Secretaria General ANUNCI Per Decret de la Comissió de Govern de data 9 de maig de 2019 es va resoldre sotmetre a informació pública l’expedient 1174/18, relatiu a la modificació del model de bases de la gestió cívica d’equipaments, per activitats i serveis municipals de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona durant un termini de 30 dies, de conformitat amb l’article 112 del Reglament Orgànic Municipal i tenir-lo per aprovat definitivament, sempre i quan no s’hagin formulat al•legacions en el termini d’informació pública que facin palesa la necessitat d’introduir-hi rectificacions. Havent finalitzat el termini d’informació pública el 4 de juliol de 2019 sense que s’hagin formulat suggeriments ni al•legacions, cal entendre aprovada definitivament la modificació del model de bases de la gestió cívica d’equipaments, per activitats i serveis municipals de l’Ajuntament de Barcelona., aprovat per acord de la Comissió de Govern de 18 de març de 2015. MODEL DE BASES DE LA GESTIÓ CÍVICA D’EQUIPAMENTS, PER A ACTIVITATS I SERVEIS MUNICIPALS DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA (PROCEDIMENT DE PÚBLICA CONCURRÈNCIA). D’acord amb l’article 34 de la Carta municipal de Barcelona i amb l’article 111 del Reglament de participació ciutadana, la gestió cívica és un instrument de participació ciutadana pel qual s’atribueix a una entitat sense ànim de lucre la gestió d’activitats, equipaments i serveis municipals, susceptibles de gestió indirecta, amb l’objectiu, entre d’altres, de fomentar la participació ciutadana en iniciatives d’interès públic, inclòs el mateix objecte de la gestió. La Comissió de Govern en data 18 de març de 2015 va aprovar un model de bases de gestió cívica d’equipaments, per a activitats i serveis municipals de l’Ajuntament de Barcelona (procediment de pública concurrència), d’acord amb el document de Conceptualització de la gestió cívica, aprovat per la Comissió de Govern el dia 22 d’abril de 2014 (annex I), que ara és objecte de revisió per tal d’adaptar les bases als canvis normatius esdevinguts amb posterioritat i millorar-les. La gestió cívica implica la utilització o cessió dels béns necessaris per al desenvolupament de l’activitat (identificats a l’annex 2), de conformitat amb el que preveu el Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals i, si escau, l’atorgament d’una subvenció al gestor cívic, d’acord amb el que preveu la Normativa general reguladora de les subvencions municipals de Barcelona, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el reglament que la desenvolupa. La gestió cívica es formalitza mitjançant conveni de col•laboració i, tot i establir obligacions bilaterals, no participa en la naturalesa jurídica dels contractes del sector públic. En conseqüència, no constitueix una modalitat de contractació de la gestió dels serveis públics, ni el seu abast pot implicar una lesió de la normativa bàsica en matèria de contractació del sector públic, ni de les directives comunitàries aplicables per raó de la matèria. BASE PRIMERA. OBJECTE DE LES BASES Les presents bases tenen com a objecte determinar els requisits que han de posseir les entitats que vulguin optar a la gestió cívica de ............... (introduïu-ne el nom), els criteris que seran objecte de ponderació per decidir l’entitat gestora, així com els compromisos que han d’assumir les dues parts implicades. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 1-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General Com a part integrant d’aquestes bases s’annexa el document de característiques essencials del projecte de l’equipament a gestionar ................ (introduïu-ne el nom) (annex 2), elaborat per l’Ajuntament amb la participació del teixit associatiu, si escau, que concretarà i detallarà el gestor en el seu propi projecte. BASE SEGONA. FINALITAT DE LA GESTIÓ CÍVICA La gestió cívica per a activitats i serveis municipals dels equipaments municipals per part de les entitats, organitzacions i associacions ciutadanes sense ànim de lucre ha de fomentar activitats d’interès públic o social amb els objectius següents: - Fomentar la participació del teixit social en la gestió i en la programació de l’equipament. - Impulsar les transformacions individuals i col•lectives per aconseguir una ciutadania activa i implicada en la gestió del bé comú. - Millorar la cohesió social de la ciutat. - Promoure l’associacionisme i les propostes de la ciutadania que potenciïn serveis i activitats d’interès general per a la col•lectivitat i atribuïts a la competència local. - Fomentar valors socials i culturals i noves formes de participació, com ara la potenciació de dinàmiques participatives en el context de sector i territori per impulsar projectes comuns. - Afavorir la cooperació entre el sector públic i el sector associatiu. - Possibilitar el creixement cultural quantitatiu o qualitatiu de la ciutat i potenciar la creació col•lectiva. - Fomentar valors del civisme i la convivència. - Promoure, defensar i garantir els drets de ciutadania. BASE TERCERA. RÈGIM JURÍDIC La gestió cívica d’equipaments municipals per part de les entitats, organitzacions i associacions ciutadanes sense ànim de lucre està recollida en l’article 34 de la Carta municipal de Barcelona així com en l’article 111 del Reglament de participació ciutadana. És igualment d’aplicació la normativa següent: - La Normativa general reguladora de les subvencions municipals, aprovada pel Plenari del Consell Municipal en sessió de data 17 de desembre de 2010. - La Llei general de subvencions. - El Reglament de la Llei de subvencions. - La normativa reguladora del patrimoni dels ens locals. - La resta de normativa administrativa que sigui d’aplicació. BASE QUARTA. RÈGIM ECONOMICOFINANCER DE LA GESTIÓ CÍVICA L’Ajuntament atorgarà una subvenció de .......... EUR a l’entitat gestora, durant la vigència del conveni que es formalitzarà amb l’entitat seleccionada. