Secretaria General ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en sessió del dia 29-03-2019, adoptà el següent acord: “APROVAR definitivament la modificació dels estatuts del Consorci Mar Parc Salut de Barcelona, en els termes que consten en el document annex; PUBLICAR-LA al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona”. S’insereix a continuació el text íntegre dels estatuts en la seva versió refosa resultat de l’esmentada modificació: ESTATUTS DEL CONSORCI MAR PARC DE SALUT DE BARCELONA Capítol I Disposicions generals Article 1 Denominació i naturalesa Amb la denominació de Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona (d'ara endavant, el Consorci) es constitueix un consorci en el qual participen l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a través del departament competent en matèria de salut, i l'Ajuntament de Barcelona. El nombre de membres del Consorci es pot ampliar amb l'admissió d'entitats públiques que vulguin col•laborar amb les finalitat del Consorci, efectuar les aportacions o prestar les activitats que en constitueixin l'objecte. L'acord d'admissió de nous socis requereix de la majoria de dos terços dels membres del Consell rector que preveu l'article 22.2 i comporta l'establiment del seu percentatge de participació, així com la inclusió de les modificacions que, si escau, correspongui efectuar a aquests Estatuts. Article 2 Domicili i centres 2.1 El domicili del Consorci és l'Hospital del Mar, passeig Marítim, 25-29, de Barcelona. Això no obstant, per acord del seu Consell Rector, aquest domicili pot ser canviat. 2.2 El Consorci està format pels centres i dispositius següents: L'Hospital del Mar. L'Hospital de l'Esperança. L'Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques. El Centre Fòrum de l'Hospital del Mar. El Centre Peracamps. L'Escola Superior d'Infermeria del Mar. L’Institut Bonanova de Formació Professional, Branca Sanitària. El Centre de Salut Mental de Sant Martí i el Dispensari de Toxicomanies de la Barceloneta. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 1-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General Els serveis d'atenció a la salut sexual i reproductiva a Ciutat Vella i Sant Martí. Els Centres Assistencials Dr. Emili Mira i López, de Santa Coloma de Gramenet. El Centre Dolors Aleu. 2.3 El Consorci pot gestionar, a més, altres dispositius previ acord del Consell Rector. Article 3 Objecte i funcions 3.1 L'objecte del Consorci és la prestació de serveis sanitaris, sociosanitaris i de desenvolupament del coneixement, així com la participació en programes de promoció i rehabilitació de la salut, prevenció de malalties i recerca. 3.2 Les funcions del Consorci són: a) L'educació sanitària, la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia. b) L'atenció integral de la salut. c) L'atenció primària, especialitzada, ambulatòria, domiciliària i hospitalària. d) L'atenció sociosanitària i de la dependència. e) L'atenció psiquiàtrica, la promoció, protecció i millora de la salut mental. f) Les activitats de coneixement en els àmbits de la sanitat i de les ciències de la salut: la docència, la recerca, la formació, la bioètica, els sistemes d'informació i d'impuls al desenvolupament de les tecnologies i dels recursos per millorar la qualitat dels centres hospitalaris. g) Qualsevol altra de naturalesa anàloga relacionada amb les finalitats anteriors, previ acord del Consell Rector. 3.3 Les funcions a què es refereix l'apartat anterior, el Consorci les pot realitzar directament o a través de qualssevol altres formes de gestió admeses en dret. Per al desenvolupament de les seves activitats el Consorci pot formalitzar convenis de col•laboració amb altres institucions especialitzades. Article 4 Personalitat jurídica 4.1 El Consorci té personalitat jurídica pròpia i independent de la dels seus membres i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins, i pot, en conseqüència, realitzar actes d'administració i disposició de béns, formalitzar contractes, assumir obligacions, interposar recursos i, en general, tots els actes necessaris per aconseguir, d'acord amb la legislació aplicable en cada cas, els objectius que estableixen aquests Estatuts. 4.2 La gestió encomanada i les capacitats atorgades es desenvolupen d'acord amb els criteris de descentralització i autonomia, sota els principis d'eficàcia, eficiència, qualitat i satisfacció per als ciutadans; de planificació, coordinació i cooperació, i de participació i reconeixement del paper que han de desenvolupar els professionals que prestin els seus serveis. 