Secretaria General COMISSIÓ DE GOVERN SESSIÓ ORDINÀRIA DE 2 DE MAIG DE 2019 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 25 d'abril de 2019 Part Decisòria Propostes d’acord ALCALDIA 1. – (20194049) APROVAR l'encàrrec de gestió a Barcelona de Serveis Municipals SA per a la constitució i gestió d'un equip d’agents cívics amb les funcions i d'acord amb les prescripcions que es determinen a l'annex, en el marc del programa destinat a afavorir l'ús cívic dels espais públics. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import d'1.039.000,00 euros amb càrrec a la partida 0104 / 44420 / 92511 del pressupost municipal de 2019, a favor de Barcelona de Serveis Municipals SA, amb NIF A08765919. FACULTAR el Sr. Jordi Samsó i Huerta, gerent de Seguretat i Prevenció de l'Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l'acte de formalització de l'esmentat encàrrec de gestió, i per a la signatura de tots els altres documents que se'n derivin. ÀREA D'ECONOMIA I TREBALL, CIUTAT DIGITAL I RELACIONS INTERNACIONALS 2. – (633/19) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra per a l'autorització d’ús de la capçalera “Diari de Barcelona”; FACULTAR el Primer Tinent d’Alcaldia, l'Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura de l’esmentat conveni. DONAR compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 3. – (inversions) Informar favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 2 de maig de 2019. 4. – (2019/281) AUTORITZAR la despesa de 1.000.000,00 euros per al Programa de subvencions Barcelona: Foment de l’inici de nova activitat econòmica per a persones autònomes, amb càrrec a la partida indicada del Pressupost de 2019; APROVAR inicialment les Bases de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per al foment de l’inici de nova activitat econòmica per a persones autònomes; ORDENAR. la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal; SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual CG 16/19 1/7 s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya; OBRIR, simultàniament, el termini per a la presentació de sol·licituds, des de la publicació de las bases al BOPB, fins el dia 21 de juny de 2019; APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica que facin necessària la seva modificació. 5. – (2018/282) AUTORITZAR la despesa de 100.000,00 euros per al Programa de subvencions “Barcelona: Afavorint la continuïtat empresarial”, amb càrrec a la partida indicada del Pressupost de 2019; APROVAR inicialment les Bases de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a afavorir la continuïtat empresarial; ORDENAR. la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal; SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya; OBRIR, simultàniament, el termini per a la presentació de sol·licituds des de la publicació de les bases al BOPB, fins el dia 21 de juny de 2019; APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica que facin necessària la seva modificació. 6. – (599/19) APROVAR inicialment les bases particulars per a l’atorgament de subvencions de l’any 2019 per a la Transformació Digital del Comerç de Barcelona; ORDENAR la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal; SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l’esmentada publicació i OBRIR el termini d’un mes per a la presentació de sol•licituds que s’iniciarà l’endemà de la publicació al BOP de les bases particulars; APROVAR definitivament les bases, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació; AUTORITZAR la despesa per un import de tres-cents mil euros (300.000 euros) per a la Transformació Digital del Comerç de Barcelona, amb càrrec a la partida pressupostària 0704 48901 43141 del Pressupost municipal de l’exercici 2019; DELEGAR la competència per a l’atorgament de les subvencions en el Regidor de Turisme, Comerç i Mercats; DELEGAR en el Gerent de Turisme, Comerç i Mercats la competència per a la  disposició i obligació de les corresponents despeses derivades de l’atorgament de les subvencions de referència, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. 7. – (0678/19) APROVAR inicialment les Bases del Premi Comerç de Barcelona, que té per objecte reconèixer els principals actors que contribueixen a mantenir l’estructura CG 16/19 2/7 comercial de la ciutat. ORDENAR la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'anuncis de I' Ajuntament, així com la inserció d'una referencia d'aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l’esmentada publicació. APROVAR definitivament les bases, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació. 8. – (2019/188) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i Fundació BCD per a la promoció del Disseny Industrial, amb CIF G-08470999, per a la realització del Pla d’Acció 2019, que es concreta en el desenvolupament del Barcelona Design Week i en la participació de Barcelona al Milan Design Week 2019, al London Design Festival 2019 i al Barcelona Design Tour, dirigit a impulsar el disseny com element estratègic i factor clau de la innovació i competitivitat, que instrumenta l’atorgament d’una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 135.000,00  euros, que representa un 27,3% del cost total del Pla d’Acció per import de 495.000,00 euros; DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic justificades en els informes que consten a l’expedient; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de 135.000,00 euros amb càrrec a la partida corresponent del pressupost de 2019, a favor de la Fundació BCD per a la promoció del Disseny Industrial; REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos, a comptar des de la finalització de l’activitat subvencionada, presenti la justificació de l’aplicació dels fons rebuts; FACULTAR el Primer Tinent d’Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 10. – (2019/284) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i Fundació Joia, amb CIF G-08901019, per la realització del Projecte “Itinere Joves Nou Barris Les Basses”, dirigit l’orientació professional i el suport a la recerca de feina a persones joves d’entre 16 i 35 anys amb problemes de salut mental amb l’apoderament dels joves atesos dotant-los de l’autonomia en la construcció d’un projecte professional i vital, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 118.000,00 euros, que representa el 72,88% del cost total del Projecte per import de 161.906,00 euros; AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 118.000,00 euros amb càrrec a la partida corresponent dels Pressupostos de 2019 i 2020, distribuït en la quantitat de 59.000,00 euros amb càrrec al Pressupost de 2019 i 59.000,00 euros amb càrrec al Pressupost de 2020, en aquest cas, condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en aquesta anualitat; REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos a comptar des de la finalització de l’activitat subvencionada, presenti la justificació de l’aplicació dels fons rebuts; FACULTAR el Primer Tinent d’Alcaldia, Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados, per a la signatura del conveni; DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. CG 16/19 3/7 11. – (DP-2019-27346) CEDIR l’ús, mitjançant subarrendament, a favor de l’Associació de Veïns Paraguai-Perú, del local entitat núm. 4 ubicat a la planta baixa porta 1a de la finca de la Gran Via de les Corts Catalanes núm. 1154, propietat de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, d’una superfície de 93,56 m2, amb la finalitat de destinar-lo a espai de recepció i repartiment dels aliments provinents del Banc d’Aliments entre els veïns que ho necessitin derivats dels Serveis Socials municipals, d’acord amb les condicions reguladores annexes, que s’aproven; i FORMALITZAR el subarrendament en document administratiu. 12. – (DP-2019-27422) CEDIR a l’Associació de Veïns del Raval l’ús del local situat al carrer Lleó núm. 26, per un termini de 4 anys, prorrogables per 4 anys més, amb la finalitat de destinar-lo al desenvolupament d’activitats de promoció social i cultural del barri d’acord amb les condicions annexes, que s’aproven; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu 13. – (DP-2019-27430) CEDIR a la Federació de Salut Mental de Catalunya l’ús del local situat al carrer de Nou de Sant Francesc núm. 42 i de la sala del local situat al carrer de Sils núm. 5, per un termini de 4 anys, prorrogables per 2 anys més, amb la finalitat de destinar-los al desenvolupament d’activitats socials adreçades a persones amb problemes de salut mental, d’acord amb les condicions annexes, que s’aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 14. – (3-80/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-080/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 399.617,91 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19042391; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 15. – ( 3-81/2019) APROVAR l’expedient núm.3-081/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, d’acord amb els ingressos provinents de l’Administració General de l’Estat, per atendre despeses derivades del Pacte d’Estat contra la violència de gènere, per un import total de 292.424,62 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19042395; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 16. – (3-82/2019) APROVAR l’expedient núm.3-082/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de CG 16/19 4/7 l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, d’acord amb el compromís d’ingrés provinent de l’Administració General de l’Estat, per atendre despeses derivades de les Eleccions a les Corts Generals del dia 28 d'abril de 2019, per un import total de 279.620,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19042495; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 17. – ( 3-83/2019) APROVAR l’expedient núm.3-083/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, provinents de l’aplicació del Romanent de Tresoreria per a despeses amb finançament afectat en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2018, per l’ingrés provinent de l’entitat mercantil Solinbar, SLU en concepte d’aportació per al finançament de l’actuació inversora P.10.7016.01 “Centre Esportiu Municipal La Verneda. Rehabilitació i millores (Solinbar), per un import total de 3.000.000,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19042595; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 18. – (3-84/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-084/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 634.782,24 euros, per atendre despeses d’inversió de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19042491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 19. – (3-85/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-085/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 88.000,00 euros, per atendre despeses del CAS Baluard i d’educadors de salut dins del Pla de reforç de seguretat i convivència, gestionades per l’Agència de Salut Pública ,de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient referència comptable núm. 19042591; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, CULTURA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 20. – (15004033-002 (0015/18)) PRORROGAR per un període comprès des de l’1 de juny de 2019 fins el 30 de setembre de 2019, el contracte 15004033-002 que té per objecte el servei relatiu a les tasques necessàries per procedir a les propostes dels informes sobre el grau d’arrelament