AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA ANUNCI De conformitat amb el decret de Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 14 de juny de 2019 s’aprova la convocatòria DE LES SUBVENCIONS DE L’INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA A PROJECTES DE RECERCA I INNOVACIÓ DEL PLA BARCELONA CIÈNCIA, les bases reguladores van ser aprovades el 7 de febrer de 2019 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 22 de febrer de 2019 i s’inicia el termini de presentació de sol·licituds: Barcelona, 25 de juny de 2019 La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A Convocatòria de les subvencions de l’lnstitut de Cultura de Barcelona a projectes de recerca i innovació del Pla Barcelona Ciència 2019. PREÀMBUL L’Ajuntament de Barcelona, a través del seu Institut de Cultura i amb la participació de la Fundació Bancaria “la Caixa”, amb qui ha subscrit un conveni de col·laboració Núm. Exp.2018/699, es compromet amb la investigació de qualitat que abordi temes que preocupen la societat barcelonina, mitjançant la Convocatòria de les subvencions de l’lnstitut de Cultura de Barcelona a projectes de recerca i innovació del Pla Barcelona Ciència 2019. L’objectiu és promoure projectes de recerca sobre l’envelliment i la qualitat de vida, i la mobilitat i el respecte i protecció del medi ambient, que s’elaborin mitjançant un treball col·laboratiu entre diverses entitats. La convocatòria, dotada amb 900.000 euros, tindrà un impacte positiu per la societat ja que generarà evidències científiques per informar futures decisions polítiques, potenciarà el teixit investigador de la ciutat, amb l’establiment de sinergies entre equips investigadors i amb la participació d’entitats del tercer sector, i afavorirà l'accés obert als resultats de les recerques per part de tota la ciutadania. La convocatòria s’emmarca en el Pla Barcelona Ciència, que té per objectiu impulsar la ciutat com a capital europea en recerca i innovació. Basat en la col·laboració i el consens entre centres de recerca i empreses, universitats, administracions i la ciutadania, el pla s'articula mitjançant tres eixos fonamentals: el suport municipal a la investigació i la innovació, la consolidació de la capitalitat científica de Barcelona i l’impuls d'un laboratori urbà d'innovació. S’aposta, per tant, per la ciència com a font de coneixement i rigor per abordar els grans reptes de la sostenibilitat social i mediambiental del futur. NOTA PRELIMINAR Al llarg de la present convocatòria es fa menció a les Bases Generals reguladores de les subvencions de l’Institut de Cultura de Barcelona a Projectes de Recerca i Innovació del Pla Barcelona Ciència 2019, aprovades per decret de Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona, de data 7 de febrer de 2019 i publicades al BOPB en data 22 de febrer de 2019, que han esdevingut definitives en data 22 de març de 2019, en les quals s’emmarca la present convocatòria i que es poden consultar a l’enllaç https://bop.diba.cat/scripts/ftpisa.aspx?fnew?bop2019&02/022019003018.pdf&1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A Article 1. Objecte de la convocatòria L’objecte de la present convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és la concessió de subvencions a projectes de recerca i innovació dins de les subvencions de l’Institut de Cultura de Barcelona a Projectes de Recerca i Innovació del Pla Barcelona Ciència 2019, d’acord amb el que estableixen les seves Bases. 1. Els projectes han de ser originals i tenir per objecte un dels dos àmbits temàtics següents, relacionats amb l’evolució sostenible de la ciutat de Barcelona: a) l’envelliment i la qualitat de vida, b) la mobilitat i el respecte i protecció del medi ambient. En el tractament dels temes científics i el desenvolupament dels projectes, els investigadors hauran de contemplar la dimensió de gènere. 2. Els projectes de recerca es caracteritzaran per: a) Sorgir de la col·laboració d’un mínim de tres institucions sol·licitants de l’àmbit de la recerca i del tercer sector o empreses, les quals treballen en cooperació per fomentar les sinèrgies i optimitzar el disseny, la implementació i la disseminació dels projectes, per tal de fomentar les aliances entre diversos actors. La convocatòria avaluarà positivament els projectes que incorporin una entitat del tercer sector com a sol·licitant, i els que fomentin la interdisciplinarietat. b) Tenir l’objectiu de proporcionar evidències científiques per a inspirar decisions polítiques futures a la ciutat de Barcelona. c) Ser originals, sense perjudici que es puguin inscriure o puguin continuar línies de recerca ja engegades pels sol·licitants. d) Tractar les temàtiques des d’una perspectiva local, tenint en compte el context de la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. e) Executar-se en un termini de 18 mesos, a partir de l’adjudicació del projecte. Article 2. Requisits de les entitats sol·licitants 1. Els requisits de les entitats sol·licitants es regeixen per la normativa que estableix la Base 5 de les bases generals que regeixen la present convocatòria de les subvencions de l’Institut de Cultura de Barcelona a Projectes de Recerca i Innovació del Pla Barcelona Ciència 2019 2. Poden sol·licitar els ajuts les agrupacions d’un mínim de tres persones jurídiques legalment constituïdes i actives, una de les quals, com a mínim, ha de tenir el domicili fiscal o seu social al municipi deBarcelona. 3. Cal que les entitats sol·licitants d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores tinguin objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats d’aquestes subvencions. En concret, poden esdevenir sol·licitants: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A - Les Universitats públiques, els seus instituts de recerca i les universitats privades, d’acord amb el que estableix la LO 6/2001i que estiguin inscrites al registre creat pel RD 1509/2008, de 12 de setembre, pel que es regula el Registre d’Universitats, Centres i Títols. - Els Organismes públics de recerca, identificats d’acord amb el que estableix l’article 47 Llei 14/2011 d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. - Altres centres d’I+D amb personalitat jurídica pròpia vinculats a les administracions públiques, o participats majoritàriament pel sector públic, amb independència de quina sigui la seva forma jurídica. - Les entitats i institucions sanitàries públiques i privades sense ànim de lucre, vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut o l’ICS, que desenvolupin tasques de recerca. - Entitats públiques i privades sense ànim de lucre, que puguin contribuir positivament el disseny, execució, aplicació i impacte social del projecte. - Empreses i organitzacions empresarials vinculades, en funció del seu objecte social, al contingut del projecte. Aquestes empreses han de tenir menys de 50 treballadors, i tenir la innovació com un objectiu prioritari. Aquesta información l’hauran de fer constar al formulari corresponent, i declarar-la de manera responsable. - Altres organitzacions que contribueixin a la difusió i la divulgació científica, o que facin tasques de suport a la transferència científica i tecnològica. 4. Entre les entitats sol·licitants hi ha d’haver, com a mínim, dues institucions que tinguin la recerca com a activitat principal. Es valorarà que les entitats pertanyin a àrees de recerca diferents, per tal de fomentar la interdisciplinarietat. Així mateix, es valorarà que una de les parts sol·licitants sigui una organització del tercer sector o empreses. 5. No s’acceptaran canvis en la composició d’agrupació d’entitats, durant la duració dels projectes. 6. Cada entitat sol·licitant cal que identifiqui una persona física vinculada amb cadascuna d’elles, que assumirà la seva representació davant de l’Institut de Cultura de Barcelona. 7. Una de les persones representants d’una de les institucions assumirà la tasca d’Investigador/a Principal (IP) i coordinador/a del projecte, i així s’especificarà. L’entitat a la qual pertanyi el coordinador será l’entitat líder del projecte. Les comunicacions entre l’Administració municipal i les entitats sol·licitants s’han d’efectuar a través del coordinador. 8. Cada IP i cada representant de les entitats sol·licitants pot presentar-se a la convocatòria amb un sol projecte. 9. Totes les entitats sol·licitants que participen en un mateix projecte responen de forma solidària davant de l’Administració municipal i, en el cas de ser atorgat l’ajut, totes tres seran beneficiàries. 10. Es procurarà introduir l’equilibri de gènere en els equips que executaran els projectes i en les posicions de presa de decisions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A Article 3. Termini i forma de presentació de les sol·licituds, i documentació a presentar 1. El termini de presentació del formulari de sol·licitud i la documentació corresponent és de 30 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la corresponent convocatòria. 2. La documentació bàsica obligatòria a presentar, és la següent:a. Sol·licitud per concórrer a la convocatòria (Instància de sol·licitud - Annex 1*) b. Memòria científica-tècnica del Projecte, que haurà de ser en anglès i tenir una extensió màxima de 15 pàgines (s’entendrà per pàgina cadascuna de les cares d’un full). . Cal utilitzar lletra Times Roman, de mida mínima 11 punts, espaiat senzill. (Per a la presentació de la Memòria científica-tècnica del projecte cal fer servir el Guió detallat en: Descripció del projecte-Annex 2*) Aquest document ha d’incloure necessàriament: 1r. Un resum del projecte, de 300 paraules com a màxim, redactat en català o castellà. 2n. Els objectius del projecte (generals i específics) i les preguntes d’investigació. 3r. La metodologia prevista. 4t. Resultats esperats de la investigació i detall del que aquests poden aportar a la ciutat de Barcelona, tant pel que fa a la presa de decisions polítiques com per a la ciutadania i el coneixement. 