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 2-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General La despesa corresponent a la subvenció esmentada anirà amb càrrec a: Capítol 4 Any C. Econòmic C. Funcional C. Orgànic Import Total Aquesta subvenció s’ha establert partint de l’estructura de despeses i ingressos de l’estudi econòmic adjunt a aquestes bases (annex 3), i en cap cas podrà ser incrementada. L’Ajuntament abonarà cada any la subvenció indicada a l’entitat gestora, mitjançant XXXXX pagaments a compte amb càrrec al capítol 4. L’entitat gestora ha de presentar la documentació justificativa de la subvenció exigida en la base catorzena, apartat "Obligacions específiques en relació a la subvenció", degudament auditada. Si escau, l’entitat gestora ingressarà la quantitat no justificada en relació amb la subvenció atorgada en el compte que l’Ajuntament li indiqui. Si l’Ajuntament directament, o l’entitat gestora, amb autorització i conformitat de l’Ajuntament, obtinguessin aportacions públiques o privades amb la signatura dels corresponents acords específics, aquestes aportacions s’hauran de reflectir en el compte justificatiu. En el cas que el conveni que es formalitzi comporti despeses de caràcter plurianual, la seva autorització o realització se subordinarà al crèdit que per a cada exercici autoritzin els respectius pressupostos municipals. Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb el projecte de gestió cívica, seran subvencionables les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i tinguin lloc dins del termini establert en aquestes bases: - Nòmina i Seguretat Social del personal de la persona jurídica incorporat a la gestió. - Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles. - Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. - Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. - Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina. - Assegurances. - Serveis duts a terme per tercers com, per exemple, neteja, seguretat o auditoria del projecte. - Despeses de manteniment o reparació. - Tributs, quan siguin abonats directament per la persona física o jurídica beneficiària. Altres conceptes específics del projecte concret degudament justificats per l’entitat i aprovats per l’Ajuntament de Barcelona. Totes les despeses a justificar aniran directament lligades a la realització del projecte per subvencionar i en cap cas es destinaran al finançament de l’entitat gestora. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 3-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General - Les despeses efectuades que estiguin facturades amb data anterior a la data d’inici del projecte. - Sancions. BASE CINQUENA. INICI I DURADA DE LA GESTIÓ CÍVICA La gestió cívica s’iniciarà a partir del dia XX de XXXXX de XXXX o bé l’endemà de la formalització del conveni, si fos posterior, i tindrà una durada fins al XX de XXXX de XXXX, i podrà ser prorrogat per acord exprés de les parts com a màxim fins al dia XX de XXXX de XXXX. En cas que la formalització del conveni sigui posterior a la data prevista d’inici de la gestió cívica, l’Ajuntament detraurà la part proporcional corresponent de la subvenció atorgada. BASE SISENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE L’ENTITAT GESTORA La selecció de l’entitat gestora es farà mitjançant procediment de pública concurrència obert a totes les entitats que estiguin interessades a assumir la gestió cívica de l’equipament. A aquest efecte, la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província (BOPB) amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a l’assenyalat com a últim per a la presentació de les propostes, acompanyades de la documentació requerida en la base vuitena. Així mateix, se’n podrà fer difusió en altres mitjans municipals (XXXXXXXXXXXXXXXXX), en els quals s’haurà de fer constar la data de publicació en el BOPB. Un cop acabat el període de presentació de propostes, la Comissió de valoració establerta en la base onzena examinarà les propostes presentades (el projecte i l’informe tècnic descriptiu s’han d’elaborar seguint les pautes que prèviament hagi fixat l’Ajuntament o, si escau, amb la col•laboració del teixit associatiu), el compliment dels requisits previstos en aquestes bases per optar a la gestió cívica i, prèvia ponderació dels criteris de valoració recollits a la base desena, formularà proposta a l’òrgan competent per dictar la resolució corresponent. La formalització de la gestió cívica es farà mitjançant la signatura d’un conveni de col•laboració, que ha de contenir els aspectes previstos a l’article 111.3 del Reglament de participació ciutadana, i que serà aprovat per l’òrgan municipal competent. BASE SETENA. REQUISITS DE LES ENTITATS PER OPTAR A LA GESTIÓ CÍVICA Poden ser sol•licitants de la gestió cívica de XXXXXX (introduïu el nom de l’equipament) les entitats, associacions i organitzacions sense ànim de lucre arrelades en el territori / sector funcional XXXXXX en el qual s’ubica l’equipament objecte de gestió. Aquest arrelament implica l’existència de relacions de representativitat, proximitat i col•laboració entre l’entitat i altres organitzacions i la seva participació en dinàmiques comunitàries, ambdues condicions referides al territori o àmbit sectorial on s’ubica l’equipament per gestionar; en tot cas, l’arrelament s’ha de concretar mitjançant els requisits detallats a continuació. Igualment, les entitats sol•licitants han de reunir els requisits necessaris per poder ser beneficiàries de subvencions i acreditar el compliment dels següents requisits per a aquesta gestió cívica: - Estar legalment constituïdes i tenir personalitat jurídica pròpia. - Estar inscrita en el Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona. - Tenir seu social o delegació al barri (o barris) / districte / ciutat XXXXX de Barcelona. Si és procedent, l’Ajuntament de Barcelona pot autoritzar, de manera motivada, que l’entitat gestora fixi la seva seu social a l’equipament municipal objecte de gestió, en les condicions i cauteles específiques que, si escau, es detallin en el conveni de gestió cívica. En tot cas, aquesta autorització pot ser revocada de manera motivada en qualsevol moment, no atorga al gestor cap dret preferent en la renovació o pròrroga de la gestió cívica, no pot 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 4-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General comportar cap obstacle per al retorn de la possessió de l’equipament a l’Ajuntament, ni per un eventual procediment de desnonament administratiu i no comporta cap responsabilitat a l’Ajuntament pel desenvolupament de les activitats que s’hi diguin a terme, i el gestor s’ha de comprometre a canviar el domicili social en acabar la gestió cívica o en cas de revocació. - Tenir objectius i finalitats relacionats amb els objectius de gestió establerts en l’annex 2. - Tenir una antiguitat de cinc anys i comptar amb la dedicació voluntària dels seus membres en els projectes / activitats de l’entitat. - Les entitats gestores han de respectar els principis de transparència i bon govern en tot el que fa referència a la gestió cívica. En aquest sentit, han de fer explícit, en la proposta de gestió, els codis o normatives (Codi Ètic de les Associacions de Barcelona, o altres d’anàloga