GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 Altres anuncis – Mobilitat, transport i circulació ANUNCI Decret d’Alcaldia S1/D/2019-1407 de 4 de juliol, d’aprovació definitiva de la regulació del nombre i les condicions d'atorgament de les llicències temporals d'ús comú especial del domini públic per a l'estacionament de bicicletes, ciclomotors i motocicles d'ús compartit en règim d'explotació econòmica al terme municipal de Barcelona. Expedient núm. 19SD0011D L’Alcaldia, en data 4 de juliol de 2019, ha adoptat el següent Decret: Primer. Resoldre les al·legacions formulades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació de la regulació del nombre i les condicions d’atorgament de les llicències temporals d’ús comú especial del domini públic per a l’estacionament de bicicletes, ciclomotors i motocicles d’ús compartit en règim d’explotació econòmica al terme municipal de Barcelona, de conformitat amb l’informe tècnic-jurídic de l’Àrea d’Ecologia Urbana, que consta incorporat a l’expedient. Segon. Aprovar definitivament l’esmentada regulació, en el sentit que es fa constar a l’Annex que s’adjunta al present Decret. Tercer. Delegar en el regidor municipal competent, la facultat per convocar i atorgar les llicències temporals d’ús comú especial del domini públic per a l’estacionament de bicicletes, ciclomotors i motocicles d’ús compartit en règim d’explotació econòmica al terme municipal de Barcelona. Quart. Publicar aquesta disposició en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta municipal i al web municipal. Cinquè. Notificar individualment la present resolució als interessats en aquest procediment amb trasllat de l’informe tècnic-jurídic per a l’aprovació definitiva. Contra aquest acord que és definitiu en via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a aquesta publicació. No obstant, se’n pot interposar qualsevol altre que es consideri convenient. En compliment d’allò disposat en el propi acord i als efectes d’allò establert a l’article 70.2 de la Llei 7/1985 de 2 d’abril, reguladora de les bases del regim local, es publica a continuació el text íntegre de la disposició referida. Tanmateix, i als efectes de garantir l’accés per mitjans telemàtics, també podrà consultar-se a: https://ajuntament.barcelona.cat/transparencia/ca/estacionament-bicicletes-motocicletes- us-compartit Barcelona, 8 d’agost de 2019. La secretaria delegada (18.11.2018), Natàlia Amorós i Bosch. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 ANNEX: REGULACIÓ DEL NOMBRE I CONDICIONS D’ATORGAMENT DE LLICÈNCIES TEMPORALS D’ÚS COMÚ ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC PER A L’ESTACIONAMENT DE BICICLETES, CICLOMOTORS I MOTOCICLES D’ÚS COMPARTIT EN RÈGIM D’EXPLOTACIÓ ECONÒMICA, AL TERME MUNICIPAL DE BARCELONA Preàmbul Els sistemes de mobilitat compartida (o sharing) són una estratègia innovadora de transport que permeten a les persones usuàries accedir a curt termini a diferents modes de transport segons la seva necessitat específica. Així, el sharing és l’ús compartit d’un cotxe, moto, bicicleta o qualsevol altre mode de transport que permet a les persones usuàries tenir accés a curt termini als diferents vehicles quan sigui necessari (sota demanda). Al mateix temps, el vehicle compartit es considera una bona alternativa davant la creixent necessitat de restringir l’ús del vehicle privat, atès que permet afegir al sistema de transport de la ciutat nous elements que promouen el desplaçament intermodal amb el transport públic o modes de transport col·lectius sostenibles que poden arribar a substituir una part important de la quota de vehicle privat en el repartiment modal, reduint així la demanda d’aparcament a l’espai públic, i poden incrementar la quota d’ús de la bicicleta a la ciutat. Per tant, ens trobem amb què la mobilitat a la ciutat de Barcelona ja no està únicament caracteritzada per una distribució modal tradicional (desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic i en vehicle privat) sinó que la innovació i la tecnologia actual fan que cada vegada proliferin més sistemes, com és el cas del vehicle compartit, que