Ref:CG 11/19 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 21 de març de 2019 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de la Ima. Sra. Tinenta d’Alcaldia, Janet Sanz Cid en substitució de l’Excma. Sra. Alcaldessa Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Agustí Colom Cabau, Laura Pérez Castaño i Mercedes Vidal Lago, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència, els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/es d’Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, Laia Ortiz Castellví, Jaume Asens Llodrà i els Ims. Srs. Regidors Josep Ma. Montaner Martorell i Eloi Badia Casas. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les deu hores. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 14 de març de 2019, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNICA la resolució següent: ÀREA D'ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS Ünica.- IMI (19000013) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona, de 5 de març de 2019, que INICIA mitjançant procediment obert, tramitació ordinària, regulació harmonitzada, el procediment de licitació, per a l’adjudicació del contracte de serveis informàtics de disseny funcional, gestió del canvi, disseny tècnic i construcció de la tramitació electrònica de llicències d’activitats sobre eLlicències de l’Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (3 Lots), per un pressupost total de licitació de 2.258.481,13 euros (IVA inclòs), amb un valor estimat de 2.239.815,99 euros (IVA exclòs) i un termini màxim d’execució de 30 mesos. b) Informes Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 14: 22 C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS 1.- (699/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Pau Herrero Carenys (mat. 25499) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Caporal C1 SPEIS (codi lloc: 18FC1CICD04), i adscrit al Parc de Sant Andreu de la Gerència de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya amb una dedicació de 87 hores en l’any 2018. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30 d'abril de 2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (836/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Miquel Tersa Prats (mat. 26435) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Bomber C1 SPEIS (codi lloc: 16FC1BIBA03), i adscrit al Parc de Llevant de la Gerència Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya amb una dedicació de 77 hores en l’any 2018. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 2 14: 22 presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30 d'abril de 2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (859/2018) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Daniel Morera Schultes (mat. 76911) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí amb la categoria professional d’Auxiliar Administratiu, amb destinació al Departament de Control i Avaluació de Neteja de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball d’Auxiliar Administratiu (14FC2BIBA01), i l’activitat privada per compte propi de traducció de manuals de jocs de rol. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (144/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Jofre Céspedes Sanchís (mat. 25959) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Bomber C1 SPEIS, amb destinació al Parc de la Vall d’Hebron de la Gerència de Seguretat i Prevenció, on ocupa el lloc de treball de Bomber (16FC1BIBA03), i l’activitat privada per compte d'altri de formador en cursos per l’extinció d’incendis (instructor del Camp Foc) a l’empresa Global Formación Plus SL. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5.- (453/2018 IMEB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Lidia Miralles Prunera (mat. 3100073) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina amb la categoria professional de Professora de Música, amb destinació al Conservatori Municipal de Música de Barcelona de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, on ocupa el lloc base de treball de Professora de Música, amb l’activitat privada per compte d’altri, a la Fundació Jesuites Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 3 14: 22 Educació com a Professora i Coordinadora de Música. La Sra. Lidia Miralles Prunera per si mateixa o a través de la Societat/Empresa Fundació Jesuites Educació, de la qual ostenta el càrrec de Coordinadora de Música al Col·legi Jesuïtes Gràcia-Kostka, no podrà participar en els processos d’accés dels alumnes procedents del Col·legi Jesuïtes Gràcia-Kostka al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. La dedicació professional privada haurà de complir amb l’establert en l’article 12.2 de la Llei 53/1984, així com en l’establert a l’article 12 de la Llei 21/1987 i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i demés previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6.- (455/2018 IMEB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Melisa Amores Barrera (mat. 3100058), entre la seva activitat municipal com a funcionària interina amb la categoria professional d’Educadora d’Escola Bressol, amb destinació a l’EBM Bellmunt de l’Institut Municipal d’Educació d'aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball d’Educadora d’Escola Bressol Tècnica 5 (80.50.SE.10), i l’activitat privada per compte d’altri a l’empresa Andrea Ocaña Amores, com a dependenta, fins al 28 de març de 2019. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 7.- (473/2018 IMEB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Carina Gómez Fernández (mat. 3100404), entre la seva activitat municipal com a funcionària interina amb la categoria professional d’Educadora d’Escola Bressol, amb destinació a l’EBM Llar d’Infants de l’Institut Municipal d’Educació d'aquest Ajuntament, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 5 – 80.50.SE.10, i l’activitat privada per compte d’altri a l’empresa Servitabor SL, com a Monitora de Serveis Extraescolars, fins al 21 de juny de 2019. La dedicació professional privada haurà de complir amb l’establert en l’article 12.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques així com en l’establert a l’article 12 de la Llei 21/1987, 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 4 14: 22 autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 8.- APROVAR les Normes d’Us de la marca col·lectiva de la Unió Europea “always Barcelona”, d’acord amb l’article 75 del Reglament sobre la marca de la Unió Europea, Reglament UE 2017/1001 del Parlament Europeu i del Consell, de data 14 de juny de 2017, que preveu el Reglament d’Us de la marca col·lectiva. ES RETIRA la proposta precedent. 9.- (2019/108) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Setem Catalunya pel Projecte “Bcn, per una ciutat coherent i responsable”, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa nominativa, de conformitat amb els articles 22.2.a) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.1a) i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 170.000,00 euros, que representa el 50% del projecte, que té un import de 340.000,00 euros. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 170.000,00 euros, amb càrrec a la partida 48537/23291/0701, distribuïts en 85.000,00 euros per a l’any 2019 i 85.000,00 euros per a l’any 2020, condicionat a l’existència de crèdit suficient i adequat, a favor de l'Associació Setem Catalunya amb CIF G59523910. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos de la finalització de l'activitat parcial o final del projecte presenti la justificació de l´aplicació dels fons rebuts, d'acord amb allò establert al pacte 5è del conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, l'lm. Sr. Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 10.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 21 de març de 2019. 11.- (2019/204) APROVAR la convocatòria per a la concessió d’ajuts sobre la quota líquida de l’IBI, corresponent al domicili habitual, a aquelles persones amb pocs recursos. CONVOCAR, en règim de concurrència no competitiva, l’atorgament de subvencions sobre la quota líquida de l’IBI corresponent al domicili habitual, a aquelles persones amb pocs recursos. Aquesta convocatòria es regirà per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que desenvolupa, per la Normativa General de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona publicada al BOPB de 4 de gener de 2011 i per les Bases reguladores publicades al BOPB de 13 de febrer de 2019. AUTORITZAR la despesa per un import de 2.000.800,00 euros, amb càrrec al pressupost de 2019 i a la partida 0701-48939-23151. ORDENAR la Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 5 14: 22 publicació de la convocatòria mitjançant la inserció del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província. 12.- (2019/124) AUTORITZAR la despesa de 800.000,00 euros destinada a la convocatòria 2019 del Programa de Subvencions per a la Promoció i Reforç de l’Economia Social i Solidària, amb càrrec a la partida pressupostària corresponent de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local; APROVAR la convocatòria 2019 per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Subvencions per a la Promoció i Reforç de l’Economia Social i Solidària, amb l’objectiu de promoure i reforçar accions i projectes relacionats alineades amb les línies de treball del Pla d’Impuls de l’economia social i solidària a Barcelona, tot incloent el desenvolupament d’elements comuns que defineixen el caràcter transformador de l’economia social i solidària, com la gestió democràtica i participativa, l’orientació a les necessitats humanes i el compromís amb la comunitat, que compta amb les modalitats següents: - Acompanyament i formació. Dirigida principalment a projectes i accions formatives i educatives de promoció dels valors de l’economia social i solidària, acompanyament per a la posada en marxa de projectes d’economia social i solidària, formació interna i/o externa concreta per entitats de de l’economia social i solidària i suport a gestió i consultoria por a la constitució de formes jurídiques pròpies de de l’economia social i solidària. - Intercooperació. Dirigida a entitats representatives i/o referents de segon i tercer nivell que presentin projectes que contribueixin al desenvolupament del Pla d'Impuls de de l’economia social i solidària 2016-2019 i que beneficiïn directament les seves entitats associades. - Comunicació. Dirigida a millorar la comunicació i divulgació dels projectes de l’economia social i solidària, i a la difusió, recerca i conscienciació de de l’economia social i solidària com a agent rellevant en la transformació social; PUBLICAR la convocatòria al BOPB i a la Gaseta Municipal. 