DECISIÓ DE LA SÍNDICA DE GREUGES SOBRE L’ACTUACIÓ D’OFICI DUTA A TERME PER L’ESTAT D’ABANDONAMENT I BRUTÍCIA DE L’ESPAI PÚBLIC A L’ENTORN DELS EDIFICIS CORPORATIUS DELS JARDINS DE LES TRES XEMENEIES TRAMITACIÓ  L’observació directa de l’entorn públic dels edificis corporatius, ara sense ús, situats als jardins de les Tres Xemeneies va posar de manifest el seu estat de degradació i brutícia.  La síndica de greuges va prendre la decisió d’iniciar una actuació d’ofici per tal d’esbrinar les raons que provoquen que als entorns dels jardins de les Tres Xemeneies i en concret als entorns de les antigues oficines de la companyia elèctrica s’acumulin molta brutícia, escombraries, objectes de rebuig i grafits que degraden l’espai públic.  L’11 d’abril de 2018, la síndica de greuges es va dirigir al Districte de Sant-Montjuïc i a l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Medi Ambient per tal de posar de manifest aquest fet i obtenir informació sobre la situació i les actuacions previstes.  El 7 de maig de 2018 es va rebre la informació demanada al Districte de Sants- Montjuïc.  El 15 de maig de 2018 l’assessor, a la vista de la informació rebuda, que considera suficient, va emetre un informe proposta amb les consideracions següents. Posició municipal El Districte de Sants-Montjuïc informa del següent: Aquell espai urbà forma part d’una finca que ha canviat de propietat en diferents ocasions. Per un problema de qualificació urbanística es manté buit i no pot ser utilitzat com a edifici d’oficines. Amb el nou propietari s’ha acordat col·locar una tanca molt més sòlida i aquest s’ha compromès a mantenir un servei de seguretat permanent a l’edifici. S’han retirat les tanques caigudes i s’ha netejat l’espai i de forma immediata es col·locarà la nova tanca. Normativa aplicable L’article 26.1.a de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, estableix la competència municipal obligatòria de neteja viària i recollida de residus per a tots els ajuntaments. Valoració i conclusions Si bé es va observar la situació de degradació i brutícia d’aquell entorn, l’Ajuntament ha intervingut i està realitzant actuacions de control i preventives per tal que els titulars de les finques, ara desocupades, mantinguin aquell entorn es un estat d’higiene i decor adequat compatible amb la imatge i el paisatge urbà digne i amb garanties per a la salut pública. Aquesta Sindicatura té com a missió valorar si s’ha produït un greuge i, considerats els fets i les normes aplicables, conclou que, en aquest cas, l’actuació del Districte ha estat adequada. 1 I, per tant, emeto la següent DECISIÓ  Considerar que la situació observada de degradació de l’entorn era manifesta i que cal vetllar per tal que no es converteixi en crònica. Aquesta decisió es comunicarà a l’òrgan municipal competent, se’n donarà compte al Plenari del Consell Municipal en l’informe anual reglamentari i del seu contingut s’informarà la persona interessada. Barcelona, 22 de maig de 2018 2