AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA ANUNCI De conformitat amb la resolució de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 14 de juny de 2019, s’aprova la convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinemes, de la ciutat de Barcelona per a l’any 2019, en règim de concurrència competitiva, obrint termini de presentació de sol·licituds des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOPB fins al dia 6 de setembre de 2019, d’acord amb les seves bases reguladores, aprovades per decret de la presidència de 29 de maig de 2017 (BOPB 26.06.2017). Convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinemes, de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2019. 1. Indicació de l’aprovació de les Bases Reguladores de les subvencions: El President de l’Institut de Cultura de Barcelona, per decret de data 29 de maig de 2017, va aprovar les Bases generals reguladores per atorgar per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. Aquestes Bases Reguladores van ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de data 26 de juny de 2017. 2. Objecte L’objecte de la present convocatòria és la regulació de la concessió de subvencions que atorgui l’Institut de Cultura de Barcelona destinades a finançar projectes que tinguin com a objectiu “la rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic d’espais privats de creació, experimentació, difusió i cultural, llibreries i cinemes, que duguin a terme la seva activitat a la ciutat de Barcelona”. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 1-19 https://bop.diba.cat A 3. Dotació econòmica i la consignació pressupostària total de la convocatòria. L’import total que es destina a aquesta convocatòria és de 220.000 euros, a càrrec de la posició pressupostària D/78000/33011 de l’estat de previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per a l’any 2019. 4. Procediment de concessió: El procediment de concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria serà el de concurrència competitiva. 4.1. Admissió de sol·licitud: La no presentació de la següent documentació indicada a la base 11.1 d’aquesta convocatòria comportarà la inadmissió de la sol·licitud: a) Instància de sol·licitud b) Fitxa de descripció del projecte. c) Detall de la inversió realitzada o a realitzar mitjançant model normalitzat Un cop presentada la sol·licitud es comprovarà que s’ajusta als requisits. En el cas que es detectin errors materials en els documents presentats dins del termini de lliurement de sol·licituds, es requerirà, mitjançant el correu electrònic indicat a la sol·licitud, per tal que s’esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 4.2. Valoració del projecte o activitat presentada: un cop admesa la sol·licitud, una comissió tècnica revisarà la documentació presentada i valorarà el projecte d’acord amb els requisits tècnics i amb els criteris establerts, i elevarà la una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per la Comissió Tècnica, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent. Per a la correcta valoració del projecte serà necessari haver presentat els documents detallats a la base 11.1, apartats d) i e) d’aquesta convocatòria. Si manca algun d’aquests documents es requerirà mitjançant el correu electrònic indicat a la instància de la sol·licitud, per tal que s’esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 2-19 https://bop.diba.cat A La no presentació de la documentació requerida a la base 11.1, apartats d) i e), comportarà la denegació per no complir els requisits tècnics de la convocatòria. 4.3. Resolució provisional: l’òrgan instructor elevarà la proposta de resolució provisional a la presidència de cada un dels òrgans col·legiats detallats a l’apartat 15 d’aquest document. La notificació de la resolució provisional s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i a la web de l’Ajuntament de Barcelona. El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En el cas que no es presenti aquesta documentació acreditativa, que tot seguit es relaciona, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva: Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com també amb la Seguretat Social (TGSS), l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) i la resta d'Administracions. Documentació acreditativa d’haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. Estar legalment constituïdes i actives. Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. Altra documentació requerida, referenciada a la base 11 d’aquesta convocatòria. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 3-19 https://bop.diba.cat A denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, es podrà presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de la inversió proposada per el/la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 4.4. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon als Presidents de les Comissions a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, un recurs d’alçada davant l’ Alcaldia en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i a la web de l’Ajuntament de Barcelona. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. Qualsevol modificació de la inversió subvencionada haurà de ser comunicada i autoritzada amb anterioritat a la seva realització. En cap cas s’acceptaran modificacions que alterin la finalitat per la qual ha estat concedida la subvenció. 