faciliten altres tipus de mobilitat i que, necessàriament, han de conviure amb aquells modes tradicionals existents. No obstant, aquest increment de vehicles comporta una major ocupació de l’espai públic i una major presència de vehicles compartits vinculats a activitats d’explotació econòmica que està provocant en algunes zones la seva sobre ocupació i l’increment de la intensitat de l’ocupació de l’espai públic, en detriment de l’ús general de la ciutadania L’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics (OUVEP) aprovada pel Consell Plenari en sessió celebrada el 27 de novembre de 1998 estableix que, s´haurà de donar prioritat a les activitats d’interès públic que es desenvolupen a la via pública davant d’activitats d’interès particular i que les activitats que es desenvolupin a la via pública no poden limitar el dret dels altres usos generals, llevat que es disposi de llicència o concessió per l’ús comú especial o l’ús privatiu. En aquest sentit tot i que les noves modalitats de vehicle compartit participen en l’expansió d’una forma de mobilitat sostenible, comporten un ús especialment intensiu i un aprofitament econòmic de l’espai públic que no pot prevaldre sobre l’ús general de la ciutadania. L’article 2 de l’OUVEP estableix que ordinàriament, els usos comuns de caràcter general són preferents a la resta d’usos, tanmateix es procurarà harmonitzar i fer possible aquests darrers usos quan siguin indispensables pel capteniment dels interessos privats i no comportin perjudicis significatius a l’interès públic i que correspon a l'Alcaldia harmonitzar els usos i 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 activitats que es desenvolupen a la via pública, tot donant preferència a aquells que en cada moment siguin prioritaris a l'interès públic, segons el seu bon criteri. L'article 7 de l’OUVEP estableix que l’Alcaldia pot dictar les ordres singulars i les disposicions especials que s'escaiguin sobre capteniment de la via pública o sobre el comportament dels ciutadans per tal de fer complir l’Ordenança i la legislació en general i també per tal de respondre davant situacions especials o altres esdeveniments extraordinaris, així mateix, quan les circumstàncies ho aconsellin, l'Alcalde dictarà les instruccions corresponents per l'aplicació dels preceptes de l'Ordenança. L’article 48 de l’OUVEP disposa que l’Alcaldia pot limitar el nombre de llicències a concedir per determinats usos i determinades zones d’acord amb les necessitats ciutadanes i la previsió d’usos que hi puguin concórrer. L’article 46 de l’OUVEP disposa que la concessió de llicències d’ocupació del domini públic correspon ordinàriament a l’Alcaldia. La present disposició contempla les previsions establertes a l’Ordenança Fiscal 3.10 aprovada pel Consell Plenari Municipal de 22 de febrer 2019, de la taxa per a la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic i la prestació d’altres serveis que estableix la taxa per la utilització de bicicletes i motocicletes d’ús compartit. Article 1. OBJECTE És objecte d’aquesta disposició fixar el nombre i regular les condicions d’atorgament de les llicències temporals d'ús comú especial del domini públic per a l’estacionament de bicicletes, ciclomotors i motocicletes d’ús compartit en règim d’explotació econòmica al terme municipal de Barcelona. Article 2. NATURALESA I ÀMBIT D’APLICACIÒ 1. La present disposició té naturalesa de disposició de caràcter general dictada en desenvolupament de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics i l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles. 2. Aquesta disposició és d’aplicació a l’estacionament de bicicletes, ciclomotors i motocicletes d’ús compartit en règim d’explotació econòmica, sense espais fixes d’estacionament. 3. No estan sotmeses a aquesta regulació les activitats econòmiques d’arrendament de bicicletes, ciclomotors i motocicletes d’ús compartit amb instal·lacions d’estacionament pròpies en espais públics o privats. Article 3. CARACTERÍSTIQUES DE LES LLICÈNCIES 1. Les llicències s’atorguen en virtut de la competència municipal d’ordenació dels usos de les vies i espais públics de la ciutat, i en atenció a la especial intensitat d’ús sobre la via pública, que comporta un ús comú especial. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 2. Les llicències s’atorguen a les persones titulars de l’activitat econòmica, d’acord amb les condicions establertes en aquesta disposició. 3. Cada llicència dona dret d’ús d’un únic vehicle, el qual ha d’estar degudament identificat. 4. Les llicències habiliten a estacionar a qualsevol indret de l’espai públic en què aquest estigui permès per la normativa vigent. 5. El nombre de llicències per al primer any per les bicicletes d’ús compartit en règim d’explotació econòmica es fixa en 3.975, de les quals només es poden adjudicar a una mateixa persona 1.325. En el cas dels ciclomotors i motocicletes, el nombre de llicències es fixa en 6.958, de les quals només es poden adjudicar a una mateixa persona 2.319. El nombre de llicències serà revisat anualment amb les condicions previstes a l’article 18 de la present disposició. 6. Les llicències són revocables per raons d'interès públic. Article 4. DURADA Les llicències tenen una vigència inicial de 3 anys. La duració inicial de la llicència podrà ser prorrogada per un any més a criteri i decisió de l’Ajuntament, prèvia petició de la persona titular. Aquest termini començarà a comptar a partir dels 30 dies següents a la notificació de l’atorgament de la llicència definitiva . Cas que s´acrediti de manera suficient que els vehicles es troben en producció es podrà concedir una ampliació d’aquest termini. Article 5. ÒRGAN COMPETENT L’òrgan competent per a la convocatòria del procediment de licitació i l’atorgament de les llicències d’us comú especial és l’Alcaldia en virtut de l’article 46 de l’Ordenança de l’ús de les vies i els espais públics. L’Alcaldia pot delegar l’exercici d’aquesta competència. Article 6. OBRES I INSTAL·LACIONS La persona titular del dret d’ús atorgat per aquesta llicència no podrà realitzar obres ni instal·lacions que comportin la transformació o modificació del domini públic. Article 7. TAXA L’import a abonar per l’atorgament de les llicències objecte d’aquesta disposició és calcula conforme a l’Ordenança Fiscal 3.10, relativa a les taxes per a la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic municipal i la prestació d’altres serveis, la qual es calcula en funció dels següents factors:  Tarifa bàsica (PB) per m2 d’aprofitament: 0,4966 €  Superfície (S): unitat mínima 2m2  Temps (T): 360 dies  Tipologia de carrer (FCC): àmbit ciutat, categoria més baixa: 1  Ocupació o aprofitament (FCA): 0,3 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43  Factor de correcció: 0,2 Article 8. DEURES I OBLIGACIONS DE LES PERSONES TITULARS Les persones titulars de les llicències d’ús comú especial estan obligades a: a) Satisfer l’import de la taxa, d’acord amb allò que preveuen les normes de gestió de l’ordenança fiscal 3.10 i l’ordenança fiscal general, així com la resta de normes tributàries que són d’aplicació. b) Respectar l'objecte de la llicència i les presents condicions d’atorgament. c) Respectar la normativa vigent en matèria de trànsit, estacionament i ocupació de la via pública, i la resta de la normativa legal i administrativa d’aplicació. d) Respondre dels incompliments de les condicions de la llicència i/o de la normativa vigent, i indemnitzar tots els danys i perjudicis que es causin a terceres persones, sense perjudici de l’establert a la normativa en matèria de circulació de vehicles. e) Disposar, en el moment d’atorgament de les llicencies, de les assegurances de responsabilitat civil per cobrir els danys que es puguin ocasionar a terceres persones, siguin usuaris o no, i al domini públic. En el cas de les motos i els ciclomotors, han de tenir com a mínim, l’assegurança obligatòria de responsabilitat civil establerta legalment. Aquestes assegurances, obligatòries per cada vehicle, s’han de mantenir vigents durant tota la durada de la llicència respectiva. f) Respectar la prohibició d’alienar, cedir o transmetre les llicències atorgades. g) Pagar les despeses que s’hagin meritat pels anuncis de publicitat