13.- (DP-2019-27372) APROVAR el Protocol de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Arquebisbat de Barcelona per a la realització de determinades operacions patrimonials a la ciutat a l’àmbit territorial del Districte de Nou Barris. FACULTAR l’Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados, Primer Tinent d’Alcaldia, per a la seva signatura. 14.- (3–040/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-040/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, provinents de l’aplicació del Romanent de Tresoreria per a despeses amb finançament afectat en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2018, per ingressos provinents de la Generalitat de Catalunya en concepte de fons de foment del turisme (FFT), per finançar projectes municipals en matèria de turisme, segons acords de les Comissions de Govern de 31 de maig de 2018 i de 5 de desembre de 2018, per un import total de 434.741,80 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19030195; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 6 14: 22 15.- (3–041/2019) APROVAR l’expedient núm.3-041/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, derivat del conveni de l’Ajuntament de Barcelona amb la Unió Europea, per al finançament del projecte Secur-Cities, en base al compromís d’ingressos (CI) comptabilitzat en data 15 de febrer de 2019. Aquesta generació dóna cobertura pressupostària a l’actuació inversora P.11.6222.01 “Secur-Cities (convocatòria ISFP-2017-AG-PROTECT) informada favorablement per la Comissió de Govern de 7 de març de 2019, per un import total de 472.608,70 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19030495; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda 16.- (3–044/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-044/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, per import de 2.268.198,83 euros, per fer front a l’actuació inversora P.08.6805.03 “Expropiació PIM. Pg. Valldaura 271-289”, de l’Institut Municipal d’Urbanisme, que va ser informada per Comissió de Govern de 7 de març de 2019, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19030591; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 17.- (3–046/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-046/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 960.804,01 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19030891; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 18.- (3–047/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-047/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, d’acord amb els ingressos provinents de la Generalitat de Catalunya (Servei d’Ocupació de Catalunya), per atendre despeses derivades dels Programes Enfeina’t, Treball i Formació, Joves en pràctiques i Referent de l’ocupació juvenil, per un import total de 3.469.400,40 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19030895; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda 19.- (3–049/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-049/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, d’import 16.200.000,00 euros, per atendre despeses en les retribucions del personal d’Organismes Autònoms, Entitats Públiques Empresarials i Consorcis adscrits a Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 7 14: 22 l’Ajuntament de Barcelona derivades de l’aplicació del Reial Decret Llei 24/2018, de 21 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit del sector públic i de l’Acord de Condicions de Treball per als anys 2017-2020 aprovat pel Plenari del Consell Municipal de 20 de juliol de 2018, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19031191; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 20.- (3–050/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-050/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 821.961,30 euros, per atendre despeses de personal de l’Àrea d’Ecologia Urbana, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19031291; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 21.- (3–051/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-051/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 1.844.903,81 euros, per atendre despeses de serveis de sistemes informàtics per realitzar la Contractació Pública Electrònica SICE, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19031391; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS SOCIALS 22.