Carta de Serveis de la Guàrdia Urbana de Barcelona Data d’aprovació:14/02/2019 ÍNDEX MISSIÓ ............................................................................................................................................. - 2 - DADES DE CONTACTE .................................................................................................................. - 2 - COMPROMISOS DE QUALITAT .................................................................................................... - 2 - CANALS DE PARTICIPACIO, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS ......................... - 3 - SERVEIS ............................................................................................................................................ - 3 - Policia de Seguretat ................................................................................................................ - 4 - Policia Administrativa .............................................................................................................. - 5 - Policia de Circulació ................................................................................................................ - 6 - Policia de Proximitat ................................................................................................................ - 8 - Atenció a la ciutadania (Guàrdia Urbana) ...................................................................... - 11 - ANNEXOS ..................................................................................................................................... - 17 - CENTRES PRESTADORS ............................................................................................................ - 17 - - 1 - La Carta de Serveis de la Guàrdia Urbana està adreçada als ciutadans, entitats, professionals, empreses i organitzacions interessats en conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat referent a l'oferta de serveis a la ciutadania. La Carta de Serveis ajuda a que el ciutadà conegui els serveis que ofereix i realitza Guàrdia Urbana alhora que apropa l'Administració Pública als ciutadans que en són usuaris:  Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions.  Els ciutadans coneixen mitjançant la Carta què poden exigir i a què estan obligats.  Integra la veu del ciutadà a l'organització. Un dels punts fonamentals de la Carta és que estableix canals de comunicació i de participació del ciutadà, i de recollida i resposta a les queixes i suggeriments.  La Carta dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment. MISSIÓ Exercir l’autoritat que li confereix l’ordenament jurídic i el propi alcalde per a prestar un servei públic que garanteixi la pacífica convivència, la seguretat dels ciutadans i el lliure exercici dels seus drets i llibertats i la seva qualitat de vida. DADES DE CONTACTE Adreça C/ Guàrdia Urbana, 3-5, 08004 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 Correu electrònic / Web www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic L'atenció es realitza a les Unitats Territorials i a la UIPA (Zona Franca) Com arribar-hi Autobús: 55, 121, 13, 150 Metro: L3-Poble Sec, L1, L3, L8-Pl. Espanya FGC: FGC-Pl. Espanya COMPROMISOS DE QUALITAT  Atenció personal a la via pública.  Atenció personal a les dependències.  Resposta als requeriments dels serveis d’emergència.  Vehicles abandonats a la via pública.  Atenció de queixes i suggeriments per escrit.  Atenció telefònica. - 2 - Indicadors i Objectius Generals:  Nombre d’Incidents relacionats amb la seguretat ciutadana.  Nombre d’Incidents relacionats amb comportaments regulats per ordenances municipals de Barcelona.  Nombre d’accidents amb víctimes.  Nombre d’incidents d’ordenació i regulació del trànsit  Nombre d’incidents de naturalesa assistencial  Nombre de contactes amb la comunitat.  Nombre de sessions divulgatives. CANALS DE PARTICIPACIO, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Queixes, 1. Presentació de la petició reclamacions i 2. Recepció de la petició a l'òrgan responsable de la seva suggeriments resolució 3. Resolució de la petició per part de l'òrgan responsable 4. Resposta en el cas de que s'hagi demanat.  