social, necessàries per a l’autorització de residència temporal per raons d’arrelament, que es sol·licita davant de la Generalitat de Catalunya i oferir informació i assessorament sobre qüestions específiques, relatives a la tramitació dels informes d’arrelament social i altres qüestions relacionades en matèria d’estrangeria, per part de la Direcció d’Atenció i Acollida a Immigrants, adjudicat a l'empresa Progess projectes de gestió de serveis socials, SL, amb NIF CG 16/19 5/7 B59960526, per un import total de 123.090,82 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consten a l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 123.090,82 euros, IVA inclòs, amb càrrec a la partida i al pressupost que s'indiquen que s'indica en aquest document. Districte de Ciutat Vella 21. – (19-SJS-29) CONVOCAR la segona edició dels ajuts per l’arranjament de finestres de l’any 2019, de conformitat amb el que disposa el punt 2.1, de les bases reguladores de la convocatòria d’ajuts d’arranjament de finestres, aprovades per la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de data 15 de novembre de 2018. APROVAR com a àmbit territorial d’actuació d’aquesta convocatòria el definit com a àmbit prioritari al seu punt 5è, d’acord amb el que disposa el punt 6è de les bases reguladores de la convocatòria d’ajuts d’arranjament de finestres, abans esmentades. ESTABLIR el termini de presentació de sol•licituds des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i fins al 15 de juliol de 2019 inclòs. Districte d'Horta-Guinardó 22. – (073/2019) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona (Districte d’Horta-Guinardó) i el Consell de Joventut del Districte d’Horta-Guinardó, amb NIF G64884489, relatiu a la gestió cívica del Casal de Joves Girapells, de conformitat amb la normativa reguladora dels expedients d’autorització de l’atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d’Alcadia el 27 d’abril de 2011; AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import de 106.034,62 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de Consell de Joventut del Districte d’Horta-Guinardó, amb NIF G64884489, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar les obligacions derivades d'aquest Conveni en els exercicis successius. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública donada la excepcionalitat que concorre en el projecte. REQUERIR l’entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 6 mesos a partir del pagament de la subvenció, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament d’aquesta i justificació dels fons rebuts. FACULTAR el senyor, Eduard Vicente Gómez, Gerent del Districte d’Horta- Guinardó per a la signatura del Conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 23. – (20190005D) DESISTIR del procediment de licitació del contracte 18005053 que té per objecte la contractació de Manteniment i reparació de les instal·lacions i sistemes de regulació del trànsit a la ciutat de Barcelona durant el període (octubre 2019-setembre 2021), amb mesures de contractació sostenible, de conformitat amb l’article 152 de la LCSP, per l’existència d’errors no esmenables en la preparació del contracte, atès l’assenyalat en l’informe tècnic emès per la Gerència adjunta de Mobilitat i Infraestructures de 16 d’abril de 2019, que consta a l’expedient; ANUL·LAR CG 16/19 6/7 l'autorització de despesa aprovada per Decret de 28 de març de 2019 de l’esmentat contracte, per un import de 10.008.243,72 euros amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest document; PUBLICAR aquesta resolució al DOUE i a la plataforma de serveis de contractació pública de la Generalitat de Catalunya. DONAR-NE compte a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Nou Barris 24. – (19PL16691) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1 a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana per a la regulació del Casal de Joves Prosperitat, al barri de la Prosperitat; d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat.  Districte de Sant Martí 25. – (19SD0074P) APROVAR INICIALMENT la modificació del Projecte d’Urbanització de l’espai lliure públic de l’àmbit del Polígon d’Actuació Urbanística PAU 1 (aprovat definitivament per acord de la Comissió de Govern municipal en sessió de data 14 de gener de 2009) del Pla de Millora Urbana de l’illa delimitada pels carrers Tànger, Àlaba, Sancho d’Àvila i Àvila de Barcelona i en part, per l’espai lliure públic inclòs en el Pla de Millora Urbana del front consolidat d’habitatges al carrer Tànger núms. 44,46,48,50 ambos instruments de planejament  aprovats  definitivament per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de data 15 de juliol de 2005 (publicats als efectes de la seva executivitat al BOP de data 17/08/2005 i al Diari La Vanguardia de 22/08/2005), d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de data 25 d’abril de 2019 que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, promogut per la Junta de Compensació del Polígon d’Actuació Urbanística (PAU 1) del Pla de Millora Urbana de l’illa delimitada pels carrers Tànger, Àlaba, Sancho de Àvila i Àvila de Barcelona amb un pressupost de 803.750,00 euros, el 21% de l’impost del valor Afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que estableixen els articles 89.6 i 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme.SOTMETRE’L al tràmit d'informació pública durant el termini d’un mes durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al•legacions pertinents, mitjançant la inserció de l‘acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un diari dels de més circulació de Catalunya. NOTIFICAR  el present acord als interessants. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. CG 16/19 7/7