5è. Cronograma de realització del projecte en relació al pla de treball i a les tasques assignades a cada entitat. 6è. Justificació dels avantatges de la cooperació dels sol·licitants per a l’execució del projecte així com de la generació de sinergies. En la redacció d’aquest document cal tenir en compte la perspectiva de gènere i no utilitzar llenguatge discriminatori ni sexista. c. Formulari de l’acord entre les diverses entitats, que especifiqui els termes de l’acord entre les entitats agrupades que impulsen el projecte en el marc de les subvencions a projectes de recerca i innovació del Pla Barcelona Ciència 2019 (Acord entre les entitats - Annex 3*).d. Pla de viabilitat econòmica del projecte en el què s’indiqui el pressupost general per a la seva realització, i s’inclogui un pressupost per cada entitat sol·licitant i un de comú sumatori de la totalitat del projecte (Pla de viabilitat - Annex 4*). S’haurà d’indicar l’import sol·licitat a l’ICUB per cada entitat sol·licitant així com la despesa prevista per cadascuna d’elles. En cas de ser beneficiaries, l’assignació de l’import parcial del total atorgat pel projecte, a atorgar a cadascuna de les entitats sol·licitants, es farà en funció de l’import indicat en l’Annex 4 per cadascuna d’elles. e. Currículum vitae del coordinador del projecte amb una extensió màxima de 4 pàgines (s’entendrà per página casdascuna de les cares d’un full) (Annex 5*). f. Document nacional d’identitat dels representants legals i documentació acreditativa de la representació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A g. Documentació que acredita la personalitat jurídica de totes les entitats, així com la seva inscripció en el registre corresponent. h. NIF dels sol·licitants. En cas de ser beneficiaris de la subvenció, cadascun dels sol·licitants haurà d’aportar: i. Declaració responsable de transparència conforme el model previst, d’acord amb l’article 15.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, per a subvencions de 10.000 euros o més (Declaració de transparència - Annex 6*) j. Full de dades del creditor – Annex 7* (cal acreditar les dades bancàries per cada entitat sol·licitant, presentant un formulari per sol·licitant). *Els documents en asterisc es posaran a disposició dels sol·licitants una vegada s’obri la convocatòria, a la seu electrònica de l’Ajuntament (https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions). *En el cas de la no presentació de l’Annex 1, Annex 2 i Annex 4, la sol·licitud quedarà inadmesa. No cal aportar els documents indicats a les lletres f. g. i h. quan ja constin en poder de l’Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. En aquest cas, el sol·licitant ha d’indicar el procediment en el que es van adjuntar aquests documents. L’Institut de Cultura, durant el procés de valoració del projecte, pot sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. 4. És obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits, segons l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 5. Pel què fa a les informacions de seguiment de l’expedient telemàtic només serán rebudes per l’entitat sol·licitant líder. 6. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant, en aquest cas el del coordinador del projecte. Tots els requeriments que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòria es faran a través del correu electrònic del coordinador del projecte indicat en la el document Instància de sol·licitud - Annex 1 per part de l’entitat líder. Article 4. Quantia de la subvenció i partida pressupostària 1. Per atendre les sol·licituds corresponents als projectes del Pla Barcelona Ciència, l’Institut de Cultura de Barcelona ha autoritzat la partida pressupostària de 900.000 € per als anys 2019 i 2020, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost 2020. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A L’import màxim destinat a la present convocatòria és de 900.000 € distribuïts de la següent manera: 2019 450.000 € 2020 450.000 € Aquestes quantitats poden ser ampliades per l’òrgan gestor durant el procés d’atorgament, d’acord amb l’article 58 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei General de Subvencions. 2. Les subvencions tenen una quantia màxima de 150.000€ per projecte. En cas de ser seleccionats, els projectes seran finançats en la seva totalitat, d’acord amb la subvenció sol·licitada, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost 2020. 