Telemàtic: Als apartats de Guàrdia Urbana de la bústia de queixes i suggeriments de l'Ajuntament de Barcelona  Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac  Telefònic: 010/Telèfon del civisme 900226226 Temps de resposta 15 dies naturals (30 dies en el mes d’agost) SERVEIS Els Serveis de la Guàrdia Urbana actuals se centren en: garantir la seguretat en el territori de la ciutat de Barcelona conjuntament amb els altres cossos competents; vetllar per l’acompliment de les ordenances municipals; ordenació i regulació del trànsit, coadjuvar en la seguretat de la circulació i la prevenció de l’accidentalitat, atendre a les víctimes en accidents de trànsit, restaurar la normalitat en la circulació després de qualsevol incident, i la investigació dels accidents; garantir la presència als barris i reforçar la prevenció tot enfortint les relacions amb la comunitat, el teixit associatiu i les escoles; informació, orientació i gestió administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública. Veure: http://ajuntament.barcelona.cat/guardiaurbana/ca/quefem_serveis.html  Policia de Seguretat  Policia Administrativa  Policia de Circulació  Policia de Proximitat  Atenció a la ciutadania - 3 - POLICIA DE SEGURETAT Descripció Garantir la seguretat en el territori de la ciutat de Barcelona conjuntament amb els altres cossos competents. Utilitat Coadjuvar en la seguretat del ciutadà. Garantia DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Normativa reguladora del  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i Servei cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  LLEI 4/2003 d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya Drets i deures dels usuaris Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic en qualitat de:  Perjudicat  Víctima  Denunciat / investigat / Detingut  Testimoni Procediments de gestió del 1. Primera assistència: servei a. Auxili i atenció a la víctima b. Protecció de persones i bens 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets. 4. Informació dels tràmits posteriors Ofereix Atenció. Intervenció. Seguretat a la ciutat Cost i forma de pagament 0 euros Centres  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí  Oficina conjunta de recepció de denúncies GUB-PGCME Canals de Petició  Presencial: Oficina conjunta de recepció de denúncies GUB- PGCME, Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana  Presencial: Reunions amb comerciants i reunions amb entitats  Presencial: Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte  Telefònic: al número 092 i 112 - 4 -  Telemàtic: A la web de la Guàrdia Urbana Canals de Gestió  Presencial: Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana  Telefònic: al número 092 i 112, i al telèfon del sol·licitant Canals de Recepció Presencial: Servei a la via pública  Presencial: Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana Objectius de  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha gestió del servei de ser inferior a 10 minuts de mitjana. POLICIA ADMINISTRATIVA Descripció Vetllar per l’acompliment de les ordenances municipals. Utilitat Garanteix al ciutadà el compliment de les ordenances que regulen les competències municipals. Garantia  DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  Ordenances municipals Normativa  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de reguladora del Servei seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona Drets i deures dels Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament usuaris jurídic en qualitat de:  Perjudicat/da  Víctima  Denunciat  Testimoni Procediments de 1. Primera assistència, atenció al perjudicat gestió del servei 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets 4. Informació dels tràmits posteriors Ofereix Atenció. Intervenció. Garantia d’acompliment de les ordenances Cost i forma de pagament 0 euros Centres  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris - 5 -  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana i a les OACs mitjançant registre  Presencial: Reunions amb comerciants i reunions amb entitats  Presencial: Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte  Telefònic: al número 092 i 112  Telemàtic: A la web de la Guàrdia Urbana Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana)  Telefònic: al número 092 i 112, i al telèfon del sol·licitant Canals de Recepció  Presencial: Servei a la via pública i als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana) Objectius de  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha gestió del servei de ser inferior a 25 minuts de mitjana. POLICIA DE CIRCULACIÓ Descripció Ordenació i regulació del trànsit, coadjuvar en la seguretat de la circulació i la prevenció de l’accidentalitat, atendre a les víctimes en accidents de trànsit, restaurar la normalitat en la circulació després de qualsevol incident, i la investigació dels accidents. Utilitat Millora la seguretat en la circulació de vehicles i vianants i la prevenció dels accidents. Garantia  DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  Ordenances municipals Normativa  Ley 2/1986 de 13 de marzo, de Fuerzas y Cuerpos de Seguridad reguladora del  Ley 16/1991, de 10 de julio, de las Policias Locales Servei  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Real Decreto Legislativo 6/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial (BOE núm. 261, de 31 de octubre de 2015).  