Ajuntament de Barcelona Gerència d’Ecologia Urbana ANUNCI de l’Encàrrec de Gestió de l’Ajuntament de Barcelona a Tersa per a l’execució de la Gestió de la totalitat dels punts Verds de la Ciutat de Barcelona. La Comissió de Govern, en sessió 28-03-2019 ha adoptat el següent acord: ENCARREGAR a l’empresa TRACTAMENT I SELECCIO RESIDUS SA (TERSA) l’execució de les tasques per a dur a terme la gestió dels punts verds de la ciutat de Barcelona durant l'any 2019, amb subjecció a les prescripcions generals annexes que s’aproven i que seran vigents fins el 31 de desembre de 2019. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 4.087.039,66 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de TRACTAMENT I SEL.LECCIÓ RESIDUS SA, amb NIF A08800880, per fer front a les despeses derivades d'aquest encàrrec. PUBLICAR aquest encàrrec al BOPB i la Gaseta Municipal de Barcelona. D’acord amb el contingut següent: PRESCRIPCIONS GENERALS de l’ENCÀRREC DE GESTIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA A TERSA PER A L’EXECUCIÓ DE LA GESTIÓ DE LA TOTALITAT DELS PUNTS VERDS DE LA CIUTAT DE BARCELONA. I.ANTECEDENTS 1. TERSA és una empresa pública constituïda per temps indefinit en escriptura autoritzada pel Notari de Barcelona, Sr. D. Luis F. Alós Bobadilla, en data 21 de febrer de 1983, adaptats els seus Estatuts a la vigent Llei de Societats Anònimes, mitjançant escriptura autoritzada pel Notari de Barcelona Sr. D. Bartolomé Masoliver Ródenas, el 23 de juny de 1992 (Protocol 2.471), i canviada la seva denominació mitjançant escriptura autoritzada pel mateix Notari Sr. Masoliver Ródenas en data 20 de maig de 1999 (Protocol 1.601). Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona, al tomo 30114, foli 128, full B53082, Inscripció 42a. 2. TERSA és una societat anònima constituïda amb capital íntegrament públic, i té la consideració de Mitjà Propi Instrumental i Servei Tècnic de l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona de Serveis Municipals (BSM), l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els seus respectiu poders adjudicadors, i resta obligada a realitzar, els treballs que aquestes entitats els hi encomanen en les matèries referides en el seu objecte social, d’acord amb l’Article 1er dels seus Estatuts, protocol·litzats mitjançant Escriptura atorgada davant el Notari de Barcelona Sr. D. Marco Antonio Alonso Hevia en data 31 de juliol de 2008 (Protocol 2.190). 3. TERSA reuneix tots els requisits establerts a l’esmentat article 32.4 de la LCSP per ser considerat mitjà propi de l’Ajuntament de Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona mitjançant BSM forma part dels òrgans de govern de TERSA i té un control conjunt anàleg al que tindria sobre els seus propis serveis o unitats, més del 80% de les seves activitats les porta a terme en l’exercici de les comeses que li han confiat e ls poders adjudicadors, la totalitat del seu capital és públic i l’article 1r dels seus estatus estableix que és mitjà propi de l’Ajuntament de Barcelona. 4. En l’article 2on dels seus Estatuts constitueix l’objecte social de TERSA, la prestació del servei públic de gestió, tractament i eliminació de residus sòlids i assimilables de l’àmbit territorial de competència de les entitats públiques que formen part de la Societat i, en tot cas, de la Ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana; total classe d’activitats que fan referència a sistemes d’aprofitament de residus; l’estudi, desenvolupament i explotació de tecnologies urbanes i els seus derivats, i la participació en qualsevol altre companyia de semblant objecte social. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-7-2019 CVE 2019023175 Pàg. 1-3 https://bop.diba.cat A 5. D’acord amb el règim jurídic exposat, aquest encàrrec de gestió es formula a l’empara del que preveuen l’article 32 de la Llei 9/2017, del 8 de Novembre, de Contractes del Sector Públic restant expressament exclòs de l’àmbit d’aplicació de la LCSP, en virtut del que disposa el seu article 4.1.n), en relació l’esmentat article 32.6. II.CONDICIONS DE L’ENCÀRREC 1) OBJECTE: L’objecte del present encàrrec és la gestió-explotació i logística de funcionament dels punts verds de zona, barri i mòbils de la ciutat de Barcelona durant l’any 2019. Aquest encàrrec es circumscriu a l’àmbit material i territorial de competència de l’Ajuntament de Barcelona. Els treballs objecte d’encàrrec es concreten en els termes i àrees d’actuació que es detallen al punt segon. 