BUTLLETÍ INFORMATIU DELS MERCATS MUNICIPALS DE BARCELONA - 1r TRIMESTRE DE 2018 • NÚM. 58 infomercats.somdemercat.cat MOLT MÉS QUE ALIMENTS AL MERCAT! mercatsbcn.cat 2 OPINIÓ INFOMERCATS PASSAT I PRESENT ALS MERCATS: la digitalització arriba a “la plaça” de tota la vida AGUSTÍ COLOMRegidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona n any més ja han passat en un entorn ple de xarxes socials en tenen molt, sí, però també obre comprar des de qualsevol lloc. És U les festes de Nadal –i els i de tecnologia, aquest espai per un nou camí en la relació entre el cas del Mercat de Sant Gervasi mercats i han fet l’agost! Un a connectar, per crear una relació paradistes i clients, una nova línia o el de Lesseps, entre d’altres, que cop païdes les gambes, el de confiança amb els paradistes de comunicació de la qual no hem a través d’una app de l’start-up tortell, l’escudella, els torrons, les i per trobar-se i conèixer-se amb disposat fins ara. Manzaning han creat nous sistemes neules, i la compra de regals, toca el veïnat és fonamental. Però no de compra a través del mòbil, o fixar-nos en aquest 2018 que tot s’ha d’oblidar que la digitalització Aquest no és l’únic exemple que MENTRE SEGUEIXEN TENINT just encetem. és a l’ordre del dia, i és una eina demostra que la digitalització UN PAPER SOCIALITZADOR, ELS a la qual ens hem d’agafar amb ha arribat als nostres mercats I per a aquest any nou els mercats força per seguir-nos adaptant a municipals. Instagram, Facebook, MERCATS INNOVEN I S’APUNTEN A també tenen uns propòsits ben les necessitats d’una clientela cada Twitter. Les xarxes socials són també LA DIGITALIZACIÓ clars a seguir: continuar innovant vegada més diversa. un recurs que molts equipaments, i el cas del Mercat del Ninot, que de la mà de les noves tecnologies fins i tot moltes parades i paradistes, actualment està en fase d’una prova per adaptar-se als nous temps i ELS MERCATS S’ADAPTEN A han començat a fer servir per pilot amb la plataforma Ulabox, sobretot a les noves generacions LES NOVES GENERACIONS DE difondre les seves activitats, que permetrà fer la comanda des de clients; ressaltar el tracte proper, CLIENTS UTILITZANT LES NOVES notícies o fins i tot compartir els de diversos dispositius i rebre-la a el paper d’element social, aquest TECNOLOGIES. seus productes estrella. domicili en 24 hores. tu a tu que tant els caracteritza i els diferencia de grans superfícies; Ja hi ha mercats –com el de la Es tracta d’ampliar horitzons, Així doncs, per a aquest 2018, seguir apostant per la qualitat i la Mercè, el de Montserrat, Santa d’arribar a ciutadania jove que desitgem que els mercats segueixen proximitat en els seus productes. Caterina o l’Estrella, per exemple- conviu molt estretament amb sent les places socialitzadores de que fan servir l’aplicació de aquestes noves tecnologies parlant tota la vida. Però també que se El paper social dels mercats segueix WhatsApp, tan utilitzada per el seu mateix llenguatge. A més, ja segueixin adaptant, com estan fent sent la seva ànima, i un dels pilars gran part de la ciutadania, per podem parlar de compra on line als fins el moment, als nous temps, als del comerç de proximitat de la gestionar i centralitzar les seves nostres mercats, ja que alguns d’ells nous clients i a les noves tecnologies, ciutat. L’”anar a la plaça” de tota la comandes. Es tracta d’una manera han creat aliances amb diverses per continuar sent un referent de vida és avui més important que mai: d’estalviar temps als clients que no