4.3 En l'exercici de les seves funcions, el Consorci actua atenent la coordinació prevista a la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona. Capítol II 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 2-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General Règims jurídics, materials i principis rectors Article 5 Règim jurídic del Consorci El Consorci regulat en aquests Estatuts té la consideració de consorci sanitari i està subjecte al règim jurídic establert en la disposició addicional única de la Llei 15/1997, de 25 d’abril, sobre habilitació de noves fórmules de gestió del Sistema Nacional de Salut. Aquest Consorci és una entitat jurídica pública, de naturalesa institucional i de base associativa, dotada de personalitat jurídica plena i independent de la dels seus membres, amb tota la capacitat jurídica de dret públic i privat que requereix per a la realització de les seves finalitats, i resta adscrit a l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Servei Català de la Salut. El Consorci és un ens jurídic públic de caràcter associatiu i durada indefinida que es regeix per aquests Estatuts, per la reglamentació interna dictada en desplegament d'aquests i per les disposicions legals que li siguin d'aplicació. Article 6 Règim patrimonial 6.1 Constitueixen el patrimoni del Consorci: a) Els béns i els drets que puguin aportar les entitats consorciades. b) Els béns i els drets que adquireixi o rebi per qualsevol títol. 6.2 El patrimoni del Consorci ha de quedar reflectit en l'inventari corresponent, que revisa i aprova anualment el Consell Rector. 6.3 El règim patrimonial del Consorci és el que estableix la normativa de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, Administració a la qual està adscrit. Article 7 Recursos 7.1 El Consorci s’ha de finançar amb el rendiment dels serveis que presti; sense perjudici de les aportacions ordinàries que, si escau, pugui fer el Servei Català de la salut, atesa la condició de consorci sanitari, dels regulats en la disposició addicional única de la Llei 15/1997, de 25 de abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut. 7.2 D’acord amb el que estableix l’apartat 1, per a la realització dels seus objectius, el Consorci disposa dels recursos següents: a) Els rendiments dels serveis que presti. b) Les aportacions ordinàries que, si escau, pugui fer la Generalitat de Catalunya, a través del Servei Català de la Salut. c) Les aportacions extraordinàries que, en el futur i de forma voluntària, puguin fer les entitats consorciades. d) Les subvencions, els ajuts o els donatius. e) Els crèdits que s'obtinguin. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 3-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General f) Els productes del seu patrimoni. g) Qualssevol altres que puguin correspondre al Consorci, d'acord amb les lleis. 7.3 Els fons del Consorci s’han de custodiar en comptes bancaris oberts directament al seu nom. 7.4 Les cessions o donacions que efectuen les persones físiques o jurídiques privades no poden comportar unes contraprestacions assistencials a l'efecte que confereixin drets assistencials preferents. Article 8 Règim comptable i pressupostari 8.1 El règim comptable i pressupostari és l’establert per a l’Administració a la qual està adscrit, sense perjudici de la subjecció a les previsions de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. En tot cas, sempre que es compleixin els requisits establerts en l’article 68 de la Llei 7/2011, del 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, el Consorci gaudeix d’autonomia de gestió per a l'elaboració, aprovació i gestió dels pressupostos, així com per a l’aplicació del Pla general de comptabilitat establert pel Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, o el que el substitueixi, sens perjudici de seguir els plans parcials que es dictin per raó del desplegament de l’esmentat Reial decret, i per tal d’incorporar mecanismes de seguiment i control de l’execució del seu pressupost anual, del pla d’inversions anual i dels estats financers, mitjançant l’aprovació de bases d’execució del pressupost i altres instruments de gestió pressupostària. 8.2 El Consell Rector ha d’aprovar el pressupost de l'exercici següent abans del 31 de desembre de cada any, i ha de comprendre la totalitat d'ingressos i despeses anuals. L’elaboració, execució i liquidació s’ha d’ajustar a la normativa pressupostària i d’estabilitat i a les instruccions vigents dictades pel departament competent en la matèria de la Generalitat de Catalunya. El pressupost ha de constar, com a mínim, de: a) Despeses de personal. b) Despeses de béns corrents, de serveis i de manteniment, i qualsevol altra despesa d'explotació del Consorci. c) Previsions de finançament. d) Amortitzacions. e) Despeses d'inversions de béns immobles, d'instal•lacions, d'instrumental i d'altres béns comuns duradors necessaris per al desenvolupament i la prestació dels serveis, atenent en la distribució, com a mínim, el manteniment dels nivells de qualitat. 8.3 Els comptes anuals s’han d’aprovar de conformitat al que disposi la normativa en matèria de finances. L’estructura i composició dels comptes anuals s’ha d’ajustar a la normativa vigent i a les instruccions que en matèria de compatibilitat dicti la Intervenció General. 8.4 El Consell Rector ha d’aprovar els comptes anuals d’acord amb el calendari establert per la normativa en matèria de finances de la Generalitat i s’inclouen en el compte general de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 4-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General 8.5 El Consell Rector ha de decidir la destinació dels romanents de l'exercici sense perjudici de les autoritzacions externes si aquestes fossin necessàries de conformitat amb la normativa vigent en cada moment. 