Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r18009 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ÍNDEX 02 FITXA TÈCNICA 04 PRESENTACIÓ 05 RESUM DE RESULTATS 11 1. PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC 18 2. CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA 26 3. MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE 40 4. PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 48 5. DESPESA 59 6. ACTIVITATS REALITZADES DURANT L’ESTADA 61 7. EXCURSIONS 69 8. VALORACIÓ DEL MUNICIPI 72 9. ALTRES TEMES 1 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats FITXA TÈCNICA (1/2) ÀMBIT METODOLOGIA d’interès i proporcional a la demanda per Entorn de Barcelona. Entrevista personal realitzada amb suport mesos. L’Entorn de Barcelona comprèn tots els informàtic (sistema CAPI). PONDERACIÓ municipis de les marques turístiques Costa PROCEDIMENTS DE MOSTREIG En funció de l’estimació de l’ocupació de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Polietàpic, estratificat (encreuament dels turística a cada municipi o agrupació de Pirineus de Barcelona (no inclou la marca mesos de visita amb les comarques) i per municipis durant el 2018. En l’estimació Barcelona que es correspon amb la comarca del conglomerats (municipis). Els llocs d’aquesta ocupació s’ha treballat amb Barcelonès). d’enquestació són punts d’interès turístic l’oferta d’establiments turístics (Font: Oferta Concretament s’han obtingut enquestes de (carrers o punts concorreguts, estacions de municipal d'establiments turístics 2018, Generalitat de 135 municipis de les 11 comarques que tren, museus, etc.), hotels, càmpings i Catalunya) i el nombre de viatgers (Font: Idescat, formen l’Entorn de Barcelona. a partir de les dades de l'Enquesta d'ocupació en allotjaments de turisme rural. A cadascun UNIVERS hotels/càmpings/rural de l'INE).d’aquests llocs, els entrevistats s’han escollit Turistes de 15 anys i més que han pernoctat aleatòriament al llarg de tot el dia i cobrint ERROR MOSTRAL entre 1 i 28 nits a l’Entorn de Barcelona en dies feiners (de dilluns a divendres) i caps Per a m.a.e., un nivell de confiança del 95% els mesos de febrer a desembre de 2018 en de setmana (dissabte o diumenge). (2s), i P = Q, l'error és de ±1,9% per al qualsevol tipus d’allotjament que no sigui conjunt de la mostra. AFIXACIÓ una segona residència o un creuer. Fixa per cadascuna de les comarques per DATA DE REALITZACIÓ GRANDÀRIA DE LA MOSTRA tal d’aconseguir una significació estadística Del 13/02 al 28/12 de 2018. 5.745 entrevistes. territorial més alta i, dins de les comarques, EMPRESA DE TREBALL DE CAMP l’afixació és fixa per alguns municipis Instituto DYM. 2 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats FITXA TÈCNICA (2/2) PROCEDIMENT DE MOSTREIG DISTRIBUCIÓ DE LES ENQUESTES PER PUNT % 2018 HOTEL 59,7 CÀMPING 19,9 TURISME RURAL 5,8 PUNTS D'INTERÈS TURÍSTIC 8,2 FORA DEL MUNICIPI 6,3 TOTAL 100,0 DISTRIBUCIÓ SETMANAL DE LES ENQUESTES PER PUNT % Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge TOTAL HOTEL 68,3 81,0 76,0 75,6 70,9 43,0 28,9 59,7 CÀMPING 9,2 0,0 7,9 9,3 6,1 38,8 43,5 19,9 TURISME RURAL 2,0 0,6 0,4 0,9 1,6 7,1 19,1 5,8 PUNTS D'INTERÈS TURÍSTIC 3,8 12,2 7,7 7,5 14,7 6,4 5,1 8,2 FORA DEL MUNICIPI 16,7 6,2 8,0 6,7 6,8 4,7 3,4 6,3 TOTAL 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 DISTRIBUCIÓ MENSUAL DE LES ENQUESTES PER PUNT % Gener Febrer Març Abril Maig Juny Juliol Agost (*) Setembre Octubre Novembre Desembre TOTAL HOTEL - 69,4 65,0 59,9 61,4 56,7 53,7 51,6 62,1 68,9 75,5 71,3 59,7 CÀMPING - 6,3 18,8 15,2 20,9 21,5 26,5 28,1 16,2 9,2 11,1 5,6 19,9 TURISME RURAL - 2,8 6,6 6,8 3,4 5,2 4,4 6,7 6,2 8,0 2,3 11,9 5,8 PUNTS D'INTERÈS TURÍSTIC - 4,9 4,1 6,8 9,9 9,6 10,8 9,1 10,1 6,1 0,9 4,9 8,2 FORA DEL MUNICIPI - 16,7 5,4 11,4 4,3 7,0 4,6 4,5 5,4 7,8 10,2 6,3 6,3 TOTAL - 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 3 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats PRESENTACIÓ L’any 2009 es va iniciar l’estudi de comarca del Barcelonès, exceptuant la ciutat de Un altre dels objectius d’aquest estudi és l’anàlisi caracterització dels turistes de la marca Costa de Barcelona, a l’estudi. de la relació que existeix entre els turistes que Barcelona amb l’objectiu principal de conèixer el visiten l’entorn de Barcelona amb la capital de la En aquest informe es presenten els resultats de perfil i els hàbits del turista que pernocta (entre 1 província, amb el fi de conèixer les diferències i la informació recollida al 2018 i per la zona que i 28 nits) en algun dels municipis que sinèrgies entre les dues zones. El plantejament anomenarem Entorn de Barcelona que conformaven aquesta marca. de partida és que, tot i que els perfils d’una i altra comprèn les marques turístiques Costa zona són molt diferents, poden ser La marca Costa Barcelona comprenia inicialment Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus complementaris de cara a la definició de les comarques del Maresme, Baix Llobregat, Barcelona. Aquests resultats es comparen amb productes turístics. Garraf i Alt Penedès. A finals de 2012 va créixer els obtinguts al 2015, 2016 i 2017 sempre que no amb la incorporació de les comarques del Vallès hagi variat la forma en que s’han recollit les Oriental i Vallès Occidental que es van respostes. incorporar a l’estudi de 2013. Aquest informe es divideix en diferents apartats Al 2015 es va ampliar l’estudi a les marques que responen als objectius específics de l’estudi: Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona, perfil sociodemogràfic dels turistes, incorporant les comarques d’Osona, Bages, característiques de l’estada, motiu i Anoia i Berguedà. característiques del viatge, planificació del viatge, despesa realitzada, activitats realitzades Una altra diferència en l’estudi de 2015 respecte durant l’estada, mobilitat fora del municipi on el 2014 és l’ampliació del període d’enquestació, pernocten (excursions), valoració de diferents incloent els mesos de novembre i desembre. aspectes dels municipis on s’han allotjat i un L’any 2016 també hi va haver canvis: Es va apartat final amb temes diversos. incorporar la nova comarca del Moianès a la marca Paisatges Barcelona i es va afegir la 4 NOMBRE DE NITS AL MUNICIPI: Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 5,6 LLOC DE RESIDÈNCIA DELS TURISTES (APROX.): 45% NACIONALS RESUM DE RESULTATS 55% ESTRANGERS PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA Pràcticament tots els visitants que han vingut per Dues terceres parts dels turistes que visiten Cada turista que ha visitat l’Entorn de Barcelona motius professionals (94,4%), a banda de la gran l’Entorn de Barcelona són homes (63,4%). L’edat durant el 2018 hi ha pernoctat una mitjana de 5,6 majoria de nord-americans (86,1%), espanyols mitjana se situa en els 43,9 anys, la més baixa de nits, la més alta dels quatre últims anys. A més, el (81,7%) i russos (80,8%) s’han allotjat en hotels. En tota la sèrie, gràcies sobretot al descens de 37,1% del conjunt s’hi ha estat més de 5 nits. Les canvi, molts holandesos i residents a l’Àrea persones majors de 55 