naturalesa) que faran servir com a referència, i els indicadors que permetran el seguiment i l’avaluació de l’acompliment d’aquests principis. Cal que dins aquests codis i indicadors s’inclogui necessàriament: la transparència econòmica i el sistema de governança, així com el compliment, quan correspongui, de l’article 15 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. - Tenir una trajectòria en els últims cinc anys en l’àmbit associatiu, en el de la participació ciutadana o en projectes d’interès comunitari de l’àmbit sectorial XXXX o en el barri (barris) / districte / ciutat XXXX. - Haver dut a terme activitats o projectes en els últims cinc anys en l’àmbit associatiu o la gestió cívica. - Haver justificat en el termini previst qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms, entitats públiques empresarials i altres ens dependents de l’Ajuntament. - Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria General de la Seguretat Social, i també amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Barcelona, si escau. - No haver donat lloc a cap resolució d’un conveni anterior de gestió cívica. - No estar incursa o haver-ho estat en el darrer any en cap expedient administratiu (ja sigui sancionador o de restabliment de la legalitat) per vulneració greu o molt greu de les ordenances municipals en qüestions vinculades a l’autoritat administrativa (particularment en relació amb el desenvolupament d’esdeveniments, incompliments d’horaris, etcètera). BASE VUITENA. DOCUMENTACIÓ QUE HAN DE PRESENTAR LES ENTITATS SOL•LICITANTS Les entitats sol•licitants han de presentar les seves sol•licituds mitjançant instància a la qual s’han d’adjuntar dos sobres tancats, designats respectivament amb les lletres A, i B. El sobre A ha de contenir la documentació acreditativa dels requisits i la capacitat de l’entitat, i el sobre B ha de contenir la documentació relativa al projecte de gestió. Aquests sobres han d’estar signats pel representant legal de l’entitat sol•licitant, i en el seu interior s’hi ha d’incorporar una relació, en full independent, en la qual es facin constar els documents inclosos ordenats numèricament. No s’admetrà cap projecte que no compleixi els requisits establerts en les bases i els seus annexos. La presentació de les sol•licituds porta implícita l’acceptació d’aquestes bases. Així mateix, en relació amb el tractament de dades de caràcter personal, cal el consentiment inequívoc de la persona interessada per tal de poder incorporar les dades personals en els sistemes d’informació de l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 5-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General la legislació o normativa vigent en cada cas. L’Ajuntament de Barcelona garantirà la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que reculli, així com la implementació de les mesures, d’ordre tècnic i organitzatiu, que vetllin per la seguretat d’aquestes dades i facilitarà tota la informació que correspongui, d’acord amb el què estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Sobre A: documentació acreditativa dels requisits i la capacitat de l’entitat sol•licitant. A l’exterior hi ha de figurar la menció "Sobre A: Documentació relativa als requisits i la capacitat de l’entitat XXXXX (introduïu el nom de l’entitat), per a la gestió cívica del XXXXX. (introduïu el nom de l’equipament), presentada per XXXXX amb CIF/NIF XXXXX amb domicili a l’efecte de comunicacions XXXXXX, telèfon XXXXXX fax XXXXX adreça electrònica XXXXXX." El sobre ha de contenir els documents que es relacionen tot seguit: a) Declaració responsable, segons model (annex 4), signada pel representant legal de l’entitat, que asseguri: - Que l’entitat està inscrita en el Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament i que les circumstàncies reflectides en aquest fitxer no han experimentat cap variació o que, si escau, adjunta la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat o variacions. - Que ha justificat totes les subvencions atorgades anteriorment per l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms, entitats públiques empresarials i altres ens dependents de l’Ajuntament. - Que no es troba incursa en cap causa de prohibició per rebre subvencions de l’Administració, ni ha donat lloc a cap resolució d’un conveni anterior de gestió cívica. - Que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS) i la Hisenda municipal, imposades per les disposicions vigents, i que autoritza l’Ajuntament de Barcelona a sol•licitar de les administracions esmentades, directament o a través del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC), les dades justificatives o certificats corresponents. - Que dona compliment a les previsions de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals. - Que l’entitat no està incursa ni ho ha estat en el darrer any en cap expedient administratiu (ja sigui sancionador o de restabliment de la legalitat) per vulneració greu o molt greu de les ordenances municipals en qüestions vinculades a l’autoritat administrativa (particularment en relació amb el desenvolupament d’esdeveniments, incompliments d’horaris, etcètera). - Que designa i accepta la utilització de l’adreça electrònica, previstos a l’article 43 de la Llei 39/2015, per a totes les notificacions i comunicacions derivades del procediment de selecció. - Que respecten els principis de transparència i bon govern en tot el que fa referència a la gestió cívica d’equipaments o serveis, especificant els codis o normatives (Codi Ètic de les Associacions de Barcelona, o altres d’anàloga naturalesa) que fa servir l’entitat com a referència, i els indicadors que permeten el seguiment i l’avaluació de l’acompliment d’aquests principis; concretant les dades de transparència econòmica i el sistema de governança, així com el compliment, quan correspongui, de l’article 15 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. b) Certificacions emeses pel secretari o secretària de l’entitat, si escau, o per l’òrgan competent corresponent, que acreditin els 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 6-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General extrems següents: - Localització de la delegació, si escau, en l’àmbit on s’ubica l’equipament: barri (barris) / districte / ciutat de Barcelona XXXXX (concreteu-ho). - Pertinença a xarxes o entitats de segon o tercer nivell del barri (barris) / districte / ciutat de Barcelona XXXXXX (concreteu-ho) on s’ubica l’equipament per gestionar o, si és procedent, de l’àmbit sectorial d’influència de l’equipament. - Acord de la junta, assemblea o òrgan