DECISIÓ DE LA SÍNDICA DE GREUGES REFERENT A LA QUEIXA PRESENTADA EN MATÈRIA DE LLICÈNCIES D'OBRES I DISCIPLINA URBANÍSTICA TRAMITACIÓ  El 8 de maig 2019 va presentar una queixa en aquesta Sindicatura en què manifestava la seva disconformitat amb el Districte de Sants-Montjuïc davant la manca de resposta a l’accés a dos expedients de protecció de la legalitat urbanística.  El 8 de maig de 2019 la síndica de greuges va admetre a tràmit la queixa, ja que reunia els requisits reglamentaris, i va disposar l’obertura d’un expedient de supervisió.  La comprovació del fet presumptament greujós ha comportat, en síntesi, l’estudi de les circumstàncies concurrents, l’anàlisi de la normativa aplicable i l’observació de si s’havien aplicat els principis de bona Administració per a la salvaguarda dels drets fonamentals a la ciutat.  El 9 de maig de 2019 l’assessora, a partir de la documentació oficial aportada per la persona interessada, i l’anàlisi dels fets, va emetre un informe proposta amb les consideracions següents. CONSIDERACIONS Descripció de la queixa El senyor va demanar en data 15 d’octubre de 2018 vista de l’expedient de disciplina urbanística incoat a la persona propietària del primer pis de la finca, arrel d’una denúncia presentada en data 23-04-2004. En data 12 de març de 2019 ha sol·licitat també còpia de l’expedient obert a nom de la comunitat de propietaris. A data 9 de maig de 2019 no ha rebut resposta de cap de les dues peticions. Posició municipal A data 9 de maig no consta que s’hagi facilitat accés als expedients sol·licitats ni que s’hagi comunicat cap negativa total o parcial al respecte. Normativa aplicable L’article 103 de la Constitució espanyola estableix que l’Administració pública serveix amb objectivitat els interessos generals i actua d’acord amb els principis d’eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb submissió plena a la llei i al dret. L’article 12 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, recull l’exercici de l’acció pública en matèria d’urbanisme a qualsevol ciutadà o ciutadana. L’article 33 Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern estableix un mes de termini per resoldre l’accés a sol·licituds d’informació pública L’article 41 de la Carta Europea dels Drets Fonamentals recull la bona Administració com a principi rector de l’actuació de les administracions públiques. L’article 33 Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern estableix un mes de termini per resoldre l’accés a sol·licituds d’informació pública. Valoració i conclusions Aquesta Sindicatura considera que la l’actuació del Districte de Sants-Montjuïc és incorrecta al no donar resposta a la sol·licitud d’accés a aquests expedients. Han passat més de 6 mesos des que el senyor va demanar tenir accés a l’expedient de protecció de la legalitat urbanística que es va incoar arrel de la denúncia presentada en data 22 d’abril de 2004 (registrada al Districte en data 15 d’octubre de 2018), sense que hagi rebut cap resposta al respecte. I més de 2 mesos des de que va sol·licitar la còpia de l’expedient registrada al Districte en data 12 de març de 2019) sense cap resposta. Aquesta Sindicatura té com a missió valorar si s’ha produït un greuge i, considerats els fets i les normes aplicables, conclou que, en aquest cas, l’actuació del Districte de Sants-Montjuïc no respon al principi de bona administració ja que, el temps sense resposta de més de 6 mesos i 2 mesos respectivament que ha transcorregut des de que el senyor va presentar les sol·licituds d’accés als expedients és excessiu i incompleix amb escreix els terminis d’un mes establerts en la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. I, per tant, emeto la següent DECISIÓ  Estimar la queixa perquè no s’ha facilitat l’accés a la documentació sol·licitada.  Advertir al Districte de Sants-Montjuïc de la obligació de facilitar la documentació sol·licitada o en el cas que consideri que el ciutadà no té accés a la mateixa acordar mitjançant resolució motivada aquest fet. Aquesta decisió es comunicarà a l’òrgan municipal competent, se’n donarà compte al Plenari del Consell Municipal en l’informe anual reglamentari i del seu contingut s’informarà la persona interessada. Barcelona, 10 de maig de 2019