3. L’import agregat d’aquest ajut es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària 1617 D/48000/33011 i amb el codi d’actuació S.006.00614.461, de la previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per l’any 2019 i 2020. Article 5. Conceptes subvencionables i no subvencionables 1. D’acord amb el que estableix la Base 9 de les bases generals que regeixen la present convocatòria, els ajuts es destinen a cobrir les despeses relacionades amb l’execució del projecte atorgat durant el període de vigència del mateix. Cal diferenciar entre les despeses directes i indirectes. L’import de les despeses indirectes és de 18% del total l’ajut. a) Es consideren despeses subvencionables les que estan vinculades de manera immediata amb el projecte finançat, fetes durant el període de vigència del mateix. b) Els ajuts s’apliquen als conceptes de despeses directes i indirectes. Els costos indirectes són despeses generals assignades a les entitats que gestionen l’execució del projecte concedit que per la seva natura no poden imputar-se de manera directa. Han de respondre a despeses reals d’execució de l’actuació. Respecte dels costos indirectes, cada convocatòria fixa el percentatge màxim que les entitats beneficiàries poden imputar, que en cap cas pot superar un 18% dels costos vàlidament justificats, lligats a la gestió dels projectes concedits. 2. Els conceptes de despeses directes subvencionables són els següents: a) Despeses de personal. S’inclou el cost laboral del personal contractat de manera exclusiva per la realització del projecte (inclou salari i quotes a la Seguretat Social). El personal contractat pot vincular-se a una part o a tota la duració del projecte. No es financen en cap cas els costos de personal amb contracte laboral indefinit. b) Despeses derivades de la difusió, publicitat, preparació de material didàctic i formatiu, organització de trobades d’experts, congressos, jornades i conferències, tallers, i resta d’activitats de disseminació associades a la millor execució del projecte. Específicament, tenen cabuda: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A a. Les despeses de viatge, allotjament i manutenció dels experts que es desplacin a Barcelona per participar en les activitats. El límit de l’import per persona ve establert per les quanties del RD 462/2002, de 24 de maig, d’indemnitzacions per raons del servei, amb un increment del 25% de les quanties fixades, atenent l’especificitat de la ciutat de Barcelona. b. Les despeses de difusió dels resultats inclouen la revisió lingüística dels textos i, si escau, la seva traducció; també les despeses de publicació en revistes científiques, i les derivades de la publicació en obert. c. Les despeses derivades de la internacionalització de l’activitat. c) Despeses d’adquisició d’equipament científic-tècnic, com ara software informàtic i material bibliogràfic. a. No serà imputable a la subvenció l’adquisició de software durant els tres darrers mesos d’execució dels projectes. b. Queda exclosa l’adquisició o amortització de material inventariable (bàsicament equips informàtics). c. Les despeses derivades d’aquest concepte no poden excedir el 30 % de l’import concedit. d) Adquisició de material fungible, subministres i productes similars. e) Les despeses de viatges, inscripció i assistència a congressos, tallers, jornades i conferències vinculades a l’objecte del projecte dels membres de l’equip que ha obtingut l’ajut. 3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi els 30.000 euros en el supòsit de cost per execució d’obra, o de 15.000 euros en el supòsit de subministres de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de tenir en compte allò previst a l’article 29.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 4. Són conceptes no subvencionables: a) Les despeses de menjars de treball i manutenció, excepte si es vinculen de manera inequívoca a la celebració d’un congrés, jornada, conferència o taller. b) Les atencions de caràcter protocol·lari. c) Les quotes a societats científiques nacionals o internacionals. d) Les quanties aprovades en el concepte de costos directes d'execució es podran destinar a qualsevol de les despeses elegibles, d'acord amb les necessitats del projecte. En cap cas les variacions podran alterar l'import total de l'ajuda, i la seva necessitat haurà de justificar-se adequadament en la documentació de seguiment o de justificació. Article 6. Procediment per a la selecció de projectes i concessió dels ajuts 1. El procediment de selecció i concessió del ajuts es fa d’acord amb el que estableix la base 6, base 11 i base 12 de les bases generals reguladores de les subvencions de l’Institut de Cultura de Barcelona a projectes de recerca i innovació dins del Pla Barcelona Ciència 2019. 2. En primer lloc, l'Institut de Cultura de Barcelona, ha de verificar l'admissibilitat de les sol·licituds considerant: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A a. que la sol·licitud està completa i la documentació és l’adequada. b. que compleix amb els requisits definits en aquestes bases. 3. En cas que les sol·licituds no vagin acompanyades de la documentació exigida, l’ICUB ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Aquest supòsit exclou l’Annex 1, Annex 2 i Annex 4 que són d’obligada presentació per a l’admissió de la sol·licitud. En el cas que la documentació presentada sigui incompleta o defectuosa, l’ICUB podrá requerir documentació, esmena o demanar qualsevol aclariment que consideri necessari que les entitats sol·licitants hauran d’aportar en el termini màxim de 10 dies hàbils. Finalitzat aquest termini no s’admetrà cap document i exclourà la sol·licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. 