2) DESCRIPCIÓ DE LES FEINES: Es proposa encarregar a TERSA la gestió-explotació i logística, durant l’any 2019, dels següents punts verds: De Zona: Les Corts-Pedralbes. Collserola, Montjuïc, Vall d’Hebron, Vallbona, Sant Andreu i Fòrum De Barri: Barceloneta, Folch i Torres, Fort Pienc, Nova Esquerra de l’Eixample, Sagrada Família, Poble Sec, La Bordeta, Bacardí, les Corts, Vallvidrera, Gal.la Placidia, Tabuenca, Horta-Guinardó, Horta-Carmel, Turó de la Peira, Roquetes, Ciutat Meridiana, Sant Andreu, Sant Andreu Nord, Clot, Sant Martí de Provençals i Poblenou, Mercat de Ninot, Mercat de Sant Antoni i els nous punts verds de barri que es posin en funcionament. Mòbils: 9 camions punts verds mòbils, amb 97 parades distribuïdes per la ciutat de dilluns a dissabte en horari de matí i tarda. 1 camió punt verd mòbil escolar, amb parades a les escoles i altres centres i entitats segons programació efectuada pel programa d’Escoles més Sostenibles, amb assistència a altres activitats educatives o didàctiques que es puguin promoure a la ciutat. Aquest encàrrec és desenvoluparà segons el que es determina amb detall al documents adjunt anomenat Programa de treball i memòria econòmica corresponent a 3 de 4 l’encàrrec de gestió de l’Ajuntament de Barcelona a TERSA per a la gestió dels punts verds de la ciutat durant el 2019. 3) DURADA Aquest encàrrec haurà de portar-se a terme durant l’any 2019, per tant, la seva vigència no s’estendrà més enllà del 31 de desembre de 2019. 4) PRESSUPOST DE L’ENCÀRREC Amb l’aprovació d’aquest encàrrec l’Ajuntament disposarà a favor de TERSA, la quantitat de quatre milions vuitanta-set mil trenta-nou euros amb seixanta-sis cèntims (4.087.039,66 €) com a contraprestació per la realització de l’objecte del present encàrrec de gestió. Aquesta aportació anirà a càrrec de la partida pressupost del exercici 2019 (4.087.039,66 €) de la Gerència Ecologia i Serveis Urbans-Ecologia Urbana. 5) OBLIGACIONS DEL TERSA a) Executar les prestacions objecte d’aquest encàrrec d’acord amb les instruccions dels responsables de l’Ajuntament de Barcelona. b) Efectuar en el mes de desembre de 2019 una tramesa a l’Ajuntament de Barcelona reflectint l’estat de desenvolupament dels diferents projectes i treballs amb la documentació tècnica relativa al serveis encarregats. c) Designar un referent com a interlocutor del servei d’assistència encarregat. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-7-2019 CVE 2019023175 Pàg. 2-3 https://bop.diba.cat A d) Fer constar, en totes les activitats que es desenvolupin, així com els materials produïts en el marc d’aquest encàrrec, de manera clara l’encàrrec i el logotip de l’Ajuntament de Barcelona. e) Transcorregut el període de vigència del present encàrrec s’haurà de lliurar els informes i/o memòria que justifiqui la seva correcta execució. f) Complir amb la resta d’obligacions que es desprenen del present encàrrec. g) Aquest encàrrec no suposa cessió de titularitat de les competències ni dels elements substantius del seu exercici. h) En el cas que TERSA contractés amb tercers amb motiu de l’execució d’aquest encàrrec, als contractes a subscriure els resultarà d’aplicació, en els termes que en cada cas resulti procedent, la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic. i) En el cas que TERSA contractés prestacions parcials amb tercers amb motiu de l’execució d’aquest encàrrec, l’import d’aquestes no podrà superar el 50% de l’import de l’encàrrec, amb les excepcions previstes en l’art. 32.7 LCSP. 6) COMISSIÓ TÈCNICA DE SEGUIMENT Per al seguiment dels treballs objecte d’aquest encàrrec, es constituirà una Comissió Tècnica que es reunirà als menys un cop al trimestre. Estarà integrada per dos tècnics de l’Ajuntament de Barcelona, Josep Jurado (Cap del Departament de Gestió de Residus) i Roberto Chico (tècnic) o persones en les que deleguin, i per dos tècnics de TERSA, Daniel Menéndez com a director de TERSA i Rut Domínguez com a cap de gestió de punts verds o persones en les que deleguin. En les reunions d’aquesta Comissió podran participar també altres experts degudament convocats si els seus membres ho consideren convenients en funció dels assumptes a tractar. 7) EXTINCIÓ DE L’ENCÀRREC Aquest encàrrec de gestió s’extingirà per la realització del seu objecte, el transcurs del seu període màxim de vigència, la voluntat de l’Ajuntament de Barcelona i les causes generals establertes en dret. Barcelona, 20 de juny de 2019 Sra. Silvia Ruiz de Valdivia i Martin Secretaria Delegada dels Serveis Jurídics-Secretaria en l’àmbit d’Ecologia i Medi ambient P.D. 19-03-2019 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-7-2019 CVE 2019023175 Pàg. 3-3 https://bop.diba.cat A