Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r18009 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats ÍNDEX 02 FITXA TÈCNICA 04 PRESENTACIÓ 05 RESUM DE RESULTATS 09 1. PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC 16 2. CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA 22 3. MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE 31 4. PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 39 5. DESPESA 47 6. EXCURSIONS 54 7. VALORACIÓ DEL MUNICIPI 1 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats FITXA TÈCNICA (1/2) ÀMBIT GRANDÀRIA DE LA MOSTRA estació de trens, estació d’autobusos i Destinació Barcelona. 12.455 entrevistes. terminal de creuers) i hotels. La Destinació Barcelona comprèn tots els A la resta del territori es fa un mostreig municipis de les marques turístiques: METODOLOGIA polietàpic, estratificat (encreuament dels Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges Entrevista personal realitzada amb suport mesos de visita amb les comarques) i per de Barcelona i Pirineus de Barcelona. informàtic (sistema CAPI). conglomerats (municipis). Cal tenir en compte que la Destinació Els llocs d’enquestació són punts d’interès Barcelona no correspon exactament amb la PROCEDIMENT DE MOSTREIG turístic (carrers o punts concorreguts, província de Barcelona ja que inclou els El procediment de mostreig d’aquest estudi estacions de tren, museus, etc.), hotels, municipis d’Espinelves, Vidrà i Viladrau de és divideix i diferencia en dues grans zones: càmpings i allotjaments de turisme rural. la comarca d’Osona, Gósol de la comarca Barcelona ciutat i la resta del territori. del Berguedà i pel contrari no inclou Fogars A cadascun d’aquests llocs, els entrevistats A Barcelona ciutat es fa un mostreig de la Selva de la comarca de la Selva. s’han escollit aleatòriament al llarg de tot el polietàpic, estratificat (mesos de visita: de dia i cobrint dies feiners (de dilluns a febrer a desembre) i per conglomerats (dies UNIVERS divendres) i caps de setmana (dissabte o de la setmana i punts d’enquestació). Els Turistes de 15 anys i més que han pernoctat diumenge). llocs d’enquestació són punts d’interès entre 1 i 28 nits a la Destinació Barcelona en (museus, monuments, espais de fires i els mesos de febrer a desembre de 2018 en congressos, carrers concorreguts, etc.), qualsevol tipus d’allotjament que no sigui punts d’entrada i sortida a la ciutat (aeroport, una segona residència o un creuer. 2 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats FITXA TÈCNICA (2/2) AFIXACIÓ En el total de la destinació Barcelona ciutat L’afixació a Barcelona ciutat és proporcional té un pes d’aproximadament 2/3 i la resta de per mes de l’any i, dins de cada mes, fixa la Destinació d’1/3. per dia i per lloc d’enquestació. A la resta del territori es fa una afixació fixa ERROR MOSTRAL per cadascuna de les comarques per tal Per a m.a.e., un nivell de confiança del 95% d’aconseguir una significació estadística (2s), i P = Q, l'error és de ±1,04% per al territorial més alta i, dins de les comarques, conjunt de la mostra. l’afixació és fixa per alguns municipis d’interès i proporcional a la demanda per DATA DE REALITZACIÓ mesos. Del 13/02 al 28/12 de 2018. PONDERACIÓ EMPRESA DE TREBALL DE CAMP S’ha ponderat per tal que la mostra sigui Instituto DYM. representativa del turisme a la Destinació Barcelona respectant la ponderació interna de les dues zones (Barcelona ciutat i resta Destinació). 3 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats PRESENTACIÓ El 2017 és el primer any que es porta a terme de d’autobusos i terminal de creuers) i allotjaments forma conjunta l’estudi de perfil i hàbits dels (hotels, càmpings i turisme rural). turistes a la Destinació Barcelona. En aquest informe es presenten els resultats de Fins al 2016 es realitzaven estudis de perfil i la informació recollida al 2018, comparant el hàbits dels turistes de forma separada a resultat total de Destinació amb els àmbits Barcelona ciutat i a l’Entorn de Barcelona. A Barcelona ciutat i Regió de Barcelona (aquest partir de 2017 es fusionen aquests dos estudis i darrer comprèn les marques Costa de Barcelona, s’amplia la marca turística Barcelona a tota la Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona) comarca del Barcelonès. i a la vegada amb els resultats de la Destinació Barcelona de l’any passat . L’estudi de perfil i hàbits dels turistes té com a principal objectiu conèixer el perfil i hàbits del Aquest informe es divideix en els diferents turista de 15 i més anys que pernocta (entre 1 i apartats que corresponen als objectius específics 28 nits) en algun municipi de les quatre marques de l’estudi: perfil sociodemogràfic dels turistes, turístiques de la província. tot allò relacionat amb el viatge (motiu, característiques i planificació), despesa, excursions realitzades fora del municipi i Les entrevistes s’han fet al llarg de tot l’any en valoració de diferents aspectes dels municipis. llocs on es poden localitzar als turistes ja sigui per ser punts d’interès (museus, monuments, espais de fires i congressos, carrers concorreguts, places, zones de passeig marítim, guinguetes, etc.), punts d’entrada i sortida a la ciutat (aeroport, estació de trens, estació 4 VISITANTS RESIDENTS FORA D’ESPANYA Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 76,2% NOMBRE DE NITS AL MUNICIPI: RESUM DE RESULTATS 5,0 PERFIL DELS TURISTES la Regió, on n’hi ha més d’Europa (74,5%) seguit dels HUT (14,3%), que guanyen pes El 61% dels turistes de la Destinació de Barcelona Per nacionalitats, el gruix dels visitants és espanyol respecte l’any passat, la casa d’amics i familiars són homes i l’edat mitjana del conjunt és de 38,9 (22,7%), seguit per anglesos i francesos (8,2% i (11,5%) i l’Alberg juvenil (9,3%). Mentre a la Regió anys. 7,2% respectivament). hi ha més turistes allotjats a hotels (66,3%) i Entre els de la ciutat de Barcelona la proporció de càmpings (18,3%), a la ciutat de Barcelona, elsEl 65,3% dels visitants tenen estudis universitaris, de dones és més alta (40,4%) que no a la Regió turistes allotjats als HUTs són el 19,5%, a casestot i que entre els turistes de Barcelona Ciutat, (36,2%). Així mateix, la mitjana d’edat dels turistes d’amics el 13,9% i a l’alberg juvenil el 13,5%.aquests augmenten fins el 70,8%. a la ciutat de Barcelona és menor (36,5 anys) que La preferència per l’hotel sobresurt entre els turistes Igualment, la majoria dels turistes treballen com la dels de la Regió (43,8). que han vingut per motius professionals, els assalariats (62,1%), mentre hi ha un 8,9% En proporcions molt similars al que passava l’any britànics i els que més de 45 anys. En canvi, hi had’estudiants/es – l’11,3% a la ciutat -i un 5,8 de passat, tres quartes parts dels turistes de més nord americans i gent jove (fins els 34 anys)jubilats/des. Destinació Barcelona resideixen fora d’Espanya que prefereixen els HUTs. A la vegada, els que (76,2%), la majoria dels quals són de la resta de CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA viuen a BCN Ciutat o l’AMB són els que més l’UE (56,9%), seguits dels que venen de l’Amèrica Cada turista s’està de mitjana 5 nits en la seva prefereixen el càmping o el turisme rural. Central i del Sud (16,2%). visita a la Destinació Barcelona, amb un 28,6% que Un 53,8% dels que s’han allotjat en un hotel ho ha s’hi ha estat més de 5 nits. Les estades a la Regió La proporció de visitants estrangers s’accentua a la fet en un de 4 estrelles, mentre que el 48,2% dels han estat, en línies generals, més llargues que les ciutat de Barcelona (85,5%) en comparació a la que han dormit en un càmping ho ha fet en un de fetes a la ciutat (5,4 nits vs 4,8). La distribució de Regió on n’hi ha més que viuen a la resta segona categoria (amb un increment important dels turistes segons la seva estada és pràcticament la d’Espanya (19,4%) i, sobretot, a Catalunya (23,3%). allotjats en tercera categoria respecte l’any passat) i mateixa que l’any passat. un 67,5% dels que han optat pel turisme rural, ho Entre els turistes estrangers de Barcelona ciutat L’Hotel continua sent el tipus d’allotjament que ha fet en un Masia. Són dades també determinades destaquen els d’Amèrica Central i del Sud (19,2%) i escullen més turistes (55,2%) – tot i que està pel disseny del treball de camp i, per tant, cal d’Amèrica del Nord (11,8%) en comparació amb a determinat per l’elecció dels punts d’enquestació-, prendre-les amb cautela. 5 REPETIDORS AL MUNICIPI: Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 47,4% DESPESA TOTAL DE L’ESTADA PER PERSONA: RESUM DE RESULTATS 861,6 € MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE El 69% dels turistes han vingut en avió – a és habitual utilitzar altres canals com el tracte El 67,3% dels turistes venen a la Destinació Barcelona Ciutat són el 80,7%-, mentre un 16,6% presencial. Barcelona per oci o vacances, un 21,7% per motius ho ha fet en vehicle privat – a la Regió són el Booking té especial rellevància en la contractació professionals i un 10,9% per qüestions personals, 41,7%. de l’allotjament (38,2%), mentre que les webs de tot i que cal ser conscients que els resultats sobre PLANIFICACIÓ DEL VIATGE les companyies àrees són més determinants en la el motiu del viatge també estan molt condicionats Internet (ja sigui una pàgina web, blogs o perfils de contractació del transport. pel lloc on es fa l’entrevista. xarxes social) és la principal font d’informació per Entre els que ho fan la última setmana i els que ho L’oci és el motiu de viatge majoritari dels que planificar el viatge (66,2%), tot i que aquest any fan l’últim dia, el 25,8% dels visitants contracten el s’allotgen en càmpings i en establiments de turisme s’incrementen fins el 24,2%. els que diuen haver viatge amb molt poca antelació. rural; mentre que els que venen de la resta planificat a partir de parlar amb amics i familiars. d’Espanya són els que ho fan més per motius DESPESA En la visita a la Regió de Barcelona és més habitual professionals, però també molts per motius Cada turista s’ha gastat en tot el viatge, de mitjana, no fer cap consulta (11,5%) en comparació a la de personals, com els que s’allotgen en casa d’amics i 861,6 €, distribuïts en 345,2€ en transport comptant la ciutat (6,1%). familiars i els més joves. anada i tornada, 239,4 € en allotjament – a raó de Per altra banda, la majoria dels visitants no va 53,9 € per persona i dia- i 276,9 € amb altres Els turistes a la Destinació Barcelona es divideixen contemplar cap alternativa al municipi que ha visitat despeses. pràcticament per la meitat entre els que visiten per (75,3%). primera vegada el municipi en el que s’ha allotjat Ara bé, els que han visitat la ciutat s’han gastat de (51,1%) i els que ja hi ha estat (47,4%); entre els La manera més habitual de contractar tan el mitjana 950,3€ mentre que els que han visitat la quals, un 26,3% ho ha fet 4 o més vegades . transport com l’allotjament – quan es fa per Regió, 652,9€. Les diferències es troben sobretot separat- és directament per internet amb la en el cost del transport i de les despeses de Els grups que més habitualment es reuneixen per companyia (70,6% i 55% respectivament). En canvi, l’estada. visitar la Destinació Barcelona són la parella si es contracte el paquet sencer s’utilitza (29,5%), persones soles (25,8%) o en família Respecte el 2017 es detecta una davallada en la principalment les webs de Tour operators o (21,2%). despesa del transport i de l’allotjament a tota la Agències de viatges, tot i que amb aquestes també Destinació. 