ACTIVITATS DEL CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA ACTIVITATS DEL CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA RIA PROGRAMES DE TURISME A RIA PROGRAMES DE TURISME ÒEM 15 DE BARCELONA Ò DE BARCELONAM 20 ÒR I EM 15 5 M 20 IA EMBREES MS EM 1 R REPROGRAMA BARCELONA S’han realitzat ACCIONS LGBTI +7,4% PASSATGERS M COL·LABORADORS ES MOLT MÉS Ò accions de promoció DE CREUERS 0 i de reforç als mercats 155 membres de gairebé el 5 total del sector cultural IA COL·LABORACIÓ AMB: 1er PORT 4er PORT 2 ÒR 5 INICI DEL PROCÉS DE REVISIÓ I REFLEXIÓ DEL PLA Meuropeus, de llarg PRIDE BARCELONA D’EUROPA DEL MÓN EDICIÓ DE DUES AGENDES: M ESTRATÈGIC DE TURISME, CONSELL DE TURISME I CIUTAT E 1 1.440radi i emergents CIRCUIT FESTIVAL EMENSUAL I ANUAL M 01 ACORD AMB ELS SINDICATS A FAVOR DE LA FORMACIÓ ACCIONS: (Save the Date: Barcelona) I L’ESTABILITAT LABORAL EN EL TURISME M 257 ACCIONS DE PROMOCIÓ TOTAL FAM TRIPS, PRESSTRIPS, 2.540.302 749 2 0COL·LABORACIÓ AMB... ENTRADA DELS AGENTS SOCIALS I DE VEÏNS BLOGTRIPS VIATGES (FAM TRIPS I PRESS TRIPS) 67 PASSATGERS ESCALES GREMI GALERIES D’ART I VEÏNES EN ELS ORGANS GOVERN WORKSHOPS I PRESENTACIONS DE BARCELONA 56 BARCELONA-CATALUNYA FILMS COM. ENOTURISME A COLOM, 2 ARTICKET BCN RIA BARCELONA MAR ACTES I ALTRES ACCIONS ESPECIALS 31DEVOLUCIÓ GREC FESTIVAL DE BARCELONA 2015 El prestigi de Barcelona BARCELONA DESTINACIÓ DE COMPRES INTERNACIONAL DE L’IVA BARCELONA OBERTURA: EM Ò 15 REVALIDACIÓ DE LA VICEPRESIDÈNCIA DE L’OMT PRESÈNCIA A FIRES 16 com a destinació global LICEU, PALAU, AUDITORI, IBERCÀMERA (MEMBRES AFILIATS) I RENOVACIÓ PRESIDÈNCIA ECM VISITES COMERCIALS 87 revaloritza el seu comerç BARCELONA Programa per donar a conèixer Turisme de Barcelona TURISME I TEATRE, AMB L’ICUB M que combina el comerç SHOPPING CITY i consolidar el comerç de tota torna l’IVA en efectiu el 0 DIFUSIÓ EQUIPAMENTS CULTURALS OBERTURA D’ASSEMBLEES I ACTES de proximitat amb la ciutat PLÀNOL que contribueix que el D’OBERTURA RECENT: CASA AMATLLER, 2 CORPORATIUS A TOT EL SECTOR 8.303.649 TURISTES (EN HOTELS) botigues ubicades turista extra comunitari DISSENY HUB, CASA LLEÓ MORERA... BUSINESS INTELLIGENCE APLICAT en eixos turístics Eix comercial de 5 kilòmetres que faci més L’ICUB, PER POSICIONAR TRADICIONS, ESTATS UNITS RÚSSIABARCELONA 8 IDIO A TOTA L’ORGANITZACIÓ aglutina botigues, eixos i centres despesa a FESTES POPULARS I ALTRES PROJECTES A primer país de procedencia nota negativa amb un SHOPPING LINE comercials ubicats a la zona la ciutat I COL·LABORACIÓ AMB... RI NOUS INSTRUMENTS DE COMUNICACIÓ del turisme estranger descens de -29,1% turística per excel·lència. l’Institut de Cultura de Barcelona: Ò 5 (MAKING BARCELONA...) (2014-15) GUIA REEMBORSAMENT candidatura ‘’Barcelona Ciutat de la EM 1 ESPECTACLE DE CAP ESPANYA 1.686.333 (+4,2%) BSL Àrea de Altres eixos i EN EFECTIU Literatura’’ (UNESCO) M 0 D’ANY A MONTJUÏC 5 km centres comercials 8 IDIO 2 ESTATS UNITS 725.755 (+10,9%)2.758.906 € 75.000 persones CONSULTES AL LLISTAT DE REGNE UNIT 719.396 (+6,3%) ACCIONS PROMOCIONALS EXTRACOMUNITARIS FRANÇA 677.943 (+0,4%)QUI MÉS S’ACULLE N RESTAURANTS DE LA WEB WEB EN 7 IDIOMES AL TAX FREE SERVEI milions ITÀLIA 541.110 (+11,6%) DE DEVOLUCIÓ D’IVA 2,7 IA El turisme, a més 197 establiments FAM TRIPS, PRESS TRIPS R ALEMANYA 498.746 (+2,5%) membres: 10 SHOPPING TOURS 1 XINA COL·LABORADORS Òde client directe, actua 5PRESÈNCIA EN 45 ACCIONS 2 RÚSSIA M com a prescriptor en 20 EIXOS 173 membres E 1DE TURISME DE BARCELONA 3 COREA M TURISME GLOBAL, DE CADA SET habitants del BARCELONA, FET: el seu entorn 12 CENTRES COMERCIALS 1món ha fet al 2015 un DINAMITZADOR EL TURISME, FORÇA DE PROGRÉS ÉS LA SEGONA CAMPANYA CHRISTMAS SHOPPING 0 1 I GRANS MAGATZEMS 2 REVOLUCIÓ INÈDITA 4 DEL COMERÇ 7XARXA ‘’DÉLICE CITIES’’ viatge internacional DESTINACIÓ DE I INTERNACIONALITZACIÓ ENFORTEIX EL Vicepresidència EL TURISME ÉS UN FACTOR EL PRESTIGI DE BARCELONA SHOPPING A PROJECCIÓ AL MÓN. SECTOR SERVEIS DE CANVI GLOBAL I DE REVALORITZA EL SEU COMERÇ. EUROPA PER El creixement del turisme TRANSFORMA EL Confirmat La ciutat combina el comerç DARRERE DE SECTOR PRODUCTIU BARCELONA CONVENTION BUREAU PROPERES IMPLANTAR ESTRATÈGIA DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC. complementa la força de pel BCB IA L a millora i abaratiment de de proximitat amb botigues REUNIONS durant 2015 DIGITAL DEL PROGRAMA LONDRES la ciutat en arquitectura, MÉS INTERÈS PER L’any 2015 Barcelona R l es comunicacions ha creat 9,8%DEL PIB MUNDIAL ubicades en eixos turístics. COL·LABORADORS FUTURES correspon al turisme Els turistes actuen de caixa de DE LA DESPESA dels disseny, innovació i SABER LLENGÜESva ostentar el membres POSICIONAMENT DE MÒ 5 un nou col·lectiu viatger 35% viatgers són compres noves tecnologies317 (1 DE CADA 11 LLOCS DE TREBALL) ressonància3rt LLOC DEL MÓN associats L’APLICACIÓ ‘’BARCELONA E 1 GRUPS M CONFIRMATS 44 120 164 RESTAURANTS’’ 20 EL NOU PERFIL BARCELONA, FET: EL TURISME ÉS UN BARCELONA, FET: ACTIVITAT DURANT LA SOSTENIBILITAT DELEGATS COL.LABORACIÓ AMB EL 2 ÉS UNA CIUTAT 5 CIUTAT DE L’ESTAT 8 TOT L’ANY I VISITANTS 9 DELS EQUIPAMENTS entre les ciutats amb 196.075 78.838 274.913 DEL VIATGER ACCESIBLE MOTOR ECONÒMIC AMB MÉS ESTRELLES DE TOT ARREU CULTURALS I EL TURISME més congressos (ICCA) PERNOCTACIONS 603.911 291.191 895.102 MOBILE WORLD CONGRESS VIATGEM DOS I TRES TOTS VOLE M FER TURISME I CREA OCUPACIÓ MICHELIN: Turisme i moviment A COPS A L’ANY AMB I S’INCORPOREN ELS JOVES 10%-12% DEL PIB DE LA CIUTAT 26 ESTRELLES VACANCES CURTES ELECCIÓ PER INTERNET és aportat pel turisme econòmic durant Programa creat amb