i convocatòria per l’adjudicació de les llicències que atorguen el dret d’ús. h) Constituir garantia per assegurar el bon compliment de les condicions de la llicència, que s'estableix en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt dels vehicles. i) Facilitar a l’Ajuntament les dades relatives a la geolocalització de tots els vehicles en temps real durant les 24 hores del dia en format accessible, respectant en tot cas la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal. j) Reubicar correctament els vehicles que es detecti que estan incomplint les obligacions en matèria d’estacionament en el domini públic en el termini de 24 hores, sens perjudici de l’aplicació de l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles (OCVV) i de la normativa concordant. k) Garantir l’ancoratge de les bicicletes als aparcaments instal·lats per l’Ajuntament a l’espai públic en forma de “U” invertida amb aquesta finalitat. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 l) Garantir la identificació de les persones usuàries per poder aplicar el corresponent procediment sancionador quan sigui procedent. A aquests efectes s’haurà de disposar del consentiment de la persona afectada. m) Exigir a les persones usuàries la constitució d’una garantia per donar compliment a l’obligació d’ancoratge. n) No concentrar més del 50% de la flota a la zona centre (assenyalada a l’Annex) per un període superior a dues hores consecutives. Article 9. DRETS DE LES PERSONES TITULARS Les persones titulars de les llicències tenen dret a gaudir de l'ús i els drets que els hi atorga la llicència, així com rebre, si s’escau, indemnització en els supòsits que sigui procedent. Article 10. FACULTATS MUNICIPALS L’Ajuntament pot: a) Procedir al comís dels vehicles si, extingida la llicència, la persona titular continua fent ús de l’espai públic. b) Revocar, sense indemnització, la llicència abans de la finalització del seu termini, si la persona titular no en fa ús durant un període superior a 30 dies, sense perjudici de la possibilitat d’ampliació d’aquest termini d’acord amb el previst a l’article 4 de la present disposició. c) Revocar la llicència abans de la finalització si ho justifiquen circumstàncies d'interès públic. Llevat que la revocació sigui motivada per dol o culpa de la persona titular del dret, és procedent el rescabalament dels danys i perjudicis, d'acord amb les normes vigents en aquell moment. d) Ingressar l’import de la taxa fixada d’acord amb les previsions de la present disposició i, en el seu cas, procedir al seu cobrament per via de constrenyiment. e) Inspeccionar l’ús que es fa de l’espai públic i el compliment de les condicions previstes en aquesta disposició i en la resta de normativa d’aplicació. f) Ordenar discrecionalment les modificacions de les llicències per raons d’interès públic. g) Imposar a la persona titular les penalitats pertinents per raó dels incompliments de les condicions de la llicència. Article 11. INCOMPLIMENTS I SANCIONS 1. El règim d’infraccions i sancions en matèria d’incompliment del règim de l’activitat d’arrendament de bicicletes, ciclomotors i motocicletes d’ús compartit, és l’establert en el títol 3 de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics de Barcelona. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 L’incompliment de les condicions establertes en la present disposició pot comportar la revocació de les llicències i, en el seu cas, la imposició de penalitzacions a la persona titular, prèvia instrucció d’expedient administratiu contradictori. A més dels que es deriven de la infracció de l’ordenança sobre l’ús de les vies i espais públics, constitueixen incompliments de la llicència i comporten la sanció corresponent les accions o omissions següents: a) Incomplir l’obligació d’identificar la motocicleta, ciclomotor o bicicleta d’ús compartit i de registrar-lo i/o matricular-lo. b) Posar en circulació una motocicleta, ciclomotor o bicicleta d’ús compartit que no compleixi amb els requisits exigits per normativa d’aplicació. c) No inscriure les bicicletes en el Registre municipal corresponent. d) No lliurar i/o ometre la informació dels vehicles autoritzats i en funcionament en el domini públic en els informes setmanals a lliurar a l’Ajuntament, així com no lliurar les dades en temps real. e) Mantenir sense ancorar les bicicletes durant un termini de dues hores des de l’incompliment per part de la persona usuària de l’obligació d’ancorar la mateixa quan finalitza el servei. f) Tenir en compte que, amb independència de la possible comissió d’infracció tributària, aquesta conducta comportarà l’obertura del procediment de constrenyiment g) La falta de manteniment dels vehicles per part de les persones titulars de les llicències, de manera que impossibiliti el seu ús i compliment de les condicions establertes. h) No disposar d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys a terceres persones, siguin o no usuàries dels vehicles i al domini públic. i) Excedir, durant un període de dues hores consecutives, del límit fixat a l’article 8.n), de manera que es concentri més del 50% de la flota en la zona centre assenyalada a l’Annex. j) Qualsevol altre incompliment d’aquestes condicions. 2. Sancions Els incompliments se sancionen de conformitat amb l’Ordenança sobre l’ús de les vies i espais públics. Els incompliments de les condicions de cada llicència assenyalats en el número anterior i la resta d’incompliments de la present disposició se sancionaran amb una multa de fins a 450,76 euros. En cas d’incompliment de les condicions establertes en la llicència, es podrà procedir a la incautació de la garantia, que s'estableix en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt dels vehicles. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 Article 12. REVOCACIÓ L'Administració atorgant es reserva el dret de revocar la llicència abans del seu venciment, si ho justifiquen circumstàncies sobrevingudes d'interès públic, i en tot cas, per alguna de les següents: a) Manca de pagament de la taxa establerta a l’article 7 que es liquidi per l’Ajuntament o l’òrgan gestor del servei municipal. b) Quan passats 30 dies de l’obtenció de la llicència per a bicicleta, ciclomotor o motocicleta, els vehicles no es trobin en funcionament a l’espai públic i per tant no s’hagin posat en servei. Les empreses afectades no podran tornar a sol·licitar aquestes llicències durant el període que s’havia establert de duració de les mateixes. Aquesta quota serà repartida entre la resta d’empreses que hagin resultat adjudicatàries. Això, sens perjudici, de la possibilitat d’ampliació d’aquest termini tal com està establert a l’article 4 de la present disposició. c) No implementar la cobertura mínima establerta en l’Annex a la present disposició d) No disposar d’un sistema de geolocalització que permeti ubicar la bicicleta o la motocicleta elèctrica de manera individualitzada les 24h els 365 de l’any per un període superior a 7 dies naturals. e) No complir l’obligació prevista en l’apartat e) de l’article 15. f) Qualsevol altre incompliment greu d’obligacions i condicions de la llicència. Article 13. EXTINCIÓ DE LA LLICÈNCIA La llicència s’extingirà: a) Per transcurs del termini. b) Per renúncia de la persona titular. c) Per revocació d) Per qualsevol altre motiu previst a la normativa vigent. Article 14. PAGAMENT DE LA TAXA La persona titular farà efectiu l’import de la taxa, de conformitat amb allò que preveu la Ordenança fiscal 3.10 relativa a les Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal i la prestació d'altres serveis, aprovada pel Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona el 22 de febrer de 2019, i l’Ordenança fiscal general, Article 15. CONDICIONS PER PODER SOL·LICITAR LA LLICÈNCIA Poden participar en la licitació les persones físiques i jurídiques legalment constituïdes, amb capacitat jurídica i d'obrar, que no es trobin compreses en cap de les circumstàncies que 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 impedeixen contractar amb l'Administració local, previstes a la legislació de contractes del sector públic. Les persones interessades han d’acreditar: a) La seva capacitat jurídica i d’obrar. b) No estar incurs en prohibició per contractar amb