plataformes que permeten al client gestió innovadora a la ciutat. ‘HEM D’ANAR LOLI FIBLA, dinamitzadora al Mercat de la Mercè CRÈDITS INCLOENT LES LES NOVES TECNOLOGIES SÓN Jo, abans de ser dinamitzadora, L’EINA PERFECTA PER ARRIBAR vaig estar més de 10 anys a atenció TECNOLOGIES A LES NOVES GENERACIONS DE al client, el que em va fer copsar President Ahustí Colom Vicepresident CLIENTS I CLIENTES QUE, SI NO, diverses necessitats. Vam veure que EN TOT ALLÒ NO ANIRIEN AL MERCAT. havíem de trobar una nova franja Gerent Màxim López d’edat i de clients i vam pensar que QUE FEM’ Des que vam començar les la tecnologia era l’eina perfecta. Hi Comitè de Direcció Francisco Collados comandes via Whatsapp, hem pujat ha molta gent que no ha vingut mai (Director d’Administració General), Manel La tecnologia avança dia a dia, el que entre un 40% i un 50% les comandes al mercat, sobretot la gent jove, i Armengol (Cap del Departament Jurídic), implica que sorgeixin noves formes del servei a domicili, així que sembla en aquest cas, les tecnologies ens Pere X. Sirvent (Director de Mercats i de comunicar-se a la societat. Al que ha estat una molt bona iniciativa. permeten arribar-hi. El Whatsapp Projectes Estratègics), Joan Manuel Llopis Mercat de la Mercè vam veure que el Ha tingut molt bona rebuda per part és la manera més fàcil actualment de (Director de Serveis Tècnics), Genís Arnàs fet d’implantar les noves tecnologies dels clients, sobretot, per la gent a comunicar-se de forma immediata i (Cap del Departament de Mercats), Òscar a les nostres vides ens permetria partir de 35 anys que per l’horari des de qualsevol lloc. Martín (Cap d’Innovació, Comunicació i arribar a una franja de gent a la que laboral no poden venir al matí, gent Projectes Estratègics) prèviament no arribàvem, i la veritat que ja coneix les parades i el gènere De cara al futur, penso que el mercat és que va ser un encert! del mercat... aquest servei els hi va ha d’avançar, no ens podem quedar Edita Departament de Comunicació de perfecte, ja que no els cal venir al estancats! El comerç en general AMB LES COMANDES PER l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona mercat! evoluciona, i hem d’anar incloent les WHATSAPP LES VENDES A DOMICILI tecnologies a poc a poc en tot allò H AN AUGMENTAT EL 50%.Coordinació de continguts Clara Pedret, que fem. Cèlia Muns, Angi Romero, Elisenda Fa més de 13 anys que comptem amb Capdevila i Laura Ruiz el servei a domicili al mercat i des de fa gairebé un any que els clients Producció de continguts Antena Local que ho desitgin poden fer la seva comanda per Whatsapp. El client ens Edició de fotografia Montse G. Lera envia un missatge a través d’aquesta aplicació -prèviament nosaltres ja Disseny i maquetació Carles G. Sánchez tenim les seves dades- i ens fa la “llista de la compra”. És a dir, ens Correcció Jofre Sáez apunta el producte que vol i la parada corresponent. Llavors, nosaltres som Impressió Agpograf SL els responsables de fer arribar la sol•licitud a les respectives parades Dipòsit legal B-13750-2012vvvvvv i des d’allà preparen la comanda perquè els serveis d’enviament ho facin arribar al domicili del client. AJUNTAMENT DE BARCELONA somdemercat.cat ACTUALITAT 3 LOS MERCADOS, LA GUERRA DE LES GALÀXIES LOS TEMPLOS DE LA COCINA ATERRA ALS ENCANTS Stormtroopers al Mercat dels Encants · IMMB Són les quatre de la tarda i al mercat dels Encants s’hi els personatges de la saga de la Guerra de les Galàxies cou alguna cosa. Nens i nenes, grans i petits, s’aglutinen