5. Modalitats i destinataris Aquesta convocatòria s’estructura en tres modalitats, d’acord amb les següents tipologies d’espais: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 4-19 https://bop.diba.cat A Modalitat A - Espais independents de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, de titularitat privada, entesos com aquells espais que donen suport a la producció, la investigació i l’exhibició artística i cultural, que en la seva aposta per la prova, l’assaig i l’experimentació, ofereixen recursos, eines i serveis per a creadors. Poden incloure residències artístiques i es caracteritzen per la transdisciplinarietat dels llenguatges artístics. Modalitat B - Llibreries, enteses com a establiments oberts al públic en què la venda de llibres sigui l’activitat principal, i que comptin amb la corresponent llicència d’activitat econòmica o així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. Modalitat C – Sales de cinemes amb 7 sales d’exhibició o menys, enteses com a establiments oberts al públic amb la corresponent llicència d’activitat d’exhibició audiovisual o així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. 6. Requisits específics dels beneficiaris Podran optar a aquestes subvencions les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb la llicència d’activitat corresponent, si s’escau. Cada sol·licitant podrà presentar únicament una sol·licitud de subvenció i a una de les modalitats per a cada espai del qual n’és titular. Supòsits exclosos: Quedaran excloses aquelles les sol·licituds de persones jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal. Per a poder optar a les subvencions els sol·licitants hauran d’acreditar el requisits següents: Modalitat A (Espais de creació, experimentació, exhibició i difusió artística i cultural): a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2019 o bé iniciar-les en l’any 2020, i finalitzar-les abans del 31 de desembre de 2020. b) Realitzar les activitats en el terme municipal de Barcelona. c) Funcionament de l’espai com a espai de creació, d’acord amb la definició que se n’ha fet en la base 5.A minjantçant la presentació de la programació d’activitats dels anys 2018 i 2019 o bé, per aquells espais de recent obertura, presentar el programa d’activitats previst per a l’any 2019 i 2020. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 5-19 https://bop.diba.cat A Modalitat B (Llibreries): a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2019 o bé iniciar-les en el 2020, i finalitzar-les abans del 31 de desembre de 2020. b) Realitzar les activitats en el terme municipal de Barcelona. c) Pertànyer al Gremi de Llibreters o al Gremi de Llibreters de Vell, o bé, quan el sol·licitant no en sigui membre, acreditar l’activitat, mitjançant el lliurament de la corresponent llicència d’activitats. Modalitat C (Cinemes): a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2019 o bé iniciar-les en el 2020, i finalitzar-les abans del 31 de desembre de 2020. b) Realitzar les activitats en el terme municipal de Barcelona. d) Pertànyer al Gremi d’empresaris de Cinema de Catalunya, o bé, quan el sol·licitant no en sigui membre, acreditar l’activitat, mitjançant el lliurament de la corresponent llicència d’activitats. e) Disposar de 7 sales d’exhibició o menys. 7. Règim jurídic L’aportació econòmica prevista en aquestes bases es regeix per les condicions contingudes en en els seus articles, i en allò no previst serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei, i la Normativa General Reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel plenari del Consell Municipal del 17 de desembre del 2010. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més estan subjectes al compliment de la finalitat d’interès general a què es condicioni l’atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en l’acte de concessió. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la convocatòria de concurs públic. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 6-19 https://bop.diba.cat A 8. Quantia de la subvenció L’import màxim de la convocatòria serà de 220.000 € distribuïdes de la següent man-era: - Modalitat A – 100.000 € - Modalitat B – 30.000 € Modalitat C – 90.000 € En cas que el crèdit destinat a una de les tres modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres modalitat. Aquesta quantitat podrà ser incrementada, si es considera oportú, restant condicionada a l’existència del crèdit addicional abans de la seva concessió. Els percentatges màxims que es subvencionaran segons modalitat seran: M- odalitat A: per a les les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, - accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el 60% del seu cost. - per a la resta d’obres de millora diferents de les anteriors, el 50% del seu. per a la dotació d’equipament tècnic, el 40% del seu cost. L’import màxim per sol·licitud de la modalitat A és de 30.000 € -Modalitat B: per a les les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, - accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el 60% del seu cost. per a la resta d’obres de millora diferents de les anteriors, el 50% del seu - cost. per a la dotació d’equipament tècnic, el 40% del seu cost. -L’import màxim per sol·licitud de la modalitat B és de 15.000 € Modalitat C: per a les les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, - accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el 60% del seu