- (20190131) APROVAR per causa d’interès social, l’expropiació temporal de l’ús del següent habitatge buit: Finca: Habitatge situat a Barcelona, carrer Palerm número 2, 5è 4a. Descripció: “Apartamento veintitrés. Registro del Patronato número 2.041. Vivienda sita en planta quinta, puerta cuarta, de la casa señalada con el número dos de la calle Palermo de esta Ciudad. Tiene una superficie útil de cuarenta y tres metros novena y cuatro decímetros cuadrados, distribuidos en una sola planta que se compone de ingreso, comedor, cocina, dos dormitorios, aseo, terraza con lavadero. Linda: al Sudoeste con la vivienda número dos mil cuarenta y dos; al Noroeste, con la caja de la escalera; al Sureste con la vivienda dos mil dieciséis del módulo cuatro; por el Nordeste, con la calle Marsala; por encima limita con el tejado común y por debajo con vivienda inferior número dos mil treinta y siete. Su coeficiente en relación a la total finca es de un entero treinta y cinco centésimas por ciento y en relación a la escalera de cuatro enteros quince centésimas por ciento”. Inscripció: Registre de la Propietat número 20 de Barcelona, finca 4761 (secció 1a). Referència cadastral: 4655201DF3845F0024OM. Titular registral: Gescat Vivendes en Comercialització, S.L. EXPROPIAR l’ús que tindrà una durada de 10 anys. Aquest termini es computarà a partir de la data d’ocupació efectiva de l’habitatge una vegada aquest s’hagi adequat, si fos escaient. ESTABLIR com a preu just la quantitat de 9.004,80 euros que s’abonarà a la propietat en pagaments mensuals per import de 75,04 euros ta partir de la data d’ocupació efectiva de l’habitatge. Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 8 14: 22 ENTENDRE per complert el tràmit de declaració de la necessitat de l’ocupació de l’habitatge amb la declaració de la urgència d’ocupació i, en conseqüència, PROCEDIR a la ocupació immediata de l’habitatge objecte de l’expedient en un termini màxim de quinze dies. REMETRE ofici amb còpia certificada del present acord per tal que per part del Registrador de la Propietat es practiqui sobre la finca l’anotació preventiva que pugui correspondre per raó del present expedient d’expropiació forçosa per via d’urgència. 23.- (20190132) APROVAR per causa d’interès social, l’expropiació temporal de l’ús del següent habitatge buit: Finca: Habitatge situat a Barcelona, carrer Ventalló número 37, planta 3a. Descripció: “Urbana: Cuatro.- Vivienda estudio en la planta alta de la casa sita en Barcelona, barriada de San Martín de Provensals, con frente a la calle de Ventalló, número 39, en donde actualmente se halla señalada con el número 37, por donde tiene su acceso. Se destina a vivienda-estudio y se halla distribuida en su interior, Su superficie construida es de 21,60 metros cuadrados. Cuota de participación 11,095%”. Inscripció: Registre de la Propietat número 5 de Barcelona, finca 117763. Referència cadastral: 0345207DF3804E0005PF Titular registral: Gescat Vivendes en Comercialització, SL. EXPROPIAR l’ús que tindrà una durada de 10 anys. Aquest termini es computarà a partir de la data d’ocupació efectiva de l’habitatge una vegada aquest s’hagi adequat, si fos escaient. ESTABLIR com a preu just la quantitat de 10.687,20 euros, que s’abonarà a la propietat en pagaments mensuals per import de 89,06 euros a partir de la data d’ocupació efectiva de l’habitatge. ENTENDRE per complert el tràmit de declaració de la necessitat de l’ocupació de l’habitatge amb la declaració de la urgència d’ocupació i, en conseqüència, PROCEDIR a la ocupació immediata de l’habitatge objecte de l’expedient en un termini màxim de quinze dies. REMETRE ofici amb còpia certificada del present acord per tal que per part del Registrador de la Propietat es practiqui sobre la finca l’anotació preventiva que pugui correspondre per raó del present expedient d’expropiació forçosa per via d’urgència. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, CULTURA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 24.- (19XC0051 (0336/19) APROVAR el conveni marc de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, que té per objecte col·laborar i coordinar l’acció d’ambdues institucions en l’àmbit de la commemoració del Dia Mundial de les Persones Refugiades amb la finalitat de commemorar-ho conjuntament a la Llera del Besós. FACULTAR el Tercer Tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, l’lm. Sr. Jaume Asens i Llodrà, per a la signatura de l’esmentat conveni i qualsevol altre document que se’n derivi. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 25.- (19XC0059 (0377/19) APROVAR el conveni marc de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i Escuela de Cómic, SL (Escola Joso), que té per objecte col·laborar i coordinar l’acció d’ambdues institucions en l’àmbit del Dia Internacional de les Persones Refugiades amb la finalitat de crear una línia gràfica i proposta de Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 9 14: 22 campanya comunicativa. FACULTAR el Tercer Tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, l’lm. Sr. Jaume Asens i Llodrà, per la signatura de l’esmentat conveni i qualsevol altre document que se’n derivi. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 26.- (19XC0068 (0420/19) RATIFICAR el conveni de col·laboració signat en data 28 de febrer de 2019 entre l’escola Virolai Emsa i l’Ajuntament de Barcelona-Gerència de Drets de Ciutadania, Cultura, Participació i Transparència per a la realització d’una estada formativa que té com a objectiu apropar a l’estudiant Sr. Martí Aluja Baron a un entorn real d’aprenentatge. 27.- (19XC0069 (0433/19) RATIFICAR el conveni de col·laboració signat en data 28 de febrer de 2019 entre l’escola VirolaiI Emsa i l’Ajuntament de Barcelona-Gerència de Drets de Ciutadania, Cultura, Participació i Transparència per a la realització d’una estada formativa que té com a objectiu apropar a l’estudiant Sr. Oriol Casas López a un entorn real d’aprenentatge. Districte de Gràcia 28.