van apareixent, els espectadors s’hi llancen al damunt a la porta d’entrada, la que queda més a prop de la plaça per fer’s-hi fotos. EDUARDO MUR de les Glòries. Alguns, distrets i comprant dins el mercat, fotògraf ni tan sols intueixen el que està a punt de passar: en Els més menuts, alguns disfressats de Darth Vader o Hola vecinos! Soy Eduardo y estoy breus moments arribaran els jedis, les forces del mal, de Princesa Leia, s’acosten al petit R2D2 o a l’enorme completamente enamorado de Barcelona. Chewbacca, Han Solo i fins i tot el mateix Darth Vader. Chewbacca, que sobresurt per damunt dels caps de Me encantan los detalles y curiosidades tots els seus companys. Els saluden, s’hi fan fotos, relacionadas con nuestra ciudad, descubrirla DELS MÉS MENUTS AL MÉS GRANS ESPERAVEN AMB simulen lluites d’espases làser. y compartirla dando rienda suelta a otra GANES QUE TOTS ELS PERSONATGES DE LA GUERRA de mis pasiones: la fotografía. Bajo el DE LES GALÀXIES ARRIBESSIN ALS ENCANTS. Aviat els stormtroopers senten la crida del seu pseudónimo @barcelonacitizen podéis ver comandant i es posen en formació. Rere les forces del mi trabajo publicado principalmente en Uns minuts més tard els comencem a veure: espases mal, els jedis, la Princesa Leia i algun Ewok també es Instagram. làser en mà, alguns amb banyes, alguns amb capes, posen en fila. De seguida començarà la desfilada de la alguns amb màscares. Comença EncantsWars, episodi Guerra de les Galàxies al voltant del mercat. Mi relación con la cocina y los que considero IV –és a dir, la quarta edició de l’esdeveniment. Mentre sus templos -los mercados-, llegó con la CHEWBACCA, R2D2, LUKE I ANAKIN SKYWALKER, entrada de la treintena y una mudanza de LA PRINCESA LEIA, ELS STORMTROOPERS I EL taller que me llevo a explorar el mercado MATEIX DARTH VADER ES VAN PASSEJAR PELS de Nuestra Señora de Montserrat (sobre la ENCANTSWARS, EPISODI IV. Ronda de Dalt). Y es que yo era un chico de pescado sin espinas. Que penita daba... En realitat, al mercat ja feia una setmaneta que s’hi Oiga! podia intuir que la saga de George Lucas s’estava apoderant de l’espai: en una de les seves sales, una gran exposició d’aquestes pel•lícules feia dies que MI INOCENCIA SE TRUNCÓ EL DÍA QUE atreia l’atenció dels visitants. DESCUBRÍ QUE NOS LLAMAN GUAPOS A TODOS PERO SEGUÍ YENDO AL MERCADO. S’acaba la desfilada quan ja pràcticament és de nit. Però els sabres làser brillen en la foscor i encara Aunque comencé explorando en profundidad podem veure lluites de colors fluorescents mentre la parada de la comida precocinada y la de ens allunyem d’aquesta espectacular edició dels los frutos secos, no tardé en adentrarme EncantsWars. en las profundidades del mercado cuando, R2D2 als EncantsWars, episodi IV · IMMB al grito de: ¿!Qué te pongo, guapo!?, unas simpáticas pescaderas consiguieron que un vanidoso comiera pescado día sí y día RETALLS D’HISTÒRIA también durante un año. S’acosta Carnestoltes, una festa que ja fa temps que se celebra als mercats, com ens demostres aquestes paradistes de Lesseps Y aunque mi inocencia se truncó el día que descubrí que nos llamaban guapos a todos, nunca he perdido el gusto que allí gané por el pescado ni tampoco la pasión por nuestra gastronomía más tradicional. Años más tarde me atrevería cocinando día a día con la firme intención de amortizar una TMX (ThermoMIX). Y una vez más, mi mejor aliado también sería un mercado y los consejos que recibí de los profesionales que día a día, le dan vida. Si, como yo, algún día