Secretaria General COMISSIÓ DE GOVERN SESSIÓ ORDINÀRIA DE 18 DE JULIOL DE 2019 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 11 de juliol de 2019 Part Decisòria Propostes d’acord ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 1. – (549/2019) APROVAR la modificació de l’organigrama de la Gerència Municipal, tal i com es detalla a l’annex. PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 2. – (14004045-001 (0008/15)) PRORROGAR, a l'empara de l'article 303.1 del Text Refós de la LCSP i de conformitat amb la clàusula tercera del plec de clàusules administratives particulars, el contracte amb número 14004045, relatiu a la contractació vinculada al projecte europeu Spea que té per objecte els serveis sobre mesures d’eficiència energètica amb innovació als edificis municipals, amb gestió energètica i garantia de rendiment, en règim d’estalvis compartits, de 10 biblioteques municipals de l’Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l’empresa Veolia Serveis Catalunya, S.A.P. amb Nif A58295031, des de l’1 de setembre de 2019 al 31 de desembre de 2020, segons compareixença signada per l’empresa de data 13 de juny de 2019. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 83.480,35 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest document, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3. – (16001920-004 (0402/16)) PRORROGAR per un període comprès des del 24 d'octubre de 2019 fins al 30 de juny de 2020, el contracte 16001920-004 que té per objecte els serveis de trasllat i moviment d’arxius i mobiliari vari municipal, i de serveis d’assistència i ornamentació d’actes ciutadans i protocol·laris, amb el foment de l’ocupació de persones amb dificultats particulars d’inserció al mercat laboral, adjudicat a l'empresa Ara Vinc, S.L., amb NIF B59460618, per un import total de 211.809,29 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 211.809,29 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen que s'indica en aquest document, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR-NE CG 26/19 1/7 compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4. – (s/n) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 18 de juliol de 2019. 5. – (2019/123) APROVAR la modificació de l’apartat 2 de la convocatòria 2019 de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a l’impuls socioeconòmic del territori, en el sentit d’ampliar el crèdit pressupostari en l’import de 125.000 euros a càrrec de la partida indicada i fixant l’import final en la quantitat de 1.625.000 euros i l’apartat 11, en el sentit d’ampliar el pressupost disponible per la modalitat 1 en 38.500 euros addicionals, fixant l’import final en 382.500 euros i de la modalitat 3 en 86.500 euros addicionals, fitxant l’import final en 412.500 euros, mantenint sense alteració i plenament vigents la resta de les Bases aprovades per acord de la Comissió de Govern de data 6 d’abril de 2017, modificades en data 7 de març del 2019 i la convocatòria per a 2019 aprovada per acord de la Comissió de Govern de data 10 d’abril de 2019; ORDENAR la publicació de la modificació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal; AUTORITZAR la despesa per un import addicional de Cent vint-i-cinc mil euros (125.000 euros) per al Programa de subvencions per a l’impuls socioeconòmic del territori. 7. – (2018/578) ALLIBERAR la quantitat de 217.316,00 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, del contracte 18004319 que té per objecte Contractació serveis per a la realització d'auditories de compliment dels exercicis 2018-2019 del 65% dels ens que depenen de l'Ajuntament deBarcelona i totalitat de consorcis, fundacions i associacions dependents donant col·laboració i suport a la Intervenció General, el qual ha estat adjudicat a l'empresa FAURA CASAS AUDITORS SL, amb NIF B58671710, i retornar-lo a les partides i exercicis que s'indiquen en aquest document. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 8. – (F-1902) AUTORITZAR la Fundació Navegació Oceànica Barcelona a concertar una pòlissa de crèdit per un import màxim de 1.000.000,00 euros, destinada a atendre les necessitats de tresoreria, subjecte al compliment del Principi de Prudència Financera definit per la Resolució de 4 de juliol de 2017, de la Secretaria General del Tresor i Política Financera i subjecte a les condicions que s’adjunten a l’annex 1.AUTORITZAR l’atorgament de la carta de compromís que figura en l’annex 2 a favor de “la Caixa”.FACULTAR a la Sra. Sara Berbel, Gerent Municipal, per a la signatura de la carta de compromís. 