GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Disposicions generals – Decrets de l'Alcaldia DECRET D'ALCALDIA S/D/2019-508 d'establiment dels serveis mínims d'aplicació durant la vaga convocada pel dia 8 de març de 2019. Decret. Atesa la convocatòria de vaga general formulada per Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CCOO), Unió General de Treballadors de Catalunya (UGT), Confederació General del Treball de Catalunya (CGT), Federació Local de Sindicats de Barcelona de la Confederació General del Treball (CGT), Confederació Nacional del Treball (CNT), Confederació Intersindical, Intersindical Alternativa de Catalunya(IAC), Intersindical CSC, Sindicat Independent i Demòcrata de Treballadors de Catalunya (SINDI-CAT), Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC) i Sindicat de Comissions de Base (co.bas), Alternativa Sindical de Treballadors (AST) i Sindicat Únic de Treballadors Solidaritat Obrera (SUTSO) prevista pel dia 8 de març amb una durada de 24 hores compreses entre les 0:00 h i les 24:00 h del mateix dia 8 i vista la necessitat de cobertura de determinats serveis públics municipals per garantir els serveis considerats essencials per a la comunitat. Atès el que disposen els articles 28.2, 43 i 137 de la Constitució, l’article 10, paràgraf segon, del RDL 17/77, de 4 de març , que regula el dret de vaga, en relació amb les facultats atribuïdes a aquesta Alcaldia pels articles 21 de la Llei 7/85 reguladora de les bases de règim local, 51 de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 13 de la Carta municipal de Barcelona, Disposo, Primer. Es considera com a serveis essencials els que consten de personal destinat a la vigilància ordinària dels locals municipals i d’altres edificis públics, la custòdia i conservació dels quals correspongui a l’Ajuntament. Segon. Els serveis mínims establerts en aquest decret s’aplicaran sense perjudici del manteniment dels serveis mínims que per a la Comunitat Autònoma de Catalunya quedin establerts en el corresponent decret, especialment dels establerts per a funcions d’assistència i serveis socials i escoles bressol, així com serveis essencials de viabilitat, de subministrament, manteniment i abastament. Tercer. De forma específica per a la resta de serveis públics que presta l’Ajuntament, la situació de vaga s’entendrà condicionada al manteniment dels serveis mínims que es relacionen en el present decret. Gabinet de l’Alcaldia Dues persones, una de l’equip directiu i l’altra de suport. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Gerència Municipal Una persona de la Gerència. A cada Districte: Una persona de la Gerència. Gerència de Recursos Una persona de la Gerència. Una persona de la Direcció de Serveis Jurídics. Registre General Una persona al registre. Parc Mòbil Dos conductors/es, per a incidències. Tallers Municipals Un tècnic/a de manteniment, per a emergències. Gerència de Recursos Humans i Organització Una persona de la Gerència. Gerència de Drets Socials Dues persones de la Gerència. Urgències i emergències socials Un equip de guàrdia amb el mateix règim que en un dia festiu , format per: Un/a responsable del servei Tres tècnics/ques Un/a conductor/a Gerència de Seguretat i Prevenció Dues persones (personal no uniformat). Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament Per tal de garantir la seguretat de les persones, els edificis i les instal·lacions: Directius/ves i tècnics/ques 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Un/a Director/a del Servei. Un/a cap de la Divisió d’Operacions. Un/a cap de la Divisió de Prevenció. Un/a cap d’Unitat Territorial. Un/a responsable del Servei Sanitari. Un/a de cap de Dia. Un/a de cap de Guàrdia. Intervenció 101 personal d’intervenció. 100% del personal del Centre de Comunicacions de torn. Tres Tècnics Infermeria SPEIS. Magatzem. Una persona. Gerència de Presidència i Economia Dues persones de la Gerència. Gerència de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència . Una persona de la Gerència. Una persona de la Direcció d’Atenció al Ciutadà. Servei d’Atenció al Ciutadà Una persona per a cada Oficina d’Atenció al Ciutadà. Gerència d’Ecologia Urbana Una persona de la gerència Una persona de cada gerència adjunta Dos informadors/es-controladors/es a la Central d’Operacions. Un/a tècnic/a cap de guàrdia. Un/a tècnic/a de la Direcció de Neteja i Gestió de Residus. Un/a tècnic/a del Departament de Vialitat. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Un/a tècnic/a del Departament d’Enllumenat i Energia. Un/a tècnic/a del Direcció de Recursos (Registre). Un/a tècnic/a del Centre de Control del Trànsit. Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona Una persona de la Gerència. Institut Municipal d’Urbanisme Una persona de la Gerència. Institut Municipal de Mercats de Barcelona Una persona de la Gerència. Una persona del mercat de la Boqueria. Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona Una persona de la Gerència. Una persona a Recepció i en funcions de registre. Una persona a Informació i en col·laboració amb el contribuent. Institut BCN Esports Una persona de la Gerència. Institut de Cultura de Barcelona Una persona de la Gerència. Fundació Mies Van der Rohe Una persona de la Gerència. Institut Municipal Paisatge Urbà i Qualitat de Vida Una persona de la Gerència. Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona Una persona de la Gerència. Centre de Serveis Socials Una persona a cada Centre de Serveis Socials. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Equips d’Atenció a la Infància i Adolescència Una persona per Equip. Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida Dues persones de l’equip Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona Una persona de la Gerència. Xarxa Oficines Habitatge Una persona per Oficina d’habitatge Institut Municipal d’Educació de Barcelona Una persona de la Gerència Oficines Pl. Espanya Una persona Institut Municipal de Persones amb Discapacitat Una persona de la Gerència. Institut Municipal de Parcs i Jardins Una persona de la Gerència. Torn de matí 1 brigada de manteniment de xarxa de reg (1 xofer+1 operari) per atendre possibles fuites d’aigua o emergències de la xarxa de reg. 1 brigada de poda i recollida d’arbrat (1 responsable, 1 xofer i 2 operaris) per caigudes de branques a la via pública o emergències similars. (El servei afecta aquests dos equips restant de guàrdia i havent d’estar localitzables per actuar en cas que es produeixi una emergència, podent realitzar vaga en cas contrari). 1 persona telefonista per a la Centraleta per a l’atenció de les trucades urgents i la coordinació d’aquests equips. Torn de tarda i nit 1 persona de Patrulla de vigilància. 1 persona a les Oficines del Laberint. 1 persona de Vigilància al Viver Tres Pins. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c 1 persona de Vigilància a C.M. Serra i Martí. 1 persona de Vigilància a les Oficines Centrals (només torn de tarda). Agència de Salut Pública Administració Dues persones. Qualitat i Intervenció Ambiental Dues persones, un/a tècnic/a i l’altra de suport. Epidemiologia Dues persones, un/a tècnic/a i l’altra de suport. Laboratori Una persona a la recepció de mostres. Laboratori de Química. Un/a tècnic/a superior. Laboratori de Microbiologia. Un/a tècnic/a superior. Institut de Seguretat Alimentària. Control alimentari i Intervencions. Un/a Tècnic/a superior. Control alimentari de Mercats Centrals. Un/a tècnic/a superior (torn de nit). Un/a tècnic/a superior (torn de dia). Centre d’ acollida d’animals de companyia. Dues persones, un/a tècnic/a i l’altra de suport. Barcelona Serveis Municipals Estació d’autobusos Barcelona Nord. Un/a Operador/a de Torre Control per a cada torn de matí, tarda i nit Un /a Oficial Informació per a cada torn de matí i tarda 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Un/a Encarregat Estació per a cada torn de matí i tarda Aparcaments BSM Tres persones de suport en moto pel torn de mati. Tres persones de suport en moto pel torn de tarda. Dues persones de suport en moto pel torn de nit. Una persona de suport remot al Centre de Control de Mobilitat (CCM) per a cada torn de matí, tarda i nit. Servei de grua i dipòsits municipals 10 grues en el torn de matí, 10 en el de tarda i 3 grues en el torn de nit. En el Centre de Control de Mobilitat una persona en cada torn de treball (matí, tarda i nit). Als Dipòsits Municipals una persona en cada torn de treball (matí, tarda i nit). Parc d’Atraccions Tibidabo Quatre persones per atendre els serveis del Funicular i l’Aparcament. Parc Zoològic 1 Magatzem (matí) 1 Manteniment (tot el dia) 1 Veterinari (telèfon) 1 Capatàs de Guàrdia 3 Cuidadors Aviari (matí) 4 Cuidadors Col·lecció General (matí) 2 Cuidadors Col·lecció General (tarda) 1 Cuidador Granja (matí) 1 Cuidador Mamífers Marins (matí) 1 Cuidador Mamífers Marins (tarda) 2 Cuidadors Primats (matí) 1 Cuidador Primat (tarda) 1 Cuidador Terrari (matí) 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Informació i Comunicació de Barcelona (BTV) El personal per a mantenir l’emissió del 50% dels serveis informatius Bagursa Dues persones del departament de control d’obres. Tersa Equips d’explotació habituals i un equip de guàrdia de manteniment. Cementiris de Barcelona • Àrea d'Operacions de Cementiris(Serveis d'inhumació i d'incineració) Director/a Àrea Encarregat/da 4 Operaris/es inhumacions al Cementiri de Collserola 8 Operaris/es inhumacions al Cementiri de Montjuïc 2 Operaris/es inhumacions al Cementiri de Les Corts 2 Operaris/es inhumacions al Cementiri de Sant Andreu 2 Operaris/es inhumacions al Cementiri del Poble Nou 1 Operari/a incineracions al Cementiri de Collserola 1 Operari/a incineracions al Cementiri de Montjuïc • Àrea de Serveis de Cementiris (Servei d'atenció a les famílies) Director/a Àrea Encarregat/da 1 Assessor/a OAU en el Tanatori C/ Zamora 1 Almogàvers 1 Assessor/a OAU en el Cementiri de Les Corts 1 Assessor/a OAU en el Tanatori Ronda de Dalt 1 Assessor/a pera atenció a famílies en el crematori del Cementiri de Collserola 2 Assessors/es per atenció a famílies en el crematori del Cementiri de Montjuïc • Àrea de Serveis Jurídics (Servei de gestió administrativa i atenció a les famílies) Director/a Àrea 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Una persona administrativa pera tràmits d’inhumacions/incineracions Una persona administrativa OAU en el Cementiri de Les Corts Una persona administrativa OAU en el Tanatori C/ Zamora 1 Almogàvers Una persona administrativa OAU en el Cementiri del Poble Nou • Àrea d'Administració i Serveis Director/a Àrea 1 Responsable d’informàtica Una persona administrativa • Àrea de Comunicació i Qualitat Director/a Àrea Una persona administrativa • Àrea d'Obres i Manteniment Director/a Àrea Una persona administrativa • Àrea de Regim Jurídic i Contractació Director/a Àrea Una persona administrativa Mercabarna Manteniment i instal·lacions Un/a electricista, Un/a frigorista – calderes per torn de nit, matí i tarda. Vigilància 19 persones per cobrir els 3 torns de treball. Medi ambient-neteja Una persona. Comunicació Una persona 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de març del 2019 CSV: a684-6082-f1dd-b59c Barcelona Activa Una persona de seguretat per a cada dependència. Un/a tècnic/a de manteniment pels vivers ubicats a Llacuna i Almogàvers, i un tècnic/a per al viver ubicat a Marie Curie. La resta d’equipaments comptaran amb el Servei d’Assistència Tècnica de l’empresa encarregada del manteniment. Un tècnic informàtic. Barcelona Cicle de l’Aigua Dues persones del Cicle de l’Aigua (Clavegueram i Platges). Quart. El personal directiu o responsables de personal, hauran de vetllar per l’estricte compliment de l’obligació d’atendre els serveis essencials i els corresponents serveis mínims per part de qui els hagi de prestar. Per tant, cal que un dia abans de la vaga es demani a la plantilla el personal voluntari per a prestar aquests serveis, i en el cas que no sigui suficient han de designar i notificar qui serà el personal que prestarà els serveis essencials establerts en l’article segon. Cinquè. Tots els responsables dels diferents serveis, col·laboraran amb els responsables de personal per resoldre dificultats i incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels serveis mínims, així com l’aportació de la relació del personal que no assisteixi al lloc de treball el dies 8 de març, tota la jornada o part de la jornada, als efectes dels descomptes corresponents, garantint la prestació dels serveis necessaris per la seguretat de les persones. Sisè. La comprovació del personal que assisteixi a la vaga es farà a posteriori, atès que qui no es presenciï en el seu lloc de treball i no justifiqui aquesta absència amb qualsevol permís o llicència, es considerarà que està exercint el dret a la vaga i no percebrà les retribucions corresponents. Barcelona, 6 de març de 2019. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007