decides explorar el lado más sabroso de nuestra historia y buscas los mejores productos frescos, no dudes en empezar el camino por los mercados que aún sobreviven en nuestra ciudad. EDUARDO MUR Fotògraf @barcelonacitizen barcelonacitzen.com PARTICIPA! SI TENS IMATGES ANTIGUES DEL TEU MERCAT I/O DE LA TEVA PARADA, ENS LES POTS FER ARRIBAR AMB UNA DESCRIPCIÓ BREU I AMB LA DATA EN QUÈ ES VA FER LA FOTOGRAFIA PER CORREU ELECTRÒNIC A: MERCATSBCN@MERCATSBCN.CAT Imatge del l’arxiu fotogràfic del propi mercat SAPS QUÈ? HI HA 522 ESTABLIMENTS EN ELS 4 MERCATS NO ALIMENTARIS: ENCANTS I DOMINICAL DE SANT ANTONI, ELS ENCANTS I LES RAMBLES. LES FLORS DE LES RAMBLES HI SÓN DES DE FA MÉS DE 200 ANYS ELS ENCANTS TÉ 101 BOTIGUES; I ARA N’HI HA 16 ESTABLIMENTS. 161 PARADES I 39 SUBHASTA. NTÀRIE S E DES NO ALIM TACIÓ. 24 PARA EN4 CATS D’AL IM TERIORS DEL S 32 MER S PARADES E X EN LE OCUPEN 4.107 m2. MERCATS EL DOMINICAL DE SANT ANTONI, , ESPECIALITZAT EN LLIBRES, CROM OS FIRA MÚSICA, CINEMA I VIDEOJOCS, ÉS LA D’AQUEST TIPUS MÉS GRAN D’EUR OPA. 6 ACTIVITATS INFOMERCATS ELS MERCATS MOSTREN LA SEVA VESSANT SOLIDÀRIA ls mercats de Barcelona han estat des de sempre escenari de diverses Ec ampanyes de responsabilitat social. Aquests últims mesos, han estat varis els que han participat en diferents iniciatives. N’hi ha algunes que es repeteixen. Aquest any ha arribat la campanya Bolígraf solidari, promoguda per la Fundació Disgrup, als mercats de Barcelona. Els voluntaris de la Fundació van estar el passat 29 i 30 d’octubre al Mercat del Ninot i el 10 i 11 de novembre al Mercat de la Concepció. Anteriorment, la Campanya Bolígraf Solidari ja l’havíem pogut veure a diferents localitzacions de Barcelona. La campanya consisteix en la venda de bolígrafs al preu d’1 euro, per contribuir a la millora de les condicions de vida de persones amb discapacitat. Durant els últims mesos aquesta campanya, a part dels Mercats del del Ninot i de la Concepció, també s’ha fet al Mercat de Sants. Amics de la Llar, que també ha estat present en diversos mercats, és una fundació sense ànim de lucre amb l’objectiu de connectar estudiants amb gent gran que vol companyia. És a dir, Amics de la Llar, ofereix allotjament a joves a canvi de companyia a persones grans que demanen no estar soles, sobretot a les nits. ANTIMASCLISME, RECAPTE SOLIDARI D’ALIMENTS, FONS PER A INVESTIGACIÓ EN MALALTIES... ELS MERCATS SOM SOLIDARIS! Aliments recollits als mercats al Gran Recapte · IMMB En la mateixa línia que l’anterior, Mercats de Barcelona ha participat en la iniciativa També en aquesta línia, el Mercat de la Trinitat Nova, es va sumar a aquesta Llibre solidari: L’objectiu d’aquesta campanya és la d’ajudar a persones grans campanya en un acte on van participar personalitats del món del cinema, el amb mancances econòmiques. D’aquesta manera, aquesta iniciativa ha participat teatre i la comunicació. La iniciativa va consistir en fer una fotografia a tots en diversos mercats venent llibres amb el propòsit d’ajudar a gent gran que ho els participants amb un cartell facilitat per l’Associació de Comerciants de la necessita. Trinitat Nova per mostrar el rebuig a la violència masclista. L’associació Fundació Diabetis Zero té com a objectiu recol•lectar fons per la CADA ANY ELS MERCATS DE BARCELONA SE SUMEN A DIVERSES investigació de la diabetis. Han estat diverses vegades instal•lats als Mercats de INICIATIVES SOLIDÀRIES I ORGANITZEN ESDEVENIMENTS ALS SEUS Barcelona, l’última vegada, el mes de novembre al Mercat de