8.6 El sistema general de control econòmic i financer del Consorci s’instrumenta a través de l’auditoria dels comptes anuals, de la qual ha de ser responsable l’òrgan que tingui el control en aquesta matèria del Servei Català de la Salut. En tot cas, sempre que es compleixin els requisits establerts en l’article 68 de la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, la supervisió i el control sobre l'activitat econòmica, financera i de gestió del Consorci s’ha de portar a terme quan aquesta hagi estat desenvolupada, pel sistema d'auditoria externa, amb caràcter anual i d'acord amb la normativa vigent. Article 9 Règim de personal 9.1 El personal del Consorci és contractat i es regeix per les normes de dret laboral, així com per la resta de normativa d'ocupació pública que li sigui d'aplicació. Sens perjudici de l'anterior, les administracions públiques consorciades poden adscriure personal funcionari, laboral i estatutari en règim de comissió de serveis, o bé restar en la situació que legalment correspongui. Aquest personal es regeix per les disposicions normatives que respectivament li siguin d'aplicació en cada moment atenent la seva procedència i la naturalesa de la seva relació d'ocupació. Les competències dels diferents òrgans del Consorci, en matèria de personal, establertes en aquests Estatuts, es circumscriuen al personal amb vinculació laboral; si be, el Consorci també exercirà, respecte del personal funcionari o estatutari que li sigui adscrit, les competències derivades de la dependència funcional d’aquest personal al Consorci. 9.2 La selecció del personal s'ha de dur a terme mitjançant una convocatòria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, així com la resta de principis establerts a la normativa bàsica d'aplicació general. 9.3 El Consorci ha de disposar del personal necessari per al compliment de les seves funcions. El seu nombre, les categories i les funcions han de quedar reflectits a la plantilla orgànica que aprovi el Consell Rector. Article 10 Règim de contractació 10.1 El règim jurídic aplicable a la contractació del Consorci és el que estableix la normativa de contractes del sector públic i la resta de normes estatals i autonòmiques que la despleguen. El Consorci es sotmet a la normativa de contractes del sector públic d’acord amb la naturalesa i amb el nivell de subjecció que correspongui. 10.2 La condició d’òrgan de contractació i les competències que se’n deriven corresponen al Consell Rector, sense perjudici de les facultats de delegació que aquest Consell Rector pugui efectuar en aquesta matèria, a la Gerència o a la Comissió Executiva, segons correspongui, d’acord amb el que s’estableix en els presents Estatuts. Article 11 Règim dels actes del Consorci 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 5-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General 11.1 Contra els acords del Consell Rector i contra els acords i les resolucions dels altres òrgans del Consorci, dictats en virtut de delegació del Consell, s’aplica el règim d’interposició de recursos que estableix la normativa general i l’específica, en el seu cas, sens perjudici de la seva execució immediata en els termes regulats per l’ordenament jurídic. 11.2 Contra les resolucions dictades per altres òrgans del Consorci es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Rector del Consorci, d'acord amb el que disposa la normativa de procediment administratiu que resulti d'aplicació. Capítol III Òrgans de govern i direcció Article 12 Òrgans de govern i direcció 12.1 Són òrgans de govern del Consorci: a) El Consell Rector. b) La Presidència. c) La Vicepresidència. d) La Comissió Executiva en cas que es constitueixi. 12.2 L’òrgan de direcció del Consorci és la Gerència. Article 13 Naturalesa del Consell Rector El Consell Rector és el màxim òrgan de govern del Consorci i té les funcions i atribucions necessàries per a l'assoliment dels objectius d'aquest. Article 14 Composició i règim jurídic 14.1 El Consell Rector es compon de deu membres, nomenats i substituïts lliurement per les entitats consorciades. 14:2 La composició del Consell Rector es distribueix de la manera següent: a) Sis vocals en representació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, designats pel conseller o consellera del departament competent en matèria de salut, mentre es mantingui la composició inicial del Consorci. b) Quatre vocals en representació de l'Ajuntament de Barcelona, designats per l'alcalde o alcaldessa mentre es mantingui la composició inicial del Consorci. 14.3 La incorporació de noves entitats al consorci determina la incorporació dels seus representants al Consell Rector i l’actualització de la seva composició, segons el que s’acordi en el corresponent conveni d’adhesió, per bé que reservant sempre la majoria absoluta als representats de la Generalitat de Catalunya i la proporció actual entre aquest i els representants de l’Ajuntament de Barcelona. 14.4 El o la gerent assisteix a les sessions del Consell Rector, amb veu però sense vot. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 6-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General 14.5. La durada del mandat dels membres del Consell Rector és de quatre anys, sens perjudici que puguin ser nomenats per a nous mandats indefinidament. 14.6 El cessament o la dimissió d'un membre del Consell Rector que provoqui una vacant dona lloc a la seva substitució. La durada del mandat del nou membre és la que resti fins a l'acabament del mandat de la persona substituïda. 