Real Decreto 1428/2003, de 21 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento General de Circulación (consolidado a 01 10 2015)  Real Decreto 320/1994, de 25 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento de procedimiento sancionador en materia de Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial. (BOE - 6 - núm. 95, de 21 de abril)  Real Decreto 2822/1998, de 23 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento General de Vehículos. (BOE nº 22, de 26 de enero de 1999; corrección de errores en BOE nº 38, de 13 de febrero de 1999)  Real Decreto 818/2009, de 8 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento General de Conductores (consolidado a 31 12 2015)  Ordenança de circulació de vianants i de vehicles (OCVV) Drets i deures Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic dels usuaris en qualitat de:  Perjudicat/da  Víctima  Denunciat / detingut  Testimoni Procediments de 1. Primera assistència, atenció al perjudicat gestió del servei 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets. 4. Informació dels tràmits posteriors. Objectius de  Reduir el 30% de morts per accidents de trànsit respecte al 2012. gestió del servei (Pla local de seguretat viària 2013-2018)  Reduir un 20% els ferits greus per accidents de trànsit respecte al 2012 (Pla local de seguretat viària 2013-2018).  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana. MODALITAT 1: PREVENCIÓ DE LA SEGURETAT VIÀRIA Descripció Participar, amb altres serveis municipals, en la reducció de l’accidentalitat vinculada al trànsit, atenció a les víctimes, restaurar la normalitat després de qualsevol incident, i la prevenció i la investigació dels accidents de trànsit. Ofereix Atenció. Intervenció. Seguretat en el trànsit Cost i forma de Pagament 0 euros Centres Prestadors  Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA) Canals de Petició  Telefònic: al número 092 i 112 Canals de Gestió  Telefònic: al número 092 i 112 Canals de Recepció  Presencial: Servei a la via pública Objectiu de gestió  Reduir el 30% de morts per accidents de trànsit respecte al 2012. (Pla local de seguretat viària 2013-2018)  Reduir un 20% els ferits greus per accidents de trànsit respecte al 2012. (Pla local de seguretat viària 2013-2018) - 7 - MODALITAT 2: ORDENACIÓ I REGULACIÓ DEL TRÀNSIT Descripció Participar, amb altres serveis municipals, en la millora de la fluïdesa circulatòria. Ofereix Intervenció. Fluïdesa del trànsit. Document. Permís d’autorització de transports especials per les vies de la ciutat. Cost i forma de Taxes per prestacions de la Guàrdia urbana i circulacions especials. Pagament Ordenança fiscal núm. 3.8 http://ajuntament.barcelona.cat/hisenda/sites/default/files/ORDEN AN%C3%87A%203.8.pdf Demanda de permís de transport especial; La taxa s'ha de liquidar per mitjà de l'òrgan gestor, i s'ha de satisfer en els terminis reglamentaris. Tanmateix, en sol·licitar-se la prestació del servei es pot exigir el dipòsit previ d'una quantitat estimada per garantir el pagament de la taxa. https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.html ?&stpid=19970000472&style=empresa&language=ca Centres  Guàrdia Urbana de Barcelona Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Marti  Unitat Central de Trànsit Canals de Petició  Telefònic: al número 092 i 112  Telemàtic: Als apartats de Guàrdia Urbana de la bústia de queixes i suggeriments de l'Ajuntament de Barcelona. i en cas de demanda d’acompanyament de transport especial al correu GU_Transports@bcn.cat Canals de Gestió  Telefònic: al número 092 i 112 Canals de Recepció Presencial: Servei a la via pública Objectiu de gestió  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana. POLICIA DE PROXIMITAT Descripció Garantir la presència als barris i reforçar la prevenció tot enfortint les - 8 - relacions amb la comunitat, el teixit associatiu i les escoles. Utilitat Ajuda a la detecció precoç del conflicte i a la intervenció immediata per a la solució Garantia Pla Director de la Guàrdia Urbana Normativa  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de reguladora del seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.) Servei  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona Procediments de 1. Demanda/acord del servei adient. gestió del servei 2. Prestació del servei al lloc sol·licitat. Objectius de  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de gestió del servei ser inferior a 15 minuts de mitjana.  