Turisme Turisme més enllà de Barcelona Programa per atraure turisme ESDEVENIMENTS DE 12 mesos de la Diputació de Barcelona aprofitant l’oferta turística R I DESTINS URBANS. d’alt poder adquisitiu i per PRIMERA MAGNITUD Ò 5 ÚS DE MITJANS MÒBILS 14.000 MILIONS € per gaudir del mar com a recurs dels Pirineus: turisme urbà EM 1 E l turista s’impregna DE CADA QUATRE visitants posicionar Barcelona com una VIATGEN PERSONES AMB 23 RESTAURANTS120.000 LLOCS DE Pluralitat dels 3 dels museus de Barcelona de les ciutats ciutadà i turístic més turisme de neu i muntanya destinació de viatges exclusius, M 0 DIVERSITAT FUNCIONAL TREBALL països d’origen són turistes estrangers COL·LABORADORS MEMBRES COL·LABORADORS MEMBRES personalitzats i plens de vivències ZURICH MARATÓ DE BARCELONA 2 80% DELS CO NGRESSISTES BARCELONA, FET: OPENBANC SABADELL TROFEU BARCELONA, FET: 5 dies en hotels 2.268 REUNIONS 18 institucions i empreses del sector institucions, empreses de neu i CATÀLEGS: SEGUEIX EL CREIXEMENT REPETITIVITAT Un nombre important de turistes CONDE DE GODÓ de 4 o 5 DE MÉS DE 40 nàutic i marítim 18 muntanya, estacions d’esquí, ‘’Barcelona Premium. 3 DEL TURISME URBÀ ÉS UNA DE LES 20 10 que véne n a Barcelona ja hi han GP D'ESPANYA DE FORMULA 1 CIUTATS MÉS EL TURISME CREA OCUPACIÓ DELEGATS I TERRITORI estat dos cops o tres Convenis amb Barcelona allotjaments. Inspiring luxury travel’’ A SEGURES DEL MÓN I ATRAU INVERSORSGP MONSTER ENERGY DE CATALUNYA VAN DEIXARClúster Nàutic i A. C. P. E. T. ‘’Barcelona Premium. I +58% EL S ECTOR HA CRESCUT 1.268,6 MILIONS € GRAU DE REPETITIVITAT PROPOSTES TURÍSTIQUES Soci del programa Pirineus DE MOTO GP DELS VIATGES DE TOTS ELS DISTRICTES de l’ACT i membre d’ATTA Inspiring Experiences’’ R MALGRAT LA CRISI DESTINACIÓ BARCELONA TROFEU JOAN GAMPER Ò 5 20% INTERNACIONALS EL TURISME AFAVOREIX P RIMERA 47,0% SARRIÀ- GRÀCIA HORTA- NOU CONCURS DE SALTS INTENACIONAL M son de turisme urbà VISITA SANT GERVASI GUINARDÓ BARRIS ACTIVITATS SUBAQUÀTIQUES XARXA EXCLUSIVA E 1 LA REINSERCCIÓ LABORAL ‘’VIRTUOSO’’ BARCELONA WORLD RACE M 0 LA TRANSVERSALITAT DEL TURISME LLOGUER D’EMBARCACIONS BENEFICIA EMPRESES DE TOT TIPUS 18 ESPORTS NÀUTICS ESDEVENIMENTS 2 2010 2014 LES CORTS 9 2 PORTS WEB PRÒPIA B ARCELONA S’HA CONSOLIDAT COM www.barcelonapremium.com AMB DISTINCIONS DISTRIBUCIÓ DE LA DESPESA: UNA DESTINACIÓ DE TURISME URBÀ SEGONA 13,5% 13 12PESCA 2MARESME (PER PERSONA) Exclou transport, paquet DE PRIMER ORDRE AL MÓN 6 EL TURISME, MOTOR D’INNOVACIÓ VISITAPLATGES FIRES PREMIUM O. B. S. - TROFEU CONDE DE GODÓ turístic i allotjament I D’EMPRENEDORS EIXAMPLEÉS UNA CIUTAT DE: CLAU: CREATIVITAT 42 BARCELONÈS ILTM Àsia (Xangai) MARATÓ DE BARCELONA IA 4 3,7% Menjar i beguda 26 97 42 SANT ACTIVITATS REUNIONSMITJA MARATÓ DE BARCELONA ÒR 5 BARCELONA ATRAU TALENT. I IMAGINACIÓ ANDREU LTM (Moscou) Transport durant TURISTES, CLIENTS BAIX LLOBREGAT M 11,4% COMPRESPROMOCIÓ A LA WEB I XARXES E 1 l’estada Start-ups, multinacionals TERCERA GARRAF ILTM Japó NOUS MEMBRES M Entreteniment, CULTURA I ESPORTS i emprenedors prefereixen DE NOUS NEGOCIS VISITA O MÉS39,0% CIUTAT SANT PROMOCIONS I FIRES PROMOCIÓ A LA WEB I XARXES TRAVEL WEEK BY ILTM 0 2 0,3% oci i cultura ENOGASTRONOMIA una ciutat tolerant amb bons ELS EMPRENEDORS SANTS-MONTJUÏC VELLA MARTÍFULLET INFORMATIU (Saô Paulo) OPEN D’ESPANYA DE GOLF 2 lloguers, rica vida cultural OFEREIXEN NOVES PROMOCIONS, FIRES FAM TRIPS I ILTM (Cannes) ORC WORLD CHAMPIONSHIP 2 3,4% Compres, roba, MAR I MUNTANYA empreses deFULLET INFORMATIU calçat, souvenirs 1,3% i social, i mediterrània TECNOLOGIES Generen negoci PRESS TRIPS Altres ALS TURISTES directe a 980 BarcelonaB2B Luxury & Mice (Bakú/Almata) propostes Turisme de Barcelona ha iniciat 3.537.595 A I Programa que posa a l’abast CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ VIATGERS 173 turístiques la prospecció d’altres línies persones ateses ÒR dels visitants producte s 4.035.109estratègiques de promoció 5 DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT (ENTORN DE BARCELONA)a Barcelona M i serveis turístics per gaudir DEL Recomanacions, descomptes, CATALUNYA 838.504 CULTURA 64 TURISME FAMILIAR 4.495.632 ME 1 la ciutat de forma sostenible 0 conferències i propostes sostenibles Programa amb la consultes realitzades (5-8 juny)2 Diputació de Barcelona. FRANÇA 357.428 MAR 21 Col·laboracions en peticions OBJECTIUS Descentralització 333.833 VISITES I TOURS GUIATS RESTA ESPANYA19 especialitzades EQUIPS DIA INTERNACIONAL DE LES D’INFORMADORS A POSICIONAR BARCELONA COM i territoriCONCERTS, MUSICALS 13 PERSONES DISCAPACITADES REGNE UNIT 232.267 ENOGASTRONOMIA 12 159 persones en total A DESTINACIÓ SOSTENIBLE Nou producte: Easy Walking Tours, PROMOCIONAR LA CIUTAT ENTRE amb visita guiada del Gòtic, sense ALEMANYA 187.141FAMÍLIA 10 FAM TRIPS a l’estiu A B ESPORTS I MUNTANYA 7 ENOTURISME I UN TARGET SENSIBILITZAT barreres (3 desembre) PAÏSOS BAIXOS 108.797amb 115 agents estudiants universitaris R VEHICLES SINGULARS 257 91 Membre de la Taula PRESS TRIPS en pràctiques (tot l’any) MÒ 5 COL·LABORADORS ACCIÓ SOCIAL CORPORATIVA ITÀLIA 95.039SERVEIS 14 E ALTRES d’Enoturisme a l’ACT 20 amb 62 periodistes 1NOUS PUNTS I CANVIS M 0 28 empreses membres i una primera L’EURO SOLIDARI ESTATS UNITS 71.3846 i edició del llibre ‘‘Barcelona unt 2 assemblea del Barcelona Susteinable 1 euro de més voluntari en compres ou p al Visit Barcelona Tickets (per a Càritas) VIATGERS 47 propostes a Wine. Enjoy Wine Tourism in N Tourism (BST) ACCIONS DE PROMOCIÓenda a (ENTORN DE BARCELONA) 296 la ‘Destinació the City’’ (amb la Diputació), de v s punts ALLOTJAMENTS L’ARBRE DE LES