Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN Sessió de 5 de setembre de 2019 A la nova Sala de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el 5 de Srs.: Laia Bonet Rull, Margarita Mari Klose, Francesc Xavier Marcé Carol, Joan Subirats Humet, Laura Pèrez Castaño, Eloi Badia Casas, Gemma Tarafa Orpinell, Montserrat Ballarín Espuña, David Escudé Rodríguez, Jordi Martí Grau, Lucia Martín González, Jordi Rabassa Massons, Marc Serra Solé i Maria Rosa Alarcón Montañés, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jaume Collboni Cuadrado, Albert Batlle Bastardas i Janet Sanz Cid. També hi és present la Gerent Municipal, Sra. Sara Berbel Sánchez. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 10.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 26 de juliol de 2019, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 15 de juny de 2019, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA Barcelona, de 2 de juliol de 2019, que ADJUDICA mitjançant procediment obert, (IVA inclòs) amb un valor estimat de 796.106,87 euros (IVA exclòs) i un termini màxim CG 28/19 1/12 Barcelona, de 2 de juliol de 2019, que ADJUDICA mitjançant procediment obert, sostenible, Lot 2-Serveis de suport presencial del Lloc de Treball, per un pressupost Barcelona, de 2 de juliol de 2019, que ADJUDICA mitjançant procediment obert, Barcelona, de 2 de juliol de 2019, que ADJUDICA mitjançant procediment obert, Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, Lot 5-Serveis base del de 34 mesos. de 19 de juliol de 2019, que INICIA mitjançant procediment obert, tramitació sostenible, per un pressupost total de licitació d'1.024.413,47 euros (IVA inclòs), amb de 15 mesos de 25 de juliol de 2019, que INICIA mitjançant procediment obert, tramitació contractació pels serveis per a la gestió de projectes del Pla de Transformació Digital un pressupost total de licitació de 531.974,09 euros (IVA inclòs), amb un valor estimat desembre de 2020. de 19 de juliol de 2019, que INICIA mitjançant procediment obert, tramitació CG 28/19 2/12 contractació pública sostenible, per un pressupost total de licitació d'1.245.101,76 euros (IVA inclòs), amb un valor estimat d'1.220.504,32 euros (IVA exclòs) i amb un ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT (20/0001) Resolució del Gerent de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal de dels treballs d'arrabassament d'arbrat viari en diferents punts de la ciutat amb mesures de contractació pública sostenible, amb un import de licitació de 396.289,64 ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA Districte de Ciutat Vella (20192806) El Regidor del Districte de Ciutat Vella, el 26 de juliol de 2019, ha atorgat una subvenció a favor de les Oblatas Santísimo Redentor Prov. Cristo Rey Comunidad en Cl Hospital 36 de Barcelona, amb la finalitat de millorar l'atenció i orientació pre- laboral a dones que exerceixen treball sexual al carrer, amb un import de 21.000,00 euros, equivalent al 46,49% del cost total del projecte que ascendeix a la quantitat total de de 45.175,00 euros i una durada fins al 31 de desembre de 2019. (20192816) El Regidor del Districte de Ciutat Vella, el 26 de juliol de 2019, ha atorgat d'estiu amb joves amb un elevat risc d'exclusió social, fent servir l'esport com a eina per fomentar les habilitats socials, els hàbits de vida saludables, l'autonomia, la companyia i el treball en equip, per un import de 23.689,00 euros equivalent al 100,00% del cost total del projecte i una durada fins al 30 d'agost de 2019. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ I CIÈNCIA la tramitació del corresponent expedient de contractació que té per objecte els Serveis de consulta i catalogació del Centre de Documentació del Museu del Disseny número de contracte 19001481, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert i amb un pressupost total de licitació de 522.589,80 euros, IVA inclòs. AUTORITZA la indicada quantitat amb càrrec a les partides i pressupost que particulars i plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte, i CONVOCA la CG 28/19 3/12 licitació per a la seva adjudicació mitjançant procediment obert subjecte a regulació harmonitzada. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA (470/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Lourdes Sancho Nogué (mat. 77004) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina de BEST BUSINESS SERVICE SL. La dedicació professional privada no podrà superar la desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització demés previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (473/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Eduard Melé Vidal (mat. 77298) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí de programa amb la categoria professional de tècnic superior en Arquitectura, amb destinació al Departament de Patrimoni Arquitectònic Històric i Artístic de la Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior d'Arquitectura terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, CG 28/19 4/12 perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (481/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Natalia Gimeno Martínez (mat. 77519) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per acumulació de tasques amb la categoria professional de Gestora Administració General, amb destinació al Departament de Serveis Jurídics-Secretaria del Districte de Sarrià - Sant Gervasi, on ocupa el lloc de treball de Gestora d'Administració General i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present prohibicions i demés previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (485/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Joan Tomàs Acosta (mat. 76850) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant amb la categoria professional de Tècnic Superior en Enginyeria, amb destinació al Departament de Gestió de la Mobilitat de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior d'enginyeria (22FA1BIBA09), i una activitat privada per compte propi d'enginyer de camins, canals i ports. Per tal d'evitar possibles privada d'enginyer de camins, canals i ports, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització demés previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (505/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Antonio Bravo Moreno (mat. 25332) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Tècnic Mitjà en Enginyeria, amb destinació al Departament Cap de departament (26FAXCCCD01), i una activitat privada per compte propi CG 28/19 5/12 mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present prohibicions i demés previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (506/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Adela Martínez Sánchez (mat. 76540) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per vacant amb la categoria professional de Tècnica Superior en Art i Història, amb Recursos, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior d'Art i Història (22FA1BIBA05), sonors. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada compliment dels deures públics, a les prohibicions i demés previsions que es servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. (515/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Mª Mar Serrano Mena (mat. 77254) entre la seva activitat municipal com a personal laboral amb la aquesta activitat no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a deures públics, a les prohibicions i demés previsions que es contenen en la Llei Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. CG 28/19 6/12 (534/2019) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Begoña Aventín Crivillés (mat. 50057), entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera Gestió Econòmica i Planificació de la Gerència de Recursos humans i Organització, on articles 3 i 5 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, l'article 3 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Règim Local, i l'article 323 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990 de 30 de juliol. La present autorització restarà sense efecte si es produeix una variació de les circumstàncies relatives a la mateixa o per expiració del mandat o renúncia al càrrec electe. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. present acord a la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció (2019/421) RATIFICAR la presentació de la sol·licitud de subvenció per la contractació de 40 persones en situació de desocupació de llarga durada en el marc del programa les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al programa s'obre la convocatòria, per a l'any 2019, per a la concessió de subvencions destinades a la contractació de persones en situació de desocupació de llarga durada; contractacions, una vegada atorgada aquesta subvenció, a la Societat Privada mitjans humans, materials i tècnics per a la seva realització; FACULTAR la Gerent (16005866-002) MODIFICAR, a l'empara dels