14.7 Els membres del Consell Rector poden delegar per escrit la seva representació i vot en un altre membre del Consell Rector. Aquesta facultat també és aplicable quan l'absent és el president o presidenta del Consell Rector, si bé les funcions inherents a aquest càrrec les exerceix el vicepresident o vicepresidenta, d'acord amb allò que disposa l'article 18 d'aquests Estatuts. Article 15 Funcions del Consell Rector 15.1 Corresponen al Consell Rector les funcions següents: a) Aprovar la proposta de modificació dels Estatuts del Consorci i interpretar-los en cas de dubte. b) Aprovar l'adhesió de noves entitats públiques al Consorci amb l’acord de la majoria establerta a l’article 22.2 d’aquests Estatuts. c) Aprovar la proposta de la continuïtat o la dissolució del Consorci i aprovar la liquidació dels béns, drets i obligacions. d) Autoritzar la creació de nous centres i serveis que integrin el Consorci, l'ampliació, la remodelació o l'extinció dels existents, així com d'ens amb personalitat jurídica dependents directament o indirectament del Consorci i la participació en altres d'existents. e) Aprovar el Pla general d'actuació del Consorci i els plans anuals d'activitats i les directrius estratègiques, així com la prioritat de les actuacions que cal realitzar. f) Aprovar i modificar l'estructura directiva del Consorci, amb l’aprovació de les designacions dels càrrecs d'alta direcció i l’organigrama del Consorci. g) Designar i separar, a proposta de la Presidència del Consell, les persones titulars de la Gerència i de la Secretaria del Consorci, així com fixar el règim jurídic que els és aplicable, les retribucions que els corresponen per l'exercici d'aquests càrrecs i les seves funcions, en el marc del que estableixen aquests Estatuts. h) Aprovar les condicions generals d'accés als llocs de treball i als càrrecs directius del Consorci, així com el seu règim retributiu. i) Aprovar la relació de llocs de treball, la plantilla orgànica i els convenis col•lectius de treball del Consorci. j) Aprovar el pressupost anual del Consorci, la liquidació d'aquest, el compte general, l'inventari de béns, el balanç i el compte d'explotació del tancament de l'exercici, així com aprovar la memòria de l'activitat econòmica desenvolupada durant l'exercici, el resultat de la gestió assistencial, l'econòmica de l'exercici anterior i l'aplicació de romanents. k) Aprovar la Memòria anual de les activitats que constitueixen els objectius del Consorci, referida al conjunt d'òrgans que l'integren. l) Adquirir, alienar i gravar els béns immobles de propietat del Consorci que, per la seva naturalesa, són transmissibles. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 7-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General m) Aprovar les despeses amb abast plurianual del Consorci, incloses les corresponents a procediments de contractació pública, amb el benentès que, pel que fa a terminis superiors a les quatre anualitats, s’ha d’aplicar el règim d’autorització que consti a la normativa de finances públiques vigent. La competència d’aprovació de despeses amb abast plurianual del Consorci es poden delegar, en el seu cas, en la Comissió Executiva, pel que fa referència als negocis jurídics subjectes a la normativa reguladora de la contractació del sector públic fins a un límit de sis milions d’euros. n) Exercir la condició d’òrgan de contractació del Consorci, sens perjudici de poder delegar aquesta funció en procediments del pressupost de licitació (IVA exclòs) dels quals sigui igual o inferior a sis milions d’euros. o) Acordar les operacions d'endeutament a curt i llarg termini i els contractes de tresoreria, sens perjudici del compliment necessari d’aquells preceptes de la normativa de finances públiques que resultin d’aplicació. p) Autoritzar l'exercici d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions en via administrativa i judicial, en defensa dels drets i dels interessos del Consorci, i en les matèries de la seva competència. q) Aprovar els preus dels serveis que presta el Consorci, en cas que el Consorci compleixi les condicions per gaudir de l’autonomia de gestió regulada en els articles 68 i següents de la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres. En cas que no es compleixin les condicions esmentades, han de ser aprovats per la persona titular del departament competent en matèria de salut, d'acord amb el que preveu l'article 10.j) de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d’ordenació sanitària de Catalunya. r) Aprovar el canvi de domicili del Consorci. s) Aprovar disposicions i adoptar mesures d'organització i funcionament del Consorci, constituir comissions, consells o comitès. t) Aprovar la creació d'òrgans de participació professional, comunitària i de qualsevol altre ordre, sens perjudici de la seva ulterior regulació, si escau, a través del corresponent reglament de règim orgànic i de funcionament del Consorci. u) Aprovar les variacions pressupostàries. v) Acordar la creació de la Comissió Executiva. w) Acordar l’atorgament de poders específics a favor de qualsevol persona, amb l’extensió que decideixi. x) Aprovar els reglaments d'organització i funcionament del Consorci i dels seus centres, establiments i serveis, així com qualssevol altres que siguin necessaris per al bon funcionament de la Institució. y) Acordar la formalització de convenis que tinguin per finalitat el desenvolupament dels objectius del Consorci. z) Totes aquelles altres que no estiguin expressament atribuïdes als restants òrgans de govern del Consorci. 