... ... L’Ajuntament dona suport? ... L’Ajuntament ofereix suport tècnic i econòmic per facilitar la recollida de ... ... ... ... ... econòmics. Quin tipus de suport? Suport tècnic INICIATIVA CIUTADANA — Assessorament per a la bona realització del procés. — Impressió dels plecs de recollida de signatures i oferiment de la llicència d'ocupació de la via pública per a recollida presencial. ... — Habilitació d’un espai a la plataforma digital dBecidim.barcelona per la difusió i la recollida de signatures de manera digital. Suport econòmic - tures exigibles en cada cas, sempre que: — Es recullin les mínimes signatures vàlides exigides. — Què és una iniciativa ciutadana? Quantes signatures es necessiten? La iniciativa ciutadana és un mitjà que té la ciutadania per promoure, a Hi ha establert un mínim de signatures per a cada iniciativa. El nombre través de la recollida de signatures, que l'Ajuntament dugui a terme una també varia en funció de l’abast territorial de la iniciativa (ciutat, districte o determinada actuació d'interès col·lectiu. àmbit territorial inferior). Què es pot aconseguir? — Incloure un punt a l’ordre del dia en el Ple de la ciutat o de districte. — Convocar un procés participatiu. — Demanar la creació d’un nou òrgan de participació. — — Celebrar una consulta ciutadana. — Convocar un consell de barri o audiència púbAlica. Qui la pot promoure? — Un mínim de tres persones més grans de 18 anys, empadronades a Barcelona. — Qualsevol entitat, associació, organització empresarial, sindicat o col·legi professional de Barcelona. Què cal fer per promoure una iniciativa? QUI HI POT DONAR SUPORT? S’ha de presentar la sol·licitud i la documentació requerida al registre de Totes les persones més grans de 16 anys empadronades al territori correspo- nent de la ciutat de Barcelona. de la plataforma decidim.barcelona. L’Ajuntament comprovarà el compliment dels requisits, i a partir d’aleshores, es disposa de 2 mesos per recollir les signatures, ampliable, com a màxim, a Qui pot recollir les signatures presencials? Les persones fedatàries. Només elles poden comprovar la identitat de la persona que signa i donar fe de l’autenticitat de les signatures. l’autenticitat. C Qui pot ser persona fedatària? Qualsevol persona més gran de 18 anys empadronada a un municipi de Catalunya que expressi la seva voluntat de ser-ho a través d’una declaració jurada lliurada a la Comissió Promotora. Més informació a barcelona.cat/participaciociutadana INICIATIVA CIUTADANA QUÈ ÉS? PERSONES LEGITIMADES SUPORT DE L’AJUNTAMENT Mitjà que té la ciutadania per promoure, a Per promoure-la: Un mínim de 3 persones empadronades a Tècnic (comunicació / plataforma digital) i assessorament. través de la recollida de signatures, que Barcelona i que tinguin més de 18 anys i entitats i organitzacions. Econòmic: 1 € màxim per signatura amb el límit del l'Ajuntament dugui a terme una determi- Per donar suport (signar): Persones empadronades al territori nombre total de signatures requerides. nada actuació d'interès col·lectiu. corresponent a ciutat de Barcelona que tinguin més de 16 anys. ... OBJECTE 1 ... ... ... ... PUNTS A L’ORDRE DEL DIA DEL PLE MUNICIPAL O DE DISTRICTES CONVOCAR UN PROCÉS PARTICIPATIU — Ha de ser de competència municipal CREACIÓ D’UN ÒRGAN DE PARTICIPACIÓ — No pot vulnerar els drets fonamentals Si la iniciativa proposa l’aprovació o mo- APROVACIÓ I/O MODIFICACIÓ D’UNA NORMA MUNICIPAL — Només una matèria per cada iniciativa — Si supera el 3% del pressupost de ciutat o de districte reconvertir en petició de consulta ciuta- CELEBRACIÓ D’UNA CONSULTA CIUTADANA l’Ajuntament pot no admetre a tràmit la iniciativa dana, en el cas de no aprovació. CONVOCATÒRIA D’UN CONSELL DE BARRI O AUDIÈNCIA 2 ÀMBITS ÀMBIT DE CIUTAT Nombre mínim de sig- ÀMBIT DE DISTRICTE Objecte natures necessàries Nombre mínim de signatures necessàries Districte Consulta ciutadana i dispo- Procés participatiu i Audiències Punts a l'ordre