9. – (3-127/2019) APROVAR l’expedient núm. 3-127/2019 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, d’import 394.501,55 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 19070891; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. CG 26/19 2/7 10. – (3-128/2019) APROVAR l’expedient núm.3-128/2019 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 prorrogat per a l’exercici 2019, provinents de l’aportació de la Generalitat per Fons de Foment del Turisme corresponent al segon i tercer trimestre de 2018, per finançar projectes municipals en matèria de turisme, per un import total de 87.000,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19070895; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal.DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 11. – (20190262) ATORGAR una subvenció al Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya (COAC), amb NIF Q0875010A, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional de conformitat amb els articles 22.2 c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l'art. 6.2 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Plenari de 17 de desembre de 2010, per un import de 30.000,00 euros per a la col·laboració en el desenvolupament dels projectes: a) "Organització del XLIIè Curset: Jornades internacionals sobre la intervenció en el patrimoni arquitectònic. Patrimoni Arquitectònic Educatiu"; b) "Premi europeu d'intervenció en el patrimoni arquitectònic ADDIPA", i c) "Inventari d'Arquitectura Moderna". L'esmentat import representa un 31% del cost de l'activitat. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública, per raons d'interès públic justificades a l'informe que consta a l'expedient. APROVAR el conveni on s'articula aquesta subvenció de conformitat amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d'alcaldia el 27 d'abril de 2011; FACULTAR la Tinència d'Alcaldia amb competències en la matèria per la seva signatura; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 30.000,00 euros amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, a favor del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya (COAC), amb NIF Q0875010A, per fer front a l'esmentat Conveni. REQUERIR a l'entitat beneficiària per tal que presenti el compte justificatiu dels fons rebuts de conformitat amb la clàusula sisena del conveni, amb el desglossament per projecte, i d'acord amb la normativa vigent. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 12. – (5BD 2017/113) APROVAR definitivament el Projecte de reforma del Mercat de Vallvidrera al carrer dels Reis Catòlics núm. 2, al Districte de Sarrià – Sant Gervasi, adaptat als nous requeriments segons estudi acústic del projecte, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d’1.789.975,13 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); i PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona CG 26/19 3/7 (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament. ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA Districte de Ciutat Vella 13. – (2019/3007) ALLIBERAR la quantitat de 68.769,40 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa per adjudicació, del contracte 19001701 que té per objecte la Instal·lació, arrendament i manteniment de 5 cabines de sanitaris públics, automàtiques i auto rentables al Districte de Ciutat Vella, el qual ha estat adjudicat a l'empresa OLPRIM Ingeniería y Servicios SA, amb NIF A52502523, i retornar-lo a les partides i exercicis que s'indiquen en aquest document. MOTIU: baixa per adjudicació de 68.769,40 euros (27.020,55 euros corresponents al 2019, 35.784,72 euros al 2020 i 5.964,13 euros al 2021). DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 14. – (2019/3008) ADJUDICAR el contracte núm. 19002092, que té per objecte els Serveis operatius pel control d’accés i manteniment per al bon funcionament dels urinaris públics del Districte de Ciutat Vella, reservat a CET, a Integración Social de Minusválidos, SL, amb NIF B61098638 de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 325.730,94 euros IVA inclòs, dels quals 269.199,13 euros corresponen al preu net i 56.531,81 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 55.608,60 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2019 i a l'aplicació pressupostària D/22717/15344 0601; un import (IVA inclòs) de 162.611,14 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23232 0601; un import (IVA inclòs) de 107.511,20 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23232 0601. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals, a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte Rubén Elvira Ayuso. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 15. – (2019/3008) ALLIBERAR la quantitat de 99.829,68 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa per adjudicació, del contracte 19002092 que té per objecte els Serveis operatius pel control d’accés i manteniment pel bon funcionament dels urinaris públics del Districte de Ciutat Vella, reservat a CET, el qual ha estat adjudicat a l'empresa Integración Social de Minusválidos, SL, amb NIF B61098638, i retornar-lo a les partides i exercicis que s'indiquen en aquest document. MOTIU: baixa per adjudicació de CG 26/19 4/7 99.829,68 euros (17.042,86 euros corresponents al 2019, 49.836,90 euros al 2020 i 32.949,92 euros al 2021). DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 16. – (20192810) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris, amb NIF G08828998, per a la realització d'accions en l'atenció, la dinamització educativa, cultural i social dels infants i joves i les seves famílies del barri del Raval del Districte de Ciutat Vella, per un import de 124.200,00 euros, equivalent al 21,84% del cost total del projecte i amb un cost total d'execució de 568.578,81 euros, i una durada fins al 31 de desembre de 2019. Aquest conveni instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 124.200,00 euros, amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, a favor del Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris, amb NIF G08828998, per subvencionar l'execució del projecte que ja s'ha indicat. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de tres mesos a partir del pagament de la subvenció, presenti el balança econòmic i la memòria de funcionament i justificació dels fons rebuts. FACULTAR per a la signatura del conveni el/la regidor/Regidora del Districte de Ciutat Vella. 17. – (20192812) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Federació d'entitats de cultura popular i tradicional de Barcelona vella i la Casa dels Entremesos, amb NIF G58899964, per a la realització d'activitats de promoció de la cultura tradicional i popular, per un import de 39.000,00 euros, equivalent al 100,00% del cost total del projecte, i una durada fins al 31 de desembre de 2019. Aquest conveni instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 39.000,00 euros amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, a favor de la Federació d'Entitats de cultura popular i tradicional de Barcelona vella i la Casa dels Entremesos, amb NIF G58899964, per subvencionar l'execució del projecte que ja s'ha indicat. FACULTAR per la signatura del conveni el/la regidor/regidora del Districte de Ciutat Vella. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de tres mesos a partir del pagament de la subvenció, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament i justificació dels fons rebuts. Districte de Sants-Montjuïc 18. – (20199203) DECLARAR desert el contracte 19C00011 que té per objecte la concessió dels serveis consistents en la gestió i explotació dels camps de futbol municipals Julià de Capmany, la Satalia, Ibèria i La Bàscula i Pista poliesportiva del Districte de Sants- Montjuïc. ANUL·LAR l'autorització de despesa del contracte per import de 165.648,18 CG 26/19 5/7 euros amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 19. – (50002/16) ACORDAR la continuïtat del servei relatiu a la gestió i explotació del Camp de Fútbol Vallvidrera per el període comprès entre l'1 d’agost de 2019 i el 30 de setembre de 2019, inclòs en el contracte núm. 15C00014, que té per objecte la gestió de serveis públics, en la modalitat de concessió, per a la gestió i explotació del Centre Cívic Vázquez Montalbán, Centre Cívic Elèctric, Casal de barri Can Rectoret i del camp de futbol Vallvidrera pels anys 2016-2018, adjudicat en data 3 de desembre de 2015. AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import de 9.222,00 euros, en concepte de subvenció màxima per tal de garantir l’equilibri econòmic-financer de la concessió, i amb càrrec al pressupost de l’exercici 2019 i a la partida indicada en aquest mateix document, i DISPOSAR-LA a favor de LUDIC 3, S.C.C.L., NIF F60475902. REQUERIR l'adjudicatari per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, comparegui per formalitzar la modificació del contracte a les dependències del Districte de Sarrià-Sant Gervasi, c/ Anglí 31 planta primera. DONAR compte del present acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE PREVENCIÓ I SEGURETAT 21. – (20194260) INICIAR l'expedient per a la contractació del subministrament de vestuari, equips de protecció individual (EPI), tèxtil de parc i accessoris per al Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb mesures de contractació pública sostenible i desglossat en 14 lots, amb núm. de contracte 19002280, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 928.893,77 euros (IVA inclòs), determinat en funció de preus unitaris i un valor estimat d'1.310.952,80 euros, distribuït en els següents lots: - LOT núm. 01, Articles de cotó, per un import de 253.616,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 02, Vestit tècnic, forestal, per un import de 171.457,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 03, Calçat, per un import de 218.889,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 04, Vestit de pluja i alta visibilitat, per un import de 59.895,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 05, Complements, per un import de 26.378,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 06, Vestit de gala, per un import de 24.079,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 07, protector facial i cap, per un import de 24.684,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 08, Equips de protecció per treballs en alçada, per un import de 34.122,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 09, Tèxtil de parc, per un import de 4.961,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 10, Guant tèrmic, per un import de 50.820,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 11, Guant mecànic, per un import de 6.050,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 12, Pantaló d'oficina, per un import de 21.780,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 13, Vestuari auxiliar, per un import d'11.253,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 14, Identificacions i galons, per un import de 20.909,77 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. AUTORITZAR esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als CG 26/19 6/7 pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 767.680,80 euros i import de l'IVA de 161.212,97 euros, al tipus del 21%. Atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització, se’n sotmet a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. EL SECRETARI GENERAL CG 26/19 7/7