6 DESPESA PER PERSONA DIA A LA DESTINACIÓ: Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 66,2€ HAN FET UNA EXCURSIÓ FORA DEL MUNICIPI: RESUM DE RESULTATS 20,1% El cost del paquet turístic (entre els que l’han Barcelona és el principal destí dels que n’han fet VALORACIÓ DE LA CIUTAT planificat totalment amb tour operador) se situa en (8,9%), tot i que un 11,2% han visitat altres llocs de Tots els aspectes del municipi de destí considerats 957,1€, tot i que varia força si la destinació és la Província de Barcelona. Els que més n’han fet són molt ben valorats, però destaquen per damunt Barcelona ciutat (1,070,1€) o en algun altre municipi són els allotjats en establiments de Turisme Rural o dels altres, el caràcter i l’amabilitat de la gent i el de la Regió (770 €). càmpings i també els holandesos. transport públic (8,5 en ambdós casos). En canvi, si Com ja s’ha dit, la despesa durant l’estada és de Per altra banda, del 14,2% dels turistes diu que farà hi ha algun aspecte que es pot destacar per una 276,9€ per persona, tot i que també és força una excursió fora del municipi en el que s’estan, valoració més discreta que la resta és el soroll (7,1). diferent si s’ha fet a la capital (328,2€) o a la Regió entre els quals el 5,7% té previst anar a la ciutat de En contraposar les valoracions entre els visitants a (174€). Barcelona i el 6,5% vol visitar un altre lloc de la la Ciutat de Barcelona i els d’altres municipis de la La despesa mitjana ha estat de 66,2€ per persona i província. Regió, destaca per la millor valoració de la nit, per sobre de la qual s’hi troben sobretot els Dos de cada tres turistes que han fet alguna seguretat ciutadana a la Regió (8,4) i pitjor dels turistes nord americans o de la resta del món (97€ i excursió (66,6%) no ha contractat res al fer-la, comerços (7,7) i, en canvi, a la ciutat es valora 89,5€ respectivament), i els que viatgen per motius mentre que un 20,7% ho va pagar directament al millor la restauració (8,4), oficines de turisme i de feina (88,8€). realitzar el servei o l’activitat. comerços (8,3 totes dues) i en canvi, pitjor les platges (7,9). Aquesta despesa es destina sobretot a menjar i El cotxe privat (27,3%) i el tren de rodalies (18,5%) beure (47,5%), compres (20,3%) i entreteniment són els transports més utilitzats en les excursions ja (16,2%). realitzades. Tot i que, entre els turistes de Barcelona ciutat augmenta l’ús del metro 16,7% i EXCURSIONS baixa el del vehicle privat (11,7%). El 20,1% dels turistes de la Destinació Barcelona ha fet una excursió fora del municipi en el que El cost mig d’aquestes excursions ha estat de 58,5€ s’allotgen i un 14,2% en farà. per persona. El 95% dels que han fet excursions n’està satisfet, un 59,7% dels quals ho està molt. 7 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Número de respostes. Quantitat Bases reduïdes (inferiors a 100): de respostes valorades per la pregunta concreta de Cal tenir en compte que els resultats amb menys de 100 respostes no es consideren estadísticament representatius. l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el En els segments, en alguns casos, es donen dades amb bases inferiors i cal tenir en compte que se n’ha de fer una interpretac ió nombre d’entrevistes de la darrera consulta. només a nivell qualitatiu. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han Nota. Sempre que no s’indiqui el contrari, els resultats expressats a les taules són percentatges. contemplat per a la pregunta formulada 8 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 01 Perfil sociodemogràfic 9 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats SEXE DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 80 36,2 40,4 40,2 39,0 60 40 20 59,6 63,8 59,8 61,0 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 Q1 Sexe de l’entrevistat Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 10Home Dona Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats EDAT DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 3,9 7,6 6,0 5,1 8,4 11,4 10,4 14,5 80 14,5 18,2 17,7 60 19,4 24,2 21,8 22,0 40 27,3 34,5 20 28,1 29,2 18,6 18,2 13,4 14,4 6,7 0 Mitjana 100 80 60 43,8 36,5 39,7 38,9 40 20 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 Q2 Edat de l’entrevistat Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 De 15 a 17 anys De 35 a 44 anys 65 i més 11 De 18 a 24 anys De 45 a 54 anys De 25 a 34 anys De 55 a 64 anys Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats LLOC DE RESIDÈNCIA DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació AGRUPACIÓ DE PAÏSOS 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 RESTA UE 51,0 74,5 59,9 56,9 % RESTA D'EUROPA 6,5 7,1 6,3 6,7 100 AMÈRICA DEL NORD 11,8 4,8 9,7 10,1 AMÈRICA CENTRAL I DEL SUD 19,2 7,4 14,2 16,3 ÀFRICA 2,4 1,4 2,3 2,1 80 ÀSIA + PRÒXIM ORIENT 6,8 3,8 5,9 6,0 AUSTRÀLIA + OCEANIA 2,3 1,0 1,8 2,0 