- (20190049) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia, amb NIF G63100366, amb una vigència des de l'1 d'abril de 2019 al 31 de desembre de 2021 per a la gestió cívica de l'equipament Centre Cultural La Violeta, de conformitat amb l'article 34 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre de la Carta Municipal de Barcelona, el Reglament de Participació Ciutadana aprovat pel Plenari del Consell Municipal del 6 d'octubre de 2017 i amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d'Alcaldia el 27 d'abril de 2011; AUTORITZAR i DISPOSAR la quantitat de 207.000,00 euros a favor de l'esmentada Entitat, en concepte de subvenció màxima per al desenvolupament del projecte de Gestió Cívica, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, condicionat, quant als exercicis 2020 i 2021, a l'existència de crèdit adequat i suficient en la partida corresponent per a aquests exercicis; ABONAR les esmentades quantitats a l'Entitat Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia, d'acord amb allò establert en el conveni i prèvia la seva signatura per ambdues parts; REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini i en la forma indicats al text del conveni presenti la documentació justificativa dels fons rebuts; Aquesta haurà de contenir memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts, memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades i informe de l'auditor. FACULTAR per a la seva signatura al Regidor del Districte de Gràcia, I'lm. Sr. Eloi Badia i Casas. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 29.- (20180593D) DECLARAR exclosa de la licitació del contracte que té per objecte el Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 10 14: 22 servei d'assistència tècnica especialitzada en l'elaboració de l'inventari, les inspeccions tècniques i el diagnòstic de les estructures vials de la ciutat de Barcelona (2019-2021), amb mesures de contractació pública sostenible, amb contracte núm. 18004378, l’oferta presentada per les empresa “Ines Ingenieros Consultores, SL”, per estimar que la mateixa no pot ser complida com a conseqüència de la inclusió de valors anormals o desproporcionats, de conformitat amb l’article 149 de la LCSP. ADJUDICAR l’esmentat contracte, per un import màxim de 299.999,99 euros (IVA inclòs), amb una baixa ofertada del 25,51% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a Esteyco, SA, amb NIF A-28344083, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. Atès que el contracte comporta despesa de caràcter plurianual és sotmet a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb un import de 299.999,99 euros (IVA inclòs), dels quals 247.933,87 euros corresponen al preu net i 52.066,12 euros a l'IVA. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte al Sr. Albert Soriano Ruiz, Tècnic del Dept. d’Espai Urbà. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 30.- (20190169) ENCARREGAR a Solucions Integrals per als Residus (SIRESA) dur a terme les tasques incloses en el Control del Seguiment i Control d’activitats econòmiques de la Recollida Comercial, i Anàlisi de dades i Gestió de la informació relacionada amb el Programa de caracteritzacions de la fracció orgànica comercial i domiciliària de l'any 2019, amb subjecció a les condicions que s’estableixen en les prescripcions generals annexes que s’aproven. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 541.153,57 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de Solucions Integrals per als Residus, amb NIF A62439807, per fer front a les despeses derivades d'aquest encàrrec. PUBLICAR el present acord i les prescripcions que el regeixen a la Plataforma de Contractació Pública. 31.- (20190257) AUTORITZAR i DISPOSAR l’import de 2.430.763,74 euros a favor de Endesa Energia XXI, SLU amb NIF B82846825, per atendre les despeses relatives al consum d’electricitat per a l’enllumenat de la ciutat de Barcelona per l’exercici 2019 de pòlisses de menys de 10 kw que es mantenen amb tarifa (TUR), amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquests mateix document, d’acord amb l’informe justificatiu del Departament d’Enllumenat, de 28 de febrer d’enguany, que consta a l’expedient. 32.- (20190258) AUTORITZAR i DISPOSAR l’import d'1.650.000,00 euros a favor de Endesa Energia XXI, SLU amb NIF B82846825, per atendre les despeses relatives al consum d’electricitat de les instal·lacions de regulació de trànsit/semàfors, càmeres de supervisió de trànsit, panells d’informació variable, Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 11 14: 22 sistemes de control d’accés a zones de vianants de la ciutat de Barcelona per l’exercici 2019 de pòlisses de menys de 10 kw sense comptadors i que és mantenen amb tarifa TUR, amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquests mateix document, d’acord amb l’informe justificatiu del Departament d’Enllumenat, de 28 de febrer d’enguany, que consta a l’expedient. 33.- (20200001A) INICIAR l'expedient per a la contractació dels Serveis de control de la qualitat de les prestacions de varis contractes relacionats amb la neteja de l'espai públic i la recollida de residus de la Direcció de Serveis de Neteja i Gestió de Residus a la ciutat de Barcelona (2020-2021), amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 19000499, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 3.080.034,14 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 5.421.878,28 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 2.545.482,76 euros i import de l'IVA de 534.551,38 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu de l’article 103 de la LCSP. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sants-Montjuïc 34.- (12gu2) RESOLDRE el recurs potestatiu de reposició interposat per la Sra. Maria José Moragas Monteserín, en nom i representació, dels Srs. José Luis Coll Casas, Lourdes Coll Casas, Manuel Travesí Coll, Ernesto Coll Andia, Maria Àngels Coll Casas, Rafael Dario Belizario Lara, Ana Rabal Mirete i Marmoles Coll CB, contra l’acord de la Comissió de Govern, de 31 d’octubre de 2018, d’aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació de la unitat d’actuació 1 de la Modificació puntual del Pla Especial de definició de volums, reequipament i millora del sector delimitat per carrer Foc, Avda. Ferrocarrils Catalans i carrer Mare de Déu del Port, a executar per la modalitat de cooperació; pels motius que, justificadament i raonada, consten en l’informe de la Direcció de serveis de gestió urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme de 25 de febrer de 2019, que obra en l’expedient i que es dóna per íntegrament reproduït. NOTIFICAR aquest acord a les recurrents. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 35.- (19 SD 0039 P) APROVAR inicialment el Projecte Executiu de substitució de la plataforma de vies per a la circulació dels nous vehicles del funicular, adaptació de les andanes i estacions i reforma dels lavabos de l'estació superior del parc d'atraccions del Tibidabo, d'iniciativa del Parc d'Atraccions del Tibidabo, SA (PATSA), d'acord amb les condicions que consten en l'Informe de conformitat tècnica (ITP), de 6 de març de 2019, amb classificació B i amb l’informe Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 12 14: 22 d’Auditoria, de 12 de desembre de 2018, i que aquests efectes es donen per reproduïts, amb un import de 9.237.715,94 euros, el 21% de l'Impost del Valor Afegit (IVA) inclòs, d'acord amb el que preveu l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE'L a informació pública durant un termini de trenta dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. COMUNICAR-HO a les dependències interessades en aquest procediment. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte d'Horta-Guinardó 36.- (7BC 2019/041) APROVAR el Projecte Modificat d’estructura per a la cobertura de la ronda de Dalt, entre el PK 10,5 i el PK 10,7 (Avinguda del Jordà) al Districte d'Horta-Guinardó de Barcelona, d’iniciativa municipal, a l'empara de l'article 42 i 43 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS) i d'acord amb l'Informe Tècnic de la Direcció d’Obra, Informe Tècnic de la Direcció Tècnica d’Infraestructures de BIMSA i l’Informe Jurídic de BIMSA, que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import, que en el cas de ser executat pel mateix contractista ascendeix a 9.001.148,80 euros, el 21% d'IVA inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte que ja incorpora la baixa ofertada per l’adjudicatari (7.769.657,76 euros, 21% IVA inclòs) i l’import de les modificacions proposades (1.231.491,04 euros, 21% IVA inclòs), consistents en: instal·lació d’escomeses elèctriques de la mateixa potencia, incloent canvis als quadres elèctrics i modificació de l’esquema de les comunicacions a petició del REP de Túnels Viaris, implantació d’un nou rack de comunicacions de l’IMI a la sala tècnica “costat mar” per tal de connectar les noves instal·lacions del túnel a la xarxa de fibra òptica existent, modificació dels sistemes de fonamentació profunda dels nous murs laterals, així com canvi estructural en la construcció del nou mur central per a garantir les prescripcions de seguretat en cas d’impacte de vehicles i per últim increment dels enderrocs de pretils i voladissos existents, que representen el 15,85% d’increment sobre el contracte signat per l’adjudicatari i del 12,07% d’increment sobre l’import màxim de modificació sobre el Pressupost d’Execució per Contracte (PEC) aprovat definitivament per la Comissió de Govern en sessió d'1 de febrer de 2018 (10.204.436,26 euros, el 21% d’IVA inclòs); i PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament de Barcelona. 37.- (7BD 2016/142) APROVAR definitivament el Projecte d’urbanització de l’Arc de Sant Martí, al barri de la Font d’en Fargues, al Districte d’Horta-Guinardó de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 552.265,72 euros el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d'acord amb allò que preveu l'article 72 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya; Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 13 14: 22 APROVAR les bases del conveni de cessió d'ús de les instal·lacions d'energia elèctrica i de constitució de la servitud de pas aeri/subterrani de les línies de Baixa Tensió a favor d’Endesa Distribución Eléctrica, SL que inclou el projecte executiu; FACULTAR el Gerent del Districte d’Horta-Guinardó per aprovar i formalitzar el conveni específic que apliqui a les circumstancies concretes les bases esmentades, d'acord amb l'article 16.k de la Carta municipal de Barcelona i la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les onze hores. Ref:CG 11/19 v. 21- 3- 2019 14 14: 22