l’Administració d’acord amb el previst per la Llei de contractes del sector públic. c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la seguretat social. d) Donar compliment respecte al seu personal, inclosos autònoms, de les mesures de prevenció de riscos laborals establertes per la normativa vigent, incloses les obligacions en matèria de formació i vigilància de la salut, amb el compromís de presentar la documentació necessària i suficient que justifiqui la veracitat de la declaració anterior si així se li requereix per l’Ajuntament. e) Permetre, als efectes de protegir l’espai públic corresponent, que les persones usuàries puguin fer servir els vehicles iniciant i finalitzant el servei a tota l’àrea definida en l’Annex. f) Posar a disposició de l’Ajuntament les dades sobre la tipologia i model de vehicles que es situaran a l’espai públic per oferir el servei de vehicle d’ús compartit, els quals han de complir amb les obligacions que exigeix la legislació per a la seva circulació, els requisits de fabricació necessaris, els estàndards de seguretat internacional i els criteris fixats per l’Ajuntament en quant a seguretat viària i sostenibilitat, de bicicletes mecàniques o elèctriques i ciclomotors i motocicletes elèctriques, i estar adherits al Codi de bones pràctiques en matèria de seguretat viària. g) Disposar d’un número d’identificació únic i visible per a cada vehicle i estar matriculats i/o registrats d’acord amb la normativa vigent. En el cas de les bicicletes, estar donades d’alta al registre municipal per a bicicletes d’acord amb l’establert a l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles i al Decret de la Comissió de Govern que fixa les característiques i requisits d’identificació física dels cicles, cicles de més de dues rodes i vehicles de mobilitat personal. h) Disposar d’un mecanisme de control i gestió de la flota, amb un sistema de geolocalització que permeti ubicar la bicicleta, ciclomotor i motocicleta de manera individualitzada les 24h els 365 dies de l’any, per vigilar i controlar on s’aparquen els vehicles. També han de disposar dels mecanismes necessaris que permetin detectar avaries i actuar quan un vehicle està inservible o inoperatiu per tal de retirar-lo de l’espai públic abans de 24 hores, des de la notificació de la incidència per part de l’usuari. i) Comprometre’s a controlar que les bicicletes s’ancorin en els aparcaments municipals de bicicletes instal·lats per l’Ajuntament a l’espai públic en forma de “U” invertida, mitjançant la identificació de la persona usuària. A aquests efectes ha de disposar del corresponent consentiment de la persona afectada. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 j) Comprometre’s a estacionar els ciclomotors i motocicletes segons el que estableix l’ordenança de circulació de vianants i vehicles. k) Posar a disposició de l’Ajuntament de Barcelona les dades d’ús del sistema en temps real de forma que permeti el coneixement de la ubicació dels vehicles i els impactes sobre la mobilitat, així com, en els casos d’avaria, les notificacions que l’operador rebi identificant vehicle, posició i moment de la comunicació d’avaria. També han de facilitar les dades que es considerin significatives en matèria de mobilitat i seguretat viària, mitjançant el lliurament d’un informe setmanal, sens perjudici del compliment de la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les prescripcions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016. l) Que els vehicles objectes de les llicències son motos o ciclomotors identificats amb el distintiu ambiental de la DGT de zero emissions i les bicicletes són elèctriques o mecàniques. m) No formar part amb una altra de les empreses sol·licitants de llicència objecte d’aquesta regulació, d’un grup de societats en els termes de l’article 42 del codi de comerç. Article 16. PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ DE LLICÈNCIES El procediment d’adjudicació per a bicis i motos serà independent i es procedirà per cada tipus de vehicle de la manera següent: a. Cada empresa pot sol·licitar el nombre màxim de llicències per empresa establert