4. El/s requeriment/s es faran mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, per tal que el sol·licitant els esmeni dins el termini de deu dies hàbils, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 5. El procés de selecció el durà a terme la Comissió de valoració basant-se en els informes d’s experts externs, nacionals i internacionals, en els àmbits temàtics contemplats en aquesta convocatòria que avaluaran remotament els projectes segons els criteris de valoració i el protocol de puntuació detallats a l’Article 7 d’aquesta convocatòria. Cada projecte serà avaluat per tres experts assignats aleatòriament segons l'àmbit temàtic. La Comissió de valoració està integrada pels membres següents: - El/la President/a de l’Institut de Cultura de Barcelona, o persona en qui delegui, - El/la màxim/a representant de l’àrea de Salut de l’Ajuntament de Barcelona, o persona en qui delegui, - El/la màxim/a representant de l’àrea d’Empresa i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, o persona en qui delegui, - El/la màxim/a representant de l’àrea d’Ecologia de l’Ajuntament de Barcelona, o persona en qui delegui, - Un/a representant de la Fundació “la Caixa” - Tres membres del Consell Assessor Científic de l’Ajuntament de Barcelona, nomenats pel President/a de l’ICUB. Per al correcte desenvolupament de la sessió, formaran part també de la Comissió, amb veu però sense vot: - El/la Gerent de l’Institut de Cultura, o persona en qui delegui - El/la Secretari/ària delegat/da de l’Institut de Cultura, que recollirà acta de la sessió. 6. La Comissió de valoració elevarà la proposta de resolució provisional al President/a de l’ICUB. La resolució es publicarà al Butlletí Oficial de la Província, a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona i a la pàgina web de l’ICUB, d’acord amb el que estableix la Base 13. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A 7. El termini màxim per la resolució definitiva de la present convocatòria és de 6 mesos, a partir de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Article 7. Criteris de valoració dels projectes 1. Els criteris de valoració establerts per a aquesta convocatòria són els indicats en la següent taula. El sistema de puntuació de cada criteri és del 0 al 10 i el percentatge representa la ponderació respecte de la nota final. Qualitat científico-tècnica: Claredat i rellevància dels objectius i 0-10 35% preguntes d’investigació. Grau en què plantejament metodològic del projecte suposa un avanç respecte al coneixement existent en aquest àmbit temàtic. Potencialitat dels resultats per informar polítiques públiques en aquest àmbit. Capacitat d'implementació: Claredat en la definició d'un pla de treball. 0-10 25% Viabilitat dels projectes, i grau en què les activitats detallades són adequades per a la consecució dels objectius i resultats esperats. Adequació dels recursos sol·licitats i temps plantejats per a l'execució del projecte. Adequació equip sol·licitant: Currículum Vitae de l’Investigador 0-10 25% Principal. Pertinència i complementarietat de les entitats sol·licitants i la seva interdisciplinarietat. Visibilització del treball cooperatiu en el disseny i l’execució del projecte. Valor afegit generat per sinergies entre equips investigadors. Impacte social: Descripció dels mecanismes, activitats i implicació social 0-10 15% a través de es quals el projecte millorarà la capacitat en la dinamització i transformació de la ciutat. Inclusió de col·laboracions amb agents socials de rellevància per la ciutat. Aplicabilitat de les propostes en l’ecosistema local. Consideració de les implicacions mediambientals, socials i de gènere en el projecte. 2. Per a poder ser adjudicats, els projectes hauran d’obtenir, en la suma total, un mínim de 6 punts sobre 10. Article 8. Retorn als sol·licitants i al·legacions 1. A partir de l’endemà de la publicació del resultat de la convocatòria, els sol·licitants tindran un termini de 10 dies hàbils pera presentar al·legacions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A 2. La Comissió de valoració valorarà les al·legacions i les elevarà al President/a per a la seva resolució, prèvia publicació definitiva dels resultats. 3. Si les entitats sol·licitants no manifesten el contrari, s’entendrà per acceptada la subvenció. 4. Com a retorn del procés d'avaluació, els sol·licitants podran tenir accés al seu resultat d’avaluació per a cada criteri. Article 9. Responsabilitats i obligacions de les entitats beneficiaries 1. Les obligacions de les entitats beneficiaries són les que determina la Base 14. 