anys. estades més llargues les fan els holandesos (11,1 Metropolitana de Barcelona (54,7% i 50,1% Per altra banda, els turistes vinguts de fora nits) i els belgues (8,6). Les destinacions on s’hi respectivament) han preferit el càmping i, a la d’Espanya representen el 55,3% del total, essent la estan més són les de costa, com el Maresme i el vegada, a allotjaments de turisme rural s’hi troben Unió Europea el seu principal lloc de residència Garraf (7,5 i 7,1 nits respectivament); més també més veïns de l’AMB i de Barcelona ciutat (77,4%) i la resta d’Europa el segon lloc d’origen concretament a municipis com Santa Susanna (10,7%). més important (7,2%). Mencionar la lleugera (8,5), Vilanova i la Geltrú (8,3), Malgrat de Mar (8,2) La distribució de les categories dels tres tipus recuperació dels visitants d’Amèrica del Nord o Calella (8,0). També s’observa una estada més d’allotjament anomenats també depèn dels punts respecte el 2017 (4,3%). llarga entre els que s’allotgen en apartaments o d’enquestació escollits prèviament. Així, la majoria També s’han recuperat respecte el 2017 els turistes HUTs (9,0) o en càmpings (7,6), sobretot en d’hotels han estat de 4 estrelles (54,6%), la majoria de la resta d’Espanya (18,9%). comparació amb els que s’estan en un establiment de càmpings de segona o primera (48,2% i 31,6%, de turisme rural (3,7). A la vegada, la majoria dels visitants té estudis respectivament) i els allotjaments de turisme rural universitaris (52,8%) i treballa per compte d’altri Els percentatges obtinguts per tipologia més habituals han estat les masies (67,5%) i les (64,6%), tot i que un 17,2% treballa per compte d’allotjament depenen principalment de com s’ha cases de poble compartida (20,6%). propi i un 10% són jubilats. dissenyat i finalment distribuït la mostra d’entrevistes que, un any més, projecta una majoria de visitants allotjats en hotel (63,5%), seguit pels que s’estan en càmping (20,4%) i un 6,6% en casa d’amics i familiars. 5 MOTIU DE LA VISITA: Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 64,5% OCI 23,5% PROFESSIONAL 12,0% PERSONAL / ALTRES RESUM DE RESULTATS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE el municipi on s’allotja per primera vegada – una els mateixos que utilitzen l’avió (42,2%). Aquest és Gairebé dues de cada tres visites fetes el 2018 a de les xifres més baixes dels últims anys-, mentre el l’any que més visitants han vingut en avió, fet que l’Entorn de Barcelona es van fer per oci o vacances 49,7% ja ho fet en alguna altra ocasió. D’entre els està influenciat, òbviament, pel lloc de residència. (64,5%), mentre que quasi una de cada quatre repetidors, hi ha un 34,5% que han estat al municipi Així, el 95,1% dels que viuen a la resta de (23,5%) va ser per motius professionals; el 12% almenys quatre vegades més. Lògicament, entre Catalunya i el 93% dels que ho fan a l’AMB utilitza restant, per motius personals. La distribució de les els turistes domèstics hi ha més repetidors: el el vehicle privat mentre que el 90% dels residents a visites per les diferents possibles motivacions 66,3% dels residents a la ciutat de Barcelona, el la resta del món i el 83,4% dels nord-americans recupera la tendència prèvia a l’any passat, 65,5% dels que viuen a la resta de Catalunya i el utilitzen l’avió. augmentant les visites personals. 65,1% dels de la resta de l’AMB. També és més D’entre les companyies aèries utilitzades destaquen Pràcticament tots els que s’allotgen en un càmping habitual trobar-ne entre els que venen per motius per damunt de les altres, Vueling (25,0%) i Ryanair (92,3%) o en un allotjament de turisme rural professionals (60,1%) o els que s’allotgen en (16,0%) que, a més, guanyen quota de mercat (90,8%) han vingut per oci. També els que han càmping (57,4%). respecte els últims anys. visitat el Berguedà, els Pirineus de Barcelona Si en els últims tres anys el format més habitual per (93,8% en ambdós casos) o Osona (92,7%) hi van visitar l’Entorn de Barcelona era la parella, en el motivats per l’oci. Tanmateix, els visitants de la 2018, hi hagut més visites que s’han fet en família resta d’Espanya són els que més viatgen per (30,6% vs. un 26,7%) i, per tant, la mitjana de motius professionals (57,3%), de la mateixa persones que conformen el grup de viatge ha manera, que és el motiu per viatjar més habitual escalat fins les 4,8. Tot i així, un 18,2% ha realitzat dels que s’allotgen al Vallès Occidental (67,0%). En la visita sol o sola. canvi, el Baix Llobregat i l’Anoia es visita més per El mitjà de transport més utilitzat pel conjunt de temes personals (21,9% i 18,1%, respectivament). visitants de l’Entorn de Barcelona continua sent el Per altra banda, el 47,4% dels entrevistats visita vehicle privat (45,6%), tot i que pràcticament són 6 COST DEL TRANSPORT (ANADA/TORNADA) Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 229,3 € COST DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA I DIA: 46,8 € RESUM DE RESULTATS PLANIFICACIÓ DEL VIATGE directament a la companyia. Així ha estat en el viatge; un 24,8% va anticipar-se més de 3 mesos. Més de la meitat dels viatges a l’Entorn de 57,5% dels casos en el transport i el 40% en Aquests últims han augmentat força respecte l’any Barcelona del 2018 s’ha planificat amb l’ajuda l’allotjament. En el cas de l’allotjament, és més passat. principal d’internet (51,4%). En aquest sentit, habitual utilitzar també altres canals (25,6%) i DESPESA d’entre totes les webs, l’agregador Booking és, amb també contractar intermediaris com les agències de La despesa mitjana del transport en els viatges a diferència, el més utilitzat (31,2%). D’entre aquesta viatges (16,9%). l’Entorn de Barcelona durant el 2018 ha estat de mateixa categoria també destaca Tripadvisor En canvi, quan la contractació es fa conjunta, el 229,3 € per persona, lleugerament inferior a la que (7,2%), però són més consultats cercadors genèrics 74,1% utilitza els serveis dels tour operadors o es va registrar el 2017 (243,9 €). Aquesta despesa com Google (9,6%) o pàgines especialitzades en agències de viatges. és més elevada quan es viatja en avió (364,9 €) en allotjament (9,7%). La manera més utilitzada per contractar el mitjà de comparació amb quan es fa en autocar (296,8 €) o Tanmateix, moltes de les visites s’han planificat a transport és directament a les webs de les en tren (113,1 €). Els que s’han gastat més diners través del que transmeten amics i familiars (21,9%) companyies de transport (88,5%), mentre que per són els que han vingut de més lluny, començant o s’ha deixat en mans de l’empresa o centre contractar l'allotjament, el més habitual és utilitzar el pels nord-americans (993,1 €) o els de la resta del d’estudis amb qui o per qui es fa el viatge (13,7%). servei de tour operadors (57,4%), principalment món (956,8 €), mentre que els residents a l’AMB i Per la majoria dels visitants, el municipi on han Booking, seguit de les webs dels propis Barcelona ciutat són els que declaren menys pernoctat ha estat el seu primer i únic destí possible establiments (17,1%). Quan hi ha contractació despesa per aquest concepte (10,9 € i 14,0 €, (67,8%). Ara bé, un altre 9,3% dubtava en visitar conjunta, la majoria opta per les webs dels tour respectivament). Barcelona ciutat, un 4,7% un municipi de la Costa operadors (74,3%), tot i que hi ha molta disgregació En canvi, la despesa en allotjament per persona i Brava i un 11,5% altres destinacions catalanes. d’empreses. dia es manté molt similar a la de l’any passat (46,8€ Tant la contractació del mitjà de transport com la de L'antelació amb la que es contracta el viatge varia vs 47,3 €) tot i que completa el segon any l’allotjament –quan no s’han contractat molt. Així, mentre un 22,6% ho va fer just la consecutiu baixant. conjuntament- s’han fet principalment per internet i setmana anterior i un 10,0% el mateix dia del 7 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 24,8% Informe de resultats DELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA HAN FET UNA EXCURSIÓ A BARCELONA CIUTAT 7,4% DELS TURISTES DE BARCELONA CIUTAT HAN FET RESUM DE RESULTATS UNA EXCURSIÓ A LA DESTINACIÓ BARCELONA La despesa mitjana per persona i dia a un hotel que més gasten durant la seva estada a l’Entorn de També són molts els que van a la platja (48,3%) o (68,3 €) és més alta que la dels Habitatges d’Ús Barcelona (84,2 € per persona i dia), i els municipis de compres (43,5%), mentre que un terç o menys Turístic (38,7 €) i dels establiments de turisme rural on es fa més despesa relativa són Mataró (64,6 €) i dels entrevistats fan activitats de turisme actiu (36,3 €). Els càmpings són els allotjaments on Terrassa (59,5 €). (32,2%) i ecoturisme (28,5%). Evidentment, totes s'observa una despesa més baixa per persona i dia El menjar i la beguda representa el 61,1% de la aquestes activitats estan condicionades per l’època (19,9 €). despesa que es fa en destinació, mentre les de l’any, la zona de pernoctació i l’edat dels Els visitants per motius professionals (78,4 € per compres són el 18,2%, el transport intern el 10,6% i visitants. persona i dia), i els nord-americans (76,6 €) són els l’entreteniment només el 7,7%. La relació de EXCURSIONS gasten més en allotjament i El Prat de Llobregat és despesa entre aquestes categories es manté similar Un 40,1% dels turistes de l’Entorn de Barcelona ha el municipi on la despesa en allotjament per al llarg de la sèrie temporal. visitat algun altre municipi durant la seva estada. El persona i dia és més elevada (77,1 €). En definitiva, cada visitant a l’Entorn s’ha gastat en 24,8% ha visitat la ciutat de Barcelona i un 20,1% Per altra banda, el cost mig del paquet turístic s’ha total, de mitjana, 624,8 €, un 1,8% menys que l’any altres destinacions de la província. A la vegada, un situat aquest any en els 675,8 € per persona, passat, però un 6,8% més que el 2016 i un 12,3% 29,2% té pensat fer alguna excursió, la principal inferior al que es va registrar l’any passat (724,1 €) més que el 2015. El transport i l’allotjament són les destinació de les quals és també la ciutat de però superior a la de fa dos i tres anys. La partides amb més pes relatiu -amb Barcelona (16,8%) i després altres municipis de contractació del paquet turístic depèn del grup que aproximadament un 36,5% cada una-, mentre que l’Entorn (11,4%). es formi per fer el viatge i és més cara quan es fa la despesa en destinació suposa el 26,8% del total. Els que més s’han mogut del municipi on s’allotgen amb amics (811,4 €) que quan es fa sol/a (572,2 €). ACTIVITATS REALITZADES DURANT L’ESTADA són els que han estat a casa d’amics o familiars La despesa en destinació per persona decau Passejades tranquil·les per relaxar-se i anar a (76,7%), els més joves (74,1%) o els que s’allotgen lleugerament respecte l’any passat (de 171,2 € a restaurants són les dues activitats que més turistes en HUTs (71,9%). 167,3 €). La despesa mitjana és de 36 € per declaren realitzar durant la seva estada al municipi persona i nit. de l’Entorn de Barcelona (77,5% i 76%, Els nord-americans són, amb molta diferència, els respectivament). 8 RECOMANARIA EL MUNICIPI Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 (SEGUR + PROBABLEMENT): Informe de resultats 84,6% TURISTES QUE S’HAN CONNECTAT AL WIFI GRATUÏT DE L’ALLOTJAMENT: RESUM DE RESULTATS 74,1% Per la seva banda, el 9,3% dels turistes a suposat de mitjana una despesa de 57,5 € per En canvi, els aspectes que no generen un consens Barcelona ciutat han fet alguna excursió, la majoria persona. En canvi, quan l’excursió ha estat per anar de satisfacció tan elevat són l’oferta d’aparcament de les quals (el 7,4%) ha estat dins de la província. a la ciutat de Barcelona la despesa mitjana s’ha (7,1) i la qualitat de la connexió a internet (7,4). Tanmateix, el 7,0% farà alguna visita fora de la elevat fins els 88 € -també per persona-. En aquest La satisfacció es reflecteix tant en la valoració capital, el 4,5% a la Destinació Barcelona. cas, les dues principals partides d’aquesta despesa general del municipi -que se situa en 8,3 punts-, Els que més s’han mogut són els que resideixen a són el menjar i beure (37,2%) i les compres com en el fet que un 84,6% dels entrevistats declari l’AMB (16,1%). (31,7%). que recomanaria la visita al municipi de destinació. Al realitzar aquestes excursions, en la majoria dels Les opinions sobre les excursions realitzades són, ALTRES TEMES casos, no s’ha contractat cap servei. Tot i així, en general, molt positives. Quan aquesta excursió Curiosament, es registra un important ascens de aquest any hi hagut més contractacions que l’any ha estat a la província, un 58,6% la valora molt bé i persones que declaren no utilitzar cap dispositiu de passat. En el cas dels visitants de l’Entorn, el 18,8% un 36,5% bé. Respecte l’any passat hi ha un cert connexió a internet durant la seva estada (31,8% en l’ha contractat directament al fer l’activitat, mentre retrocés en les valoracions molt positives. comparació al 16,6% de l’any 2017). Així, només el que en el cas dels de Barcelona ciutat, són el Quan l’excursió ha estat a la ciutat de Barcelona, un 65,1% diu que utilitza l’smartphone (el 2017 era el 23,4%. 68,3% es mostra molt satisfet i un 28,8%, satisfet. 79,7%), el 18,5% utilitza la tablet i el 15,6% El 35,7% dels turistes de l’Entorn de Barcelona ha VALORACIÓ DEL MUNICIPI l’ordinador portàtil. utilitzat el cotxe per fer excursions a altres municipis Els visitants s’emporten una imatge molt positiva Tot i així, un 78% diu que si que es connectarà amb de la província, mentre que el 18,0%, el tren i un del municipi de l’Entorn de Barcelona que han el mòbil encara que no ho faci des d’una xarxa wi-fi, 10,5% l’autobús – força més que l’any passat. Quan visitat tal i com ha succeït en els últims anys. -augmentant considerablement respecte l’any aquesta excursió ha estat a Barcelona ciutat, n’hi L’aspecte que més valoren és el caràcter i passat- i un 67,1% farà servir el wi-fi de hagut més que han utilitzat el tren de rodalies l’amabilitat de la gent (8,6 en una escala del 0 a l’allotjament. Molts menys són els que faran servir (26,9%) i menys els que han agafat el cotxe 10), seguit de la seguretat ciutadana (8,5) i l’entorn wi-fi en establiments oberts (17%) i encara menys (19,6%), mentre un 15,3% ha utilitzat l’autobús. natural (8,3). pel carrer (10%). Les excursions fetes dins de la província han 9 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Número de respostes. Quantitat Bases reduïdes (inferiors a 100): de respostes valorades per la pregunta concreta de Cal tenir en compte que els resultats amb menys de 100 respostes no es consideren estadísticament representatius. l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el En els segments, en alguns casos, es donen dades amb bases inferiors i cal tenir en compte que se n’ha de fer una interpretac ió nombre d’entrevistes de la darrera consulta. només a nivell qualitatiu. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada Nota. Sempre que no s’indiqui el contrari, els resultats expressats a les taules són percentatges. 10 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 01 Perfil sociodemogràfic 11 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats SEXE EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 80 36,6 35,7 38,4 36,6 60 40 20 63,4 64,3 61,7 63,4 0 2015 2016 2017 2018 Q1 Sexe de l’entrevistat 5745 12Home Dona Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats EDAT EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 11,2 10,5 10,6 7,6 14,8 80 15,2 16,3 16,5 24,6 60 23,9 23,9 24,6 40 27,4 28,8 28,2 25,4 20 18,0 15,5 15,5 16,1 4,5 4,8 6,0 6,4 0 Mitjana 100 80 60 45,8 45,7 45,6 43,9 40 20 0 2015 2016 2017 2018 Q2 Edat de l’entrevistat 5745 De 15 a 17 anys De 35 a 44 anys 65 i més 13 De 18 a 24 anys De 45 a 54 anys De 25 a 34 anys De 55 a 64 anys Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats LLOC DE RESIDÈNCIA EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC AGRUPACIÓ DE PAÏSOS 2015 2016 2017 2018 RESTA UE 80,4 78,1 78,4 77,6 % 100 RESTA D'EUROPA 6,7 3,7 6,7 7,2 AMÈRICA DEL NORD 3,5 5,4 3,5 4,3 AMÈRICA CENTRAL I DEL SUD 4,4 6,4 6,3 6,3 ÀFRICA 0,9 1,8 0,8 1,2 80 ÀSIA + PRÒXIM ORIENT 3,6 3,8 3,9 2,5 AUSTRÀLIA + OCEANIA 0,5 0,8 0,5 0,9 N (1761) (2546) (3157) (2774) 60 50,6 53,5 PROVÍNCIES 2015 2016 2017 2018 57,0 55,3 BARCELONA 55,7 53,2 51,1 49,9 40 MADRID 9,0 11,4 10,3 10,9 17,7 19,5 RESTA ESP 35,2 35,4 38,6 39,2 17,3 18,9 N (2096) (2330) (3008) (2971) 20 COMARQUES 2015 2016 2017 2018 28,8 29,9 25,7 25,8 BARCELONÈS 41,8 42,8 35,6 38,0 0 VALLÈS OCCIDENTAL 14,6 14,3 13,3 15,1 2015 2016 2017 2018 BAIX LLOBREGAT 13,5 13,5 15,0 14,1 VALLÈS ORIENTAL 7,0 4,3 6,3 5,5 RESTA CAT 23,1 25,1 29,7 27,3 N (1466) (1493) (1724) (1771) F1 Em podria dir on resideix habitualment? 5745 Catalunya Nota: En comarques i províncies, citacions amb percentatges iguals o 14 Resta d’Espanya superiors a 5% al 2018. Fora d’Espanya Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats REGIÓ ALEMANYA EVOLUCIÓ ANYS 2015 I 2018 PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC 2015 2018 BADEN-WÜRTTEMBERG (Stuttgart) 9,2 17,3 BAVIERA (Munic) 11,3 16,3 RIN DEL NORD - WESTFÀLIA (Düsseldorf) 20,0 14,9 BERLÍN (Berlín) 16,2 9,9 HAMBURG (Hamburg) 8,1 8,1 HESSEN (Wiesbaden) 5,9 7,3 SAXÒNIA (Dresden) 9,0 5,7 BAIXA SAXÒNIA (Hannover) 6,6 5,4 RENÀNIA-PALATINAT (Magúncia) 2,0 4,4 SAARLAND (Saarbrücken) 2,5 3,1 BREMEN (Bremen) 1,1 1,7 SLESVIG-HOLSTEIN (Kiel) 1,0 0,8 SAXÒNIA-ANHALT (Magdeburg) 2,0 0,7 TURÍNGIA (Erfurt) 0,7 0,6 MECKLENBURG-POMERÀNIA OCCIDENTAL (Schwerin) 0,3 0,5 BRANDENBURG (Potsdam) 2,4 0,2 NS/NC 1,5 3,0 N (144) (265) Q4 A quina regió d’alemanya resideix? Resideix a Alemanya 15 265 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats NACIONALITAT EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC 2015 2016 2017 2018 ESPANYA 45,9 48,2 42,1 43,1 GRAN BRETANYA 10,1 9,3 9,6 10,3 FRANÇA 9,6 10,5 12,0 9,0 ALEMANYA 3,6 4,1 5,1 5,1 PAÏSOS BAIXOS 5,5 3,5 5,3 4,6 ITÀLIA 3,5 3,7 3,2 3,2 RÚSSIA 2,1 0,7 1,4 1,3 RESTA DEL MÓN 19,7 20,0 21,3 23,4 N (3857) (4359) (6165) (5745) Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018 (+Rússia). Q3 Quina és la seva nacionalitat? 5745 16 Espontània Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats NIVELL D’ESTUDIS I SITUACIÓ LABORAL EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC NIVELL D’ESTUDIS SITUACIÓ LABORAL % % 100 100 4,2 1,7 4,0 2,0 1,9 0,9 12,8 10,0 80 80 60 60 51,7 52,8 40 40 17,4 15,8 20 20 64,664,2 19,9 19,0 10,5 9,6 15,0 17,2 0 0,2 0,7 0 2017 2018 2017 2018 Z1 Quin és el seu nivell d'estudis acabats? 5745 NIVELL D’ESTUDIS SITUACIÓ LABORAL 17 Actualment, quina és la seva situació laboral? Obligatoris no finalitzats Sec. Professionals Treb. compte propi Aturat/ada, busca feina NS/NCZ2 Obligatoris Universitaris Treb. compte d’altri Tasques de la llar Sec. Generals NS/NC Jubilat/ada o pensionista Estudiant Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 02 Característiques de l’estada 18 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DURADA DE L’ESTADA (NOMBRE DE NITS) EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA 100 % 80 31,5 34,6 37,0 37,1 6,0 5,2 60 9,1 6,3 6,29,9 9,3 9,5 12,5 12,9 40 11,3 11,9 19,7 20,4 18,5 17,5 20 17,0 21,1 17,7 17,7 0 Mitjana 10 8 5,2 5,4 5,6 6 4,9 4 2 0 2015 2016 2017 2018 F2.2 – Nombre de nits al municipi 5745 1 Nit 4 Nits 19 F2.1 2 Nits 5 Nits 3 Nits Més de 5 Nits Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DURADA DE L’ESTADA (NOMBRE DE NITS) ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA 2018 CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ F2.2 – Nombre de nits al municipi 5745 20 F2.1 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA % 100 2,1 1,8 2,2 2,43,6 2,3 4,3 3,2 1,9 3,5 1,9 3,9 6,1 6,6 80 13,9 21,6 17,1 20,4 60 40 20 68,9 76,7 68,4 63,5 0 2015 2016 2017 2018 Nota: Les respostes a aquesta pregunta depenen dels punts de mostreig escollits cadascun dels anys. F4 Em podria dir on està allotjat? 5745 Hotel / Apart-Hotel Apartament Turístic / HUT 21 Càmping Turisme Rural Casa d’amics, familiars Altres Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT ANÀLISI DE PERFIL: HOTEL CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ F4 Em podria dir on està allotjat? 5745 22 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT ANÀLISI DE PERFIL: CÀMPING CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ F4 Em podria dir on està allotjat? 5745 23 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT ANÀLISI DE PERFIL: TURISME RURAL CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ F4 Em podria dir on està allotjat? 