a l’article 3 de la present regulació. b. Les empreses sol·licitants i admeses s’han d’ordenar mitjançant sorteig públic als efectes d’establir l’ordre d’assignació de llicències. c. El nombre total de les llicències assignades a cada empresa es el resultat de la suma de les operacions descrites en els següents punts: i. Es procedeix a dividir el nombre total de llicències establert a l’article 3 pel nombre de sol·licitants admesos. En primera instància s’adjudica a cada empresa el quocient resultant, nombre enter per defecte, o el nombre sol·licitat per empresa si aquest es inferior. ii. L’assignació de les llicències restants es realitzarà en segona instància seguint la regle precedent. iii. En cas que finalitzada aquesta segona instància restin llicències per assignar, aquestes s’assignaran per l’ordre de classificació del sorteig a les empreses que hagin sol·licitat un nombre de llicències superior a l’obtingut fins aquest moment, fins a exhaurir el nombre total de llicències establertes a l’article 3, o al nombre total de llicències sol·licitades. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 d. Els resultats d’aquest procediment d’adjudicació de llicències serà notificat a les persones interessades. e. Un cop notificat el resultat del procediment d’adjudicació, les empreses han de presentar la documentació acreditativa del compliment de les condicions establertes a l’article 8 e), g) i h) i a l’article 15 de la present disposició en el termini de 10 dies. Un cop comprovada la documentació aportada s’atorgarà la llicència. f. Si queden llicències sobrants que per renúncia o per qualsevol altre motiu quedin vacants, aquestes s’acumulen fins a una nova convocatòria pública a realitzar de conformitat amb les prescripcions anteriorment descrites. g. Les empreses que renunciïn a llicències assignades, no poden participar en les convocatòries que es celebrin en el termini inferior a un any des del moment de la renúncia. Article 17. CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ DE LLICÈNCIES La corresponent convocatòria del procediment ha de contenir els requeriments necessaris per a la selecció de les persones titulars de llicències, el termini de presentació, les característiques dels sobres i documentació que han de presentar. Aquests requeriments han de garantir el compliments dels principis d’igualtat, objectivitat, publicitat i concurrència. L’anunci de la convocatòria es publicarà al perfil del contractant i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Article 18. REVISIÓ DEL NOMBRE DE LLICÈNCIES L’Ajuntament pot modificar el nombre total de llicències temporals d’ús comú especial del domini públic mitjançant una revisió anual de l’ocupació de l’estacionament disponible a la ciutat per a bicicletes i motocicletes, en l’àmbit central de ciutat o de màxima concentració. En cas de conèixer l’ocupació de les flotes de vehicles compartits dins de l’àrea de màxima concentració i, per tant, poder determinar que l’ocupació dins d’aquest àmbit és inferior o superior al 100%, es podrà modificar el nombre de llicències, sempre supeditat al compliment d’aquest percentatge d’ocupació. En cas de produir-se aquesta ampliació s’obrirà un nou procés d’atorgament de llicències que s’atorgaran tal com disposa l’article 16 de la present disposició. Disposició Addicional. 1. Al final del primer any s’estudiaran els efectes d’aquesta regulació i es valorarà la possibilitat de modificació de la taxa de manera proporcional. 2. Aquesta disposició s’aplica sense perjudici de les regulacions específiques que l’Ajuntament pugui establir per espais públics especialment sobre-ocupats. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 d’agost del 2019 CSV: 387d-601f-4124-3c43 Disposició Transitòria única. L’import per l’any 2019 que s’obté de: PB x S x T x FCC x FCA: 0,4966 x 2 x 360 x 1 x 0,2, es de: 71,51 €/vehicle i any Disposició final única.- ENTRADA EN VIGOR Aquesta disposició entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. ANNEX 1 ÀREA DE COBERTURA VIABLE: MOTOSHARING I BIKESHARING 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007