cost. Per a les inversions per a la millora de la eficiència i sostenibilitat - energètica, el 40% Equipament: (inversions destinades a la informatització i digitalització de taquilles i venda d’entrades quan no sigui obligatòria per normativa i altre equipament, el 30% del seu cost. L’import màxim per sol·licitud de la modalitat C és de 50.000 € B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 7-19 https://bop.diba.cat A 9. Prioritats Modalitat A - Espais de creació, exhibició i difusió cultural Tindran prioritat, les inversions relatives a: obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. Si el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions que signifiquin altres obres de millora i la dotació d’equipament tècnic que permeti la millora de les condicions d’exhibició o creació que tinguin lloc en l’espai, sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions. Modalitat B – Llibreries: Es prioritzaran aquelles despeses relacionades obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència, així com la dotació de tecnologies digitals destinades a la venda i promoció del llibre, també els canals digitals (ordinadors, pantalles, projectors, aparells i programaris per a la venda en línia, instal·lació de Wifi i altres canals de comunicació amb el lector), sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions. Queden excloses explícitament les despeses les tecnologies quan es destinin a la gestió (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la comptabilitat de la llibreria). En cas que el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions en la realització d’altres obres d’obres o l’adquisició de productes, mobiliari o instal·lacions directament relacionats amb la venda o a la millora de les instal·lacions. Modalitat C - Sales de Cinema Es prioritzaran aquelles despeses relacionades obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. En segon lloc es prioritzaran les inversions relatives a la millora de la eficiència i sostenibilitat energètica. En cas que el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions en equipament i informatització i digitalització de taquilles i venda d’entrades. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 8-19 https://bop.diba.cat A E-n cap cas es consideraran despeses subvencionables: Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o - compensació, ni els impostos sobre la renda. Els honoraris per a estudis i informes aliens al projecte de rehabilitació o - millora presentats. Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin obres certificades o compres de béns inventariables considerades comptablement - com inversions. En cap cas es subvencionaran despeses relatives a reparacions o material - fungibles (consumibles) Les inversions en noves tecnologies que tinguin una finalitat estrictament administrativa (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la - comptabilitat dels equipaments culturals). - Material tècnic que no estigui directament relacionat amb l’espai. - Leasings, rentings. Instruments musicals. 10. Subcontractació El beneficiari podrà subcontractar, total o parcialment, l’activitat subvencionada fins a un màxim del cost total del projecte, d’acord amb el procediment que es regula a l’article 29 de la Llei General de Subvencions. 11. Documentació a aportar. En cas de presentació presencial, aquesta documentació haurà de ser original o fotocopia compulsada. En el cas de la presentació telemàtica, caldrà adjuntar una declaració jurada del beneficiari i/o el representant legal de l’entitat conforme la documentació aportada són copies fidels de la documentació original. Documentació bàsica i obligatòria: a) Instància de sol·licitud. b) Fitxa de descripció del projecte. c) Detall de la inversió realitzada o a realitzar mitjançant model normalitzat d) En el cas d’obres, memòria, pressupostos i/o factures, i projecte executiu visat de la totalitat de les obres a realitzar o realitzades, signat per un tècnic competent. En el cas d’inversions en dotació d’equipament caldrà presentar els pressupostos i/o factures de les inversions, i el llistat dels equips i amidaments amb les característiques tècniques específiques de cadascun. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 9-19 https://bop.diba.cat A e) En el cas de la realització d’obres, en funció de l’aforament de l’espai i d’acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, caldrà aportar la llicència d’obres atorgada o justificar haver presentat la comunicació prèvia de les obres, , atorgada per l’Ajuntament, prèvia a la realització de les obres i a l’aprovació definitiva un cop realitzat el control inicial o bé la comunicació prèvia lliurada a l’òrgan administratiu competent, en el cas que no sigui preceptiu el tràmit de llicència. En cas de no haver iniciat les obres dins del termini de presentació de sol·lcituds, s’haurà de presentar aquesta documentació en el moment que s’iniciïn les obres o a la justificació. Documentació sobre la persona física/jurídica sol·licitant i el/la seu/va representant: a) Document nacional d’identitat de la persona nomenada com a representant. b) Documentació acreditativa de la representació amb què actua, degudament inscrita al registre corresponent, si escau. c) Documentació que acrediti la personalitat jurídica de l’entitat, inscrita al registre corresponent (NIF i estatuts o escriptures). d) Declaració responsable de no estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició d’obtenir subvencions, de conformitat amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud. e) Llicència d’activitat de l’espai, o declaració responsable conforme tenir aquesta llicència o comunicat d’activitats. En aquest últim cas l’Ajuntament realitzarà la consulta d’ofici. f) Documentació acreditativa de la disponibilitat de l’espai. Caldrà aportar, segons e- scaigui: En el cas de ser-ne propietari/ària, còpia de l’escriptura de propietat inscrita - en el Registre de la propietat. En el cas de ser-ne arrendatari/ària, còpia del contracte d’arrendament i autorització de la propietat per dur a terme la intervenció projectada. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l’espai que garanteixi l’ús esmentat per la resta - del període. En la resta de supòsits, el títol jurídic que acrediti i garanteixi la disponibilitat de la gestió de l’espai i l’autorització per a realitzar les obres. g) Certificats d’estar al corrent de pagament l’Agència Tributària i amb la Tresoreria de la Seguretat Seguretat Social. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d’ofici aquest compliment sempre i quan el sol·licitant no li B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 10-19 https://bop.diba.cat A denegui l’autorització per a fer-ho de manera expressa en el formulari de sol·licitud normalitzat. h) Decl-aració responsable que constarà al model d’instància: Declaració responsable de no tenir deutes pendents amb l’Ajuntament de Barcelona ni amb cap dels seus ens adscrits o vinculats. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d’ofici aquest compliment. - Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. Si l’empresa o entitat sol·licitant té 50 o més treballadors, declaració acreditativa del compliment de l’obligació que preveu l’article 42.1 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text Refòs de la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social o el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud - normalitzat. En cas que l’empresa o entitat estigui exempta d’IVA totalment o parcial, documentació administrativa i fiscal que ho certifiqui (documentació acreditativa d’entitat sense ànim de lucre, certificat d’exempció i/o model 390 d’IVA). i) Si la subvenció és superior als 10.000,00 €, declaració de transparència segons model normalitzat. j) Acreditació dels requisits establerts en la base 6 segons modalitat a la que -s’opta: Llicència d’activitat o acreditació de pertinença a l’associació professional - corresponent. - Programa d’activitats Declaració responsable del nombre de sales d’exhibició. (modalitat C) k) - Declaració responsable que constarà al model d’instància: Declaració sobre si s’han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per al mateix projecte, amb indicació dels imports demanats o concedits. - Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. Declaració en què el/la sol·licitant es compromet, segons el supòsit que es tr-acti, en cas d’obtenir la subvenció. A destinar la dotació d’equipament tècnic adquirit mitjançant la - subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. En cas que la subvenció es destini a la realització d’obres, a mantenir l’ús prioritari del local com a espai artístic i cultural durant un període mínim de cinc anys. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 11-19 https://bop.diba.cat A No caldrà aportar els documents indicats en les lletres a, b i c de la base 11.2 quan ja constin en poder de l’Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. El sol·licitant haurà d’indicar el procediment amb el que es van adjuntar aquest documents. L’Institut de Cultura, en el procés de valoració del projecte, podrà sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. La presentació del model d’instància és obligatòria per poder admetre la sol·licitud. En cas que no s'hagi aportat qualsevol altre dels documents exigits a l’apartats 11.1 d'aquestes bases dins el termini de lliurament de sol·licituds, l'Institut de Cultura de Barcelona requerirà al/a la sol·licitant, mitjançant el correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè ho presenti en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. 12. Sol·licituds Només s’acceptarà una sol·licitud per establiment. En cas de més d’una sol·licitud es valorarà la que tingui la darrera data de registre dins del període de sol·licitud. No es tindrà en compte cap documentació que no s'acompanyi de la corresponent sol·licitud, sinó és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Les sol·licituds, segons el formulari normalitzat facilitat per l’Institut de Cultura de Barcelona, que es podrà obtenir a la pàgina web de l’ICUB. 13. Termini i forma de lliurament de les sol·licituds El termini de presentació de sol·licituds serà des de l’endemà de la publicació fins el dia 6 de setembre de 2019. Qualsevol sol·licitud presentada fora d'aquest termini no serà admesa a tràmit. Per als subjectes obligats de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Excepte les persones físiques, la resta té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament. En el cas excepcional de presentació presencial, sens prejudici del que disposa l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, aquests documents es podran presentar a qualsevol de les oficines de registre general dels districtes, gerències o instituts. La sol·licitud de B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 12-19 https://bop.diba.cat A subvenció es pot descarregar de la seu electrònica de l’ Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. La presentació presencial es pot fer al registre de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) demanant cita: a la pàgina web ajuntament.barcelona.cat/cita; trucant al 010; o, a través del mòbil barcelona.cat/tramitsalmobil. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. 14. Criteris de valoració Les sol·licituds seran valorades d’acord amb els següents criteris. S’estableixen els següents criteris, que sumaran un total de 10 punts: Modalitat A: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques Millora en les condicions de treball dels col·lectius que tenen seu en l’espai. (3 punts) b) El projecte presentat significarà una millora en l’atenció a les arts emergents, des del risc i l’experimentació, així com una millora de les condicions d’exhibició. (2 punts) c) El projecte presentat afavorirà o reforçarà la multidisciplinarietat de l’espai. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de l’espai. (3 punts) Modalitat B a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques. (3 punts) b) El projecte presentat permetrà afavorir i reforçar les activitats de foment i promoció de la lectura. (2 punts) c) Millora en les condicions d’accessibilitat del públic a la llibreria. (3 punts) d) Viabilitat de la inversió proposada, pla de finançament i grau de finançament aconseguit i/o previst al marge d’aquesta convocatòria de subvencions. (2 punts) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 13-19 https://bop.diba.cat A Modalitat C: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques i d’accessibilitat del públic a la sala. (3 punts) b) Millora en els plans de sostenibilitat i eficiència energètica. (2punts) c) La inversió permetrà una millora en la programació i la oferta de cinema i audiovisual de la ciutat. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de la sala. (3 punts) El projecte haurà d’obtenir un mínim de 4 punts, tenint en compte que es prioritzaran les inversions especificades a la base 9 de la convocatòria. En el cas que tots els sol·licitants compleixin suficientment els criteris de valoració, i l’import total superi la quantia màxima destinada a la convocatòria, es prorratejarà entre tots els sol·licitants l’import màxim a subvencionar en funció de cada tipus de despesa, els percentatges que s’hi associen i les prioritats que es relaciones a la base 9, fins a l’esgotament del crèdit disponible. 15. Tramitació El procediment de concessió de les subvencions regulades a les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva. L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. Una Comissió Tècnica examinarà la documentació tècnica presentada sobre el projecte i comprovarà el compliment dels requisits tècnics de participació, i després d’haver estudiat els projectes rebuts, elevarà una proposta a la Comissió de Valoració. - La Comissió tècnica estarà formada per: 3 representants de l’Institut de Cultura de Barcelona, designats pel President de l’Institut de Cultura de Barcelona. o Director de Promoció de Sectors Culturals. o Director de Cultura de Proximitat. - o Cap del Departament de Projectes Arquitectònics de l’ICUB. 3 representants de l’Ajuntament de Barcelona designats pel President de l’Institut de Cultura de Barcelona. o 2 representants de 2 districtes de la ciutat. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 14-19 https://bop.diba.cat A - o 1 representant de la Gerència d’Ecologia Urbana. 2 representants de reconeguda vàlua del sector cultural, designats/des pel Consell de la Cultura de Barcelona. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per la Comissió Tècnica, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent. La C-omissió de Valoració estarà formada per: - President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona, o persona en qui delegui. 1 Assessor de la Tinència d’Alcaldia de Drets de la Ciutadania, Cultura, - Participació i Transparència, o persona en qui delegui. - El/La Gerent de l’Institut de Cultura, o persona que en qui delegui. 3 representants de l’Institut de Cultura de Barcelona, designats pel President de l’Institut de Cultura de Barcelona. o Director de Promoció de Sectors Culturals. o Director de Cultura de Proximitat. - o Cap del Departament de Projectes Arquitectònics de l’ICUB. 2 representants de reconeguda vàlua del sector cultural, designats/des pel - Consell de la Cultura de Barcelona. Secretària-delegada de de l’Institut de Cultura de Barcelona 16. Resolució L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. La resolució no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar recurs d’alçada davant d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar des de la publicació de la mateixa. El termini per a la resolució d’aquesta convocatòria és de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds. 17. Notificació i publicitat L’Institut de Cultura de Barcelona publicarà les subvencions concedides en el Butlletí Oficial de la Província així com en altres mitjans que es considerin oportuns. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 15-19 https://bop.diba.cat A 18. Pagament El pagament de les subvencions concedides es faran efectives de forma directa i per avançat, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 19. Obligacions del beneficiari a) Dur a terme les obres o l’adquisició d’equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d’acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. b) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de Subvencions, aprovada per l’Ajuntament de Barcelona que sigui vigent en cada moment, i la restant normativa d’aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei. c) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. d) Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. e) Presentar el projecte executiu d’obres o d’adquisició d’equipament tècnic i els corresponents pressupostos, així com comunicar a l’Institut de Cultura de Barcelona qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. f) Complir amb la normativa vigent de Contractes del Sector Públic. g) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l’Institut de Cultura de Barcelona. h) Donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables), que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la, per tal de garantir-ne les facultats d’inspecció i control. i) Disposar de la documentació comptable i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 16-19 https://bop.diba.cat A j) Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona o d’altres administracions o ens públics en el darrer any. k) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase “Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Institut de Cultura”, d’acord amb la normativa vigent d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Institut de Cultura de Barcelona. l) En el cas d’adquisició de material tècnic, destinar aquest equipament adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de quatre anys. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. m) En el cas de la realització d’obres, mantenir l’ús actual de l’espai durant un període mínim de cinc anys. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l’equipament que garanteixi l’ús esmentat per la resta del període. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. 20. Justificació i control: L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. El termini màxim per a la justificació de les subvencions concedides serà el 28 de febrer de 2021. La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part dels beneficiaris, de: a) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament. b) Una relació de factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en el capítol II del Reglament RD 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 1.12.2012), pel qual es regulen les obligacions de facturació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 17-19 https://bop.diba.cat A Aquestes factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents s’invalidaran fent constar “Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l’Institut de Cultura de Barcelona”; si l’entitat sol·licita la devolució d’aquests documents originals invalidats se substituiran per fotocòpies compulsades. En el cas de la presentació telemàtica de la justificació, caldrà adjuntar una declaració jurada del beneficiari i/o el representant legal de l’entitat conforme les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres convocatòries de l’Ajuntament de Barcelona i/o altres administracions públiques). c) En el cas de les subvencions superiors a 60.000 €, una relació de totes les factures pagades, així com una acreditació del cost total de l’activitat subvencionada mitjançant compte justificatiu amb informe d’auditor, d’acord amb l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d’actuació dels auditors de comptes en la revisió de comptes justificatives de subvencions, en l’àmbit del sector públic estatal. L’informe d’auditor es durà a terme per part d’auditors inscrits en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes. En cas que els comptes anuals del beneficiari estiguin auditats, l’auditor ha de ser el mateix que auditi aquests comptes. Cal que mitjançant l’auditoria també s’acrediti el pagament de les despeses, així com els imports i la procedència dels ingressos de l’activitat subvencionada. d) Una memòria descriptiva del desenvolupament de les inversions. 21. Anul·lació i reintegrament: Serà motiu de reintegrament l’incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l’activitat. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d’incompliment següents: - de l’obligació de la justificació. - de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 18-19 https://bop.diba.cat A - de l’incompliment de la normativa reguladora. Podrà constituir motiu d’anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l’anul·lació total o parcial de l’aportació i el reintegrament de la mateixa, d’acord amb l’article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. En cas d’obres, serà motiu de reintegrament la no presentació de la llicència d’obres o comunicat corresponent en la justificació de la subvenció, en cas de no haver-la aportat amb anterioritat. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 22. Règim de responsabilitats i sancionador L’Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Titol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades. La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot Barcelona, 28 de juny de 2019 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2019 CVE 2019023794 Pàg. 19-19 https://bop.diba.cat A