15.2 El Consell Rector, amb els límits establerts als presents Estatuts, pot delegar en la Comissió Executiva, en el seu cas, les funcions assenyalades a l’article 27.1 dels presents Estatuts. Les competències dels apartats d), n) i u), en cas de ser exercides per delegació en aplicació del previst a l’article 27.1 ho seran amb els límits següents: a) Les funcions previstes a l’apartat d), en relació amb l’autorització de creació, ampliació, remodelació o extinció de centres i serveis que integrin el Consorci, han de ser exercides sempre que aquestes figurin incloses en els plans d’actuació. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 8-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General b) Les funcions previstes a l’apartat n), en relació amb l’àmbit de contractació del Consorci, en contractes fins a un límit de sis milions d’euros, IVA exclòs. c) Les funcions de l’apartat u), en relació amb les variacions pressupostàries, amb un límit de l’1% del pressupost. 15.3 El Consell Rector pot delegar en la Gerència les seves funcions del punt primer d’aquest article, d’acord amb els límits que s’estableixen i si aquestes no són delegades, en el seu cas, en la Comissió Executiva: a) Les funcions previstes a l’apartat n), fins a un límit de sis milions d’euros, IVA exclòs. b) Les funcions previstes a l’apartat u), en relació amb les variacions pressupostàries amb un límit del 0,1% del pressupost. c) Les funcions previstes als apartats p), s) i x). d) Les funcions previstes a l’apartat y), d’acord amb els límits que estableixi el Consell Rector. Article 16 Presidència i Vicepresidència del Consell Rector 16.1 El càrrec de president o presidenta del Consell Rector ha de recaure en un representant de l'Administració de la Generalitat de Catalunya designat per la persona titular del departament competent en matèria de salut, i el de vicepresident o vicepresidenta ha de recaure en un representant de l'Ajuntament de Barcelona, designat per l'alcalde o alcaldessa. 16.2 Els càrrecs del Consell Rector no són retribuïts. Article 17 Funcions de la Presidència Corresponen a qui ocupi la Presidència del Consell Rector les funcions següents: a) Exercir la representació institucional del Consorci. b) Vetllar per l’execució i el compliment dels acords del Consell Rector. c) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Consell Rector. d) Proposar al Consell Rector els posicionaments estratègics de la Institució envers la totalitat dels seus àmbits d’activitat. e) Dictar les disposicions i directrius particulars que consideri adequades per al compliment dels acords del Consell. f) Exercir i dirigir la política comunicativa del Consorci, i donar-ne compte al Consell Rector. g) Exercir i adoptar en cas d’urgència, i donar-ne compte al Consell Rector, tota classe d’acords, accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i interessos del Consorci. Aquelles altres que expressament se li encomanin, així com aquelles que li delegui el Consell Rector. Article 18 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 9-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General Funcions de la Vicepresidència El vicepresident o vicepresidenta supleix el president o presidenta i assumeix les seves atribucions en els casos de vacant, absència o malaltia. Exerceix, a més, les funcions que li delegui el president o presidenta per escrit i n’ha de donar compte al Consell Rector. Article 19 Convocatòria de les sessions del Consell Rector 19.1 La convocatòria de les sessions del Consell Rector la formula el secretari o secretària per ordre del president o presidenta, o a petició d'una tercera part dels seus vocals. S'ha de trametre a tots els membres amb quatre dies hàbils d'anticipació, llevat dels casos d'urgència en els quals n'hi ha prou amb 24 hores. 19.2 La convocatòria ha d’assenyalar el lloc, el dia i l'hora de la sessió, i conté l'ordre del dia. Es fa preferentment a través de mitjans electrònics i ha d’anar acompanyada de la documentació necessària per a la deliberació i adopció dels acords, sense perjudici que pugui estar disponible en un lloc web, d’acord amb el reglament que, a aquest efecte, aprovi el Consell Rector. 19.3 A les sessions del Consell Rector es pot convocar, a iniciativa del president o presidenta o a requeriment d'algun dels seus membres, qualsevol persona en qualitat d'experta en algun dels temes o assumptes que formen part de l'ordre del dia. 19.4 En les sessions que es celebrin a distància, tots o part dels seus membres poden trobar-se en llocs diversos sempre que s’asseguri per mitjans electrònics, inclosos els telefònics i audiovisuals, la identitat dels membres o persones que els supleixin, el contingut de les seves manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interconnectivitat i intercomunicació entre ells en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències. Article 20 Règim de les sessions del Consell Rector 20.1 El Consell Rector es reuneix amb caràcter ordinari cada mes excepte el mes d’agost. També es pot reunir amb caràcter extraordinari a iniciativa del president o presidenta, o quan ho sol•liciti per escrit un terç dels membres del Consell. En el supòsit que sigui constituïda la Comissió Executiva, el Consell Rector pot establir un règim de convocatòria ordinària divers, i s’ha de reunir obligatòriament dos cops l’any pel compliment de les seves funcions estatutàries. 