Sants. EQUIPAMENTS COL•LABORANT AMB ENTITATS SOCIALS. DURANT EL 2017 HAN PARTICIPAT EN UN TOTAL DE 73. Posa’t la gorra, iniciativa promoguda per l’AFANOC, ja és el novè any que ha col•laborat amb Mercats de Barcelona per a desenvolupar algunes accions de la El primer cap de setmana de desembre va tenir lloc el Gran Recapte d’Aliments. seva campanya contra el càncer infantil. Consisteix en una iniciativa que té com a objectiu la recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades del nostre entorn rebin El Pare Manel i diversos voluntaris de la seva Fundació van visitar el Mercat ajuda alimentària. Aquesta campanya també serveix per donar a conèixer la de Montserrat per recol•lectar fons mitjançant la venda d’unes bosses de roba situació que travessa aquest grup arran de la crisi econòmica. dissenyades per ells mateixos. La Fundació Pare Manel és una institució sense ànim de lucre, arrelada als barris de Verdum i Roquetes de Barcelona, que desenvolupa El diumenge 17 de desembre, la Marató de TV3 va dedicar la seva 26a edició i lidera projectes d’acció social i per a persones, infants, joves i famílies que estan a les malalties infeccioses greus. Diversos mercats s’han sumat a la iniciativa en situació de major vulnerabilitat. amb diferents accions. El 2 de desembre el Mercat de Lesseps va organitzar una botifarrada amb mongetes per fer un recapte per la causa. També hi va El dia 25 de novembre, Dia internacional contra la violència de gènere, al Mercat participar el Mercat de La Llibertat, que va organitzar una escudella solidària de Sagrada Família, Mercat de la Barceloneta i Mercat de Provençals s’hi van on també s’hi van recaptar fons per La Marató. instal•lar estands informatius als seus recintes i es van repartir bosses amb el lema “Construïm barris lliures de masclisme!”. Aquesta acció s’engloba dins la Campanya BCNAntimasclista promoguda per l’Ajuntament de Barcelona. NOVA CAMPANYA PER PROMOURE ELS MERCATS DE LA CIUTAT l passat mes de novembre es va iniciar una campanya amb el lema “El Ec omerç de Barcelona sona bé”, amb l’objectiu de promoure el consum als comerços i mercats de proximitat, i apropar la ciutadania al dia a dia dels paradistes i comerciants. Els paradistes i comerciants són els protagonistes de la iniciativa com a principals conductors de ritme i vitalitat als barris de la ciutat. Sota aquesta premissa, s’ha creat “la rumba del comerç”, una cançó que podeu escoltar a les nostres xarxes i que ens explica el paper que tenen els paradistes i comerciants als barris i ens aproparà a les seves històries quotidianes. Durant la campanya - que es prolongarà fins la tardor de 2018 - es duran a terme diverses accions. Entre elles, hi haurà diversos concerts de rumba als mercats, on tots aquells que ho vulguin podran assistir-hi i gaudir de la rumba del comerç tocada per diferents grups d’aquest estil musical. somdemercat.cat MERCATS A LA XARXA 7 TENDÈNCIES DIGITALS que marcaran el 2018 ls que aneu seguint les tendències en e-commerce ja haureu llegit els Als mercats ens agafa una mica més lluny, però… qui ha dit que no podem ser Epronòstics dels gurus per aquest 2018 que tot just comença. Conscients els primers en treballar amb REALITAT COMBINADA? Aquesta nova realitat és que als mercats no tots tenim temps d’estar al dia amb aquests la suma de la realitat augmentada i la realitat virtual. Aviat veurem solucions temes, des d’aquest espai a l’Infomercats sempre intentem donar-vos innovadores que uneixin aquestes tecnologies aplicades