5745 24 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats CATEGORIA DE L’ALLOTJAMENT EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA HOTEL 2015 2016 2017 2018 CAMPING 2015 2016 2017 2018 5 ESTRELLES – GRAN LUXE 0,3 0,3 0,4 0,4 DE LUXE 0,5 0,9 0,0 0,2 4 ESTRELLES 51,0 52,7 50,8 54,6 PRIMERA 42,5 39,8 41,5 31,6 3 ESTRELLES 37,5 34,4 35,0 33,4 SEGONA 48,1 51,4 51,2 48,2 1 o 2 ESTRELLES 11,1 12,5 13,9 11,7 TERCERA 8,9 7,9 6,2 19,2 NS/NC 0,1 0,0 0,0 0,0 NS/NC 0,0 0,0 1,1 0,8 N (2516) (3293) (4514) (3799) N (821) (553) (886) (1180) TURISME RURAL 2015 2016 2017 2018 CASA DE POBLE COMPARTIDA 13,5 27,6 24,4 20,6 CASA DE POBLE INDEPENDENT 48,4 3,6 7,4 7,2 MASIA 28,3 64,6 53,0 67,5 MASOVERIA 9,8 4,2 15,3 4,7 NS/NC 0,0 0,0 0,0 0,0 N (260) (80) (294) (299) F4A Em podria dir de quina categoria és? Allotjat en un hotel, càmping o turisme rural 25 F4B Hotel: 3799, Càmping: 1180, Turisme rural: 299 F4C Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 03 Motiu i característiques del viatge 26 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL EVOLUCIÓ VIATGE % 100 10,4 9,1 13,9 12,0 80 17,6 23,4 25,7 23,5 60 40 20 66,3 65,1 68,5 64,5 0 2015 2016 2017 2018 P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 5745 Vacances/Oci 27 Professional Personal/Altres Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: VACANCES / OCI VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 5745 28 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: PROFESSIONAL VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 5745 29 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: PERSONAL / ALTRES VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 5745 30 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE (DETALL) MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL EVOLUCIÓ VIATGE 2015 2016 2017 2018 VACANCES, OCI 66,3 65,1 68,5 64,5 PER VACANCES, TURISME 62,5 61,9 64,8 62,3 ESDEVENIMENT ESPORTIU 2,9 2,3 2,5 1,4 ESDEVENIMENT CULTURAL 0,4 0,7 0,8 0,8 EMBARCAR/DESEMBARCAR EN UN CREUER 0,4 0,2 0,4 0,0 PROFESSIONAL 23,4 25,7 17,6 23,5 ALTRES FEINES O NEGOCIS, O VIATGE D’INCENTIUS 20,2 20,1 12,5 18,6 JORNADES O REUNIONS PROFESSIONALS 2,6 3,7 3,3 2,4 CONGRESSOS 0,4 1,5 1,3 1,6 FIRES 0,1 0,3 0,5 0,9 PERSONAL / ALTRES 10,4 9,1 13,9 12,0 VISITA A FAMILIARS, AMICS 5,8 5,2 7,2 6,3 ESTÀ DE PAS 3,2 2,2 3,9 2,9 EDUCACIÓ/FORMACIÓ 0,5 0,6 1,2 1,5 RELIGIÓ/PEREGRINACIÓ 0,2 0,1 0,2 0,2 TRACTAMENT DE SALUT, MÈDIC 0,3 0,6 0,9 0,2 COMPRES 0,1 0,1 0,3 0,1 ALTRES 0,3 0,4 0,2 0,8 NS/NC 0,0 0,0 0,0 0,0 N (3857) (4359) (6165) (5745) P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 5745 31 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats REPETICIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL EVOLUCIÓ VIATGE % 100 80 29,2 31,3 34,0 34,9 60 7,7 8,9 9,1 6,4 6,5 8,1 9,7 8,4 40 20 48,2 48,7 52,4 47,4 0 Repetidors 100 80 49,8 60 47,8 46,9 49,7 40 20 0 2015 2016 2017 2018 P13 Sense comptar aquesta visita, quantes 5745 1a visita 4a visita o més 32 vegades ha visitat aquest municipi en els 2a visita NS / NC darrers 10 anys? 3a visita Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats REPETICIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: REPETIDORS VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P13 Sense comptar aquesta visita, quantes 5745 33 vegades ha visitat aquest municipi en els darrers 10 anys? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats REPETICIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA DE VISITES 2018 VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P13 Sense comptar aquesta visita, quantes 5745 34 vegades ha visitat aquest municipi en els darrers 10 anys? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ACOMPANYANTS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL EVOLUCIÓ VIATGE % 100 3,9 9,3 4,6 7,9 4,3 5,5 5,4 6,7 80 10,1 10,3 8,6 10,1 16,9 19,8 17,3 18,2 60 40 26,7 31,8 32,3 37,2 20 26,4 25,9 24,0 30,6 0 Mitjana 10 8 6 4,5 4,84,3 3,8 4 2 0 2015 2016 2017 2018 Nota: En el 2015 i el 2016, la categoria “Amb amics i família” no es recollia separadament d’”Altres”. P14 Amb qui ha vingut acompanyat/ada? 5745 Només amb família Companys de feina Grup organitzat 35 P15 Quantes persones han vingut de viatge a Només amb parella Només amb amics Altres aquest municipi? Sol/a Amb família i amics NS / NC Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ACOMPANYANTS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA 2018 VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P15 Quantes persones han vingut de viatge a 5745 36 aquest municipi? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI MOTIU I CARACTERÍSTIQUES EVOLUCIÓ DEL VIATGE MITJÀ DE TRANSPORT COMPANYIA AÈRIA % 100 1,5 3,1 4,6 4,4 3,91,9 2015 2016 2017 20185,1 4,4 4,9 6,4 7,0 7,5 VUELING/ VUELING AIRLINES 20,2 19,7 22,3 25,0 80 RYANAIR 15,7 13,7 15,5 16,0 EASYJET 8,9 7,7 6,6 9,1 LUFTHANSA 4,1 5,6 4,1 5,3 60 IBERIA 6,2 5,5 4,3 4,4 36,5 NORWEGIAN AIR SHUTTLE 2,2 2,0 3,7 4,3 38,0 37,1 42,2 JET2.COM 1,8 1,2 1,1 3,7 40 BRITISH AIRWAYS 3,1 2,6 4,7 2,3 ALTRES 37,4 41,3 35,4 29,7 NS/NC 0,3 0,8 2,2 0,3 20 N (1142) (482) (729) (2162) Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. 52,5 46,8 46,7 45,6 0 2015 2016 2017 2018 P6 Quin mitjà de transport ha utilitzat 5745 Vehicle privat Autocar P7 Amb quina compañía aèria ha viatjat? El principal mitjà de transport és l'avió 37 principalment per venir a aquest municipi? Espontània Avió Altres 2162 Tren NS / NC Espontània Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI MOTIU I CARACTERÍSTIQUES ANÀLISI DE PERFIL: VEHICLE PRIVAT DEL VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P6 Quin mitjà de transport ha utilitzat 5745 38 principalment per venir a aquest municipi? Espontània Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI MOTIU I CARACTERÍSTIQUES ANÀLISI DE PERFIL: AVIÓ DEL VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P6 Quin mitjà de transport ha utilitzat 5745 39 principalment per venir a aquest municipi? Espontània Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 04 Planificació del viatge 40 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats FONTS D’INFORMACIÓ I WEBS CONSULTADES PER PLANIFICAR EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE FONTS D’INFORMACIÓ WEBS CONSULTADES Només es p20re15senta2 0la1 6part 2d0e1l7 resu2m01 8del final 2015 2016 2017 2018 INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS 44,6 49,7 58,7 51,4 D ’ A GÈN C IES D E VIA T GES / T T OO 56,4 61,6 65,8 57,7 FAMÍLIA, AMICS I CONEGUTS 20,8 18,7 15,7 21,9 BOOKING 21,9 34,9 40,8 31,2 EMPRESA / CENTRE D’ESTUDIS 18,3 18,4 8,1 13,7 TRIPADVISOR 11,9 8,6 10,7 7,2 AGÈNCIES DE VIATGE I OPERADORS TURÍSTICS 7,0 8,2 6,5 7,5 TRIVAGO 6,7 5,3 6,0 3,9 GUIES O LLIBRES DE VIATGE EN PAPER 7,5 3,1 2,6 1,8 EXPEDIA 2,1 3,1 2,7 3,1 MITJANS DE COMUNICACIÓ EN PAPER 1,6 0,7 0,5 0,5 AIRBNB - 0,7 1,0 2,2 REGALS I CAIXES O PACKS REGAL - 0,4 0,5 0,2 D ’ EM P R ESES D ’ A LLOT JA M EN T 8,3 11,0 8,6 9,7 WEBS CONCRETES D'HOTELS, ALTRES 1,2 0,8 0,9 0,9 CÀM PINGS, ETC. 6,8 9,7 5,3 3,5 NO VA CONSULTAR CAP FONT D'INFORMACIÓ 12,5 10,2 16,4 11,7 WEB S GEN ÈR IQUES 24,9 18,6 15,1 9,6 NS/NC 0,2 0,2 0,4 0,5 GOOGLE / GOOGLEM APS 23,8 18,5 15,0 9,3 N (3857) (4359) (6165) (5745) D E M IT JA N S D E T R A N SP OR T 3,0 2,5 3,2 5,5 WEBS DE COM PANYIES AÈRIES 2,7 1,6 2,0 4,8 D E D EST IN A C ION S T UR Í ST IQUES 2,7 2,7 1,7 2,1 XA R XES SOC IA LS 2,2 0,6 0,8 2,0 ALTRES 2,0 2,3 1,3 4,3 NS/NC 4,9 5,3 8,3 15,4 N (1725) (2180) (3229) (2868) Nota: Citacions de webs concretes amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. P4 Quines fonts d’informació va consultar per 5745 P5 I a través de quines webs, xarxes socials o Va consultar internet per planificar el viatge 41 planificar aquest viatge? Multiresposta blogs? 