20.2 Les reunions se celebren en primera i única convocatòria. Article 21 Quòrum de constitució de les sessions Per a la vàlida constitució de les sessions, es requereix la presència del president o presidenta o del vicepresident o vicepresidenta; d'un nombre de membres que, juntament amb el president o presidenta, formin la majoria dels membres que integren el Consell Rector, i del secretari o secretària o de qui, per substitució, n'exerceixi les funcions. Article 22 Adopció dels acords del Consell Rector. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 10-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General 22.1 Els acords del Consell Rector s'adopten per la majoria dels presents. En cas d'empat decideix el vot de qualitat del president o presidenta o del vicepresident o vicepresidenta, si escau. 22.2 S'exceptuen del règim previst a l'apartat anterior, i en aquests supòsits es requereix per a l'aprovació el vot favorable de les dues terceres parts dels membres del Consell Rector, els acords relatius a: a) L'aprovació de la proposta de modificació dels Estatuts, la qual no és efectiva fins que la proposta que aprova el Consell Rector no sigui ratificada per totes les institucions que formen el Consorci. b) L'aprovació de la proposta d'adhesió de noves entitats al Consorci. c) La designació de la persona titular del càrrec de la Gerència i el seu cessament o destitució. d) La creació de la Comissió Executiva prevista a l’article 12.2 d’aquests estatuts i el nomenament i cessament dels consellers delegats o conselleres delegades que la integrin. e) La proposta de dissolució del Consorci. 22.3 No es poden adoptar acords vàlids sobre temes o matèries que no s'han inclòs en l'ordre del dia, llevat que hi siguin presents tots els membres del Consell Rector i es declari la urgència de l'assumpte amb el vot favorable de la majoria. 22.4 Els acords relatius a la modificació dels Estatuts, adhesió, separació, dissolució, liquidació del Consorci, i qualsevol altre que comporti noves aportacions econòmiques, requereixen, a més del quòrum que estableix l’apartat 2 d’aquest article, la ratificació de totes les institucions consorciades. Article 23 Secretaria del Consell Rector 23.1 El Consell Rector és assistit per un secretari o secretària. 23.2 La seva designació i separació corresponen al Consell Rector, a proposta del president o presidenta. 23.3 El càrrec ha de recaure en una persona que tingui la llicenciatura en dret i que no tingui la condició de membre del Consell Rector. Article 24 Funcions de la Secretaria del Consell Rector 24.1 Corresponen al secretari o secretària les funcions següents: a) Exercir les funcions de la Secretaria a les sessions del Consell Rector i de la Comissió Executiva, si escau, amb veu però sense vot, i estendre'n les actes corresponents. b) Exercir les funcions de la Secretaria a les altres comissions, consells o comitès creats a iniciativa del Consell Rector. c) Preparar i trametre les convocatòries de les sessions, per ordre del president o presidenta. d) Procedir a la lectura de l'acta de la sessió, per tal que es pugui sotmetre a l'aprovació dels membres. e) Custodiar l'arxiu i el registre de les actes. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 11-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General f) Rebre els actes de comunicació dels membres amb l'òrgan de govern, així com les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra mena d'escrit de què hagi de tenir coneixement per raó de la seva condició de secretari o secretària. g) Preparar el despatx dels assumptes, redactar i autoritzar les actes. h) Certificar els actes i les resolucions de la Presidència i els Acords del Consell Rector, així com els antecedents, llibres i documents del Consorci, amb el vistiplau del president o presidenta. i) Vetllar per la concurrència de les oportunes autoritzacions dels membres del Consell Rector per adoptar acords quan així ho determini una norma legal o reglamentària. j) Qualsevol altra funció inherent a la condició de secretari o secretària, així com aquelles que li delegui o encomani el president o presidenta. 24.2 El secretari o secretària percep, si escau, les retribucions o els drets d'assistència per la concurrència a les sessions del Consell Rector que legalment li corresponguin, en la forma i la quantia que acordi el Consell Rector de conformitat amb la normativa aplicable. Article 25 Formalització i arxivament de les actes 25.1 El secretari o secretària estén les actes de les reunions, en les quals ha de fer constar la relació de membres que hi han assistit; els membres que han excusat l'assistència; el lloc, la data i l'hora en què comença i acaba la sessió; les qüestions que s'hi han tractat; els punts principals de la deliberació; els acords adoptats, i l'expressió dels vots emesos. Quan així se sol•licita, es fan constar a l'acta les intervencions realitzades. 