GASETA MUNICIPAL 18 de juny del 2019 CSV: 8489-5da5-edd9-d8f1 Disposicions generals – Decrets de l'Alcaldia DECRET D'ALCALDIA S1/D/2019-1306 de 15 de juny, de delegació d'atribucions en el/la gerent/a municipal en matèria de personal. Decret. En ús de les atribucions atribuïdes a aquesta Alcaldia per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i l’article 22 del Reglament Orgànic Municipal, en matèria de gestió i administració de personal, Disposo, Primer. Delegar en el/la gerent/a Municipal les atribucions següents: a) Nomenar i cessar el personal directiu que s'adscrigui a un lloc de treball de nivell 28. b) Efectuar els nomenaments, derivats de les convocatòries de provisió de llocs de treball, en els llocs de treball de nivell 26, 27 o 28, així com el seu cessament. c) Efectuar els nomenaments de caràcter provisional en els llocs de treball de nivell 26, 27 i 28, així com el seu cessament. d) Efectuar els nomenaments, derivats d'una redistribució o d'una reassignació d'efectius, en els llocs de treball de nivell 26, 27 i 28. e) Resoldre els expedients disciplinaris de tot el personal municipal, sigui funcionari o personal laboral, per faltes disciplinaries de caràcter greu o molt greu, amb la imposició de la corresponent sanció, si escau. Segon. Delegar en els/les gerents de districte i en els/les gerents sectorials les atribucions següents: a) Incoar els expedients disciplinaris de tot el personal municipal, sigui funcionari o personal laboral, per faltes disciplinaries de caràcter lleu, amb la imposició si escau, de la corresponent sanció, així com la seva cancel·lació. b) Incoar els expedients disciplinaris de tot el personal municipal, sigui funcionari o personal laboral, per faltes disciplinaries de caràcter greu o molt greu, adoptant les mesures cautelars que escaiguin. c) Acordar l'obertura d'informació reservada. d) Concedir les vacances, els permisos i llicencies en els termes que legalment o reglamentàriament corresponguin. e) Autoritzar la realització d’hores i serveis extraordinaris així com la realització d'accions formatives, l'assistència a processos selectius, la sortida d'inspecció, assistència a Consells Escolars, l’assistència a judicis de personal de la GUB, prolongacions de jornada de GUB i SPEIS. f) Establir les compensacions de productivitat que puguin correspondre per retribuir el grau d'interès, iniciativa o esforç amb que el funcionari desenvolupa el seu treball, i el rendiment o resultats obtinguts. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 18 de juny del 2019 CSV: 8489-5da5-edd9-d8f1 g) Autoritzar la compensació de les indemnitzacions per raó del servei. h) Declarar el passi a la situació de segona activitat del personal de GUB i SPEIS. i) Autoritzar les reduccions de jornada i, en el seu cas, la seva finalització, excepte la reducció de jornada per interès particular de 35 hores setmanals. j) Aprovar i signar els acords individuals per a l’activitat formativa en alternança dual en el desenvolupament de la beca de formació, així com dels acords de col·laboració per a la formació pràctica en centres de treball, sempre que tinguin lloc a l’empara del conveni marc de col·laboració que es subscrigui per l’Ajuntament de Barcelona. k) Aprovar i signar els convenis específics de pràctiques acadèmiques universitàries sempre que tinguin lloc a l’empara del conveni marc de col·laboració que es subscrigui per l’Ajuntament de Barcelona. Tercer. Delegar en el/la gerent de recursos humans i organització, a més de les que li corresponen com a gerent sectorial, les atribucions següents: a) Aprovar la convocatòria i les bases pera la selecció interina o temporal de personal així com de les borses de treball. b) Aprovar la convocatòria i les bases pera la provisió de llocs de treball. c) Aprovar les llistes d'admesos i exclosos, provisionals i definitives, dels procediments de selecció i dels de provisió de llocs de treball. d) Designar els membres dels tribunals de selecció, de les comissions i juntes de valoració deis procediments de provisió de llocs de treball si no consta en les bases de les convocatòries. e) Nomenar i cessar els funcionaris en pràctiques, els funcionaris interins, així com la formalització i finalització dels contractes de treball temporal del personal laboral. f) Excloure les persones que formen part de les borses de treball. g) Efectuar els nomenaments, derivats de les convocatòries de provisió de llocs de treball i els derivats d'una redistribució o d'una reassignació d'efectius, en els llocs de treball de nivell inferior a 26, així com el seu cessament. h) Efectuar els nomenaments de caràcter provisional en els llocs de treball de nivell inferior a 26, així com el seu cessament. i) Reingressar els empleats mitjançant adscripció provisional a un lloc de treball, així com els procedents del compliment d'una sanció disciplinaria. j) Autoritzar les comissions de servei en altres administracions públiques i les permutes. k) Declarar les situacions administratives i suspensió deis contractes de treball. l) Reconèixer els serveis prestats i la consolidació de grau. m) Autoritzar la compensació econòmica de les gratificacions extraordinàries (serveis extraordinaris i hores extraordinàries) i les altres gratificacions que consten en les taules retributives (com per exemple les gratificacions per accions formatives, per a l’assistència a processos selectius, per a la sortida d'inspecció, per a l’assistència a Consells Escolars, per a l’assistència a judicis de personal de la GUB, prolongacions de jornada de GUB i SPEIS) n) Concedir bestretes reintegrables d'acord amb que prevegi la normativa. o) Concedir i revaloritzar les pensions graciables al personal passiu. p) Aprovar el Manual de gestió, els procediments i instruccions tècniques del Sistema de Gestió de Seguretat i Salut Laboral. q) Aprovar el Pla de formació i desenvolupament del personal municipal. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 18 de juny del 2019 CSV: 8489-5da5-edd9-d8f1 r) Aprovar la convocatòria d'ajudes d'acció social, la concessió del premi d'antiguitat així com la concessió d'altres ajuts socials quan corresponguin. s) Declarar la pèrdua de condició de funcionari i extinció dels contractes de treball derivada de jubilació i incapacitat permanent, així com resoldre les perllongacions al servei actiu. t) Autoritzar la reducció de jornada per interès particular de 35 hores setmanals. u) Resoldre els expedients disciplinaris de tot el personal municipal, sigui funcionari o personal laboral, per faltes disciplinaries de caràcter greu o molt greu, amb la imposició de la corresponent sanció, si escau. v) Cancel·lar les sancions disciplinàries de caràcter greu o molt greu. w) Executar les sentències judicials en matèria de recursos humans. x) La resolució de les sol·licituds de suspensió de l'execució dels actes administratius en matèria de recursos humans, regulades a l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administratius publiques, quan es resolguin amb caràcter previ al fons de l'assumpte. y) Incoar i resoldre els expedients de devolució d'ingressos indeguts en matèria de personal z) Assignar el complement específic circumstancials en les dotacions temporals (puntes e treball o projectes) Quart. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s'actua per delegació de l’Alcaldia. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d'acord amb l'article 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i l'article 114 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Cinquè. Determinar que les delegacions d'atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Sisè. Donar compte d'aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 15 de juny de 2019. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007