articles 219, 105 i 106 del TRLCSP, el contracte 16005866-002 que té per objecte Auditoria Ajuntament i grup econòmic municipal (Lot 2), adjudicat a l'empresa AUREN AUDITORIES SP SLP - UNIAUDIT OLIVER CAMPS SL Unión Temporal de Empresas, amb NIF U66892589, per un import de 3.751,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient, en el sentit d'excloure del Lot 2 l'entitat Institut Municipal d'Urbanisme, per haver modificat la seva forma jurídica durant l'exercici 2018 passant d'organisme autònom a entitat pública empresarial i donar-la d'alta al Lot 3 del CG 28/19 7/12 contracte; ALLIBERAR la disposició de la despesa del contracte 16005866-002 que té per objecte Auditoria Ajuntament i grup econòmic municipal (Lot 2), per un import de 3.751,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a la partida i al pressupost que s'indiquen en aquest document. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. (DP-2019-27374) PRENDRE coneixement del resultat de la subhasta efectuada per la societatestatal Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) respecte de la (NIF B-67405332) en resultar la millor proposta efectuada per un import de vint-i-dos quantitat de quatre milions sis-cents seixanta-sis mil vuit-cents cinquanta-sis euros propietat del 13,87 % de la finca, la quantitat de tres milions vuitanta-dos mil tres- quantitat de sis-cents quaranta-set mil dos-cents noranta-tres euros amb cinc cèntims FORMALITZAR la transmissió en escriptura pública i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat corresponent. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT (20144063 Lot 1) ACORDAR la continuïtat del servei del contracte 15001694-003 que té per objecte Serveis de manteniment i reparació de les instal·lacions de regulació del trànsit de la ciutat de Barcelona lot 1 per un període comprès des del dia 01.10.2019 fins al 30.05.2020 o fins l'entrada en vigor del contracte número 19002281 "Manteniment i reparació de les instal·lacions i sistemes de regulació del trànsit i control d'accessos de la ciutat de Barcelona durant el període 2019-2021, amb mesures de contractació pública sostenible" en tràmit de licitació, per un import de 2.027.369,15 euros (IVA inclòs), adjudicat a l'empresa UTE ETRA BONAL SA Y SICE SA-N3 UTE, amb NIF U66270208, d'acord amb els informes i documentació que consten a l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 2.027.369,15 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen que s'indica en aquest document, condicionat a l'exist ència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de Administració d'Ecologia Urbana per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR-NE compte a la Comissió d'Urbanisme, Ecologia, Infraestructures i Mobilitat. (20144063 Lot 2) ACORDAR la continuïtat del servei del contracte 15001695-002 que té per objecte Serveis de manteniment i reparació de les instal·lacions de regulació del trànsit de la ciutat de Barcelona lot 2 per un període comprès des del dia CG 28/19 8/12 19002281 "Manteniment i reparació de les instal·lacions i sistemes de regulació del amb mesures de contractació pública sostenible" en tràmit de licitació, per un import contracte per un import d'1.714.325,15 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen que s'indica en aquest document, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de s per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR-NE compte a la Comissió d'Urbanisme, Ecologia, Infraestructures i Mobilitat. (20190239AN) ALLIBERAR la quantitat de 104.297,53 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, del contracte 19001332 que té per objecte els Serveis de públic de la ciutat de Barcelona (2019-2021),amb mesures de contractació sostenible, el qual ha estat adjudicat a l'empresa Can Cet Centre d'Inserció Sòcio-Laboral, SL, amb NIF B60759644, i retornar-lo a les partides i exercicis que s'indiquen en aquest document. DONAR-NE compte a la Comissió d'Urbanisme, Ecologia, Infraestructures i Mobilitat. (2019GAMI_02) APROVAR la revisió de les tarifes i cànons aplicables als aparcaments de concessió municipal i als de gestió directa a partir de l'1 de setembre de 2019 en (19ju247) APROVAR la proposta de Sisena Addenda al conveni marc de col·laboració urbanització del carrer Josep Estivill entre el carrer Honduras i el carrer Gran de la Sisena Addenda. Districte de Sarrià-Sant Gervasi CG 28/19 9/12 definitivament pel Plenari del Consell Municipal en sessió celebrada el 24 de març de pels veïns i el Districte de Sarrià-Sant Gervasi, presentat pel senyor Francisco Navarro urbanística per a la urbanització del camí de la Gírgola. DONAR-NE compte a la Districte de Sant Martí (19g274) APROVAR la constitució de l´Entitat Urbanística Col·laboradora Provisional delimitada pels carrers Pallars, Fluvià, Pujades i Bac de Roda, inclosa a la MPGPM per a la renovació de les àrees industrials de Poblenou (Illa Índice), que comprèn les finques situades als carrers Fluvià 77 a 91, Pallars 330-334, Bac de Roda 66 a 72U i Pujades 309, de 9.921,92 m2 de superfície total, formalitzada per les societats mercantils Explotación de Activos Urbanos Barcino SL, Horitzó i Mar SL, Inenga SL i Leukatrans SL, les Sres. María Asensi Juan, Aurora Gomis Pastor i Carmen Rovira Guijarro, i pels Srs Alberto i Eugenio Torregrosa Sogorb i Eugenio Rodríguez Fernández; propietaris de finques la superfície de les quals representa amb escreix Barcelona Sra. María de las Mercedes Martínez Parra en data 11 d´abril de 2019, amb el número 647 del seu protocol, ratificada per les Sres. María Asensi Juan, Aurora Gomis Pastor i Carmen Rovira Guijarro, i pels Srs Alberto i Eugenio Torregrosa Sogorb, mitjançant escriptura autoritzada pel notari de San Vicente del Raspeig Sr. Francisco José Román Ayllón, en data 25 d´abril de 2019 (núm. 744 del seu Protocol). INDICAR a efectes de la inscripció de l´Entitat Urbanística Col·laboradora Provisional en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de més circulació de la província, i NOTIFICAR-LO individualment a les persones propietàries. DONAR-NE compte a la Comissió d'Urbanisme, Ecologia, Infraestructures i Mobilitat. (19g304) REFUSAR, d'acord amb l'establert a l'article 30 de la Llei d'Expropiació Forçosa, el full d'apreuament particular que per la quantitat de 8.994.019,16 euros, CG 28/19 10/12 titularitat municipal (finca registral núm. 15.990), qualificada en la seva totalitat de sistema de parcs i jardins metropolitans (clau 6c) per la nova Modificació puntual del de Castillejos, Bolívia, Badajoz-Independència i Consell de Cent, aprovada per la full d'apreuament municipal que per un import d'1.989.937,43 euros, inclòs el 5% en urbanístic de la finca de referència; NOTIFICAR el full d'apreuament municipal a la interessada, perquè dins dels deu dies següents l'accepti llisa i plenerament o bé el rebutgi i formuli les al·legacions i aporti les proves que consideri adients i, en tal cas, REMETRE l'expedient al Jurat d'Expropiació perquè fixi el preu just ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA Districte de Ciutat Vella (20201000) INICIAR l'expedient per a la contractació de Serveis auxiliars de suport al funcionament i activitats del Districte de Ciutat Vella, reservat a Centres Especials de Treball, amb núm. de contracte 19003396, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 289.237,80 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 514.223,50 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 239.039,50 euros i import de l'IVA de 50.198,30 euros; i amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document, amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 144.832,77 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/22610/92011 0601, un import (IVA inclòs) de 144.405,03 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22610/92011 0601; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. Districte de Sant Martí novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP), a les empreses CD Pujades, CE Vila CG 28/19 11/12 Olímpica, Fundació Marcet, Fundació Privada CE Júpiter i Penya Barcelonista Barcino, seleccionades per reunir les condicions de solvència econòmica i financera i de 19C00010, que té per objecte la gestió i explotació dels camps de futbol municipals Maresme, Clot de la Mel, Sant Martí de Provençals, Júpiter i Poblenou-Agapito de clàusules administratives particulars, mitjançant invitació amb el contingut que plec de clàusules administratives particulars, i EXCLOURE al FC Sant Martí Condal, per no haver acreditat la solvència econòmica i financera, i tècnica o professional requerides per participar en la present licitació. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ I CIÈNCIA literatura i de la cultura en llengua catalana. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11 hores. Signat electrònicament per :CPISR-1 C Ester Solana Grasa Data :2019.09.10 12:18:46 CEST Raó:Aixecament Acta Lloc : Barcelona CG 28/19 12/12