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats.  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat. MODALITAT 1: INFORMACIÓ, ASSISTÈNCIA I AJUDA A LA CIUTADANIA Descripció Assistir el ciutadà en situacions d’emergència relacionada amb riscos de naturalesa social o mèdica Ofereix Atenció. Intervenció. El servei assistencial Cost i forma de Pagament 0 euros Centres  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana)  Telefònic: al número 092 i 112 Canals de Gestió  Telefònic: al número 092 i 112 Canals de Recepció Presencial: Servei a la via pública Objectiu de gestió  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana. - 9 - MODALITAT 2: COL·LABORACIÓ AMB EL VEÏNATGE I ENTITATS DEL TERRITORI Descripció Mantenir relacions amb la comunitat i el teixit associatiu, mitjançant el contacte directe del servei de proximitat, i patrullatge en els eixos comercials. Ofereix Atenció. Intervenció. Atenció i escolta activa Cost i forma de Pagament 0 euros Centres  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana), Reunions amb comerciants i reunions amb entitats i Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte. Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana) Canals de Recepció Presencial: Servei a la via pública i a les seus veïnals i de les entitats Objectiu de gestió  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats. MODALITAT 3: DIVULGACIÓ PER A LA CONVIVÈNCIA I LA SEGURETAT Descripció Sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat a les escoles. Ofereix Activitat. Coneixement. Formació Cost i forma de Pagament 0 euros Centres  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana - 10 -  Presencial: Reunions concertades amb les escoles Canals de Recepció  Presencial: a les escoles Objectiu de gestió  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat ATENCIÓ A LA CIUTADANIA (GUÀRDIA URBANA) Descripció Informació, orientació i gestió administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública Utilitat Tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana per a la concessió de permisos o per l’accés a informes necessaris per a tramitacions posteriors. Garantia Autoritat competent Normativa  Veure: Portal de Tràmits reguladora del Servei  Ordenances Fiscals 2018  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  LLEI 4/2003 d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya Drets i deures dels Drets: Accés, rectificació, cancel·lació i oposició a les bases on usuaris consten les seves dades http://administraciojusticia.gencat.cat/web/.content/documents/ar xius/lo15_1999lopdcp.pdf Deures: Pagament de les taxes corresponents Procediments de Targeta d'armes: gestió del servei 1. Sol·licitud permís o renovació del permís 2. Pagament taxa 3. Obtenció del permís o de la renovació del permís Accidents -Dades accident de trànsit (Dades bàsiques): 1. Sol·licitud de les dades bàsiques 2. Obtenció de les dades bàsiques Accidents -Comunicat d’accident (Informe tècnic): 1. Sol·licitud del comunicat 2. Obtenció del comunicat 3. Pagament de la taxa corresponent Informes intervenció patrulla: 1. Sol·licitud de l’informe 2. Obtenció de l’informe - 11 - Denúncies (trànsit i Ordenança municipal de convivència): 1. Sol·licitud de la denúncia 2. Recollida de la denúncia Cessió de vehicles: 1. Sol·licitud 2. Obtenció confirmació cessió del vehicle Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (Vehicles a disposició judicial i Precintes): 1. Recepció de l’ordre de retorn del vehicle 2. Recollida del vehicle Ocupació espai públic (Filmacions, mudances, grues, bastides i reserves): 1. Sol·licitud del permís 2. Aportació de la documentació requerida 3. Pagament de taxes 4. Obtenció del permís Objectes decomissats: 1. Pagament de taxes 2. Recollida de l’objecte decomissat Objectius de  Gestionar el 100% de les sol·licituds de tràmits en els terminis que gestió del servei estableix la normativa.  