N (5146) (3305) (9012) (8451) 60 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació PROVÍNCIES 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 57,3 BARCELONA 3,9 47,0 30,1 29,5 40 MADRID 21,5 11,9 14,6 15,8 VALÈNCIA 10,6 4,4 5,6 6,9 19,4 76,8 76,2 RESTA ESP 64,1 36,7 49,7 47,8 20 85,5 N (859) (3145) (4110) (4004) 14,4 15,0 23,3 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 12,9 COMARQUES 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 8,8 8,8 0 1,6 BARCELONÈS 3,6 37,8 32,0 33,6 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació VALLÈS OCCIDENTAL 5,5 15,0 12,6 13,8 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 BAIX LLOBREGAT 4,4 14,1 14,1 12,9 VALLÈS ORIENTAL 5,9 5,5 5,8 5,6 RESTA CAT 80,6 27,6 35,5 34,1 N (96) (1784) (1840) (1880) F1 Em podria dir on resideix habitualment? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Catalunya Nota: En comarques i províncies, citacions amb percentatges iguals o 12 Resta d’Espanya superiors a 5% a la Destinació Barcelona 2017. Fora d’Espanya Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats NACIONALITAT DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 ESPANYA 13,6 41,0 22,3 22,7 GRAN BRETANYA 7,4 9,9 8,9 8,2 FRANÇA 6,5 8,7 8,4 7,2 ALEMANYA 6,0 5,3 6,8 5,8 ESTATS UNITS 7,5 2,0 5,9 5,7 ITÀLIA 6,2 3,6 4,7 5,3 ARGENTINA 6,1 1,3 3,6 4,5 PAÏSOS BAIXOS 1,7 4,4 3,4 2,6 BRASIL 3,2 1,0 - 2,5 RÚSSIA 2,2 1,3 1,5 1,9 RESTA DEL MÓN 39,7 21,6 34,6 33,7 N (6005) (6450) (13122) (12455) Q3 Quina és la seva nacionalitat? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Barcelona 2018 (+Rússia). 13 Espontània Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats NIVELL D’ESTUDIS DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 80 60 54,3 40 65,8 65,3 15,1 70,8 10,2 9,5 6,8 20 18,6 18,3 18,4 18,2 9,0 2,8 5,2 4,80 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 Z1 Quin és el seu nivell d'estudis acabats? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Obligatoris no finalitzats Sec. Professionals 14 Obligatoris Universitaris Sec. Generals NS/NC Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats SITUACIÓ LABORAL DADES 2018 I EVOLUCIÓ PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 3,9 11,3 9,21,8 8,9 2,4 2,3 2,5 9,6 3,9 6,9 5,8 80 60 40 60,8 64,7 63,1 62,1 20 19,9 17,4 17,3 19,1 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 Z2 Actualment, quina és la seva situació laboral? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Treb. compte propi Aturat/ada, busca feina NS/NC 15 Treb. compte d’altri Tasques de la llar Jubilat/ada o pensionista Estudiant Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 02 Característiques de l’estada 16 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats DURADA DE L’ESTADA (NOMBRE DE NITS) DADES 2018, EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA MITJANA DE NITS % 100 80 25,4 29,8 28,6 35,1 11,3 9,7 9,7 60 6,4 18,3 10,2 16,0 15,6 40 12,5 18,5 19,4 22,8 17,7 20 15,4 15,7 14,8 18,1 7,3 10,5 10,9 0 Mitjana 10 8 5,4 4,8 5,0 5,06 4 2 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 F2.2 - Nombre de nits al municipi Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 1 Nit 4 Nits 17 F2.1 2 Nits 5 Nits 3 Nits Més de 5 Nits Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT DADES 2018 I EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA % 100 3,4 1,5 2,22,9 1,3 2,7 1,0 5,2 6,1 13,5 10,2 9,3 18,3 80 13,9 6,6 11,7 11,5 3,7 60 12,6 14,3 19,5 40 20 49,6 66,3 56,8 55,2 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 Nota: Les respostes a aquesta pregunta depenen dels punts de mostreig escollits cada un dels anys. F4 Em podria dir on està allotjat? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Hotel / Apart-Hotel Alberg juvenil / hostel Altres 18 Apartament Turístic / HUT Càmping Casa d’amics, familiars Turisme Rural Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT (1/2) ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA HOTEL / APART-HOTEL APARTAMENT TURÍSTIC / HUT CASA D’AMICS / FAMILIARS F4 Em podria dir on està allotjat? 12455 19 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats ALLOTJAMENT (1/2) ANÀLISI DE PERFIL CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA ALBERG JUVENIL / HOSTEL CÀMPING TURISME RURAL F4 Em podria dir on està allotjat? 12455 20 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats CATEGORIA DE L’ALLOTJAMENT DADES 2018 I EVOLUCIÓ CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació HOTEL 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 CAMPING 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 5 ESTRELLES – GRAN LUXE 10,6 4,1 7,2 8,0 DE LUXE - 0,2 0,0 0,2 4 ESTRELLES 53,1 54,9 53,1 53,8 PRIMERA - 31,6 41,5 31,6 3 ESTRELLES 25,2 29,8 27,9 27,0 SEGONA - 48,2 51,2 48,2 1 o 2 ESTRELLES 11,1 11,2 11,8 11,1 TERCERA - 19,2 6,2 19,2 NS/NC 0,0 0,0 0,0 0,0 NS/NC - 0,8 1,1 0,8 N (3197) (4431) (8679) (7628) N - (1180) (886) (1180) BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació TURISME RURAL 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 CASA DE POBLE COMPARTIDA - 20,6 24,4 20,6 CASA DE POBLE INDEPENDENT - 7,2 7,4 7,2 MASIA - 67,5 53,0 67,5 MASOVERIA - 4,7 15,3 4,7 NS/NC - 0,0 0,0 0,0 N - (299) (294) (299) F4A Em podria dir de quina categoria és? Allotjat en un hotel, càmping o turisme rural 21 F4B Valor entre parèntesis a cada cas F4C Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 03 Motiu i característiques del viatge 22 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL DADES 2018 I EVOLUCIÓ VIATGE % 100 10,5 11,9 11,8 10,9 80 19,3 21,0 21,7 26,6 60 40 20 70,2 61,5 67,2 67,3 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 Vacances/Oci 23 Professional Personal/Altres Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL VIATGE VACANCES, OCI PROFESSIONAL PERSONAL + ALTRES P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? 