al món físic. unes pinzellades per tal d’acompanyar-vos i d’animar-vos a seguir fent la transformació digital del vostre negoci. ADAPTAR-SE A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL ÉS NECESSARI PER A QUALSEVOL NEGOCI. Al número de maig de l’Infomercats ja us vam explicar el concepte OMNICANAL on el client és el centre de tot. Ja no és al web on es busca l’experiència de Entre els clàssics, hem de seguir de ben a prop aquests tres: el Cloud Computing compra sinó que aquesta ha de ser complementària i única des de qualsevol que seguirà permetent la possibilitat de reduir costos d’infraestructura així canal d’accés: web, físic, mòbil... com agilitzar l’escalat i el desplegament dels comerços a la xarxa; l’Internet de les Coses on tot està connectat: sensors, dispositius, aplicacions… Tot! i INNOVAR CADA VEGADA ÉS MÉS FÀCIL GRÀCIES A L’EVOLUCIÓ DE LES l’Analytics per poder aconseguir una millor presa de decisions, de forma més NOVES TECNOLOGIES. objectiva i ràpida. El BLOCKCHAIN o la tecnologia de la confiança és el nou paradigma que Saber adaptar-se a la transformació digital és absolutament obligatori per a canviarà molts models de negoci tal i com els coneixem avui. Més seguretat qualsevol negoci i és per això que hem d’estar atents a les noves solucions i a les en les transaccions i en la traçabilitat de qualsevol procés. Es posarà en risc la tendències que marcaran la innovació, per seguir creixent en la transformació figura de l’intermediari? digital en la que estem immersos. Donem el pas plegats? Una de les grans tendències d’aquest any també serà el MACHINE LEARNING i la INTELIGÈNCIA ARTIFICIAL. La implementació de solucions que aprenguin, evolucionin i potencialment actuïn de manera autònoma, comunicant-se amb els clients segons les seves necessitats, cerques i compres donarà pas a la creació de noves formes de comunicació i de negoci. Les novetats a: EL REMÀRQUETING FACEBOOK, INSTAGRAM per optimitzar la nostra I WHATSAPP estratègia en línea FACEBOOK: La seva aposta a llarg termini és emancipar-se del telèfon mòbil i Què és el remàrqueting? Segons Google: “el remàrqueting permet mostrar dels ordinadors, a través de la realitat virtual. anuncis als usuaris que hagin visitat el nostre web o hagin fet servir la nostra app mòbil. Per exemple, quan els usuaris surten del nostre web sense haver INSTAGRAM: L’objectiu és seguir captant aquesta audiència jove que encara fa comprat res, el remàrqueting ajuda a tornar a connectar amb ells mostrant-los servir Snapchat per explicar micro-històries. anuncis rellevants als seus dispositius”. WHATSAPP: Convidar a algú a un grup mitjançant un enllaç o codi QR, cosa que Vols saber-ne més? Consulta el nostre blog infomercats.somdemercat.cat ja es pot fer amb iOS, s’implementarà a Android. La idea és interessant ja que I si tens dubtes sobre estratègies digitals o e-commerce ens pots contactar a permet sumar a la conversa a una persona que no figura entre els contactes. digital@mercatsbcn.cat LES MILLORS SEGUEIX-NOS IMATGES DELS @MERCATSBCN A ! 