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts. MODALITAT 1: INFORMACIÓ I TRÀMITS DE GUÀRDIA URBANA Descripció Informació, orientació i gestió de la part administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública. Ofereix Document. Segons el tràmit a realitzar:  Permís i renovació del permís per transportar i utilitzar les armes de tipus A i B de la 4a categoria (armes accionades per aire o un altre gas comprimit)  Informe bàsic de la intervenció de patrulla de GUB en un accident amb ferits  Informe intern de GUB elaborat per la patrulla que ha intervingut a l’accident, on consta tota la informació de les parts implicades i la possible causa de l’accident.  Informes relatius a les actuacions de patrulles de GUB en casos de caigudes, contaminació acústica, molèsties veïnals, accidents sense ferits ...  Denúncies de circulació imposades a la ciutat de Barcelona, tant d’estacionament com de moviment  Denúncies de l’Ordenança de mesures per a fomentar la convivència ciutadana a l’espai públic de Barcelona - 12 -  Acta de renúncia al vehicle (cotxe, moto, ciclomotor, camió) a favor de l’Ajuntament per al seu posterior desballestament  Ordre de recuperació, arran l’ordre judicial, del vehicle ingressats als dipòsits municipals per intervenció de les patrulles de GUB i Mossos d’Esquadra i posats a disposició judicial fins al seu lliurament final (titular o d’altres)  Ordre de recuperació, arran de l’ordre de des precinte per part de l’entitat que va ordenar el precinte, del vehicle ingressat al dipòsit municipal  Permís per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal per rodar pel·lícules, espots publicitaris o realitzar sessions fotogràfiques  Permís per la instal·lació a la via pública de vehicles de mudances, grues, muntatge i desmuntatge de bastides, en part o totalitat de la calçada o vorera  Ordre de recuperació dels objectes intervinguts a la via pública per les patrulles de la GUB degut a l’incompliment de les Ordenances Municipals Cost i forma Targeta armes: 24,89 € (permís o renovació). Veure tràmit. de Pagament Accidents. Veure tràmit.  Dades accident de trànsit (Dades bàsiques):0 euros  Comunicat d’accident (Informe tècnic): 88,71 € (sol·licitud presencial de la persona) o bé 76,03 € (sol·licitud de l’empresa asseguradora a través de la web) + 3,12 € x foto sol·licitada Informes intervenció patrulla: 0 euros. Veure tràmit. Denúncies (trànsit i ordenança municipal de convivència): 0 euros Cessió de vehicles: 0 euros. Veure tràmit. Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (precintes i vehicles a disposició judicial): 0 euros. Veure tràmit. Ocupació espai públic. Veure tràmit:  Filmacions: 86,31 €/sol·licitud (Tràmit). Aquesta taxa està actualment en procés per a reduir-la a 38,36€ + 593,78 €/localització (ocupació via pública en el cas de rodatge) o 332,72 €/localització (ocupació via pública en el cas de sessions fotogràfiques)  Mudances, grues, bastides i reserves: 86,31 € /sol·licitud (Tràmit). Aquesta taxa està actualment en procés per a reduir-la a 38,36€ + 3 €/m2 /jornada (ocupació via pública)  Podes: 0 euros Objectes decomissats: 194,52 €/comís (recollida de l’objecte). Veure tràmit. Totes les taxes, s'ingressen en compte bancari segons full de liquidació o d'autoliquidació. Centres Tots els tràmits es poden realitzar a l'Oficina d’Informació i Tràmits de la Prestadors Guàrdia Urbana - 13 - En els tràmits de vehicles ingressats en dipòsits municipals, també presta el servei l'empresa municipal Barcelona Serveis Municipals (B:SM), mitjançant els dipòsits municipals de vehicles detallats. I el tràmit de cessió de vehicles també el presten les Unitats Territorials de la GUB.  Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Dipòsit municipal Badajoz  Dipòsit municipal Sant Genís-Vall d’Hebron  Dipòsit municipal Joan Miró  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició Targeta armes. Veure tràmit.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Accidents.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Presencial: en oficines OAC  Telemàtic: al Portal de Tràmits, obligat per a les empreses d’assegurances. Telemàticament. Informes intervenció patrulla  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Presencial: en oficines OAC  Telemàtic: Veure tràmit Denúncies (Trànsit o Ordenança municipal de convivència).  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Cessió de vehicles. Veure tràmit.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (Vehicles a disposició judicial i Precintes). Veure tràmit.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Presencial: als Centres Prestadors tipus dipòsit municipal de vehicles Ocupació espai públic - Filmacions.  Telemàtic: Veure tràmit. Actualment només empreses Ocupació espai públic - Mudances, grues, bastides i reserves.  