12455 24 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL DETALL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 VACANCES, OCI 70,2 61,5 67,2 67,3 PER VACANCES, TURISME 66,8 59,1 63,4 64,3 ESDEVENIMENT ESPORTIU 1,3 1,4 1,4 1,3 ESDEVENIMENT CULTURAL 1,4 0,8 0,9 1,2 EMBARCAR/DESEMBARCAR EN UN CREUER 0,8 0,0 1,5 0,5 PROFESSIONAL 19,3 26,6 21,0 21,7 ALTRES FEINES O NEGOCIS, O VIATGE D’INCENTIUS 4,1 19,6 7,0 9,2 CONGRESSOS 10,6 2,4 9,0 7,9 FIRES 3,4 1,7 2,5 2,8 JORNADES O REUNIONS PROFESSIONALS 1,2 2,8 2,5 1,8 PERSONAL + ALTRES 10,5 11,9 11,8 10,9 VISITA A FAMILIARS, AMICS 7,4 6,2 6,9 7,0 ESTÀ DE PAS 1,2 3,0 2,3 1,8 EDUCACIÓ/FORMACIÓ 1,3 1,4 1,6 1,3 TRACTAMENT DE SALUT, MÈDIC 0,3 0,3 0,5 0,3 COMPRES 0,1 0,1 0,1 0,1 RELIGIÓ/PEREGRINACIÓ 0,0 0,2 0,1 0,1 ALTRES 0,2 0,8 0,3 0,4 NS/NC 0,0 0,0 0,0 0,0 N (6005) (6450) (13122) (12455) P1 Quin és el motiu principal de la seva visita? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 25 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats REPETICIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL DADES 2018 I EVOLUCIÓ VIATGE % 100 22,6 80 25,5 26,3 9,7 33,6 10,3 8,7 60 14,4 6,5 10,7 12,5 8,5 40 20 52,4 48,6 52,8 51,1 0 % Repetidors 100 80 60 40 20 46,8 48,6 46,5 47,4 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 P13 Sense comptar aquesta visita, quantes Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 8387 ; D.‘18: 12455 1a visita 4a visita o més 26 vegades ha visitat aquest municipi en els 2a visita NS / NC darrers 10 anys? 3a visita Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats REPETICIÓ MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL ANÀLISI DE PERFIL VIATGE REPETIDORS MITJANA VISITES P13 Sense comptar aquesta visita, quantes 12455 27 vegades ha visitat aquest municipi en els darrers 10 anys? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats ACOMPANYANTS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL DADES 2018 I EVOLUCIÓ VIATGE % 100 1,3 6,9 4,0 2,7 2,2 8,4 8,5 13,4 11,8 80 10,6 11,26,6 17,3 17,3 60 21,2 28,8 40 28,8 26,2 25,8 19,7 20 31,3 25,8 33,0 29,5 0 Mitjana 5 3,7 4 3,2 3,4 4,8 3 2 1 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 P14 Amb qui ha vingut acompanyat/ada? Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 8387 ; D.‘18: 12455 Només amb parella Només amb amics Altres 28 P15 Quantes persones han vingut de viatge a Sol/a Companys de feina NS / NC aquest municipi? Només amb família Amb família i amics Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DADES 2018 I EVOLUCIÓ DEL VIATGE % 100 4,8 4,0 4,0 4,5 0,6 1,8 2,1 1,0 9,9 6,9 8,2 8,9 4,1 80 17,1 16,6 60 41,7 40 20 80,7 45,5 68,6 69,0 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 P6 Quin mitjà de transport ha utilitzat Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 8387 ; D.‘18: 12455 Avió Autocar 29 principalment per venir a aquest municipi? Espontània Vehicle privat Altres Tren NS / NC Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI MOTIU I CARACTERÍSTIQUES ANÀLISI DE PERFIL DEL VIATGE AVIÓ VEHICLE PRIVAT TREN P6 Quin mitjà de transport ha utilitzat 12455 30 principalment per venir a aquest municipi? Espontània Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 04 Planificació del viatge 31 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats FONTS D’INFORMACIÓ CONSULTADES PER PLANIFICAR DADES 2018 I EVOLUCIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 INTERNET, XARXES SOCIALS I BLOGS 73,8 50,9 71,6 66,2 FAMÍLIA, AMICS I CONEGUTS 25,8 20,8 19,5 24,2 UNA ORGANITZACIÓ (EMPRESA / CENTRE D’ESTUDIS/…) 4,8 14,9 7,1 8,1 AGÈNCIES DE VIATGE I OPERADORS TURÍSTICS 6,8 8,3 5,7 7,3 GUIES O LLIBRES DE VIATGE EN PAPER 6,1 1,9 7,3 4,8 MITJANS DE COMUNICACIÓ EN PAPER 0,7 0,5 0,7 0,6 REGALS I CAIXES O PACKS REGAL 0,1 0,2 0,2 0,1 ALTRES 0,5 0,9 0,5 0,6 NO VA CONSULTAR CAP FONT D'INFORMACIÓ 6,1 11,5 10,0 7,9 NS/NC 0,3 0,5 0,2 0,4 N (6005) (6450) (13122) (12455) P4 Quines fonts d’informació va consultar per Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 32 planificar aquest viatge? Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats WEBS CONSULTADES PER PLANIFICAR DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació 2018 2018 BCN 2018 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 60,0 58,2 59,5 BOOKING 31,7 31,7 31,7 TRIPADVISOR 15,8 7,5 13,6 AIRBNB 5,7 2,3 4,9 EXPEDIA 4,2 3,9 4,1 TRIVAGO 3,0 3,9 3,2 WEBS GENÈRIQUES 15,8 9,9 14,3 GOOGLE / GOOGLEMAPS 14,3 9,5 13,0 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 10,5 5,6 9,3 WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 7,8 4,7 7,0 WEBS D'EMPRESES D'ALLOTJAMENT 1,8 9,0 3,6 XARXES SOCIALS 4,0 2,0 3,5 WEBS DE DESTINACIONS TURÍSTIQUES 3,1 2,0 2,8 WEBS MUNICIPALS 3,0 1,6 2,6 ALTRES 7,5 4,5 6,7 NS/NC 12,3 15,3 13,1 N (4407) (3240) (7611) P5 I a través de quines webs, xarxes socials o Va consultar internet per planificar el viatge 33Nota1: Citacions de webs concretes amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. blogs? Ciutat: 4407; Regió: 3240; Destinació ‘18: 7611 