549 9 549 27 279 17 “PORTEM QUATRE GENERACIONS DE CAROLINES DE LA FAMÍLIA A LA RAMBLA” a història de la Carolina Pallés està lligada a les flors i molt bonic. “Ens aixequem cada dia molt aviat per anar a CAROLINA PALLÉS L Mercat a la seva família. Ella, juntament amb la seva germana, comprar les flors, posteriorment muntem la parada i els rams i de les Florsgestiona actualment la floristeria que la seva àvia va per últim ho entreguem al client”. Ens diu que “quan ho estàs adquirir l’any 1888, durant la Primera Exposició Universal comprant ja t’imagines com quedarà; quan ho estàs muntant Gairebé 130 anys d’història a la ciutat. “Abans d’això, la meva besàvia ja venia flors, però gaudeixes molt del treball manual i quan ho entregues al client, determinen la trajectòria, la en mercats ambulants”, ens explica la Carolina. “Som quatre la sensació de veure que li agrada és immillorable, no deixa de dedicació i els coneixements generacions de floristes a la meva família que hem estat al ser que plantes i crees una il•lusió”. que han anat passant de mateix lloc de les Rambles, sempre amb una Carolina al pares i mares a fills i filles capdavant: la meva besàvia, la meva àvia, la mare i jo”. “Les flors es regalen des del moment que neixes, fins al a ‘Flors Carolina’. Al cor de moment que faltes. Moments molt feliços i moments molt Barcelona, a les parades A la Carolina ja de ben petita l’apassionaven les flors. Cada tristos. Però entre aquest període, que és la vida, la flor sempre de les Rambles del Mercat tarda, al sortir de l’escola, la seva àvia les anava a buscar –a ens acompanya”, afirma. La Carolina se sent en tot moment de La Boqueria, hi podem ella i a la seva germana- i les portava a passar la tarda a la una privilegiada de treballar amb flors, ja que amb una flor es trobar tot tipus de flors floristeria. A més, sempre que podia, els dies que tenia festa, poden transmetre molts sentiments i admet que el que més i magnífiques creacions s’aixecava de matinada per acompanyar el seu pare a buscar li agrada de la seva feina “és poder fer feliç als altres a través florals. les flors a Mercabarna. “Ens agradava observar com preparava d’una flor”. els rams, aprendre d’ell. De mica en mica ens hi vam anar Segur que tots els clients i involucrant fins que va arribar un moment que ja érem dins”. Flors Carolina és una parada amb molta història, sempre ha clientes de la parada troben estat molt concorreguda. Per allà hi van passar diversos artistes el que la Carolina busca El més important de tot, ens explica la Carolina, “és que totes i intel•lectuals de l’època com Federico García Lorca, Salvador del seu producte final: aquestes coses han anat sortint de manera natural. Que la Dalí o el Doctor Fleming. D’aquest últim, la Carolina ens parla transmetre felicitat als altres meva germana i jo haguem continuat amb la floristeria mai ha d’una famosa fotografia on la seva àvia li està donant un ram regalant una flor. estat una obligació. Les coses que són obligatòries mai van de roses que ella mateixa havia preparat, “és una fotografia bé, però les que surten del cor són realment una altra història, amb molta força, actualment està penjada a l’Hospital del Mar”. funcionen”. Sempre que parla de la seva àvia ho fa amb molta admiració: “avui en dia una dona pot ser el que es proposi, però en aquells La parada és un espectacle de colors i olors, i la Carolina ens temps no. La meva àvia va ser molt lluitadora”. explica que per a ella, el seu és un ofici dur però a la vegada NO ET PERDIS aquests i altres temes d’actualitat, al nostre web de l’Institut de Mercats www.somdemercat.cat! COMENCEN LES L’INSTITUT DE MERCATS MUNICIPALS OBRES DEL MERCAT PROVISIONAL DE DE BARCELONA (IMMB) L’ABACERIA ES TRASLLADA! ENS PODEU TROBAR AL CARRER GRAN DE SANT ANDREU, 200. ELS MERCATS NO US PERDEU EL PROPER INFOMERCATS! PUGEN AL CARRO DE LA COMPRA EN LÍNEA mercatsbcn.cat twitter.com/mercatsBCN facebook.com/mercatsbarcelona instagram.com/mercatsbcn