IL·LUSIONStots el Barcelona’ (territori) presentat a l’ ESPAI COLOM tenció HOTELS AMB CERTIFICACIONS Recollida de joguines ESTABLIMENTS HOTELERS 3.291.265 VIATGES (PRESS, FAM I BLOGTRIPS 50 d’a RAMBLA, GLÒRIES A AGÈNCIES ESPECIALITZADESI CÀMPINGS 643.338 WORKSHOPS I PRESENTACIONS 33ENOTURISME 14 R VISITES I TRANSPORTS EL CERTIFICAT BIOSPHERE VISITES 13 ació ESPAI COLOM Ò 5 RESTAURANTS... Reconeix que barcelona és un destí TURISME RURAL 100.506 ACTES I ESDEVENIMENTS 53ESPORTS I MUNTANYA 10 Punt d’informme i vins del RAMBLA, Interpretació uris EM 1 En el fullet de membres BST hi ha un Sostenible que gestiona el turisme t 6 nous productes com aposta FIRES ACTIVITATS LÚDIQUES 6 d’eno E COLOM Espai de les vinyes M 0 grup d’empreses compromeses amb Amb criteris ambientals, culturals 28 OR D estratègica junt al territori: SERVEIS 4 MIRAD eliminat i tast 2 el gaudi sostenible de la ciutat I socioeconómics responsables enoturisme, natura, golf... ALTRES ACCIONS 132 BARCELONA TICKETS BARCELONA MAR BCB BARCELONA CIUTAT DE COMPRES PROMOCIÓ NOU NOVES LÍNES DE PROMOCIÓ BARCELONA PIRINEUS NEU I MUNTANYA NOU BARCELONA PREMIUM M ES M CO ESNGRESSOS C I OIN NC VE EN NT CI IU OS NS TOTALS SERVEIS ATENCIÓ TURISTA (SAT) BARCELONA SPORTS BARCEL. GASTRONOMIA BARCELONA CULTURA I LLEURE BARCELONA SUSTAINABLE TOURISM EL TURISME, UN FENOMEN GLOBAL UN ANY INTENS BARCELONA ÉS MOLT MÉS ACTIVITAT TURÍSTICA XIFRES EMP ESTATS FINANCERS ORGANIGRAMA I ESTATS FINANCERS RIA IA MÒ R E 15 EM Ò M 0 M 01 5 2 2 TANCAMENT % PRESSUPOST TANCAMENT % VAR. VARIACIÓ TANC. TANCAM./INICI 2014 2015 2015 15/14 2015 RIA MÒ 5 Logística i venda de productes i serveis on line 2.510.421,01 4,7 2.500.000,00 2.740.969,97 5,0 9,2 9,6 IMMOBILITZAT INTANGIBLE 105.556,92 ME 1 INGRESSOS D'EXPLOTACIÓ +54.982.736,65 Productes i serveis gestionats a les Oc.de Turisme 29.475.669,69 55,7 30.000.000,00 30.682.815,10 55,8 4,1 2,3 Aplicacions informàtiques 391.709,17 20 Vendes de productes i serveis 39.112.657,94 Venda d’altres productes i serveis 161.059,38 0,3 200.000,00 125.484,79 0,2 -22,1 -37,3 Propietat industrial 220.773,26 Gestio de serveis 7.242.781,83 Venda de productes turístics 12.471.835,46 23,6 12.000.000,00 12.471.835,46 23,3 2,9 6,9 Amortitzacions -506.925,51 Aportacions nalistes sector privat 1.724.400,21 TOTAL VENDA PRODUCTES I SERVEIS 44.618.985,54 84,3 44.700.000,000 46.382.055,32 84,3 4,0 3,8 IMMOBILITZAT MATERIAL 2.600.754,59 A Publicitat, patrocini i altres accions promocionals 842.222,87 Terrenys I Transferències corrents 6.033.451,03 Quotes i reinversions BCB 1.503.695,35 2,8 1.250.000,00 1.325.564,93 2,4 -11,8 6,0 107.701,44 ÒR DIRECCIÓ Interessos de diposits 27.222,77 Quotes Shopping Line i Shopping City 142.520,99 0,3 175.000,00 125.645,70 0,2 -11,8 -28,2 Construccions 4.521.112,64 EM 5 GENERAL Quotes