competent de l’entitat que expressi la voluntat d’aquesta de participar en la convocatòria i que autoritzi el seu representant legal a representar-la. c) Documentació acreditativa de la solvència tècnica de l’entitat sol•licitant: - Memòria de la trajectòria en els últims cinc anys en l’àmbit associatiu o en el de participació ciutadana o en projectes d’interès comunitari en el barri (barris) / districte / ciutat XXXX. - Relació d’activitats i projectes realitzats en l’àmbit associatiu o en el de la gestió cívica durant aquest període en què s’informi del nombre i les característiques dels participants, amb una breu descripció i informació dels resultats. Sobre B: projecte de gestió cívica. A l’exterior hi ha de figurar la menció "Sobre B: Projecte de gestió cívica per a l’equipament XXXXX (introduïu el nom equipament), presentat per l’entitat XXXXX, amb CIF/NIF XXXXX amb domicili a l’efecte de comunicacions XXXXXX, telèfon XXXXXX, adreça electrònica XXXXXX". El projecte de gestió cívica ha de desenvolupar almenys els punts que es relacionen a continuació: 1. Descripció del procés d’elaboració del projecte presentat en què s’explicitin participants a títol individual o col•lectiu. 2. Característiques de l’entorn sociocultural on s’ubica l’equipament que siguin rellevants per al projecte de gestió cívica. 3. Objectius generals i específics. 4. Àmbits d’actuació i tipologia de les activitats proposades. 5. Organització i funcionament (organització del personal, tasques per desenvolupar, mecanismes de coordinació, horaris...). 6. Participació de les persones usuàries en la gestió de l’equipament. 7. Sistema d’avaluació dels resultats (descripció dels indicadors, eines i periodicitat per a l’avaluació dels objectius). 8. Pla de comunicació i difusió de l’equipament. 9. Programació d’activitats que s’oferirien en un primer any de funcionament de l’equipament. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 7-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General 10. Estudi economicofinancer, que ha d’incloure obligatòriament el següent: - Relació de despeses classificades per concepte i en què es detallin els imports. - Relació d’ingressos classificats per fonts de finançament i en què es detallin els imports previstos. - Proposta de preus que hauran de satisfer les persones usuàries dels serveis i les activitats (preus privats comunicats). En cas que l’Ajuntament tingui vigents preus per a aquest equipament, la proposta de preus de l’entitat s’hi ha d’ajustar. - Memòria explicativa de la previsió d’ingressos i despeses i la seva aplicació al projecte de gestió. L’entitat sol•licitant ha de presentar un estudi economicofinancer per a totes les anualitats del projecte i s’ha d’ajustar als imports que per a cada anualitat s’estableixen en la base quarta. En el cas d’incompliment dels requisits o requeriments esmentats, no es valorarà el projecte. Així mateix, tampoc no serà valorat i implicarà el rebuig de la proposta l’incompliment qualsevol de les presents bases i del contingut de l’annex 3. BASE NOVENA. PRESENTACIÓ DE PROPOSTES I DE LA DOCUMENTACIÓ El termini per a la presentació de la documentació exigida és, com a mínim, de 15 dies hàbils, comptats des del següent al de la publicació de l’anunci oficial en el BOP. Per a la presentació de sol•licituds, els subjectes obligats de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol•licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en el portal de tràmits. En el cas excepcional de presentació presencial, sens perjudici del que disposa l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol•licituds i els documents es podran presentar a qualsevol de les oficines del Registre general dels districtes, gerències o instituts. El còmput dels terminis s’efectuarà de conformitat amb el que disposen els articles 30 i 31 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. BASE DESENA. CRITERIS PER VALORAR EL PROJECTE DE GESTIÓ Per a la valoració del projecte de gestió, s’atorgaran fins a XX punts, partint de la consideració dels criteris següents: 1. Adequació a la realitat social i cultural en què s’insereix el projecte i a les necessitats del col•lectiu i al territori al qual s’adreça, fins a X punts. 2. Grau d’innovació i creativitat del projecte en relació amb el model descrit en el document annex 2, fins a XX punts. 3. Nivell de concreció, coherència interna i viabilitat del projecte, fins a XX punts. 4. Mecanismes previstos per garantir la participació i implicació de les persones usuàries beneficiàries en la dinàmica i la gestió de l’objecte de la gestió cívica, fins a XX punts. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 8-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General 5. Idoneïtat i concreció dels indicadors establerts per al seguiment i l’avaluació dels objectius del projecte, fins a XX punts. 6. Concreció d’un pla de comunicació de les activitats o serveis que es proposen tenint en compte els diferents col•lectius destinataris i l’ús de canals diversos, fins a XX punts. 7. Qualitat de la proposta de programació anual d’activitats fins a XX punts. 8. Coherència, viabilitat i solidesa de la memòria explicativa de la previsió d’ingressos i despeses i la seva aplicació al projecte de gestió, fins a XX punts. 9. .................... (Criteri opcional: exclusivament per poder valorar particularitats de l’equipament, en cas d’haver-n’hi.) La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en cadascun dels diferents elements, i anirà acompanyada de l’informe tècnic de valoració, que reflectirà els elements qualitatius o comentaris tècnics sobre cada projecte. BASE ONZENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ La Comissió de Valoració per a la selecció de l’entitat gestora del XXXXXX (introduïu el nom de l’equipament) tindrà la composició següent: 3 representants del Districte; 1 representant de la direcció competent en matèria de participació ciutadana; 2 representants de l’àrea de la direcció del programa al qual correspongui l’equipament; 2 representants del teixit associatiu, i 2 representants d’entitats membres de la Plataforma de Gestió Cívica de Barcelona. Actuarà com a secretari o secretària de la Comissió de Valoració el/la secretari/ària delegat/ada del Districte. BASE DOTZENA. PROCEDIMENT DE VALORACIÓ DE LES PROPOSTES La Comissió de Valoració examinarà totes les sol•licituds presentades, en un termini no superior a XXXXX dies hàbils des de l’acabament del termini de presentació de sol•licituds, i comprovarà si aquestes reuneixen els requisits necessaris per poder optar a la gestió cívica, en