2. Les entitats adjudicataries tenen l'obligació de fer una auditoria econòmica intermitja (al cap de 9 mesos a comptar des de l’adjudicació del projecte) i final (al cap de 18 mesos a comptar des de l’adjudicació del projecte), que caldrà enviar per a justificar les despeses. Tant l’auditoria intermitja com la final han d’especificar les despeses de cada entitat. Article 10. Justificació, seguiment i control 3. Cal presentar un informe de seguiment, d’acord al contingut del guió establert, segons el que estableix la base 18.5 de les Bases reguladores de les subvencions de l’Institut de Cultura de Barcelona a projectes de recerca i innovació dins del Pla Barcelona Ciència 2019.. En tot cas, l’apartat de justificació econòmica inclou, com a annex, les factures i els comprovants de pagament degudament ordenats i escanejats. Aquest informe s’ha de lliurar al cap de 9 mesos, a comptar des de l’adjudicació del projecte. Serà revisat per part de l’ICUB, essent aquest un requisit indispensable per a fer efectiu el segon pagament. L’informe de seguiment ha de contenir les informacions següents: a) Relació de les activitats desenvolupades i grau de compliment dels objectius proposats. b) Relació dels membres que integren el projecte en aquest moment de desenvolupament, amb justificació de possibles modificacions ocorregudes. c) Justificació econòmica de les activitats realitzades. 1. L’informe científic-tècnic final, que s’elabora seguint el contingut segons el que s’indica a l’article 18.5 de les Bases, l’ha de presentar el coordinador en un termini de tres mesos des de la finalització del projecte. Aquest informe ha de contenir, a més de les informacions enumerades a l’informe de seguiment, les informacions següents: a) Indicació dels resultats aconseguits i consideracions per potencial impacte de transformació futura de la ciutat. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A b) Composició final de l’equip d’investigació, amb justificació expressa de les modificacions del personal respecte de la sol·licitud inicial. c) Reflexió sobre les principals fites obtingudes o proposades i prospecció, si escau, d’accions de futur lligades a la consolidació del projecte. En cas de modificació de les despeses atribuïdes als diferents conceptes de costos directes, caldrà una justificació específica a l’informe intermedi, si escau, i en tot cas a l’informe científic- tècnic final. 3. L’ICUB pot demanar, si ho considera adient, informació sobre les activitats i resultats del projecte en qualsevol moment de l’execució, i també a instàncies del Consell Científic. Article 11. Pagament 1. El 50% de l'import de l’ajut s’abona a l’inici d’execució del projecte i el 50% restant a la meitat de la seva realització 2. El segon pagament es farà efectiu una vegada s’hagi validat l’auditoria econòmica intermitja. 3. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte bancari indicat per cadascuna de les entitats sol·licitants del projecte mitjançant el formulari: Dades creditor – Annex 7. 4. Cada entitat beneficiària rebrà dos pagaments que sumaran l’import total atorgat a cadascuna d’elles. 5. L’efectiu atorgament i pagament de les subvencions regulades en la present convocatòria resta sotmès a l’existència efectiva de crèdit pressupostari. Article 12. Divulgació dels resultats i política de dades 1. Els resultats del projecte s’hauran de difondre mitjançant un article de divulgació per a ser publicat i accessible en obert a través del web municipal, que s’haurà de lliurar en un termini de 4 mesos després de la finalització del projecte, juntament amb un resum de les accions de divulgació derivades del projecte. Aquest article serà complementari a l’entrega de l’informe científic-tècnic final. 2. L’equip investigador haurà de divulgar la recerca en els canals habituals de l’àmbit científic i participar en activitats de divulgació ciutadana. 3. Als articles científics resultants de la investigació i en la participació a qualsevol activitat de divulgació, caldrà indicar que és una recerca finançada per l’Ajuntament de Barcelona, incloent el següent text: “Projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona en el marc del Pla Barcelona Ciència”. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A 4. Totes les dades resultants de la investigació es faran públiques utilitzant preferiblement canals de ciència oberta i/o mitjançant el web de l’Ajuntament. Article 13. Règim jurídic El règim jurídic es regeix per la normativa que estableix la Base 3 de les Bases Generals reguladores de les subvencions de l’Insitut de Cultura de Barcelona a projectes de recerca i innovació del Pla Barcelona Ciència 2019. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més, estan subjectes al compliment de la finalitat d’interès general a què es condicioni l’atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en l’acte de concessió. Disposició final. Efectes La resolució que conté la present convocatòria entra en vigor el l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de la Província. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-6-2019 CVE 2019023250 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A