Barcelona Gastronomia 113.660,44 0,2 115.000,00 100.476,00 0,2 -11,6 -12,6 Mobiliari 213.779,97 M Equips per al processament d’informació 545.132,07 20 1 DESPESES D'EXPLOTACIÓ -52.308.546,16 Quotes Barcelona Cultura 49.176,13 0,1 52.000,00 52.950,88 0,1 7,7 1,8 Compres de mercaderies 34.322.804,36 17.345,63 0,0 18.000,00 18.618,71 0,0 7,3 3,4 Elements de transportQuotes Barcelona Esports 35.346,83 Variació d'exitències de mercaderies -21.640,02 Amortitzacions Quotes Barcelona Premium 47.563,00 0,1 52.000,00 42.580,00 0,1 -10,5 -18,1 -2.822.318,36 Arrendaments i cànons 535.745,80 Quotes BarcelonaTickets 13.137,55 0,0 15.000,00 15.678,30 0,0 19,3 4,5 INVERSIONS FINANCERES A LLARG TERMINI 171.099,41 A Reparacions i conservació equips informàtics 288.610,51 Quotes Barcelona Sostenible 9.910,75 0,0 12.000,00 11.532,00 0,0 16,4 -3,9 Inversions nanceres a llarg termini 25.312.717,36 RI Serveis de professionals independents 5.819.677,17 Quotes Barcelona Pirineus-Neu i Muntanya 1.895,00 -- 15.000,00 9.475,83 -- 400,0 -36,8 ÒFiances i dipòsits constituïts a llarg termini 56.100,00 M 5 Transports 375.596,71 Quotes Barcelona Mar -- -- 25.000,00 9.475,83 -- -- -85,9 Provisió -25.197.717,95 ME 1 Primes d'assegurances 29.657,59 Quotes Barcelona Card 18.240,66 0,0 20.000,00 18.250,00 0,0 0,1 -8,8 20 Turisme232.586,38 Controller Comunicació Publicitat, estudis i accions promocionals 3.797.597,52EXISTÈNCIES TOTAL EUROS DEL SECTOR PRIVAT 1.917.145,50 3,6 1.749.000,00 1.724.307,35 3,1 -10,1 -1,4 i Ciutat Subministraments 67.793,64 Existències 271.911,21 Participació res i workshops 340.275,11 0,6 325.000,00 319.029,26 0,6 -6,2 -1,8 Provisions -39.324,83 Comunicacions i altres serveis 829.745,30 Tributs de caràcter local 442,50 Patrocinis 275.650,00 0,5 175.000,00 323.350,01 0,6 17,3 84,8 DEUTORS 4.501.188,67 IA Ajustos positius en la imposició directa 2.257,41 Insercions publicitàries 372.422,61 0,7 160.000,00 199.843,60 0,4 -46,3 24,9 Deutors 4.634.974,48 R EM Ò 5 Sous i salaris 4.926.764,37 PUBLICITAT, PATROCINI I ACCIONS PROMOCIONALS 988.347,72 1,9 660.000,00 842.222,87 1,5 -14,8 27,6 Provisions -133.785,81 M 1 Cotitzacions socials a càrrec de l'empresa 1.194.547,16 TOTAL INGRESSOS PROPIS 47.524.478,76 89,8 47.109.000,00 48.948.585,54 89,0 3,0 3,9 INVERSIONS FINANCERES A CURT TERMINI 1.851.729,84 20 Altres despeses socials 114.326,14Interessos a curt termini de valors de renda xa 2.670,44 Transferències corrents 24.500,00Aportacions Ajuntament Barcelona 1.142.000,00 2,2 1.142.000,00 1.142.000,00 2,1 0,0 0,0 Altres inversions i crèdits a curt termini 1.654.480,00 Altres pèrdues de gestió corrent 120,00 Aportacions nalistes Fundació Barcelona 0,0 -- 0,00 120.000,00 -- -- -- Fiances i dipòsits constituïts a curt termini 194.579,40 Promoció i Fira A SUBDIRECCIÓ MARQUÈTING ADMINISTRACIÓ MARGE BRUT Aportacions nalistes Ajuntament de Barcelona 485.000,00 0,9 860.000,00 760.592,94 1,4 56,8 -11,6 TRESORERIA 1.674.210,12 RI 2.674.190,49 Ò 5 INSTITUCIONAL PROMOCIÓ M BCB RRHH / ORGANITZACIÓ Aportacions impost turístic 3.433.035,90 6,5 3.400.000,00 3.710.858,09 6,7 8,1 9,1 E 1 INNOVACIÓ I PREMSA I GENERACIÓ DESPESES FINANCERES -463.954,61Aportacions nalistes Diputació Barcelona 305.000,00 0,6 350.000,00 300.000,00 0,5 -1,6 -14,3 CONEIXEMENT INTERNACIONAL DE RECURSOS TOTAL ACTIU 11.137.125,93 M 230.403,96 Interessos de comptes bancaris 31.804,50 0,1 30.000,00 27.222,77 0,0 0 Interessos de deutes a llarg termini -14,4 -9,3 2 Altres despeses nanceres 233.330,65 Aportacions FEDER 0,0 396.000,00 0,0 0,0 -- -- Diferències negatives de canvi 220,00 TOTALS PRESSUPOSTOS 52.921.319,16 100% 53.287.000,00 55.009.259,34 100% 3,9% 3,2% INT / B.I CONTROLLER AMORTITZACIONS I PROVISIONSTOTAL PASSIU 11.137.125,93 IA -382.000,10 ÒR Amortització de l'immobilitzat immaterial 31.552,06 EM 15 Amortització de l'immobilitzat material 325.191,10 TOTALS PRESSUPOSTOS 51.800.577,19 100% 53.287.000,00 53.021.399,78 100% 2,4% -0,5% PATRIMONI NET -6.640.054,93 M 0 PREMIUM / Dotació a la provisió d'existències 1.018,69Patrimoni 601.012,10 ESTUDIS SALUT / Dotació a la provisió per insolvències 24.238,25 Personal laboral 4.807.703,34 9,3 4.850.000,0 4.926.764,37 9,3 2,5 1,6 2 WEDDING Resultats d’exercicis anteriors -9.095.825,50 Seguretat social empresa 1.137.144,39 2,2 1.200.000,0 1.194.547,16 2,3 5,0 -0,5 Resultats de l’exercici 1.854.758,47 RESULTAT NET 1.828.235,78 Formació del personal 28.527,18 0,1 30.000,0 16.779,63 0,0 -41,2 -44,1 Altres despeses socials 31.219,50 0,1 45.000,0 42.882,78 0,1 37,4 -4,7 PROVISIONS A LLARG TERMINI 981.974,26 IA TOTAL DESPESES DE PERSONAL 6.004.594,41 11,6 6.125.000,00 6.180.973,94 11,7 2,9 0,9 Provisions a llarg termini 981.974,26 R RESULTATS EXTRAORDINARIS +300,00 Ò 5 INFRAESTRUCTURESM Ingressos extraordinaris 300,00DEUTES A LLARG TERMINI ESDEVENIMENTS Arrendaments locals 389.363,42 0,8 460.000,0 439.203,35 0,8 12,8 -4,5 7.785.638,17 E 1 Deutes amb entitats de crèdit 7.275.288,14 M 0 RESULTAT DE LA CARTERA DE VALORS +26.222,69Arrendament màquines d’ocina 10.683,24 0,0 16.000,0 7.853,58 0,0 -26,5 -50,9 Altres deutes Ingressos de participacions en capital 26.222,69 Manteniment edicis i altres construccions 48.782,00 0,1 45.000,0 34.658,75 0,1 -29,0 -23,0 510.350,03 2 Manteniment mobiliari, maquinària, instal.lacions 21.562,39 0,0 20.400,0 27.119,64 0,1 25,8 32,9 DEUTES A CURT TERMINI 1.662.700,00 RESULTATS DE L’EXERCICI 1.854.758,47 Manteniment equips informàtics 8.913,03 0,0 15.800,0 4.042,26 0,0 -54,6 -74,4 Deutes amb entitats de crèdit 1.142.000,00 520.700,00 IA IMATGE IMaterial d’ocina no inventariable 79.341,33 0,2 70.000,0 45.724,11 0,1 -42,4 -34,7 Altres deutes R PUBLICACIONS PPTT Energia elèctrica 82.789,20 0,2 85.000,0 68.628,83 0,1 -17,1 -19,3 CREDITORS A CURT TERMINI 7.346.868,43 Ò 5 Aigua 2.355,13 0,0 3.000,0 2.362,32 0,0 0,3 -21,3 MCreditors 6.441.936,93 E 1 Telecomunicacions 123.358,21 0,2 130.000,0 163.603,79 0,3 32,6 25,8 MAdministracions públiques 696.824,51 0 COORDINACIÓ www.visitbarcelona.com Comunicacions postals 10.710,63 0,0 10.200,0 11.125,58 0,0 3,9 9,1 MÀRQUETINGAltres creditors 208.106,99 2 DIGITAL Transports i missatgeria 50.697,77 0,1 55.000,0 59.417,30 0,1 17,2 8,0 CULTURA Primes d’assegurances 25.774,88 0,0 25.000,0 25.165,60 0,0 -2,4 0,7 PROMOCIÓ BARCELONA PREMSA TICKETS Assessories, nòmines i auditories 72.558,64 0,1 80.000,0 79.769,39 0,2 9,9 -0,3 Quant a valoració econòmica IA INTERNACIONAL Serveis externs: neteja 118.252,42 0,2 150.000,0 126.920,82 0,2 7,3 -15,4 ÒR 5 MAR / dels ingressos, agrupats segons NEU / Altres despeses generals 39.715,70 0,1 51.000,0 45.409,43 0,1 14,3 -11,0 la naturalesa, s’obté el quadre EM 1 ENOTURISME TOTAL DESPESES GENERALS 1.084.857,99 2,1 1.216.400,00 1.141.004,75 2,2 5,2 -6,2 de nançament que es presenta M TRADE MARK a continuació. 20 & VISIBILITY Marquèting, publicitat, publicacions, web i xxss 357.086,29 0,7 500.000,0 403.384,54 0,8 13,0 -19,3 TOTAL INGRESSOS GASTRONOMIA Comunicació i premsa 45.735,37 0,1 150.000,0 220.916,00 0,4 383,0 47,3 55.009.259,34 SAT Informàtica i noves tecnologies 270.828,94 0,5 250.000,0 335.350,28 0,6 23,8 34,1 € Promoció i desenvolupament programes 4.247.015,10 8,2 4.405.600,0 4.148.481,12 7,8 -2,3 -5,8 AINGRESSOS PROPIS I € € RI BST TOTAL DESPESES PROMOCIONALS 4.920.665,70 9,5 5.305.600,0 5.108.131,94 9,6 3,8 -3,7 APORTACIONS FINALISTES €€ € € Ò€ 5 53.867.259,34 €€ € EM Gestió productes turístics 10.759.925,06 20,8 10.500.000,0 9.980.542,41 18,8 -7,2 -4,9 € €97,92% € € M 0 1 Gestió serveis Ocines de Turisme 25.658.679,12 49,5 26.090.000,0 29.281.981,86 55,2 14,1 12,2 € 2 BSL / BSC CALL CENTER CONTINGUTS A LA PÀGINA WEB Logística, distribució i vendes on line 2.009.470,73 3,9 1.900.000,0 844.344,52 1,6 -58,0 -55,6 LOGÍSTICA TOTAL OFICINES DE TURISME, GESTIÓ PPTT I ON LINE 38.428.074,91 74,2 38.490.000,00 40.106.868,79 75,6 4,4 4,2 APORTACIONS PRÉSTEC ICF, PROVISIONS, AMORTITZACIONS I SAS 282.875,94 0,5 1.800.000,0 230.403,96 0,4 -18,5 -87,2 INSTITUCIONALS RIA CREUERS / ESPORTS COL·LABORADORS INSTITUCIONALS TRANSFERÈNCIES EMPRESES I ORGANISMES 15.000,00 0,0 125.000,0 24.500,00 0,0 63,3 -80,4 1.142.000,00 € Ò€ 5 2,08% € EM 1 INVERSIONS 1.064.508,24 2,1 225.000,0 229.516,40 0,4 -78,4 2,0 €€ € M € 20 LIQUIDACIÓ DE PRESSUPOST DESPESES INGRESSOS FONTS DE FINANÇAMENT BALANÇ DE SITUACIÓ PASSIUS ACTIUS DE TURISME DE BARCELONA ORGANIGRAMA INFORMACIÓ A 3/12/2015 COMPTE DE RESULTATS Projecte i disseny: Jordi Català