Telemàtic: Veure tràmit - 14 - Objectes decomissats. Veure tràmit  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Canals de Gestió  Presencial: a l'Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Presencial: als punts de registre de l'Ajuntament de Barcelona a través d’instància. Canals de Targeta armes. Recepció  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Accidents. Informes intervenció patrulla.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Telemàtic: al compte de correu electrònic del sol·licitant  Correu postal: correu ordinari a l'adreça del sol·licitant Denúncies.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Cessió de vehicles.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Ocupació espai públic:  Telemàtic: al compte de correu electrònic del sol·licitant Objectes decomissats  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Objectiu de gestió  Gestionar el 100% de les sol·licituds de tràmits en els terminis que estableix la normativa. MODALITAT 2: OFICINA DE RECEPCIÓ DE DENÚNCIES Descripció Atenció a les denúncies dels ciutadans en els cassos recollits en el Conveni marc de coordinació i col·laboració en matèria de Seguretat pública i policia entre el Departament d’Interior de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Atendre les denúncies dels ciutadans de les següents tipologies:  Pèrdues de documentació / objectes  Furts, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo  Danys, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo  Robatoris amb força/furts en interior de vehicles, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo. Ofereix Atenció. Atenció a la denúncia Cost i forma de Pagament 0 euros Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant - 15 - Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí  Oficina conjunta de recollida de denúncies GUB-PGME Canals de Petició  Presencial: als Centres Prestadors Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors Canals de Recepció  Presencial: als Centres Prestadors Objectiu de gestió  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts - 16 - ANNEXOS CENTRES PRESTADORS Data actualització: 10/12/2018 UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE CIUTAT VELLA Adreça La Rambla, 43, baixos, 08002 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932562430 Correu electrònic / Web gu_ut01@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 59, 91, V13 Metro: L3-Liceu Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE L'EIXAMPLE Adreça c. Nàpols, 62, 08019 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932562330 Correu electrònic / Web gu_ut02@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 39, 51, H16, 54 Metro: L1-Arc de Triomf Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària - 17 -  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANTS- MONTJUÏC Adreça C Guàrdia Urbana, 2, 08004 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfons / Fax 092 / 932915008 Correu electrònic / Web gu_ut03@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 55, 121, 13, 150 Metro: L3-Poble Sec, L1, L3, L8-Pl. Espanya FGC: FGC-Pl. Espanya Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE LES CORTS Adreça C Les Corts, 25, 08028 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932914980 Correu electrònic / Web gu_ut04@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 5, 59, 70, 75, V3, 6, 7, 33, 34, 63, 66, 67, 78 Metro: L3-Maria Cristina/Les Corts Tramvia: T1, T2, T3-Maria Cristina - 18 - Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SARRIÀ- SANT GERVASI Adreça Av. J Vicens Foix, 55, 08034 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932914353 Correu electrònic / Web gu_ut05@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 130, V3, 68, 75, H4 FGC: Reina Elisenda Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE GRÀCIA Adreça Av. Vallcarca, 205, 08023 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 933264000 Correu electrònic / Web gu_ut06@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 119, 123, 124, 129, 27 - 19 - Metro: L3-Penitents Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE D'HORTA- GUINARDÓ Adreça Av Cardenal Vidal Barraquer, 47*51, 08035 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932562400 Correu electrònic / Web gu_ut07@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 45, 102, V21 Metro: L3-Montbau, L5-Horta Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE NOU BARRIS Adreça c. Marie Curie, 20, 08042 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932914848 Correu electrònic / Web gu_ut08@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h - 20 - Com arribar-hi Autobús: 47, 76, H4, 122, V27 Metro: L4-Llucmajor Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANT ANDREU Adreça c. Gran de la Sagrera, 179, 08027 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092 / 932563070 Correu electrònic / Web gu_ut09@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h Com arribar-hi Autobús: 26, 34, 36, 40, 126, H8 Metro: L9N-L10- Onze de Setembre Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANT MARTÍ Adreça c. Espronceda, 146-152, 08018 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 092/932562850 Correu electrònic / Web gu_ut010@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h. Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h - 21 - Com arribar-hi Autobús: 7, 40, 42, V27 Metro: L4-Selva de Mar Tramvia: T4-Fluvià Modalitats de Servei  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT D’INVESTIGACIÓ I PREVENCIÓ DE L’ACCIDENTALITAT (UIPA) Adreça C. A, 97 (Zona Franca), 08040 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 256 31 44 Correu electrònic / Web gu_uipa@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic De dilluns a divendres (a la Oficina d’informació i tràmits) De 09:00h a 14:00h (a la Oficina d’informació i tràmits) Com arribar-hi Autobús: 21, 23, H16, V3 Descripció Reforçar el coneixement en la investigació i instrucció d’atestats per accidents i delictes contra la seguretat viària. Modalitats de Servei  Prevenció de la seguretat viària UNITAT CENTRAL DE TRÀNSIT (UCT) Adreça C. A, 97 ( Zona Franca), 08040 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 256 31 79 Correu electrònic / Web gu_transports@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Tràmits administratius: dies laborables de dilluns a divendres. De 08:00h a 14.00h Com arribar-hi Autobús: 21, 23, H16, V3 Modalitats de Servei  Ordenació i Regulació del trànsit. - 22 - DIPÒSIT MUNICIPAL BADAJOZ Adreça C/ Badajoz, 168 (entre Bolívia i Av. Diagonal), 08018 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 328 49 50 Correu electrònic / Web badajoz@bsmsa.cat / http://www.gruabcn.cat Atenció al públic Tot l'any. De 00:00h a 24:00h. Com arribar-hi Autobús: 7, 92, 192, N7 Metro: L1 Glòries Tramvia: T4 Ca l’Aranyó Modalitats de Servei  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana DIPÒSIT MUNICIPAL SANT GENÍS-VALL D’HEBRON Adreça Pg. de la Vall d'Hebron 138-160, 08035 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 428 06 98 Correu electrònic / Web sgenis@bsmsa.cat / http://www.gruabcn.cat Atenció al públic Tot l'any. De 00:00h a 24:00h. Com arribar-hi Autobús: 27, 60, 73, 76, 119, 185, B19, V15, V21, N4 Metro: L-3 i L-5 (parada: Vall d'Hebron) Modalitats de Servei  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana DIPÒSIT MUNICIPAL JOAN MIRÓ Adreça C/Tarragona (entre Consell de Cent i Diputació), 08015 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 93 423 05 70 Correu electrònic / Web miro@bsmsa.cat / http://www.gruabcn.cat Atenció al públic Tot l'any. De 00:00h a 24:00h. Com arribar-hi Autobús: 27, 46, 109, 115, 150, V7, CJ, N0, N1, N2, N13, N14, N15, N16, N17 Metro: L-1 (Espanya), L-3 (Tarragona), L-8 (Espanya) - 23 - FGC: (Estació Espanya) línies R5-R6-L8-S4-S7-S8- S33 Modalitats de Servei  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana OFICINA D’INFORMACIÓ I TRÀMITS DE LA GUÀRDIA URBANA Adreça C/ Guàrdia Urbana, 3, 08004 Barcelona Veure ubicació aquí Correu electrònic / Web http://www.bcn.cat/cgi- bin/ctveure_eq.pl?id=1264093702&SIPAC=19970000458&v=TRAM Atenció al públic De dilluns a divendres. De 09:00h a 14:00h. Com arribar-hi Autobús: 55, 121, 13, 150 Metro: L3-Poble Sec, L1,L3,L8-Pl. Espanya FGC: FGC-Pl. Espanya Modalitats de Servei  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana OFICINA CONJUNTA DE RECOLLIDA DE DENÚNCIES GUB-PGME Adreça C/ Joan de Borbó, 32, 08003 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932565480 Correu electrònic / Web gu_platges@bcn.cat / www.bcn.cat/guardiaurbana Atenció al públic Tots els dies. Horari d'hivern (1 d’octubre a 31 de maig): De 09:00h a 21:00h Horari d'estiu (1 de juny a 30 de setembre): De 00:00h a 24:00h Com arribar-hi Autobús: 35, 45, 59, V15 Metro: L4-Barceloneta Descripció En aquest espai, els agents atenen peticions, consultes i denúncies adreçades als Mossos d'Esquadra o a la Guàrdia Urbana indistintament. Instal·lacions L'espai, de 684 metres quadrats, acull un servei de recepció de denúncies i la Unitat de Platges de la Guàrdia Urbana. Modalitats de Servei  Oficina de recepció de denúncies - 24 -