GASETA MUNICIPAL 18 de setembre del 2019 CSV: 2444-67e2-5b80-ede1 Disposicions generals – Resolucions RESOLUCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2019-1679 de 29 de juliol, de modificació de la Instrucció reguladora del procediment d'aprovació dels convenis de pràctiques acadèmiques universitàries. En virtut del que disposa l'article 5.1.b) de la Regulació per la qual s'ordenen els documents municipals que incideixen sobre la interpretació i l'aplicació de les normes i es crea el Registre Municipal d'Instruccions i Circulars, Disposo, Primer. Modificar el Decret d’Alcaldia de data 18 de desembre de 2013 pel qual es va aprovar la Instrucció reguladora del procediment d’aprovació dels convenis de pràctiques acadèmiques universitàries, en aquest termes: A) Es modifica l’apartat 4.1 de la Instrucció que passa a tenir el redactat següent: “4.1. l’expedient administratiu d’aprovació d’un conveni específic de pràctiques acadèmiques externes ha de contenir, com a mínim: ! un informe d’incoació justificant i valorant la conveniència de concertar el conveni de pràctiques acadèmiques externes. ! Les dades personals de l’estudiant, entre les quals, còpia del DNI, número d’ afiliació a la Seguretat Social i dades bancàries. ! proposta de conveni en els termes previstos en la normativa vigent. ! declaracions responsables d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona i altres ens municipals dependents; així com de les obligacions amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social; segons el model que s’estableixi; emeses per la persona becària que rep un ajut per estudis i per la Universitat, si percep alguna quantitat en concepte de subvenció per finançar parcialment les despeses derivades del programa de pràctiques”. B) S’addiciona un tercer paràgraf a l’apartat 4 de la instrucció, amb la redacció següent: “4.3. La persona becària que rep un ajut per estudis en el marc de la realització de pràctiques universitàries externes a l’Ajuntament de Barcelona, haurà de signar una declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Barcelona i altres ens municipals dependents; així com de les obligacions amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social. L’Ajuntament sol·licitarà a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social els certificats telemàtics que acreditin que la persona becària es troba al corrent de les seves obligacions amb les respectives administracions, llevat que aquesta persona s’hi oposi, cas en que haurà d’aportar la documentació acreditativa. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 18 de setembre del 2019 CSV: 2444-67e2-5b80-ede1 La mateixa obligació s’haurà d’exigir a la Universitat, quan aquesta percebi, per part de l’Ajuntament de Barcelona, alguna quantitat en concepte de subvenció per finançar parcialment les despeses derivades del programa de pràctiques.” C) Es modifica l’apartat 10 de la instrucció, amb la redacció següent: “10. Protecció de dades de caràcter personal. “En compliment del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, les dades personals que figuren en els convenis de pràctiques acadèmiques seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (tractament - convenis de pràctiques educatives) amb la finalitat de gestionar la cooperació educativa”. D) Es modifiquen la clàusula 12 del primer model del conveni específic de cooperació educativa (amb ajut econòmic) i la clàusula 10 del segon model del conveni específic (sense ajut econòmic), ambdós recollits com a annexos de la instrucció; amb la redacció següent: “En compliment del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i resta de normativa aplicable, les dades personals que figuren en aquest document seran utilitzades exclusivament per a la gestió d’aquest conveni de cooperació educativa i les dades personals de la persona estudiant seran tractades per l’Ajuntament amb aquesta finalitat i incorporades als tractaments corresponents. Tret d’obligació legal, les dades no seran cedides a tercers. L’estudiant pot exercir els drets d’accés, rectificació i supressió, limitació del tractament, cancel·lació i oposició, així com a la portabilitat de les dades, d’acord amb el que estableixen els articles 12 a 18 de la LO 3/2018. Pot accedir-se a informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades”. Segon. Publicar el Decret i els seus annexos en la Gaseta municipal de Barcelona, amb efectes a partir del dia següent al de la seva publicació. Tercer. Inscriure la versió consolidada de la Instrucció reguladora del procediment d’aprovació dels convenis de pràctiques acadèmiques universitàries en el Registre Municipal d’Instruccions i Circulars. Barcelona, 29 de juliol de 2019. La gerent Municipal, Sara Berbel Sánchez. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007