funció de la concurrència o no dels requisits establerts a les bases setena i vuitena. En el cas que es detectin deficiències en la documentació que es puguin esmenar, s’atorgarà un termini de deu dies hàbils per corregir-les. Un cop transcorregut el termini o presentades, si escau, les esmenes, la Comissió admetrà o rebutjarà les candidatures, i, en acte públic, obrirà els sobres B. En un termini no superior a XXXX dies hàbils, emetrà una proposta de resolució a favor de l’entitat que hagi obtingut la puntuació més alta, a partir de la valoració dels projectes, de conformitat amb els criteris recollits en la base desena, i l’elevarà a l’òrgan competent. Per a la valoració dels criteris esmentats, la Comissió podrà demanar, fins i tot a persones expertes externes, els informes tècnics que escaiguin, per avaluar la qualitat i aptituds de les candidatures presentades, que no seran vinculants i s’inclouran a l’expedient. BASE TRETZENA. ADJUDICACIÓ I FORMALITZACIÓ DE LA GESTIÓ CÍVICA Prèviament a l’adjudicació de la gestió cívica, s’incorporaran a l’expedient els documents sobre els quals es va presentar declaració responsable en el sobre A i que no hagin estat aportats, així com la pòlissa de 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 9-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General responsabilitat civil en els termes que estableix el punt e) de l’apartat “Obligacions de l’entitat gestora” de la base catorzena, per tal d’incorporar-los a l’expedient. A aquest efecte, es requerirà a l’entitat que aporti la documentació en el termini màxim de XXX dies hàbils comptats des de l’endemà de la notificació del requeriment. L’òrgan competent resoldrà motivadament l’atorgament de la gestió cívica de l’equipament a favor de l’entitat seleccionada. La resolució serà notificada personalment a tots els participants. Potestativament, es publicarà el resultat de l’adjudicació en aquells altres mitjans de difusió que s’haguessin utilitzat per fer la convocatòria de la gestió cívica (seu electrònica, web municipal, tauler d’edictes...). La formalització de l’atorgament de la gestió cívica es farà a través d’un conveni, que s’ajustarà a la Normativa general reguladora de les subvencions municipals, aprovada per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de data 17 de desembre de 2010. A aquest efecte, formaran part del conveni, com a annexos, les bases de la convocatòria (annexos 2 i 3), el projecte de gestió seleccionat i l’inventari de l’equipament. BASE CATORZENA. DRETS I OBLIGACIONS DEL GESTOR CÍVIC Drets del gestor cívic: a) Percebre la subvenció. b) Utilitzar l’espai cedit per desenvolupar la gestió cívica, que disposarà d’un despatx per exercir les tasques de direcció i gestió, dins el mateix equipament. c) Percebre els ingressos derivats del pagament dels preus per les persones usuàries, que se sotmetran a règim de comunicació. d) Ocupar i utilitzar l’espai objecte de concessió, la possessió pacífica del qual li haurà de garantir l’Ajuntament contra qualsevol pertorbació que, de fet o de dret, se li pugui causar. Obligacions del gestor cívic: a) Gestionar l’equipament amb la continuïtat i la regularitat establertes sense altres interrupcions que les que es produirien si la gestió es prestés de manera directa per l’Ajuntament. Garantir que les activitats que es desenvoluparan, tant per part de l’entitat gestora com els espais cedits a terceres persones o associacions de tota mena, respectaran les ordenances i la legislació vigent. b) Gestionar per si mateix, sens perjudici de la prestació d’activitats complementàries per tercers designats de conformitat amb la legislació de subvencions. En aquests supòsits, l’entitat haurà de complir les disposicions establertes en l’article 31.3 de la Llei general de subvencions i demanar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, quan el contracte superi els límits del contracte menor previst a la legislació de contractes del sector públic. c) Guardar reserva respecte de les dades o els antecedents que no siguin públics o notoris i que estiguin relacionats amb l’objecte de la gestió, dels quals hagi tingut coneixement en ocasió de l’atorgament de la gestió. - Les entitats gestores han de complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal, adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 10-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General garantia dels drets digitals. Les entitats han d’establir les mesures organitzatives i tècniques necessàries per garantir la seguretat de les dades a les quals accedeixi com a conseqüència de la gestió cívica. Sobretot, ha d’adoptar les mesures adients per evitar l’alteració, la pèrdua, el tractament o l’accés no autoritzat a les dades esmentades. I ha d’informar les persones interessades que poden exercir l’accés a la seva informació i la resta de drets, en els termes inclosos a la legislació vigent. - Tractar les dades de caràcter personal de manera confidencial i reservada, així com informar i requerir el consentiment de les persones interessades, quan correspongui, si és que s’ha de produir qualsevol cessió de les dades, sobretot a l’Ajuntament de Barcelona, amb la finalitat de donar a conèixer i promocionar iniciatives municipals relacionades amb el foment de la cultura i l’associacionisme en general. El responsable del tractament no podrà tractar les dades amb una altra finalitat que no sigui compatible amb la que va motivar la recollida inicial de les dades de caràcter personal. Aquesta obligació continuarà vigent un cop el conveni s’hagi acabat, per acabament del seu termini o objecte, per resolució o qualsevol altra causa legalment admesa o establerta en aquestes bases. - En cas de corresponsabilitat en el tractament de dades, caldrà formalitzar els acords corresponents en els termes de l’article 26 del Reglament (UE) 2016/679 i a l’article 29 de la Llei orgànica 3/2018. - També haurà de guardar la deguda confidencialitat respecte a tota la informació obtinguda i documentació elaborada per raó de l’execució de la gestió cívica, i aquesta documentació no podrà ser reproduïda, cedida, difosa, publicada o utilitzada per a finalitats diferents de les establertes en aquestes bases, fins i tot un cop acabada la gestió cívica. d) Portar un registre detallat dels cursos, tallers i cessió d’espais amb la informació necessària que permeti el control sobre els ingressos percebuts, així com la llista de les sol•licituds d’espai i d’accés acceptades i denegades. e) Acreditar, per part de l’entitat titular de la gestió cívica, la contractació d’una pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil per l’import de XXXX EUR per tal de respondre dels danys que es poguessin ocasionar tant en les instal•lacions com als tercers que participessin en les activitats organitzades per l’equipament. Aquesta pòlissa ha de presentar-se abans de la formalització del conveni i ha de mantenir-se vigent durant tot el període de la gestió cívica. f) Mantenir el bon estat de les instal•lacions així com les obres, els béns i mitjans auxiliars aportats per l’Administració. g) Obtenir de l’Administració autorització expressa per a la realització d’obres de reparació menor o conservació i manteniment de l’edifici i de les seves instal•lacions. h) Obtenir de l’Administració, si escau, els permisos i autoritzacions necessaris per dur a terme les activitats que s’ofereixin fora de la programació habitual. S’entén per "programació habitual" la derivada del projecte de gestió cívica. i) Fer-se càrrec de les despeses següents: - Les que originin la contractació del personal necessari per a la correcta gestió de la instal•lació i de les activitats que s’acordin. - Les derivades de la divulgació, i difusió de la publicitat. - Altres despeses derivades de la gestió cívica. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 11-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General j) Admetre qualsevol persona que compleixi els requisits establerts reglamentàriament en la utilització de l’equipament, sense més limitacions que el pagament del preu de les activitats realitzades, la mateixa capacitat d’aforament i les característiques tècniques de l’equipament. k) Tenir cura del bon ordre de l’equipament, sens perjudici dels poders de seguiment i control de l’Ajuntament. l) Respondre de tots els danys i perjudicis que es derivin del funcionament de la gestió cívica, ocasionats tant a tercers com a la corporació o al personal que en depèn. m) Disposar de comptabilitat separada de la comptabilitat pròpia de l’entitat pel que fa als comptes relatius a la gestió cívica. n) Informar l’Ajuntament de Barcelona del desenvolupament del programa d’activitats, i de la relació d’ingressos i despeses en relació amb la gestió de l’equipament. o) Pel que fa a la difusió i publicitat de les activitats, en els suports de comunicació, hi ha de constar el logotip de l’Ajuntament de Barcelona - Districte de … Tota la publicitat s’ha d’ajustar a la normativa municipal en gestió cívica. Així mateix, tots els elements de retolació i senyalització han de realitzar-se de conformitat amb la normativa municipal. Igualment, la gestió cívica s’ha d’identificar pel que fa a equipament i comunicació. p) L’entitat encarregada de la gestió cívica no pot cedir els drets ni les obligacions derivats del seu atorgament. En cap cas la durada de les prestacions accessòries, és a dir, de les activitats com el bar, la cafeteria, etcètera, pot excedir la durada de la gestió cívica. q) L’entitat ha d’aportar tot el personal necessari per al desenvolupament de la gestió cívica. Tot el personal que executa les prestacions dependrà únicament de l’entitat a tots els efectes, sense que entre l’entitat gestora, el personal i l’Ajuntament hi hagi cap vincle de dependència funcionarial ni laboral. Si escau, es produirà la subrogació del personal en els termes que resultin dels convenis col•lectius i de la legislació laboral que sigui d’aplicació. r) Un cop extingida la gestió cívica per qualsevol de les causes previstes, el gestor cívic ha d’abandonar l’equipament i retornar a l’Ajuntament tots els béns inventariats, inclosos, si escau, el conjunt de millores realitzades i els béns adquirits amb càrrec a la subvenció durant el període de vigència del conveni. S’exclouen de l’inventari municipal els béns de propietat específica de l’associació, entitat o agrupació que s’hagin adquirit o inventariat com a tals. L’entitat podrà dur a terme activitats en l’equipament un cop extingida la gestió cívica per la seva part, sempre que no sigui contrari al Reglament de patrimoni dels ens locals. s) “Complir la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals (Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc de prevenció de riscos laborals i resta de normativa d’aplicació); extrem que ha d’acreditar documentalment a petició de l’Ajuntament. I, en cas que existeixi veïnatge amb algun servei municipal s’haurà de donar compliment, quan escaigui, a les disposicions sobre coordinació d’activitats empresarials a què es refereix l’article 24 de la Llei 31/1995, i el Reial decret 171/2004, de 30 de gener.” t) Formar part dels òrgans de participació i de control i seguiment de l’equipament i assistir a les seves reunions. Obligacions específiques en relació amb la subvenció: 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 12-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General a) Acceptar i complir la normativa general reguladora de les subvencions municipals. b) Complir el règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. c) Presentar dins del trimestre següent al d’acabament de cada exercici, als efectes de seguiment i control, una revisió limitada del compte d’explotació de la gestió, signada per una persona auditora inscrita en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes, així com una relació de despeses efectuades classificades per concepte i en què es detallin els imports i una relació d’ingressos obtinguts classificats per fonts de finançament i amb el detall dels imports previstos. Per al supòsit que, com a conseqüència d’un augment d’ingressos o reducció de despeses en relació amb els previstos, es constati un resultat positiu en l’exercici auditat, l’entitat gestora podrà presentar una reformulació del projecte per a l’aplicació, en l’exercici següent a l’auditat, dels fons no exhaurits. La reformulació del projecte ha de ser aprovada per l’òrgan competent de l’Ajuntament a proposta de la Comissió de Seguiment. En cas contrari, procedirà el reintegrament. Al final de la durada de la gestió cívica es procedirà, si escau, al reintegrament del superàvit existent. En cas d’incompliment de l’obligació de presentació del compte justificatiu, o bé que de l’informe d’auditoria es desprengui una gestió econòmica deficient, procedirà la suspensió de l’obligació d’efectuar nous pagaments a compte fins a la regularització de la gestió i sens perjudici de la responsabilitat del gestor. L’entitat beneficiària no haurà de presentar la revisió limitada del compte d’explotació del darrer exercici de la gestió, ja que en aquest cas haurà de presentar documentació prevista en l’apartat d) de les obligacions específiques del gestor