’EAL, o persona en qui delegui. d) Cap d’Administració i Personal de l’IMPD, o persona en qui delegui. e) Tècnic referent en inserció laboral, o persona en qui delegui. BASE 6. – Aspectes que es valoraran en la selecció Els aspectes que es valoraran en la selecció els podríem valorar en tres tipus de competències. En primer lloc, competències tècniques. Aquestes consisteixen en conèixer i aplicar les estratègies de venta i dominar els procediments de registre i cobrament. Tanmateix, s’hauran de conèixer les tècniques bàsiques d’organització, així com el producte (característiques, funcionament, aplicació, etc.). En segon lloc, competències bàsiques. Aquestes estaran relacionades amb el domini d’aplicacions informàtiques, coneixement del català, castellà o, si escau, l’anglès. Tanmateix, domini del càlcul funcional i coneixements de riscos laborals, higiene i salut. Per últim, competències transversals. Caldrà saber dirigir-se al client i, per tant, disposar d’habilitats comunicatives i saber gestionar situacions d’estrès/conflicte. A més a més, s’haurà de ser conscient de la responsabilitat, de l’organització de tasques i saber adaptar-se a l’entorn de treball. BASE 7. – Obligacions de les persones beneficiàries Les persones beneficiàries s’obliguen a: a) L’assistència al programa formatiu i d´acompanyament. b) Acreditar el compliment dels requisits i condicions establerts per ser beneficiari de l’ajut a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. c) Permetre a l’administració realitzar les actuacions de comprovació necessàries per verificar, en el seu cas, el compliment i efectivitat de les condicions de l’acompanyament en el programa. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-10-2018 CVE 2018037791 Pàg. 3-5 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials Institut Municipal de Persones amb Discapacitat BASE 8. – Resolució i publicació Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i finalitzada la valoració individual, s’aprovarà la llista definitiva de persones per ordre de puntuació. Aquesta es publicarà a la pàgina web. El nombre màxim de persones beneficiàries del programa serà especificat a la convocatòria. A la mateixa llista definitiva de persones, l’Ajuntament indicarà la data d’inici, el lloc i l’horari del programa de formació i acompanyament. BASE 9. – Abonament dels ajuts L’abonament de l’ajut es farà efectiu mensualment al compte bancari que la persona interessada comuniqui a l´IMPD. BASE 10. – Extinció Els ajuts s’extingeixen per les causes següents: a) Compliment del termini de 6 mesos fixat. b) La renuncia al programa del beneficiari/a. c) Causa sobrevinguda d’incompatibilitat o pèrdua d’algun dels requisits necessaris per participar del programa. d) Revocació. BASE 11. – Revocació L’ajut pot ser revocat, amb la tramitació prèvia de l’expedient corresponent, per les causes següents: a) Incompliment de les obligacions del beneficiari/a establertes en aquest document de bases, i en especial l´assistència no justificada inferior a un 80% del programa. b) Comprovació de l’existència d’ocultació, frau o falsejament de dades o de la documentació aportada. c) Concurrència de circumstàncies que afectin al desenvolupament adequat de les tasques. d) Altres causes de revocació previstes en l’ordenament jurídic. BASE 12. – Règim de compatibilitat d’ajuts Amb caràcter previ a l´activació de l´ajut s´oferirà, a les persones seleccionades, assessorament jurídic per part de l’IMPD sobre la compatibilitat d’aquest amb altres ajuts, pensions i/o prestacions. BASE 13. – Protecció de dades de caràcter personal D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 12 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD) i el nou Reglament de Protecció de Dades; les dades de caràcter personal es tractaran amb la finalitat de gestionar i tramitar les convocatòries regulades per aquestes bases d’acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que la normativa estableix. BASE 14. – Producció d’efectes 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-10-2018 CVE 2018037791 Pàg. 4-5 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials Institut Municipal de Persones amb Discapacitat La present resolució produirà efectes al dia següent al de la publicació del seu extracte al Butlletí Oficial de la Província. Sra. Laia Ortiz i Castellví Presidenta de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-10-2018 CVE 2018037791 Pàg. 5-5 https://bop.diba.cat A