25.2 L'acta la subscriu el secretari o secretària, amb el vistiplau del president o presidenta, i s'arxiva amb les garanties de seguretat adequades, per formar part del llibre d'actes del Consell Rector. Article 26 La Gerència 26.1 El Consell Rector designa el o la gerent, que és l’òrgan superior de gestió del Consorci. 26.2 El o la gerent manté amb el Consorci una relació de naturalesa laboral de caràcter especial, que es regeix pel corresponent contracte de treball (que ha d’incloure la remuneració i durada) i les disposicions que siguin d’aplicació. El o la gerent exerceix el seu càrrec amb dedicació exclusiva i resta sotmès al règim d’incompatibilitats vigent. 26.3 La Gerència té les funcions i facultats que li atribueixi el Consell Rector i, en tot cas, les següents: a) Dirigir i gestionar el Consorci, segons les directius del Consell Rector. b) Vetllar pel compliment de les funcions del Consorci. c) Representar el Consorci en l'àmbit de les seves funcions. d) Assistir, amb veu i sense vot, a les sessions del Consell Rector i a les de la Comissió Executiva que es constitueixi. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 12-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General e) Donar suport a l’execució i compliment dels acords dels òrgans de govern del Consorci. f) Efectuar el seguiment de les actuacions que s'executin al Consorci. g) Gestionar, custodiar, conservar i administrat el patrimoni del Consorci. h) Formular els comptes anuals del Consorci i la proposta de liquidació del pressupost que s’han de sotmetre a aprovació del Consell de Rector, una vegada auditats. i) Gestionar els recursos financers del Consorci, pel que fa a l'ordenació i execució dels ingressos i de les despeses, i a la contracció de les obligacions econòmiques, d'acord amb el pressupost aprovat i segons les indicacions del Consell Rector. j) Dur a terme la gestió i la coordinació de la Direcció de Recursos Humans, sens perjudici de les facultats reservades a les administracions consorciades respecte dels funcionaris de la seva procedència; contractar, sancionar, separar o rescindir les relacions de treball amb el personal, excedències, aprovar els ascensos de categoria i fixar les remuneracions, les funcions i els trasllats d’acord amb els criteris que fixi el Consell Rector. Designar els càrrecs de responsabilitat quan aquests siguin professionals del Consorci, d’acord amb el procediment corresponent, i assignar els complements retributius pel temps en què s’exerceixi la funció, i amb l’obligació de donar-ne compte a la següent sessió ordinària del Consell Rector que es celebri. k) Preparar la documentació dels assumptes que s'hagin de sotmetre a la consideració dels òrgans col•legiats de govern i informar sobre qualsevol aspecte necessari per a l'adequat exercici de les seves competències. l) Elevar al Consell Rector la documentació i els informes que s'han de sotmetre a la seva deliberació i aprovació. m) Presidir els òrgans col•legiats del Consorci que tinguin funcions executives, en els quals exerceix el vot de qualitat, si escau. n) Acceptar llegats i herències a benefici d’inventari. o) Aprovar les convocatòries d’accés als llocs de treball i emetre els informes sobre autorització de compatibilitat del personal al servei del Consorci. p) Concertar i signar els compromisos necessaris per al funcionament del Consorci, en el marc del que determini el Consell Rector i els presents Estatuts, i informar-ne degudament el Consell Rector. q) Exercir les altres funcions que li delegui el Consell Rector o el president, d’entre les de naturalesa delegable. Article 27 La Comissió Executiva 27.1 Constituïda una Comissió Executiva d’acord amb la majoria requerida a l’article 22.2, aquesta exerceix les funcions que siguin delegables per part de la resta d’òrgans de govern del Consorci, i expressament li siguin atribuïdes. No obstant això, la constitució de la Comissió Executiva implica necessàriament l’exercici per delegació de les funcions assenyalades als apartats d), pel que fa als centres i establiments del Consorci, e), m), n), p), s), u) i y) de l’article 15.1 d’acord amb els límits que disposi el Consell Rector i els establerts als presents Estatuts. 27.2 L’acord del Consell Rector constitutiu de la Comissió Executiva ha de definir el contingut mínim de les atribucions de la Comissió i del règim de convocatòria. També ha d’establir la seva composició, la qual ha de ser proporcional a la respectiva participació de cada administració consorciada al Consell Rector. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 13-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General 27.3 La Comissió Executiva és presidida per la persona que designi el Consell Rector d’entre els seus membres. 27.4 En tot cas, la Comissió Executiva ha d’actuar assistida per la persona titular de la Secretaria del Consell Rector, i a les seves sessions ha d’assistir la persona titular de la Gerència, amb veu però sense vot. Capítol IV Separació i dissolució del Consorci Article 28 Separació del Consorci 28.1 En el cas que alguna de les institucions que formen el Consorci resolgui separar-se'n, aquest pot continuar vigent, si així ho acorden les institucions restants. 28.2 El Consorci queda automàticament dissolt en el cas que un dels dos membres actuals decideixi separar-se'n, o resti integrat per menys de dues administracions, o entitats o organismes públics vinculats o dependents de més d’una Administració. 28.3 En tots els casos, per a la conformació de la voluntat de l'òrgan per determinar la continuïtat o dissolució del Consorci, s'ha de procedir d'acord amb la legislació vigent, en la forma que estableixen aquests Estatuts i, en especial, d'acord amb el que disposa l'article 29. 28.4 Els requisits per a la separació del Consorci són: a) Notificar formalment la decisió davant el Consell Rector, amb un preavís de sis mesos. b) La institució que se separi ha d'estar al corrent dels seus compromisos assumits anteriorment a la proposta. c) La institució que se separi ha de garantir la liquidació de les obligacions aprovades fins al moment de la separació. 28.5 En el cas que s'acordi la separació del Consorci, s'ha de procedir a la liquidació parcial dels drets, les obligacions i els béns propis del Consorci, així com a la reversió de les obres o de les instal•lacions existents a favor de les institucions consorciades, d'acord amb les normes que estableix l'article següent. Article 29 Dissolució del Consorci 29.1 El Consorci es dissol per acord dels dos terços dels membres del Consell Rector, que ha de ser ratificat per cadascuna de les institucions consorciades, o bé per les circumstàncies que preveu l'article 28.2 d'aquests Estatuts. 29.2 L'acord de dissolució determina la manera com s'ha de procedir a la liquidació dels drets, les obligacions i els béns propis del Consorci, i a la reversió de les obres o de les instal•lacions existents a favor de les institucions consorciades, d'acord amb les directrius següents: a) Els béns adscrits o cedits en ús per les institucions integrants del Consorci han de retornar al seu ple domini. b) El Consell Rector ha de procedir a designar una comissió liquidadora constituïda per tres perits de reconeguda solvència professional que no hagin estat vinculats al Consorci durant els cinc anys anteriors a 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 14-15 https://bop.diba.cat A Secretaria General la seva designació. Aquesta comissió ha d'elevar a les administracions consorciades una proposta sobre el procediment per a la formalització de dissolució del Consorci. c) La liquidació s’ha d’ajustar al que estableix la normativa vigent aplicable sobre règim jurídic dels consorcis. d) El procés de liquidació del Consorci no pot suposar la paralització de la prestació assistencial i docent. L'Administració de la Generalitat de Catalunya ha d'adoptar les mesures necessàries per tal de garantir la continuïtat del servei i les funcions, i garantir també la continuïtat dels llocs de treball del personal del Consorci, sens perjudici de mantenir el caràcter autònom del Consorci fins que es dugui a terme la liquidació. e) La constitució de la comissió liquidadora no implica l'alteració del funcionament dels òrgans del Consorci, llevat de les atribucions del Consell Rector que preveu l'article 15, apartat 1, lletres e), j), l), m) i p), i l'apartat 2 del mateix precepte d'aquests Estatuts. Disposicions addicionals Primera El personal funcionari de l'Ajuntament de Barcelona procedent de l'antic Institut Municipal d'Assistència Sanitària que presti serveis al Consorci manté la situació de servei actiu a l'Administració d'origen, d'acord amb el que disposa l'article 191 del Reglament de personal al servei de les entitats locals. El personal funcionari de la Generalitat de Catalunya adscrit al Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona en virtut del conveni aprovat en data 22 de desembre de 2009 regulador del traspàs a l’Administració de la Generalitat de Catalunya dels serveis assistencials Emili Mira i López manté, respecte la Generalitat, la situació administrativa de serveis en altres administracions públiques i els resulta d’aplicació allò establert al citat Conveni, o aquell instrument que el pogués modificar o substituir. Segona La instrucció i resolució dels expedients sancionadors del personal funcionari a què es refereix la disposició addicional precedent correspon al Consorci, llevat que la proposta de resolució comporti la separació del servei, cas en el qual ha de ser imposada per l'òrgan competent de l'Ajuntament de Barcelona. Tercera En l'adopció d'acords del Consell Rector a què es refereix l'article 22 i per tal de determinar el còmput de vots favorables per assolir les dues terceres parts, en el supòsit que l’aplicació del percentatge del quòrum doni com a resultat una fracció, s’ha d’arrodonir al número sencer superior. Disposició final única Els presents Estatuts entren en vigor des de la seva aprovació definitiva. A partir d’aquesta data, queden derogats els Estatuts aprovats pel Conveni de col•laboració entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, de 27 de gener de 2010, publicats al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 5.555, de 28 de gener, i resta vigent únicament el present text articulat. Barcelona, 15 d’abril de 2019 El secretari general Jordi Cases i Pallarès 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 25-4-2019 CVE 2019014579 Pàg. 15-15 https://bop.diba.cat A