Nota2: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats DESTINACIONS ALTERNATIVES DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació 2018 2018 BCN 2018 BARCELONA CIUTAT - 9,5 3,1 COSTA BRAVA 0,2 4,3 1,6 COSTA DAURADA 0,1 2,2 0,8 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 0,3 10,4 3,7 MADRID 4,5 0,5 3,2 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES 4,0 4,1 4,0 PARÍS 2,0 0,5 1,5 ALTRES FRANÇA 1,1 1,3 1,2 ROMA 1,7 0,2 1,2 FLORÈNCIA 0,3 0,1 0,2 ALTRES ITÀLIA 2,4 1,2 2,0 ALTRES 12,2 5,1 9,9 NO VA CONTEMPLAR CAP ALTRA DESTINACIÓ ALTERNATIVA 78,4 69,1 75,3 NS/NC 0,6 1,5 0,9 N (6005) (6450) (12455) Nota: Es presenten respostes de Catalunya i Espanya. Resta ciutats i països si presenten percentatges superiors a 2% a nivell país. P3 Quines altres destinacions alternatives va Ciutat: 6005; Regió: 6450; Destinació ‘18: 12455 34Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. contemplar abans de triar aquest municipi? Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT I L’ALLOTJAMENT DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE CONTRACTACIÓ DE L'ALLOTJAMENT CONTRACTACIÓ CONJUNTA TRANSPORT BCN ciutat Regió BCN Destinació BCN ciutat Regió BCN Destinació BCN ciutat Regió BCN Destinació 2018 2018 BCN 2018 2018 2018 BCN 2018 2018 2018 BCN 2018 PER INTERNET DIRECTAMENT AMB LA COMPANYIA 74,5 56,7 70,6 63,1 39,7 55,0 - - - PER INTERNET AMB T.O., A.V. O ALTRES 10,5 6,5 9,6 21,9 14,9 19,5 50,0 49,8 49,9 PER ALTRES CANALS DIRECTAMENT AMB LA COMPANYIA 4,0 7,7 4,8 2,3 21,9 9,0 - - - PER ALTRES CANALS AMB T.O., A.V. O ALTRES 2,7 2,4 2,6 1,7 2,1 1,9 25,7 21,6 24,1 VIATGE ORGANITZAT PER L'EMPRESA 3,1 14,1 5,5 3,6 12,8 6,8 18,5 24,3 20,8 VIATGE ORGANITZAT PER UNA ALTRA ORGANITZACIÓ 0,5 1,0 0,6 1,0 2,4 1,5 5,7 4,4 5,2 NO HA CONTRACTAT RES 0,1 5,5 1,2 0,0 0,0 0,0 - - - ALTRES 0,2 0,3 0,3 0,3 0,4 0,3 - - - NS/NC 4,4 5,8 4,7 6,1 5,8 6,0 0,0 0,0 0,0 N (5141) (2865) (8006) (4614) (5396) (10010) (620) (780) (1400) P8A Com ha contractat ...? Mitjà de transport per separat i no és transport privat 35 Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. P8B Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats WEBS DE CONTRACTACIÓ DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació BCN ciutat Regió BCN Destinació CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT 2018 2018 BCN 2018 CONTRACTACIÓ DE L'ALLOTJAMENT 2018 2018 BCN 2018 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 61,7 88,0 66,3 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 85,4 59,2 78,8 WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 52,1 79,7 56,9 BOOKING 46,6 35,1 43,7 WEB DE RENFE 5,6 5,0 5,5 AIRBNB 18,6 3,4 14,8 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 29,8 8,8 26,2 EXPEDIA 3,1 3,1 3,1 BOOKING 6,0 1,0 5,1 HOTELES.COM 2,8 1,8 2,6 SKYSCANNER 5,2 0,7 4,4 WEBS D'EMPRESES D'ALLOTJAMENT 7,0 26,2 11,8 EXPEDIA 3,3 0,6 2,8 WEBS CONCRETES D'HOTELS, CÀMPINGS, ETC. 5,2 16,6 8,0 ALTRES 2,8 0,3 2,4 ALTRES 2,9 5,7 3,6 NS/NC 5,6 2,9 5,1 NS/NC 4,7 9,0 5,8 N (4346) (1680) (6026) N (3890) (2731) (6621) BCN ciutat Regió BCN Destinació CONTRACTACIÓ CONJUNTA 2018 2018 BCN 2018 WEBS D'AGÈNCIES DE VIATGES O TOUR OPERADORS 71,8 72,9 72,2 EXPEDIA 13,4 5,0 10,2 BOOKING 6,1 4,7 5,5 LAST MINUTE 2,8 2,0 2,5 WEBS DE MITJANS DE TRANSPORT 5,6 12,2 8,2 WEBS DE COMPANYIES AÈRIES 5,3 10,8 7,4 ALTRES 7,6 4,6 6,5 NS/NC 15,0 10,3 13,2 N (308) (372) (680) P10A A través de quina web ho ha contractat ...? Ha contractat per internet i ... 36 Mitjà de transport per separat i no és transport privat Nota1: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. P10B Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota2: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats TTOO DE CONTRACTACIÓ DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE BCN ciutat Regió BCN Destinació BCN ciutat Regió BCN Destinació CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT 2018 2018 BCN 2018 CONTRACTACIÓ DE L'ALLOTJAMENT 2018 2018 BCN 2018 SKYSCANNER 9,2 5,3 8,6 BOOKING 40,5 32,2 38,2 EXPEDIA 4,4 3,0 4,2 AIRBNB 21,3 4,0 16,5 BOOKING 4,1 3,9 4,0 HOSTELWORLD 6,5 0,0 4,7 DESPEGAR 3,1 1,9 2,9 HOTELES.COM 3,0 2,7 2,9 EDREAMS 2,2 3,3 2,4 EXPEDIA 2,1 3,9 2,6 MOMONDO 2,2 3,1 2,3 ALTRES 20,2 42,8 26,4 EL CORTEINGLES 1,9 4,4 2,3 NS/NC 6,4 14,5 8,7 KAYAK 2,5 1,2 2,3 N (1057) (935) (1992) GOOGLE FLIGHTS / GOOGLE FLY / GOOGLE 2,7 0,0 2,3 ALTRES 50,5 52,0 50,7 NS/NC 17,4 22,0 18,1 N (672) (292) (964) BCN ciutat Regió BCN Destinació CONTRACTACIÓ CONJUNTA 2018 2018 BCN 2018 EXPEDIA 9,9 3,8 7,6 TUI 3,5 2,4 3,1 BOOKING 3,5 2,1 3,0 JET 2 0,5 5,3 2,3 LAST MINUTE 2,4 1,6 2,1 ALTRES 65,9 75,7 69,5 NS/NC 14,4 9,1 12,4 N (469) (531) (1000) P11A Amb quin Tour Operador ha contractat ...? Ha contractat amb T.O, A.V. o altres i... 37 Mitjà de transport per separat i no és transport privat Nota1: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al 2018. P11B Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta Nota2: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament Valor entre parèntesis a cada cas Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats QUAN VA CONTRACTAR EL VIATGE DADES 2018 PLANIFICACIÓ DEL VIATGE % 100 2,8 5,7 3,8 19,1 80 20,8 23,8 60 21,3 14,5 18,9 14,3 40 20,223,3 9,9 10,5 10,8 20 22,5 18,8 20,1 9,3 3,8 5,70 BCN ciutat Regió BCN Destinació 2018 2018 BCN 2018 Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. P12 Aproximadament, quan va contractar aquest L’allotjament és diferent de casa particular, cotxe, El mateix dia del viatge Fa més d’un mes i menys de tres 38 viatge? furgoneta, caravana o autocaravana. La darrera setmana Fa 3 mesos o més Quinze dies abans del viatge Ns / Nc Ciut.: 5234; Reg.: 6176; D.