cívic en relació amb la subvenció. d) Justificar l’aplicació dels fons rebuts, la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. A aquest fi, caldrà que, en el termini de tres mesos comptats des de l’acabament de l’activitat realitzada, l’entitat beneficiària presenti el compte justificatiu amb aportació de l’informe d’auditor. El compte justificatiu tindrà el contingut següent: - Una memòria d’actuació, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts. - Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que fonamenten l’atorgament de la subvenció, que ha d’incloure com a mínim una relació classificada de les despeses de les activitats objecte de subvenció, factures o documents de valor probatori equivalent, i una relació d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, així com el seu destí concret a les activitats del projecte, juntament amb un estat representatiu de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes. Quan el projecte hagi tingut finançament procedent d’altres subvencions i ingressos, s’haurà d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats objecte del projecte subvencionat. - En el cas d’haver-se contractat prestacions complementàries amb tercers en els extrems recollits en la base catorzena, apartat "Obligacions del beneficiari de la gestió cívica", lletra b), caldrà aportar les ofertes presentades, justificar l’elecció entre elles, i quan l’elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, justificar-ho en una memòria. - En cas de pròrroga del conveni de gestió cívica, la justificació s’ha de dur a terme dins del termini indicat, tant a l’ acabament de la vigència inicial com al final de cada una de les pròrrogues. Els treballs de revisió del compte justificatiu per part de l’auditor s’han d’ajustar al que preveu l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig. En allò que no preveuen les presents bases, el compte justificatiu s’acomodarà a la Normativa general reguladora de les subvencions municipals aprovades pel Plenari del 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 13-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General Consell Municipal en sessió de data 17 de desembre de 2011 i l’article 74 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament general de subvencions. L’entitat beneficiària no haurà de presentar la revisió limitada del compte d’explotació del darrer exercici de la gestió, ja que en aquest cas haurà de presentar documentació prevista en l’apartat d) de les obligacions específiques del gestor cívic en relació amb la subvenció. e) Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració important del funcionament de l’activitat que fonamenta l’atorgament de la subvenció o del pressupost de les despeses objecte de subvenció que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament de la subvenció o, si escau, la renúncia corresponent. f) Col•laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Ajuntament de Barcelona, i autoritzar l’Ajuntament de Barcelona a sol•licitar de l’Agència Estatal d’Administració tributària (AEAT) i de la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS), directament o a través del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC), les dades justificatives o el certificat d’estar al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb la Hisenda municipal, imposades per les disposicions vigents, durant tota la vigència de la gestió cívica. g) Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la a aquests òrgans, per tal de garantir les seves facultats d’inspecció i control. h) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. BASE QUINZENA. DRETS I DEURES DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA Són drets de l’Ajuntament de Barcelona: a) Mantenir la titularitat dels espais i serveis i la potestat de policia. b) Modificar per raons d’interès públic, si escau, les característiques de la gestió cívica. c) Fer seguiment de la gestió de l’equipament. A aquest efecte, l’Ajuntament pot inspeccionar les activitats, les instal•lacions i la situació de comptes, mitjançant auditories externes, si escau, així com tota la documentació relacionada amb l’objecte de gestió i dictar ordres per mantenir o restablir les activitats. Així mateix, l’Ajuntament avaluarà els resultats de la gestió i del projecte, vetllant sempre per l’interès públic. En aquest cas, l’avaluació fixarà la seva mirada de manera especial en la dimensió comunitària que aporta el model i la proposta de gestió, pel que fa a l’impacte i retorn social, en l’arrelament al territori, en la democràcia i la participació, i en la cura de les persones, dels processos i de l’entorn, d’acord amb els indicadors de balanç comunitari aprovats pel Govern municipal. d) Demanar auditories externes, si ho creu convenient. e) Utilitzar els béns i les instal•lacions per a la realització d’activitats de competència municipal comunicant-ho com a mínim amb dues setmanes d’antelació i amb els requisits suficients per no interferir en la programació existent. Igualment, l’Ajuntament podrà disposar dels béns i les instal•lacions en situacions d’emergència, amb caràcter immediat i sense necessitat de preavís. Són obligacions de l’Ajuntament de Barcelona: 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 14-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General a) Satisfer al gestor cívic la subvenció atorgada condicionada a la realització del projecte d’acord amb les condicions assumides en el conveni que es formalitzi. b) Assumir les despeses de gran manteniment i les pròpies de la titularitat de l’immoble. (Caldrà concretar-les en cada cas per l’òrgan municipal competent per atorgar la gestió cívica.) c) Donar suport a la difusió de les activitats de l’equipament d’acord amb el programa anual. d) Lliurar l’equipament en condicions d’ús. e) Elaborar l’inventari de béns de l’equipament. Abans de signar el conveni on es formalitzi la gestió cívica de l’equipament municipal amb l’entitat, organització o associació ciutadana, caldrà fer una relació de béns amb els quals està dotat l’equipament, així com mantenir-lo actualitzat durant el termini de vigència de la gestió cívica. Els béns adquirits amb càrrec a la subvenció atorgada per l’Ajuntament, com també per ingressos derivats de l’exercici de la gestió cívica, s’afegiran a la relació de béns esmentada, lliures de càrregues i gravàmens. BASE SETZENA. EXTINCIÓ DEL CONVENI El conveni s’extingirà pel seu acompliment o per la seva resolució, de conformitat amb les causes previstes legalment. Constitueixen causes específiques de resolució: a) La