2868 Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats FONTS D’INFORMACIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES ANÀLISI DE PERFIL: INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS DEL VIATGE CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P4 Quines fonts d’informació va consultar per 5745 42 planificar aquest viatge? Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DESTINACIONS ALTERNATIVES EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 2015 2016 2017 2018 BARCELONA CIUTAT 9,8 10,8 12,9 9,3 COSTA BRAVA ( LLORET, PLATJA D’ARO, ETC.) 8,7 7,4 7,6 4,7 COSTA DAURADA (SALOU, LA PINEDA, CAM BRILS, ETC.) 4,8 3,5 3,6 2,5 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 7,8 11,5 M ADRID 14,7 12,9 0,5 3,6 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES 4,5 PARIS 0,5 1,4 1,6 1,5 ALTRES FRANÇA 1,4 ROM A 0,1 FLORÈNCIA 1,6 0,8 2,0 0,1 ALTRES ITÀLIA 1,2 GRÈCIA 1,0 0,6 0,9 1,2 ALTRES 2,7 2,2 2,1 4,0 CAP 60,0 64,2 63,4 67,8 NS/NC 0,4 0,8 1,5 1,4 N (3857) (4359) (6165) (5745) Nota: Es presenten respostes de Catalunya i Espanya. Resta ciutats i països si presenten percentatges superiors a 1% a nivell país. P3 Quines altres destinacions alternatives va 5745 43 contemplar abans de triar aquest municipi? Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT I L’ALLOTJAMENT DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE DE CONTRACTACIÓ TRANSPORT L'ALLOTJAMENT CONJUNTA 2018 2018 2018 PER INTERNET DIRECTAMENT AMB LA COMPANYIA 57,5 40,0 - PER INTERNET AMB T.O., A.V. O ALTRES 6,3 14,9 53,3 PER ALTRES CANALS DIRECTAMENT AMB LA COMPANYIA 8,4 23,6 - PER ALTRES CANALS AMB T.O., A.V. O ALTRES 1,9 2,0 20,8 VIATGE ORGANITZAT PER L'EMPRESA 12,9 11,6 21,5 VIATGE ORGANITZAT PER UNA ALTRA ORGANITZACIÓ 0,9 2,3 4,4 NO HA CONTRACTAT RES 6,4 0,0 - ALTRES 0,3 0,3 0,0 NS/NC 5,4 5,3 0,0 N (2384) (4894) (618) RESUM 1: PER INTERNET 63,8 54,9 53,3 PER ALTRES CANALS 10,3 25,6 20,8 RESUM 2: DIRECTAMENT AMB LA COMPANYIA 65,8 63,6 - AMB T.O., A.V. O ALTRES 8,3 16,9 74,1 P8A Com ha contractat ...? Mitjà de transport per separat i no és transport privat 44 Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. P8B Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats WEBS DE CONTRACTACIÓ DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT 2018 CONTRACTACIÓ DE L'ALLOTJAMENT 2018 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 88,5 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 57,4 WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 80,9 BOOKING 34,1 WEB DE RENFE 4,2 AIRBNB 3,3 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 8,4 EXPEDIA 2,4 ALTRES 0,3 WEBS D'EMPRESES D'ALLOTJAMENT 27,5 NS/NC 2,8 WEBS CONCRETES D'HOTELS, CÀMPINGS, ETC. 17,1 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 3,1 N (1386) WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 3,0 ALTRES 2,8 NS/NC 9,2 CONTRACTACIÓ CONJUNTA 2018 N (2466) WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 74,3 BOOKING 5,2 TRAVEL REPUBLIC 4,5 ONTHEBEACH 3,0 EXPEDIA 2,7 SOLMAR TOURS 2,3 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 13,5 WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 12,1 ALTRES 2,4 NS/NC 9,8 N (312) P10A A través de quina web ho ha contractat ...? Ha contractat per internet i ... 45 Mitjà de transport per separat i no és transport privat Nota1: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. P10B Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota2: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats TTOO DE CONTRACTACIÓ DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT 2018 CONTRACTACIÓ DE L'ALLOTJAMENT 2018 CONTRACTACIÓ CONJUNTA 2018 EL CORTEINGLES 5,5 BOOKING 32,7 JET 2 6,4 SKYSCANNER 4,8 AIRBNB 3,8 TRAVEL REPUBLIC 4,0 BOOKING 4,4 EXPEDIA 3,6 SOLMAR TOUR 3,1 EDREAMS 4,2 HOTELES.COM 2,5 TUI 2,9 MOMONDO 3,9 EL CORTEINGLES 2,1 BOOKING 2,6 EXPEDIA 2,8 ALTRES 40,7 THOMAS COOK 2,4 BCD TRAVEL 2,8 NS/NC 14,6 ONTHEBEACH 2,2 DESPEGAR 2,3 SUNWEB 2,1 N (842) KIWI 2,2 EXPEDIA 2,0 ALTRES 49,9 MUNDO SENIOR 2,0 NS/NC 17,2 ALTRES 62,5 NS/NC 7,8 N (231) N (432) P11A Amb quin Tour Operador ha contractat ...? Ha contractat amb T.O, A.V. o altres i... 46 Mitjà de transport per separat i no és transport privat Nota1: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. P11B Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota2: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats QUAN VA CONTRACTAR EL VIATGE EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE % 100 2,4 3,5 2,1 6,3 5,6 5,0 4,3 80 16,0 17,8 20,1 24,8 10,0 12,5 60 16,7 14,1 15,7 17,4 16,6 13,7 40 14,9 12,8 9,611,0 20 25,0 22,6 23,6 21,1 10,3 7,4 8,2 10,0 0 2015 2016 2017 2018 Nota: Els anys anteriors al 2018 la pregunta es feia en base total entrevistes. Per això hi consta un percentatge a la categoria “No ha contractat res”. P12 Aproximadament, quan va contractar aquest Ha contractat el transport i/o l’allotjament El mateix dia del viatge Fa més d’un mes i menys de tres 47 viatge? 5512 La darrera setmana Fa 3 mesos o més Quinze dies abans del viatge No ha contractat res En el darrer mes Ns / Nc Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 05 Despesa 48 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA (ANADA I TORNADA) EVOLUCIÓ DESPESA TOTAL 229,3 € € 400 300 243,9 AVIÓ (1061) 364,9 € 210,4 221,2 229,3 200 AUTOCAR (17) 296,8 € 100 TREN (120) 113,1 € 0 2015 2016 2017 2018 VEHICLE PARTICULAR 53,7 € (1056) ALTRES (55) 163,1 € 0 100 200 300 400 € P18 Quant li ha costat el transport fins al municipi No ha contractat el transport conjuntament amb Mitjana 2018 49 per persona? (respostes anada i tornada) l'allotjament i responen el valor d’anada i tornada Nota: Abans del 2018 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO i responen el valor d’anada i tornada”. 2309 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA (ANADA I TORNADA) ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA 2018 DESPESA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P18 Quant li ha costat el transport fins al municipi No ha contractat el transport conjuntament amb 50 per persona? (respostes anada i tornada) l'allotjament i responen el valor d’anada i tornada 2309 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA I DIA EVOLUCIÓ DESPESA TOTAL 46,8 € € 100 HOTEL (3200) 68,3 € 48,0 47,3 43,4 46,8 50 HUT / APARTAMENT TUR. 38,7 € (111) TURISME RURAL (350) 36,3 € 0 2015 2016 2017 2018 CAMPING (1167) 19,9 € ALTRES (299) 6,0 € 0 50 100 € P20 Quant li costa diàriament l’allotjament per No ha contractat el transport conjuntament amb Mitjana 2018 51 persona? l'allotjament. Nota: Abans del 2018 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO”. 5127 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA I DIA ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA 2018 DESPESA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P20 Quant li costa diàriament l’allotjament per No ha contractat el transport conjuntament amb 52 persona? l'allotjament. 5127 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats COST DEL PAQUET TURÍSTIC PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA TOTAL 675,8 € € 1.000 724,1 649,6 675,8750 570,6 NOMÉS AMB AMICS (27) 811,4 € 500 250 NOMÉS AMB PARELLA (158) 686,8 € 0 NOMÉS AMB FAMILIA (122) 665,9 € 2015 2016 2017 2018 SOL (63) 572,2 € ALTRES GRUPS (67) 719,3 € 0 250 500 750 1.000 € P21 Quant li ha costat tot el paquet turístic per Ha contractat el transport conjuntament amb Mitjana 2018 53 persona? l'allotjament. Nota: Abans del 2018 la base era “Ha planificat tot el viatge amb TTOO”. 681 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA MITJANA DE L’ESTADA PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA € 200 PER PERSONA 191,1 170,1 171,2 167,3 100 PER PERSONA/ NIT 39,5 42,0 38,4 36,0 0 2015 2016 2017 2018 P22 Quina despesa té pensat fer durant tota la 5745 54 seva estada al municipi (excloent transport, allotjament i paquet turístic)? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA MITJANA DE L’ESTADA PER PERSONA I NIT ANÀLISI DE PERFIL: MITJANA 2018 DESPESA CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES MARCA I COMARCA PERNOCTACIÓ MUNICIPI DE PERNOCTACIÓ P22 Quina despesa té pensat fer durant tota la 5745 55 seva estada al municipi (excloent transport, allotjament i paquet turístic)? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA 2018 DESPESA DESPESA TOTAL 167,3 € -1,1€ SUMATORI DE PARTIDES 168,3 € PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI MENJAR I BEGUDA 102,9 € 61,1% COMPRES 30,6 € 18,2% TRANSPORT INTERN 17,8 € 10,6% ENTRETENIMENT 13,0 € 7,7% ALTRES 4,1 € 2,4% 0 50 100 150 200 € P24 Com ha distribuït o pensa distribuir, 5745 56 aproximadament, tota aquesta despesa entre Mitjana 2018 els següents conceptes? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA 2015 2016 2017 2018 D ESP ESA T OT A L (€) 149,1 170,1 171,2 167,3 SUM ATORI DE PARTIDES 147,9 163,6 170,7 168,3 M ENJAR I BEGUDA 100,5 112,1 107,5 102,9 COM PRES 31,0 30,2 37,3 30,6 TRANSPORT INTERN 8,2 9,2 13,6 17,8 ENTRETENIM ENT 7,9 11,1 11,5 13,0 ALTRES 0,3 1,1 0,9 4,1 DIFERENCIA DESPESA DECLARADA- SUM ATORI PARTIDES 1,2 6,4 0,5 - 1,1 P ES D E LES P A R T ID ES (%) M ENJAR I BEGUDA 67,9 68,5 63,0 61,1 COM PRES 21,0 18,5 21,8 18,2 TRANSPORT INTERN 5,6 5,6 7,9 10,6 ENTRETENIM ENT 5,3 6,8 6,7 7,7 ALTRES 0,2 0,7 0,5 2,4 P24 Com ha distribuït o pensa distribuir, 5745 57 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA TOTAL PER PERSONA EVOLUCIÓ DESPESA 2015 2016 2017 2018 TOTAL (€) 5 5 6 ,2 5 8 4 ,9 6 3 3 ,2 6 2 4 ,8 COST MIG DEL TRANSPORT 210,4 221,2 243,9 229,3 COST MIG DE L'ALLOTJAMENT 196,6 193,7 218,2 228,2 DESPESA MITJANA DECLARADA 149,1 170,1 171,2 167,3 PES DE LES PARTIDES (%) VIATGE 37,8 37,8 38,5 36,7 ALLOTJAMENT 35,4 33,1 34,5 36,5 DESPESA DECLARADA 26,8 29,1 27,0 26,8 € 1.000 DESPESA 750 TOTAL; 633,2 624,8 556,2 584,9 500 250 0 2015 2016 2017 2018 P18 Quant li ha costat el transport No ha contractat el transport conjuntament P20 Quant li ha costat l’allotjament No ha contractat el transport conjuntament P22 Quina despesa té pensat fer 5745 58 fins al municipi per persona? amb l'allotjament i responen el valor d’anada i al municipi per persona? amb l'allotjament. durant tota la seva estada (respostes anada i tornada) tornada 5127 (excloent transport, allotjament i 2309 paquet turístic) per persona? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 06 Activitats realitzades durant l’estada 59 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats ACTIVITATS AL MUNICIPI ACTIVITATS REALITZADES EVOLUCIÓ 2017 I 2018 DURANT L’ESTADA 2017 2018 PASSEJADES TRANQUIL·LES I RELAX 83,2 77,5 DEGUSTAR GASTRONOM IA / ANAR A RESTAURANTS 76,1 76,0 ANAR A LA PLATJA 50,8 48,3 ANAR DE COM PRES O SHOPPING 45,7 43,5 ACTIVITATS DE TURISM E ACTIU 27,9 32,2 ECOTURISM E (VISITA ESPAIS NATURALS) 20,8 28,5 VISITES CULTURALS (M USEUS, POBLES PINTORESCS, CENTRES HISTÓRICS, ETC..) 33,3 26,8 TREBALLAR, FER NEGOCIS 20,0 26,0 VISITAR AM ICS I/O FAM ILIARS - 22,5 SORTIR DE FESTA / DE NIT 21,0 21,0 ENOTURISM E (VISITA A CELLERS) 4,6 7,1 ALTRES 7,2 3,4 CAP 2,9 2,4 NS/NC 0,0 0,0 N (6165) (5745) Nota: Al 2017 es van canviar substancialment les activitats suggerides i no es poden comprar els resultats amb anys anteriors. P27 Quines activitats ha realitzat o pensa realitzar 5745 60 durant aquesta estada a aquest municipi? Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 07 Excursions 61 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MUNICIPIS VISITATS EVOLUCIÓ EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A FORA DEL MUNICIPI EXCURSIONS FETES A FORA DE LA CIUTAT (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE BARCELONA) Allotjats a Hotels Total 2016 2017 2018 2016 2017 2018 2016 2017 2018 CAP 81,7 66,8 58,5 CAP 95,5 92,4 92,4 94,6 91,3 89,9 BARCELONA CIUTAT 10,2 18,5 24,8 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 3,7 6,7 5,7 4,5 7,3 7,4 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 6,2 15,6 20,1 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 0,1 0,9 1,3 0,2 1,6 2,1 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 4,1 4,9 5,6 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,0 0,0 0,1 0,0 0,0 0,1 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,0 0,0 0,2 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,0 0,1 0,1 0,0 0,0 0,1 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,3 0,0 0,2 ALTRES 0,0 - - 0,0 - - NS/NC 0,3 0,7 0,5 NS / NC 0,7 0,2 0,7 0,6 0,3 0,8 N (4359) (6165) (5745) N (3421) (3375) (3197) (6032) (6015) (6005) El 41,0% dels turistes de l’Entorn El 9,3% dels turistes de Barcelona de Barcelona han fet una excursió ciutat han fet una excursió fora de fora del municipi. la ciutat. P32 Durant la seva estada, quins llocs ha visitat Entorn de Barcelona: 5745 62 de fora del municipi en el que s’allotja (sense Barcelona: Total: 6005; Allotjats a Hotels: 3197 pernoctar)? Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MUNICIPIS VISITATS ANÀLISI DE PERFIL: HA FET ALGUNA EXCURSIÓ EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A FORA DEL MUNICIPI EXCURSIONS FETES A FORA DE LA CIUTAT (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE BARCELONA) P32 Durant la seva estada, quins llocs ha visitat Entorn de Barcelona: 5745; Barcelona: Total: 6005 63 de fora del municipi en el que s’allotja (sense Espontània. Multiresposta pernoctar)? Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MUNICIPIS QUE VISITARÀ EVOLUCIÓ EXCURSIONS EXCURSIONS QUE FARAN A FORA DEL MUNICIPI EXCURSIONS QUE FARAN A FORA DE LA CIUTAT (ELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (ELS TURISTES DE BARCELONA) Allotjats a Hotels Total 2016 2017 2018 2016 2017 2018 2016 2017 2018 CAP 63,4 60,5 64,8 CAP 93,1 90,3 91,2 93,1 88,3 89,1 BARCELONA CIUTAT 24,6 19,3 16,8 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 3,3 4,4 3,4 3,4 5,9 4,5 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 7,2 11,0 11,4 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 0,3 0,7 2,0 0,3 1,5 2,5 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 7,2 5,2 5,2 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,0 0,0 0,1 0,0 0,0 0,2 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,1 0,0 0,3 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,0 0,0 0,2 0,0 0,0 0,2 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,4 0,3 0,1 ALTRES 0,0 - - 0,0 - - NS/NC 1,8 8,8 6,0 NS / NC 3,3 4,7 3,3 3,2 4,6 3,9 N (4359) (6165) (5745) N (3421) (3375) (3197) (6032) (6015) (6005) El 29,2% dels turistes de l’Entorn El 7,0% dels turistes de Barcelona de Barcelona farà una excursió fora ciutat farà una excursió fora de la del municipi. ciutat. P33 Durant la seva estada, quins llocs visitarà de Entorn de Barcelona: 5745 64 fora del municipi en el que s’allotja (sense Barcelona: Total: 6005; Allotjats a Hotels: 3197 pernoctar)? Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats CONTRACTACIÓ DE LES EXCURSIONS REALITZADES EVOLUCIÓ 2017-2018 EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A LA PROVÍNCIA DE EXCURSIONS FETES A BARCELONA CIUTAT BARCELONA (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) 2017 2018 2017 2018 NO VA CONTRACTAR RES 82,9 70,0 NO VA CONTRACTAR RES 80,1 63,4 DIRECTAMENT PAGANT EL SERVEI O ACTIVITAT A VISITAR 7,2 18,8 DIRECTAMENT PAGANT EL SERVEI O ACTIVITAT A VISITAR 9,7 23,4 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES EN ORIGEN 1,1 2,8 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES EN ORIGEN 1,8 4,3 A LA RECEPCIÓ DE L’HOTEL 1,3 1,7 A LA RECEPCIÓ DE L’HOTEL 1,5 1,7 A L’OFICINA DE TURISME DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,1 0,7 ESTAVA INCLOSA AL PAQUET TURÍSTIC (O EN ESTAVA INCLOSA AL PAQUET TURÍSTIC (O EN L’ORGANITZACIÓ DEL VIATGE) 2,9 1,3 L’ORGANITZACIÓ DEL VIATGE) 1,5 0,6 A L’OFICINA DE TURISME DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,2 0,6 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,0 0,2 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,1 0,3 ALTRES 1,2 2,2 ALTRES 1,6 3,3 NS/NC 4,6 3,0 NS/NC 2,1 1,7 N (1788) (2548) N (774) (1026) P34 Per quin mitjà ha contractat aquesta visita que Excursions fetes 65 ha fet? De l’Entorn a la resta de la província: 2548 De l’Entorn a Barcelona ciutat: 1026 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats MITJANS DE TRANSPORT UTILITZATS PER FER LES EXCURSIONS EVOLUCIÓ 2017-2018 EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A LA PROVÍNCIA DE EXCURSIONS FETES A BARCELONA CIUTAT BARCELONA (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) 2017 2018 2017 2018 COTXE PRIVAT 36,7 35,4 TREN (RENFE RODALIES) 39,3 26,9 TREN (RENFE RODALIES) 25,7 18,0 COTXE PRIVAT 21,3 19,6 AUTOBÚS 6,8 10,5 AUTOBÚS 11,7 15,3 TREN (ALTRES) 0,9 8,7 TREN (ALTRES) 1,6 13,0 COTXE DE LLOGUER 8,2 8,1 METRO 9,3 8,7 TAXI 3,7 4,9 TAXI 4,5 7,8 METRO 4,5 4,8 COTXE DE LLOGUER 7,2 7,3 CAMINANT 4,8 4,5 AUTOCAR 5,9 5,8 AUTOCAR 4,2 4,0 TREN (FGC) 3,8 2,2 ALTRES 5,5 5,8 TRAMVIA (TRAM) 1,6 2,1 NS/NC 3,6 1,8 ALTRES 2,3 1,6 NS/NC 0,7 0,1 N (1788) (2548) N (774) (1026) P35 Quins mitjans de transport ha fet servir per Excursions fetes Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al total. 66 realitzar aquesta visita? De l’Entorn a la resta de la província: 2548 De l’Entorn a Barcelona ciutat: 1026 Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA DURANT L’EXCURSIÓ DADES 2018 EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A LA PROVÍNCIA DE EXCURSIONS FETES A BARCELONA CIUTAT BARCELONA (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) DESPESA TOTAL 88,4€ -9,2€ SUMATORI DE 97,7€ PARTIDES En les excursions fetes pels turistes de l’Entorn de Barcelona a algun PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI municipi de la província la despesa mitjana per persona va ser de MENJAR I BEGUDA 36,3€ 37,2% 57,5€. COMPRES 31,0€ 31,7% ENTRETENIMENT 13,7€ 14,0% TRANSPORT INTERN 12,0€ 12,3% ALTRES 4,7€ 4,8% 0 50 100 150 € P36 Quina despesa ha fet en aquesta visita per Excursions fetes 67 P37 persona? Com ha distribuït aquesta despesa De l’Entorn a la resta de la província: 2548 P38 entre els següents conceptes? De l’Entorn a Barcelona ciutat: 1026 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats VALORACIÓ DE LES EXCURSIONS FETES EVOLUCIÓ 2017-2018 EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A LA PROVÍNCIA DE EXCURSIONS FETES A BARCELONA CIUTAT BARCELONA (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) (PELS TURISTES DE L’ENTORN DE BARCELONA) % % 100 100 3,8 2,8 2,3 1,5 80 80 26,4 28,8 30,9 36,5 60 60 40 40 20 20 64,2 58,6 70,1 68,3 0 0 2017 2018 2017 2018 P41 Com valora aquesta visita que ha realitzat? Excurions fetes Molt bé Malament 68 De l’Entorn a la resta de la província: 2548 Bé Molt malament De l’Entorn a Barcelona ciutat: 1026 Ni bé ni malament Ns/Nc Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 08 Valoració del municipi 69 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats VALORACIÓ EVOLUCIÓ VALORACIÓ DEL MUNICIPI 2015 2016 2017 2018 CARÀCTER I AMABILITAT 8,6 8,5 8,5 8,6 SEGURETAT CIUTADANA 8,4 8,5 8,4 8,5 L'ENTORN NATURAL* 8,3 8,2 8,4 8,3 MUNICIPI EN GENERAL 8,2 8,2 8,2 8,3 HOTEL, ALLOTJAMENTS 8,4 8,4 8,3 8,2 PLATGES** 8,2 8,2 8,2 8,2 NETEJA EN GENERAL 8,1 8,1 8,1 8,2 TRANSPORT PÚBLIC 8,0 8,0 8,0 8,1 INFORMACIÓ I OFICINES DE TURISME 8,1 8,0 8,1 8,0 RESTAURACIÓ (BARS I RESTAURANTS) 8,0 8,0 8,0 8,0 LA SENYALITZACIÓ / ACCÉS AL MUNICIPI 7,8 7,8 7,8 7,9 COMERÇOS 7,8 7,8 7,8 7,7 NIVELL DE SOROLL 7,7 7,7 7,6 7,6 LA QUALITAT DE LA CONNEXIÓ A INTERNET 7,1 7,3 7,4 7,4 L'OFERTA D'APARCAMENT 7,3 7,2 7,3 7,1 N (3857) (1609) (2154) (5745) *Nota: Base municipis sense platja 3183 **Nota: Base municipis amb platja 2562 P46 Quina és la seva valoració per cadascun dels 5745 70 següents aspectes del municipi? 0: Molt dolenta; 10: Molt bona Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats RECOMANARIA EL MUNICIPI EVOLUCIÓ VALORACIÓ DEL MUNICIPI % 100 1,4 2,9 3,6 2,9 4,8 6,6 6,6 7,1 10,4 10,0 8,0 4,8 80 19,2 22,9 20,9 23,7 60 40 20 60,3 59,4 62,5 60,9 0 2015 2016 2017 2018 P49 Recomanaria aquest municipi com a 1/3 Aleatori de la mostra Segurament sí Probablement no 71 destinació turística? 1930 Probablement sí Segurament no Potser sí, potser no Ns/Nc Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats 09 Altres temes 72 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats DISPOSITIUS UTILITZATS EVOLUCIÓ ALTRES TEMES 55,3 SMARTPHONE 70,5 79,7 65,1 22,5 TABLET 23,9 27,8 18,5 17,6 ORDINADOR PORTÀTIL 22,4 19,9 15,6 5,0 ALTRES DISPOSITIUS AMB 3,9 CONNEXIÓ A INTERNET 4,7 3,5 32,7 NO HA USAT/USARÀ CAP 26,3 16,6 31,8 0 20 40 60 80 100 % P44 Durant la seva estada, ha fet servir o pensa fer servir 5745 2015 73 algun dels següents dispositius per connectar-se a 2016 Internet i cercar informació relacionada amb la visita? 2017 2018 Perfil i hàbits dels turistes a l’Entorn de Barcelona 2018 Informe de resultats SERVEIS UTILITZATS EVOLUCIÓ ALTRES TEMES 49,1 INTERNET AL MÒBIL (SENSE WIFI) 67,8 78,0 64,9 WIFI GRATUÏT DE L’ALLOTJAMENT 74,1 67,1 12,7 WIFI GRATUÏT EN ALTRES 20,6 ESTABLIMENTS 17,0 4,7 WIFI GRATUÏT PEL CARRER 6,6 10,0 6,9 NO HA FET SERVIR CAP 7,6 7,7 0 20 40 60 80 100 % Nota: No es disposa de dades del 2015. P45 Quins d’aquests serveis ha utilitzat durant la 5745 2016 74 seva estada al municipi? 2017 2018 Una operació estadística de: