Activitat turística Ciutat i comarques de Barcelona 2013 Actividad turística Ciudad y comarcas de Barcelona 2013 Tourism activity City and regions of Barcelona 2013 PERFIL · PERFIL · PROFILE Activitat Ciutat i comarques de Barcelona CAPACITAT D’ACOLLIDA TURÍSTICA turística CAPACIDAD DE ACOGIDA TURÍSTICA GÈNERE·GÉNERO·GENDER 2013: TOURISM ESTABLISHMENTS Actividad Turística 2013: Ciudad y comarcas de Barcelona · Tourism Activity 2013: City and regions of Barcelona Nombre d’establiments · Número de establecimientos · 58% 42% Number of establishments 49% 51% OFERTA · OFERTA · SUPPLY 186.000 places DEMANDA · DEMANDA · DEMAND 29,6 milions de ALLOTJAMENT ALOJAMIENTO ACCOMMODATION d’allotjament PERNOCTACIONS PERNOCTACIONES OVERNIGHTS pernoctacions MOTIU·MOTIVO·PURPOSE 1817 777 berlin 63% 44% inner 41% 51% london 9% 72% pirineus resta de pirineus resta de barcelona província barcelona província 1553 resto de provincia resto de provincia paris PROCEDÈNCIA · PROCEDENCIA · ORIGIN rest of province rest of province 1697 madrid 1831 27% 10% 53% 47% destinació 351 barcelona 20% 43% lisboa RESTA DEL MÓN RESTA D’EUROPA RESTO DEL MUNDO ESPANYA RESTO DE EUROPA REST OF THE WORLD ESPAÑA · SPAIN REST OF EUROPE paisatges paisatges barcelona barcelona REPETITIVITAT·REPETITIVIDAD· REPEAT VISITS Àmbit territorial · ámbito territorial · territorial scope: NUTS 3. 42% 36% * 2 ó més visites · 2 ó más visitas · 2 or more visits METODOLOGIA Oferta i Demanda: Elaboració pròpia amb dades oficials DESPESA·GASTO·SPENDING costa costa INE i IDESCAT per permetre l’agregació de les dades de barcelona barcelona la ciutat i la resta de la província. Utilitzant la font de Turisme de Barcelona: 190.000 places d’allotjament 113,1 € 73,6 € (39% ciutat, 51,8% hotels ciutat) i 30,4 milions de barcelona barcelona pernoctacions (57% ciutat, 63% hotels ciutat). 37% 56% Perfil de la Demanda: Enquesta Eddetur Província i * Extrahotelera · extrahotelera · non-hotel spending. estadística oficial de Turisme de Barcelona. Per persona i dia · por persona y día · per person and day Posicionament: Elaboració pròpia a partir de l’Eurostat ciutat ciutat considerant els establiments col·lectius d’allotjament ciudad · city ciudad · city turístic. Últimes dades publicades, 2011. La ciutat i les comarques de Barcelona conformen un territori que l’any 2013 va englobar 186.000 places d’allotjament en hotels, càmpings i establiments METODOLOGÍA de turisme rural) i va acollir més de 10,5 milions de turistes en aquestes tipologies d’allotjament. Aquesta PLACES · PLAZAS · BEDS PERNOCTACIONS · PERNOCTACIONES · OVERNIGHTS Oferta y Demanda: Elaboración propia con datos infografia recull els principals indicadors turístics oficiales INE y IDESCAT para poder realizar la agregación d’aquest conjunt: places i pernoctacions, el perfil 62% de datos de la ciudad y el resto de la provincia. 50,3% 50,3% 49,7% 49,7% dels turistes i el posicionament de l’oferta d’aquests Utilizando la fuente de Turisme de Barcelona: 190.000 allotjaments entre les principals destinacions plazas de alojamiento (39% ciudad, 51,8% hoteles turístiques europees. 100% ciudad) y 30,4 millones de pernoctaciones (57% 38% 100% 100% ciudad, 63% hoteles ciudad). La ciudad y las comarcas de Barcelona conforman 100 100% Perfil de la Demanda: Encuesta Eddetur Provincia y un territorio que en 2013 abarcó 186.000 plazas de estadística oficial de Turisme de Barcelona. alojamiento (hoteles, campings y establecimientos Posicionamiento: Elaboración propia a partir de Eurostat de turismo rural) y acogió a más de 10,5 millones considerando los establecimientos colectivos de OCUPACIÓ · OCUPACIÓN · OCCUPANCY ESTADA MITJANA (DIES) · ESTANCIA MEDIA (DÍAS) de turistas. Esta infografía recoge los principales alojamiento turístico. Últimos datos publicados, 2011. indicadores turísticos de este conjunto: plazas · AVERAGE STAY (DAYS) y pernoctaciones, el perfil de los turistas y el 67,5% posicionamiento de la oferta de estos alojamientos 58,8% 2,2 METHODOLOGY entre los principales destinos turísticos europeos. Supply and Demand: Own elaboration with official INE 43,8% and IDESCAT data. Using the database of Turisme de The city and the regions of Barcelona form an area Barcelona: 190,000 beds (39% city, 51.8% hotels in which in 2013 offered 186,000 beds (hotels, campsites 16,1% 2,7 4,2 2,7 city) and 30.4 million overnights (57% city, 63% hotels and rural tourism establishments) and received more in city). than 10.5 million tourists. These graphics show Demand profile: Eddetur Province Survey and official the main tourism indicators in this area: beds and statistics of Turisme de Barcelona. overnight stays, tourist profile and the positioning of ESTABLIMENTS HOTELERS·HOTELES·HOTELS CÀMPINGS·CAMPINGS·CAMPSITES TURISME RURAL·TURISMO RURAL·RURAL TOURISM Positioning: Own elaboration based on data from this accommodation supply with respect to the main Eurostat considering collective tourist accommodation European tourist destinations. CIUTAT·CIUDAD·CITY RESTA DE PROVÍNCIA·RESTO DE PROVINCIA·REST OF PROVINCE establishments. Latest data available: 2011. Més informació / Más información / Further information: www.barcelonaturisme.cat/estadistiques www.diba.cat/dturisme/labturisme www.barcelona.cat/inspira @BarcelonaTurism facebook.com/visitbarcelona @VisitBCN_en facebook.com/BarcelonaEsMoltMes @bcnmoltmes