‘18: 11410 En el darrer mes Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 05 Despesa 39 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA (ANADA I TORNADA) DADES 2018, EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL DESPESA COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA BCN ciutat 2018 380,5 Regió BCN 2018 244,8 Destinació BCN 2017 377,6 Destinació BCN 2018 345,2 0 100 200 € 300 400 P18 Cost del transport fins aquest municipi per No ha contractat el transport conjuntament amb 40Nota: Al 2017 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO i responen el valor d’anada i tornada”. persona (anada i tornada). l'allotjament i responen el valor d’anada i tornada Ciut.: 3322; Reg.: 2574; D.‘17: 7262; D.‘18: 5896 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA DADES 2018, EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL DESPESA COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA/DIA BCN ciutat 2018 241,6 Regió BCN 2018 234,1 Destinació BCN 2017 247,1 Destinació BCN 2018 239,4 0 100 200 € 300 400 PER PERSONA I DIA BCN ciutat 2018 55,5 Regió BCN 2018 50,0 Destinació BCN 2017 54,4 Destinació BCN 2018 53,9 0 20 40 € 60 80 P20 Cost de l’allotjament per persona durant tota No ha contractat el transport conjuntament amb 41Nota: Al 2017 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO”. l’estada. l'allotjament. Ciut.: 5385; Reg.: 5670; D.‘17: 12268; D.‘18: 11055 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats COST DEL PAQUET TURÍSTIC PER PERSONA DADES 2018 I EVOLUCIÓ DESPESA BCN ciutat 2018 1070,1 Regió BCN 2018 770,0 Destinació BCN 2017 1116,5 Destinació BCN 2018 957,1 0 250 500 € 750 1.000 1.250 P21 Cost de tot el paquet turístic per persona. Ha contractat el transport conjuntament amb 42Nota: Al 2017 la base era “Ha planificat tot el viatge amb TTOO”. l'allotjament. Ciut.: 620; Reg.: 780; D.‘17: 720; D.‘18: 1400 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA MITJANA DE L’ESTADA PER PERSONA DADES 2018, EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL DESPESA DESPESA MITJANA PER PERSONA/NIT BCN ciutat 2018 328,2 Regió BCN 2018 174,0 Destinació BCN 2017 277,7 Destinació BCN 2018 276,9 0 100 200 € 300 400 PER PERSONA I NIT BCN ciutat 2018 79,6 Regió BCN 2018 39,4 Destinació BCN 2017 66,5 Destinació BCN 2018 66,2 0 20 40 € 60 80 P22 Despesa que té pensat fer durant tota Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 43 l’estada per persona. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA TOTAL PER PERSONA DADES 2018 I EVOLUCIÓ DESPESA BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 TOTAL (€) 950,3 652,9 902,4 861,6 COST MIG DEL TRANSPORT 380,5 244,8 377,6 345,2 COST MIG DE L'ALLOTJAMENT 241,6 234,1 247,1 239,4 DESPESA MITJANA DECLARADA 328,2 174,0 277,7 276,9 PES DE LES PARTIDES (%) VIATGE 40,0 37,5 41,8 40,1 ALLOTJAMENT 25,4 35,9 27,4 27,8 DESPESA DECLARADA 34,5 26,7 30,8 32,1 P18 Cost del transport fins aquest No ha planificat tot el viatge amb TTOO i P20 Cost de l’allotjament per No ha contractat el transport conjuntament P22 Despesa que té pensat fer Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; 44 municipi per persona (anada i responen el valor d’anada i tornada persona durant tota l’estada. amb l'allotjament. durant tota l’estada per D.‘18: 12455 tornada). Ciut.: 3322; Reg.: 2574; D.‘17: 7262; Ciut.: 5385; Reg.: 5670; D.‘17: 12268; persona. D.‘18: 5896 D.‘18: 11055 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA DADES 2018 I EVOLUCIÓ DESPESA 277,7 DESPESA TOTAL (€) 276,9 -13,4€ 291,1 SUMATORI DE PARTIDES -0,5€ 277,4 PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI 2017 2018 141,1 MENJAR I BEGUDA 131,7 48,5% 47,5% 67,4 COMPRES 57,4 23,2% 20,3% 37,7 ENTRETENIMENT 45,0 13,0% 16,2% 30,4 TRANSPORT INTERN 32,6 10,5% 11,8% 14,5 ALTRES 5,0% 10,7 3,9% 0 100 200 300 400 € P24 Com ha distribuït o pensa distribuir, Destinació ‘17: 13122 ; Destinació ‘18: 12455 2017 45 aproximadament, tota aquesta despesa entre 2018 els següents conceptes? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA DADES 2018 I EVOLUCIÓ DESPESA BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 DESPESA TOTAL (€) 328,2 174,0 277,7 276,9 SUMATORI DE PARTIDES 327,4 177,3 291,1 277,4 MENJAR I BEGUDA 145,3 104,1 141,1 131,7 COMPRES 70,1 32,3 67,4 57,4 ENTRETENIMENT 60,8 13,8 37,7 45,0 TRANSPORT INTERN 39,0 19,7 30,4 32,6 ALTRES 12,4 7,4 14,5 10,7 DIFERENCIA DESPESA DECLARADA- SUMATORI PARTIDES 0,8 - 3,3 -13,4 -0,5 PES DE LES PARTIDES (%) MENJAR I BEGUDA 44,4 58,7 48,5 47,5 COMPRES 21,4 18,2 23,2 20,7 ENTRETENIMENT 18,6 7,8 13,0 16,2 TRANSPORT INTERN 11,9 11,1 10,5 11,8 ALTRES 3,8 4,1 5,0 3,9 P24 Com ha distribuït o pensa distribuir, Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 46 aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 06 Excursions 47 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MUNICIPIS HA VISITAT DADES 2018, EVOLUCIÓ I ANÀLISI DE PERFIL EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A FORA DEL MUNICIPI PELS TURISTES DE... BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 CAP 89,9 57,6 82,4 79,2 BARCELONA CIUTAT - 26,9 7,2 8,9 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 7,4 18,8 9,8 11,2 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 2,1 5,1 2,6 3,1 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,1 0,2 0,0 0,1 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,1 0,1 0,0 0,1 NS / NC 0,8 0,5 0,4 0,7 N (6005) (6450) (13122) (12455) El 20,1% dels turistes de la Destinació Barcelona han fet una excursió fora del municipi en el que s’allotgen. P32 Durant la seva estada, quins llocs ha visitat Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 48 de fora del municipi en el que s’allotja (sense Espontània. Multiresposta pernoctar)? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MUNICIPIS VISITARÀ DADES 2018 I EVOLUCIÓ EXCURSIONS EXCURSIONS FARAN A FORA DEL MUNICIPI PELS TURISTES DE... BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 CAP 89,1 65,0 79,0 81,1 BARCELONA CIUTAT - 17,3 6,8 5,7 DESTINACIONS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 4,5 10,6 7,4 6,5 ALTRES DESTINACIONS CATALANES 2,5 4,7 2,6 3,2 ALTRES DESTINACIONS ESPANYOLES FORA CATALUNYA 0,2 0,2 0,0 0,2 ALTRES PAÏSOS FORA D'ESPANYA 0,2 0,1 0,1 0,2 NS / NC 3,9 6,2 6,0 4,7 N (6005) (6450) (13122) (12455) El 14,2% dels turistes de la Destinació Barcelona faran una excursió fora del municipi en el que s’allotgen. P33 Durant la seva estada, quins llocs visitarà de Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 13122; D.‘18: 12455 49 fora del municipi en el que s’allotja (sense Espontània. Multiresposta pernoctar)? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats CONTRACTACIÓ DE LES EXCURSIONS REALITZADES DADES 2018 I EVOLUCIÓ EXCURSIONS CONTRACTACIÓ DE LES EXCURSIONS FETES A LA DESTINACIÓ BARCELONA PELS TURISTES DE... BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 NO VA CONTRACTAR RES 59,2 69,1 77,7 66,6 DIRECTAMENT PAGANT EL SERVEI O ACTIVITAT A VISITAR 25,1 19,2 8,6 20,7 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES EN ORIGEN 4,8 3,0 2,4 3,4 A LA RECEPCIÓ DE L’HOTEL 1,1 1,7 1,6 1,5 A L’OFICINA DE TURISME DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,8 0,7 0,4 0,7 ESTAVA INCLOSA AL PAQUET TURÍSTIC (O EN L’ORGANITZACIÓ DEL VIATGE) 0,3 0,8 1,3 0,7 EN UNA AGÈNCIA DE VIATGES DEL MUNICIPI ON PERNOCTA 0,3 0,3 0,2 0,3 ALTRES 3,7 2,5 3,1 2,8 NS/NC 4,6 2,9 4,7 3,3 N (491) (2925) (2765) (3416) P34 Per quin mitjà ha contractat aquesta visita que Excursions fetes a la Destinació Barcelona 50 ha fet? Ciut.: 491; Reg.: 2925; D.‘17: 2765; D.‘18: 3416 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats MITJANS DE TRANSPORT UTILITZATS PER FER LES EXCURSIONS DADES 2018 I EVOLUCIÓ EXCURSIONS MITJÀ DE TRANSPORT UTILITZAT EN LES EXCURSIONS FETES A LA DESTINACIÓ BARCELONA PELS TURISTES DE... BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 COTXE PRIVAT 11,7 32,3 25,5 27,3 TREN (RENFE RODALIES) 24,4 16,6 23,6 18,5 METRO 16,7 9,2 12,6 11,0 AUTOBÚS 7,1 10,4 7,1 9,6 TREN (ALTRES) 12,2 8,2 1,3 9,2 COTXE DE LLOGUER 6,1 7,6 6,7 7,3 TAXI 3,2 7,2 8,5 6,2 AUTOCAR 5,8 4,4 6,8 4,8 TREN (FGC) 9,7 1,3 4,3 3,3 NO HA AGAFAT CAP MITJÀ DE TRANSPORT / A PEU / PASSEJANT 0,8 4,1 3,1 3,3 ALTRES 5,8 4,2 4,6 4,7 NS/NC 2,6 1,7 3,4 1,8 N (491) (2925) (2765) (3416) P35 Quins mitjans de transport ha fet servir per Excursions fetes a la Destinació Barcelona Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% al total. 51 realitzar aquesta visita? Ciut.: 491; Reg.: 2925; D.‘17: 2765; D.‘18: 3416 Espontània. Multiresposta Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats DESPESA DURANT L’EXCURSIÓ DADES 2018 I EVOLUCIÓ EXCURSIONS DESPESA EN LES EXCURSIONS FETES A LA DESTINACIÓ BARCELONA PELS TURISTES DE... BCN ciutat 2018 40,7 Regió BCN 2018 64,2 Destinació BCN 2017 92,6 Destinació BCN 2018 58,5 0 25 50 € 75 100 P36 Quina despesa ha fet en aquesta visita per Excursions fetes a la Destinació Barcelona 52 persona? Ciut.: 491; Reg.: 2925; D.‘17: 2765; D.‘18: 3416 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats VALORACIÓ DE LES EXCURSIONS FETES DADES 2018 I EVOLUCIÓ EXCURSIONS VALORACIÓ DE LES EXCURSIONS FETES A LA DESTINACIÓ BARCELONA PELS TURISTES DE... % 100 2,5 2,6 3,5 2,6 80 30,9 33,1 36,0 35,3 60 40 20 60,7 59,4 63,9 59,7 0 BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 P41 Com valora aquesta visita que ha realitzat? Excursions fetes a la Destinació Barcelona Molt bé Malament 53 Ciut.: 491; Reg.: 2925; D.‘17: 2765; D.‘18: 3416 Bé Molt malament Ni bé ni malament Ns/Nc Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats 07 Valoració del municipi 54 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018 Informe de resultats VALORACIÓ DADES 2018 I EVOLUCIÓ VALORACIÓ DEL MUNICIPI VALORACIÓ MITJANA BCN ciutat Regió BCN Destinació Destinació 2018 2018 BCN 2017 BCN 2018 VALORACIÓ GENERAL 8,8 8,3 8,6 8,6 CARÀCTER I AMABILITAT 8,5 8,6 8,5 8,5 TRANSPORT PÚBLIC 8,5 8,1 8,4 8,5 RESTAURACIÓ (BARS I RESTAURANTS) 8,4 8,0 8,3 8,3 SEGURETAT CIUTADANA 8,1 8,4 8,3 8,2 INFORMACIÓ I OFICINES DE TURISME 8,3 8,0 8,2 8,2 COMERÇOS 8,3 7,7 8,2 8,1 L'ALLOTJAMENT 8,1 8,2 8,2 8,1 LES PLATGES(*) 7,9 8,2 8,0 8,0 NETEJA EN GENERAL 7,8 8,1 7,9 7,9 EL SOROLL 6,8 7,6 7,1 7,1 N (6005) (6450) (8494) (12455) Nota: Només es presenten aquells aspectes que es van preguntar de forma comuna a tots els municipis de la Destinació Barcelona. (*) Només municipis de platja: Ciutat: 6005; Regió: 2747; Destinació: 8752 P46 Quina és la seva valoració per cadascun dels Ciut.: 6005; Reg.: 6450; D.‘17: 8494 ; D.‘18: 12455 55 següents aspectes? 0 = Més baixa; 10 = Més alta Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió Una operació estadística de: