ANUNCI El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en sessió de 29 de març de 2019, ha aprovat definitivament la modificació dels articles 1 i 2 dels estatuts de l’Institut Municipal de Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, de conformitat amb la Instrucció relativa a la descentralització funcional i als mitjans propis de l'Ajuntament de Barcelona aprovada per la Comissió de Govern del dia 26 de juliol de 2018. En compliment d’allò disposat en l’article 201.1.d) del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny, es publiquen a continuació els articles que han estat objecte de modificació: INSTITUT MUNICIPAL DE PAISATGE URBÀ I QUALITAT DE VIDA MODIFICACIÓ ARTICLES 1 I 2 Article 1 Naturalesa i adscripció orgànica 1. L’Institut Municipal de Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida (d’ara en endavant, “l’Institut”) es configura com un organisme autònom local de l’Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i la Carta de Barcelona. L’Institut es constitueix com a instrument de descentralització funcional per la prestació dels serveis públics municipals vinculats a les matèries que conformen el seu objecte social, com a forma de gestió directa i en atenció a la potestat d’autoorganització de l’Ajuntament de Barcelona. 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídica pròpia, plena capacitat jurídica i d’obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüència, per al compliment de les seves funcions, dins del règim jurídic a què es refereix l’article següent, podrà realitzar tota classe d’actes d’administració i disposició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de competències, disposarà de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. L’Institut es troba adscrit a la Gerència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondrà el control de la seva eficàcia. 6. L’Institut tindrà el seu domicili social a Barcelona, a l’avinguda Drassanes, número 6-8 planta 21, sense perjudici de l’establiment de delegacions dins la ciutat. El Consell Rector podrà, però, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. Article 2 Funcions de l’Institut 1. L’Institut es regeix pel dret administratiu, i li corresponen les funcions següents la realització de les següents funcions: a) Protegir mantenir i millorar els valors paisatgístics que conformen la imatge de la ciutat de Barcelona i vetllar per l’ús ordenat i racional del paisatge urbà, com a instrument decisió per a la conservació de l’entorn. Pàgina 1 de 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-5-2019 CVE 2019018252 Pàg. 1-4 https://bop.diba.cat A * Proposar els procediments de programes i campanyes adreçades a la millora del paisatge urbà, i exercir la seva gestió. * Emetre informes sobre l’estat de conservació dels elements del paisatge urbà. * Conèixer dels expedients de llicències d’obres que siguin susceptibles de distorsionar l’entorn paisatgístic, i emetre informe en cas que aquesta distorsió es consideri probable. Gestionar l’Inventari d’Elements Singulars de Paisatge. b) Promoure la participació de la societat civil i del sector privat, tant en la responsabilitat del manteniment, com en la directa recuperació del paisatge i la promoció dels seus valors. * Assessorar els particulars per al tractament dels espais de propietat privada, d’ús o de percepció comunitària. * Assessorar els particulars sobre aplicacions del color, ús tipogràfic i, en general, sobre opcions que afectin el paisatge urbà i no estiguin regulats amb caràcter imperatiu per les ordenances municipals. * Col·laborar amb empreses o entitats en la recerca d’esponsors o patrocinadors per al finançament d’obres, programes o serveis de titularitat municipal o d’interès públic en benefici del paisatge urbà, de la imatge de la ciutat o de la qualitat de vida urbana. * Rebre, estudiar, informar, redactar i executar projectes de patrocini i col·laboració de peticions d’entitats públiques i privades que proposin usos especials del paisatge urbà. * L’elaboració d’estudis, dossiers, redacció i execució de projectes de patronici i col·laboració per iniciativa pròpia o per encàrrec de terceres persones. c) Coordinar les actuacions de totes les instàncies que intervenen en la preservació i millora del paisatge urbà i la qualitat de vida, i proposar les normatives orientades a la protecció i millora del paisatge urbà i a la regulació dels seus usos. * Participar en les comissions municipals que tractin temes que incideixin en