. . . . . . FASES DELS PROCESSOS PARTICIPATIUS . . . 1 Fase d’informació . . . . . . . . . . . . . . . 2 Fase de debat Etapa de promoció del diàleg i el contrast d’arguments on es recullen les aportacions i propostes de les persones participants. S’usaran metodologies PROCESSOS PARTICIPATIUS 3 Fase de retorn En aquesta etapa del procés es trasllada el resultat a les persones partici- . . . pants i a la resta de la ciutadania. 4 Fase de seguiment B Es facilita el seguiment del desenvolupament dels resultats del procés. L’Ajuntament informa sobre l’execució de la proposta. ÒRGANS DE GARANTIES DELS PROCESSOS QUÈ SÓN ELS PROCESSOS PARTICIPATIUS? La Comissió de Seguiment Els processos participatius són un seguit de trobades delimitades en un temps concret, per promoure el debat i el contrast d’arguments entre la S’encarrega de vetllar pel bon funcionament del procés participatiu. Està ciutadania o entre aquesta i els i les responsables municipals, per tal de formada per la diversitat dels agents i col·lectius implicats en el procés. El C recollir les seves opinions i propostes respecte a una actuació municipal concreta.. En un procés participatiu es treballarà amb l’objectiu de fer la diagnosi d’una La Comissió Assessora dels processos participatius determinada situació, buscar idees creatives i innovadores per a actua-D’àmbit de ciutat, està formada per sis persones expertes de reconegut cions municipals o proposar o valorar propostes concretes. prestigi que assessoren i aconsellen en allò que sigui necessari per fer avançar les fases i assegurar la qualitat i la transparència dels processos.La Comissió d’Empara EN QUÈ CONSISTEIXEN? D’àmbit de ciutat, té com a missió aclarir dubtes i resoldre situacions de A través de la realització de debats ciutadans, tallers o altre tipus de convo-catòries, així com eines digitals, es contrastaran els diferents arguments per vulnerat els seus drets de participació. Integrada al Consell de Ciutat, és un tal d’arribar a una proposta que gaudeixi del mà Axim consens. òrgan consultiu format per sis persones independents del Govern municipal. Es facilitarà per les seves condicions individuals o socials com ara edat, discapacitat, origen o sexe, tenint en compte la composició social i poblacional de l’àmbit territo- rial afectat. També es garantirà l’accessibilitat per a les persones amb disca- pacitat i persones amb responsabilitats en tasques de cura. Què és una iniciativa ciutadana? És un mitjà de participació que, a través de la recollida de signatures, QUI POT PROMOURE UN PROCÉS? promou que l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació d’interès general i de la seva competència. — El Consell de Ciutat o els consells ciutadans dels districtes. — La ciutadania mitjançant una iniciativa ciutadana. — L’Ajuntament a proposta del govern o dels grups municipals. Qui la pot promoure? — Un mínim de tres persones més grans de 18 anys, empadronades a Barcelona. — Qualsevol entitat, associació, organització empresarial, sindicat o col·legi professional de Barcelona. QUI HI POT DONAR SUPORT? Persones més grans de 16 anys empadronades aD la ciutat de Barcelona. Quin tipus de suport ofereix l’Ajuntament? — Assessorament per a la bona realització del procés. — Impressió dels plecs de recollida de signatures i oferiment de la llicència d'ocupació de la via pública per a recollida presencial. — Habilitació d’un espai a la plataforma digital decidim.barcelona per a la di- Districtes fusió i la recollida de signatures de Ciutat Vella 1.500 manera digital. L’Eixample 3.900 — Suport econòmic (1 € per signatura Sants-Montjuïc 2.700 - Les Corts 1.200 res, sempre que es recullin les mínimes Sarrià - Sant Gervasi 2.200 - quin les despeses relacionades). Gràcia 1.800 Horta-Guinardó 2.500 Nou Barris 2.400 Quantes signatures es necessiten? Sant Andreu 2.200 Per a un procés participatiu es necessi- Sant Martí 3.400 ten 9.000 signatures. Inferior a districte: 2% pob. afectada (mín. 50, màx. 900) Més informació a barcelona.cat/participaciociutadana PROCESSOS PARTICIPATIUS QUÈ SÓN? Trobades delimitades en el temps per promoure el debat sobre temes concrets de la ciutat entre la ciutadania o entre la ciutadania i l'Ajuntament. QUI POT PROMOURE UN PROCÉS PARTICIPATIU 1 Alcalde/essa GRUP IMPULSOR O en qui delegui AJUNTAMENT Grups municipals Màxim 2 a l’any CONSELL DE CIUTAT — Responsable d'organitzar el procés CONSELL CIUTADÀ DE DISTRICTE Persones/entitats que promouen un procés Signatures INICIATIVA CIUTADANA 2 CONVOCATÒRIA Per Decret d’Alcaldia o en qui delegui (màx. 120 dies) Ha d’incloure: PD’ERÍODE DE TEMPS ACTES I DEBATS PLANIFICACIÓ D’ACTES I DEBATS Publicació a la plataforma de DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ participació decidim.barcelona FORMA DE RETORN FORMA D’AVALUACIÓ FORMA DE SEGUIMENT COMISSIÓ DE SEGUIMENT 3 COMISSIÓ DE COMPOSICIÓ SEGUIMENT 5 MÍNIM MÀXIM 25 FUNCIONS Composició inicial a l’acord de convocatòria Criteris de màxima pluralitat i diversitat, edat i origen i paritat de gènere Fer el seguiment dels instruments de debat i recomanar millores 1/3 dels membres i s’acorda per majoria absoluta Informar sobre les reclamacions presentades per les persones participants Cada procés participatiu tindrà El nombre de persones procedents de l’Ajuntament i d’altres administracions una Comissió de Seguiment públiques mai no podrà ser superior a la meitat del total Conèixer i debatre l'informe de resultats 4 FASES D’UN PROCÉS INFORMACIÓ INFORMACIÓ DEBAT RETORN SEGUIMENT DEBAT Difusió del procés Diàleg i contrast d’arguments Trasllat dels resultats del procés 60 D I E SMÀXIM Es facilita el seguiment del procés i de la matèria per debatre i generació i recull de propostes INFORME DE RESULTATS PUBLICACIÓ A LA RETORN ACTES I DEBATS: IMPACTE PLATAFORMA DIGITAL — Presencials decidim.barcelona — Digitals a decidim.barcelona VALIDACIÓ COMISSIÓ DE SEGUIMENT SEGUIMENT El Govern comunica RECULL DEL DEBAT I PROPOSTES PRESENTACIÓ PÚBLICA (SI ESCAU) com aplicarà els resultats PUBLICACIÓ A LA PUBLICACIÓ A LA PUBLICACIÓ A LA PLATAFORMA DIGITAL PLATAFORMA DIGITAL PLATAFORMA DIGITAL decidim.barcelona decidim.barcelona decidim.barcelona NOTIFICACIÓ A LES PERSONES PARTICIPANTS · COMISSIÓ ASSESSORA FUNCIONS COMPOSICIÓ Informes, recomanacions i suggeriments sobre: 6 PERSONES MANDAT DE 6 Les metodologies més adients ANYS Les eines i els mitjans necessaris per aconseguir la 1/3 Mitjançant elecció a través de la plataforma digital decidim.barcelona: a proposta del Consell de Ciutat màxima pluralitat i diversitat — Presentació de les candidatures a la plataforma digital1/3 a proposta de la Comissió de Govern — Comprovació dels requisits de les persones proposades Qualsevol a sol·licitud de la Comissió de Seguiment 1/3 a proposta ciutadana — Votació a la plataforma digital