demora en l’inici del projecte de gestió cívica, un cop formalitzat el conveni. b) L’incompliment de les obligacions derivades de la normativa general sobre prevenció de riscos laborals. c) L’incompliment de les obligacions essencials establertes en el conveni i, particularment, l’incompliment de qualsevol de les circumstàncies que determinen la idoneïtat per optar a la gestió cívica. L’incompliment de les obligacions per part l’entitat gestora, així com la resolució de la gestió cívica per causa imputable a aquella, implica l’anul•lació total o parcial de la subvenció i l’obligació del seu reintegrament, de conformitat amb la Llei 38/2003. BASE DISSETENA. REINTEGRAMENT DE LA SUBVENCIÓ Es reintegrarà de manera total o parcial la subvenció atorgada en els supòsits següents: a) Incompliment de l’obligació de justificació, entenent com a tal tant la manca de justificació com la justificació incompleta de la subvenció rebuda. b) Incompliment de la finalitat per la qual la subvenció ha estat concedida. c) Incompliment de les obligacions imposades a l’entitat beneficiària amb motiu de la concessió de la subvenció sempre que afectin o es refereixin al mode o forma en què s’han d’aconseguir els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta l’atorgament de la subvenció. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 15-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control previstes a l’article 10è de la Normativa general reguladora de les subvencions, així com l’incompliment de les obligacions comptables o de conservació de documents. e) Obtenció de la subvenció falsejant o ocultant les condicions requerides per a la seva obtenció. f) Incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció. Quan el compliment per l’entitat beneficiària s’aproximi de manera significativa al compliment total i s’acrediti per aquesta una actuació inequívoca per a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat a reintegrar es determinarà considerant aquella part del projecte o activitat no executada. g) Cessió a tercers dels drets i les obligacions del conveni. h) Cobrament inadequat de les activitats programades. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es procedeixi al reintegrament voluntari d’ aquesta. Sens perjudici de les altres que per la seva naturalesa també ho siguin, reben la consideració d’essencials totes les obligacions específiques en relació amb la subvenció. BASE DIVUITENA. RÈGIM SANCIONADOR a) És aplicable a la gestió cívica el règim sancionador regulat al títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el seu reglament de desenvolupament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. b) És aplicable a la gestió cívica el règim sancionador previst a la normativa reguladora del patrimoni de les administracions públiques, pel que fa a les qüestions relacionades amb la utilització i recuperació possessòria de l’equipament. La imposició de sancions és compatible amb el reintegrament de les subvencions si es dona algun dels supòsits recollits a la base dissetena. A banda dels anteriors règims sancionadors esmentats, també són d’aplicació les infraccions i sancions següents: Es consideren faltes molt greus: 1. La demora en l’inici del projecte de gestió cívica, un cop formalitzat el conveni. 2. L’incompliment molt greu de les obligacions derivades del conveni que afectin la continuïtat o regularitat de les activitats, els drets de les persones usuàries i els interessos de l’Ajuntament. 3. L’incompliment de les obligacions essencials establertes en el conveni i, particularment, l’incompliment de qualsevol de les circumstàncies que determinen la idoneïtat per optar a la gestió cívica. 4. La interrupció en la realització de les activitats per causes imputables al gestor cívic. 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 16-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General 5. La cessió a tercers dels drets i les obligacions del conveni. 6. La resistència als requeriments efectuats per l’Ajuntament o la seva inobservança quan aquesta produeixi un perjudici molt greu a la gestió de l’equipament. 7. L’incompliment molt greu de les obligacions fiscals, laborals o de seguretat social. 8. La reiteració de faltes greus. Es consideren faltes greus: 1. Les situacions de negligència que produeixin perjudicis a les persones usuàries de les activitats o als interessos municipals. 2. L’incompliment de la normativa municipal sobre comunicació de les activitats. 3. El cobrament inadequat de les activitats programades. 4. El falsejament de la informació del control econòmic o de la gestió de les activitats. 5. L’incompliment greu de les obligacions fiscals, laborals o de seguretat social. 6. L’incompliment de les prescripcions en matèria de contractació de prestacions amb tercers. 7. La reiteració de faltes lleus. Es consideren faltes lleus: La demora de més de trenta dies en la presentació de la documentació exigida per al control econòmic o de gestió. Als efectes dels paràgrafs anteriors, s’entén per reiteració la comissió d’una falta del mateix caràcter sancionada per resolució administrativa ferma. S’estableix el règim de sancions següent: - Les faltes molt greus seran sancionades amb la imposició de sancions econòmiques d’entre 1.001 EUR i 3.000 EUR, o la resolució del conveni. - Les faltes greus seran sancionades amb la imposició de sancions econòmiques d’entre 151 EUR i 1.000 EUR. - Les faltes lleus seran sancionades amb la imposició de sancions econòmiques d’un import fins a 150 EUR. BASE DINOVENA. COMISSIÓ DE SEGUIMENT DEL CONVENI Aquest òrgan té com a funció principal vetllar pel bon funcionament de la gestió cívica i fer-ne el seguiment. Així mateix, la Comissió aprovarà, si escau, la reformulació del projecte de gestió cívica per al supòsit de resultats positius del compte d’explotació al final dels exercicis, d’acord amb la base catorzena. La Comissió de Seguiment serà presidida per XXX (gerent del Districte, director/a de Serveis a les Persones i Territori). La composició de la Comissió es determinarà en el moment de formalitzar el conveni, amb representació paritària de les parts, de manera que l’Ajuntament de Barcelona en designarà XXX membres i l’entitat gestora, XXX membres. La Comissió de Seguiment es reunirà XXX vegades a l’any de manera preceptiva. 17 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 17-18 https://bop.diba.cat A Secretaria General Barcelona, 25 de juliol de 2019 El Secretari General Jordi Cases i Pallarès 18 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-8-2019 CVE 2019027828 Pàg. 18-18 https://bop.diba.cat A