el paisatge urbà de la ciutat. * Proposar als òrgans municipals competents les modificacions i actualitzacions que requereixi la normativa del paisatge urbà en ordre al seu perfeccionament. * L’Organisme col·laborarà amb els Districtes per tal d’establir una acció coordinada de control i millora del paisatge urbà, en l’exercici de les seves respectives competències. d) Dur a terme la gestió general de l’Ordenança Municipal del Paisatge Urbà de la ciutat de Barcelona, gestionar l’ús publicitari de la via pública i el que vaig lligat a les concessions municipals en la matèria. Pàgina 2 de 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-5-2019 CVE 2019018252 Pàg. 2-4 https://bop.diba.cat A * Mantenir el cens d’usos autoritzats, fer el control de la vigència dels permisos, declarar les caducitats i vetllar pel compliment dels pactes. * Portar un registre municipal d’infraccions a la normativa del paisatge urbà. * Tramitar i resoldre les incidències que es produeixin en relació amb llicències i autoritzacions que impliquin ús del paisatge, com ara pròrrogues, renovacions, altres anàlogues, dins dels límits de la seva competència. * Emetre informes d’impacte paisatgístic, en especial en relació amb les propostes de modificació o nova instal·lació de mobiliari urbà. * Incoar i tramitar expedients sancionadors per infraccions de les ordenances que regulen el paisatge urbà i els seus usos. * Instruir expedients d’execució forçosa dels actes administratius dictats en matèries previstes per les ordenances que regulin el paisatge urbà i els seus usos. * Gestionar les Ordenances Fiscals que regulin els usos especials del paisatge urbà. * Coordinar i supervisar la redacció de codis, disposicions, homologacions annexes que es puguin dictar com a complement a l’Ordenança esmentada. e) Promoure Barcelona i el seu model de transformació urbana com a referent per al conjunt de ciutats del món. * Assessorar altres ciutat del món sobre les polítiques i instruments d’aplicació en la millora i protecció del paisatge urbà. f) Exercir les funcions de Secretariat de la Comissió Mixta del Paisatge Urbà. g) Qualsevol altres relacionades amb les anteriors i amb les seves funcions que l’Ajuntament li pogués assignar. 2. Per al millor compliment de les seves finalitats i en connexió amb el que es diu en l’article anterior, l’Institut podrà realitzar activitats comercials que estiguin relacionades amb el seu objecte, d’acord amb el que acordin els seus òrgans de govern. 3. En particular, podrà crear societats mercantils i entitats d’altres tipus com fundacions, associacions o altres persones públiques sense ànim de lucre, nacionals o estrangeres, i participar-hi, així com en el fons, en tots els casos, quan això sigui convenient per a la consecució de les finalitats assignades i, sempre en tots els casos, prèvia autorització del Plenari del Consell Municipal. Pàgina 3 de 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-5-2019 CVE 2019018252 Pàg. 3-4 https://bop.diba.cat A 4. Per al millor compliment de les funcions que té encomanades, l’Institut podrà establir tot tipus d’acords o convenis amb entitats o institucions públiques i privades, nacionals i internacionals. Especialment, podrà signar acords amb institucions oficials o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. 5. L’Institut té la condició de mitjà propi de l’Ajuntament de Barcelona així com de les entitats que en depenen o hi estan vinculades i, per tant, li podran conferir encàrrecs de gestió regulats a la legislació en matèria de contractes del sector públic per a dur a terme, de manera obligatòria, activitats relacionades amb el seu objecte social consistents en prestacions pròpies dels contractes d’obres, subministraments, serveis, concessió d’obres i concessió de serveis. Aquests encàrrecs constitueixen relacions de caràcter intern i no tenen naturalesa contractual. Els negocis jurídics que els mitjans propis celebrin en l’execució de l’encàrrec resten sotmesos a la legislació de contractes. 6. L’Institut no pot participar en les licitacions públiques convocades per l’Ajuntament de Barcelona així com per les entitats que en depenen o hi estan vinculades, sense perjudici de què, quan no hi concorri cap licitador, se li pugui encarregar l’execució de les prestacions objecte de les mateixes. Barcelona, 7 de maig de 2019 El Secretari general Jordi Cases i Pallarès Pàgina 4 de 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-5-2019 CVE 2019018252 Pàg. 4-4 https://bop.diba.cat A