del dia en Consulta ciutadana i aprovació d’una norma 15.000 sició de caràcter general òrgan de participació públiques els consells de districte Procés participatiu o creació de l’òrgan de participació 09.000 Posada en marxa d’una audiència pública 07.000 Ciutat Vella 2.500 1.500 1.000 0.500 Incorporació de punts a l'ordre del dia en el Ple Municipal 03.750 L’Eixample 6.500 3.900 2.600 1.300 Sants-Montjuïc 4.500 2.700 1.800 0.900 Les Corts 2.000 1.200 0.800 0.400 Sarrià - Sant Gervasi 3.500 2.200 1.500 0.700 PROCÉS PARTICIPATIU O ÒRGAN DE PARTICIPACIÓ 2% DE LA POBLACIÓ CONSELL 1% DE LA POBLACIÓ Gràcia 3.000 1.800 1.200 0.600 D’ÀMBIT DE BARRI O ZONES INFERIORS A DISTRICTE: 50 MÍNIM MÀXIM 900 D E B A R R I : 25 MÍNIM MÀXIM 450 Horta-Guinardó 4.000 2.500 1.700 0.800 Nou Barris 4.000 2.400 1.700 0.800 CONSULTA D’ÀMBIT TERRITORIAL 10% DE LA POBLACIÓ Sant Andreu 3.500 2.200 1.500 0.700 INFERIOR A DISTRICTE: 250 MÍNIM Sant Martí 5.700 3.400 2.300 1.100 CONTINGUT 3 Comissió Promotora: DOCUMENTACIÓ QUE CAL AFEGIR PER A: 3 persones més grans de 18 anys empadronades a Barcelona PROPOSTA DE PLECS PROPOSTA D’UNA CONSULTA DE RECOLLIDA PROPOSTA D’UNA NORMA — Pregunta/es o proposta/es per votar l’acta de la reunió en què s’aprova la promoció de la iniciativa. DADES DELS I LES MEMBRES — Text articulat de la norma — Àmbit de ciutat o districte DE LA COMISSIÓ PROMOTORA — Exposició de motius — Memòria explicativa de les raons Persona fedatària: Persona més gran de 18 anys empadronada a RELACIÓ INICIAL DE FEDATARIS/ÀRIES Cal presentar al Registre la documentació requerida a través de l’OAC o de la pla- qualsevol municipi català que es compromet a taforma de participació decidim.barcelona comprovar la identitat de la persona que signa. 4 PROCEDIMENT RECOLLIDA DE SIGNATURES TERMINI ADMISSIÓ A TRÀMIT DE LA SOL·LICITUD TERMINI — Termini de 2 mesos comptats des del dia en què els serveis munici- 2 M E S O S — Termini màxim d’1 mes comptat des de la presentació de la sol·licitud 1 M E S M À X I M M À X I M pals hagin entregat el primer grup de plecs validats — L’Ajuntament comprova el compliment dels requisits — L’Alcaldia o òrgan en el qual delegui pot prorrogar aquest termini 2 M E S O S PRORROGABLES — Si falta documentació, es trasllada a la Comissió Promotora perquè en a 2 mesos 10 dies esmeni: Si esmena satisfactòriament, continua Per a signatures presencials: Si no esmena, decau — Validació i lliurament dels plecs de signatures a la Comissió Promotora — Validació i lliurament dels plecs de signatures a la Comissió Promotora, — Lliurament al Registre municipal en qualsevol moment durant el perío- de l’acreditació de les persones fedetàries i del document d’admissió a VERIFICACIÓ/COMPROVACIÓ de de recollida tràmit de la iniciativa DE LES SIGNATURES Per a signatures digitals: — Si no s’admet, la Comissió Promotora pot reclamar a la Comissió d’Em- para o presentar recursos administratius ordinaris — Habilitació de l’espai a la plataforma decidim.barcelona — Habilitació de l’espai a la plataforma decidim.barcelona persones signants estiguin empadronades a Barcelona i siguin més grans de 16 anys EFECTES 5 PUNTS A L’ORDRE DEL DIA ES FARÀ EFECTIU EN LA SESSIÓ CORRESPONENT LA COMISSIÓ PROMOTORA POT: POSADA EN MARXA D’UN PROCÉS PARTICIPATIU CAL CONVOCAR-LO EN MÀXIM 3 MESOS — Intervenir en les comissions i en el Ple CREACIÓ D’UN ÒRGAN DE PARTICIPACIÓ TRASLLAT A L’ÒRGAN COMPETENT (INFORME CONSELL DE CIUTAT) — Retirar la proposta si durant la trami- tació es CONVOCATÒRIA D’UNA AUDIÈNCIA PÚBLICA CAL CONVOCAR-LA EN MÀXIM 30 DIES APROVACIÓ I/O MODIFICACIÓ D’UNA NORMA ORDENAR LA SEVA TRAMITACIÓ SOL·LICITUD DE CONSULTA APROVACIÓ EN CONSELL MUNICIPAL PRÈVIA COMPROVACIÓ JURÍDICA CONVOCATÒRIA D’UN CONSELL DE BARRI CAL CONVOCAR-LO EN MÀXIM 30 DIES En tots els casos que sigui necessari s’han de de- manar els informes tècnics o jurídics pertinents · GARANTIES GARANTIES COMISSIÓ D’EMPARA RECURSOS ADMINISTRATIUS O JUDICIALS